PDA

View Full Version : Eran Racing : 13 Augustus Circuit Zolder


A.J.
06-08-2003, 23:54
Woensdag 13 augustus is het weer zover. Dan organiseren we met Eran Racing weer een Track Day op Circuit Zolder.

Momenteel staan er opnieuw zo'n 30 tal nieuwelingen ingeschreven voor de Circuit Experience.
Voor het vrij rijden zijn er nog niet zoveel wagens ingeschreven maar die komen de dag zelf wel.

Voor diegenen die in de toekomst eens zelf op het circuit willen komen rijden maar niet weten hoe te beginnen met autosport, kom eens een kijkje nemen en dan kan je zien dat autosport voor iedereen mogelijk is.

Dagindeling : tot 14u Circuit Experience

8u Briefing
9u Rondjes met instructeur
10u rondjes achter pace car
11u vrij rijden beginners
12u pauze
13u vrij rijden beginners
14u Vrij rijden voor gevorderden.
18u einde

Aan de circuit experience neemt iedereen deel met de eigen wagen. Dit kan een baanwagen zijn maar ook een oude racewagen of een zelf opgebouwde semie racewagen.

See You in Zolder

Scapa
07-08-2003, 00:02
Is het mogelijk om met onze racewagen eventueel te komen roderen? Of is het daarvoor wat te druk op de baan en teveel onvervaren piloten? Indien het gaat, kwanta costa?

A.J.
07-08-2003, 00:07
Je kan inderdaad een racewagen komen roderen. Te druk zal het wel niet zijn maar let wel op de 95 decibel. De prijs voor de namiddag is 40€ per uur of 140€ voor de hele namiddag.

Scapa
07-08-2003, 00:15
Originally posted by A.J.
Je kan inderdaad een racewagen komen roderen. Te druk zal het wel niet zijn maar let wel op de 95 decibel .

Eem ja, dat kunnen we dus wel vergeten :D Normaalgezien komen we daar bij het roderen niet boven maar best het risico niet lopen denk. Wanneer moet je het ten laatste weten?

A.J.
07-08-2003, 00:17
Je kan de dag zelf nog beslissen...

Snelle Japie
07-08-2003, 00:20
Ik had graag komen zien maar ik kreeg vandaag mijn brief van Randstad in de bus, ik heb volgende week vakantiewerk :(

Maar mag je voor bv. 40€ zelf met je auto op het circuit rijden zonder verder iets gevolgd te hebben ofzo? 140€ voor ne ganse middag, ik denk dat da nog sjieker is dan een cursus bij ProMove.

A.J.
07-08-2003, 00:58
Originally posted by Snelle Japie

Maar mag je voor bv. 40€ zelf met je auto op het circuit rijden zonder verder iets gevolgd te hebben ofzo?

Mensen die nog geen cursus gevolgd hebben of geen ervaring kunnen voorleggen, nemen eerst deel aan de cursus Circuit Experience. (150€) van 8u tot 14u, met ervaren instructeurs.

yannick88
07-08-2003, 02:45
Hallo Andy ,


Wij komen meer dan waarschijnlijk woensdag vrij rijden met de clio, als de auto tijdig klaargeraakt .

Tot woensdag

Met sportieve groeten van

JP Racing Team

bart VDB
07-08-2003, 08:43
Wij komen, zoals reeds gezegd zijnde, vrij rijden met de R19.
Onze 'derde' piloot komt ook eens rijden als een stilaan voorbereiding voor de 10 uren.
Tevens zullen wij normaal onze tweede stoel installeren om enkele kennissen eens te laten proeven van het Limburgse asfalt.
Tot woensdag. ;)

RaceFan
07-08-2003, 12:18
Wij komen met onze "Sleur" en mijn eigen Lotus om bij te leren. Ik vind deze namiddagen een schitterend idee van Andy en Eric, maar persoonlijk vind ik wel dat er meer en meer onervaren piloten het alleen wagen om in de namiddag vrij rond te rijden. Volgende week is het de derde maal dat ik hieraan deel neem en telkens merk ik roekeloze chauffeurs op. Ik begrijp dat iedereen ergens moet beginnen met leren, maar waarom proberen ze te lopen alvorens ze nog niet kunnen stappen waardoor ze ons en andere iets of wat ervaren of simpel weg gedisciplineerde chauffeurs (om het woord piloot niet in de mond te nemen) in gevaar brengen? Na de cursus in de voormiddag denken de meeste leerlingen dat ze het na een tiental rondjes kunnen en dan worden ze in de namiddag losgelaten en zijn ze er van overtuigd dat ze in hun standaard wagentje uitgerust met turbo stickers het ronderecord kunnen breken. Is het niet mogelijk om deze beginners op een of andere manier beter te begeleiden in de namiddag? Ik mag er niet aan denken dat mijn wagen beschadigd wordt door de roekeloosheid van een onervaren chauffeur of stel je eens voor dat jullie komen trainen voor de TC en dat je door schade niet kunt starten…Als ik merk dat er iemand dichterbij komt, dan gebruik ik op het ogenblik dat hij/zij vlak achter me zit mijn richtingaanwijzers en laat passeren. Het heeft geen zin om zelf tot het uiterste te gaan want dan gebeuren er ongelukken. Deze namiddagen zijn geen racesituaties, maar trainingen en/of gelegenheden om ervaring op te doen.Enfin tot hiertoe heb ik nog geen enkel ongeval gezien. Het beperkt zich tot uitstapjes in de kattenbak, maar ik hoop dat het hierbij blijft. See ya! Btw, Andy...organiseer je dit jaar nog iets op Francorchamps?

A.J.
07-08-2003, 18:15
Zoals je zelf ook al zei, zijn er tot op heden nog geen aanrijdingen tussen 2 wagens gebeurd. Als er klachten zijn i.v.m. het rijgedrag van een rijder, krijgt deze resoluut de zwarte vlag en ga ik persoonlijk met deze persoon spreken. Wat we niet in de hand kunnen houden is het rijgedrag van iedere rijder. Je hebt altijd mensen die "denken" dat ze het kunnen, maar dat hebben we in de Belcar of Touring Cup ook aan de hand.
Wat Francorchamps betreft gann we volgend jaar zeker 2 keer maar dit jaar kreeg ik enkel een datum vast eind november en dat is naar mijn mening iets te dicht bij de winter.

RaceFan
07-08-2003, 21:20
Hi Andy,

Ik ben blij te horen dat je er zo over denkt. Tot hiertoe hebben we een overdosis fun beleefd aan een betaalbare prijs. Bedankt Eran racing !!
Jammer van Francorchamps, maar schrijf me alvast in voor volgend jaar.
Tot de 13de!!

Gert

FormulaV-JH495
09-08-2003, 15:06
A.J. ... ik geniet ervan, Telkens weer :)

een goe initiatief en tot woensdag ... en ik hoop dat nummer 92 vrij is :)) ... c u guys on wednesday

FormulaV - JH495

RaceFan
09-08-2003, 17:18
De weersvoorspellingen zien er goed uit. Droog en warm. gelukkig voor ons, want we hebben alleen maar slicks op onze Manta... Tot woensdag!!

Gert

FormulaV-JH495
10-08-2003, 08:06
Gert ... als ge iets kleins - laag en in het blauw ziet ... c'est moi :)
dus goed in uw spiegels kijken hé ... LOL

B.V.S.
10-08-2003, 22:50
I'll be there 2... :cool:

FormulaV-JH495
11-08-2003, 06:46
met wat ???? :D

A.J.
11-08-2003, 12:21
B.V.S is één van mijn vaste instructeurs. Een jonge maar snelle piloot die wat Touring Cup heeft gereden maar nu wegens "Budget" nog geen race gereden heeft dit jaar.

Megane
11-08-2003, 12:41
Originally posted by A.J.
B.V.S is één van mijn vaste instructeurs. Een jonge maar snelle piloot die wat Touring Cup heeft gereden maar nu wegens "Budget" nog geen race gereden heeft dit jaar.
Heeft die ook geen vader J.V.S. :confused:
Dan ken ik die mannen ook. :D :cool:

A.J.
11-08-2003, 12:48
klopt

B.V.S.
11-08-2003, 21:35
[QUOTE]Originally posted by Megane
Heeft die ook geen vader J.V.S. :confused:
Dan ken ik die mannen ook. :D :cool: [/QUOTE

yep yep... mister M.O. uit Retie... :p :p

B.V.S.
11-08-2003, 22:26
Originally posted by A.J.
B.V.S is één van mijn vaste instructeurs. Een jonge maar snelle piloot die wat Touring Cup heeft gereden maar nu wegens "Budget" nog geen race gereden heeft dit jaar.

;) Thanks Andy...

Budget is inderdaad een groot probleem dit jaar :frusty: Normaal gezien krijg ik wel wat bij mekaar om de Race Promotion Night te rijden.
Met welke wagen en piloten staat nog niet vast.
Ben ook via Eran Racing in de racerij geraakt...! Ben alleszins een
grote voorstander van het project, dat autosport zeker en vast voor iedereen mogelijk maakt...!!
Het is alleszins tof als instructeur dat je anderen vanalles kunt bijleren en tips geven, het geeft wel een bepaalde voldoening,
zeker als je mensen ziet evolueren tijdens zo'n cursus.

Maarten
12-08-2003, 15:27
en wij zijn er ook morgen

fun met de bi-place :D

A.J.
12-08-2003, 15:30
OK Maarten,

Je hebt de extra uitlaten toch gemonteerd hé?

tot morgen

Maarten
12-08-2003, 15:39
Originally posted by A.J.
OK Maarten,

Je hebt de extra uitlaten toch gemonteerd hé?

tot morgen

bwah, der hangen er inderdaad een paar onder, ik zal er nog wat extra meenemen zodat we zeker onder de geluidslimiet liggen hé :D

heeft ons vader u niet gebeld andy? ik denk toch dat wij morgen komen,dat is toch het laatste dat ik gehoord heb van hem!

A.J.
12-08-2003, 15:49
Hij heeft met Erik gebeld, alles is OK.

Welkom

FastFons
12-08-2003, 16:14
Wat zijn eigenlijk de voorwaarden voor bij jullie instructeur te worden? Moet ge dan al echt koerservaring hebben?

FF

A.J.
12-08-2003, 16:18
De intructeurs bij ons hebben allemaal race ervaring en kennen Zolder heel goed.
Waarom deze vraag?

FastFons
12-08-2003, 16:21
Lijkt mij wel een toffe job zo tussen de studies door... Maarja, ik heb enkel wat slalomervaring, paar slipcursussen en wat gereden op zolder bij carlier en raceprojects, maar nog geen race gereden wegens "budget" zoals bij vele anderen...

FF

bart VDB
12-08-2003, 16:36
Wij zijn ook klaar. Check-up gedaan van de wagen na de vorige TC-wedstrijd. Alles in orde (gebracht).
Wij komen zeker morgen Andy.
See you all tomorrow!!!

A.J.
12-08-2003, 16:38
Je kan altijd eens langkomen. Dan kan je zien hoe wij dit organiseren en dan kan je eventueel helpen in de pits, en misschien in de toekomst wel meer.

Maarten
12-08-2003, 18:33
andy, ik heb ons vader nog niet te pakken gekregen vandaag! weet jij nog of er in de biplace een dubbele uitlaat opstond tijdens de 25u? ik bedoel één pijp met twee knalpotten! ik kan mij dat niet meer herinneren, maar het staat mij voor dat de biplace altijd met die dubbele pijp moeten rijden!

ik zal het straks eens gaan uitzoeken, en moest jij het nog weten, dan mag je het altijd even onlijn zetten ;)

tot morgen

A.J.
12-08-2003, 18:40
geen idee, heb niet onder de auto gekeken?

Raceboy
12-08-2003, 18:48
Kijk eens naar dit detail uit een foto van mij. Ik denk 2

http://users.skynet.be/nascar/uitlaten.jpg

Maarten
12-08-2003, 18:56
nee tis dat niet wat ik bedoel

het is sowieso één uitlaat, maar we hebben twee soorten
één met één knalpot op en een anderen met nog een extra knalpot op (en een extra boog dus!)

je moet het waarschijnlijk zien om het te begrijpen

met die met twee potten op maakt de auto maar 85db denk ik, met de andere 93db, en dan hebben we natuurlijk nog onze simpele pijp, zonder knalpot, de volledige vrije uitlaat :D

FormulaV-JH495
12-08-2003, 23:16
neem ze gerust allemaal mee ... misschien kan ik er dan oolk eentje xtra gebruiken om zeker lager te kunnen dan vorige keer :)
100.2 DBa ... shit ... en die gasten uit de UK zeiden me nog dat het zeker het limiet haalde (wel vertelden ze me er niet bij dat het limiet voor de 750MotorClub in the UK op 110DBA staat)

Maarten
13-08-2003, 19:37
net terug van zolder

het was tof, maar veel te warm

wij reden constant tegen de 100graden aan, en voor water is dat een kookpunt niet !?! dringend eens nakijken, want dit is niet normaal!

voor de rest heb ik mijn zusje eens wat les gegeven, tegen het einde begon het te lukken, ze wilde weer leren lopen voor ze kon stappen en dan ga je dus té snel de bocht in en té traag eruit!

maar soit, tegen het einde van de dag draaide ze al 2'19'', en ons vader een 2'11'' na drie rondjes, dus nog een beetje trainen en ze komt er wel

ook wat problemen gehad met de remmen, maar ik was mijn ontluchtingsslangetje vergeten, dus dan maar gewoon gereden met een spons onder de voet, niet gemakkelijk!

nog eens een dikke mercie aan Andy en Eric voor de schitterende dag! ik denk wel dat het een succes was, ook voor hen, maar dat zullen we hier later nog wel lezen!

groeten

maarten
perdieus motorsport

R@ce@holiC
13-08-2003, 20:15
http://users.pandora.be/misteryracing/perrie2.jpg
:)

Mistery
13-08-2003, 21:59
Originally posted by Maarten
net terug van zolder

het was tof, maar veel te warm

wij reden constant tegen de 100graden aan, en voor water is dat een kookpunt niet !?! dringend eens nakijken, want dit is niet normaal!

Voor water is dat idd het kookpunt, maar niet voor de koelvloeistof waarmee de bi-place rijdt. Remember wat ik jou in Francorchamps heb verteld en denk er ook eens aan wat we toen hebben gedaan op gebied van koelvloeistof... ;)

FastFons
14-08-2003, 01:55
Ok, het ligt ietsje hoger voor koelvloeistof (door toevoegingen en druk die erop zit) maar 100 graden is toch al veel. lokaal gaat uw koelvloeistof dan toch bijna, zo niet helemaal koken, en dat is toch de bedoeling niet...

FF

FormulaV-JH495
14-08-2003, 07:28
I came , I saw .. I Blew chunks ....

3 ronden en terug alles inpakken ... geen ontstekking meer en a lot of BLUE SMOKE ... which means ... yup .. veel kosten

Enorm goe weer, veel volk en soms meer lijkend op een rallycross dan op circuit racing ... door enkelen ...

Maar kan er mij iemand uitleggen wat die sporstcar was die aan de ingang van de pitlane stond .. . die quasi gele vette bak

Hij had wel een 2L ford moter en Hewland vitessebak eronder staan dus het kon iets zijn gelijk een LOLA Sport 2000 die af en toe op Zolder te zien is ... maar hij had een andere karosserie ...

Hope to get the car ready for next time ...

A.J.
14-08-2003, 10:44
Tevreden kan ik terugblikken op onze organisatie van gisteren. Het weer was opnieuw heel goed, het was warm maar de 37,5 graden van de dag ervoor werden gelukkig niet bereikt. Tijdens het ochtend gedeelte hadden we opnieuw een 30-tal deelnemers die hun eerste stappen op het circuit kwamen zetten. Er waren enkele Golfjes, BMW's Porsches, Alfa's, Fiatjes, Subaru's, MG's en verder een Volvo Cabrio, Audi A8, VW Corrado, Mercedes SLK, Sierra Cosworth en zelfs een Maserati 3200 GT. De meeste deelnemers deden het heel behoorlijk en hebben een mooie dag beleefd, ze waren allemaal tevreden en kwamen ook allemaal van het circuit af zonder schade, behalve de Maserati. Na een schuiver op post 4 (eerste rechtse) belandde deze bolide in de vangrails. Jammer genoeg met heel wat schade.
Het vrij rijden bracht ook weer heel wat mensen op de been. Het was een mengelmoes van wagens, korte opsomming : Een 5-tal E46 M3's, mooie Porsches, een aantal Subaru Impreza's, enkele Formule wagens (FFord-FV), 2 cup Mini's en Yarissen, een mooie Opel Manta 400 en de vaste Opel GTvan CSL, de opels van DK cars, de Perdieus FunCup waarmee ikzelf vorige maand het podium haalde in de 25u, een meute Lotus Elises, een Mercedes 500 ..., een donkerblauwe Ultima, een aantal deelnemers uit de sprinters Cup (D'Hooghe Spyder, Horemans Alfa, Alberts Triumph Dolomite,...) en tal van anderen. De paddock stond helemaal vol en er was ook wel wat publiek zo te zien. Dit bont gezelschap is soms echt de moeite waard. Er gebeurde geen ongevallen op enkele gebruikelijke bezoekjes aan een grindbak en verschillende "near-misses" na. Er was enkel een incident met een deelnemer die met zijn oude 5-serie BMW meerdere ronden na mekaar de chicane afsneed en de piste vol zand en grind gooide. Na een oproep van de baancommissarissen hebben we deze wagen dan ook meteen de zwarte vlag gegeven. Zijn uitleg was dat zijn remmen het niet meer tegoei deden. We hebben hem en zijn remmen toen een tijdje laten afkoelen en daarna mocht hij terug de baan op maar hij moest van "Win Percy" wel beloven dat dit niet meer gebeurde, anders mocht hij na de sessie de piste met de borstel zelf gaan proper maken. We kregen geen klachten meer...
We zijn heel tolerant maar als er moet ingegrepen worden doen wij dat ook. Ik hoop dat de deelnemers zich allemaal goed geamuseerd hebben want dat is voor mij nog altijd het belangrijkste.

Tot op de volgende ERAN-dag op 24 september

Andy

A.J.
14-08-2003, 10:50
Originally posted by FormulaV-JH495

Maar kan er mij iemand uitleggen wat die sporstcar was die aan de ingang van de pitlane stond .. . die quasi gele vette bak

Hij had wel een 2L ford moter en Hewland vitessebak eronder staan dus het kon iets zijn gelijk een LOLA Sport 2000 die af en toe op Zolder te zien is ... maar hij had een andere karosserie ...



Deze Sportscar 2000 is van Philip Daniels. Weet niet welk merk van chassis het is maar zal het hem eens navragen. Met deze wagen plannen we in de toekomst ook circuitdopen te gaan geven.

A.J.
14-08-2003, 10:57
Originally posted by Maarten


wij reden constant tegen de 100graden aan, en voor water is dat een kookpunt niet !?! dringend eens nakijken, want dit is niet normaal!


maarten
perdieus motorsport

Maarten, al geprobeert om een analoge watertemperatuur meter te monteren want het zou mij niet verwonderen dat de stack een te hoge waarde aangeeft voor de watertemperatuur.

RaceFan
14-08-2003, 13:15
Ook wij hebben met de Manta en de Elise een schitterende namiddag beleefd. Er was net iets te veel volk en te veel grind in de chicane en Villeneuve om mooie tijden te rijden (Manta: 2.04 Elise: 1.59) Volgende keer beter...
De Manta is het laatste half uur uitgevallen met een kapotte koppeling, maar dat zat er aan te komen + een geluidsovertreding (96.08 dB)

See ya next time!

Gert

Maarten
14-08-2003, 13:34
Originally posted by A.J.
Maarten, al geprobeert om een analoge watertemperatuur meter te monteren want het zou mij niet verwonderen dat de stack een te hoge waarde aangeeft voor de watertemperatuur.

ik ga het zeker tegen Kris zeggen om alles eens na te zien en zeker eens na te zien of die stack wel juist staat, maar zoals mistery ook al zei, daar zit wel speciale koelvloeistof in.

dat probleem moet worden opgelost tegen de volgende race!

C.B.
24-08-2003, 18:06
Dat het maar vlug 24 september is. Voor een piloot als ik,zonder zitje dit jaar in TC,zijn de ERAN-dagen ideaal om mijn circuitkennis op peil te houden.

Dank u ERAN!!!!!!!!!!