![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Klassement Zolder Touring Cup « 3 »
Zolder Touring Cup ..... 29 juni 2003
Klassement om 17u50 na 4 uur wedstrijd. 1) Dubois Pieter Wijnen Renι . Porsche GT3 Cup 2) Diver Marc Kersten Guy . Porsche 964 3) de Gastines Nicolas Coenen Raphael . Porsche 911/933 4) Kurris Eric Vetters Ronald . Porsche 993 5) Broodcooren Phillippe De Coster Michel . BMW Compact 6) Grouwels Roger Grouwels Edward . BMW E46 7) Nelissen Wilbert Nelissen Luck . Renault Clio Sport 8) Van Rompuy Dirk Buytaert Jack . VW Golf 3 9) Voet Christiaan Heyman Dries . Renault Clio 10) Schmook Jan Ubeda Sebastien . Renault Clio 11) Verhoeven Jean-Pierre Vanhoof Andrι . Porsche 993 12) Raymaekers Marc Meys Rigo . BMW M3 13) Kerckhof Danny Wille Geert . Honda Civic 14) De Lannoy Ronny Adrianssens Herman . VW Golf GTI 15) Servranckx Eddy Michiels Patrick Vandeven Hans . Renault Clio 16) De Backer Hendrik Schulpι Michel Vanhamme Philippe . BMW M3 17) Qvick Erik Smeets Patrick . BMW 320i 18) Bouillon Franηois Tavernier Stefan . Renault Megane 19) Dohet Eric Walckiers Walter Pasteels Romain . BMW 325 E30 20) Goossens Koen Stroobants Wendy . Toyota MR 21) De Cooman Stefan Daelemans Johan Herbots Giovanni ..BMW 325 GTR 22) Holvoet Dominique Haesaerts Yves .. Toyota Yaris 23) Liard J-C Van De Plas Tom . Toyota Yaris 24) Van den Broeck Bart Segers Tom . Renault R19 25) Schaede Rolf De Hoen Robert .. Peugeot 309 26) Niesen Peter Vandenrijt Luc .. Honda Civic 27) De Borre Jan Van Loock Franηois . Ford Sierra Turbo 28) De Pauw Valerie De Pauw Jean-Louis .. Chrysler Neon 29) Jeuris Wim Werckx Guido . BMW M3 Niet geklasseerd: 30) Jordens Jos Coninx Chris Lennertz Luc . Ford Mondeo Opgave: Fryns Rob Essers Armand . Renault Clio Sport Dexters Noλl Dexters Michel . Toyota Supra Cleynhens Walter Smets Benny Ginette G27 Vande Casteele Luc Lievens Louisette Claerhout Jochen . Renault Megane Scheers Franηis Clocheret Nico Vandenbossche Marc . Mercedes C 180 Struyf Pascal Van Schoonbeek Francis .Lotus Elise Martens Dirk Schreurs Patrick . Porsche 993 RS De Groote Peter Verrue Jean-Pierre . VW Golf IV Van den Branden John Nelissen Pascal Winter Bob . BMW 330 GTR Vanhoyland Kris Vangestel Luv Renault Clio V6 Sluys Ward Petroons Olivier Vanzeebroeck Johnny . Renault Clio 2.0 Brinkmann Hermann Kolczewski Frank . BMW M3 Snelste ronde: Dubois Pieter Wijnen Renι . Porsche GT3 Cup 1:46.187 «« Foto's »» very soon Last edited by Rrubinio; 29-06-2003 at 22:55. |
#2
|
||||
|
||||
Jammer van de spin van Schreurs-Martens. En de Clio V6 heeft ook een ferme tik gekregen vandaar de opgave.
Mijn foto's volgen ook nog! Greetz the little one |
#3
|
||||
|
||||
Ik vond het een superspannende koers eigenlijk (allι toch de F1 in de ottobar
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
Ik weet niet wat de mannen allemaal gegeten hadden maar er werd enorm close geraced, soms zelfs een beetje te kort.
Er was meer spectakel dan op de gemiddelde belcar race, na een uurtje lag de top 4 nog in een seconde of 20 van mekaar. Onbegrijpelijk dat er niet meer volk komt kijken !!! |
#5
|
|||
|
|||
Euhm...vind je dat onbegrijpelijk ? Ik ben dus al ettelijke jaren aktief in de autosport, en dit was echt de meest beschamende vertoning die ik ooit heb meegemaakt... Enkel klasse vier leverde enig spektakel op (zoals steeds), en wat betreft de koplopers die dicht bij elkaar liggen (of lagen) : schijn bedriegt, en dikwijls zelfs heel veel...
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn persoonlijke mening natuurlijk he. De porsche van Kurris/Vetters en de gele porsche ( naam piloten onsnapt me ) zijn het eerste uurtje in mekaars buurt gebleven en leverden iedere doordocht propere duels. ps: het was ook niet echt de race die ik zag in mijn leven ![]() |
#7
|
|||
|
|||
Om de race even kort samen te vatten.
Het was onmenselijk warm, de banden waren goed voor ongeveer 1 uur en er is niet altijd even sportief gereden. Voor zij die het een slaapwekkende vertoning vonden, het was ιιn van de zwaartste races ooit voor mij. Verder kunnen we alleen maar tevreden zijn over het resultaat, en ik zat er niet ver naast met ons pronostieksken hι. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Over jullie race kunnen jullie sowieso tevreden zijn. Klasse vier is dan ook de enige klasse die nog wat spanning brengt. De warmte zal zeker en vast een rol gespeeld hebben, zowel voor de wagens als voor de piloten.
Maar als je de inhoud van dit gebeuren eens van nabij bekijkt (en hiermee bedoel ik dus NIET specifiek klasse vier...), dan is dit echt huilen met de pet op... Als er een wagen binnenkomt met het linker voorwiel mooi zoals het hoort, en het rechter voorwiel zo scheef als een sikkel (en doorgezakt), dan weet zelfs een relatieve autosportleek wat er aan de hand is. Als ja daar dan met 5 (VIJF !) "mechaniekers" op staat te kijken en je vraagt je dan af wat er juist stuk zou zijn, dan lijkt het mij echt dat er meer stukken zijn aan die "mechaniekers" dan aan de wagen... Zowat iedereen die ietwat mechanische kennis heeft, weet dat het dan zowel stuurinrichting als ophanging betreft...je gelooft het nooit : die "mechaniekers" hebben er dus wel degelijk vier minuten over gedaan alvorens dat "onderling te besluiten"... Ongelooflijk...en dat dan nog voor een team dat reeds jaren meedraait...Circuit onwaardig, meer kan ik niet zeggen, en trouwens niet alleen over die wagen, zo reden (of "kropen") er nog wel een aantal rond. Ik kan zeer goed begrijpen dat de TC zich schoeit op lagere budgetten dan bvb Belcar, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er IN de teams geen coφrdinatie kan zijn. Belcar is een veel hoger niveau, en kost een pak meer centen, maar op gebied van interne teamorganisatie is er dus geen geld gemoeid hι kerels, daar praten we over gezond verstand... En over de factor pech gaan we ook niet praten, want daarmee kan iedereen geconfronteerd worden, zelfs de beste F1-teams...Maar na al die jaren autosport, was dit dus ιιn van de wansmakelijkste vertoningen die ik ook meegemaakt heb... Als autosportliefhebber in hart en nieren, ben ik er zelfs gewoon gaan lopen rond half wedstrijd...en ik zweer het jullie : dan moet het echt al zeer erg zijn, alvorens ik een wedstrijd verlaat voor die afgelopen is... |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() |
#11
|
|||
|
|||
Nope, geens sjans hι Mιgane...ge zult dus verder uw zeer diep gefundeerde uitlatingen jammergenoeg niet in de TC topic maar in de Endurance topic moeten posten
![]() |
#12
|
||||
|
||||
42 stuks..............das niet veel voor TC begrippen. Tja winnen in een 996 GT3-cup, waar andere rijden in wagens die gevoelsmatig wel thuis horen in de TC. Ik zou er niet trots op zijn.............als die gasten Belcar rijden worden ze links en rechts voorbij gereden.
Of ik gelijk heb? We zullen het zien tijdens de 24H van Zolder......volgens hun site rijden ze mee
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#13
|
||||
|
||||
Is meer een auto voor BTCS hι...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#14
|
|||
|
|||
Het boeltje gaan afbreken is niet moeilijk.
Ik vond het persoonlijk een boeiende koers. Klasse 4 spande uiteraard de kroon(superspannend), maar ook klasse 1 was behoorlijk spannend. Na het spijtige uitvallen van Schreurs kwamen nog vier teams in aanmerking voor de overwinning. Vergeet niet dat Van Hoof, alvorens 30' voor het einde binnen te komen met een losse cardan, ook nog zicht had op de zege. Een uitgeputte Dubois zorgde in de eindfase nog voor bange momenten. En ook Broodcooren kreeg de zege in klasse 2 niet cadeau van Grouwels/Grouwels. Ook daar kregen we op het einde nog een mooi duel te zien. (Zijn de ondelinge duels in de belcar dan zoveel spannender? Ze gaan een stuk rapper, dat is waar) Maar ja, wie ben ik om de kritiekasters de mond te snoeren. IK loop nog maar 25 jaar rond op circuit. En wie rond halfkoers besluit om reeds huiswaarts te keren, die mist de ontknoping van de wedstrijd. |
#15
|
|||
|
|||
Peter,
Ik weet ook wel dat de Touring Cup jou nauw aan het hart ligt, maar ik denk niet dat er echt veel mensen gebaat waren met de vertoning die gisteren op het Zolderse asfalt werd neergezet... Ik hoop dat de volgende wedstrijd ons wat meer inhoud biedt, en dan zal ik zeker niet nalaten om ook dat te vertellen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|