View Full Version : 2003 Miles of Spa-Francorchamps
JPMontoya
08-05-2003, 19:08
The Spa-Francorchamps circuit in Belgium is to host a touring car race that will be run over 2003 miles on the weekend of September 26- 28. The new event, backed by the RACB, ASAF and PRC, is expected to last about 22 hours and is open to French Silhouette, Silhouette Light, Belgian Supertouring, Super 2000, Super Production (petrol and diesel) and Group N cars at homologation weight.
f1-live.com
en als het regent gaan we lekker door ............de 27 uur van Spa :D
Maar dat truukje hadden ze al door bij BTCS :
Waarom een wedstrijd van 2003 Mijl ?
" Omdat we in het jaar… 2003 zijn. Volgend jaar worden het de 2004 Mijl enzovoort. Aan gemiddeld 150 km/u komen de 2003 Mijl overeen met ongeveer 22 uur wedstrijd. We wilden origineel zijn, van daar de ietwat speciale benaming. Dit gezegd zijnde, zal de wedstrijd maximum 24 uur duren. Stel u voor dat we in totaal 5 uur de pace-car op de baan krijgen, dan gaan we zeker geen tweede wedstrijdnacht ingaan… http://www.btcseries.be/
Heb ooit eens gehoord van een 85 uurs race in Argentinie..........maar heb daar op het net nog nooit iets van kunnen vinden. Zal het eens aan Maxima vragen ;)
Ik kende t nie, maar t zijn wel toffe bakken. Maar die 2003 Mijl telt nie mee voor t kampioenschap. Komen die wagens dan wel af??
Originally posted by redje
Ik kende t nie, maar t zijn wel toffe bakken. Maar die 2003 Mijl telt nie mee voor t kampioenschap. Komen die wagens dan wel af??
Kon weleens heel erg druk worden, en kwalitatief ook helemaal niet verkeerd.............plenty Engelsen en Duiste teams komen daar op af. Beetje de tijden van de toerisme-24 uur uit de late jaren negentig.
Originally posted by Marshal
en als het regent gaan we lekker door ............de 27 uur van Spa :D
Maar dat truukje hadden ze al door bij BTCS :
Heb ooit eens gehoord van een 85 uurs race in Argentinie..........maar heb daar op het net nog nooit iets van kunnen vinden. Zal het eens aan Maxima vragen ;)
En de marathon races op de RING in duitsland van 96H. De piloten namen dan remblokken mee die ze onderweg zelf vervangde, want als het in de pits gebeurde kregen ze straftijd.
Originally posted by Megane
En de marathon races op de RING in duitsland van 96H. De piloten namen dan remblokken mee die ze onderweg zelf vervangde, want als het in de pits gebeurde kregen ze straftijd.
Das compleet nieuw voor mij, heb je daar meer info over?
Originally posted by Marshal
Heb ooit eens gehoord van een 85 uurs race in Argentinie..........maar heb daar op het net nog nooit iets van kunnen vinden.
Staat waarschijnlijk op een professionele betaalsite :D
jan
Originally posted by Marshal
Das compleet nieuw voor mij, heb je daar meer info over?
Die races op de Nürburgring zijn voor een stuk ook Belgische autosportgeschiedenis. Nadat de beruchte wegrace Luik-Sofia-Luik en later Luik-Rome-Luik wegens te gevaarlijk verboden werd, richtte de Automobielclub van Luik zijn wedstrijd in 1965 voor het eerst op de Nürburgring in onder de naam "Marathon de la Route". De wedstrijd werd voor het laatst georganiseerd in 1971. Het waren echte marathonraces die over meerdere dagen gingen. De duur van de race is een aantal keren gewijzigd : 84 uren, 86 uren en zelfs één keer 96 uren! De wedstrijd trok zowel circuit- als rallypiloten aan. De Marathon van de Weg was ook een ideaal testterrein voor fabrieksteams. Ook een aantal Belgische piloten, namelijk Jacky Ickx, Gilbert Staepelaere en Julien Vernaeve wisten de wedstrijd te winnen.
Originally posted by Marshal
Das compleet nieuw voor mij, heb je daar meer info over?
41. Marathon de la Route - Nürburgring 96 hours
Nürburgring Nordschleife, BRD
Date: August 21
Track length: unknown
Attendance: unknown
Entries accepted: unknown
Starters: 39
Finishers: 16
Pole position: unknown
Fastest lap: unknown
Distance: 96 hours
Average speed: unknown
Weather: unknown
Ruleset: unknown
Touring cars, GT's and prototypes
Pos Pos in division # Team / Entrant
Car- Engine Drivers, Nationality Engine
vol. (cc) Engine
Type Group Distance, time Qualifying position Qualifying time Reason out
1 1 2 Nusbaumer
Alpine-Renault Henry, F
Jean-Luc Thérier, F
Nusbaumer 1600? L4 GT 461 laps
2 BMW 2002 TI Günther Hennerci, D
Helmut Kuhl, D
Miss Hennerici, D 1990 L4 453
3 1 Daf 55 Jean-Louis Haxhe, B
Pierre-Yves Bertinchamps, B
Philippe Toussaint, B 1255 L4 Prototype 446
4 Porsche 911T Franz-Josef Rieder, D
H.? Degen, D
Hans-Werner? Brohl, D 1991? B6 GT 443
5 21 BMW 1600 G. Mohrs, D
R.H. Königshofer, D
Alexander Güttes, D 1573 L4 435
6 Volvo Graul
Axel
Richard Bremmekamp, D L4 433
7 Alfa Romeo Duetto Spider Rüdiger? Schumacher, D
Klauke, D
Heicker L4 427
8 Datsun 2000 Charles Van Stolle ("Chavan"), B
Loyens, B
van Gutschoven, B 416
9 1 44 STAR
Daf 55 Wim Luijbrechts, NL
Maurice Gatsonides, NL
Govert de Jong, NL 1150 L4 411
10 12 Ford Capri RS 2600 Heinz Gellert, D
H. Bins, D
Georg Bialas, D V6 410
11 Opel Kadett 1900 Binder, D
Meger
Huber 1897 L4 410
12 Opel Kerschbaumer
Castellik
Fischer 407
13 Fiat 124 Spider Didi
Lopes
Dahmen L4 401
14 2 Daf 55 Christian Delferier, B
Jacques Marché, F
Dany Delettre 1108 L4 398
15 NSU Ro 80 X. Ide, B
Detre
Taburiaux R2 365
16 Opel Commodore GS/E Timsonet
Noel
Capelle 2800? L6 348
DNRT
Simca Rallye Rien Frankenhout, NL
Jim Vermeulen, NL
Loek Vermeulen, NL 1118 L4
4 Opel Commodore GS/E Vincent Gaye, B
René Tricot, B
Alain Peltier, B 2800? L6
DNF 20 BMW 2800 CS Karl-Heinz Eisenschenk, D
Hans-Günther Stoffel, D
H. Wendel, D 2800? L6 Clutch
DNF 1? Ecurie Francorchamps
Ferrari Dino Hughes de Fierlant, B
John Goossens, B
Yves Deprez, B 2000? V6 Halfshaft
DNF BMW 2002 TI Nicolas Koob, L
John Lagodny, L
Konz 1990 L4 Engine mounting
DNF Porsche 911S Courthiade, F
Bodin, F
Gentis, F B6 GT Halfshaft
Manufacturers' prize: Daf
Top of page
1970 Marathon Go
Back to index page
http://etcc-history.it4us.nl/Pages/NC70's/1971%20Nurburgring%2096hrs.html
Voila se marshall. :D ;)
Originally posted by Marshal
Das compleet nieuw voor mij, heb je daar meer info over?
Eens contact nemen met Huub Vermeulen van de Z.A.C. Hij heeft daar deelgenomen.
Een pit-stop mocht maximum 2 minuten duren. Voor elke minuut die hij langer duurde werd er een ronde afgetrokken. Wat op de Nurburgring toch wel wat wil betekenen. Zoiets in die zin heb ik Vermeulen ooit eens horen vertellen.
C U
Het was zelfs zo erg dat de piloten bij het binnenkomen van de pitstraat alle wielbouten, op twee na, losdraaiden en dan zo de pits binnenreden om zo weinig mohelijk tijd te verliezen! Ze namen dan wisselstukken mee en die mochten ze dan op een aparte parking zelf verwisselen terwijl de mekaniekers vanachter de omheining aanwijzigingen en aanmoedigingen mochten geven. Berucht zijn dan ook de briefjes die door de piloot werden geschreven en aan de pitsmuur buitengegooid om alzo de pitcrew te verwitiigen welke onderdelen ze dienden klaar te leggen.........
PS; Heeft iemand een kontaktadres of e-mail van Vermeulen?
Mag je rechtstreeks posten aan guy.devreker@pi.be
Een e-mail adres heb ik niet. Breng echter eens een bezoek aan : http://www.z-a-c.nl/
Dit is de website van de Zomeravondcompetitie. Een gezellige organisatie van DNRT waarvan Vermeulen één van de grote bezielers is. Op die manier kan je zonder twijfel in contact komen met Huub.
Trouwens, ergens in juni (tijdens de week, ik denk op 3 en 4 juni) is deze organisatie opnieuw te gast in Zolder.
Daar zouden ze in België eens een voorbeeld moeten aan nemen. Zeker een bezoekje waard.
C U
toch gevonden : E-mail Huub.Vermeulen@rsz.nl
Originally posted by Pascal
Daar zouden ze in België eens een voorbeeld moeten aan nemen. Zeker een bezoekje waard.
]
Dat is dan ook een van de zeldzame positieve dingen binnen de nederlandse autosport.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.