PDA

View Full Version : Klassement Zolder Touring Cup ซ 3 ป


Rrubinio
29-06-2003, 19:51
Zolder Touring Cup ..... 29 juni 2003
Klassement om 17u50 na 4 uur wedstrijd.

1) Dubois Pieter – Wijnen Ren้ ………. Porsche GT3 Cup
2) Diver Marc – Kersten Guy ………. Porsche 964
3) de Gastines Nicolas – Coenen Raphael ………. Porsche 911/933
4) Kurris Eric – Vetters Ronald ………. Porsche 993
5) Broodcooren Phillippe – De Coster Michel ……. BMW Compact
6) Grouwels Roger – Grouwels Edward ……. BMW E46
7) Nelissen Wilbert – Nelissen Luck ………. Renault Clio Sport
8) Van Rompuy Dirk – Buytaert Jack ……. VW Golf 3
9) Voet Christiaan – Heyman Dries ……. Renault Clio
10) Schmook Jan – Ubeda Sebastien ……. Renault Clio
11) Verhoeven Jean-Pierre – Vanhoof Andr้ ………. Porsche 993
12) Raymaekers Marc – Meys Rigo ……. BMW M3
13) Kerckhof Danny – Wille Geert ………. Honda Civic
14) De Lannoy Ronny – Adrianssens Herman ……. VW Golf GTI
15) Servranckx Eddy – Michiels Patrick – Vandeven Hans ………. Renault Clio
16) De Backer Hendrik – Schulp้ Michel – Vanhamme Philippe ……. BMW M3
17) Qvick Erik – Smeets Patrick ………. BMW 320i
18) Bouillon Fran็ois – Tavernier Stefan ………. Renault Megane
19) Dohet Eric – Walckiers Walter – Pasteels Romain ……. BMW 325 E30
20) Goossens Koen – Stroobants Wendy ……. Toyota MR
21) De Cooman Stefan – Daelemans Johan – Herbots Giovanni …..BMW 325 GTR
22) Holvoet Dominique – Haesaerts Yves ….. Toyota Yaris
23) Liard J-C – Van De Plas Tom ……. Toyota Yaris
24) Van den Broeck Bart – Segers Tom ………. Renault R19
25) Schaede Rolf – De Hoen Robert ….. Peugeot 309
26) Niesen Peter – Vandenrijt Luc ….. Honda Civic
27) De Borre Jan – Van Loock Fran็ois ………. Ford Sierra Turbo
28) De Pauw Valerie – De Pauw Jean-Louis ….. Chrysler Neon
29) Jeuris Wim – Werckx Guido ………. BMW M3

Niet geklasseerd:
30) Jordens Jos – Coninx Chris – Lennertz Luc ……. Ford Mondeo

Opgave:
Fryns Rob – Essers Armand ……. Renault Clio Sport
Dexters No๋l – Dexters Michel ……. Toyota Supra
Cleynhens Walter – Smets Benny …… Ginette G27
Vande Casteele Luc – Lievens Louisette – Claerhout Jochen ……. Renault Megane
Scheers Fran็is – Clocheret Nico – Vandenbossche Marc ……. Mercedes C 180
Struyf Pascal – Van Schoonbeek Francis …….Lotus Elise
Martens Dirk – Schreurs Patrick ………. Porsche 993 RS
De Groote Peter – Verrue Jean-Pierre ……. VW Golf IV
Van den Branden John – Nelissen Pascal – Winter Bob ………. BMW 330 GTR
Vanhoyland Kris – Vangestel Luv …… Renault Clio V6
Sluys Ward – Petroons Olivier – Vanzeebroeck Johnny ……. Renault Clio 2.0
Brinkmann Hermann – Kolczewski Frank………. BMW M3

Snelste ronde:
Dubois Pieter – Wijnen Ren้ ………. Porsche GT3 Cup 1:46.187

ซซ Foto's ปป (http://www.RJ-online.be) very soon

RX-7 freakske
29-06-2003, 20:06
Jammer van de spin van Schreurs-Martens. En de Clio V6 heeft ook een ferme tik gekregen vandaar de opgave.
Mijn foto's volgen ook nog!

Greetz the little one

flugel
29-06-2003, 20:11
Ik vond het een superspannende koers eigenlijk (all้ toch de F1 in de ottobar :D) 'k vond het maar een mager beestje vandaag... mss teveel gewoon omwille van de Belcar :)

NGT Racing
29-06-2003, 20:24
Ik weet niet wat de mannen allemaal gegeten hadden maar er werd enorm close geraced, soms zelfs een beetje te kort.
Er was meer spectakel dan op de gemiddelde belcar race, na een uurtje lag de top 4 nog in een seconde of 20 van mekaar.
Onbegrijpelijk dat er niet meer volk komt kijken !!!

Mistery
29-06-2003, 20:28
Euhm...vind je dat onbegrijpelijk ? Ik ben dus al ettelijke jaren aktief in de autosport, en dit was echt de meest beschamende vertoning die ik ooit heb meegemaakt... Enkel klasse vier leverde enig spektakel op (zoals steeds), en wat betreft de koplopers die dicht bij elkaar liggen (of lagen) : schijn bedriegt, en dikwijls zelfs heel veel...

NGT Racing
29-06-2003, 20:37
Originally posted by Mistery
Euhm...vind je dat onbegrijpelijk ? Ik ben dus al ettelijke jaren aktief in de autosport, en dit was echt de meest beschamende vertoning die ik ooit heb meegemaakt... Enkel klasse vier leverde enig spektakel op (zoals steeds), en wat betreft de koplopers die dicht bij elkaar liggen (of lagen) : schijn bedriegt, en dikwijls zelfs heel veel...

Ik heb vrij lang staan kijken aan de Villeneuve en wat ik daar zag stond me aan.
Mijn persoonlijke mening natuurlijk he.
De porsche van Kurris/Vetters en de gele porsche ( naam piloten onsnapt me ) zijn het eerste uurtje in mekaars buurt gebleven en leverden iedere doordocht propere duels.
ps: het was ook niet echt de race die ik zag in mijn leven :D

Driesco
29-06-2003, 21:16
Om de race even kort samen te vatten.

Het was onmenselijk warm, de banden waren goed voor ongeveer 1 uur en er is niet altijd even sportief gereden.

Voor zij die het een slaapwekkende vertoning vonden, het was ้้n van de zwaartste races ooit voor mij.

Verder kunnen we alleen maar tevreden zijn over het resultaat, en ik zat er niet ver naast met ons pronostieksken h้. :)

flugel
29-06-2003, 21:27
Originally posted by Driesco
het was ้้n van de zwaartste races ooit voor mij.



Das dan ook iets dat je nie ziet vanop de zijkant h้

Mistery
29-06-2003, 21:37
Over jullie race kunnen jullie sowieso tevreden zijn. Klasse vier is dan ook de enige klasse die nog wat spanning brengt. De warmte zal zeker en vast een rol gespeeld hebben, zowel voor de wagens als voor de piloten.

Maar als je de inhoud van dit gebeuren eens van nabij bekijkt (en hiermee bedoel ik dus NIET specifiek klasse vier...), dan is dit echt huilen met de pet op... Als er een wagen binnenkomt met het linker voorwiel mooi zoals het hoort, en het rechter voorwiel zo scheef als een sikkel (en doorgezakt), dan weet zelfs een relatieve autosportleek wat er aan de hand is. Als ja daar dan met 5 (VIJF !) "mechaniekers" op staat te kijken en je vraagt je dan af wat er juist stuk zou zijn, dan lijkt het mij echt dat er meer stukken zijn aan die "mechaniekers" dan aan de wagen... Zowat iedereen die ietwat mechanische kennis heeft, weet dat het dan zowel stuurinrichting als ophanging betreft...je gelooft het nooit : die "mechaniekers" hebben er dus wel degelijk vier minuten over gedaan alvorens dat "onderling te besluiten"... Ongelooflijk...en dat dan nog voor een team dat reeds jaren meedraait...Circuit onwaardig, meer kan ik niet zeggen, en trouwens niet alleen over die wagen, zo reden (of "kropen") er nog wel een aantal rond. Ik kan zeer goed begrijpen dat de TC zich schoeit op lagere budgetten dan bvb Belcar, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er IN de teams geen co๖rdinatie kan zijn. Belcar is een veel hoger niveau, en kost een pak meer centen, maar op gebied van interne teamorganisatie is er dus geen geld gemoeid h้ kerels, daar praten we over gezond verstand... En over de factor pech gaan we ook niet praten, want daarmee kan iedereen geconfronteerd worden, zelfs de beste F1-teams...Maar na al die jaren autosport, was dit dus ้้n van de wansmakelijkste vertoningen die ik ook meegemaakt heb... Als autosportliefhebber in hart en nieren, ben ik er zelfs gewoon gaan lopen rond half wedstrijd...en ik zweer het jullie : dan moet het echt al zeer erg zijn, alvorens ik een wedstrijd verlaat voor die afgelopen is...

Megane
29-06-2003, 22:02
Originally posted by Mistery
Over jullie race kunnen jullie sowieso tevreden zijn. Klasse vier is dan ook de enige klasse die nog wat spanning brengt. De warmte zal zeker en vast een rol gespeeld hebben, zowel voor de wagens als voor de piloten.

Maar als je de inhoud van dit gebeuren eens van nabij bekijkt (en hiermee bedoel ik dus NIET specifiek klasse vier...), dan is dit echt huilen met de pet op... Als er een wagen binnenkomt met het linker voorwiel mooi zoals het hoort, en het rechter voorwiel zo scheef als een sikkel (en doorgezakt), dan weet zelfs een relatieve autosportleek wat er aan de hand is. Als ja daar dan met 5 (VIJF !) "mechaniekers" op staat te kijken en je vraagt je dan af wat er juist stuk zou zijn, dan lijkt het mij echt dat er meer stukken zijn aan die "mechaniekers" dan aan de wagen... Zowat iedereen die ietwat mechanische kennis heeft, weet dat het dan zowel stuurinrichting als ophanging betreft...je gelooft het nooit : die "mechaniekers" hebben er dus wel degelijk vier minuten over gedaan alvorens dat "onderling te besluiten"... Ongelooflijk...en dat dan nog voor een team dat reeds jaren meedraait...Circuit
onwaardig, meer kan ik niet zeggen, en trouwens niet alleen over die wagen, zo reden (of "kropen") er nog wel een aantal rond. Ik kan zeer goed begrijpen dat de TC zich schoeit op lagere budgetten dan bvb Belcar, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er IN de teams geen co๖rdinatie kan zijn. Belcar is een veel hoger niveau, en kost een pak meer centen, maar op gebied van interne teamorganisatie is er dus geen geld gemoeid h้ kerels, daar praten we over gezond verstand... En over de factor pech gaan we ook niet praten, want daarmee kan iedereen geconfronteerd worden, zelfs de beste F1-teams...Maar na al die jaren autosport, was dit dus ้้n van de wansmakelijkste vertoningen die ik ook meegemaakt heb... Als autosportliefhebber in hart en nieren, ben ik er zelfs gewoon gaan lopen rond half wedstrijd...en ik zweer het jullie : dan moet het echt al zeer erg zijn, alvorens ik een wedstrijd verlaat voor die afgelopen is...

Hoe? reed de PAGANI mee in de TC ;) :+

Mistery
29-06-2003, 22:47
Nope, geens sjans h้ M้gane...ge zult dus verder uw zeer diep gefundeerde uitlatingen jammergenoeg niet in de TC topic maar in de Endurance topic moeten posten :D

Mark
29-06-2003, 23:10
42 stuks..............das niet veel voor TC begrippen. Tja winnen in een 996 GT3-cup, waar andere rijden in wagens die gevoelsmatig wel thuis horen in de TC. Ik zou er niet trots op zijn.............als die gasten Belcar rijden worden ze links en rechts voorbij gereden.

Of ik gelijk heb? We zullen het zien tijdens de 24H van Zolder......volgens hun site rijden ze mee

Bart.Vandecavey
29-06-2003, 23:58
Is meer een auto voor BTCS h้...

P De Sonville
30-06-2003, 13:14
Het boeltje gaan afbreken is niet moeilijk.
Ik vond het persoonlijk een boeiende koers.
Klasse 4 spande uiteraard de kroon(superspannend), maar ook klasse 1 was behoorlijk spannend. Na het spijtige uitvallen van Schreurs kwamen nog vier teams in aanmerking voor de overwinning. Vergeet niet dat Van Hoof, alvorens 30' voor het einde binnen te komen met een losse cardan, ook nog zicht had op de zege. Een uitgeputte Dubois zorgde in de eindfase nog voor bange momenten. En ook Broodcooren kreeg de zege in klasse 2 niet cadeau van Grouwels/Grouwels. Ook daar kregen we op het einde nog een mooi duel te zien. (Zijn de ondelinge duels in de belcar dan zoveel spannender? Ze gaan een stuk rapper, dat is waar)
Maar ja, wie ben ik om de kritiekasters de mond te snoeren. IK loop nog maar 25 jaar rond op circuit. En wie rond halfkoers besluit om reeds huiswaarts te keren, die mist de ontknoping van de wedstrijd.

Mistery
30-06-2003, 13:17
Peter,

Ik weet ook wel dat de Touring Cup jou nauw aan het hart ligt, maar ik denk niet dat er echt veel mensen gebaat waren met de vertoning die gisteren op het Zolderse asfalt werd neergezet...

Ik hoop dat de volgende wedstrijd ons wat meer inhoud biedt, en dan zal ik zeker niet nalaten om ook dat te vertellen.

Driesco
30-06-2003, 15:08
Driesco zal er niet zijn de volgende wedstrijd, dus van leuke schuivers zal in de Jacky Ickx en de Rea zal niet veel te zien zijn. :):)

We moeten eerlijk zijn, ook ik heb 2 uur staan kijken en eigenlijk missen we maar 1 ding; de echte sound.

Misschien nog een visje voor de organisatoren, waarom zoals in alle andere landen geen 2.0 kampioenschap ?
Als 2 liters gaan vechten tegen Porsches kan kan je je 2 bedenkingen maken, is het de wagen of dan toch de piloot ? Heb Jack Porsches zien inhalen dat het niet schoon was.

Ik blijf bij het feit van die super mooie Renault Clio V6, als iemand van het team dat leest, daar zou ik echt graag eens mee rijden om te zien wat dat ding werkelijk kan.

A.J.
30-06-2003, 16:28
Originally posted by Driesco
Ik blijf bij het feit van die super mooie Renault Clio V6, als iemand van het team dat leest, daar zou ik echt graag eens mee rijden om te zien wat dat ding werkelijk kan.

Wat dat ding werkelijk kan is toch duidelijk. Toen de Duitse Clio V6 cup in Zolder reed vorig jaar draaiden ze 1'45". In een uithoudingsrace is dan gemakkelijk rond de 1'50" te draaien. Chris Bonne die vorig jaar nog met een M้gane reed in de TC draaide tijdens de eerste test met de wagen na twee rondjes al 1'52".
De piloten die er nu mee rijden Luc Vangestel en Kris Vanhoyland zijn gentlemen drivers en rijden voor de fun.

Driesco
30-06-2003, 16:30
Gelijk hebben ze, spijtig van het ongeluk. Ik dacht dat er meer uit te halen was.

A.J.
30-06-2003, 16:36
Ik denk dat voor hen de moeilijkheid ligt om vertrouwen te krijgen in de achterwielaandrijving aangezien ze in het verleden voortrekkers gereden hebben

Driesco
30-06-2003, 17:19
Ik vrees dat ik in 2004 voor hetzelfde feit ga staan. Hopelijk krijgen we de wagen klaar tegen eind van dit jaar zodat we voldoende tijd hebben om te gaan trainen ( en te herstellen )

Is een 4x4 eigenlijk toegestaan ??

A.J.
30-06-2003, 17:51
Ja, dat mag zowel in TC als Belcar.
En trouwens met wat talent lukt die overgang wel

Driesco
30-06-2003, 17:55
Originally posted by A.J.
Ja, dat mag zowel in TC als Belcar.
En trouwens met wat talent lukt die overgang wel

Da talent, waar kunt ge da kopen ? Misschien heb ik een beetje voordeel uit de karting. Maar met een 4X4 ben ik zeker h้ :)

A.J.
30-06-2003, 18:00
Originally posted by Driesco
Da talent, waar kunt ge da kopen ? Misschien heb ik een beetje voordeel uit de karting. Maar met een 4X4 ben ik zeker h้ :)

We kunnen misschien ruilen? Ik geef u wat talent en jij wat van die mooie spullen die je te koop hebt?? :D

Let wel op, een 4x4 is ook niet altijd simpel.
Vorig jaar met zo'n Impreza WRX STI kunnen rijden in Zolder en het duurde toch wel even om "vol" te gaan. Eenmaal de technieken onder de knie is een 4x4 wel heel snel in de bochten.

Hoppa
30-06-2003, 19:27
Originally posted by Mistery
[ Ik kan zeer goed begrijpen dat de TC zich schoeit op lagere budgetten dan bvb Belcar, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er IN de teams geen co๖rdinatie kan zijn. [/B]


Je mag niet vergeten dat we over TC praten. Amusement staat nog steeds voorop hierin. Als je alleen op vrijwilligers kan steunen mag je ook niet verwachten dat alles tot in de puntjes afgewerkt is en dat de pitstops veelvuldig geoefend worden. Ik heb trouwens enkele jaren geleden in de 24 uur van Le Mans een wagen in de pits zien vertrekken op drie wielen. In de nascar werd al eens een mechanieker overreden door zijn eigen piloot en zo zullen er waarschijnlijk nog wel andere gevallen zijn.

Denk je nu echt dat "echte" mechaniekers aan de bomen groeien? Iedereen zou niet liever willen dan dat er een aantal gekwalificeerde mechaniekers de wagen onderhanden nemen voor, tijdens en na de wedstrijd. Maar dat is nu eenmaal een utopie als je die mensen geen loon naar werken kan geven.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat er zulke mensen als het carworld team(met alle respect voor wat ze presteren) naar de TC komen want zij verpesten het voor diegen die niet over budgetten beschikken en het van hun karige geld moeten doen dat ze bijeenronselen op een bal of een bbq.

bart VDB
30-06-2003, 20:07
Ik denk er ook zo over Hoppa.
Als mistery een insinuatie maakt over ons kan ik hier mee leven. Ik rijd ook liever met een porche. Maar zoals reeds gezegd rijden wij priv้. Onze mechaniekers gaan ook belangeloos mee, waarvoor ik hen ten zeerste dankbaar ben. Zij doen hun werk voortreffelijk.
Trouwens het budget voor de touring cup is ook niet bepaald zeer laag te noemen. Alles kan, maar het moet betaalbaar blijven.
Als wij in de TC niet geapprecieerd worden zijn er nog andere mogelijkheden.
In mijn zevenjarige kartingcarriere die hier aan vooraf ging reed ik wel op een behoorlijk niveau. Hier werden toen de 'kleinere' 'lees de mensen met een minder budget 'ook niet hoog ingeschat.
Bij mij stonden zij wel hoog aangeschreven (ik heb er trouwens een deel vrienden aan overgehouden). Als je ziet hoe weinig piloten er nu nog maar zijn in deze sportdisipline moet ik er geen tekening bij maken zeker.
Maar dit is stof voor discussie in een andere treat

Mistery
30-06-2003, 21:18
Mannekes, mannekes...


Dat echte mechaniekers niet aan de bomen groeien, dat weten we dus allemaal, me dunkt. Ook in hogere raceklassen wordt nog dikwijls met vrijwilligers gewerkt. En zoals ik dus zei, begrijp ik maar al te goed, dat TC budgettair op een lager niveau staat dan bvb Belcar. Gelukkig ook maar, anders zou voor sommigen de autosportactiviteit jammer genoeg ophouden. Maar wat ik ook zei (en wat jullie blijkbaar niet goed begrepen hebben, alhoewel het nog letterlijk werd gequoteerd in ้้n van jullie reacties...), is dat je IN een team organisatie kan steken. Dat het team dan uit vrijwilligers bestaat die hun bijdrage leveren voor de fun, doet niets af aan het feit dat je deze mensen toch wel degelijk kunt co๖rdineren. Niet alleen in TC kom je dit tegen, ook in andere raceklassen zie je mensen rondlopen die in feite niet weten wat ze moeten doen in een team. Jammergenoeg werd dit nogmaals uitdrukkelijk bevestigd, en laat het dan nog net in een TC wedstrijd zijn...

Dus denk hier niet dat gewoon de TC geviseerd wordt. TC levert dikwijls spannende vertoningen op in de diverse klassen, daarvan hebben we de afgelopen jaren allemaal mogen van genieten. (andere raceklassen zijn ook niet steeds even spannend h้...) Maar gisteren was het dus op meerdere gebieden een wanvertoning : de spanning was er slechts miniem aanwezig, en dat gekombineerd met het gestuntel van vele teams in de pitlane zorgt er dus voor dat ik het woord "wanvertoning" in de mond durf te nemen.
En Hoppa, ik ben het volledig met je eens betreffende de budgetten. Natuurlijk zullen ze in klasse ้้n niet altijd met 964's en 993's blijven rijden rijden, de tijd staat nu eenmaal niet stil. Maar voor velen is die ene wagen een doorn in het oog, vooral op budgettair gebied dan. Enerzijds is er het respect voor de prestatie van de kerels, anderzijds zou het dus vrij onlogisch zijn moest je met een dergelijke wagen niet de zaak kunnen domineren. Maar vele teams in TC moeten het inderdaad wel doen met een budget dat misschien 30% bedraagt dan dat van de 996... Veel respect ervoor, maar denk eens diep na over het volgende : die 30% heeft waarschijnlijk veel meer moeite gekost dan het budget van de 996. Is het dan niet spijtig te moeten vaststellen dat er door een gebrek aan co๖rdinatie (en die kost dus niks h้...) met het toch al vrij kleine budget wordt "gespeeld" en daardoor werkelijk haalbare resultaten weggegooid worden ?
En geloof me vrij, je ziet het dus bij vele teams h้ jongens...

bart VDB
30-06-2003, 21:39
Zoals ik ook al verteld heb mistery kan ik het begrijpen. Maar in de week kan ik mijn 'gasten' commanderen( Zij worden er voor betaald). En dit zijn er misschien meer dan je denkt.
Maar 's zondags, en 's avonds in de week komen mijn mechaniekers zich inzetten om alles klaar te krijgen. Ik moet hun dan trouwens niet de wet gaan spellen over hoe het nu moet tijdens de pitstops. Natuurlijk spreken wij af wie wat doet, maar er zijn altijd onverwachte problemen. Hier zullen de topteams dan wel veel beter weg mee kunnen dan wij.
Ik spreek nu wel in het algemeen, want wij hebben gisteren in de race geen problemen gehad.
Mijn mechaniekers gingen tot voor kort mee met Dumortier in de Belcar (volvo S60).
Zij weten dus echt wel hoe het moet, maar onverwachte problemen blijven een probleem omdat wij als team in het algemeen in de box niet altijd de juiste middelen hebben. En ik veronderstel dat wij dus niet de enigen zijn aan Uw reaktie te horen. Maar ik kan het 'geklungel' dus best best wel begrijpen, en hoop dat wij het niet moeten meemaken als jij dan op onze handen zit te kijken ;)

Mistery
30-06-2003, 22:12
Bart,

Je hoefde gisteren in de pitlane echt niet op ้้n of ander team hun handen te kijken, het viel gewoon op, en dit vind ik dus zo jammer. Des te meer daar de kleinere teams zo moeten knokken voor de centen, zoals ik hierboven ook al vermeldde.

bart VDB
30-06-2003, 22:24
Heb ik momenteel maar weinig meer aan toe te voegen.
Maar weet je wat, kom volgende keer eentje drinken. dan hoef je dit niet meer te aanzien. :) :) :) :)

NGT Racing
30-06-2003, 22:28
Een aantal jaren geleden zijn we in de touring cup begonnen,
het team bestond uit : een electricien, iemand uit de houtdistributie, een analist, een verkoper.
We hebben daar iedereen geheimzinnig zien doen met plastieken flesjes en darmpjes : dat bleek purgeren te zijn.
Eerste race een wiel kwijtgespeeld, de piloot was twee maal binnengekomen o te zeggen dat er iets rammelde, we stuurden hem terug de baan op met de geleugde woorden : ni zagen maar rijden.
Was het professioneel : neen, hebben we ons kostelijk geamuseerd : zeker weten. Veel bijgeleerd trouwens ook.
Gingen we tot het uiterste voor elke meter aan elke bocht : neen, met het materiaal terugkomen in dezelfde vorm als we vertrokken waren was belangrijker.
Als we het deden voor ne plastieken bokal dan hadden we die ook kunnen kopen he het zou goedkoper geweest zijn.

Samengevathet was een rustige relaxe sfeer met mensen die zich voor autosport interesseerden maar daarvoor niet noodzakelijk trainden op pitstops : we hadden geen ophefsysteem, geen sneltanksysteem, dus of die pitstop nu vier of vijf minuten duurde daar lagen we echt niet wakker van.

Als dat al niet meer mag, waar moet je dan naartoe om ander vrienden zonder stress wat te racen?

Giovanni
30-06-2003, 22:49
Bart, ik kan je enkel bijtreden als jhe zegt dat je geen mekaniekers kan "commanderen".
Het zijn allemaal vrijwilligers en die moet je met het nodige respect en de fluwelen handschoen behandelen.
Het zijn die mensen die er voor zorgen dat een auto kan blijven bollen.
Dat er van tijd tot tijd gestunteld wordt in de TC vindt ik absoluut geen probleem. Het hoort er zelfs bij.
Ik denk dat we kunnen stellen dat zowel de piloten als de mekaniekers de stiel kunnen leren in de TC, de getalenteerden groeien dan vanzelf door naar een hoger niveau.
Het belangrijkste aan de TC blijft nog steeds de vriendschappelijke sfeer. Links en rechts zijn er diverse teams die elkaar helpen, en iemand die een onderdeel mist kan dit veelal ergens in een andere box terugvinden.
Dat de wagens niet zo spectaculair zijn en de duels niet zo scherp nemen de meesten er graag bij, ook het "publiek" trouwens. Vertel me eens een over een competitie waar iedereen in de pitlane kan ;-)
Negatief doen over iets waar men zelf niks mee te maken heeft is vrij gemakkelijk dus laten we daar niet meer terug in verzeilen a.u.b.
Autosport wordt in ons land zo al zeer schuin bekeken, als we dat dan zelf ook gaan doen is er nog weinig hoop voor de Belgische teams ...

bart VDB
30-06-2003, 23:01
Je slaat de nagel op de kop flat6.
Voor sommigen(ook voor ons) blijft dit het hoofddoel.

P De Sonville
30-06-2003, 23:35
Die muggezifters die zitten te zagen dat een 996 GT3 niet thuishoort in de TC, dat zijn zeker de eerste die kritiek hebben op het feit dat de TC te weinig belangstelling krijgt in de pers.
we moeten juist blij zijn dat US Carworld met vier wagens wil komen rijden in de TC. Dat tilt de het niveau omhoog. En winnen met de vinger in de neus doen ze niet. Dus........
er is nu eenmaal altijd een verschil in budget. Je gaat in Belcar toch ook niet de budgetten van GLPK, RTM, SRT of AD gaan vergelijken met de mindere goden?

Supra
30-06-2003, 23:48
vaak zijn er ongeorganiseerde pitstops doordat de wagen onverwacht binnen komt. bij ons is het gisteren een paar keer gebeurd dat het wat ongeorganiseerd verliep doordat de wagen onverwacht binnenkwam. dat hoort er nu eenmaal bij. het belangrijkste is dan dat het team zich rustig houd (wat bij ons niet altijd vanzelf sprekend is...).

bart VDB
01-07-2003, 06:46
Ik heb geen probleem met de snellere en betere georganiseerde teams.(heb ik ook nooit beweerd)
Vind trouwens dat deze zeer mooie wagens aan de meet brengen en zij moeten dus zeker blijven.
Ik respecteer ALLE teams, zowel zij die zuiver rijden voor de fun als zij die rijden voor het klassement. Hoe meer teams en wagens, hoe beter voor de autosport in het algemeen.

Megane
01-07-2003, 07:04
Die 996 is niet nieuw h้, LTF reed ook al met een 996 supercup 3 jaar geleden.(toen begon de geluidsellende en heeft LTF beslist te stoppen in TC en nog enkele Belcar koersen gereden)
Wat betreft organisatie in een team. Meestal staan de beste stuurlui aan wal. Een paar jaar geleden is er een team in de 24H van zolder stilgevallen nog voor de eerste pitstop, dit jaar zelfs Audi met een zelfde probleem in Le Mans het kan dus gebeuren dat de organisatie eens mank loopt. Al een geluk dat de TC voor amateurs en beginnende teams is, de sfeer die daar is onder de teams is meer iets van een grote familie dan van competitie. Iedereen heeft hier respect voor ieders materiaal en budget, en niet vergeten dat er vele in de TC begonnen zijn. Natuurlijk zitten ze nu in een dipje, als je het niveau zag van een 2 เ 3 jaar geleden. Toen reden er vele mannen mee die nu toppers zijn in de Belcar. ( Bert Longin, Peter Theeuws, Freddy Van Roey, Eric Geboers, Patrick Schreurs, Walter Grootaers, Ronald Vetters, Wauters Koen en Kris,.......)

Driesco
01-07-2003, 07:35
De reden waarom ze niet meer komen is duidelijk denk ik: als die mannen willen uitpakken is het enkel om te winnen. Zij komen dus enkel met een Porsche of BMW. Door het feit dat zij problemen krijgen met geluid haken ze af. Vergeet ook niet dat de combinatie van de 2 een pak geld kost h้.

Laat het ons anders samenvatten, je kiest voor het ้้n of het ander.

Tussen het verschil over TC en Belcar ga ik me niet uitspreken, het is gewoon te groot. Wat ik wel weet is dat de sfeer in de TC veel beter zit en dat er veel minder Bla Bla Bla aan te pas komt, wat niet wegneemt dat ook ik graag met een andere en snellere wagen zou rijden. Maar als ik kan kiezen tussen 2 of 4 uur rijden dan is de keuze snel gemaakt. Van mij part mogen ze 6 x 10 uren race geven. :)

Wat betreft de pitstops, gewoonweg schitterend om af en toe eens goed te kunnen lachen met elkaar, dat zijn de momenten die iedereen bijblijven. Een team dat een pitstop doet binnen de 5 minuten en die de handjes omhoog steken na een band verstoken te hebben zoals in de F1, geen woorden voor.

Wat ik vooral kan apprecieren aan de TC zijn ge gigantische wetten in de paddock en de controle van de tickets. Alleen daarvoor al zou men TC gaan rijden. Ge zet u waar ge wilt, ge vraagt volk zoveel ge wilt en ge stapt waar ge wilt, meer moet da toch nie zijn. :)

Hoppa
01-07-2003, 22:06
Over de mechaniekers heb ik hier niets meer toe te voegen, de andere mensen die in de TC meerijden hebben het al in mijn plaats gezegd.

Ik wil nog wel even reageren op de opmerking van P. De Sonville over de deelname van de porsche's. Hoewel ik blijf vinden dat een team zoals dat ven carworld niet thuishoort in de TC blijf ik ook van mening dat het nergens voor nodig is om de TC meer publiciteit te bezorgen en al zeker niet op TV. Het enige dat daarmee bereikt wordt is een budgettaire slag want, wees eerlijk, wie komt op tv, niet de mensen die heel hard werken om met hun 2 literke of 16 honderd een goede tijd te rijden. De eersten laten ze zien! En wie zijn dat? Juist, de mensen die het grootste budget hebben.
Ooit in een ver verleden is er ooit een samenvatting op tv geweest van de race promotion night, ook vorig jaar nog eens. Wie is er toen op tv geweest? De eerste vier in beide gevallen en vorig jaar vooral de pitstopYaris waarmee de dames reden en in een ver verleden de wagens die gesponsord werden door Flair en (toen nog) Panorama.
Al de mensen die dus graag ooit hun wagen op TV zouden willen zijn, begin al maar te sparen voor een wagen die in de topvijf kan meedraaien.

Hiermee wil ik absoluut niets afdoen aan het werk dat P. De Sonville verricht, maar het blijft schrijvende pers en dit zal dus nooit zoveel weerklank geven dan TV. Ik geef grif toe dat in de schrijvende pers wel over de andere klassen gepraat wordt maar dat is dan ook in de gespecialiseerde pers.

Het is nu eenmaal zo dat er alleen over de winnaars gepraat wordt en voor de leek is dat degene die als eerste over de meet gaat. Dat er een onderverdeling is in divisies en klassen is niet aan de doorsneekijker besteedt.

Daarom mijn motto: amuseren moeten we ons doen,liefst voor zo weinig mogelijk geld en ik heb daar geen toeschouwers voor nodig.