Log in

View Full Version : GP F1 Europa - Kwalificatie 2

Finish
28-06-2003, 15:48
1 K. Räikkönen Finland McLaren 1.31.523
2 M. Schumacher Duitsland Ferrari 1.31.555
3 R. Schumacher Duitsland Williams 1.31.619
4 J.P. Montoya Colombia Williams 1.31.765
5 R. Barrichello Brazilië Ferrari 1.31.780
6 J. Trulli Italië Renault 1.31.976
7 O. Panis Frankrijk Toyota 1.32.424
8 F. Alonso Spanje Renault 1.32.424
9 D. Coulthard Schotland McLaren 1.32.742
10 C. da Matta Brazilië Toyota 1.32.949
11 M. Webber Australië Jaguar 1.33.066
12 J. Button Engeland BAR 1.33.395
13 G. Fisichella Italië Jordan 1.33.827
14 R. Firman Engeland Jordan 1.33.827
15 H. Frentzen Duitsland Sauber 1.34.000
16 A. Pizzonia Brazilië Jaguar 1.34.159
17 J. Villeneuve Canada BAR 1.34.596
18 J. Verstappen Nederland Minardi 1.36.318
19 J. Wilson Engeland Minardi 1.36.485
20 N. Heidfeld Duitsland Sauber - - -

Raikkonen in de oude McLaren op pole ? :eek:
Vooral te danken aan het talent van Kimi, denk ik. Kijk maar eens waar Coulthard staat, ergens in de vergetelheid. Als je het mij vraagt, adieu Coulthard aan het einde van dit seizoen. En welkom Heidfeld (waarom ook niet ?). Wel leuk om te zien dat de top 6 binnen 1 seconde ligt. De Ferrari-dominantie van 2002 kunnen we wel vergeten.
De Minardi's énorm traag, dat moet wel een volle tank geweest zijn. En Villeneuve kan ook weer jammeren, net als 'Pizza', die weer ingeslapen is.

Belooft wel een redelijk 'open' race te worden morgen.

Guido
28-06-2003, 16:03
Originally posted by Finish
Raikkonen in de oude McLaren op pole ? :eek:

:D :D

Nu ja oud, 't is wel een zwaar gemodifieerde.

En Norbert Haug in alle staten!! :D

yvdp
28-06-2003, 16:05
jeej, maar ik vrees dat de strategie van ferrari de wedstrijd weer gaat beslissen...

redje
28-06-2003, 17:02
Originally posted by Huudo
En Norbert Haug in alle staten!! :D
Wa was da? Precies of hij nog nooit ne pole gehaald heeft.

PorscheGT
28-06-2003, 17:22
:D lol

Raceboy
28-06-2003, 18:34
Originally posted by redje

Dat heet menselijke emotie. Ik wist niet dat dat bestond in de F1 :)

sledge
28-06-2003, 18:39
Originally posted by raceboy
Dat heet menselijke emotie. Ik wist niet dat dat bestond in de F1 :)

En daarmee heeft hij z'n 2wekelijkse gymles ook gehad :D

Mario
28-06-2003, 20:44
Originally posted by redje

Bovendien steekt Mercedes zo BMW en Schumacher voorlopig de loef af, iets wat in Duitsland vermoedelijk kan tellen.

redje
28-06-2003, 21:29
Originally posted by Mario
Bovendien steekt Mercedes zo BMW en Schumacher voorlopig de loef af, iets wat in Duitsland vermoedelijk kan tellen.
Ik blijf toch liever ne BMW hebben dan ne Mercedes ze. ;)

airco
29-06-2003, 04:40

Tot vorig jaar zou ik je kunnen volgen ....

Dit jaar zijn er zoveel dingen die je niet weet (oa fuel load) zodat een pole eigenlijk waardeloos is. Als Kimi morgen(sry vandaag) even lang of langer op de baan kan blijven dan Michael dan heeft zijn pole enig nut gehad ....
Indien hij vroeger binnenmoet zit hij waarschijnlijk in hetzelfde straatje als Ralf in Canada .... net niet

Mario
29-06-2003, 09:33
Ik schreef "voorlopig", airco.

Mensen die de F1 regelmatig volgen, weten ook wel dat er veel "impondérables" (hoe zeg je dat in het Nederlands ; onbekende factoren ?) zijn, maar voor de doorsnee kijker is een pole nog altijd iets speciaals. En voorlopig staat de McLaren-Mercedes dus maar mooi eerst.

Bovendien, en dat weten we niet, was Raikkonen misschien wel met een vrij zware wagen onderweg, wat de vreugde van Haub nog meer zou verklaren.

redje
29-06-2003, 10:08
Ik schreef "voorlopig", airco.

Mensen die de F1 regelmatig volgen, weten ook wel dat er veel "impondérables" (hoe zeg je dat in het Nederlands ; onbekende factoren ?) zijn, maar voor de doorsnee kijker is een pole nog altijd iets speciaals. En voorlopig staat de McLaren-Mercedes dus maar mooi eerst.

Bovendien, en dat weten we niet, was Raikkonen misschien wel met een vrij zware wagen onderweg, wat de vreugde van Haub nog meer zou verklaren.
Maar de heer Norbert kent de fuelload van Ferrari niet en als die groter of hetzelfde is als die van Kimi, dan is zijn vreugde nog niet zo terecht.

yvdp
29-06-2003, 10:58
Mag die mens dan niet gewoon gelukkig zijn. Zijn "pupil" rijdt een pole. Vlak voor wereldkampioen Schumacher. Wat had hij dan moeten doen, wenen?
ok, je weet nooit wat de strategie is van de andere, maar als je al niet meer happy mag zijn met een pole...

redje
29-06-2003, 11:17
Originally posted by yvdp
Mag die mens dan niet gewoon gelukkig zijn. Zijn "pupil" rijdt een pole. Vlak voor wereldkampioen Schumacher. Wat had hij dan moeten doen, wenen?
ok, je weet nooit wat de strategie is van de andere, maar als je al niet meer happy mag zijn met een pole...
Hij mag blij zijn, maar die gast is de overwinningen al zo gewoon dat ik nie snap da die nu ineens zo blij is. Me de overwinning van Albers was hij nie zo uitbundig.

yvdp
29-06-2003, 12:10
Hij is misschien nu zo uitbundig omdat het toch een spannende kwali was en omdat het verschil zo klein is.

Guido
29-06-2003, 13:19
F1 heeft voor de fans natuurlijk enkel en alleen maar met de punten, de stand, het kampioenshap enz. te maken. F1 is echter veel meer. Het is marketing en in dat opzicht heeft ie natuurlijk alle reden om te juichen. Idd. in thuisland Duitsland BMW, Ferrari en Schumacher "afdrogen" tijdens de kwalificaties is natuurlijk iets wat groot nieuws is - voor de buitenstaanders. Na Kimi's ronde is er bijv. 15sec een Mercedes vlag in beeld geweest, ipv een Ferrari of BMW vaandel. Meer uitleg is overbodig denk ik.

Deze "show" van Norbie moet dan ook in die zin geinterpreteerd worden. Hij zal zeker geweten hebben dat er een camera in de buurt was en zal er allicht nog een schep bovenop gedaan hebben. Dat onderstreept voor de buitenwereld natuurlijk de belangrijkheid van de quali's en dat geeft er natuurlijk nog meer "gewicht" aan. Als Ron Dennis zoiets zou doen, zou het marketing technisch niet hetzelfde resultaat hebben. NH is natuurlijk veel meer "kämpfer" en de juiste persoon voor zoiets.

redje
29-06-2003, 20:16
Originally posted by Huudo
F1 heeft voor de fans natuurlijk enkel en alleen maar met de punten, de stand, het kampioenshap enz. te maken. F1 is echter veel meer. Het is marketing en in dat opzicht heeft ie natuurlijk alle reden om te juichen. Idd. in thuisland Duitsland BMW, Ferrari en Schumacher "afdrogen" tijdens de kwalificaties is natuurlijk iets wat groot nieuws is - voor de buitenstaanders. Na Kimi's ronde is er bijv. 15sec een Mercedes vlag in beeld geweest, ipv een Ferrari of BMW vaandel. Meer uitleg is overbodig denk ik.

Deze "show" van Norbie moet dan ook in die zin geinterpreteerd worden. Hij zal zeker geweten hebben dat er een camera in de buurt was en zal er allicht nog een schep bovenop gedaan hebben. Dat onderstreept voor de buitenwereld natuurlijk de belangrijkheid van de quali's en dat geeft er natuurlijk nog meer "gewicht" aan. Als Ron Dennis zoiets zou doen, zou het marketing technisch niet hetzelfde resultaat hebben. NH is natuurlijk veel meer "kämpfer" en de juiste persoon voor zoiets.
Ik zie Ron Dennis nog zo'n Haug-move nie doen. Die heeft daar de houding niet voor.

yvdp
29-06-2003, 22:11
reden tot juichen had hij niet echt tijdens de race hé...

redje
29-06-2003, 22:12
Originally posted by yvdp
reden tot juichen had hij niet echt tijdens de race hé...
Da's waar, moteur kapot en ne vliegende piloot.