Log in

View Full Version : shake down Toyota op Francorchamps - ook za 10 mei tijdens de Spa Belpro Tropy

Bart
29-03-2003, 11:23
"Op de zaterdag van het Spa Belpro Tropy weekend (10 mei), van Spa Euro Race (7 juni), het Racing Festival (20 september) en de vrijdag van de 24 uren (25 juli) zal Toyota op het einde van de dag de shake down van zijn F1 doen op het circuit van Francorchamps. Riccardo Zonta zal telkens de reglementaire 50 km voor zijn rekening nemen"

( Bron: Turbo Magazine n°108 )

Mark
29-03-2003, 12:58
leuke publiekstrekker.............Koln - Spa is maar een klein stukje. Wordt wel de eerste keer dat we een F1 met koplampen zien, want einde van de dag, in dit geval 7 juni Euroraces, spreken we toch over een uur of 11 's avonds :D

JPMontoya
29-03-2003, 12:59
zo wil ik het horen !

Lambo
29-03-2003, 15:22
In '96 heeft Bouillon ooit mistlampen op zijn Sauber laten monteren tijdens de vrije trainingen voor de grote prijs van Europa dat jaar. Of hij er effectief meegereden heeft, dat weet ik echter niet.

Guido
29-03-2003, 23:20
Yeah, met een "night-vision" pod alla WRC, dat wil ik zien! :crazy:

sledge
29-03-2003, 23:53
Nee, 2 spots op de sidepods, en een waar de t-cam normaal staat, dat zal vonken geven.

Mistery
07-05-2003, 16:54
Al wie hartsgrondig betreurt dat de Formule 1 Francorchamps de rug heeft toegekeerd, en dat zijn er heel wat, kan dit weekeinde zijn hartje ophalen. Want wat wil het gelukkige toeval ? Toyota Team F1 gaat in Francorchamps zijn shake-down doen voor de Grote Prijs van Oostenrijk. De F1-cel van de Japanse constructeur is in Keulen gevestigd en gebruikt Francorchamps vaak als testcircuit. Meer info op www.misteryracing.com

/* thread samengevoegd met de bestaande. mvg, Bart, moderator @ depaddock.eu */

Ottooke
07-05-2003, 19:35
Joepie !
Mijn fototoestel steekt al in mijn rugzak :D

Mark
07-05-2003, 19:42
Originally posted by Ottooke
Joepie !
Mijn fototoestel steekt al in mijn rugzak :D

Dat wordt een latertje voor jullie................zal in gedachte bij jullie zijn ;)

Snelle Japie
07-05-2003, 21:12
Francorchamps ligt in de Ardennen en die liggen in België (slimme redenering tot nu toe) maar ons weer hier kennende. Zouden die buiten komen met de Toyota als het regent ofzo ??
Ik ga alleen zondag na de Belcar zien en als ik dan speciaal anderhalf uur moet rijden voor wa regendruppels :-s

Ottooke
07-05-2003, 21:28
Het weer voor dit weekend is toch redelijk positief.
Zaterdag een temperatuur tot bijna 20 °C (landelijk gemiddelde) en het blijft droog.
Zondag begint de dag droog, tegen de avond zal er meer bewolking komen en is er een kans op wat regen. De temperatuur zal wel wat gaan dalen.

Snelle Japie
08-05-2003, 22:40
Het weer valt mee maar nu een ander vraag. Zou er om 19uur nog inkom moeten betaald worden :confused:
Heeft iemand hier een idee van :confused:

Sennake
08-05-2003, 22:45
Originally posted by Snelle Japie
Ik ga alleen zondag na de Belcar zien en als ik dan speciaal anderhalf uur moet rijden voor wa regendruppels :-s

Ik denk dat het kalf dan al verdronken is want als ik het goed gelezen heb is het zaterdag dat ze komen testen, niet zondag.

Ben alweer blij dat we in Spa blijven overnachten :)

Snelle Japie
08-05-2003, 23:28
Originally posted by Sennake
Ik denk dat het kalf dan al verdronken is want als ik het goed gelezen heb is het zaterdag dat ze komen testen, niet zondag.

Ik ga zondag ook de hele dag maar ik kom even op en af zaterdag om de F1 in actie te zien en dan weer naar Limburg. Dat bedoelde ik eigenlijk :)

Snelle Japie
10-05-2003, 22:15
De shake down was dus gratis. Een geluk dat we op Eau Rouge gekeken hebben want ze deden de start en op het rechte stuk draaiden ze terug richting pits. Tussen 19uur en 21uur hebben we de Toyota toch 5x zien langs komen.

schumivill
11-05-2003, 00:02
Ik was er ook,en je kon zelf in de pistraat aan de box staan kijken,da vond ik subliem,vooral het buiten en binnen rijden,er passeert nu niet iedere dag een F1 op een meter van uw voeten hé :)

Pascal
12-05-2003, 12:43
Een tip : baancommissaris worden.

Daardoor heb je de kans om jaarlijks (nuja niet in 2003) (of je moet naar het buitenland gaan) minimum éénmaal per jaar op post te staan tijdens de F1. Wij hadden met onze ploeg reeds enkele malen het genoegen om een post te hebben in de buurt van de startgrid en dus tot enkele minuten voor de start op de startgrid te kunnen rondlopen.

Door deze taak uit te voeren kan je ook het genoegen hebben een F1-bolide aan te raken (bij een interventie).

Het is echter niet altijd rozegeur en maneschijn als baanpost : vroeg opstaan, niet elke wedstrijd is even interessant als F1, regenweer...

Ik heb deze test gelukkig dus ook gedeeltelijk aan mij voorbij laten gaan. Ik vond het maar niks....

C U

Gilles
25-05-2003, 21:59
Originally posted by Snelle Japie
De shake down was dus gratis. Een geluk dat we op Eau Rouge gekeken hebben want ze deden de start en op het rechte stuk draaiden ze terug richting pits. Tussen 19uur en 21uur hebben we de Toyota toch 5x zien langs komen.
Silke Albus van Toyota zei de vorige keer al dat ze enkel een zogenoemde "50 km straight-line test" zouden uitvoeren op Spa, en Ricardo Zonta kon dat voor dit keer ook bevestigen...
Waarschijnlijk zal Toyota nog twee maal aantreden in Spa

NGT Racing
29-05-2003, 00:27
Originally posted by bart
"Op de zaterdag van het Spa Belpro Tropy weekend (10 mei), van Spa Euro Race (7 juni), het Racing Festival (20 september) en de vrijdag van de 24 uren (25 juli) zal Toyota op het einde van de dag de shake down van zijn F1 doen op het circuit van Francorchamps. Riccardo Zonta zal telkens de reglementaire 50 km voor zijn rekening nemen"

( Bron: Turbo Magazine n°108 )

De reglementaire 50 Km, mogen we dat als maximum interpreteren?
Ik ben nu niet de beste schatter maar drie maal pitstraat kemmel zal alles bij mekaar toch dichter bij de 5 dan bij de 50 k liggen.

nevertheless, 't was de moeite waard de laatste keer, ik denk niet dat je elders zo dicht bij een rijdende F1 kan komen.