PDA

View Full Version : Betaalbare kartcompetitie voor iedereen op komst.


vertigo
01-08-2003, 16:42
LB racing is vol op bezig om een kartcompetitie op te starten. Deze competie zou zo goedkoop mogelijk worden, zodat iedere karter competitie kan rijden aan een miniem bedrag. Iedereen zal er welkom in zijn.

- De competitie zal gereden worden in Bilzen.( eventuele andere circuits worden later toegevoegd.)
- Ook staat het al vast dat de competitie 6 a 7 races gaat bevatten.
- De competitie zal ook gevolgd kunnen worden op een aparte website volledig gewijd aan de competitie en zijn deelnemers.

Meer info over de competie zal later volgen.

ALVAST DIT:
Om te weten of er mensen geinteresseerd zij in een goedkope competitie zouden we graag een try-out uitproberen.

WAT MEER INFO:
Mensen die geinteresseerd zijn mogen hier iets laten weten. Zo kunnen wij afhankelijk van het aantal geintereseerden de competitie verder uitwerken.

MEEDOEN AAN DE TRY-OUT:
Voor iedereen die aan de competitie zou willen meedoen doen we alvast binnekort een TRY-OUT.

Kostprijs: +- 35€/ per kart
Duur : 5minuten kwalificaties + 50 min race.
Datum : zal later volgen
(er wordt rekening gehouden met andere kartcompetities en races in SPA en Zolder.)
Piloten: 1 tot 2 piloten per kart.
Kartbaan: Bilzer Karting (Bilzen)

Laat maar iets weten dan kunnen wij zou snel mogelijk iets voor jullie regelen :)

vertigo
01-08-2003, 16:47
In totaal zijn er voor de competitie 18 karts beschikbaar.

Gikke
01-08-2003, 17:00
Breezz en Gikke zijn alleszins geïnteresserd !!!!!

:D :D :cool: :cool:

vertigo
01-08-2003, 17:04
Mooi mooi :D

vertigo
01-08-2003, 18:16
Dit zijn al wat deelnemers :
- Kay Aerts
- Wim Schepers
- Bert Schepers
- Maarten Kumpen
- Breezz (misschien)
- Gikke (misschien)

vertigo
01-08-2003, 19:12
Vraagske voor Gikke en Breez. Van plan om met 1 of met 2 op een kart te rijden?

Gikke
01-08-2003, 19:15
Originally posted by vertigo
Vraagske voor Gikke en Breez. Van plan om met 1 of met 2 op een kart te rijden?

Weten we nog nie, hangt af van wat het opzet is (teams van 2 of individueel).

vertigo
01-08-2003, 19:22
We moeten bekijken hoeveel interesse er voor is en dan moeten we zien dat er minimum 12 karts bezet zijn. Maar je mag er vanuit gaan dat de er 5 min gekwalificeerd wordt en vervolgens zal er en kleine pauze van enkele minuten zijn en vervolgens de race van +- 50 min.
Wij de 4 eerste van het bovenstaande lijstje gaan proberen om met 1 persoon op een kart te rijden. Zo zal het niet alleen een snelheids maar ook nog eens een uitputtings en dus endurance strijd worden. Maar je bent natuurlijk vrij om te kiezen.
En als je nog mensen kent die wat competie willen rijden aan een goedkoop prijsje laat maar komen :D .

Prijs is toch niet echt duur vind ik persoonlijk. Of vergis ik mij?

Flitser
01-08-2003, 19:36
Originally posted by vertigo
Prijs is toch niet echt duur vind ik persoonlijk. Of vergis ik mij?

Nee, je vergist je niet, maar volgens mij is dit enkel haalbaar in Limburg en nergens anders.
De prijsverlaging die ginder enkele jaren geleden gebeurd is is voor enkele kartings fallicant afgelopen en de resterenden ondervinden daar nu nog last van.
Last zeg je?
Yep, last. De prijzen zijn daar nog steeds niet op hun normale pijl gekomen.

Zoveel te beter voor de karters natuurlijk ;)

Nog één vraagje; hoe zit het met eventuele prijzen op het einde van het seizoen?

Niet dat die er persé moeten zijn maar als die er niet zijn dan is dat natuurlijk nog een extra besparing waardoor je de prijs zo laag kan houden.

In ieder geval een goed project, in Limburg is men (de piloten) al langer vragende partij voor een goed kampioenschap verspreid over de verschillende kartings van die regio.

Gikke
01-08-2003, 19:39
De prijs is naar mijn mening zeer democratisch, zo 'n 35 eurookes
per uur per kart kan je moeilijk duur noemen. Ik ga er dan wel van uit dat zowel kartjes als circuit goed in orde zijn.
Voor de rest overleg ik ff met Breezz.
Ik ken nog wel wa mensen die dit interessant zullen vinden, ze zitten allen af en toe op het forum en zullen het dus wel lezen.
Er zijn er wel een paar op verlof denk ik.

Ik hou je wel op de hoogte

vertigo
01-08-2003, 19:47
Fijn om zo een reactie te horen. Dat geeft weer een extra motivatie om er weer wat meer uit te halen.
De bedoeling zou inderdaad zijn om bekers enzo te verdelen op het eind van het seizoen. Voorlopig zijn we druk op zoek naar sponsoren. Maar zonder deze proberen we het ook wel te redden :D . Het enige wat voorlopig een probleem is, is het vinden van voldoende deelnemers. Maar misschien kan iemand hiermee helpen? Om de bekers enzo te verzorgen zullen we waarschijnlijk aan het begin van de competitie een zeer kleine bijdrage vragen. Maar deze bijdrage zal echter niet veel zijn. De prijs zal zowiezo zo laag mogelijk blijven.

Dus als iemand iets kan helpen op welke manier dan ook laat maar komen. Alvast bedankt.

vertigo
01-08-2003, 19:57
Weeral positief nieuws en het doet weer goed. Over het circuit en de kartjes kan ik zeggen dat ik persoonlijk er vrij tevreden over ben. De kartbaan is vrij leuk met zowel en stukje binnen als een stukje buiten. 770m voor het hele circuit en als het regent dan is het 570m. De baan heeft ook een bruggetje en de grip is wel wat minder. Maar eens je de kart wat hebt opgewarmt draait alles lekker. Kartjes zitten wel lekker met verstelbare stoeltjes. Persoonlijk vind ik het een van de leukste kartbanen met zeer veel afwisseling van snelle en langzame bochten.

Gikke
01-08-2003, 20:06
Originally posted by vertigo
Weeral positief nieuws en het doet weer goed. Over het circuit en de kartjes kan ik zeggen dat ik persoonlijk er vrij tevreden over ben. De kartbaan is vrij leuk met zowel en stukje binnen als een stukje buiten. 770m voor het hele circuit en als het regent dan is het 570m. De baan heeft ook een bruggetje en de grip is wel wat minder. Maar eens je de kart wat hebt opgewarmt draait alles lekker. Kartjes zitten wel lekker met verstelbare stoeltjes. Persoonlijk vind ik het een van de leukste kartbanen met zeer veel afwisseling van snelle en langzame bochten.

Sounds good, ik word al ongeduldig en nieuwsgierig

vertigo
01-08-2003, 20:13
Binnekort zullen er wat datums op geplakt worden. Dan kunnen er eentje kiezen en dan zullen we eens proefrijden :D . Maar eerst het deelnemersveld regelen é.
(Even ter Info: Van maandag 4aug tot de vrijdag 8 aug. ben ikzelf ook op vakantie.)

Mark
01-08-2003, 20:25
Bilzen is niet zover van hier............dus ik wil nog weleens mijn jaren dertig rijstijl etaleren :D .

Mocht zich een co-piloot aandienen, gaarne...........zoniet doorbijten en de dag erna kromlopen ;)

vertigo
01-08-2003, 20:41
Mooi zo laat die rijstijl maar komen. Wat de co-piloot betreft we kunnen er is achter horen é.
(misschien domme vraag maar zou ge dan ook aan het gehele kampioenschap meedoen en dus eventueel krom lopen :D)

vertigo
01-08-2003, 20:45
Dus dit zijn voorlopig de mensen die het wel zien zitten om de 6 a 7 races Competitie te rijden:
- Kay Aerts
- Wim Schepers
- Bert Schepers
- Maarten Kumpen
- Marshal
- Gikke
- Breez
(als ik mij vergis of iemand vergeten ben meld het dan maar even é :))

Mark
01-08-2003, 20:54
Originally posted by vertigo
Mooi zo laat die rijstijl maar komen. Wat de co-piloot betreft we kunnen er is achter horen é.
(misschien domme vraag maar zou ge dan ook aan het gehele kampioenschap meedoen en dus eventueel krom lopen :D)


Ligt geheel aan het schema en de plaatsen waar gekart gaat worden. Als Maasmechelen op de kalender staat doe ik daar dus al niet mee............

In principe sta ik er welwillend tegenover, maar eerst een kalender en dan kunnen we verder kijken.

flugel
01-08-2003, 21:08
Is euhm... een serieus stukske te ver voor mij, hasselt is al op het randje maar Bilzen is toch een serieus eindje verder... enne Marshal die meedoet... aiai, een geluk dat hij het zelf zegt jaren '30 stijl... als ik mij nie vergis reden die zelfs beter :D:D:D

Driesco
01-08-2003, 21:09
Ik ga eerst de Misteryrace rijden met osn teamken. Is voor mij heel lang geleden dat ik nog in een kart gezeten heb.
Als het een beetje meezit kan ik het nog een beetje. Voor de rest een knap voorstel maar iets te ver voor mij.

Veel succes met de organisatie.

vertigo
01-08-2003, 21:11
Bedankt voor de steun.

Ja de locatie ligt bewust op een andere plaats dan de andere competities. Op deze manier kunnen de karters voor wie de circuits van andere competities dan weer te ver liggen toch ook competitie rijden.

Ottooke
01-08-2003, 21:20
Met de goedkeuring van Marshal zou ik wel zijn teamgenoot willen zijn :) Karten in Limburg is ideaal voor mij qua afstand en de prijs is zeer democratisch.

Mark
01-08-2003, 21:34
Originally posted by Ottooke
Met de goedkeuring van Marshal zou ik wel zijn teamgenoot willen zijn :) Karten in Limburg is ideaal voor mij qua afstand en de prijs is zeer democratisch.

Team VDHB is geboren ;)

Ennuh, Flugel........Het is wel spectaculair of niet dan? :D Der moet toch iemand het volk vermaken ;) Naar het schijnt heeft Bart nog een actiefoto van mij......of heeft iemand nog foto's van ons kartwedstrijdje op Nurburgring Belcar race 2002? Daar hing ik ook meer uit de kart als erin........

Flitser
01-08-2003, 21:55
Originally posted by vertigo
Bedankt voor de steun.

Ja de locatie ligt bewust op een andere plaats dan de andere competities. Op deze manier kunnen de karters voor wie de circuits van andere competities dan weer te ver liggen toch ook competitie rijden.

Houden zo!!
Er zijn in het Brusselse, Antwerpse en in Oost-Vlanderen al genoeg competities... en dat zeg ik niet omdat ook ons kampioenschap (BKRO) daar verreden wordt maar omdat we via Kartgrid duidelijk ondervinden dat er nood is aan een kampioenschap in het Limburgse.

Alle kartings daar contacteren zou ik zeggen en voor affiches zorgen zodat iedereen daar tijdig geïnformeerd wordt!
De piloten zullen dan wel vanzelf toestromen.

Wat Bilzen betreft: zeker en vast een uitstekende karting. Gladde ondergrond, stevige 270 cc kartjes en één van de grootste indoorcircuits van België.

vertigo
01-08-2003, 23:57
Voorlopig staat er nog maar 1 kartbaan op het programma. En deze kartbaan is dan ook Bilzer karting. Deze baan biedt de absoluut laagste prijs aan. De andere kartbanen in limburg zijn wel stukken duurder. We gaan nog wat rondzoeken of er nog iet voordeligs te vinden is maar ik vrees er voor.

Maar ik weet niet wat jullie ervan vinden als er maar op 1 circuit gereden wordt. Laat eens horen wat jullie ervan vinden en welke circuits in limburg er eventueel nog bij kunnen. Dan vermeld ik even de prijskaartjes van die banen.

flugel
01-08-2003, 23:59
Originally posted by vertigo
Bedankt voor de steun.

Ja de locatie ligt bewust op een andere plaats dan de andere competities. Op deze manier kunnen de karters voor wie de circuits van andere competities dan weer te ver liggen toch ook competitie rijden.

en Marshal zorgt voor het spektakel dus da komt daar dik in orde :D

enneuh Marshal toch best IN de kart blijven zitten dan :D

vertigo
02-08-2003, 00:05
Effe en nieuw overzichtje plaatsen:
- Kay Aerts
- Wim Schepers
- Bert Schepers
- Maarten Kumpen
- Marshal
- Gikke
- Breez
- Ottooke
- Peter Morhaye

Al niet slecht bezig maar er moet nog heel wat bij.

Flitser
02-08-2003, 00:25
Originally posted by vertigo
Voorlopig staat er nog maar 1 kartbaan op het programma. En deze kartbaan is dan ook Bilzer karting. Deze baan biedt de absoluut laagste prijs aan. De andere kartbanen in limburg zijn wel stukken duurder. We gaan nog wat rondzoeken of er nog iet voordeligs te vinden is maar ik vrees er voor.

Maar ik weet niet wat jullie ervan vinden als er maar op 1 circuit gereden wordt. Laat eens horen wat jullie ervan vinden en welke circuits in limburg er eventueel nog bij kunnen. Dan vermeld ik even de prijskaartjes van die banen.

Bilzen
Bilzer Karting
Hasselt
Action Kart
Lanaken
Grand Prix Kart
Lommel
Indoor Karting Lommel
Maasmechelen
Cargo Indoorsportcentrum
Meeuwen
Raceland Kart

Als er op één circuit wordt gereden vind ik het persoonlijk maar niks.
Goedkoop is één ding maar het moet nog een interessante kalender zijn ook hé.
Karten kost nu éénmaal geld.

vertigo
02-08-2003, 00:40
Prijs zal ook wel belangrijk zijn en de afwisseling misschien ook wel. Maar ik wil effe horen van de andere wat zij er van vinden. Dan zullen we verder kijken. Maar het niveau van de competitie moet je niet te hoog leggen. Het is niet de bedoeling dat we hier een super groots kampioenschap oprichten. Rustig aan doen alles en realistisch blijven. Tis vooral de bedoeling om een competitie aan te bieden die toegankelijk is voor alle karters en dan vooral voor diegene die willen leren en diegene die noch net iets te min ervaring hebben om aan de echte top te rijden. Meer iets richting het niveau van de bokken-cup. (denk ik)

vertigo
02-08-2003, 01:12
De prijs van -
Bilzen: 35€/ kart voor 1 uur (maximum 18 karts)
lanaken: 46€/kart voor 1 uur (maximum 12 karts)
Lommel: 27€/kart voor 45 min (maximum 11 karts)
Maasmechelen: 45€/kart 1 uur
Meeuwen: 40€/kart voor 1 uur (maximum 10 karts)

En kijk hier komt dan al direct een probleem. In bilzen moet men minimum 12 karts gevuld hebben. En in lommel en Meeuwen mogen het er maar maximum 10 zijn. En dan blijft lanaken nog over en daar is het maar liefst 10 a 15€ duurder.

Wat ook de bedoeling van onze competitie zou zijn is dat het deelnemersveld altijd hetzelfde is en dit geld ook voor de teams die met 2 rijden.(zo proberen we zo dicht mogelijk bij de f1 te komen :D) Daarom zullen de datums nauwkeurig gekozen worden zodat iedereen steeds aanwezig zal kunnen zijn. Natuurlijk kan er altijd iets tussen komen dat iemand niet kan komen maar dan moet er gewoon een vervanger gevonden worden.

Het voordeligst lijkt dus op het eerste zicht om de races in bilzen te houden. Maar jullie de deelnemers hebben hier ook inspraak dus laat maar horen wat je ervan vind.

Flitser
02-08-2003, 03:48
Originally posted by vertigo
Wat ook de bedoeling van onze competitie zou zijn is dat het deelnemersveld altijd hetzelfde is en dit geld ook voor de teams die met 2 rijden.(zo proberen we zo dicht mogelijk bij de f1 te komen :D) Daarom zullen de datums nauwkeurig gekozen worden zodat iedereen steeds aanwezig zal kunnen zijn. Natuurlijk kan er altijd iets tussen komen dat iemand niet kan komen maar dan moet er gewoon een vervanger gevonden worden.

Het voordeligst lijkt dus op het eerste zicht om de races in bilzen te houden. Maar jullie de deelnemers hebben hier ook inspraak dus laat maar horen wat je ervan vind.

:p Eigenlijk wel grappig om dit te lezen... op deze manier is BKRO zes jaar geleden van start gegaan maar dan in de regio Antwerpen. Exact hetzelfde principe... :gas:

Mistery
02-08-2003, 07:47
Vertigo,

Hoger in deze topic wordt gezegd dat dit eerder iets is zoals de Mistery Bokken Cup. Deze Cup wordt gespreid over twee circuits dit jaar, en zal volgend jaar nog uitbreiding vinden. Toch zullen we in de Mistery Bokken Cup steeds het aantal deelnemers beperkt houden, en daar hebben we een zeer goede reden voor. Het principe van deze Cup is : een team bestaat uit een ervaren karter en een beginnende karter, met als doel die tweede iets te laten leren van de ervaren kerels... Dit principe werd nog niet gehandteerd en het doet me dan ook plezier te kunnen vaststellen dat dit opzet tot op heden 100% is geslaagd. De mensen uit de tweede groep hebben allemaal al een grote vooruitgang gemaakt en dat stemt mij als organisator en De Bokkenrijders als officiële renstal zeer gelukkig. Dat dit opzet geslaagd is, is voor een groot deel te danken aan het beperkt houden van het aantal deelnemers. In een grote groep, waarmee de piste eivol zit, leren mensen minder snel, want de iets tragere deelnemers moeten zich constant opzij zetten, waaraan ze zelf dus niets hebben... Ze leren dan wel "in groep" rijden, maar dat kunnen ze zowel met 10 karts als dat het met 16 karts zou zijn.

Dat je je eigen initiatief vergelijkt met de Mistery Bokken Cup, zou ons eigelijk ook gelukkig moeten stemmen. Maar dat doet het niet ! Het bewijst nogmaals dat mensen "zomaar, out of the blue" zaken van anderen kopiëren zonder erover te praten of zonder rekening te houden met wat anderen doen en hoeveel tijd ze daarin gestoken hebben. Toen mij werd gevraagd onze competitie op te richten, heb ik één ding voor ogen gehouden : blijf uit anderen hun vaarwater. "We" zijn hier goed op weg om karten echt duur te maken, in plaats van goedkoop. Mensen gaan op de duur twee of drie competities rijden (in vele gevallen omdat ze zich "verplicht voelen" tegenover een club of organisator) en leggen uiteindelijk zeer veel geld op tafel om hun hobby uit te oefenen.

Op 14 september is er dan nog de 3-uurs wedstrijd van Misteryracing. Deze wedstrijd is door ons gepland, na overleg met anderen. Had ik vooraf geweten dat "jan en alleman" toch maar organiseert, zonder enige vorm van overleg, wel dan was deze wedstrijd niet eens gepland geweest.

Je kan organiseren zonder overleg en met mensen hun gedachtengoed gaan lopen ...
Je kan foto-topics openen zonder overleg met de mensen die daar reeds meer dan een jaar werk en tijd in staken...
Je kan topics over donderdagtrainingen maken, ook al zonder overleg met mensen die er hun tijd en moeite in staken...
Je kan in een organisatie opgenomen worden en er direct al de hele zaak op zijn kop proberen zetten...

Je kan veel...maar zoals je zelf merkt kan je vooral goed mensen tegen de schenen schoppen, en in welke mate je er eer van haalt is natuurlijk een heel andere zaak.

Driesco
02-08-2003, 09:49
;)

yannick88
02-08-2003, 10:21
Hallo beste karters ,

Yannick88 is ook geïnteresseerd om eventueel mee te doen aan een karting competitie met één of twee piloten .

Afhankelijk van de datums en de omlopen wel te verstaan .

Met sportieve groeten .

vertigo
02-08-2003, 11:25
Hola mistery dat zijn effe heel wat beschuldigingen op een rij. Maar wat het kopieren van Het mistery racing kampioenschap betreft heb ik toch wel even een probleem. Ten eerste willen we er juist voor zorgen dat de datums van ons kampioenschap andere datum zijn dan die datums van de Bokkencup en zo willen we jullie dus al niet dwarsbomen. Wat het concept betreft verschilt dit ook erg van dat van de Bokkencup. Bij ons zijn het gewoon vaste teams of individuen. Dit is bij jullie ook allesinds anders. Want jullie gebruiken loting. Verder is het bij ons de bedoeling om een ander deel van de karters aan te spreken namelijk de karters uit LIMBURG. Omdat daar zo goed als niets competitie te vinden is. Verder stond er een eindje terug inderedaad iets van de bokkencup. Maar dit was enkel om een beetje de moeilijkheidsgraad van de competitie aan te geven en NIET dat het concept zo wordt. We proberen vooral gewone recreatie karters en iets wat gevorderden aan bod te laten komen. Verder zat er geen verdere (bewuste) verwijzing in naar de bokkencup. Sorry als het verkeerd was overgekomen dan bied ik mijn excuses aan.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn wij gaan in LIMBURG wat opstarten.

Mark
02-08-2003, 12:03
Nou dan valt Lanaken ook af, dat is een regelrecht glij-paradijs daar. Leuk om te spelen, maar voor een wedstrijd waar het om de tijden gaat minder dus.

Meeuwen & Lommel ken ik niet, Maasmechelen behoeft geen nadere discussie. Dus mocht het uiteindelijk alleen maar om Bilzen, geen probleem.

En dan over het "stelen" van andermans gedachtengoed......denk maar zo, beter goed gejat dan slecht bedacht! We moeten op depaddock niet roomser worden dan in het dagelijkse leven.

Van het "piraten-idee" van Vertigo zie ik geen link naar Bokkencup of MAK-karting. Maar problemen zoeken op depaddock die er niet zijn schijnt geloof ik de nieuwste trend op dit forum te zijn.

vertigo
02-08-2003, 12:10
Even proberen bij te houden wat de meningen hier zijn:


Mogelijke deelnemers:
- Kay Aerts
- Wim Schepers
- Bert Schepers
- Maarten Kumpen
- Marshal (Bilzen)
- Gikke
- Breez
- Ottooke (Bilzen)
- Peter Morhaye
- Yannick88

De rest laat je mening maar horen :D

flugel
02-08-2003, 15:21
Originally posted by Marshal
Nou dan valt Lanaken ook af, dat is een regelrecht glij-paradijs daar. Leuk om te spelen, maar voor een wedstrijd waar het om de tijden gaat minder dus.

Meeuwen & Lommel ken ik niet, Maasmechelen behoeft geen nadere discussie. Dus mocht het uiteindelijk alleen maar om Bilzen, geen probleem.

En dan over het "stelen" van andermans gedachtengoed......denk maar zo, beter goed gejat dan slecht bedacht! We moeten op depaddock niet roomser worden dan in het dagelijkse leven.

Van het "piraten-idee" van Vertigo zie ik geen link naar Bokkencup of MAK-karting. Maar problemen zoeken op depaddock die er niet zijn schijnt geloof ik de nieuwste trend op dit forum te zijn.

'k denk niet dat er problemen gezocht worden hoor, laat ons juist hopen dat er geen overaanbod komt van kartingcompetities, zoals flitser al zei het blijft niet de goedkoopste sport hé.

Wat betreft het zogenaamd overnemen van de bokkencup, ik denk dat iedere kartingcompetitie wel zijn goeie en minder goeie kanten heeft, de bokkencup werkt met 2 categorieën die samen geloot worden elke wedstrijd, de mak werkt ook met loting maar op een andere basis, er komt vanaf september trouwens ook een kartingcompetitie die georganiseerd wordt vanuit de BIK (vereniging van Belgische indoorkartings) die een totaal ander systeem hanteert met gewichtskategorieën en gemiddelde en snelste lap als maatstaf voor het klassement... zoals je ziet is er voor ieder wat wils...

Maar als iemand in Limburg wil proberen een kartingcompetitie uit te bouwen kan je daar moeilijk iets op tegen hebben, aangezien iedere competitie wel zijn eigen accenten legt...

Ik stel wel voor aan Vertigo om eens te komen kijken naar de bokkencup, vooral enkele piloten in categorie 1 zijn van een meer dan behoorlijk niveau.

Ottooke
02-08-2003, 15:56
Wat betreft de keuze van circuits, ik kan er mee leven dat enkel Bilzen op de kalender komt te staan. Ik wil enkel recreatief karten tegen een zo laag mogelijk tarief. Competitie rijden is voor mij alleen maar bijzaak, het gaat voor mij meer om de sfeer en het amusement.

kartboyke
02-08-2003, 16:20
Sorry, ik doe niet mee om de simpele reden dat ik outdoor competitie ga beginnen.
Ik ga het na dit seizoen bekeken houden met de indoor competities.
Alleszins veel succes met jullie formule en hopelijk groeit ze uit tot een waar succes en een schitterend kampioenschap.
good luck,

ive

Flitser
02-08-2003, 19:39
Ondanks het feit dat we aan de hand van de gegevens die Vertigo nu reeds gegeven heeft ivm het komende kampioenschap zien dat het 99% in lijn ligt met de oprichting van BKRO destijds storen we ons hier zeker niet aan aangezien Vertigo zijn doelgroep zich vooral in Limburg bevindt.

Het zou me echter verwonderen dat dit kampioenschap in leven kan blijven door steeds op één en hetzelfde circuit te gaan rijden.
Ik spreek uit ondervinding. BKRO werd destijds enkel te Inkart verreden, na twee jaar kwam er op vraag van de piloten uitbreiding naar andere circuits en kwamen er twee kartings bij, vier jaar later zitten we nu al verspreid over 8 kartings en zien we ons naar volgend jaar toe verplicht een maximum aantal piloten toe te laten.

Zoals ik al gezegd heb: Limburg is echt vragende partij voor een goed uitgebalanceerd kampioenschap. Men (zelfs het personneel van Bilzen) heeft ons reeds gevraagd om daar (Limburg) iets dergelijks in elkaar te boksen maar tot op heden hebben wij steeds afgewezen omdat het voor ons niet haalbaar is om ons steeds zo ver te verplaatsen.

Mistery's kampioenschap was dan ook zeer welkom en ik kan zijn project alleen maar toejuichen.
Wat het vaarwater betreft waarover Mistery het heeft; ik denk dat het onvermijdelijk is dat je in elkaars "vaarwater" terecht komt.
Indien dit niet zou mogen dan zou men per regio maar één kampioenschap mogen hebben en dat is nu éénmaal onmogelijk.

Kijk maar naar wat er dit jaar op til is met de twee zogenaamde "Belgische Indoorkampioenschappen" die zullen worden ingericht... één aan Vlaamse zijde en één aan Waalse zijde... Twee personen die al jaren met een dergelijk idee rondlopen en als puntje bij paaltje komt kunnen ze het niet eens worden over de organisatie ervan met tot gevlg dat er twee Belgische kampioenschappen worden opgericht en de twee elkaar geen duimbreed gunnen. Jammerlijke situatie als je het mij vraagt maar langs de andere kant weer voor elk wat wils; wil je "racen" dan moet je het Waalse kampioenschap hebben en wil je "tijdrijden" dan moet je het Vlaamse kampioenschap hebben...

Richt niet zomaar en kampioenschap in maar probeer contacten te leggen met de organisators van reeds bestaande kampioenschappen indiezelfde regio en probeer tot een onderling akkoord te komen zodat de kampioenschappen elkaar niet in de weg lopen.

Als er morgen nog een kampioenschap komt in de regio waarin BKRO zich een weg baant dan zal ik de eerste zijn om samen aan tafel te gaan ziten met de "nieuwkomers", het levert niks op van met elkaar te gaan concurreren. Men moet in de karting maar eens gaan leren besefen dat men door samen te werken veel meer kan bereiken dan dat men elkaar in de weg loopt en op den duur alles om zeep helpt.

vertigo
02-08-2003, 21:12
Ik ben het volkomen eens met je flitser. Maar voorlopig proberen we al iets kleiners dus tot stand te brengen. Dit kan natuurlijk verder uitgroeien. Maar zoals je hier al hebt kunnen merken speelt bij vele mensen het prijskaartje ook een grote rol. Voorlopig staat er nog maar 1 karting 100% vast nl. Bilzer karting. Maar aangezien je even meedeeld dat ook Bilzen-karting interesse heeft in een eventuele competitie kunnen we daar nog een gesprekje gaan voeren. Maar let er wel op de bedoeling blijft dus dat deze kompetitie zo goedkoop mogelijk blijft. Maar we zouden graag met de voetjes op de grond blijven en rustig aan iets leuks opbouwen.

vertigo
02-08-2003, 21:19
Binnekort gaat LB-racing nog eens aan de tafel zitten omtret deze competitie en dan zullen we zien wat er kan niet kan en wat er gaat komen.

Flitser
02-08-2003, 21:25
Originally posted by vertigo
Maar aangezien je even meedeeld dat ook Bilzen-karting interesse heeft in een eventuele competitie kunnen we daar nog een gesprekje gaan voeren. Maar let er wel op de bedoeling blijft dus dat deze kompetitie zo goedkoop mogelijk blijft.

Let op, ik spreek niet over de uitbater van Bilzer-Karting want die vent interesseert zich geen bal in karting maar ik heb het over mensen die er werken (of gewerkt hebben).

Dat het zo goedkoop mogelijk moet blijven begrijp ik, maar het mag, denk ik, geen prioriteit zijn. De prioriteit (volgens mij) is dat het een kampioenschap wordt dat iets te bieden heeft.
Ik geef bijvoorbeeld liever 50 euro per wedstrijd (1u + 15min) aan een kampioenschap dat een interessante kalender biedt en interessante circuits dan dat ik 35 euro moet betalen per wedstrijd en het steeds op dezelfde karting te doen is. Dan kan de karting in kwestie beter zelf een soort van clubkampioenschap oprichten.

Limburg heeft het grote voordeel dat karten er sowieso al goedkoper is dan in de rest van het land.

vertigo
02-08-2003, 21:34
Allemaal waar wat je zegt Flitser :D . Maar voorlopig laten we dat punt even in het midden we gaan zien wat onze volgende bijeenkomst zal opleveren. En dan gaan we iets meer concreets voorleggen. :D