![]() |
|
|
||||
|
||||
Champions League
Vanavond heeft Brugge een 1-1 gespeeld tegen Celta De Vigo. Beide doelpunten waren van Juan Franco, speler van Celta.
Brugge had het, zoals verwacht, redelijk lastig met de spaanse club. Het kreeg de eerste helft verschrikkelijk weinig kansen, maar Celta speelde ook maar zwakjes. Tot overmaat van ramp werd Brugge onthoofd vlak voor het einde van de eerste helft. Mendoza kreeg rood, nadat hij woest een bal wierp naar de maagstreek van een Celta-speler, die prachtig toneel speelde en naar z'n hoofd greep. Begin tweede helft krijgt Brugge dan helemaal het deksel op de neus, Juan Franco knalt het leer niptjes onder Butika door, 0-1. Wat we dan krijgen is een Brugge dat probeert, maar meer ook niet. Celta speelde als een italiaanse ploeg, doelpunt maken en dan deur dicht. De 'cattenachio', maar dan op spaanse wijze. En plots, met nog een dikke 7 minuten te gaan, kan Saeternes (maar in feite Franco) hem tegen de netten duwen. Gevolg; Celta de kluts kwijt, en een dolle blessuretijd, waarin Martens een tweede gele kaart krijgt, waar hij eigenlijk een strafschop had verdiend. Conclusie: Matig Brugge dat nu op zoek moet naar aanvallers tegen Ajax (Mendoza + Martens rood....) Celta De Vigo vond ik énorm ondermaats, zeker voor een spaanse primera division club die vorig seizoen 4de eindigde. Zwak trouwens van die celta-speler die tegen Mendozas arm trapte. Maar Mendoza is natuurlijk een kalf om zo te reageren.... ....op naar Ajax. Morgen Anderlecht - Lyon. Hopelijk wat meer doelpunten en wat minder rode kaarten daar ![]()
|
||||
|
||||
het is Butina niet Butika
![]() OL 1-2 RSCA
|
||||
|
||||
Ik vond Brugge echt zwak de eerste helft. Geen enkele deftige uitgespeelde kans... Dan die domme rode kaart voor Mendoza. Oerdom, meer valt er niet over te zeggen. Met wat (eigenlijk heel veel ) geluk gelijk gekomen maar wel verdiend. De scheidsrechter had het niet echt in de hand. En dan geeft hij helemaal op het einde Martens nog rood, onbegrijpelijk. Een oersaaie match vond ik... Brugge heeft deze ploeg toch wel onderschat denk ik. Ze dachten even snel te winnen
![]() Morgen hopelijk een goei match ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Het was idd een zeer zwakke wedstrijd, Champions League, één grote show waar miljoenen in rond gaan... maar men slaagt er niet in om een deftige scheidsrechter te vinden, als deze scheidsrechter europees topniveau was dan lopen er bij ons in 2de klasse ook wel enkele rond die dat gerust beter kunnen... Bij celta zijn enkele mannen serieus aan 't solliciteren voor een oscar peisek ![]() 'k hoop dat die Brusselaars vanavond Lyon nie onderschatten, 'k hoorde Broos gisteren al spreken over winnen... |
|
||||
|
||||
Re: Champions League
Quote:
De scheids heeft er maar een potje van gebakken. Mendoza rood, ok, maar de trappende Spanjaard had er ook afgemoeten. Onbegrijpelijk dat noch de lijnrechter, noch de 4de scheids hier niet op ingingen. Wel knap dat Brugge gewoon op karakter met 10 tegen 11 nog is teruggekomen en niet is beginnen panikeren. Da's het verschil denk ik tussen een ploeg die al CL-voetbal hebben gespeeld en eentje die voor de eerste keer meedoet. Op naar Anderlecht vanavond. |
|
||||
|
||||
Zoals Huudo ook al aanhaalde, die rode kaart van Mendoza was terecht als die Spanjaard ook rood kreeg, was het niet omdat hij natrapte, dan wel omdat hij enorm veel toneel speelde: van het veld af gedragen werd om vervolgens onmiddelijk weer het veld op te komen.
En Martens die zich als amateurtoneelspeler liet vallen, dom dom. Brugge was al een aanvaller kwijt en dan wordt hij ook nog uitgesloten. Dom om niet aan de volgende match te denken. Ik vrees dat Brugge nu een vogel voor de kat is in A'dam. |
|
||||
|
||||
Lyon - Anderlecht is momenteel 1-0, strafschopdoelpunt....totaal onverdiend. Zitka gaat met de hand naar de bal en de acteur van dienst loopt tegen Zitka aan. Belgische clubs hebben de scheidsrechters niet mee....
![]() Voor de rest zeer weinig kansen gezien, aan beide kanten. Een redelijk saaie match.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
en het is dus 1-0 gebleven. Oersaai. Ik dacht bijna dat ik naar een F1wedstrijd keek :-/
achja, op München stunten en Celtic met de grond gelijkmaken ![]()
|
||||
|
||||
Zwak, zeer zwak van RSCA. Broos maakte duidelijk een fout met maar 1 spits op te stellen. Nooit iemand aanspeelbaar op helf Lyon..hopen op beterschap
|
||||
|
||||
heb het laatste kwartier gezien en de fut leek er echt wel uit bij die van a'lecht...
Spijtig dat ze niet wonnen.
|
||||
|
||||
Quote:
En dat er nooit niemand aanspeelbaar was op de helft van Lyon heeft weinig te maken met te weining spitsen, heeft gewoon te maken met het middenveld van Anderlecht dat niet goe presteerde, zoals de laatste weken al meer is gebleken. ***moet ik nu ook zeggen, Anderlecht hebben geen kans niet meer??*** een gefrustreerde brugge supporter ![]() |
|
||||
|
||||
Anderlecht heeft volgens mij 1 goede helft gespeeld (de 1ste) en 1 mindere (de 2de). Op basis van heel de match is de 1-0 voor Lyon dan misschien wel verdiend, maar de enige goal die uiteindelijk gevallen is (de penalty), was compleet onterecht!!! 0-0 had dus de correcte uitslag geweest!!
De scheidsrechter was al niet veel beter dan die in Brugge. Er was niet enkel de onterechte penalty, maar nog veel andere dwaze beslissingen. |
|
||||
|
||||
Anderlecht - Bayern, momenteel 0-0
Anderlecht sjot momenteel aardig mee, mede dankzij de uitsluiting van Pizarro, die rood kreeg na een overtreding + elleboogstoot. 't Ziet dr dus momenteel best goed uit....let's hope.
|
||||
|
||||
Spijtig dat het niet gelukt is om voor de rust nog een goaltje te maken.
wordt nog spannend in de tweede helft. Anderlecht zal hopelijk blijven drukken, maar Bayern zal dan gevaarlijk zijn op de counter.. We'll see |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|