Log in

View Full Version : Pizzonia out?

Scapa
24-04-2003, 18:07
Het lijkt er sterk op volgens autosport.com (bericht ook te vinden op andere sites):

Pizzonia's future at Jaguar isn't looking good

Jaguar has admitted that it will drop rookie driver Antonio Pizzonia unless he dramatically improves his form at the upcoming Spanish Grand Prix.

The Brazilian has struggled to find form since making his debut this season, especially when compared to the impressive performance of team-mate Mark Webber.

"I don't think it is a great secret that Antonio's position is under review," Nav Sidhu, Jaguar's communications and public affairs manager told The Guardian. "There are a lot of things about his performance so far this year that are causing us concern. The level of disparity between his performance and those of his team-mate Mark Webber is alarming."

Sidhu said that the team will try to help him raise his form. "We are going to work through a structured programme with him," he said. "If he can climb the same hill as Webber then we're going to be happy with him."

Austrian Alex Wurz has emerged as the favourite to replace the Brazilian. Wurz not only has vast experience of a front-running team from his two and-a-half year stint testing for McLaren, but he is also a similar height to Webber. His chances of racing for Jaguar depend on whether Ron Dennis would be willing to release him from his contract, especially as the team nears the test debut of its new MP4-18A.

Finish
24-04-2003, 18:22
Niet echt fijn voor onze Pizza !

Valt wel op dat er in F1 geen sprake kan zijn van een 'leerproces'. Direct vanin het begin moeten die kerels presteren, anders kunnen ze terug hun testrol opnemen.

Mark
24-04-2003, 18:26
Het schijnt dat ene halve nederlander/belg tegen bepaalde journalisten uit belgie iets heeft gezegd over........'t kon weleens groen worden. Tja de "ford-link" is aanwezig...........

sledge
24-04-2003, 18:34
Originally posted by Finish
Niet echt fijn voor onze Pizza !

Valt wel op dat er in F1 geen sprake kan zijn van een 'leerproces'. Direct vanin het begin moeten die kerels presteren, anders kunnen ze terug hun testrol opnemen.

Terug hun testrol opnemen.... Dus veel leerproces zal er niet zijn, zeker pizzonia niet, die reed al rondjes in de jag toen Webber nog bij minardi reed. Het probleem ligt volgens mij eerder bij de mentale druk.

Beemer
24-04-2003, 20:52
De prestaties van Pizonia waren ook echt wel slecht ivm die van webber vond ik. Ik kan best wel begrijpen dat een team dan erover denkt van een andere piloot in de wagen te stoppen.

Sennake
24-04-2003, 22:02
Tja, vroeger kreeg een rookie nog een seizoen om de job te leren, vandaag de dag lig je er na een koers of 4 al uit...

Eventuele "laatbloeiers" zullen we niet meer ontdekken vrees ik...

Ottooke
24-04-2003, 23:09
Het is allemaal veel te commercieel geworden. De enige manier om lang in de F1 te kunnen rijden zonder resultaten neer te zetten is veel geld meenemen en gaan rijden voor de 'arme' teams.
De World Series zouden eventueel een ideale poel voor jong talent of laatbloeiers kunnen worden. Afwachten wat het dit weekend gaat geven.

Finish
27-04-2003, 22:11
't zit er dik in dat Pizzonia door Alexander Wurz vervangen wordt. Enkel een weigering van McLaren zou de zaak nog kunnen stoppen, melden f1racing.nl en f1-live.com. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien zij best wel met De La Rosa verder kunnen.

Wurz er weer in ? Waarom ook niet....wie weet heeft hij bij McLaren wat geleerd na die zovele testkilometers. En de Jaguar hoort zeker al niet meer thuis op de laatste startplaats, getuige daarvan een ontketende Webber die 2 keer op rij 5des wist te starten (maar nog altijd geen punten kon scoren)

Beemer
27-04-2003, 22:19
Ik ben benieuwd naar de eerst volgende race! Go Alex

yvdp
28-04-2003, 17:38
zal dan pas rijden vanaf Oostenrijk hoor. Stond te lezen op vrt-text

JPMontoya
30-04-2003, 16:31
en Wurz zou een voorstel van JAG hebben afgewimpeld
bron sport.be

yvdp
30-04-2003, 17:04