Log in

View Full Version : nieuwe aldi pc's

Ferrari Forever
15-11-2002, 21:04
Voor diegenen die het interesseert : volgende week, 20 november komen de Pc's weer binnen bij de aldi . Voor 1299 euro of 52401 bef heb je :
- P4 2,66 GHZ
- 256 Mb DDR 333 Mhz geheugen
- 120 Giga 7200 RPM harde schijf
- Sony 40x12x48 cd brander
- 16 x dvd
- Geforce 4 Ti4200
- TV en radio Tunerkaart
- Netwerkkaart en modem
- Dolby Digital 6-kanaals geluidskaart.
- 5 x usb 2.0
- 3 x Firewire
- geintegreerde flashgeheugenkaarlezer
- 3 PCI sleuven en 8 AGP sleuven
- Windows Xp + 15 tal programma's voor videobewerking
En dat alles verpakt in een knap zwart designkastje.
Toch wel opnieuw een knaller als je het mij vraagt.

Finish
15-11-2002, 21:27
Pijnlijk :)

FleaBite
15-11-2002, 22:29
heb die folder al gezien. 't is lachwekkend gewoon. 8 AGP sleuven... dat zal wel.... een 8x AGP sleuf, zullen ze bedoelen :rolleyes:

Finish
15-11-2002, 22:51
'Pijnlijk' valt dus op verschillende manieren te interpreteren :)

airco
15-11-2002, 22:53
ik heb zonet dezelfde configuratie eens uitgeteld bij mijn favoriete hardware-boer

==> 1250€ of 50000 BEF

Bovendien geeft de opmerking van fleabite duidelijk aan hoeveel verstand ze hebben bij Aldi van computers. inderdaad lackwekkend.

Ferrari Forever
16-11-2002, 00:03
en hoeveel korting krijg je bij jouw favoriete pc-boer ? ?

Ferrari Forever
16-11-2002, 00:15
Ik ben al tien jaar bezig met computers en vorig jaar, eind november, heb ik voor de eerste keer een Aldi computer gekocht ( de Pentium 4 met Geforce 3Ti200) . Het is de beste computer die ik ooit heb gekocht.
Stabiel, snel, supervolledig en een prima dienst na verkoop.

Geloof me vrij, als ze in de aldi een computer in de aanbieding staan hebben , dan heb je best wel een klassemachine in huis, voor een prijs die zeker 30.000 fr lager zou liggen dan wanneer je hem zou laten samenstellen bij je lokale pc-boer met exact dezelfde onderdelen.
Ik spreek van ervaring ....

airco
16-11-2002, 00:39
nuja lokaal kan je mijn hardware-boer niet noemen. Al mijn hardware komt rechtstreeks uit duitsland.

waarom?
Op alles wat nog maar op electronica lijkt is Duitsland pakken goedkoper. Dit verklaart mede waarom Aldi als europese keten aan zulke lagen prijzen raakt.

airco

FleaBite
16-11-2002, 12:11
hier is die folder, staat ergens op een Duitse site:

http://www.rember.de/pix/W02/MD_8000.jpg

de meeste kemels staan daar bovenaan:

533 MHz Bus vooraan
512Kb cache-geheugen van het tweede niveau
en de reeds genoemde 8 AGP sleuven

:rolleyes:

TiBo
16-11-2002, 13:22
Staat nergens bij welk mobo er in deze PC steekt. Dat lijkt me toch wel redelijk belangrijk, niet?
Gaat het om een SiS of een Intel chipset? Ondersteunt het mobo de 533 MHz bus vooraan (;)) wel?

256 DDR lijkt me voor zo'n machine wel wat weinig, en meestal gaat het dan om 2*128, waardoor er in het beste geval nog één slotje vrij is voor extra RAM.

Audio lijkt me onboard. Ik ben daar niet echt een voorstander van. Ik hou het liever bij Creative producten op PCI.

BTW, hier zit ook nog geen scherm bij neem ik aan.

Savi
16-11-2002, 16:13
Ik zou toch wel eens graag een lijst zien van redenen waarom iemand deze pc niet zou moeten kopen (als hij één zoket he).

Vriend van me wil hem kopen, aanraden of niet ? Ik weet het echt niet meer...het lijkt allemaal zo supergoed ! :confused:

vrDennis
16-11-2002, 17:03
Valt me op dat er nergens merken bij staan.. Alleen een sony cd brander

Maar verder kunnen ze er natuurlijk gwoon b-merk troep ingooien..

Over het algemeen ben ik niet zo'n merken freak, in de winkel koop ik liever een blikje 3-es van 20 euro cent dan een blikje coca cola van 1 euro maar bij pc's heb ik liever wel A merk. Het scheelt misschien iets in prijs maar je weet zeker dat je goeie shit hebt!

Ferrari Forever
16-11-2002, 17:44
Tja, het feit dat hij in de Aldi verkocht wordt is voor veel mensen reden genoeg om hem niet te kopen. Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken en zeggen dat ik nog nooit een betere computer gekocht heb dan die die ik vorig jaar in de Aldi gekocht heb. Completer dan dit kan je een computer toch niet meer kopen ? Of hoeveel merkenbouwers ken jij die standaard een tv-tuner kaart in hun PC's steken ?
Een Compacq zal je in die prijsklasse echt niet vinden hoor.
Geloof trouwens ook het fabeltje niet dat er alleen maar b-onderdelen in zouden steken. Het moederbord is een MSI-moederbord, harde schijf Seagate, samsung werkgeheugen, sony brander, LITE-ON DVD...

Savi
16-11-2002, 17:51
Wel ongelooflijk debiel dat er geen floppy in zit + dat er geen plaats in de case is voor een floppy !!!

Voor de rest, niks tegen de aldi hoor, kvind die gele fruitsapkes daar toch goed :D

Ferrari Forever
16-11-2002, 17:58
Het zou mij sterk verwonderen dat die er niet in zou zitten.

vrDennis
16-11-2002, 18:26
mmm ik zeg niet bij de aldi zou kopen. Maar ik zou persoonlijk toch mijn eigen computer in elkaar gooien zodat ik weet wat er allemaal precies inzit..

Het moederbord is natuurlijk al goed maar als je kunt kiezen tussen Seagate hardeschijf, samsung werkgeheugen of Maxtor Hd en kingstong geheugen kies ik toch voor de laatste optie..

Maar nogmaals verder niks tegen de aldi hoor..

(Ze hebben er trouwens ook rete lekkere borrelnootjes :D)

Savi
16-11-2002, 18:26
Originally posted by Ferrari Forever
Het zou mij sterk verwonderen dat die er niet in zou zitten.

Ik kan toch al met 99,9% zekerheid zeggen dat die er niet in zit.

Ferrari Forever
16-11-2002, 18:45
"Het moederbord is natuurlijk al goed maar als je kunt kiezen tussen Seagate hardeschijf, samsung werkgeheugen of Maxtor Hd en kingstong geheugen kies ik toch voor de laatste optie.."

Eigenlijk vind ik het veel belangrijker om een systeem te hebben dat superstabiel is en waarvan alle componenten volledig op mekaar afgestemd zijn.
Dat mijn harde schijf en mijn moederbord niet van dit of dat merk zijn kan me eigenlijk geen reet schelen. Ik gebruik mijn Aldi-Pc hoofdzakelijk voor videobewerking, gamen, en is hij ingeschakeld in een kleine homestudio. Toch dingen die behoorlijk wat rekenkracht en stabiliteit vereisen en op dat gebied heeft hij me nog nooit in de steek gelaten.

vrDennis
16-11-2002, 19:24
Dat geloof ik best.. Ik ken iemand die heeft er laatst ook 1 gekocht en die is er ook heel tevreden mee ..

Rrubinio
16-11-2002, 21:15
Originally posted by airco
Al mijn hardware komt rechtstreeks uit duitsland.

waarom?
Op alles wat nog maar op electronica lijkt is Duitsland pakken goedkoper. Dit verklaart mede waarom Aldi als europese keten aan zulke lagen prijzen raakt.

airco

Kijk hier eens !!!!!!!!! (http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm)

Zelfde PC, maar 100 euro goedkoper !!!!! (4.000 oude frankskes)

Alleen spijtig van het QWERTY klavier

airco
17-11-2002, 05:01
mja .... met dat verschil dat ik bij een zelf samengestelde configuratie 100% zelf kwaliteitscomponenten kan kiezen. En dus ook 100% weet hoe alles verloopt binnen mijn pc.

Beemer
17-11-2002, 12:45
Als ik moet kiezen tussen ne aldi-pc en ne airco-pc, dan kies ik toch wel voor het laatste!

Ik ken persoonlijk een 5-tal mensen die al ooit een pc in de Aldi hebben gekocht en ze hebben er allemaal miserie mee gehad, en de service bij Aldi is eigenlijk onbestaand.

Volgens mij koop je een auto ook nie in ne groentenwinkel, dus ne pc ook nie in de Aldi ;) (no hard feelings)

TiBo
17-11-2002, 14:15
Ik heb mijn PC ook 'zelf' 'laten samenstellen' ;) en moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik 100% tevreden ben over een PC. Alles op maat, zoals ik het wil!

En om eerlijk te zijn is een zelf samengestelde PC niet duurder dan eender welke andere, ... integendeel!

Mijn persoonlijke mening is om de Aldi PC niet te kopen, maar om iemand onder de arm te nemen die jouw persoonlijke keuze in elkaar steekt en daar nog garantie voor geeft ook.
Mijn PC is zo samengesteld bij MVG (een kennis met z'n eigen bedrijfje) en daar krijg ik prima service!

Bart.Vandecavey
17-11-2002, 16:23
Het is toch wel gemakkelijk als je niet genoeg van Pc's afweet en toch een krachtige configuratie wil voor een mooie prijs...

TiBo
17-11-2002, 17:26
Volledig mee eens!

Maar meestal ontdek je de tekortkomingen pas nadat je echt met de PC begint te werken. En dan is het natuurlijk te laat om dingen fundamenteel te gaan veranderen. In het beste geval zit je dan 3 jaar aan die PC vast.

Mensen die de PC kopen voor de kleinkinderen of er hoogstens zelf eens af een toe op werken zullen dit nooit echt voelen, maar als je steeds meer interesse krijgt in IT, dan begin je je wel af te vragen waarom de PC steeds crashet of waarom jij 10 FPS minder haalt dan je buurman.

Ik zou persoonlijk zo te werk gaan:

- wat is je budget?
- wat wil je daarvoor?
- waar hecht je zelf belang aan (3D? , audio?) en waar wil je eventueel in besparen (Proc?, HD?, RAM?).

Wat moet je nu weten?

- binnenkort komt nVidia met de GeForce FX. Deze kaart zal waarschijnlijk de GeForce 4 en de Radeon 9700 ver achter zich laten. Koop dus zeker deze laatste twee niet meer, maar wacht tot 2003 en doe nu verder met die GeForce 2.
- Intel komt nu met de P4 op basis van Hyperthreading (@ 3.06 GHz). Overweeg of je 3 GHz nodig hebt en of Hyperthreading je aanspreekt. Hyperthreading heeft immers het zelfde effect als een PC met 2 processoren.
- wees zeer voorzichtig met de aankoop van het mobo. Tegenwoordig zijn USB 2.0 en RAID redelijk ingeburgerd, Bluetooth en Serial ATA komen er weldra ook aan. Als je PC een 533 MHz bus heeft, koop dat een chipset dit dit ondersteund. Kies bij voorkeur een i845 (of i850) chipset en laat SiS links liggen (trust me!!).
- bespaar niet op RAM! Ga voor minstens 256 en overweeg 512.
- een zware HD is leuk, maar meer is duurder!
- weeg goed af welke monitor je wil. Een degelijke 17" TFT kost maar net zoveel als een Sony Trinitron 19". Het beeldscherm van beide is even groot!

Ferrari Forever
17-11-2002, 18:41
Toch een paar dingetjes opmerken :
1) Tot vorig jaar heb ik al mijn pc's op maat laten samenstellen bij een bevriende computerbouwer. Nooit echt veel problemen gehad (op één uitzondering na), maar uit de talrijke goeie commentaren die ik her en der gehoord had over de aldi-pc's, ben ik toch overgestapt op een PC uit de Aldi. En dat heb ik mij nog geen moment beklaagd.
2) Bij Aldi hebben ze wel degelijk een dienst na verkoop, en voor hun computers nog wel een hele goeie ook. De Firma GSC in gent doet alle repairs en daar doen ze niet moeilijk. Het enige wat je hoeft te doen is even bellen, een afspraak vastleggen op een datum die jou past, en ter plaatse even wachten terwijl ze je computer herstellen. Lukt het ze niet om je computer meteen te herstellen of moeten er onderdelen opgestuurd worden, dan krijg je, indien je dat wil een vervangcomputer - ook buiten de garantieperiode. Heb je een probleem binnen de drie maanden nadat je je computer gekocht hebt, of bevalt hij je gewoon niet dan mag je gewoon terugstappen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan krijg je je geld terug - zonder vragen.
Na de garantieperiode van 2 jaar dien je bij herstellingen het uurloon en de kosten van onderdelen te betalen. Het is dus een fabeltje dat je je computer koopt en daarna gewoon aan je lot bent overgelaten.
3) Ik weet wel wat van computers (ik ben op het werk mede-verantwoordelijk voor het onderhoud van het serverpark) en ik kan alleen maar vaststellen dat mijn aldi-computertje thuis stukken en stukken stabieler is dan die (overigens recente) merkencomputers die we op het werk gebruiken (en die allemaal tevens onder XP draaien). En nee, ik gebruik mijn PC echt niet alleen om wat tekstverwerking te doen.
Natuurlijk zal er altijd wel wat smalend worden neergekeken op 'pc's die uit de Aldi komen' en natuurlijk is de Aldi een voedingswinkel, maar de goeie reputatie die ze opgebouwd hebben met de verkoop van hun computers is volkomen terecht.
En nog iets : je gaat mij niet wijsmaken dat je een dergelijke configuratie zelf kan samenstellen voor 52000 bef. Als je de btw laat vallen misschien wel, maar anders ? NO way.

Beemer
17-11-2002, 21:07
Ik blijf er toch van overtuigd dat je een dergelijke configuratie wel voor die prijs kan laten samenstellen. Mijn vriendin haar vader handelt in PC's en ikzelf ben er ook dagelijks mee bezig en ik ben er 100% van overtuigd dat hij ook aan die prijs kan. Hij heeft dit trouwens voor een klant uitgerekend of hij aan die prijs kon geraken en dat was geen probleem.

Ferrari Forever
17-11-2002, 21:31
O.K. wel, een klein rekensommetje dan misschien :
Een pentium 4 2,66 GHZ zal je niet vinden voor minder dan 20.000 Bef. Geforce 4Ti4200 : minstens 8000 Bef. Hdd 7200 RPM 120 GB : minstens 9000 bef. DVD + Rewriter : minstens 7000 Bef.

Dan zit je dus al aan 44000 Bef en dan heb ik nog niet het moederbord, case, netwerkkaart, tv tunerkaart, geheugen, audio, muis , toetsenbord, speakers, koeler (aparte koeler in kast) en modem meegerekend. .

Oneliner
17-11-2002, 21:35
Believe me, ge kunt wel degelijk aan die prijs voor die configuratie...

Beemer
17-11-2002, 21:53
Originally posted by Oneliner
Believe me, ge kunt wel degelijk aan die prijs voor die configuratie...

En deze kerel kan het weten, dus "believe him"!!
Trouwens, die prijzen die jij aanhaalt zijn niet de prijzen waaraan je als pc-bouwer je onderdelen koopt bij de groothandel hè. Winstmarge scheelt van bouwer tot bouwer.

Ferrari Forever
17-11-2002, 22:16
Dan zou ik toch wel eens willen weten welke zelfstandige computerbouwer een dergelijke Pc tegen zo'n prijs kan verkopen en er dan nog winst op kan maken ook.
De reden waarom die Pc's in de aldi zo goedkoop zijn heeft niets met een mindere kwaliteit te maken, maar alles met de enorme volumes die zij aankopen. Vergeet niet dat die Pc's hier niet enkel in Belgie worden verkocht, maar over geheel Europa en zelfs in Australie. Dan spreken we al gauw over een paar hondderduizend Pc's per keer, dus ze hebben echt een machtspositie als zij onderhandelen over de prijs van hun onderdelen. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een lokale computerdealer bijvoorbeeld een P4 cpu goedkoper kan leveren dan de aldi die een stock van 500.000 cpu's in één keer koopt.
Neem nu hun moederborden. Aldi Pc's waren jarenlang voorzien van Asus moederborden, niet meteen een B-merk, tot ze een betere deal konden krijgen bij MSI. Nu zijn al hun Pc's voorzien van een custom build moederbord dat MSI enkel en alleen voor de Medion (Aldi) pc's fabriceert.

Beemer
17-11-2002, 23:09
Ik ken er wel één, maar ik ga hier geen reclame maken, dus indien je wil pm me dan maar.

Aldi koopt die onderdelen niet apart hè, aldi koopt die pc's als geheel in Duitsland

Finish
17-11-2002, 23:17
Weet je wat ik best grappig vind ?
Elke keer ALDI zo'n ding uitbrengt, kan je hier een thread vinden met dezelfde voor- en tegenstanders, en dezelfde (voor)oordelen :D

airco
18-11-2002, 16:54
Originally posted by Ferrari Forever
Toch een paar dingetjes opmerken :
1) Tot vorig jaar heb ik al mijn pc's op maat laten samenstellen bij een bevriende computerbouwer. Nooit echt veel problemen gehad (op één uitzondering na), maar uit de talrijke goeie commentaren die ik her en der gehoord had over de aldi-pc's, ben ik toch overgestapt op een PC uit de Aldi. En dat heb ik mij nog geen moment beklaagd.
2) Bij Aldi hebben ze wel degelijk een dienst na verkoop, en voor hun computers nog wel een hele goeie ook. De Firma GSC in gent doet alle repairs en daar doen ze niet moeilijk. Het enige wat je hoeft te doen is even bellen, een afspraak vastleggen op een datum die jou past, en ter plaatse even wachten terwijl ze je computer herstellen. Lukt het ze niet om je computer meteen te herstellen of moeten er onderdelen opgestuurd worden, dan krijg je, indien je dat wil een vervangcomputer - ook buiten de garantieperiode. Heb je een probleem binnen de drie maanden nadat je je computer gekocht hebt, of bevalt hij je gewoon niet dan mag je gewoon terugstappen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan krijg je je geld terug - zonder vragen.
Na de garantieperiode van 2 jaar dien je bij herstellingen het uurloon en de kosten van onderdelen te betalen. Het is dus een fabeltje dat je je computer koopt en daarna gewoon aan je lot bent overgelaten.
3) Ik weet wel wat van computers (ik ben op het werk mede-verantwoordelijk voor het onderhoud van het serverpark) en ik kan alleen maar vaststellen dat mijn aldi-computertje thuis stukken en stukken stabieler is dan die (overigens recente) merkencomputers die we op het werk gebruiken (en die allemaal tevens onder XP draaien). En nee, ik gebruik mijn PC echt niet alleen om wat tekstverwerking te doen.
Natuurlijk zal er altijd wel wat smalend worden neergekeken op 'pc's die uit de Aldi komen' en natuurlijk is de Aldi een voedingswinkel, maar de goeie reputatie die ze opgebouwd hebben met de verkoop van hun computers is volkomen terecht.
En nog iets : je gaat mij niet wijsmaken dat je een dergelijke configuratie zelf kan samenstellen voor 52000 bef. Als je de btw laat vallen misschien wel, maar anders ? NO way.

www.alternate.de
www.funcomputer.de
http://www.norskit.de/

als je die 3 een beetje combineert kom je makkelijk aan de 50000 BEF ....
Ik geef grif toe dat dit in België niet mogelijk is (alhoewel het de laatste jaren wel aan het beteren is :) )

Verder kan ik me best vinden in de commentaar die bartvandecavey gaf.
Het is toch wel gemakkelijk als je niet genoeg van Pc's afweet en toch een krachtige configuratie wil voor een mooie prijs...

Dan is het inderdaad prima. Ik lig 's avonds niet wakker van het feit dat iemand anders een aldi-pc heeft gekocht. Zolang de persoon in kwestie er tevreden mee is ... alles prima.

Dat een gebruiker die er weinig van kent tevreden mee is wil echter niet zeggen dat gebruikers die op een andere manier (als een passie of zelfs puur professioneel) mee bezig zijn dit ook goed moeten vinden.
Sry maar als ik als informaticus de meeste pc-cases (die van aldi ... maar nog andere ook) bekijk, dan durf ik me toch de vraag stellen waarom er ooit zoiets als een ATX-standaard is uitgevonden. Op deze manier krijg je situaties waar een harde schijf vervangen al snel een uurtje duurt.

Neem nu de nieuwe pc van Aldi ... er zit effectief geen floppy-drive in. Er is trouwens ook geen plaats voorzien om een floppy te steken. Floppy-drive achteraf plaatsen is dus (zonder geavanceerd knutselen) onmogelijk ...
Bijzonder handig als je
- een klein word-bestandje wil meegeven aan iemand met een oud-pctje (zonder internet)
- je bios wil flashen naar een nieuwe versie (is dat uberhaupt wel beschikbaar bij aldi-pcs (biosupdates dus))
- partition-magic onder een dosomgeving (als je partities een beetje verknoeit zijn)

sry maar moeten we nu blij zijn omdat we onze floppy moeten inleveren voor een secure-digital, memorystick of ibm microdrive vooraan ???

Een beetje aan je case werken ... bekabeling verbeteren ... kaart bijsteken ... extra harde schijf, ...
heb je een aldi computercase al eens vergeleken met een chieftec case.
Op vlakken gebruiksgemak stevigheid biedt de aldi-case maar weinig om van te dromen.

----------------------------------------------------
conclusie:
je kent weinig van pc's en je hebt je tot nu toe moeten behelpen met een compaq of een Packard Bell
==> go for it. De prijs is een stuk lager en vermits compaq en PB zowat dezelfde nadelen hebben als een aldi-pc zul de de nadelen van de aldi-pc niet merken

Ken je iets meer van Computer-hardware en pruts je zelf ook eens graag (of je vindt eeen floppy gewoon handig :p:p )
==> handen af van deze aldi-pc ...

airco

Savi
18-11-2002, 17:07
Lang leve de floppy !

Bart.Vandecavey
18-11-2002, 18:46
Airco ik zal je de volgende keer geld geven en jij mag dan een Pc voor mij in elkaar steken. Ik ben gewoon niet meer mee met de nieuwste "trends" op hard- en softwaregebied sedert dat ik gestopt ben met toegepaste informatica...

Ferrari Forever
18-11-2002, 21:54
Als ik mij niet vergis levert Apple zijn computers toch al jaren zonder 3,5" ? Overigens ben ik er volledig mee akkoord dat het inderdaad jammer is dat er geen floppy bijgeleverd wordt. Dat ze bij Medion besloten hebben om die er niet in te stoppen heeft trouwens niets te maken met plaatsgebrek of kostenbesparing, maar met het feit dat ze hun Pc's "toekomstgericht bouwen en geen heil meer zien in een 3"5 diskette" (gelezen op de Duitse site van Medion). Natuurlijk kan je een bestandje ook snel even op een cdrw zetten, maar het lijkt mij inderdaad voorbarig om de 3'5" nu al definitief af te schrijven.
Voor de rest ga ik hier niet blijven leuteren waarom je wel of niet een Pc in de Aldi zou moeten kopen, ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring en zeggen dat ik nog steeds bijzonder tevreden ben over mijn machientje.
Enne, nog één dingetje. Zo'n harde schijf vervangen duurt echt geen uur hoor. Ik heb de mijne van 5400 rpm na een paar maand vervangen door een 7200 rpm (wat er nu dus standaard inzit) en dat was in tien minuutjes geklaard.
Everybody happy ?

vrDennis
19-11-2002, 12:46
Floppy drive is zeker handig helemaal als je bijvoorbeeld iets op school gemaakt heb (word bestandje) en dan kun je het makklijker thuis op je pc zetten..

Savi
19-11-2002, 16:52
Of om snel te booten.....

FastFons
19-11-2002, 17:25
Voor de PC leek is dit een goed computertje voor zijn prijs zou ik zeggen. Waar ik mijn bemerkingen bij heb is:

Custom build mobo van MSI: Het wil niet zeggen omdat het MSI is dat het uberhaupt goed is. Veel hangt af van de gebruikte chipset. Moederborden met slechts 3 PCI sloten laat ik zowiezo al altijd links liggen (nog geen een goed tegengekomen, altijd onstabiel wegens te zwakke controller). bovendien weet ik dat het met die custom build mobos enorm moeilijk is om ze achteraf te flashen, als het al mogelijk is. (Ge moet binnen 2-3 jaar maar een latje van 3 gig ram derin proberen te krijgen, of een harde schijf van 500 gig)

Geen diskettedrive,

Kleine Case

Diene hoop software daarbij die ge toch nie nodig hebt (voor sommigen kan da ook een voordeel zijn natuurlijk)

Ik denk toch wel dat ik geen pc kan verkopen aan deze prijs, deels omdat ik zulke moederborden al mijd, deze zijn maar half zo duur als een volwaardig. Het is dus zeker geen onaantrekkelijk aanbod, ik weet enkel dat mijn pcs zeker stabieler zullen zijn en ik bijna nooit pcs met problemen terug binnenkrijg (tenzij eens een kapotte voeding ofzo). En dit voor een prijs die ook nog steeds zeer scherp is.

@Airco, in uw prijs zitten wel nog geen werkuren natuurlijk...

@Ferrari4ever, als ge een aldipc over dezelfde kam scheert als een merkcomputer(compaq, packard broll en dergerlijke) dan haalt ge eigenlijk de kwaliteit naar beneden, ik stel uit ervaring de aldi pcs toch nog iets hoger in kwaliteit dan bovengenoemde speelgoedcomputers...

FF

airco
19-11-2002, 17:28
Originally posted by FastFons
@Airco, in uw prijs zitten wel nog geen werkuren natuurlijk...

FF

mja i know
ma ik heb de leut van alles zelf te doen he :)

FastFons
19-11-2002, 17:32
Originally posted by TiBo

Wat moet je nu weten?

-
- Intel komt nu met de P4 op basis van Hyperthreading (@ 3.06 GHz). Overweeg of je 3 GHz nodig hebt en of Hyperthreading je aanspreekt. Hyperthreading heeft immers het zelfde effect als een PC met 2 processoren.

Een P4 die waarschijnlijk Pentium 5 gaat heten, kwestie van het negatieve rond de P4 volledig weg te halen en met wat nieuwe marketing een verkoopboost proberen te krijgen...

FF

airco
19-11-2002, 17:38
bron ?

FastFons
19-11-2002, 17:44
Ja op welke site(s) ik het allemaal gelezen heb weet ik niet meer, het zal in ieder geval op een van de volgende staan (gestaan hebben).

www.zdnet.be
www.zdnet.co.uk
www.overclockersonline.com
www.hardocp.com
www.aceshardware.com

het is wel al van een tijdje geleden, toen intel de laatste keer hun roadmap bekend maakte...

FF