![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Gisterenavond, op de weg van het werk naar huis, werd ik net voor een rood licht aangereden door een wildeman. Hij sprong uit zijn wagen en ik deed mijn raam naar beneden. Door zijn agressieve houding en taalgebruik deed ik mijn raam weer dicht, maar hij blokkeerde dit, bedreigde me en sloeg naar me. Daarop ben ik weggereden - het licht was weer op groen - en belde onmiddellijk de 112 met mijn GSM, die me onmiddellijk doorverbond met de locale politie. Ik reed het stadscentrum in op weg naar de politie maar zag dat die kerel mij achtervolgde. Daarop heb ik gedurende een 3 a 4 minuten durende achtervolging hem eindelijk kunnen afschudden en ben ik naar het politiekantoor gereden. De schade aan de auto bleef al bij al beperkt, en ikzelf heb geen verwondingen opgelopen. Gelukkig dat ik mijn gordel droeg. Dank zij Sennake in een van de vorige threads
![]() Wat valt er hieruit te leren - Als een wild dier achter een stuur kruipt, is er niet veel wat je kan doen... - Heb steeds je GSM bij je bel bij de minste onraad de 112. - Noteer/onthou steeds zijn nummerplaat - Probeer ondanks alles je kalmte bewaren en ga zeker niet in conflict - draag altijd en overal je gordel - Getuigen zijn een zegen. Dat hij nu zijn verdiende loon maar krijgt ![]() Ik stel voor dat zo'n kerels een jaar rijverbod wordt gegeven en dat hij 6 maanden stage moet doen bij Dr. Beaucourt. Last edited by Guido; 19-06-2003 at 13:43. |
|
||||
|
||||
Een van m'n rij-instructeurs heeft me met grote stelligheid het volgende ingeprent : it's a jungle out there.
Zelf nog niet veel ervaring mee gehad (verkeersagressie dan, lompigheid op de weg wel al en misschien ben ik het ook al wel geweest), maar ik hou het wel in m'n achterhoofd, zeker als ik met de motorfiets ben. Vertrouw je medeweggebruikers niet zomaar ! Verbazend genoeg heb ik ook nauwelijks verkeersagressie ondervonden toen ik me met de fiets door Brussel verplaatste. Op een keer na en dat was gedeeltelijk m'n eigen fout. Hopelijk kun je dit snel uit je hoofd zetten, want aangenaam zal het wel niet geweest zijn. En dat dit voor de dader nog een staartje moge krijgen.
|
|||
|
|||
Re: Verkeersagressie
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Re: Re: Verkeersagressie
Quote:
![]() serieus, van dergelijke vormen van agressie blijf je onbewust toch een tijdje last houden. Heb het zelf een aantal jaren geleden meegemaakt tijdens het geld pinnen c.q. flappentappen. Toch enkele maanden niet 's avonds meer geld uit de muur getrokken
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Ik heb 2 nachten redelijk onrustig geslapen. Tijd heelt alle wonden, maar 't was toch raar er ook gisteren weer voorbij te moeten. 't zal wel goed komen. Eens de auto weer gerepareerd is en het gerecht zijn werk heeft kunnen doen. Merciekes ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() En wat die Johny betreft : ik hoop dat hij een voorbeeld-straf zal krijgen, want het is erg gesteld de laatste tijd... |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Oh ja, en aan de grapjassen: De'n dag dat er een hooligan u op uw bakkes komt toeken aan een rood licht omdat ge iets deed wat 'hem' niet aanstond, dan zal ik ook eens lachen. Aan iedereen die het nog niet overkomen is, prijs u gelukkig. En Sennake heeft gelijk, na 16 jaar rij-ervaring en toch bijna 900.000km's achter de kiezen in binnen- en buitenland kan ik u verzekeren dat wij "Belgen" op de schaal van goede chauffeurs, onderaan de lijst bengelen... |
|
||||
|
||||
Re: Re: Re: Verkeersagressie
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Met 300 à 400.000 kilometer achter de kiezen kan ik toch al meespreken. Dat soort zaken heb je in het uitgangsleven, op sportvelden, in het verkeer, jammer genoeg overal. Ik ben geen socioloog maar onze maatschappij zal wel kiemen in zich dragen voor dat soort gedrag, jammer genoeg...
Maar ik blijf wel de mening toegedaan dat humor een medicijn is tegen dit soort kwalen, zelfs in de meest erbarmelijke omstandigheden maken mensen moppen over hun situatie. Dus Huudo, always look on the bright side of life... Laat je niet verzuren! Joost |
|
|||
|
|||
Beste Huudo, ook ik leef met je mee.
De beste remedie om zoiets te verhelpen is de volgende. Terwijl die man naar je toe stapt zet je je wagen gewoon in achteruit en je knalt er gewoon in. Je zal zien aan de reactie van die man dat hij zoiets niet vewacht heeft. Meestal zijn het Jonny mannen die met hun machtsvertoon denken dat ze alles en iedereen aankunnen. Meestal is dan de radiator stuk en zijn de airbags open gegaan en kan hij zelfs niet achtervolgen. Je gata dan naar de politie en zegt dat er een onozelaar in je gat is gereden. Volgens mij een haalbare kaart. Ik heb er nu 13 jaar ervaring opzitten met een gemiddelde van 110.000 per jaar, en geloof me, wij Belgen zijn zeker niet de slechtste chauffeurs. Ik rij 3 maal per week naar Amsterdam, en als die Nederlanders zeggen dat ze links rijden, dan doen ze dat ook, van Meer tot in Amsterdam als het moet. Frankrijk geen haar beter, Italië niet te doe. Zweden en de andere Scandinavische landen zijn een voorbeeld voor alle landen. |
|
||||
|
||||
Nu ja, ik heb 17 jaar in Duitsland gewoond en het minste wat je kan zeggen is dat de Duitsers wél gedisciplineerd zijn. 250 km/uur waar het mag en 100 km/uur waar het moet. En ze kunnen met een auto rijden ook.
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar er is een andere reden: het was die kerel zijn 2de incident van diezelfde avond en pleegde vluchtmisdrijf bij het eerste. Ik vermoed dat hij daar vandaan kwam - dat verklaart de rotvaart - en had de pech om op mij te knallen. Nu ja goed, ik heb ondertussen met koorts heel het weekend in bed gestoken - het zal er wel niets mee te maken hebben - en het leven gaat idd verder. Maar het zal nooit meer hetzelfde worden. Net als na de inbraak enkele jaren geleden. Ik ben wellicht een van de gasten die toch wel aan zelfrelativering kan doen, maar het blijft wel hangen, hoe hard je ook je best doet. Bedankt voor de steunbetuigingkjes. ![]() |
|
||||
|
||||
Ge moet eens naar Frankrijk gaan ... dat rond punt bij de Arc de Trioph ...
In Italie op ieder kruispunt ... ![]() ![]() ![]() In turkijke weten ze niets wat richtingaanwijzers zijn ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|