De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-08-2003, 23:54
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Eran Racing : 13 Augustus Circuit Zolder

Woensdag 13 augustus is het weer zover. Dan organiseren we met Eran Racing weer een Track Day op Circuit Zolder.

Momenteel staan er opnieuw zo'n 30 tal nieuwelingen ingeschreven voor de Circuit Experience.
Voor het vrij rijden zijn er nog niet zoveel wagens ingeschreven maar die komen de dag zelf wel.

Voor diegenen die in de toekomst eens zelf op het circuit willen komen rijden maar niet weten hoe te beginnen met autosport, kom eens een kijkje nemen en dan kan je zien dat autosport voor iedereen mogelijk is.

Dagindeling : tot 14u Circuit Experience

8u Briefing
9u Rondjes met instructeur
10u rondjes achter pace car
11u vrij rijden beginners
12u pauze
13u vrij rijden beginners
14u Vrij rijden voor gevorderden.
18u einde

Aan de circuit experience neemt iedereen deel met de eigen wagen. Dit kan een baanwagen zijn maar ook een oude racewagen of een zelf opgebouwde semie racewagen.

See You in Zolder
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #2  
Old 07-08-2003, 00:02
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Is het mogelijk om met onze racewagen eventueel te komen roderen? Of is het daarvoor wat te druk op de baan en teveel onvervaren piloten? Indien het gaat, kwanta costa?
Reply With Quote
  #3  
Old 07-08-2003, 00:07
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Je kan inderdaad een racewagen komen roderen. Te druk zal het wel niet zijn maar let wel op de 95 decibel. De prijs voor de namiddag is 40€ per uur of 140€ voor de hele namiddag.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #4  
Old 07-08-2003, 00:15
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by A.J.
Je kan inderdaad een racewagen komen roderen. Te druk zal het wel niet zijn maar let wel op de 95 decibel .
Eem ja, dat kunnen we dus wel vergeten Normaalgezien komen we daar bij het roderen niet boven maar best het risico niet lopen denk. Wanneer moet je het ten laatste weten?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-08-2003, 00:17
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Je kan de dag zelf nog beslissen...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #6  
Old 07-08-2003, 00:20
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Leopoldsburg
Posts: 344
Ik had graag komen zien maar ik kreeg vandaag mijn brief van Randstad in de bus, ik heb volgende week vakantiewerk

Maar mag je voor bv. 40€ zelf met je auto op het circuit rijden zonder verder iets gevolgd te hebben ofzo? 140€ voor ne ganse middag, ik denk dat da nog sjieker is dan een cursus bij ProMove.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-08-2003, 00:58
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Snelle Japie

Maar mag je voor bv. 40€ zelf met je auto op het circuit rijden zonder verder iets gevolgd te hebben ofzo?
Mensen die nog geen cursus gevolgd hebben of geen ervaring kunnen voorleggen, nemen eerst deel aan de cursus Circuit Experience. (150€) van 8u tot 14u, met ervaren instructeurs.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #8  
Old 07-08-2003, 02:45
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Hallo Andy ,


Wij komen meer dan waarschijnlijk woensdag vrij rijden met de clio, als de auto tijdig klaargeraakt .

Tot woensdag

Met sportieve groeten van

JP Racing Team
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #9  
Old 07-08-2003, 08:43
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Wij komen, zoals reeds gezegd zijnde, vrij rijden met de R19.
Onze 'derde' piloot komt ook eens rijden als een stilaan voorbereiding voor de 10 uren.
Tevens zullen wij normaal onze tweede stoel installeren om enkele kennissen eens te laten proeven van het Limburgse asfalt.
Tot woensdag.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-08-2003, 12:18
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Wij komen met onze "Sleur" en mijn eigen Lotus om bij te leren. Ik vind deze namiddagen een schitterend idee van Andy en Eric, maar persoonlijk vind ik wel dat er meer en meer onervaren piloten het alleen wagen om in de namiddag vrij rond te rijden. Volgende week is het de derde maal dat ik hieraan deel neem en telkens merk ik roekeloze chauffeurs op. Ik begrijp dat iedereen ergens moet beginnen met leren, maar waarom proberen ze te lopen alvorens ze nog niet kunnen stappen waardoor ze ons en andere iets of wat ervaren of simpel weg gedisciplineerde chauffeurs (om het woord piloot niet in de mond te nemen) in gevaar brengen? Na de cursus in de voormiddag denken de meeste leerlingen dat ze het na een tiental rondjes kunnen en dan worden ze in de namiddag losgelaten en zijn ze er van overtuigd dat ze in hun standaard wagentje uitgerust met turbo stickers het ronderecord kunnen breken. Is het niet mogelijk om deze beginners op een of andere manier beter te begeleiden in de namiddag? Ik mag er niet aan denken dat mijn wagen beschadigd wordt door de roekeloosheid van een onervaren chauffeur of stel je eens voor dat jullie komen trainen voor de TC en dat je door schade niet kunt starten…Als ik merk dat er iemand dichterbij komt, dan gebruik ik op het ogenblik dat hij/zij vlak achter me zit mijn richtingaanwijzers en laat passeren. Het heeft geen zin om zelf tot het uiterste te gaan want dan gebeuren er ongelukken. Deze namiddagen zijn geen racesituaties, maar trainingen en/of gelegenheden om ervaring op te doen.Enfin tot hiertoe heb ik nog geen enkel ongeval gezien. Het beperkt zich tot uitstapjes in de kattenbak, maar ik hoop dat het hierbij blijft. See ya! Btw, Andy...organiseer je dit jaar nog iets op Francorchamps?
Reply With Quote
  #11  
Old 07-08-2003, 18:15
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Zoals je zelf ook al zei, zijn er tot op heden nog geen aanrijdingen tussen 2 wagens gebeurd. Als er klachten zijn i.v.m. het rijgedrag van een rijder, krijgt deze resoluut de zwarte vlag en ga ik persoonlijk met deze persoon spreken. Wat we niet in de hand kunnen houden is het rijgedrag van iedere rijder. Je hebt altijd mensen die "denken" dat ze het kunnen, maar dat hebben we in de Belcar of Touring Cup ook aan de hand.
Wat Francorchamps betreft gann we volgend jaar zeker 2 keer maar dit jaar kreeg ik enkel een datum vast eind november en dat is naar mijn mening iets te dicht bij de winter.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #12  
Old 07-08-2003, 21:20
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Hi Andy,

Ik ben blij te horen dat je er zo over denkt. Tot hiertoe hebben we een overdosis fun beleefd aan een betaalbare prijs. Bedankt Eran racing !!
Jammer van Francorchamps, maar schrijf me alvast in voor volgend jaar.
Tot de 13de!!

Gert
Reply With Quote
  #13  
Old 09-08-2003, 15:06
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
A.J. ... ik geniet ervan, Telkens weer

een goe initiatief en tot woensdag ... en ik hoop dat nummer 92 vrij is ) ... c u guys on wednesday

FormulaV - JH495
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #14  
Old 09-08-2003, 17:18
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
De weersvoorspellingen zien er goed uit. Droog en warm. gelukkig voor ons, want we hebben alleen maar slicks op onze Manta... Tot woensdag!!

Gert
Reply With Quote
  #15  
Old 10-08-2003, 08:06
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
Gert ... als ge iets kleins - laag en in het blauw ziet ... c'est moi
dus goed in uw spiegels kijken hé ... LOL
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.