View Full Version : Wie rijdt hier met een renault?
FastFons
09-10-2003, 13:50
http://www.adac.de/Mein_ADAC/motorwelt/m_archiv/pannenstatistik_25_jahre/Panne2002.asp?ComponentID=61498&SourcePageID=61553%231
FF
een 21 GTX deluxe met spoiler :D , niet kapot te krijgen en ik doe toch echt mijn best :D
Een Renault Safrane waaraan zowat alles wel al eens stuk is geweest. Dus die theorie klopt :p
Mijne Kangoo : twee jaar oud ( 150.000 KM) en slechts aan mijn tweede motor toe :D
Wel veel slijtage op remmen en de handrem moet ook regelmatig bijgespannen worden, voor de rest geen problemen alleen krijg ik hem niet over de 200 km/h. Als het lang bergaf gaat kom ik over de 195 maar niet verder, jammer toch... volgende keer mijn spiegels ne keer inklappen :D
aengelen10
10-10-2003, 00:46
ne Renault Laguna II waar ook bijna alles aan vervangen is na een goede 60000km!!! Binnenkort nog wa onderdelen aan de achtervering en hij bolt weer als een klokske!! Ale khoop het dan toch :D :D
Originally posted by Marshal
een 21 GTX deluxe met spoiler :D , niet kapot te krijgen en ik doe toch echt mijn best :D Yep, dat kan ik bevestigen ;)
Mijn ouders hebben een Renault Megane break van 3 jaar oud, en daar zijn we al een 10-tal maal naar de garage mee gegaan omdat de versnellingsbak nukkig doet. Ook de elektronica is al eens een keer gerepareerd.
renault megane cabrio. Nog niets aan geweest:)
Originally posted by A.J.
Mijne Kangoo : twee jaar oud ( 150.000 KM) en slechts aan mijn tweede motor toe :D
Wel veel slijtage op remmen en de handrem moet ook regelmatig bijgespannen worden, voor de rest geen problemen alleen krijg ik hem niet over de 200 km/h. Als het lang bergaf gaat kom ik over de 195 maar niet verder, jammer toch... volgende keer mijn spiegels ne keer inklappen :D
Euhm... als uwe garagist, ga ik hier wijselijk zwijgen... :D :D :D
Originally posted by Mistery
lol, een goeike :D
Snelle Japie
11-10-2003, 01:19
Originally posted by aengelen10
ne Renault Laguna II waar ook bijna alles aan vervangen is na een goede 60000km!!! Binnenkort nog wa onderdelen aan de achtervering en hij bolt weer als een klokske!! Ale khoop het dan toch :D :D
ge hebt zelfs het hert op uwe voorgrill (en nog andere plaatsen :D ) moeten laten vervangen en uw handrem zou ik ook eens laten nakijken, op een feestje willen vertrekken en uw auto van de oprit gebold tegen ne andere, foei foei :D :D :D
Originally posted by Mistery
Inderdaad, da's zeer gevat! :D :D
Mijn broer is na zijn 25, aan zijn 2de laguna bezig. Ook redelijk wat problemen gehad. Met alle drie. En hij blijft dat spul maar kopen. 'k snap er niets van. :no:
Wat me overigens ook opviel, was het slechte resultaat van Volvo S70/V70/C70. Ne mens zou toch denken dat dat degelijke, veilige én betrouwbare auto's zijn. Blijkbaar niet dus.
Bart.Vandecavey
11-10-2003, 23:31
Originally posted by Marshal
een 21 GTX deluxe met spoiler :D , niet kapot te krijgen en ik doe toch echt mijn best :D
Mark dat kan geregeld worden hoor en zelfs in stijl, geef hem eens een donderdag aan Andy...
Originally posted by Bart.Vandecavey
Mark dat kan geregeld worden hoor en zelfs in stijl, geef hem eens een donderdag aan Andy...
Hoezo ???
Welke auto heb ik al "kapot" gereden???
Bart, ik kan hier eventjes niet volgen...
Bart.Vandecavey
12-10-2003, 11:03
Originally posted by A.J.
Hoezo ???
Welke auto heb ik al "kapot" gereden???
Andy je ga me toch niet zeggen dat je die auto niet met een schone slip tegen een boom kan zetten hé. Het is voor een vriend! ;)
FastFons
12-10-2003, 13:37
Originally posted by Huudo
Mijn broer is na zijn 25, aan zijn 2de laguna bezig. Ook redelijk wat problemen gehad. Met alle drie. En hij blijft dat spul maar kopen. 'k snap er niets van. :no:
Wat me overigens ook opviel, was het slechte resultaat van Volvo S70/V70/C70. Ne mens zou toch denken dat dat degelijke, veilige én betrouwbare auto's zijn. Blijkbaar niet dus.
Het gaat em nog wel om de oude reeks volvo's (S70 bestaat nu niet meer) En als ik me niet vergis zaten daar ook nog een pak onderdelen in die ze van renault aankochten, wat al veel verklaart dan natuurlijk :)
FF
Isabelle
12-10-2003, 17:24
Een Megane. Bouwjaar 1996, tweedehands gekocht in 2000. Echt waar, nog geen uitzonderlijke problemen mee gehad.
Wel hadden we voordien een Express en een Clio. Bij beiden is de cilinderkoppakking naar de filistijnen gegaan. Die Express was weliswaar ook een tweedehands model, maar er zijn nooit zotte kuren uitgehaald met die auto's. Toeval zeker...?
Isabelle
12-10-2003, 17:37
Originally posted by Ottooke
Yep, dat kan ik bevestigen ;)
Mijn ouders hebben een Renault Megane break van 3 jaar oud, en daar zijn we al een 10-tal maal naar de garage mee gegaan omdat de versnellingsbak nukkig doet. Ook de elektronica is al eens een keer gerepareerd.
Over elektronica heb ik al zoveel horrorverhalen gehoord (niet alleen bij Renault). Da's het voordeel aan mijn rudimentair karretje. Ik geloof dat de sleutelherkenning het meest gesofisticeerde is aan mijn Meggie. Er kan dus ook veel minder kapot gaan. ;)
Ik heb ooit (in 1986) een Renault 25 gehad. Een vreselijke pechwagen zo bleek. Niet dat de fabriek er kon aan doen eigenlijk. Na 2 maanden reed mijn halve trouwboek er de rechterzijflank af (breedte van een poort verkeerd ingeschat) en omdat de wagen nog splinternieuw was liet ik hem onmiddellijk herstellen. Nog geen maand later valt er tijdens een zware storm een grote populier op, dwars door het dak. Jammer genoeg GEEN perte-totale zodat de wagen wéér opgelapt werd. Toen er enkele maanden later nog eens een plezante vanachter invlamde vond ik het na de 3e reparatie stilaan welletjes : het leek wel of die wagen ongeluk aantrok. En ondertussen was er geen enkel origineel onderdeel meer aan ook. Ik heb hem dan maar verkocht. Enkele jaren later trapte Renault het af in Vilvoorde en heb ik gezworen van er nooit nog een te kopen. Wat me niet al te moeilijk valt trouwens want ik vind dat ze met de dag mottiger worden. maar smaken verschillen, dus daar hoef je het niet mee eens te zijn :)
Dit was de bewuste wagen : http://users.skynet.be/sennake/pics_real_cars/mycar_ren2502.JPG
Originally posted by FastFons
Het gaat em nog wel om de oude reeks volvo's (S70 bestaat nu niet meer) En als ik me niet vergis zaten daar ook nog een pak onderdelen in die ze van renault aankochten, wat al veel verklaart dan natuurlijk :)
FF
Och ja, da's waar. Ik was dat zo'n beetje vergeten zo dat ze nog bij Renault geslapen hebben. Dat zal wellicht de verklaring zijn. ;)
Originally posted by Sennake
....want ik vind dat ze met de dag mottiger worden. ...
Ik ben het (ont)roerend met u eens. :D
Nondeju, is mijn 21 GTX vandaag wederom door de APK-keuring heengeglipt..........moet ik nog een jaar rijden in die hoerensloep :D Heb toch zo mijn best gedaan om het beestje om zeep te helpen. :D
Bart.Vandecavey
13-10-2003, 19:39
Originally posted by Sennake
Wat me niet al te moeilijk valt trouwens want ik vind dat ze met de dag mottiger worden. maar smaken verschillen, dus daar hoef je het niet mee eens te zijn :)
Ik vind dat je tegenwoordig goed kan zien dat Renault heel wat in de pap te brokken heeft bij Nissan want die maken tegenwoordig ook al zo'n mottige auto's... ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.