View Full Version : Het groot dictee der Nederlandse Taal
Bart.Vandecavey
15-12-2003, 23:01
is gewonnen door een Nederlander met 7 fouten uit Rotterdam...
ik hep zelv 35 voudten (m'n broer daagde me uit...)
wij hebben zo'n dictee als examendictee gekregen vorige week...
allé, toch een stukske eruit
Ik vond dat echt niet kunnen hoor!
Ik heb de verbetering van de eerste 3 zinnen gezien. En daar had ik al bijna 35 fouten in :D Dat is geen Nederlands meer, dat is een of ander middeleeuws taaltje. Hoe noemde dat alweer? Diets of zoiets? Tja, in mijn vakgebied (ICT) bestaat de helft van de woordenschat uit Engelse woorden. Dat lukt me al veel beter dan Nederlands :D
Bart.Vandecavey
15-12-2003, 23:35
Originally posted by HHugo
ik hep zelv 35 voudten (m'n broer daagde me uit...)
Dat is zeker niet slecht!
Originally posted by Bart.Vandecavey
is gewonnen door een Nederlander met 7 fouten uit Rotterdam...
Sjowso, Heppen wei noch es gewonne.........iz al jaeren nied meer foorgekome....... ;) :D
Originally posted by Bart.Vandecavey
is gewonnen door een Nederlander met 7 fouten
Dat moet dan de eerste Nederlander zijn met slechts 7 fouten :D
pompierke
16-12-2003, 11:35
Marshal quote:
Sjowso, Heppen wei noch es gewonne.........iz al jaeren nied meer foorgekome.......
Wat een geluk dat dit rond deze periode wordt gedaan want in het midden van het autosportseizoen, oh mensen, :o :o dan zou ik die hollanders bij mij in de ploeg nogal een dikke nek zien krijgen en een hoop hoogheidswaanzin horen uitkramen. :o :frusty: :o
maar ja, gun ze ook maar eens iets,nie? Hé Mark ;) :D ;) :D
pompierke
Goedbeschouwd snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels wordt je door een bijdehante havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rondte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeidt; het is ook nooit goed!
ik werd al de hele morgend moegetergd door deze werkwoordsvorm. Normaal gezien moet men bij nastelling van 'jij/je' 'word' zonder 'dt' schrijven.
'jij wordt toegesnauwd' leek me hier duidelijk persoonsvorm en onderwerp. Zo kan je bijvoorbeeld ook 'worden wij toegesnauwd' zeggen, waar het werkwoord congruent is (meeverandert met) het onderwerp.
Verklaring: 'iemand toesnauwen' is een overgankelijk werkwoord, en die 'je' is dus het lijdend voorwerp en het onderwerp is verzwegen.
(bv: Zij vindt je een ezel)
Dubbele interpretatie van de zin is niet mogelijk, want je kan niet zomaar 'toesnauwen', je moet altijd 'iemand' toesnauwen, in dit geval 'je'.
Bewijs dat de Nederlandse taal één van de meest complexe ter wereld is.
Niet normaal gewoon.
Ik hadt 18 fauten ;) Wel belachelijke zinnen zenne en echt een Hollands dictee :confused: met dat HAVO ding enzo :rolleyes:
Ik begin der niet aan ... teller zal wel doorslaan na 150 fouten :D
Spelling op Nederlandse testen zijn ook altijd van die voetbaluitslagen ...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.