![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Belcar en Procar samen ???
Juist gelezen op het forum van www.racingbelgium.com :
Een zekere "Anakin" zou van het RACB gehoord hebben dat er plannen zijn om de Belcar en de Procar samen te laten rijden => 1 of 2 sprint races en een uithouding race. Heeft er iemand hierover meer info? Ik denk niet dat dit de goede oplossing is om de Procar te reden, en het zou zeker geen goede zaak zijn voor de Belcar... Wat denken jullie ervan? Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> Last edited by vincentdb2001; 29-09-2002 at 21:34. |
#2
|
||||
|
||||
staat ook iets over in de autosport van deze week. Procar zou samenvloeien met Belcar..................
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
||||
|
||||
*geeuw*
Wat gaat dat geven... Tgaat alleen allemaal nog e pakske gevaarlijker worden. Manmanman...
__________________
![]() |
#4
|
|||
|
|||
Een sprintrace combineren met een uithoudingsrace is een idee dat door sommige personen binnen de RACB reeds een tijdje geleden werd gelanceerd, maar door de teams met zeer weinig enthousiame werd onthaald. Turbo Magazine bracht reeds maanden geleden melding van dit ondoordachte voorstel...
Daarenboven lijkt het mij compleet onlogisch dat iemand zoals Danny Dubois, de "geestelijke vader" van het Belcar Kampioenschap, een volledige combinatie van Procar en Belcar zou toestaan. Er zijn trouwens maar enkele wagens uit Procar die zich in het Belcar veld kunnen handhaven. Belcar is door de werking van sommige mensen (vooral van Danny dan...) uitgegroeid tot een zeer hoog aangeschreven kampioenschap, tot ver over de landsgrenzen heen. Dit kampioenschap volledig gaan combineren met Procar (wat inderdaad op stervan na dood is) lijkt op een moordpoging voor het Belcar Kampioenschap. Trouwens, de organisatie van Belcar en van Procar ligt in twee verschillende kampen, met twee verschillende reglementen. Als er iets van komt, dan horen we dat in de maand december wel, tot dan zijn het allemaal maar geruchten... |
#5
|
|||
|
|||
Belcar-Procar
Blijkbaar nemen sommige mensen hun wensen voor werkelijkheid. En wat dan nog als er twee procars meerijden tussen de GT's? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemeand ettelijke miljoenen zal investeren om met een silhouette Mondeo middenin een veld van 50 wagens mee te rijden en te worden verslaan door een BMW E36...
Om nog maar te zwijgen van een Bora diesel. Laten we een mooi uithoudingskampioenschap houden zoals het is, groeten, Joost |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
Als ze zo gaan beginnen,pffff,laat het ons maar houden zoals het nu is,Belcar is prima,jammer voor de Procar,maar dat is op sterven na dood..............enkele jaren reeds,altijd maar veranderen van reglement is ook niet goed hé
|
#8
|
||||
|
||||
Last edited by kris28; 30-09-2002 at 18:21. |
#9
|
||||
|
||||
Re: Belcar-Procar
Quote:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
tijdens een gesprek met Danny Dubois bevestigde hij dat de procar bij de Belcar komt er is geen andere mogelijkheid
op drang van de NSK
__________________
http://www.doemaardiegps.nl/index.php?r=10005637 |
#11
|
|||
|
|||
Het volgende is in mijn mailbox aangekomen op 30.09.2002 , 22.11u , als repliek op een post die hier is verschenen door "KRIS28". Op vraag van de betrokkene en uit respect voor zijn reactie meld ik de naam niet. Uit wat volgt moge het duidelijk zijn dat het iemand is die het klappen van de zweep kent . Wel sluit ik mij volmondig aan bij wat deze persoon te melden heeft.
Quote : "Vraagje 1 : bedoel je dan de Procar "als geheel" of enkel een bepaalde "klasse" binnen de procar ? Vraagje 2 : moeten deze wagens dan ook aan de Belcar-reglementen voldoen ? Zo ja : als je bij een silhouette gewicht moet bijleggen om aan de gewichtsnormen van de diverse Belcar klasses te voldoen...oei oei oei...die mannen gaan pas klop krijgen... Vraagje 3 : Stel dat Mazda volgend jaar toch nog geld investeert in hun hopeloos achterhaalde mx5-jes (op racegebied dan, wel te verstaan) : dan kunnen die al niet "open" rijden in de Belcar... Maar euh...dakske erop plaatsen en dan misschien wel... Als ze dan ook nog aan alle normen van de Belcar moeten voldoen, dan kan je beter 2CV ook toelaten... Hoe wordt dat dan opgelost ? Conclusie : als dit toch al idiote voorstel, als zou "de procar", in zijn entiteit dan wel te verstaan, bij de Belcar komt rijden...hoeveel klasses krijgen we dan in de Belcar ? Sorry, maar ik kan mij dus niet inbeelden dat Danny Dubois daar gelukkig bij is. Danny heeft "bloed, zweet en tranen" gestoken in de Belcar, om het te laten uitgroeien tot wat het nu is...Komaan jongens (en meisjes), we gaan het "levenswerk" van iemand toch niet de grond laten inboren door een paar enkelingen ? Danny, of je dit leest of niet, maar op dit gebied schaar ik mij achter 'jouw werk' . Belcar is Belcar... Procar (of zoals het nu zo mooi noemt : New Procar") is en blijft Procar, en het is niet omdat dit vanuit Brussel wordt georganiseerd dat er bepaalde vormen van dreiging moeten geuit worden naar de Belcar-Organisatie toe. De naam "New Procar" is een vlag die de lading niet dekt... Zelfs de piloten binnen de Procar wereld klagen steen en been... Ik was echt verontwaardigd toen ik hedenochtend Turbo Magazine las, en moest vaststellen dat men daar letterlijk meldt dat men in Brussel een stok achter de hand houdt om "Zolder" (daarmee bedoelt men dus de Belcar-Organisatie) te dwingen bepaalde zaken te aanvaarden...Walgelijk gewoonweg... Getekend : "een meer dan verontwaardigde Belcar-Fan" Unquote Tja, als je dit leest weet je volgens mij genoeg...De betrokkene heeft trouwens nog een stapel argumenten aangehaald, wat ook netjes en correct is gebeurd, maar is (ten opzichte van "de heren in Brussel" zo vriendelijk geweest te vragen om dit niet aan te halen, wat ik dan ook respecteer ! Greetz, Mistery Last edited by Mistery; 30-09-2002 at 22:48. |
#12
|
|||
|
|||
Een doordenkertje mischien ?
De Belcar-organisatie werkt hard voor een mooi kampioenschap enkel en alleen voor de sport zelf !! De Procar-organisatie probeert iemand anders hard doen te werken voor hun eigen ....... . Probeer dat maar eens te combineren ! PS: Ik maak me er nog niet ongerust in . Groeten Johan |
#13
|
|||
|
|||
Het is natuurlijk ook wel zo dat het deelnemersveld van de belcar ook een beetje aan het afnemen is.
Een 3-tal jaar geleden moesten ze nog auto's weigeren tijdens de 24h terwijl het dit jaar niet vol zat, ook werdt de 120min verlengt naar 125 min om zo een paar wagens meer aan de start te krijgen. Is het misschien daarom dat ze willen samengaan? Of bewandel ik hier een verkeerde gedachte gang?? ![]() ![]() Kan misschien straks de touring-cup in het voorprogramma rijden, krijgen wij ook eens wat aandacht he. 2 jaar geleden werden wij ook opgebeld voor mee te rijden in de procar tijdens de 24h, tot de moment dat wij daarkwamen bleek het toch niet te kunnen. Reden ??? Waarschijnlijk was de reden dat wij sneller zouden geweest zijn als B. Leinders toen met de 306. PS dit is geen kritiek naar belcar toe, maar gewoon een vraagstelling. |
#14
|
||||
|
||||
Dit staat er in de Turbo Magazine van deze maand (in het Frans, sorry...) :
CIRCUIT 2003 Zolder sous pression La présence de John Goessens et de Pierre Van Vliet anx 24 heures de Zolder n'étaient pas anodine. En fait, cette visite a permis aux représentants du RACB de rencontrer à nouveau les responsables de Zolder. L'objectif? Trouver un terrain d'entente pour revigorer ensemble les compétitions circuit en Belgique. Comme nous l'avions annoncé, le but est de créer un championnat unique regroupant Belcar et Procar. Du côté de Zolder, on se montre toutefois réticent face aux exigeances du RACB. Celles-ci tiennes tant au déroulement des courses (2 manches plus "sprint") qu'à la valeur du plateau (qui devrait être moins "folklorique") et à la possibilité de voir une silhouette remporter la division Tourisme. Chaque partie semble vouloir rester sur ces positions mais une solution doit impérativement être trouvée pour la fin du mois de septembre. Les armes du RACB pour faire plier Zolder sont multiples (homologation, manne financière...) mais nos instances dirigeantes préfèrent passer par une voie plus "diplomatique". bron : Turbo magazine nr°315 - van de 25ste september tot de 29ste oktober.
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#15
|
|||
|
|||
Ik denk te kunnen stellen dat iedere vorm van succesvolle autosport in België buiten de KACB hetzelfde lot beschoren is als succesvolle autosport buiten FIA in de rest van de wereld: gedoemd om te verdwijnen en als het moet met 'enige hulp'.
Enige uitzondering hierop is de ALMS serie met een 'joekel' van een mecenas. Doornen in het oog van de krokodillen: - succesvol onafhankelijk kampioenschap zonder 'merken/invoerders' - Vlaamse stempel ipv Belgisch juk - professionele organisatie en PR (vgl even Zolder en Spa) ... Trouwens hoe zou een Belcar zonder Silhouettes kunne overleven? Kijk naar de lege startgrids van Frankrijk, Spanje, UK, Euro-GT... (lees dit laatste cynisch) dailysportscar |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|