![]() |
|
|
||||
|
||||
GP van Frankrijk : nabeschouwing
Weinig te vertellen eigenlijk. De beste heeft gewonnen, Williams flatert NOG MAAR EENS in de pits, Montoya was goed bezig tot zijn motor het opgaf, en Coulthard moet leren van op zijn knoppeke te duwen in de pits. Voor de rest weinig te zien, ik ben me midden in de koers zelfs gaan douchen, iets wat ik in de laatste 20 jaar nog NOOIT gedaan heb.
Voila, en nu ga ik kijken naar Lara Croft (zal wel wa spannender zijn denk ik, al was het alleen al maar haar truitje...) De quiz doe ik vanavond maar ik kan nu al zeggen dat niemand alles juist had en dat het klassement bonken gaat krijgen! |
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
mja, den beste vandaag heeft gewonnen!!!
DC verliest kostbare puntjes door zijn eigen fout!! ewa meer zelfbeheersing in de pits zou handig zijn!! Voor de rest een mooie koers van Barrichello!!!! in de stand kunnen we duidelijk stellen dat Ferrari en M.Schumacher domineren!!
bij de contructeurs is het zowaar nog groffer 1 Ferrari 108 2 McLaren 56 3 Williams 43 4 Sauber 16 5 Jordan 15 6 BAR 12
|
||||
|
||||
't is wel nie zeker dat het Coulthard zijn fout was dat hij te snel reed in de pits. Zoals Tassin zei: "il peut avoir eu un problème électronique et ça arrive de temps en temps chez McLaren" of zoiets. Williams en McLaren hebben als team weer gefaald tegenover Ferrari, waar de rijders toch ook zowat de perfecte koers reden. Eindelijk nog eens knap gereden van Barrichello.
|
|
||||
|
||||
mja Ferrari is en blijft de referentie zene als het aankomt op teamwork, pitsstop, tacktiek, enz enz ...
ook de manier waarop ze de schade beperken als ze dan al problemen hebben levert hun massa's punten op!! Ze merken dat ze problemen hebben met de koppeling!! Dan nemen we de start iets meer op zekerheid, waardoor ralfke bedreigen wel onmogelijk is, maar waarmee ze wel van de startgrid wegraken (in tegenstelling tot hakkinnen, nog maar eens). Ik meende enkele weken van Ron Dennis de uitspraak gehoord te hebben!! Quote:
airco
|
||||
|
||||
Ik ben benieuwd moest ferrari een minder seizoen meemaken.
Ni dak hun toewens zunne..........
|
||||
|
||||
Moest ferrari dat meemaken dan zou dat evengoed afgang zijn. Als ge al verschillende keren zijt stilgevallen op de startgrid, dan zegt dat er niks meer kan gebeuren en daarna nog 2 maal blijft stilstaan, kan ik enkel constateren dat ze daar zwaar flateren. Blijkbaar slagen ze er bij McLaren er niet in om dat probleem op te lossen of leren ze niet uit hun fouten of zo. Toeval kan dit alleszins niet meer zijn.
|
|
||||
|
||||
mja oneliner, mor hoeveel keren is het al nie voorgekomen da probleem!! Iedereen maakt overgang's seizoenen mee!! en problemen kunnen voorvallen, mor dan ist wel de bedoeling dat ge ze oplost!! Da kan McLaren precies nie!!
airco
|
||||
|
||||
Ej, ni verkeert begrijpen hé.
Mclaren IS aant klungelen (serieus zelf) En ferrari IS het beste team. maar ik denk dat jullie hetzelfde zouden reageren as de mc- fans nu....
|
||||
|
||||
ff zeggen dat het probleem van Hakkinen nie te maken had me Launch Control, maar waarschijnlijk met een inwendige fout is de motor, want ze kregen hem niemer aan ook, en moest het aan de LC gelegen hebben, dan zouden ze em wel weer in gang gekregen hebben
|
|
|||
|
|||
Coulthard heeft zijn race verloren: weet die nu nog altij ni dat em in de pits ni te snel mag?
vrijdag een boete, vandaag de race |
|
||||
|
||||
Ik heb maar beslist een partijtje DX-ball te spelen tijdens de GP en verdorie een leven verloren toen Frentzen spinde...
'k Denk wel niet dat de uitslag anders zou zijn geweest als ze bij Williams sneller waren geweest in de pits.
|
||||
|
||||
mja ralfke zijn 2e bandenset trok ook op gene zak, en em dacht zelf dat em Schumi nooit had kunnen houden zelfs al was em voor hem op de baan gekomen!!!
airco
|
||||
|
||||
'k hoop dat er binnenkort eindelijk nog eens een regen gp aankomt, want de laatste paar grand prix zijn al bij al toch behoorlijk saai geweest.
Heeft er iemand trouwens al eens uitgerekend wanneer schumi theoretisch wereldkampioen zou kunnen zijn ? |
|
||||
|
||||
Ik durf het nie ...., stelt u voor da 'm in Italië al WK is. Ze slopen de boel dan !!!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Mijn reviewtje:
-Idd, verdiende en makkelijke overwinning van de Schumacher in de Ferrari die in het begin van de race niet al te veel afstand liet tussen zichzelf en de Schumacher in de Williams. Het moge nu wel duidelijk zijn dat er enkel aardsrampen mogen gebeuren als de Schumacher in de Ferrari niet voor de 4de keer -en deze keer de makkelijkste keer- wereldkampioen wordt. Maar geen nood, zoals alle jaren al hebben uitgewezen duren opeenvolgende overwinningen in kampioenschappen niet langer dan 2 jaar. Even ter verduidelijking: '94-'95: Benetton - Schumacher '96-'97 Williams - Hill - Villeneuve '98-'99 McLaren - Hakkinen '00 - '01 Ferrari.... Start: McLaren even onder de ROFL-noemer bestempelen: voor de niet IRC'ers onder ons: Rolling On the Floor Laughing. Met alle respect....dit is toch niet mogelijk ??? Pechseizoen Hakkinen blijft de kop opsteken en McLaren laat de kop hangen. Daar gaat Ferrari's grijze concurrentie. Ironisch is dan dat de voorbije week op dit forum te lezen viel dat Williams altijd met pitstops faalt. Zoals hier. Rechterachterwiel van Ralfff waar iets mis mee was en overwinning bye bye... Die stop and go is pech want volgens Tassin had Coulthard best 2des kunnen worden en de schade kunnen beperken....maar als iets mis gaat, gaat meestal alles mis.. dus de betrouwbaarheid van de BMW-Williams zit ook niet al te best, en WEER moest Montoya de Finishvlag missen. Qua spanning : 6/10 Niet écht veel spektakel te zien. TOP: -Schumacher M+R -Coulthard (eerlijk is eerlijk, hij is toch wel verdomde goed bezig, zelfs als alles tegenzit) -Barrichello (werd even wakker tijdens de GP) -Montoya (pech,pech,pech,pech,pech.....) -Trulli + Heidfeld: profiteren mee van Hakkinen en Monty's uitvallen. FLOP: -Villeneuve (volgend jaar geen BAR meer, ander zit z'n carrière er op) -Frentzen: lijkt mij een beke onder te doen voor Trulli -Arrows: Verstappen oerlang in pits, Bernoldi uitvallen...pfff -Benetton: weinig op te merken van de nieuwere motor. Schumacher wint WK, Ferrari wint WK constructeurs. Tot hier het seizoen 2001, laat ons beginnen speculeren over de mogelijke posities van de teams in 2002 ![]() ![]()
|
|