View Full Version : Champions League
Vanavond heeft Brugge een 1-1 gespeeld tegen Celta De Vigo. Beide doelpunten waren van Juan Franco, speler van Celta.
Brugge had het, zoals verwacht, redelijk lastig met de spaanse club. Het kreeg de eerste helft verschrikkelijk weinig kansen, maar Celta speelde ook maar zwakjes. Tot overmaat van ramp werd Brugge onthoofd vlak voor het einde van de eerste helft. Mendoza kreeg rood, nadat hij woest een bal wierp naar de maagstreek van een Celta-speler, die prachtig toneel speelde en naar z'n hoofd greep. Begin tweede helft krijgt Brugge dan helemaal het deksel op de neus, Juan Franco knalt het leer niptjes onder Butika door, 0-1.
Wat we dan krijgen is een Brugge dat probeert, maar meer ook niet. Celta speelde als een italiaanse ploeg, doelpunt maken en dan deur dicht. De 'cattenachio', maar dan op spaanse wijze.
En plots, met nog een dikke 7 minuten te gaan, kan Saeternes (maar in feite Franco) hem tegen de netten duwen. Gevolg; Celta de kluts kwijt, en een dolle blessuretijd, waarin Martens een tweede gele kaart krijgt, waar hij eigenlijk een strafschop had verdiend.
Conclusie: Matig Brugge dat nu op zoek moet naar aanvallers tegen Ajax (Mendoza + Martens rood....)
Celta De Vigo vond ik énorm ondermaats, zeker voor een spaanse primera division club die vorig seizoen 4de eindigde. Zwak trouwens van die celta-speler die tegen Mendozas arm trapte. Maar Mendoza is natuurlijk een kalf om zo te reageren....
....op naar Ajax.
Morgen Anderlecht - Lyon. Hopelijk wat meer doelpunten en wat minder rode kaarten daar :)
JPMontoya
16-09-2003, 23:41
het is Butina niet Butika :)
OL 1-2 RSCA
Ik vond Brugge echt zwak de eerste helft. Geen enkele deftige uitgespeelde kans... Dan die domme rode kaart voor Mendoza. Oerdom, meer valt er niet over te zeggen. Met wat (eigenlijk heel veel ) geluk gelijk gekomen maar wel verdiend. De scheidsrechter had het niet echt in de hand. En dan geeft hij helemaal op het einde Martens nog rood, onbegrijpelijk. Een oersaaie match vond ik... Brugge heeft deze ploeg toch wel onderschat denk ik. Ze dachten even snel te winnen :rolleyes:
Morgen hopelijk een goei match :)
Originally posted by stijnconinx
Ik vond Brugge echt zwak de eerste helft. Geen enkele deftige uitgespeelde kans... Dan die domme rode kaart voor Mendoza. Oerdom, meer valt er niet over te zeggen. Met wat (eigenlijk heel veel ) geluk gelijk gekomen maar wel verdiend. De scheidsrechter had het niet echt in de hand. En dan geeft hij helemaal op het einde Martens nog rood, onbegrijpelijk. Een oersaaie match vond ik... Brugge heeft deze ploeg toch wel onderschat denk ik. Ze dachten even snel te winnen :rolleyes:
Morgen hopelijk een goei match :)
Brugge hadden den tegenstander niet onderschat maar als je tegen een ploeg uitkomt die de laatste weken elke wedstrijd anders aan de start kwam weet je niet wat je te wachten staat, omgekeerd is het wel altijd duidelijk, Brugge spelen altijd in Solieds "flexibele 4-3-3"
Het was idd een zeer zwakke wedstrijd, Champions League, één grote show waar miljoenen in rond gaan... maar men slaagt er niet in om een deftige scheidsrechter te vinden, als deze scheidsrechter europees topniveau was dan lopen er bij ons in 2de klasse ook wel enkele rond die dat gerust beter kunnen...
Bij celta zijn enkele mannen serieus aan 't solliciteren voor een oscar peisek :rolleyes:
'k hoop dat die Brusselaars vanavond Lyon nie onderschatten, 'k hoorde Broos gisteren al spreken over winnen...
Originally posted by Finish
waarin Martens een tweede gele kaart krijgt, waar hij eigenlijk een strafschop had verdiend.
Ik heb niet zoveel verstand van voetbal, maar als er CL is dan probeer ik de Belgische ploegen wel te volgen. De 2de gele kaart van Martens was absoluut idioot, maar Sandy dook wel erg mooi. Tijdens de herhaling die van de andere kant van het veld opgenomen was, kon je duidelijk zien dat hij al viel nog voor die verdediger hem écht raakte. Dus een strafschop kon het niet zijn.
De scheids heeft er maar een potje van gebakken. Mendoza rood, ok, maar de trappende Spanjaard had er ook afgemoeten. Onbegrijpelijk dat noch de lijnrechter, noch de 4de scheids hier niet op ingingen.
Wel knap dat Brugge gewoon op karakter met 10 tegen 11 nog is teruggekomen en niet is beginnen panikeren. Da's het verschil denk ik tussen een ploeg die al CL-voetbal hebben gespeeld en eentje die voor de eerste keer meedoet.
Op naar Anderlecht vanavond.
Zoals Huudo ook al aanhaalde, die rode kaart van Mendoza was terecht als die Spanjaard ook rood kreeg, was het niet omdat hij natrapte, dan wel omdat hij enorm veel toneel speelde: van het veld af gedragen werd om vervolgens onmiddelijk weer het veld op te komen.
En Martens die zich als amateurtoneelspeler liet vallen, dom dom. Brugge was al een aanvaller kwijt en dan wordt hij ook nog uitgesloten. Dom om niet aan de volgende match te denken. Ik vrees dat Brugge nu een vogel voor de kat is in A'dam.
Lyon - Anderlecht is momenteel 1-0, strafschopdoelpunt....totaal onverdiend. Zitka gaat met de hand naar de bal en de acteur van dienst loopt tegen Zitka aan. Belgische clubs hebben de scheidsrechters niet mee....:(
Voor de rest zeer weinig kansen gezien, aan beide kanten. Een redelijk saaie match.
Originally posted by Ottooke
Ik vrees dat Brugge nu een vogel voor de kat is in A'dam.
Manmanman... :rolleyes:
en het is dus 1-0 gebleven. Oersaai. Ik dacht bijna dat ik naar een F1wedstrijd keek :-/
achja, op München stunten en Celtic met de grond gelijkmaken :D
JPMontoya
17-09-2003, 23:20
Zwak, zeer zwak van RSCA. Broos maakte duidelijk een fout met maar 1 spits op te stellen. Nooit iemand aanspeelbaar op helf Lyon..hopen op beterschap
heb het laatste kwartier gezien en de fut leek er echt wel uit bij die van a'lecht...
Spijtig dat ze niet wonnen.
Originally posted by JPMontoya
Zwak, zeer zwak van RSCA. Broos maakte duidelijk een fout met maar 1 spits op te stellen. Nooit iemand aanspeelbaar op helf Lyon..hopen op beterschap
Broos maakte de fout door op voorhand te zeggen dat men ging winnen in Lyon... akkoord er was de onterechte penalty, maar ik denk dat Anderlecht nooit hun spel gespeeld hebben, alhoewel dit een tegenstander is die echt wel haalbaar was, daar ben ik van overtuigd...
En dat er nooit niemand aanspeelbaar was op de helft van Lyon heeft weinig te maken met te weining spitsen, heeft gewoon te maken met het middenveld van Anderlecht dat niet goe presteerde, zoals de laatste weken al meer is gebleken.
***moet ik nu ook zeggen, Anderlecht hebben geen kans niet meer??***
een gefrustreerde brugge supporter :)
Speesman
18-09-2003, 17:40
Anderlecht heeft volgens mij 1 goede helft gespeeld (de 1ste) en 1 mindere (de 2de). Op basis van heel de match is de 1-0 voor Lyon dan misschien wel verdiend, maar de enige goal die uiteindelijk gevallen is (de penalty), was compleet onterecht!!! 0-0 had dus de correcte uitslag geweest!!
De scheidsrechter was al niet veel beter dan die in Brugge. Er was niet enkel de onterechte penalty, maar nog veel andere dwaze beslissingen.
Anderlecht - Bayern, momenteel 0-0
Anderlecht sjot momenteel aardig mee, mede dankzij de uitsluiting van Pizarro, die rood kreeg na een overtreding + elleboogstoot. 't Ziet dr dus momenteel best goed uit....let's hope.
rally4ever
30-09-2003, 21:41
Spijtig dat het niet gelukt is om voor de rust nog een goaltje te maken.
wordt nog spannend in de tweede helft. Anderlecht zal hopelijk blijven drukken, maar Bayern zal dan gevaarlijk zijn op de counter.. We'll see
P R A C H T I G E beweging van Dindane en 1-0 :)
JPMontoya
01-10-2003, 09:05
Wedstrijd eindigd op 1-1, er zat meer in voor RSCA.
toch wel stevig denkvoer ...... Een uur lang tegen 10 man spelen .... 1-0 voorstaan ..... en toch nog punten morsen ....
Akkoord Bayern is een europese grootmacht, en het cliché zegt dat je met duitse ploegen nooit klaar bent .....
Toch zou dit nooit mogen gebeuren ....
Geeft nog maar eens aan hoever we in België nog van de Europese top staan ....
Vanavond Ajax-Brugge, ik ben eens benieuwd, ik gok op 2-1
Verkeerd gegokt Beemer, het is 2-0 geworden :)
Brugge speelde vandaag niet erg goed. Ajax was ook niet echt super. Geen match om constant naar te kijken, dus heb ik tussendoor maar naar Miss Belgian Beauty gekeken ;)
Sonck geeft ons toch nog wat 'belgische vreugde'....
Club had nochthans toch op z'n minst 1 doelpuntje verdiend. Maar ik vind Ajax toch wel een terecht winnaar, Brugge had gewoon geen afwerking. Saeternes was er dan wel heel dicht bij.
Pech voor Brugge.
2 speeldagen in de CL gehad, anderlecht en Brugge elk 1 punt en laatste in hun groep. Wat kunnen we dan nog meer verwachten dan de strijd om de 3de plaats ?
Saternes de man die volgens zichzelf altijd in de basis moet staan :rolleyes: Duidelijk dat Brugge vooraan een echte killer missen... Ajax komen 2 keer over en scoren, voor de rest vond ik het toch niet meer het ajax zoals ze zichzelf graag profileren... soit nog niks verloren, AC Milan wordt moeilijk, maar niet onmogelijk denk ik... met het verleden in het achterhoofd hoop ik zelfs op punten :)
anderlecht haalt da toch nie!!!
veel te veel klasse in de champions league
kijk naar real,nie tege te winne behalve als ze ne heeeeeeel slechte dag hebbe ma da is nie veel
Heb ik me daar vanavond een spannend matchke gezien tussen Anderlecht en Celtic ! Met 10 tegen 11 en toch nog winnen, mooi zo ! Knappe goal trouwens. Maar in feite had het zelfs meer dan 1-0 moeten zijn, want de kansen bleven maar komen voor Anderlecht, Celtic was énorm mak en inspiratieloos vandaag.
Stand:
1. Bayern 5Pt
2. Anderlecht 4 Pt
3. Lyon 4 Pt
4. Celtic 3 Pt
Close !
Mooi van Anderlecht maar wat Brugge vanavond presteerden is toch andere koek eventjes de winnaar van de CL 2003 met 0-1 gaan kloppen op hun veld... SCHITTERENDE prestatie, vooral het feit dat ik deze morgen al in de krant las dat brugge 1 op 9 hadden... jaja :D:D
Zeer mooie goal van Mendoza inderdaad.
om even terug te komen op de CL:)
wat vinden jullie van de uitschakeling van A'lecht?
persoonlijk vind ik dat ze bestolen zijn... Ze hebben een goede campagne achter de rug, terwijl bayern echt slecht was
ik vind het spijtig dat het tussen anderlecht en bayern moest gaan
ik had ze liever beide zien doorgaan
en uiteraard ook liever anderlecht dan bayern maar soit .... niks meer aan te veranderen hé, heel verdienstelijke tweede helft en pech met Kahn op het einde. Man man man hoe heeft die dat daaruit gehaald !
Bestolen is het minst wat je kan zeggen :fight: :fight: :fight:
Originally posted by yvdp
anderlecht-fan stijn? :p
Iedere mens heeft zijn fouten eh :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.