![]() |
|
|
||||
|
||||
Het groot dictee der Nederlandse Taal
is gewonnen door een Nederlander met 7 fouten uit Rotterdam...
|
||||
|
||||
ik hep zelv 35 voudten (m'n broer daagde me uit...)
|
|
||||
|
||||
wij hebben zo'n dictee als examendictee gekregen vorige week...
allé, toch een stukske eruit Ik vond dat echt niet kunnen hoor!
|
||||
|
||||
Ik heb de verbetering van de eerste 3 zinnen gezien. En daar had ik al bijna 35 fouten in
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Re: Het groot dictee der Nederlandse Taal
Quote:
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Re: Het groot dictee der Nederlandse Taal
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Marshal quote:
Sjowso, Heppen wei noch es gewonne.........iz al jaeren nied meer foorgekome....... Wat een geluk dat dit rond deze periode wordt gedaan want in het midden van het autosportseizoen, oh mensen, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() maar ja, gun ze ook maar eens iets,nie? Hé Mark ![]() ![]() ![]() ![]() pompierke |
|
||||
|
||||
Quote:
'jij wordt toegesnauwd' leek me hier duidelijk persoonsvorm en onderwerp. Zo kan je bijvoorbeeld ook 'worden wij toegesnauwd' zeggen, waar het werkwoord congruent is (meeverandert met) het onderwerp. Verklaring: 'iemand toesnauwen' is een overgankelijk werkwoord, en die 'je' is dus het lijdend voorwerp en het onderwerp is verzwegen. (bv: Zij vindt je een ezel) Dubbele interpretatie van de zin is niet mogelijk, want je kan niet zomaar 'toesnauwen', je moet altijd 'iemand' toesnauwen, in dit geval 'je'. Bewijs dat de Nederlandse taal één van de meest complexe ter wereld is. Niet normaal gewoon.
|
||||
|
||||
Ik hadt 18 fauten
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ik begin der niet aan ... teller zal wel doorslaan na 150 fouten
![]() Spelling op Nederlandse testen zijn ook altijd van die voetbaluitslagen ... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|