![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
2003 Miles of Spa-Francorchamps
The Spa-Francorchamps circuit in Belgium is to host a touring car race that will be run over 2003 miles on the weekend of September 26- 28. The new event, backed by the RACB, ASAF and PRC, is expected to last about 22 hours and is open to French Silhouette, Silhouette Light, Belgian Supertouring, Super 2000, Super Production (petrol and diesel) and Group N cars at homologation weight.
f1-live.com
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
en als het regent gaan we lekker door ............de 27 uur van Spa
![]() Maar dat truukje hadden ze al door bij BTCS : Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
||||
|
||||
Ik kende t nie, maar t zijn wel toffe bakken. Maar die 2003 Mijl telt nie mee voor t kampioenschap. Komen die wagens dan wel af??
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
![]() jan |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Die races op de Nürburgring zijn voor een stuk ook Belgische autosportgeschiedenis. Nadat de beruchte wegrace Luik-Sofia-Luik en later Luik-Rome-Luik wegens te gevaarlijk verboden werd, richtte de Automobielclub van Luik zijn wedstrijd in 1965 voor het eerst op de Nürburgring in onder de naam "Marathon de la Route". De wedstrijd werd voor het laatst georganiseerd in 1971. Het waren echte marathonraces die over meerdere dagen gingen. De duur van de race is een aantal keren gewijzigd : 84 uren, 86 uren en zelfs één keer 96 uren! De wedstrijd trok zowel circuit- als rallypiloten aan. De Marathon van de Weg was ook een ideaal testterrein voor fabrieksteams. Ook een aantal Belgische piloten, namelijk Jacky Ickx, Gilbert Staepelaere en Julien Vernaeve wisten de wedstrijd te winnen. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Nürburgring Nordschleife, BRD Date: August 21 Track length: unknown Attendance: unknown Entries accepted: unknown Starters: 39 Finishers: 16 Pole position: unknown Fastest lap: unknown Distance: 96 hours Average speed: unknown Weather: unknown Ruleset: unknown Touring cars, GT's and prototypes Pos Pos in division # Team / Entrant Car- Engine Drivers, Nationality Engine vol. (cc) Engine Type Group Distance, time Qualifying position Qualifying time Reason out 1 1 2 Nusbaumer Alpine-Renault Henry, F Jean-Luc Thérier, F Nusbaumer 1600? L4 GT 461 laps 2 BMW 2002 TI Günther Hennerci, D Helmut Kuhl, D Miss Hennerici, D 1990 L4 453 3 1 Daf 55 Jean-Louis Haxhe, B Pierre-Yves Bertinchamps, B Philippe Toussaint, B 1255 L4 Prototype 446 4 Porsche 911T Franz-Josef Rieder, D H.? Degen, D Hans-Werner? Brohl, D 1991? B6 GT 443 5 21 BMW 1600 G. Mohrs, D R.H. Königshofer, D Alexander Güttes, D 1573 L4 435 6 Volvo Graul Axel Richard Bremmekamp, D L4 433 7 Alfa Romeo Duetto Spider Rüdiger? Schumacher, D Klauke, D Heicker L4 427 8 Datsun 2000 Charles Van Stolle ("Chavan"), B Loyens, B van Gutschoven, B 416 9 1 44 STAR Daf 55 Wim Luijbrechts, NL Maurice Gatsonides, NL Govert de Jong, NL 1150 L4 411 10 12 Ford Capri RS 2600 Heinz Gellert, D H. Bins, D Georg Bialas, D V6 410 11 Opel Kadett 1900 Binder, D Meger Huber 1897 L4 410 12 Opel Kerschbaumer Castellik Fischer 407 13 Fiat 124 Spider Didi Lopes Dahmen L4 401 14 2 Daf 55 Christian Delferier, B Jacques Marché, F Dany Delettre 1108 L4 398 15 NSU Ro 80 X. Ide, B Detre Taburiaux R2 365 16 Opel Commodore GS/E Timsonet Noel Capelle 2800? L6 348 DNRT Simca Rallye Rien Frankenhout, NL Jim Vermeulen, NL Loek Vermeulen, NL 1118 L4 4 Opel Commodore GS/E Vincent Gaye, B René Tricot, B Alain Peltier, B 2800? L6 DNF 20 BMW 2800 CS Karl-Heinz Eisenschenk, D Hans-Günther Stoffel, D H. Wendel, D 2800? L6 Clutch DNF 1? Ecurie Francorchamps Ferrari Dino Hughes de Fierlant, B John Goossens, B Yves Deprez, B 2000? V6 Halfshaft DNF BMW 2002 TI Nicolas Koob, L John Lagodny, L Konz 1990 L4 Engine mounting DNF Porsche 911S Courthiade, F Bodin, F Gentis, F B6 GT Halfshaft Manufacturers' prize: Daf Top of page 1970 Marathon Go Back to index page http://etcc-history.it4us.nl/Pages/NC70's/1971%20Nurburgring%2096hrs.html Voila se marshall. ![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Een pit-stop mocht maximum 2 minuten duren. Voor elke minuut die hij langer duurde werd er een ronde afgetrokken. Wat op de Nurburgring toch wel wat wil betekenen. Zoiets in die zin heb ik Vermeulen ooit eens horen vertellen. C U |
#11
|
||||
|
||||
Het was zelfs zo erg dat de piloten bij het binnenkomen van de pitstraat alle wielbouten, op twee na, losdraaiden en dan zo de pits binnenreden om zo weinig mohelijk tijd te verliezen! Ze namen dan wisselstukken mee en die mochten ze dan op een aparte parking zelf verwisselen terwijl de mekaniekers vanachter de omheining aanwijzigingen en aanmoedigingen mochten geven. Berucht zijn dan ook de briefjes die door de piloot werden geschreven en aan de pitsmuur buitengegooid om alzo de pitcrew te verwitiigen welke onderdelen ze dienden klaar te leggen.........
PS; Heeft iemand een kontaktadres of e-mail van Vermeulen? Mag je rechtstreeks posten aan guy.devreker@pi.be |
#12
|
|||
|
|||
Een e-mail adres heb ik niet. Breng echter eens een bezoek aan : http://www.z-a-c.nl/
Dit is de website van de Zomeravondcompetitie. Een gezellige organisatie van DNRT waarvan Vermeulen één van de grote bezielers is. Op die manier kan je zonder twijfel in contact komen met Huub. Trouwens, ergens in juni (tijdens de week, ik denk op 3 en 4 juni) is deze organisatie opnieuw te gast in Zolder. Daar zouden ze in België eens een voorbeeld moeten aan nemen. Zeker een bezoekje waard. C U toch gevonden : E-mail Huub.Vermeulen@rsz.nl Last edited by Pascal; 09-05-2003 at 12:48. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|