PDA

View Full Version : altijd plezier met een Ier


Alain
12-07-2001, 09:27
Eddie heeft weer eens van zich laten spreken. Hij beweert dat sommige rijders , waaronder Prost, Hill, Villeneuve en Hakkinen, hun wereldtitel te danken hebben aan Newey en in mindere mate aan hun capaciteiten als piloot. Het komt er volgens hem op neer dat als je in een wagen rijdt, ontworpen door Newey, het veel makkelijker wordt om wereldkampioen te worden. Hij begrijpt eigenlijk niet zo goed welke voldoening dit de piloten schenkt in de wetenschap dat MS zijn titels haalde in een mindere wagen.
Last but not least : Hij zegt dat er rijders zijn die wereldkampioen zijn geworden en minder talent hadden/hebben als hem!

Leuke anecdote om het GP weekend in te zetten.

Oneliner
12-07-2001, 10:10
Tot zover het gezever van een gefrustreerde ier, die zelf kans(en) heeft gehad op een wereldtitel.

Mario
12-07-2001, 10:44
Bwah, er zal wel iets van waar zijn en al goed dat er nog iemand is die leven in de brouwerij brengt.

Hij kon natuurlijk ook wel eens kritiek leveren op iemand of iets anders dan enkel zijn collega's. Of die kritiek dan nog gegrond is... Ik vind het toch wel wat overdreven te stellen dat je met een auto van Newey automatisch wereldkampioen wordt.

Die ingenieurs bij Ferrari moeten dan ook maar lompe gasten zijn zeker ? Niet dus, want daar loopt toch ene Rory Byrne rond, die ongeveer van hetzelfde kaliber is als Newey.

Om een F1-wagen te maken, heb je meer nodig dan iemand die het hele pakket in een mooie/goede vorm giet. Zonder motor, degelijke transmissie enz. kom je ook niet ver.

Trouwens die Ferrari van vorig jaar vond ik helemaal geen slechtere wagen dan de McLaren. Enkel de Benetton van '95 was meestal duidelijk inferieur aan de Williams (da's mijn persoonlijk gedacht natuurlijk). Die van '94 is uiteraard een dubieus geval...

tsjolder
12-07-2001, 11:08
De waarheid ligt volgens mij ergens middenin. Het is natuurlijk waar dat Newey een heel grote verdienste heeft in de wereldtitels van deze 4 personen. Het valt toch wel op hoe in de jaren '90 bijna jaar na jaar de beste auto gebouwd wordt door het team van Newey. Langs de andere kant hebben al deze mensen toch ook wel bewezen dat ze een serieus stukje kunnen sturen. Prost heeft toch al eerder bewezen een sterk rijder te zijn. De enige van wie ik overtuigd ben dat hij enkel presteerde door in een superwagen te zitten, is Damon Hill. Hill vond ik altijd zwaar overschat.

Oneliner
12-07-2001, 11:22
Ik denk dat ik hier dan een van de enige hill-fans ben/was.........

Sennake
12-07-2001, 11:29
Toch niet hoor One...
Na het Senna-tijdperk viel ik in een zwart gat en aangezien Hill de enige was die enigszins een vuist kon maken tegen Schumacher in 1994-1995-1996 ben ik eigenlijk automatisch een Hill-fan geworden. Eerlijk gezegd meer uit "armoede" vanwege een gebrek aan tegenstand tegenover Schumacher dan vanwege zijn talent, maar toch, ik was een Hill-fan en ik schaam me niet om dit ook te zeggen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik Villeneuve meteen (vanaf de eerste race bij Willias) beter vond dan Hill...

Alain
12-07-2001, 11:53
Ik durf zeggen dat ik geen Hill - fan was maar dat hij zwaar overschat werd vind ik toch overdreven. Ik denk dat hij zijn talent wel degelijk bewezen heeft. Met de komst van Villeneuve had hij ineens serieuze concurrentie maar hij heeft hem toch geklopt in dezelfde wagen. Niet vergeten dat hij in 97 met de bescheiden Arrows bijna won in Hongarije en nog sterk reed in Jerez. Iemand die met een mindere wagen kan winnen is in mijn ogen een zeer goede piloot.

Oneliner
12-07-2001, 11:58
Hij was idd een van de enige die in hongarije voorbij heeft gestoken die wedstrijd.

Kvond em bijvoorbeeld veeeeeeeeel beter dan mr Irvine, die hier zo is even zenne mond open doet.....

tsjolder
12-07-2001, 12:02
Hij heeft misschien wel een paar goede races gereden in een mindere wagen, maar over het algemeen heeft hij toch niet veel meer gepresteerd na zijn vertrek bij Williams. Hij kon bijvoorbeeld nauwelijks de concurrentie aan met een piepjonge Ralf Schumacher die net kwam kijken in de f1. En voor hij naar Williams kwam, kon hij zich bij Brabham nauwelijks kwalificeren en was hij zelfs vaak trager dan Van de Poele. Ik heb Hill ook bijna nooit een manoeuver zien doen, waarvan ik zei: waw, da's nu eens knap gedaan, zoals Hakkinen vorig jaar nog deed op Francorchamps en wat Villeneuve toch ook vaak gedaan heeft. Neen, Hill vond ik echt maar een middelmatig rijder, geen topper, maar elk zijn mening eh ;)

tsjolder
12-07-2001, 12:10
Originally posted by Oneliner
Hij was idd een van de enige die in hongarije voorbij heeft gestoken die wedstrijd.

Kvond em bijvoorbeeld veeeeeeeeel beter dan mr Irvine, die hier zo is even zenne mond open doet.....

Met Irvine loop ik ook niet te hoog op hoor. Enkel met veel geluk heeft hij een aantal races gewonnen, maar zeker geen wereldtop. Als Irvine zou kunnen rijden gelijk hij kan spreken en vrouwen versieren, hij zou stukken sneller zijn dan nu (en niet in de West-Vlaamse betekenis:D )

Oneliner
12-07-2001, 12:39
Hmz tsjolder

ik gaan u toch eens tegenspreken met Hill
Toen hill bij jordan reed, samen met ralf reed hij in de races 6x sneller dan zijn teamgenoot.
En mechanische pech van Ralf niet meegerekend.
Ralf was in de race MAAR 3x sneller dan hill in de race.
als ge dan nog weet dat ralf er 3x door eigen fout is afgegaan.
Dan vraag ik mij af hoe ge erbij komt dat hij zen teammaat nauwelijks afkon.

MAAR het is wel zo dat ralf sneller was in de quali's: 10-6 in het voordeel van ralf.
Maar aangezien de punten aan de streep worden verdeeld.....

En jawel, damon eindigde dat jaar op een 6e plaats, ralfke op de 10e.

trek u conclusies maar :)

tsjolder
12-07-2001, 13:48
Tja, hetgeen ik daarnet schreef, was wat ik mij ervan herinnerde (of dacht te herinneren) en dat kwam niet overeen met de cijfers. Maar als ex-wereldkampioen 10 keer van de 16 verslagen worden in de kwalificaties van een rookie is toch niet fantastisch eh.

Bernie
12-07-2001, 20:50
Dit was nog niet alles wat de Ier te vertellen had. Lees maar .......
Irvine: Schumacher Dominates, Hakkinen Could Quit
Telegraph 11-Jul-2001

Eddie Irvine believes Mika Hakkinen could quit this season because he is not going to win another world championship. The Finn's Formula One future is the subject of intense speculation leading up to Sunday's British Grand Prix at Silverstone. Hakkinen's McLaren-Mercedes team have dismissed as speculation reports that he will retire after a miserable campaign.
"Mika is not going to win another world championship and maybe he is realising that," said Jaguar Racing driver Irvine. "I don't know if he will retire or not because I can't get inside his head."

Alain
13-07-2001, 10:25
Hij heeft daarnaast ook uitgehaald naar Barrichello. Hij noemt hem botweg een zagevent. Daarbij zegt ie ook nopg dat Rubens niet zo snel is als MS en dat ook nooit zal zijn!
Alle chance dat er nog zo'n figuur rondloopt want anders zou er niets te beleven vallen.
Go Eddie!!!!

airco
14-07-2001, 23:01
Originally posted by Oneliner
Hmz tsjolder

ik gaan u toch eens tegenspreken met Hill
Toen hill bij jordan reed, samen met ralf reed hij in de races 6x sneller dan zijn teamgenoot.
En mechanische pech van Ralf niet meegerekend.
Ralf was in de race MAAR 3x sneller dan hill in de race.
als ge dan nog weet dat ralf er 3x door eigen fout is afgegaan.
Dan vraag ik mij af hoe ge erbij komt dat hij zen teammaat nauwelijks afkon.

MAAR het is wel zo dat ralf sneller was in de quali's: 10-6 in het voordeel van ralf.
Maar aangezien de punten aan de streep worden verdeeld.....

En jawel, damon eindigde dat jaar op een 6e plaats, ralfke op de 10e.

trek u conclusies maar :)

hmmmzzz

ralf was toen nog behoorlijk rookie, en Hill had toch al een heel ruime ervaring!! zet raikonnen naast een ervaren F1-piloot, en hij staat ook in the middle of nowhere!!!

Voor de rest kan ik irvine enkel gelijk geven in zijn uitspraken!! Hij had ze enkel een beetje mogen nuanceren!!! Maar in elk van zijn uitspraken zit voor een groot stuk waarheid!!

airco

Bernie
15-07-2001, 11:55
Nu ja er zit altijd wel wat waarheid in, maar ik zie de reden niet in waarom Eddie nu zo moet uithalen naar iedereen. 't is niet omdat ze nu wat puntjes hebben dat ze beter zijn dan de rest hé. En ik geloof ook indien de jag's zich beter zouden kwalificeren dat ze inderdaad meer punten zouden halen, maar het een is natuurlijk een beetje het gevolg van het ander. Ik hou het niet zo nauw bij, maar er is ook al enkele keren mechanische pech geweest.

Nu ik moet zeggen ik kan eigenlijk toch veel van Eddie verdragen, maar dat heeft hij wel te danken aan zijn Ferrari periode. (hoewel hij daar ook MS heeft afgebroken ( ...Michael is een talent, maar hij maakt te veel fouten om wereldkampioen te worden .......).........

airco
15-07-2001, 12:07
de reden waarom hij dat doet is gewoon om in de aandacht te blijven!! aandacht is meer sponsors die in beeld komen, etc...

eigenlijk een stomme reden om kritiek te geven, mor eerlijk gezegd vindek het soms wel leutig als de kritiek-periodes beginnen!!

airco

Bernie
19-07-2001, 13:07
Ik las nog iets wat Eddie (vorige week) uitbracht: De manier waarop MS de laatste maanden start durft hij enkel bij Ralf of DC maar hij zal dat nooit durven bij Villeneuve of bij Eddie himself.

Nu ja Eddie (en jacques) probeer eerst eens in de voorste rij te raken vooraleer daar iets over te suggereren

Finish
26-07-2001, 19:41
Altijd plezier met een Ier deel 2 :

Last year I destroyed by teammate, who'd been quicker than (Mika) Hakkinen. Everyone though Johnny (Herbert) was going to see me off but he wasn't even close. He only properly outqualified me twice. I'm doing a similar job this year. Everyone raves about Hakkinen. Johnny was as quick as Hakkinen at Lotus. DC's outqualified Hakkinen more times in one year than Michael's been outqualified by a teammate in his whole career. I think to compare Mika with Michael is ridiculous. DC was outqualified quite a lot by Damon Hill who was outqualified quite a lot by Jacques Villeneuve. Who is being outqualified by (Olivier) Panis.”

bron F1-live

Okay, kan iemand mij even deze zooi ontcijferen ? :D :D

TiBo
26-07-2001, 20:29
Het is toch mooi om te zien hoeveel respect "Bad Irv" heeft voor Schumi.
Misschien is het wel het beste om Schumi als "de meester" te bestempelen. Op deze wijze komt Irv. er niet slecht uit hé. Hij was immers "bijna" wereldkampioen met Ferrari (naast Schumi), ... alleen die beenbreuk hé ...........