PDA

View Full Version : GP van Frankrijk : nabeschouwing

Sennake
01-07-2001, 15:58
Weinig te vertellen eigenlijk. De beste heeft gewonnen, Williams flatert NOG MAAR EENS in de pits, Montoya was goed bezig tot zijn motor het opgaf, en Coulthard moet leren van op zijn knoppeke te duwen in de pits. Voor de rest weinig te zien, ik ben me midden in de koers zelfs gaan douchen, iets wat ik in de laatste 20 jaar nog NOOIT gedaan heb.
Voila, en nu ga ik kijken naar Lara Croft (zal wel wa spannender zijn denk ik, al was het alleen al maar haar truitje...)
De quiz doe ik vanavond maar ik kan nu al zeggen dat niemand alles juist had en dat het klassement bonken gaat krijgen!

airco
01-07-2001, 16:21
mja, den beste vandaag heeft gewonnen!!!

DC verliest kostbare puntjes door zijn eigen fout!! ewa meer zelfbeheersing in de pits zou handig zijn!!

Voor de rest een mooie koers van Barrichello!!!!

in de stand kunnen we duidelijk stellen dat Ferrari en M.Schumacher domineren!!

<table>
<TR><TD>M. Schumacher</TD><TD> Ferrari</TD><TD> 78 </TD></TR>
<TR><TD>D. Coulthard </TD><TD>McLaren</TD> <TD>47</TD></TR>
<TR><TD> R. Schumacher</TD><TD> Williams </TD><TD>31</TD></TR>
<TR><TD> R. Barrichello </TD><TD>Ferrari</TD><TD> 30 </TD></TR>
<TR><TD> J.P. Montoya</TD> <TD>Williams</TD><TD> 12 </TD></TR>
<TR><TD>M. Häkkinen</TD><TD> McLaren</TD><TD> 9</TD></TR>
</table>

bij de contructeurs is het zowaar nog groffer

1 Ferrari 108
2 McLaren 56
3 Williams 43
4 Sauber 16
5 Jordan 15
6 BAR 12

tsjolder
01-07-2001, 16:55
't is wel nie zeker dat het Coulthard zijn fout was dat hij te snel reed in de pits. Zoals Tassin zei: "il peut avoir eu un problème électronique et ça arrive de temps en temps chez McLaren" of zoiets. Williams en McLaren hebben als team weer gefaald tegenover Ferrari, waar de rijders toch ook zowat de perfecte koers reden. Eindelijk nog eens knap gereden van Barrichello.

airco
01-07-2001, 17:04
mja Ferrari is en blijft de referentie zene als het aankomt op teamwork, pitsstop, tacktiek, enz enz ...

ook de manier waarop ze de schade beperken als ze dan al problemen hebben levert hun massa's punten op!! Ze merken dat ze problemen hebben met de koppeling!! Dan nemen we de start iets meer op zekerheid, waardoor ralfke bedreigen wel onmogelijk is, maar waarmee ze wel van de startgrid wegraken (in tegenstelling tot hakkinnen, nog maar eens).

Ik meende enkele weken van Ron Dennis de uitspraak gehoord te hebben!!

We have sorted out all the bugs

no offence zene, mor als dat een topteam moet voorstellen, dan behoud ik mij het recht voor om dit zwaar lachwekkend te vinden!!!

airco

Oneliner
01-07-2001, 17:07
Ik ben benieuwd moest ferrari een minder seizoen meemaken.

Ni dak hun toewens zunne..........

tsjolder
01-07-2001, 17:21
Moest ferrari dat meemaken dan zou dat evengoed afgang zijn. Als ge al verschillende keren zijt stilgevallen op de startgrid, dan zegt dat er niks meer kan gebeuren en daarna nog 2 maal blijft stilstaan, kan ik enkel constateren dat ze daar zwaar flateren. Blijkbaar slagen ze er bij McLaren er niet in om dat probleem op te lossen of leren ze niet uit hun fouten of zo. Toeval kan dit alleszins niet meer zijn.

airco
01-07-2001, 17:50
mja oneliner, mor hoeveel keren is het al nie voorgekomen da probleem!! Iedereen maakt overgang's seizoenen mee!! en problemen kunnen voorvallen, mor dan ist wel de bedoeling dat ge ze oplost!! Da kan McLaren precies nie!!

airco

Oneliner
01-07-2001, 18:25
Ej, ni verkeert begrijpen hé.

Mclaren IS aant klungelen (serieus zelf)
En ferrari IS het beste team.

maar ik denk dat jullie hetzelfde zouden reageren as de mc- fans nu....

Hakki
01-07-2001, 19:50
ff zeggen dat het probleem van Hakkinen nie te maken had me Launch Control, maar waarschijnlijk met een inwendige fout is de motor, want ze kregen hem niemer aan ook, en moest het aan de LC gelegen hebben, dan zouden ze em wel weer in gang gekregen hebben

RoBByNiO
01-07-2001, 20:19
Coulthard heeft zijn race verloren: weet die nu nog altij ni dat em in de pits ni te snel mag?

vrijdag een boete, vandaag de race

Mario
01-07-2001, 20:39
Ik heb maar beslist een partijtje DX-ball te spelen tijdens de GP en verdorie een leven verloren toen Frentzen spinde...

'k Denk wel niet dat de uitslag anders zou zijn geweest als ze bij Williams sneller waren geweest in de pits.

airco
01-07-2001, 20:58
mja ralfke zijn 2e bandenset trok ook op gene zak, en em dacht zelf dat em Schumi nooit had kunnen houden zelfs al was em voor hem op de baan gekomen!!!

airco

Ferrari Forever
01-07-2001, 22:43
'k hoop dat er binnenkort eindelijk nog eens een regen gp aankomt, want de laatste paar grand prix zijn al bij al toch behoorlijk saai geweest.
Heeft er iemand trouwens al eens uitgerekend wanneer schumi theoretisch wereldkampioen zou kunnen zijn ?

Savi
01-07-2001, 22:56
Ik durf het nie ...., stelt u voor da 'm in Italië al WK is. Ze slopen de boel dan !!!:D :D :D

Finish
01-07-2001, 23:45
Mijn reviewtje:

-Idd, verdiende en makkelijke overwinning van de Schumacher in de Ferrari die in het begin van de race niet al te veel afstand liet tussen zichzelf en de Schumacher in de Williams.
Het moge nu wel duidelijk zijn dat er enkel aardsrampen mogen gebeuren als de Schumacher in de Ferrari niet voor de 4de keer -en deze keer de makkelijkste keer- wereldkampioen wordt. Maar geen nood, zoals alle jaren al hebben uitgewezen duren opeenvolgende overwinningen in kampioenschappen niet langer dan 2 jaar.
Even ter verduidelijking: '94-'95: Benetton - Schumacher
'96-'97 Williams - Hill - Villeneuve '98-'99 McLaren - Hakkinen
'00 - '01 Ferrari....

Start: McLaren even onder de ROFL-noemer bestempelen: voor de niet IRC'ers onder ons: Rolling On the Floor Laughing.
Met alle respect....dit is toch niet mogelijk ??? Pechseizoen Hakkinen blijft de kop opsteken en McLaren laat de kop hangen.
Daar gaat Ferrari's grijze concurrentie.
Ironisch is dan dat de voorbije week op dit forum te lezen viel dat Williams altijd met pitstops faalt. Zoals hier. Rechterachterwiel van Ralfff waar iets mis mee was en overwinning bye bye...
Die stop and go is pech want volgens Tassin had Coulthard best 2des kunnen worden en de schade kunnen beperken....maar als iets mis gaat, gaat meestal alles mis..

dus de betrouwbaarheid van de BMW-Williams zit ook niet al te best, en WEER moest Montoya de Finishvlag missen.

Qua spanning : 6/10 Niet écht veel spektakel te zien.

TOP:
-Schumacher M+R
-Coulthard (eerlijk is eerlijk, hij is toch wel verdomde goed bezig, zelfs als alles tegenzit)
-Barrichello (werd even wakker tijdens de GP)
-Montoya (pech,pech,pech,pech,pech.....)
-Trulli + Heidfeld: profiteren mee van Hakkinen en Monty's uitvallen.

FLOP:
-Villeneuve (volgend jaar geen BAR meer, ander zit z'n carrière er op)
-Frentzen: lijkt mij een beke onder te doen voor Trulli
-Arrows: Verstappen oerlang in pits, Bernoldi uitvallen...pfff
-Benetton: weinig op te merken van de nieuwere motor.

Schumacher wint WK, Ferrari wint WK constructeurs. Tot hier het seizoen 2001, laat ons beginnen speculeren over de mogelijke posities van de teams in 2002 :D

http://www.dailyf1.com/data/photos/2001/france/sunday/pic51.jpg

airco
02-07-2001, 00:27
ivm met die mathematische zekerheid!!

als zijn voorsprong blijft zoals die nu is, dan wordt Schumi wereldkampioen op Francorchamps!! Dit zou wel mooi zijn voor Schumi vermits hij toch wel de mooiste herrineringen heeft aan dit circuit!!

1e GP
1e overwinning
enz.

als zijn voorsprong blijft groeien zoals hij nu bezig is wordt hij al in Hongarije wereldkampioen!!

En in geval van een perfect schema voor Schumi in de komende Gp's (2 * winnen) en serieus ewa pech voor DC, zou zelfs Duitsland over 4 weken al prijs kunnen zijn!!

Ik denk als Schumi het over 4 weken in Duitsland al zou kunnen afmaken, dan zal hij dit ongetwijfeld doen (zeker in eigen land) maar dit is relatief onwaarschijnlijk!! 2 * winnen en DC die maar 1 puntje mag pakken, het lijkt onwaarschijnlijk!! Het zou anders wel iets zijn, een nieuw wereldkampioen F1 in Juli!!! :D :D

Hongarije zie ik nog niet zo gauw gebeuren (saai circuit, saaie omgeving voor te vieren, ... enz.)

De meeste kansen om de nieuwe wereldkampioen te kennen zijn Monza en Francorchamps!!

De onwaarschijnlijke zijn Indianapolis en Suzuka, vermits ik (en met mij vele anderen) DC zijn kloof niet meer zie verkleinen tot onder de 20 punten!!

airco

Ferrari Forever
02-07-2001, 00:53
ik hoop dat je gelijk zal hebben - Ferrari Forever !!!!!!!!!!

Jan
02-07-2001, 10:25
Los van alle ongewenste neveneffecten (10 seconden pay en go penalty voor DC en daarna was hij weer vertrokken), meen ik te hebben opgemerkt dat de Mc Laren van DC het ritme van zowel Ferrari als van Williams deze keer wel kon volgen, en dat is op zich bemoedigend nieuws tussen al dat geflater bij de grijzen.

Het Ferrari team was gewoon super dit weekend, inklusief Schumi. Om die 50 overwinningen kan je niet heen, of je die gast nu sympathiek vind of een klier. Trouwens, Prost in zijn periode was ook niet bepaald "sympa".

Ik hoop dat Sennake na 20 jaar niet gedouchet (of hoe schrijf je dat eigenlijk) te hebben, nu geen uren in de wind meer te ruiken valt.

Jan
Net voor het slapengaan nog even naar de prehistorie gekeken ivm 1982 en wat lieten ze daar toch wel zien: de dodelijke tuimelpartij van Gilles Villeneuve. Prachtig muziekjaar overigens, maar daarna slecht geslapen.

Mario
02-07-2001, 10:52
Volgens mij schrijft ge het zo Jan: 'gedoucht', dus zonder tussen-e.
Waarom ? De stam van het werkwoord douchen is 'douch' (- 'en') en daar een t aangeplakt. Geen 'd' omdat 'ch' in 't fokschaap staat hè. Maar dat wist jij natuurlijk.

RoBByNiO
02-07-2001, 11:26
Het zou mooi zijn: Ferrari wereldkampioen in Monza!!!!!!!!

Sennake
02-07-2001, 13:14
Ah, jij hebt "fokschaap" geleerd Mario? LOL. Ikke het "kofschip" dus...
En nu dat ik na 20 jaar weer eens gedouchT heb, beste Jan, ben ik juist weer WEL om aan te ruiken eh LOL!

nooll
02-07-2001, 13:22
Schumacher heeft verdient gewonnen, alleen vind ik dat DC ook een dijk van ee nwedstrijd heeft gereden.

Als men bij mclaren zen snelheidsbegrenzer hadden juist gezet, dan had ie dicht bij schumi gezeten en hadden we maybe nog eens ee nspannend duel gekregen.

Jan
02-07-2001, 13:56
Astamblieft eh seg, die nooll zet onverdiend een "t" achter het voltooid deelwoord van verdienen nog vóór hij gedoucht heeft.

Mario, bedankt voor de taaltip. Ik had het anders zelf moeten weten, mijn vader was vroeger schapenfokker. maar ja, ik had uiteraard meer oog voor de lammekes!

Jan

Mario
02-07-2001, 14:35
Ja Sennake, 't kofschip kende ik ook en 't was ook vooral daarmee dat ik die regel ingestampt kreeg, maar ik vond fokschaap wel leuker.

En bovendien met al die geilaards hier gepaster :p.

nooll
02-07-2001, 17:14
Excuseer he Jan, het zal nooit meer gebeuren, ik zal int vervolg meer op u PROBEREN te lijken, de perfecte persoon!!!!
In orde????????????????

RoBByNiO
02-07-2001, 20:17
pas op nooll of ge word maybe geband zoals ik

Werner333
02-07-2001, 20:32
Barri heeft een super race gereden.
McLachen heeft weer op de lachspieren gewerkt. Hoe kan het nu dat na al die jaren speedlimit in de pits dat ding nie werkt??????
HH Frentzen mag aan zijn pensioen denken.
Schummi gaat eindelijk die stomme fransoos van de tabellen vegen met het meetse overwinningen.
En Montoya had brute pech. Voor de rest een lange geeeeuw.

Finish
02-07-2001, 21:03
[off topic mode: on]
Als ge zoals nu verderdoet moogt ge u weer aan eentje verwachten, en deze keer voor wat langer dan een paar weken.
[off topic mode: off]

en 'word' is in dit geval met 'dt' nu we toch bezig zijn.

RoBByNiO
02-07-2001, 22:13
ja Finish, tis ni omda gij me ni wil op dees moment dat de andere admins er zo over denken he en ik zeg gewoon da et zo is da ge moe oppassen voor ge iet zegt en das alleen maar om nooll te waarschuwen en meer ni!

Ferrari Forever
02-07-2001, 22:21
Open anders nog een tien voor taal forum. Amateurs genoeg blijkbaar.

RoBByNiO
02-07-2001, 22:43
looooooooool

Finish
02-07-2001, 23:39
ja Finish, tis ni omda gij me ni wil op dees moment dat de andere admins er zo over denken he en ik zeg gewoon da et zo is da ge moe oppassen voor ge iet zegt en das alleen maar om nooll te waarschuwen en meer ni!

Mijn mede-admins delen zowat helemaal dezelfde gedachten.
Die waarschuwing lijkt me eerder een snauw in de richting van de admins dat hier niks zou mogen.
Maar ik kan het ook verkeerd begrepen hebben...in dat geval mijn excuses.

Savi
02-07-2001, 23:44
effe opt gemak hé manne, tis tenslotte zomer dan moet iedereen goed gezind zijn ... ik toch ! :D :D :D
En wa Schumi betreft, hopelijk wk in Monza, ma alles kan nog zoals vorig jaar hé.

RoBByNiO
03-07-2001, 10:23
*zwijgend*

Alain
03-07-2001, 10:36
And now for something completely different...
Patrick Head heeft gezegd dat de vier seconden die Ralf bij zijn eerste pitsstop verloren heeft zijn eigen fout was. Het rechterachterwiel geraakt maar moeilijk op de de wagen en de reden hiervoor is dat Ralf iets te vroeg zijn eerste versnelling koos. Net op dat moment was de mecanicien de band erop aan het zetten maar doordat het wiel ronddraaide sprong de band er opnieuw vanaf.
Tevens heeft men bij Williams bevestigd dat Ralf stalorders heeft gekregen om Montoya voorbij te laten. Die was op dat moment zelfs sneller aan het draaien dan Michael. Ralf beweert het niet gehoord te hebben omwille van een radiostoornis, hetgeen bevestigd werd door Williams.
Wat men achteraf allemaal niet te weten komt!

tsjolder
03-07-2001, 10:41
Alee, 'k heb blijkbaar weer te vroeg zitten roepen dat ze stoemerikken waren bij Williams.

nooll
03-07-2001, 12:06
Woh, Finisch en RobbyNio, twas ni mijn bedoeling om hier een
rel te veroorzaken hoor!!
Ik was gewoon ff pist omdat ik gewoon mijn mening zei en omdat daar dan zo een stom spellingsfoutje in stond,ik daar dan direct commentaar op kreeg!
Das alles!
Dus sorry voor eventuele misverstanden!

Maar nu over het onderwerp:

alhoewel ik voor Mclaren ben, vinD ik dat
Schumacher (alhoewel ik hem totaal ni moet) de titel verdiend en hoop ik voor hem dat hij geen accidentjes meer heeft zoals vorig jaar!

En Alain, over die door R. Schumacher niet begrepen teamorder, die al dan niet verstaan is door een slecht werkende radio?
Zou het niet kunen zijn dat ze nu gewoon wat smoesjes verzinnen??
Maar ja het kan natuurlijk he!

Nooll

Mario
03-07-2001, 13:28
LoL Nooll, je moet je post nog eens herlezen :D.

Trouwens, ik denk dat Jan enkel een grapje maakte hoor. Niet te erg aantrekken.

RoBByNiO
03-07-2001, 13:36
Ja maar dan wel een grapje dat er bijna voor zorgt dat ik geband wordt uit dit forum en ik had enkel en alleen maar nooll gewaarschuwd en dan komt Finish er tussen, ja sorry he!

Kan er misschien iemand een programmake maken dat de spelling op dt fouten checkt? =)

Finish
03-07-2001, 14:01
aaaaaaaaaaaaaaaah

't was maar een grapje. allez, 't is te hopen dat Nooll er goe mee heeft kunnen lachen dan, want ik snap de pointe niet van

't Zal mijn gebrek aan humor zijn...

Hakki
03-07-2001, 14:28
Originally posted by Finish
aaaaaaaaaaaaaaaah

't was maar een grapje. allez, 't is te hopen dat Nooll er goe mee heeft kunnen lachen dan, want ik snap de pointe niet van

't Zal mijn gebrek aan humor zijn...

ja, uwe humor is nie zo goe...zie daarstraks maar op den chat, en nee, kga nie copy pasten :D

(iedereen vertelt soms flauw moppen eh:) )

Werner333
03-07-2001, 20:50
Dat Ralf die orders niet gehoord heeft over de radio is zever.
Op Kanaal Digitaal hoort ge die conversaties regelmatig en die zijn kristalheder.
Zoals toen De La Rosa uitviel in de warm-up ronde:
DLR:"I just lost the throttle"
Pits" That's really shitty"

Je hoort ook de gesprekken in de pits.
Patrick Head (net voordat Ralf binnenkwam): "That's our decision, not his to make" Dit ging over Ralf. Zegt genoeg niet?

Savi
03-07-2001, 23:41
Kunt ge nog zo wa van die geprekskes vertellen ? Ik wil Kanaal Digitaal ma tis me te duur... daarom proveer ik u tot "pit-talk-boy"

Alain
04-07-2001, 09:41
Werner, het verwondert mij niet dat hij het order genegeerd heeft. Op de autosport - site bevestigt Head enkel dat er een radiostoornis was en daarom hebben ze het order diverse keren herhaald. Het is blijkbaar toch minstens één keer doorgekomen. Hij heeft zijn arrogantie dus nog steeds niet verloren.

Jan
04-07-2001, 12:48
Jan maakte enkel maar een grapje hoor. Niet te erg aantrekken Nooll.

Degenen die mij al wat langer "kennen" (Sennake, Mario, Johan, Werner....) weten ondertussen wel dat ik er eens graag met de koude hand aankom. Trouwens, ik kan het zelf ook goed hebben dat er met mij eens gelachen wordt of op mijn tekortkomingen wordt gewezen. Ik stel voor dat al degenen op dit forum die last hebben van lange tenen, daar tijdens de zomermaanden een stukje laten afknippen.

Jan

Oneliner
04-07-2001, 13:38
Da gaat niet over lange tenen hebben maar ik was die dag al goed slecht gezind wegens gsm rekening en toen dat..
Dus ja..
Als ge nog eens wilt lachen, doe het dan met humor! :D
Maar alles is in orde!

Tot op de meeting

Nooll
zoals ge dus ziet zit ik op oneliner zenne pc (met zijn medeweten wtv)

Bernie
05-07-2001, 13:18
Even een vraagje (om dat iedereen toch op iedereen aan het pissen was) ne Pay & go penalty (Jan) wa is da ?????

Tochj niet hetgeen dat sinds vorig weekend in solden is ??????

Oneliner
05-07-2001, 13:24
ofwel een ingecalculeerde grap, ofwel was em aant bellen terwijl em aant typen was..... :D

Bernie
05-07-2001, 21:51
Misschien nog een goei sanctie voor volgend seizon Wash & Go penalty

damo
07-07-2001, 09:35
Originally posted by Sennake
Weinig te vertellen eigenlijk. De beste heeft gewonnen, Williams flatert NOG MAAR EENS in de pits, Montoya was goed bezig tot zijn motor het opgaf, en Coulthard moet leren van op zijn knoppeke te duwen in de pits. Voor de rest weinig te zien, ik ben me midden in de koers zelfs gaan douchen, iets wat ik in de laatste 20 jaar nog NOOIT gedaan heb.
Voila, en nu ga ik kijken naar Lara Croft (zal wel wa spannender zijn denk ik, al was het alleen al maar haar truitje...)
De quiz doe ik vanavond maar ik kan nu al zeggen dat niemand alles juist had en dat het klassement bonken gaat krijgen!

In 20 jaar al niet meer gedouched, jong. Amai!:D

RoBByNiO
07-07-2001, 14:39
lol en welkom damo

Oneliner
07-07-2001, 17:13
yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw welkom damo

Jan
09-07-2001, 09:36
Vat het op zoals je wil mensen, ik vond die "Pay and go penalty" gewoon een leuke woordspeling, "Wash and go" trouwens ook, maar dan ben je niet meer vertrokken.

Jan

damo
09-07-2001, 17:23
Originally posted by damo

In 20 jaar al niet meer gedouched, jong. Amai!:D

Dank u Robbynio en oneliner, ik kom effe van F1-pits, waar ik al langer aktief ben