![]() |
|
|
||||
|
||||
nieuwe aldi pc's
Voor diegenen die het interesseert : volgende week, 20 november komen de Pc's weer binnen bij de aldi . Voor 1299 euro of 52401 bef heb je :
- P4 2,66 GHZ - 256 Mb DDR 333 Mhz geheugen - 120 Giga 7200 RPM harde schijf - Sony 40x12x48 cd brander - 16 x dvd - Geforce 4 Ti4200 - TV en radio Tunerkaart - Netwerkkaart en modem - Dolby Digital 6-kanaals geluidskaart. - 5 x usb 2.0 - 3 x Firewire - geintegreerde flashgeheugenkaarlezer - 3 PCI sleuven en 8 AGP sleuven - Windows Xp + 15 tal programma's voor videobewerking En dat alles verpakt in een knap zwart designkastje. Toch wel opnieuw een knaller als je het mij vraagt.
|
||||
|
||||
Pijnlijk
![]()
|
||||
|
||||
heb die folder al gezien. 't is lachwekkend gewoon. 8 AGP sleuven... dat zal wel.... een 8x AGP sleuf, zullen ze bedoelen
![]() |
|
||||
|
||||
'Pijnlijk' valt dus op verschillende manieren te interpreteren
![]()
|
||||
|
||||
ik heb zonet dezelfde configuratie eens uitgeteld bij mijn favoriete hardware-boer
==> 1250€ of 50000 BEF Bovendien geeft de opmerking van fleabite duidelijk aan hoeveel verstand ze hebben bij Aldi van computers. inderdaad lackwekkend.
|
||||
|
||||
en hoeveel korting krijg je bij jouw favoriete pc-boer ? ?
|
||||
|
||||
Ik ben al tien jaar bezig met computers en vorig jaar, eind november, heb ik voor de eerste keer een Aldi computer gekocht ( de Pentium 4 met Geforce 3Ti200) . Het is de beste computer die ik ooit heb gekocht.
Stabiel, snel, supervolledig en een prima dienst na verkoop. Geloof me vrij, als ze in de aldi een computer in de aanbieding staan hebben , dan heb je best wel een klassemachine in huis, voor een prijs die zeker 30.000 fr lager zou liggen dan wanneer je hem zou laten samenstellen bij je lokale pc-boer met exact dezelfde onderdelen. Ik spreek van ervaring ....
Take the blue pill and stay in Wonderland. Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes Last edited by Ferrari Forever; 16-11-2002 at 00:31. |
|
||||
|
||||
nuja lokaal kan je mijn hardware-boer niet noemen. Al mijn hardware komt rechtstreeks uit duitsland.
waarom? Op alles wat nog maar op electronica lijkt is Duitsland pakken goedkoper. Dit verklaart mede waarom Aldi als europese keten aan zulke lagen prijzen raakt. airco
|
||||
|
||||
hier is die folder, staat ergens op een Duitse site:
![]() de meeste kemels staan daar bovenaan: 533 MHz Bus vooraan 512Kb cache-geheugen van het tweede niveau en de reeds genoemde 8 AGP sleuven ![]() |
|
||||
|
||||
Staat nergens bij welk mobo er in deze PC steekt. Dat lijkt me toch wel redelijk belangrijk, niet?
Gaat het om een SiS of een Intel chipset? Ondersteunt het mobo de 533 MHz bus vooraan ( ![]() 256 DDR lijkt me voor zo'n machine wel wat weinig, en meestal gaat het dan om 2*128, waardoor er in het beste geval nog één slotje vrij is voor extra RAM. Audio lijkt me onboard. Ik ben daar niet echt een voorstander van. Ik hou het liever bij Creative producten op PCI. BTW, hier zit ook nog geen scherm bij neem ik aan.
|
||||
|
||||
Ik zou toch wel eens graag een lijst zien van redenen waarom iemand deze pc niet zou moeten kopen (als hij één zoket he).
Vriend van me wil hem kopen, aanraden of niet ? Ik weet het echt niet meer...het lijkt allemaal zo supergoed ! ![]() |
|
|||
|
|||
Valt me op dat er nergens merken bij staan.. Alleen een sony cd brander
Maar verder kunnen ze er natuurlijk gwoon b-merk troep ingooien.. Over het algemeen ben ik niet zo'n merken freak, in de winkel koop ik liever een blikje 3-es van 20 euro cent dan een blikje coca cola van 1 euro maar bij pc's heb ik liever wel A merk. Het scheelt misschien iets in prijs maar je weet zeker dat je goeie shit hebt! |
|
||||
|
||||
Tja, het feit dat hij in de Aldi verkocht wordt is voor veel mensen reden genoeg om hem niet te kopen. Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken en zeggen dat ik nog nooit een betere computer gekocht heb dan die die ik vorig jaar in de Aldi gekocht heb. Completer dan dit kan je een computer toch niet meer kopen ? Of hoeveel merkenbouwers ken jij die standaard een tv-tuner kaart in hun PC's steken ?
Een Compacq zal je in die prijsklasse echt niet vinden hoor. Geloof trouwens ook het fabeltje niet dat er alleen maar b-onderdelen in zouden steken. Het moederbord is een MSI-moederbord, harde schijf Seagate, samsung werkgeheugen, sony brander, LITE-ON DVD...
|
||||
|
||||
Wel ongelooflijk debiel dat er geen floppy in zit + dat er geen plaats in de case is voor een floppy !!!
Voor de rest, niks tegen de aldi hoor, kvind die gele fruitsapkes daar toch goed ![]() |
|
||||
|
||||
Het zou mij sterk verwonderen dat die er niet in zou zitten.
|
|