PDA

View Full Version : Ferrari launch


sledge
07-02-2003, 10:34
Straks om 11h is de nieuwe ferrari gespresenteerd. Ik ben daarnet naar de site van ferrari geweest, en tot mijn teleurstelling kun je de launch enkel volgen als je lid bent van hun clubje en jaarlijk €25 betaalt. :( Dan wacht ik wel op de foto's.

Finish
07-02-2003, 12:07
Spannend :) Benieuwd hoe de 'te kloppen wagen' er deze keer zal uitzien...hopelijk wat meer veranderingen dan de andere teams.

Finish
07-02-2003, 12:48
En hier is hij dan:

2003:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-ferrari/diapo_101.jpg
2002:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2002/team-ferrari/diapo_102.jpg

2003:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-ferrari/diapo_106.jpg
2002:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2002/team-ferrari/diapo_103.jpg

2003:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-ferrari/diapo_107.jpg
2002:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2002/team-ferrari/diapo_101.jpg

2003:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-ferrari/diapo_105.jpg
2002:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2002/team-ferrari/diapo_104.jpg

Hij ziet er wel lekker afgerond uit ! Kleurschema totaal onveranderd :( . Benieuwd wat de concurrentie van deze wagen gaat leren.

airco
07-02-2003, 12:54
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-ferrari/diapo_108.jpg

die side-pods is wel iets speciaal ...

airco
07-02-2003, 12:58
den achterkant is wel behoorlijk onder handen genomen .... ongeloofelijk hoever alles daar ingesneden is .... om plaats te maken voor die lucht-geleiders richting de wielen

de voorkant-wijzigingen beperken zich tot een lichtjes hogere neus en de reeds gekende gekartelde barge boards

Scapa
07-02-2003, 13:01
Idd, dat viel mij ook direct op! Ook het achterste gedeelte van de sidepod is sterk veranderd: veel aerodynamische hulpstukjes daar :)

airco
07-02-2003, 13:05
nuja .... de kampioen 2003 is gekend :)

sledge
07-02-2003, 14:26
Ja, die achterkant ziet er redelijk chaotisch uit. Niettegenstaande ziet het er wel snel uit.

Mario
07-02-2003, 14:26
Originally posted by airco
nuja .... de kampioen 2003 is gekend :)

Juist. Rubens Barrichello :).

HHugo
07-02-2003, 18:26
Originally posted by airco
nuja .... de kampioen 2003 is gekend :)

wel gekend, maar nog niet gelaunched ;) :D

achterkant ziet er wel uit als een batmobiel

Mark
07-02-2003, 18:57
Originally posted by Finish
Kleurschema totaal onveranderd :(


Ja, ik had dit jaar ook gehoopt op een groene uitvoering :D :D

Sidepods zijn een stuk lager................dus minder koel-oppervlak voorhanden, c.q. minder weerstand. Conclusie motor kan op hogere temperaturen draaien wat de PK's weer ten goede komt..................

Het kampioenschap voor plaats drie is weer in volle gang :D

JPMontoya
07-02-2003, 19:34
ziet er nice uit; wel opnieuw weer vrij revolutionair aan de achterkant. w8 and see

R@ce@holiC
07-02-2003, 19:55
Vanvoor aan de voorwiel ophanging of bevestiging ook presies iets veranderd... Mss voor de stevigheid...

Bloedsnel bakske ziet me er dat uit idd. Alst betrouwbaar is kennen we de wereldkampioen 2003...

Werner333
07-02-2003, 20:41
Leuk speelgoedje. ;)

JPMontoya
07-02-2003, 21:23
ook leuk in de naam is de toevoeging van GA? Dus voluit F2003 GA -> GA verwijst zoals iedereen wel weet naar Agnelli, grote FIAT baas die onlangs kwam te overlijden.

Beemer
08-02-2003, 12:25
sidepods en die achterkant zien er wel knap uit! Ik hoop alleen dat de wagen dit jaar net iets minder dominant zal zijn!

Finish
08-02-2003, 12:29
Zoals Schumacher zelf al beweerde zal het zeer moeilijk zijn om het recordjaar 2002 te evenaren; daar zorgen de nieuwe regels immers wel voor. Dus mannen: 'slechter' als vorig jaar is al onmogelijk ! Nog een reden om binnen een maand 's nachts voor Melbourne op te staan ;)

Finish
08-02-2003, 12:34
Over nieuwe regels gesproken: ik lees juist op dailyf1.com dat Ferrari mogelijk met de F2002 start in Melbourne. Nieuw regelvoorstel van Finish: De wagen waarmee je het seizoen begint moet dezelfde wagen zijn waarmee je het seizoen eindigt.
Het inzetten van oudere, betrouwbare wagens is precies een rage geworden; McLaren en Williams spraken er ook al over. Dan heb je gewoon een voortzetting van seizoen 2002, en dan weten we allemaal hoe dat afloopt: Ferrari 1-2...

sledge
08-02-2003, 12:51
Originally posted by Finish
dat . Nieuw regelvoorstel van Finish: De wagen waarmee je het seizoen begint moet dezelfde wagen zijn waarmee je het seizoen eindigt.


Dan rijden ze toch gewoon de laatse gp met de F2002, tegen dan is de titel toch al lang binnen.

Finish
08-02-2003, 12:58
Originally posted by sledge
Dan rijden ze toch gewoon de laatse gp met de F2002, tegen dan is de titel toch al lang binnen.

Ik bedoel dus: de auto waarmee je het seizoen begint moet je doorheen het hele seizoen gebruiken en ook het seizoen met eindigen....

sledge
08-02-2003, 13:07
Originally posted by Finish
Ik bedoel dus: de auto waarmee je het seizoen begint moet je doorheen het hele seizoen gebruiken en ook het seizoen met eindigen....

bwa, dan nog zullen ze ergens wel iets vinden om toch de F2003 in te zetten na 3 races denkik. Wat is eigenlijk de definitie van een nieuwe wagen?

Werner333
08-02-2003, 13:07
Hmm. Iedere auto is iedere race anders. Continue ontwikkeling.
Dus dat lijkt me niet echt haalbaar Finish.

Mark
08-02-2003, 14:14
Zo'n Tub kan ook maar een x-aantal kilometers mee........daarna begint dat spul te "flexen"

airco
08-02-2003, 15:40
bwa dat teams met de oude wagen beginnen heeft de FIA zichzelf aangedaan ...
Testing-bans zorgen ervoor dat er pas in Januari track-time kan komen met nieuwe componenten ... dit maakt de tijd om alles te testen enorm kort ...

airco

Raceboy
08-02-2003, 18:34
Originally posted by airco
bwa dat teams met de oude wagen beginnen heeft de FIA zichzelf aangedaan ...
Testing-bans zorgen ervoor dat er pas in Januari track-time kan komen met nieuwe componenten ... dit maakt de tijd om alles te testen enorm kort ...

airco

er is geen testverbod meer in de winter. Dus u argument klopt niet.

airco
08-02-2003, 20:16
wel van begin oktober tot einde november he

Pas in december kan er met een interimwagen aan de slag gegaan worden ....
januari - Februari is voor testen met de definitieve wagen
...als er dan nog fundamentele problemen zijn komt de wagen nooit op tijd klaar voor de start (begin maart in Melbourne)

JPMontoya
11-02-2003, 23:57
t heeft ni echt direct iets met de launch te maken maar deze foto vind ik zeer geslaagd.
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/5m/www.f1-live.com/img/imgday/11.jpg

Finish
12-02-2003, 00:11
Weet trouwens dat de F2003-GA het ronderecord op Fiorano heeft gebroken vandaag ! (meer info: f1racing.net)

airco
12-02-2003, 02:06
57.045 ipv het oude 57.476

toch een dikke 4 tienden beter met een wagen die kwa afstelling ongetwijfeld nog wel een stapje vooruit kan ....

dit op een circuitje van 57 seconden ..... Op een groot circuit als FRancorchamps wordt dit al gouw een seconde .... niet niks ...

airco

Beemer
12-02-2003, 14:07
Allé da beloofd weer een spannend seizoen te worden :rolleyes:

Bart.Vandecavey
12-02-2003, 14:08
Originally posted by Beemer
Allé da beloofd weer een spannend seizoen te worden :rolleyes:

Ze kunnen anders een onboard camera monteren op de rug van Ross Brawn gericht op zijn zendertje... :p

Oneliner
12-02-2003, 16:19
Bwah kijk, ze breken allemaal ergens een ronderecord :)
Ook de nieuwe Williams had ergens een record gebroken. Mclaren had er 2 gebroken, maar 1 dervan is terug van ferrari :)
Het is geen nieuwigheid dat ronderecords sneuvelen tijdens de winter tests

yvdp
12-02-2003, 21:19
Zelfs minardi breekt records op de avlons en met de auto van 2 jaar geleden... :D

Finish
12-02-2003, 22:08
Michael Schumacher's new F2003-GA is still blindingly quick but it encountered today in Fiorano its first reliability problem. After only 8 laps, the Ferrari engine made a strange noise. The five-time world champion stopped his car by the track side, preventing any further damage and allowing his technicians to take a look at the ailing Ferrari.

Schumacher's best lap time was 58"126. He will be back tomorrow, still driving his F2003-GA.


bron: f1-live.com

Misschien klinkt dit ook wat hoopgevend ? ;)

airco
14-02-2003, 00:45
vandaag was alles terug koek en ei met de F2003-GA

84 ronden :)

Beste tijd 56.807
Toch weer een dikke 2 tienden eraf

Finish
17-02-2003, 23:05
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photo6jL67Eb.jpg

En weer problemen voor de F2003-GA....Nogmaals: F1: Er is hoop dit jaar ! ;)

Sennake
17-02-2003, 23:10
Originally posted by Finish
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photo6jL67Eb.jpg

En weer problemen voor de F2003-GA....Nogmaals: F1: Er is hoop dit jaar ! ;)

LOL@Finish : jij moet voor Ecclestone gaan werken jij : je krijgt meer volk bijeen dan hij :D

Guido
19-02-2003, 22:31
'k ben een beetje laat om te reageren, ik weet het, :rolleyes: maar mij lijkt het dat ze bij Ferrari ook flink naar Williams en McLaren hebben gekeken voor de zijkanten achteraan, net zoals de bargeboards overigens.

Een topteam draait normaal 3 tot 4 jaar mee bovenaan om het dan moeilijk te krijgen. 't zal dus voor een van dees zijn ... :D

Mario
12-04-2003, 17:51
Net op BBC Ceefax gelezen dat de nieuwe Ferrari ten vroegste in Spanje verschijnt wegens teleurstellende testresultaten of betrouwbaarheid (dat laatste viel niet op te maken).

yvdp
12-04-2003, 18:11
hehe, ik denk dat we een serieus boeiend seizoen tegemoet gaan :D

Finish
12-04-2003, 23:39
Vreemd, aangezien Todt de voorbije week met absolute zekerheid het debuut van de F2003 GA op Imola aankondigde.

HHugo
05-06-2003, 18:36
Kon het niet laten om dit te posten in deze thread: Ferrari launch 'letterlijk' over de Mars-sonde die maandag vertrokken is:


The ‘Mars Express’ space probe blasted off at 19h45 on Monday from the Russian Baikonur base, near Kazakhstan. Also bound for the red planet is a sample of Ferrari Rossa Corsa paint, the same tone used on the Scuderia’s Formula 1 single-seaters.

The probe was built by the ESA (European Space Agency) and was launched on board a Soyuz rocket. The aim of the mission is to explore the planet’s atmosphere and surface, and also to search for water or ice, thanks to a sophisticated radar system. The Ferrari sample is secured to the probe via a specially designed bracket, nicknamed ‘FRED’, in which is stored a special container.

The 2cm diameter thermal crystal globe was made to resist the intense temperatures of such a voyage. Ferrari Red passed all the stringent ESA examinations before being allowed on board the probe: thermal tests that rapidly switched temperatures from –15° to 40°, vacuum tests, and performance tests under conditions of strong vibration. ‘Mars Express’ is scheduled to arrive on 19 December, after a voyage of more than six months at 10,800 km/h.

So, the first super-fast European satellite to Mars will carry with it a symbol of Italian excellence. The event also marks Ferrari’s ability to overcome new and adventurous challenges in technological innovation and materials.

'the same tone used on the Scuderia’s Formula 1 single-seaters' Zou dat dan echte ferrari-kleur zijn of de Marlboro-kleur ?

redje
05-06-2003, 18:39
Originally posted by HHugo
Kon het niet laten om dit te posten in deze thread: Ferrari launch 'letterlijk' over de Mars-sonde die maandag vertrokken is:



'the same tone used on the Scuderia’s Formula 1 single-seaters' Zou dat dan echte ferrari-kleur zijn of de Marlboro-kleur ?
Het rood van Marlboro en Vodafone wordt aangepast aan da van Ferrari.

Scapa
05-06-2003, 19:03
Originally posted by redje
Het rood van Marlboro en Vodafone wordt aangepast aan da van Ferrari.

Neenee, Ferrari heeft een paar jaar geleden z'n rood aangepast aan dat van Marlboro ;)

redje
05-06-2003, 19:05
Originally posted by stijnconinx
Neenee, Ferrari heeft een paar jaar geleden z'n rood aangepast aan dat van Marlboro ;)
Als da zo is, dan sturen ze nie de marlboro-kleuren op ze.

Werner333
05-06-2003, 20:03
Originally posted by redje
Als da zo is, dan sturen ze nie de marlboro-kleuren op ze.
Dat is zo. En de kleuren die onderweg zijn, zijn de Marlboro kleuren. :(

Gilles
05-06-2003, 22:01
Originally posted by redje
Als da zo is, dan sturen ze nie de marlboro-kleuren op ze.
De Ferrari F1 verf is dus de kleur van Marlboro ... Ferrari heeft haar 'scharlaken rood' of om het op zijn italiaans te zeggen 'rosso pantone' aangepast aan Marlboro.... en ze gaan geen nieuwe verf maken, om de ruimte in te sturen, dat beetje verschil zal niet de oorzaak zijn voor een nieuwe productie redje :)

redje
05-06-2003, 22:31
Originally posted by Gilles
De Ferrari F1 verf is dus de kleur van Marlboro ... Ferrari heeft haar 'scharlaken rood' of om het op zijn italiaans te zeggen 'rosso pantone' aangepast aan Marlboro.... en ze gaan geen nieuwe verf maken, om de ruimte in te sturen, dat beetje verschil zal niet de oorzaak zijn voor een nieuwe productie redje :)
Weirdo situatie. BTW, kdacht da da rood 'corsa rossa' was, allé zo stond da in de gazet.

Gilles
05-06-2003, 23:04
dat rood is het Ferrari F1 rood ... voor de F1 bolides ...
het scharlakenrood wordt nog gebruikt voor de straatwagens.

redje
05-06-2003, 23:49
Originally posted by Gilles
dat rood is het Ferrari F1 rood ... voor de F1 bolides ...
het scharlakenrood wordt nog gebruikt voor de straatwagens.
Kweet t ondertussen al van op msn ze. :+

Guido
06-06-2003, 20:09
Originally posted by HHugo
Kon het niet laten om dit te posten in deze thread: Ferrari launch 'letterlijk' over de Mars-sonde die maandag vertrokken is:



'the same tone used on the Scuderia’s Formula 1 single-seaters' Zou dat dan echte ferrari-kleur zijn of de Marlboro-kleur ?

lol. Ik heb me een kriek gelachen toen ik dat enkele dagen geleden las. Als je niet anders kan, dan moet je natuurlijk een potteke verf meesturen. Zou't een Humbrol of een Tamiya potteke zijn :D

"Serieuzere" firma's zoals McLaren Composites werkt actief mee aan de Mars-lander. Ze bouwen delen van de behuizing. ;) Maar dat is hier natuurlijk :Offtopic:

redje
06-06-2003, 20:21
Originally posted by Huudo
lol. Ik heb me een kriek gelachen toen ik dat enkele dagen geleden las. Als je niet anders kan, dan moet je natuurlijk een potteke verf meesturen. Zou't een Humbrol of een Tamiya potteke zijn :D

"Serieuzere" firma's zoals McLaren Composites werkt actief mee aan de Mars-lander. Ze bouwen delen van de behuizing. ;) Maar dat is hier natuurlijk :Offtopic: :Offtopic: : Ferrari gebruikt da geld voor andere zaken. :p