PDA

View Full Version : Burti aan de dood ontsnapt


TiBo
02-09-2001, 16:38
Zwaar ongeval ter hoogte van Blanchimont waar Burti na een aanrijding met Irvine zich een weg baande door de brindbak, door de bandenmuur en tegen de ARMCO tot stilstand kwam.
Irvine stapte onmiddellijk uit en snelde Burti ter hulp, ook de marshals en de medische-crew waren onmiddellijk ter plaatse.
Volgens de laatste berichten is Burti bij bewustzijn en heeft hij geen al te grote 'schade' opgelopen.

Toen ik dit alles zag gebeuren dacht ik dat we Burti voor de laatste maal door een bocht hadden zien gaan. De wijze waarop hij in de muur zat en het linker voorwiel dat ter hoogte van zijn hoofd zat leek me zeer ernstig. Zijn hoofd lag ook helemaal naar voor wat mij een ernstig nekletsel leek.
Daarna had de GP van België wat mij betreft weinig zin. Schumi die tot 30 sec. uitloopt, Fisichella die makkelijk de rest achter zich houdt, ... . Het was een GP om snel te vergeten.

- We wensen Burti een spoedig herstel en hopen hem snel weer te zien.
- Nen dikke proficiat aan de medische staf, de marshals, Eddie Irvine en alle anderen voor de snelle interventie.

Finish
02-09-2001, 16:41
Ik heb ook eigenlijk een GP van België gezien die een 'rare smaak' had.

Je kan je moeilijk inleven in een GP als je weet dat er net eentje naar het ziekenhuis is afgevoerd.

Dus deze keer geen bespreking, hoewel het race-aspect toch min of meer vol inhaalmanoeuvres zat. Spa heeft altijd wel iets.

Finish
02-09-2001, 16:47
In a statement, the FIA said Burti was stable and conscious, and had suffered no broken bones. However he is said to be concussed so was taken to the University Hospital of Liege for a scan.


bron: autosport.com

RoBByNiO
02-09-2001, 17:13
prachtig werk van alle mensen die betrokken waren bij de interventie. PROFICIAT

maar over de crash, wie ging er eigenlijk in de fout of was het een zuiver race-incident? volgens mij het tweede

Oneliner
02-09-2001, 22:05
In 2 daegn franchourchamps geen stilte gehoord die zo stil was als toen burti tegen de muur klapte....

krikke
03-09-2001, 00:32
omdat we via de radiootjes niet onmiddellijk nieuws hoorden van Burti. Iedereen aan het GSM'en naar het thuisfront om misschien meer nieuws te vernemen van de TV uitzending, maar proximus lag plat, en ik kon niet bellen. Een hollandse fan naast mij vernam echter de dood van Burti, en ik kan je verzekeren dat het dan ook stil werd aan les Combes, tot we dan, nadat de race toch al een tijd bezig was, beter nieuws hoorden.

Rallyloverke
03-09-2001, 10:33
Inderdaad, die stilte na het nieuws van de mogelijke fatale afloop valt niet te beschrijven.

Maar ondanks alles vond ik het een geslaagde kennismaking met F1.

airco
03-09-2001, 15:31
heb ff ne link gemaakt voor diegenen die de crash nog niet gezien hebben!!!

http://www.depaddock.eu/F1Crash.avi

airco

Sennake
03-09-2001, 17:31
Originally posted by krikke
omdat we via de radiootjes niet onmiddellijk nieuws hoorden van Burti. Iedereen aan het GSM'en naar het thuisfront om misschien meer nieuws te vernemen van de TV uitzending, maar proximus lag plat, en ik kon niet bellen. Een hollandse fan naast mij vernam echter de dood van Burti, en ik kan je verzekeren dat het dan ook stil werd aan les Combes, tot we dan, nadat de race toch al een tijd bezig was, beter nieuws hoorden.

Niet alleen Proximus lag plat, maar Orange EN Mobistar ook!
IEDEREEN was aan het bellen met als gevolg dat alles plat lag.
Hierdoor kreeg ik dan ook sms-kes van mijn broer over de start en de belangrijkste gebeurtenissen van de race op mijn GSM gedurende de ganse nacht toen ik al lang te slapen lag. Ik heb de GSM dan maar afgezet...

Hakki
03-09-2001, 17:49
en ik kon vanaochtend ni smsen :(
de schuld van die bezorgde moeders die naar hun kindje op school bellen
grrrr
ik heb wel voorrang eh:p

RoBByNiO
03-09-2001, 19:07
in westende marcheerde mobi wel!!!!!

1 keer in augustus lach proximus plat

Bernie
03-09-2001, 19:13
Originally posted by RoBByNiO


1 keer in augustus lach proximus plat


Ge doet me lachen ...............

RoBByNiO
03-09-2001, 19:18
??? wrom??????

Hakki
03-09-2001, 19:46
Originally posted by RoBByNiO
??? wrom??????
IQ: 70 :)
meegedaan aan den intelligentiekwis?

Finish
03-09-2001, 20:42
ROFL...:D

Om nu even terug on-topic te komen: Burti heeft volgens Barrichello momenteel maar 1 doel: Irvine naar de keel grijpen :D

Deed toch raar die crash. Je krijgt zowiezo een soort van krop in je keel als je Irvine als een gek instructies ziet geven op de stewards die de banden van Burtis wrak proberen te verwijderen.
Dan weet je direct dat er iets serieus mis moet zijn, en gelukkig zag het er weer erger uit dan het in feite was.

Weerom zie je hoe pokkesterk zo'n cockpit moet gemaakt worden. Prachtig hoe de veiligheid van de wagen is toegenomen. Het enige waar men nu nog serieus aan werkt qua veiligheid is het loskomen van de wielen bij zo'n crash....

Pascal
03-09-2001, 22:28
Originally posted by Sennake
Hierdoor kreeg ik dan ook sms-kes van mijn broer over de start en de belangrijkste gebeurtenissen van de race op mijn GSM gedurende de ganse nacht toen ik al lang te slapen lag. Ik heb de GSM dan maar afgezet...


Was je dan weer moe ?????????????

C U

RoBByNiO
04-09-2001, 18:09
www.f1-live.com

Herbert zegt hetvolgende:

"It was bad driving by Eddie really. He squeezed him and gave him no room. Eddie knew he was there. You use your mirrors, and if he's not using his mirrors then he shouldn't be out there. He should be very aware of what's going on behind. And he knows that because he knows Blanchimont is very fast and very dangerous. I just thought it was silly, you don't squeeze somebody like that at that spot. If you're side-by-side you know he's there. Arguably they weren't side-by-side, but Eddie should know he's there. It's ignorant if you just think 'oh well, I'm in front, he's got to make his way past' which Eddie probably thinks."


Volgens mij heeft Irvine totaal niets mis gedaan aan deze crash het was eerder Burti die in fout ging door lans de binnenkant te gaan. Irvine moest bovht nemen dus was het logisch dat hij Burti raakte.

Race-incident en NIET de schuld van Eddie!

airco
04-09-2001, 18:48
mja herbert zal ewa aandacht nodig hebben verzekerst!! Irvine deed in mijn ogen niks verkeerd!!

als ge het nog is wilt bekijken!!

http://www.depaddock.eu/F1Crash.avi

airco