PDA

View Full Version : Ecolo dwingt FIA - GP België 2003


Finish
07-01-2003, 17:59
Ecolo-leden eisen dat FIA Francorchamps op F1-kalender zet
07/01/2003 - 15:22
LUIK (BELGA) Negen mandatarissen van Ecolo en twee hotelhouders uit Malmedy spannen een kortgeding aan om de Internationale Automobielfederatie (IAF) te dwingen de Grote Prijs van Francorchamps op de Formule 1-kalender van 2003 te zetten. De dagvaarding wordt donderdag ingediend. Door de GP van Francorchamps te schrappen, heeft de FIA een fout gemaakt, vinden de aanklagers. Volgens hen is de beslissing niet te rechtvaardigen. Ze herinneren eraan dat de FIA haar kalender moet opstellen "aan de hand van rationele, objectieve en rechtvaardige criteria". De federatie heeft dat volgens hen niet gedaan omdat ze de economische belangen van derden heeft laten primeren op de sportieve criteria. "De FIA heeft uit het oog verloren dat het niet haar eerste opdracht is om teams en sponsors te helpen financiële winsten te maken, maar wel om sportieve competities van het hoogst mogelijke niveau te organiseren", aldus de klacht. De politieke mandatarissen en de hotelhouders stellen zich dan ook ernstige vragen bij de echte redenen van de beslissing. (DWM)


bron: www.wanadoo.be

En ze blijven maar proberen, maar Bernie's besluit staat toch lekker vast...

airco
07-01-2003, 18:01
ik ben ervoor dat ze het proberen he ...

maar als een organisatie zelf niet meer mag bepalen waar het een race organiseert :rolleyes::rolleyes:

nuja ze hadden hun ogen maar vroeger moeten opendoen ... het kalf is al lang verdronken nu

Jan
07-01-2003, 18:09
Rare jongens die Ecolola's.
Eerst brengen ze met alle mogelijke argumenten (rationeel of niet) de GP van België naar de slachtbank (absoluut geen vegetarische aktie), en eenmaal de annulatie een feit, gaan ze ff de FIA dagvaarden omdat die de GP van de kalender hebben gehaald om andere dan sportieve redenen. Die zitten echt wel in een ander balspel (vrij vertaald uit het Tengels).

jan

roadrunner
07-01-2003, 20:22
Dat ze maar doen, kan dan messchien 2 maal naar de F1 gaan kijken dit jaar. Maar tzal toch belachelijk overkomen in het buitenland, ze willen eerst geen F1, die Belgen en nu gaan ze ons een proces aandoen.
Ge moet dit maar eens gaan lezen: http://www.pitpass.com/features/feature.cfm?featuresid=481&page=1

JPMontoya
07-01-2003, 21:19
sorry maar is het gepermiteerd als ik een goed lach !
denken ze nu echt die groenen
:):):)::):):):):)

Finish
07-01-2003, 21:34
Originally posted by roadrunner
Dat ze maar doen, kan dan messchien 2 maal naar de F1 gaan kijken dit jaar. Maar tzal toch belachelijk overkomen in het buitenland, ze willen eerst geen F1, die Belgen en nu gaan ze ons een proces aandoen.
Ge moet dit maar eens gaan lezen: http://www.pitpass.com/features/feature.cfm?featuresid=481&page=1

Let us make a New Year's Resolution: get rid of Belgium.


:rolleyes: :mad:

airco
07-01-2003, 22:24
sorry he ...

maar ik zou als buitenlander hetzelfde zeggen. Als je naar het buitenland een zo onproffesionele indruk maakt als onze politici de voorbije maanden dan vraag je om zo een conclusie

Oneliner
07-01-2003, 22:42
Mjah, das waar.
Wat ze daar in de regering aant forceren zijn, ik wete het ni zenne.
Dat komt (zelf bij ne 17-jarige) over van "als jullie dat erdoor willen doorkrijgen, dan willen wij dit en dat".
Ik kan me daar best soms kwaad in maken, op de manier waarop onze regering sommige problemen oplost.

Zo ook bij Franchourchamps. Ik denk dat we nogal ene mal figuur slaan int buitenland...

Sennake
07-01-2003, 22:46
Dit is echt België op zijn smalst! Jeezes!

Finish
07-01-2003, 22:50
Zo ook bij Franchourchamps. Ik denk dat we nogal ene mal figuur slaan int buitenland...

off-topic: Franchourchamps ? lol ! :)