View Full Version : Wales Rally GB - 6>9/11/2003 - zónder Burns én met Loix ?!
Richard Burns will miss this weekend's Wales Rally GB. The Peugeot driver was admitted to a hospital in Newport, south Wales, after feeling faint.
At team statement said:
"Richard Burns has been hospitalised yesterday evening, after fainting. Doctors will give an update today on their diagnosis and the seriousness of his state of health.
"From now on they have already declared that Richard Burns will not be authorized to recce and to enter the Wales Rally of Great Britain which will take place next weekend.
"The entire Peugeot Sport Team express its solidarity and wishes Richard a prompt recovery.
"Due to this case of force majeure, Peugeot Sport has asked FIA, on the basis of article 5.1.4 of the General Prescriptions and Article 2.3 of the Regulations of the World Rally Championship, to authorize the crew Freddy Loix – Sven Smeets to replace the crew Richard Burns – Robert Reid."
Burns was one of four drivers in the frame for the 2003 WRC title going into the rally, five points behind joint championship leaders Sebastien Loeb and Carlos Sainz of Citroen and four behind Subaru's Petter Solberg.
( Bron: wrc.com )
ook net gelezen op autosport.com
Zou mooi kunnen worden voor Loix.
Vind het wel raar dat in de artikels gesproken wordt over "zijn gezondheidstoestand" maar nergens staat wat hem mankeert?
Staat op wrc iets dat Burns flauw gevallen is .... meer niet
Inderdaad al een mooie kans voor loix... maar ik vrees dat hij nog niet voluit zal kunnen gaan omdat hij de wagen nog niet kent...
we shall see...
Freddy Loix is vanmorgen al begonnen met de verkenningen voor de rally van GB, in afwachting van de definitieve goedkeuring dat hij de zieke Richard Burns bij Peugeot mag vervangen.
Burns, die gisteravond plotseling onwel is geworden, is intussen overgebracht van Newport naar Cardiff voor verder onderzoek. Er circuleren geruchten dat Burns in een coma zou liggen.
Loix nam zowiezo deel aan de verkenningen in Wales. De Limburger deed ook al de recce in Corsica en Cataluna in functie van 20
van de pitstop site
ik hoop dat da gerucht niet klopt ....
KNALFOUR
03-11-2003, 15:20
Van Burns zijn eigen site geplukt.
BURNS LATEST
We can confirm that Richard Burns was taken ill last night and is currently in hospital. His condition is not serious however doctors do want to carry out further tests. On the advice of doctors, Richard will not be taking part in this weekend's Rally Great Britain.
The entire Peugeot Sport Team expresses its solidarity and wishes Richard a prompt recovery.
Due to this case of force majeure, Peugeot Sport has asked FIA, on the basis of article 5.1.4 of the General Prescriptions and Article 2.3 of the Regulations of the World Rally Championship, to authorize the crew Freddy Loix – Sven Smeets to replace the crew Richard Burns – Robert Reid.
Woohoo, kei goed nieuws voor Loix/Smeets :)
Rallyloverke
04-11-2003, 10:04
Wow! Onverhoopt! Ik ben eens benieuwd wat de Belgen daar in het algemeen gaan doen!
Loix/Smeets => Peugeot 206 WRC
Duval/Prevot => Ford Focus WRC
Twee top-combinaties!
En ander leuk nieuws i.v.m de rally van Wales is dat Eurosport een special (aondag, 13:45) live uitzend en dus ook in belgië te volgen is !!
rally4ever
04-11-2003, 14:00
Zou de BBC ook nog live uitzenden ??
Vroeger deden ze dat wel, en grotendeels daardoor is mijn passie voor rally begonnen.
Ben ook blij dat Loix mag deelnemen, en ik verwacht toch veel van hem. Vooral omdat hij na zijn eerste tests zei dat de Peogeot toch heel wat anders is dan de Hyundai en de Mitsu...
En de Belgen hebben altijd al goed gepresteerd in de UK.
geen idee of de BBC live uitzendt... Ik hoop het eigevnlijk wel :-)
En over Loix, tja, Ik vind het heel goed voor hem en verwacht ook wel iets... Maar ook niet te veel... Hij heeft bijna nog niet met de wagen gereden en zeker niet op onverhard....
realistisch: ik hoop dat hij in de punten eindigt...
Ik verwacht er ook niet al teveel van, das het beste, anders zullen we mss ontgoocheld zijn ;) Maar het zou heeeel sjiek zijn moest hij voor Rovanpera eindigen :D
Channel 4 heeft de uitzendrechten voor WRC in UK dus zullen we niet te veel mogen verwachten van de BBC, hoogstens dezelfde beelden van eurosport misschien???
Eurosport zend een heel deel live uit
dus kijken maar
Volgens mij zendt FR3 ook live uit... althans zo staat in mijn programmaboekske ;)
Burns is vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Of hij gaat rijden weet ik niet.
RTBF gaat zondagmiddag ook live ;)
Ik las net op www.pitstop.tv dat Loix 8e werd tijdens de shakedown. Solberg klokte als snelste af.
In de superspecial staat Loix voorlopig op een 6e plaats. Hij is wel sneller dan Rovanpera. Duval staat voorlopig 12e. Ni slecht van ozze Freddy (y)
Sainz eraf op KP3 => weer een titelkandidaat minder...
( Bron: WRC rallyradio )
Rallyloverke
07-11-2003, 11:08
Spijtig voor Sainz, maar Solberg en Loeb gaan er schijnbaar een prachtig duel van maken.
sainz eruit, gronholm tijd verloren, en verder ook nog Hirvonen eraf...
Nog zo een paar specials en loix wint :-)
hopelijk inderdaad spannend duel loeb-solberg (met lichte voorkeur voor loeb) :-)
Dan kies ik toch voor Solberg.
Maar als die twee er dan afvliegen, wie wordt dan wereldkampioen : Sainz of Loeb ?
Rallyloverke
07-11-2003, 12:04
Ik ben neit zeker, maar dacht als Sainz en Loeb gelijke punten hebben, Loeb winnaar is door meer gewonnen rally's. Ik ben er niet helemaal zeker van. Maar zo is het systeem : bij gelijke punten : wie de meeste rally's won is dan eerste, indien dat gelijk is kijkt men naar de tweede plaatsen ...
Loeb mag WK worden, dan heb ik een foto van de wereldkampioen in m'n collectie (van de Duitsland 2002) :)
Originally posted by Johan
Ik ben neit zeker, maar dacht als Sainz en Loeb gelijke punten hebben, Loeb winnaar is door meer gewonnen rally's. Ik ben er niet helemaal zeker van. Maar zo is het systeem : bij gelijke punten : wie de meeste rally's won is dan eerste, indien dat gelijk is kijkt men naar de tweede plaatsen ...
Loeb mag WK worden, dan heb ik een foto van de wereldkampioen in m'n collectie (van de Duitsland 2002) :)
inderdaad als loeb en sainz gelijke punten hebben, wordt loeb wk door meer overwinningen...
Martin en Grönholm ook eruit.
Loix staat ondertussen in de punten bij het constructeurskampioenschap... echter al op geruime afstand (50 sec) van Duval, de eerste voor Loix die ook punten kan scoren voor het constructeurskampioenschap én niet met een Peugeot rijdt. Opdracht voor Loix: "rustig" uitrijden??
Peugeot heeft 5 punten achterstand op Citroën, maar met Loeb die vecht voor het pilotenkampioenschap is een foutje misschien snel gebeurd én met McRae weet je immers nooit! Rovanperra en Loix kunnen op pure snelheid sowieso Loeb en McRae niet gaan halen... dan maar beter afwachtend verder rijden??
"Now we have no second car we need both our other cars to finish," said Frequelin. "It is difficult now, and I must speak with Sebastien to tell him he needs to finish. This is bad for the fight between him and Solberg. It is very clear that the manufacturers' championship comes before the drivers' championship."
( Bron: wrc.com)
Als (zoals bijv. bij Burns het geval had kunnen zijn) de piloot hetvolgende jaar bij een andere constructeur gaat rijden is de constructeurstitel misschien belangrijker dan de pilotentitel... maar in een normale situatie?!
We zullen wel zien of Loeb voor de 2e plaats gaat :eek:
Rallyloverke
07-11-2003, 15:50
Na KP 5 staat Solberg op de eerste plaats voor Loeb en Makinen.
Duval is 7de , Loix 10de
en Loeb is dus nu aan het twijfelen door die stomme teamorders... (zie WRC.com)
Snap het niet goed, in deze situatie komt peugeot toch nooit aan twaalf punten??
Loeb for world champion :D :gas:
en loix kan ook beter nog een paar scratches zetten want zo overtuigt hij de mannen van peugeot toch niet hé
Loix goed bezig in stage 6...hij zit al heel den tijd op 1 sec van Rovanpera bij de tussentijden :) Na tussenpunt 10 ook 10" sneller dan Duval.
Loix krijgt zijn Peugeot blijkbaar beter en beter afgesteld. Knappe 6e tijd op stage 6, na Rovanpera, vóór Panizzi. Panizzi had wat problemen maar ook Loix kende pech tijdens deze stage. Hij reed lek.
allee vooruit
er is dus al wat beterschap
hij moet deze kans toch grijpen hoor!
anders ...
Bart.Vandecavey
08-11-2003, 10:53
Op de Subaru staat ipv "Subaru World Rally team" "Mäkinen World Rally legend"
roadrunner
08-11-2003, 13:12
Loix heeft op SS10 de 5de tijd gezet en was daarmee de rapste Peugeot. Twas niet zo'n lange kp, maar toch, dien is daar goed bezig!!
Originally posted by Maarten
allee vooruit
er is dus al wat beterschap
hij moet deze kans toch grijpen hoor!
anders ...
kans grijpen? Wat is em aan het doen? Vertrek maar eens vanuit ne auto die kwa afstelling niet aan uw rijstijl voldoet. Als ge hoort dat hij 50" sneller is op ne KP die voor de tweede keer gereden wordt, dan ziede toch hoe belangrijk dat is é! En vandaag klokt hij goede tijden, en blijft NU AL in de buurt van Rovanpera. Loix rijdt mijns inziens een sterke rally gezien de omstandigheden!
Solberg klokt snelste tijd na snelste tijd :o
tja, maar overtuig die mannen van peugeot maar eens hé
die zijn gewoon van super rappe mannen onder hun hoede te hebben, dit is hyundai niet meer hé
het veiligste is om als 1ste peugeot over de streep te komen en nog goed wat punten mee te pakken, hij moet toch supergemotiveerd zijn hé, zijn toekomst hangt er van af ...
LOIX eerste Peugeot.
Rovanperra geeft op in SS16
Solberg heeft in schoonheid het seizoen 2003 afgesloten. Hij won de laatste special van de laatste rally van het jaar, en daar mee ook de rally. En daardoor is hij dan weer kampioen geworden.
Loeb eindigde tweede in de laatste special, tweede algemeen in de rally en tweede in het kampioenschap.
Duval en Loix, respectievelijk 5de en 5de, en zo beide resp. eerste ford en eerste peugeot. Ze hebben gedaan wat ze moesten doen. Als Duval blijft presteren zoals in de laatste vier a vijf rally's dan kan hij volgend jaar een pak dichter bij de top van het klassement eindigen, laat ons hopen dat hij in 2004 een eerste rally kan winnen. Ook Loix zal wel positief zijn opgevallen bij peugeot, hopelijk kan hij dat daar volgend jaar bewijzen.
einduitslag rally van Wales/GB:
1/ Solberg
2/ Loeb
3/ Mäkinen
4/ McRae
5/ Duval
6/ Loix
filmpje van dit fantastische rallyjaar (http://www.watkinsons.tele2.co.uk/az/temp/WRC_2003_Highlights_UkF1.mpg)
Don Kamiel
10-11-2003, 23:59
Mooi filmpje !!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.