View Full Version : Verkeersagressie
Gisterenavond, op de weg van het werk naar huis, werd ik net voor een rood licht aangereden door een wildeman. Hij sprong uit zijn wagen en ik deed mijn raam naar beneden. Door zijn agressieve houding en taalgebruik deed ik mijn raam weer dicht, maar hij blokkeerde dit, bedreigde me en sloeg naar me. Daarop ben ik weggereden - het licht was weer op groen - en belde onmiddellijk de 112 met mijn GSM, die me onmiddellijk doorverbond met de locale politie. Ik reed het stadscentrum in op weg naar de politie maar zag dat die kerel mij achtervolgde. Daarop heb ik gedurende een 3 a 4 minuten durende achtervolging hem eindelijk kunnen afschudden en ben ik naar het politiekantoor gereden. De schade aan de auto bleef al bij al beperkt, en ikzelf heb geen verwondingen opgelopen. Gelukkig dat ik mijn gordel droeg. Dank zij Sennake in een van de vorige threads ;) Toen ik op het politiebureau was belde er spontaan 2 getuigen die mijn verhaal bevestigde. There still some justice in this life.
Wat valt er hieruit te leren
- Als een wild dier achter een stuur kruipt, is er niet veel wat je kan doen...
- Heb steeds je GSM bij je bel bij de minste onraad de 112.
- Noteer/onthou steeds zijn nummerplaat
- Probeer ondanks alles je kalmte bewaren en ga zeker niet in conflict
- draag altijd en overal je gordel
- Getuigen zijn een zegen.
Dat hij nu zijn verdiende loon maar krijgt :mad:
Ik stel voor dat zo'n kerels een jaar rijverbod wordt gegeven en dat hij 6 maanden stage moet doen bij Dr. Beaucourt.
Een van m'n rij-instructeurs heeft me met grote stelligheid het volgende ingeprent : it's a jungle out there.
Zelf nog niet veel ervaring mee gehad (verkeersagressie dan, lompigheid op de weg wel al en misschien ben ik het ook al wel geweest), maar ik hou het wel in m'n achterhoofd, zeker als ik met de motorfiets ben. Vertrouw je medeweggebruikers niet zomaar !
Verbazend genoeg heb ik ook nauwelijks verkeersagressie ondervonden toen ik me met de fiets door Brussel verplaatste. Op een keer na en dat was gedeeltelijk m'n eigen fout.
Hopelijk kun je dit snel uit je hoofd zetten, want aangenaam zal het wel niet geweest zijn. En dat dit voor de dader nog een staartje moge krijgen.
Originally posted by Huudo
Gisterenavond, op de weg van het werk naar huis, werd ik net voor een rood licht aangereden door een wildeman. Hij sprong uit zijn wagen en ik deed mijn raam naar beneden. Door zijn agressieve houding en taalgebruik deed ik mijn raam weer dicht, maar hij blokkeerde dit, bedreigde me en sloeg naar me. Daarop ben ik weggereden - het licht was weer op groen - en belde onmiddellijk de 112 met mijn GSM, die me onmiddellijk doorverbond met de locale politie. Ik reed het stadscentrum in op weg naar de politie maar zag dat die kerel mij achtervolgde. Daarop heb ik gedurende een 3 a 4 minuten durende achtervolging hem eindelijk kunnen afschudden en ben ik naar het politiekantoor gereden. De schade aan de auto bleef al bij al beperkt, en ikzelf heb geen verwondingen opgelopen. Gelukkig dat ik mijn gordel droeg. Dank zij Sennake in een van de vorige threads ;) Toen ik op het politiebureau was belde er spontaan 2 getuigen die mijn verhaal bevestigde. There still some justice in this life.
Ik stel voor dat zo'n kerels een jaar rijverbod wordt gegeven en dat hij 6 maanden stage moet doen bij Dr. Beaucourt.
Sorry, ik zal het niet meer doen :)
Originally posted by Driesco
Dacht al, moest vast en zeker een of andere belgische cup-rijder zijn geweest :D
serieus, van dergelijke vormen van agressie blijf je onbewust toch een tijdje last houden. Heb het zelf een aantal jaren geleden meegemaakt tijdens het geld pinnen c.q. flappentappen.
Toch enkele maanden niet 's avonds meer geld uit de muur getrokken
Ik weet dat het niet kwaad bedoeld is ;) , maar als gij diene blonde, zonnebank gebruinde, net geen 20-jarige Johnny zijt die met papa's auto de wegen onveilig maakt, dan wens ik u veel sterkte toe :p
Ik heb 2 nachten redelijk onrustig geslapen. Tijd heelt alle wonden, maar 't was toch raar er ook gisteren weer voorbij te moeten. 't zal wel goed komen. Eens de auto weer gerepareerd is en het gerecht zijn werk heeft kunnen doen.
Merciekes :)
..., en ikzelf heb geen verwondingen opgelopen. Gelukkig dat ik mijn gordel droeg. Dank zij Sennake in een van de vorige threads
Awel dat doet mij nu eens plezier zie :) Niet dat je een ongeval kreeg natuurlijk, maar dat je niet gewond bent en dat dat een klein beetje aan mijn betoog te danken is :) Dat sterkt me in mijn overtuiging dat ik "het gordel-evangelie" moet voortzetten. Misschien hebben we er zelfs een nieuwe "apostel" bijgekregen nu?
En wat die Johny betreft : ik hoop dat hij een voorbeeld-straf zal krijgen, want het is erg gesteld de laatste tijd...
Wie stopt er nu in godshemelennaam voor een rood licht, dat is toch vragen om miserie... :fight:
Originally posted by Sennake
Awel dat doet mij nu eens plezier zie :) Niet dat je een ongeval kreeg natuurlijk, maar dat je niet gewond bent en dat dat een klein beetje aan mijn betoog te danken is :) Dat sterkt me in mijn overtuiging dat ik "het gordel-evangelie" moet voortzetten. Misschien hebben we er zelfs een nieuwe "apostel" bijgekregen nu?
En wat die Johny betreft : ik hoop dat hij een voorbeeld-straf zal krijgen, want het is erg gesteld de laatste tijd...
Het ongeval was niet van die aard dat het dragen van de gordel er nu toe uitgemaakt had of niet. ECHTER! Dat wil niet zeggen dat de gordel niet moet gedragen worden. Ik was blij hem wel aan te hebben. Vooral tijdens de achtervolging, ik mag er niet aan denken wat er daar allemaal had kunnen misgaan.
Oh ja, en aan de grapjassen: De'n dag dat er een hooligan u op uw bakkes komt toeken aan een rood licht omdat ge iets deed wat 'hem' niet aanstond, dan zal ik ook eens lachen. Aan iedereen die het nog niet overkomen is, prijs u gelukkig. En Sennake heeft gelijk, na 16 jaar rij-ervaring en toch bijna 900.000km's achter de kiezen in binnen- en buitenland kan ik u verzekeren dat wij "Belgen" op de schaal van goede chauffeurs, onderaan de lijst bengelen...
En Sennake heeft gelijk, na 16 jaar rij-ervaring en toch bijna 900.000km's achter de kiezen in binnen- en buitenland kan ik u verzekeren dat wij "Belgen" op de schaal van goede chauffeurs, onderaan de lijst bengelen...
Nog nooit in Italië geweest? ;) Maar 't is idd soms erg gesteld op onze wegen, hoe sommige aan hun rijbewijs komen blijft mij toch een raadsel...
Met 300 à 400.000 kilometer achter de kiezen kan ik toch al meespreken. Dat soort zaken heb je in het uitgangsleven, op sportvelden, in het verkeer, jammer genoeg overal. Ik ben geen socioloog maar onze maatschappij zal wel kiemen in zich dragen voor dat soort gedrag, jammer genoeg...
Maar ik blijf wel de mening toegedaan dat humor een medicijn is tegen dit soort kwalen, zelfs in de meest erbarmelijke omstandigheden maken mensen moppen over hun situatie. Dus Huudo, always look on the bright side of life...
Laat je niet verzuren!
Joost
Beste Huudo, ook ik leef met je mee.
De beste remedie om zoiets te verhelpen is de volgende.
Terwijl die man naar je toe stapt zet je je wagen gewoon in achteruit en je knalt er gewoon in. Je zal zien aan de reactie van die man dat hij zoiets niet vewacht heeft.
Meestal zijn het Jonny mannen die met hun machtsvertoon denken dat ze alles en iedereen aankunnen.
Meestal is dan de radiator stuk en zijn de airbags open gegaan en kan hij zelfs niet achtervolgen. Je gata dan naar de politie en zegt dat er een onozelaar in je gat is gereden. Volgens mij een haalbare kaart.
Ik heb er nu 13 jaar ervaring opzitten met een gemiddelde van 110.000 per jaar, en geloof me, wij Belgen zijn zeker niet de slechtste chauffeurs. Ik rij 3 maal per week naar Amsterdam, en als die Nederlanders zeggen dat ze links rijden, dan doen ze dat ook, van Meer tot in Amsterdam als het moet.
Frankrijk geen haar beter, Italië niet te doe. Zweden en de andere Scandinavische landen zijn een voorbeeld voor alle landen.
Nu ja, ik heb 17 jaar in Duitsland gewoond en het minste wat je kan zeggen is dat de Duitsers wél gedisciplineerd zijn. 250 km/uur waar het mag en 100 km/uur waar het moet. En ze kunnen met een auto rijden ook.
Originally posted by Sennake
Nu ja, ik heb 17 jaar in Duitsland gewoond en het minste wat je kan zeggen is dat de Duitsers wél gedisciplineerd zijn. 250 km/uur waar het mag en 100 km/uur waar het moet. En ze kunnen met een auto rijden ook.
maar ze vallen wel zonder naft in frankrijk :D
Beste Huudo, ook ik leef met je mee.
De beste remedie om zoiets te verhelpen is de volgende.
Terwijl die man naar je toe stapt zet je je wagen gewoon in achteruit en je knalt er gewoon in. Je zal zien aan de reactie van die man dat hij zoiets niet vewacht heeft.
Meestal zijn het Jonny mannen die met hun machtsvertoon denken dat ze alles en iedereen aankunnen.
Meestal is dan de radiator stuk en zijn de airbags open gegaan en kan hij zelfs niet achtervolgen. Je gata dan naar de politie en zegt dat er een onozelaar in je gat is gereden. Volgens mij een haalbare kaart.
Ik heb er nu 13 jaar ervaring opzitten met een gemiddelde van 110.000 per jaar, en geloof me, wij Belgen zijn zeker niet de slechtste chauffeurs. Ik rij 3 maal per week naar Amsterdam, en als die Nederlanders zeggen dat ze links rijden, dan doen ze dat ook, van Meer tot in Amsterdam als het moet.
Frankrijk geen haar beter, Italië niet te doe. Zweden en de andere Scandinavische landen zijn een voorbeeld voor alle landen.
Die oplossing van je... Tja, da's oog om oog, tand om tand en tot nader order die ik daar niet aan mee. Trouwens die kerel stond voor mij, dus in dit geval had het sowieso niet gekund. Hij had me de weg afgesneden en raakte daarbij mijn auto rechts voor... Ik ben ook wekelijks in Nederland, regelmatig in Engeland en Frankrijk en heb 5 jaar in Duitsland gezeten. Italie is idd het slechtse wat er is.
Maar er is een andere reden: het was die kerel zijn 2de incident van diezelfde avond en pleegde vluchtmisdrijf bij het eerste. Ik vermoed dat hij daar vandaan kwam - dat verklaart de rotvaart -
en had de pech om op mij te knallen. Nu ja goed, ik heb ondertussen met koorts heel het weekend in bed gestoken - het zal er wel niets mee te maken hebben - en het leven gaat idd verder. Maar het zal nooit meer hetzelfde worden. Net als na de inbraak enkele jaren geleden. Ik ben wellicht een van de gasten die toch wel aan zelfrelativering kan doen, maar het blijft wel hangen, hoe hard je ook je best doet.
Bedankt voor de steunbetuigingkjes. :)
Ge moet eens naar Frankrijk gaan ... dat rond punt bij de Arc de Trioph ...
In Italie op ieder kruispunt ... :D:D:D
In turkijke weten ze niets wat richtingaanwijzers zijn :):):D
NGT Racing
22-06-2003, 17:58
Originally posted by Gilles
Ge moet eens naar Frankrijk gaan ... dat rond punt bij de Arc de Trioph ...
In turkijke weten ze niets wat richtingaanwijzers zijn :):):D
Je moet zelfs zo ver niet gaan probeer een het stukje kleine ring in brussel tussen de Wetstraat en de Beliardstraat op een gemiddelde maandagochtend, bloopers à volonté gegarandeerd.
't gaat hem niet zozeer over de heeel drukke toestanden en bloopers op de kleine ring en Place de l'Etoile. Aan de Triomfboog werkt het wel, heb vier weken in Parijs gewerkt - 't is ongeloofelijk wat er daar gebeurd, mais ça fonctionne. En op de kruising van de kleine ring en Belliardstraat heb ik zo'n 10 jaar geleden een kleine aanrijding gehad. Veel gediscusieer over en weer, de politie erbij gehaald, verbale agressie ja, maar nooit geen fysieke bedreigingen. En dat klaag ik aan. 't is niet omdat het druk is en en en dat er slaag moet uitgedeeld worden aan iedereen die iets doet wat volgens de agressor niet kan.
mij moet ge niets meer vertellen over verkeersagressie, ik woon in maasmechelen. als je nog maar scheef kijkt naar zo'n johny- in ze'n (waarschijnlijk) uitgebouwde golf 1- rammen ze u of stappen ze uit. zelfs met de fiets ben je hier niet meer veilig... en wat doet de politie : onbemande camera's zonder filmpje instaleren. mijn vader heeft een carrosserie bedrijf en wat bij ons allemaal binnenkomt ten gevolge van verkeersagressie is niet op een hand te tellen. maasmechelen is onveilig voor auto's, wie er woont weet wat ik bedoel...
jah hé Supra, das hier niet te geloven ...
en meestal zijn dat van die Johnny's op de Pauwengraaf die constant toerkes rijden met en ze hebben een vreemd accent ...
de politie doet daar dus echt niets aan ... die houden zich bijvoorbeeld bezig met het verkeer te leiden op een plaats waar het absoluut niet nodig is ... maar dat de rooi lichten aan de pauwengraaf (vroeger grootste winkelstraat van MM) kapot zijn, daar zulde nooit een agent zien staan...
hier maakt ge echt wel stunten mee hé Supra? :D
Pas op, zo draait de garage wel goed ;)
jah hé Supra, das hier niet te geloven ...
en meestal zijn dat van die Johnny's op de Pauwengraaf die constant toerkes rijden met en ze hebben een vreemd accent ...
de politie doet daar dus echt niets aan ... die houden zich bijvoorbeeld bezig met het verkeer te leiden op een plaats waar het absoluut niet nodig is ... maar dat de rooi lichten aan de pauwengraaf (vroeger grootste winkelstraat van MM) kapot zijn, daar zulde nooit een agent zien staan...
hier maakt ge echt wel stunten mee hé Supra? :D
Pas op, zo draait de garage wel goed ;)
ik was vrijdag op de pauwengraaf en er gebeurd een accident voor men ogen. bijde auto's zwaar beschadigd, de weg vol met puin... de politie word gebeld en na 2 uur nog altijd niets van hen te bespeuren.ondertussen zijn beide auto's weer vertrokken(ze konden nog rijden, ze waren "gewoon" aan de zijkant beschadigd) en het puin heeft zig verspreid. verder weet ik ni wat er nog gebeurd is want toen heb ik hetzelf ook afgestapt. waar zijn ze toch mee bezig... waarschijnlijk fietsen aant tegen hoeden omdat hun licht ni aanstaat... :mad: zo word ik ervan
voorang van links, rechts,... banden opwarmen bij het van de oprit rijden, aan een grensovergang der in slagen om van vak 1 in één trok naar vak 10 te rijden (dwars over de baan)... jaja die kennen der ginder wat van
Allemaal goed en wel, maar als ik me niet vergis tonen de statistieken dat er proportioneel veel meer verkeersslachtoffers vallen in België dan in Italië. En Portugal schijnt qua rijgedrag nog een tikkie erger te zijn dan Italië.
Maar misschien heeft het ook wat met de infrastructuur te maken en wie weet, het feit dat Italianen gewoon zijn zich in hun hectische verkeer te verplaatsen en meestal aanvoelen wat de andere gaat/kan doen.
Originally posted by Supra
ik was vrijdag op de pauwengraaf en er gebeurd een accident voor men ogen. bijde auto's zwaar beschadigd, de weg vol met puin... de politie word gebeld en na 2 uur nog altijd niets van hen te bespeuren.ondertussen zijn beide auto's weer vertrokken(ze konden nog rijden, ze waren "gewoon" aan de zijkant beschadigd) en het puin heeft zig verspreid. verder weet ik ni wat er nog gebeurd is want toen heb ik hetzelf ook afgestapt. waar zijn ze toch mee bezig... waarschijnlijk fietsen aant tegen hoeden omdat hun licht ni aanstaat... :mad: zo word ik ervan
Das lachen ... dan staan ze met de rollen aan de scholen en zijn ze trots als ze 2 fietsers hebbe gepakt zonder lichten en een tufke dat te hard gaat ... dan staat ze daar aan't collega met ne bigsmile en 3 straten verder is't weer prijs ...
lol, vandaag gaan kijke en de lichte op de pauwengraaf werken nog altijd niet ... de laatste keer dat die gingen was mss een half jaar geleden :D
by the way, in Italie, als ge daar langs de kant staat lacht ge u ziek ... die houden daar op de landwegjes echte rally's met een Fiat Uno :D
Das lachen ... dan staan ze met de rollen aan de scholen en zijn ze trots als ze 2 fietsers hebbe gepakt zonder lichten en een tufke dat te hard gaat ... dan staat ze daar aan't collega met ne bigsmile en 3 straten verder is't weer prijs ...
lol, vandaag gaan kijke en de lichte op de pauwengraaf werken nog altijd niet ... de laatste keer dat die gingen was mss een half jaar geleden :D
by the way, in Italie, als ge daar langs de kant staat lacht ge u ziek ... die houden daar op de landwegjes echte rally's met een Fiat Uno :D
:Offtopic:
jah is misschien off topic ... maar in Italie enzo is wel geen verkeersagressie :)
ben ik het wel mee eens over Italie. Ze rijden als zotten, maar zullen nooit aan uw raam hangen om u uit de wagen te sleuren. Misschien zitten de "mama's" en de rondborstige dames op RAI Uno d'er voor iets tussen. :D Moesten ze in Belgie ook maar eens vaker beginnen doen...
Ik begin er weer over te geraken zie :D :D
Hoofdstuk 2 in deze story.
Ondanks 2 getuigen, blijft de kerel volhouden op die plek nooit geweest te zijn. Interessant...
Hoofdstuk 3
Zijn auto was niet verzekerd. Kan dus de herstelling zelf betalen en hopen dat het Algemeen Waarborg Fonds mij binnen een paar jaar een percentage terugbetaalt. :mad:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.