PDA

View Full Version : Nieuw Zeeland


Rallyloverke
21-09-2001, 09:27
Als Freddy Loix Supporter wilde ik hier toch even de tussenstand na 7 KP's vermelden : merk op dat Freddy tot nu toe véél sneller is dan zijn genomineerde ploegmaten voor het merkenkampioenschap Makinen en Gardemeister, die staan zo ver achter dat er ook geen teamorders van kunnen komen! Duimen maar ...

1. Kenneth Eriksson (Hyundai)
2. Marcus Gronholm (Peugeot) op 17.1
3. Carlos Sainz (Ford) op 22.7
4. Colin McRae (Ford) op 32.0
5. Petter Solberg (Subaru) 41.3
6. FREDDY LOIX (Mitsubishi) op 45.1
7. Alistair Mc Rae (Hyundai) op 47.1
8. Francois Delecour (Ford) op 47.8
9. Richard Burns (Subaru) op 48.0
10. Possum Bourne (Subaru) op 51.5

14. Tommi Makinen (Mitsubishi) op 2.17.5
20. Toni Gardemeister (Mitsubishi) op 6.34.6

wilmai
21-09-2001, 10:36
Dit is reeds een mooie prestatie in New-Zeeland na het debacle van vorig jaar. Maar laten we niet de snel juichen het is nog lang in in New-Zeeland vallen er wel eens regelmatig brokken.

Maar toch positief blijven en het beste hopen voor onze Freddy.

wilmai
21-09-2001, 10:53
vers van de pers
de laatste tussenstand na het einde van leg 1

1. 9 Eriksson-Parman Hyundai Acc A8 1h16'19"500 92.1 km/h 1 1
2. 1 Gronholm-Rautin Peugeot 206 A8 1h16'36"000 + 00'16"50 2 2
3. 3 Sainz-Moya Ford Focus A8 1h16'40"000 + 00'20"50 3 3
4. 4 C.McRae-Grist Ford Focus A8 1h16'49"900 + 00'30"40 4 4
5. 6 Solberg-Mills Subaru Impr A8 1h16'59"100 + 00'39"60 5 5
6. 8 Loix-Smeets Mitsubishi A8 1h17'04"100 + 00'44"60 6 6
7. 17 Delecour-Gratal Ford Focus A8 1h17'06"900 + 00'47"40 7 7
8. 5 Burns-Reid Subaru Impr A8 1h17'07"200 + 00'47"70 9 9
9. 10 A.McRae-Senior Hyundai Acc A8 1h17'07"200 + 00'47"70 8 8
10. 20 Bourne-Vincent Subaru Impr A8 1h17'12"400 + 00'52"90 10 10
11. 2 Auriol-Giraudet Peugeot 206 A8 1h17'40"500 + 01'21"00 11 11
12. 16 Rovanpera-Pieti Peugeot 206 A8 1h17'51"000 + 01'31"50 12 12
13. 18 Arai-MacNeall Subaru Impr A8 1h18'36"400 + 02'16"90 13 13
14. 7 Makinen-Mannise Mitsubishi A8 1h18'37"800 + 02'18"30 14 14
15. 27 Crocker-Foletta Subaru Impr N4 1h19'10"300 + 02'50"80 1 1
16. 22 Stohl-Muller Mitsubishi N4 1h19'28"300 + 03'08"80 2 2
17. 23 Pozzo-Stillo Mitsubishi N4 1h19'37"800 + 03'18"30 3 3
18. 28 Jones-Bult Mitsubishi N4 1h20'42"000 + 04'22"50 4 4
19. 26 Blomqvist-Goni Mitsubishi N4 1h21'18"700 + 04'59"20 5 5
20. 19 Gardemeister-Lu Mitsubishi A8 1h22'55"400 + 06'35"90 15 15



--------------------------------------------------------------------------------
© Copyright 1997-2001 - "www.Rally-Live.com", all rights reserved.
© Copyright 1997-2001 - CAPSIS International (informations), all rigths reserved.


Freddy's teammaat hebben reeds veel tijd verloren, Gardemeister fout gemaakt op KP4 - Transmissie geraakt heeft de wagen moeten duwen na de Special.
Tommi Makkinen enkel kleine problemen, oa een spin op KP5 die hem 25 seconde koste.

Dus alles ok bij Freddy.

Rallyloverke
21-09-2001, 11:09
Zo gaat (of beter geschreven rijdt) ie goed!!!

tsjolder
21-09-2001, 12:18
Volgens het radionieuws zit Makkinen zo ver omdat hij als eerste het pad op moest.

Rallyloverke
21-09-2001, 12:32
Het hangt van de weersomstandigheden af. Als het droog weer is, is het een nadeel om als eerste te starten, als het nat weer is, omgekeer. Bij droog weer "kuisen" de eersten de baan. Als 't nat is, is de baan na de eersten te glad. Sommige teams hebben enkele tactische misrekeningen gemaakt. Peugeot toonde bijvoorbeeld de richttijd van Rovanpera aan Gronholm en van die vervelende dingen.

wilmai
21-09-2001, 14:06
Volg even deze link en hier meer uitleg over het reilen en zeilen van de mitsubishi clan in Nieuw Zeeland over de eerste leg

http://www.rally-live.com/2001/en/headlines/news/detail/010921123928.shtml


greetz
wilmai

Rallyloverke
21-09-2001, 14:50
Zoals ik dacht : Makinen is "veger" van dienst.

Werner333
21-09-2001, 17:55
Eindstand dag1:

1 ERIKSSON Hyundai
2 GRONHOLM + 0:16.5
3 SAINZ Ford + 0:20.5
4 MCRAE Ford + 0:30.4
5 LOIX Mitsubishi + 0:44.6
6 DELECOUR Ford + 0:47.4
7 BURNS Subaru + 0:47.7
7 MCRAE Hyundai + 0:47.7
9 SOLBERG Subaru + 0:49.6
10 BOURNE Subaru + 0:52.9
11 AURIOL Peugeot + 1:21.0
12 ROVANPERA Peugeot + 1:31.5
13 ARAI Subaru + 2:16.9
14 MAKINEN Mitsubishi + 2:18.3
15 ARGYLE Mitsubishi + 2:41.9

33 GARDEMEISTER Mitsubishi + 6:35.9

Puik werk van Freddy.
Toch verbaast het me dat alle rijders de nieuwe startprocedure van Australie voorstelden maar dat dat door de organisatie niet werd toegestaan.
Ook een prachtprestatie van ouwe rot Possum Bourne.
Fingers crossed voor dag 2 en 3.

Sennake
21-09-2001, 18:32
Idd deze keer is het werkelijk op eigen kracht dat Freddy voorin meezit, getuige de keure aan supertalenten die ACHTER hem staan :-)
Thumbs up en duimen maar voor de volgende dagen...

RoBByNiO
21-09-2001, 19:13
top-3 kan voor de Freddy!!!!

wie is eigenlijk die leider ik ken zijn naam niet...?

Sennake
21-09-2001, 19:52
Kenneth Eriksson is al lang een topper hoor, en eigenlijk is hij zelfs al een beetje op de terugweg...
Des te meer chapeau voor hem dat hij de rally leidt...

Lambo
21-09-2001, 20:15
En dan nog in een Hyundai, toch ook niet direct de topmachine bij uitstek. Doen de Skoda's niet mee?

Werner333
21-09-2001, 21:26
Nee. De Skoda's zijn er niet bij.

RoBByNiO
21-09-2001, 21:45
hoe komt het dat die nie meedoen?

Sennake
21-09-2001, 21:47
Jeezes! Omdat ze niet aan de start kwamen, daarom.

RoBByNiO
21-09-2001, 22:06
der moet toch een rede zijn waarom ze niet meedoen?

is het om wat er in de USA gebeurd is? Of omda ze geen genoeg geld hebben? Of omdat ze geen zin hebben?

er moet toch een rede zijn he!

das toch ni normaal da die ni meedoen?

als Ferrari ni aan de start van een GP komt is da ook ni zomaar omda ze gewoon ni aan de start komen he!

Werner333
21-09-2001, 22:11
Lees eens een paar rallysites he IQ 007.:rolleyes:

RoBByNiO
21-09-2001, 22:23
tsssssss niet lachen met je medemens!!!!

ik ga niet naar rallysites zo veel inntresseert me dat ook niet da ik alle info er van wil weten!

wilmai
21-09-2001, 22:31
Beste heren,

Jullie moeten niet zo lang over discussieren of Skoda al dan niet meedoet.
In het begin van het jaar was al meedegedeeld dat skoda maar aan 12 rallies zo deelnemen. En zeker niet in New-Zeeland wegens te hoge kostprijs.


Maar ja de site van skoda is ook moeilijk te vinden of dat czech wat er op staat is niet te lezen

greetz

Sennake
21-09-2001, 22:36
Originally posted by RoBByNiO
ik ga niet naar rallysites zo veel inntresseert me dat ook niet da ik alle info er van wil weten!

Dan maakt het ook gene zak uit waarom Skoda niet deelneemt eh!!!

Sennake
22-09-2001, 08:10
Aiai, dat ziet er al minder goed uit voor Freddy de tweede dag...

1. 5 Burns-Reid Subaru Impr A8 2h37'02"000 98.0 km/h 1 1
2. 4 C.McRae-Grist Ford Focus A8 2h37'34"000 + 00'32"00 2 2
3. 16 Rovanpera-Pieti Peugeot 206 A8 2h37'54"300 + 00'52"30 3 3
4. 3 Sainz-Moya Ford Focus A8 2h38'06"000 + 01'04"00 4 4
5. 1 Gronholm-Rautin Peugeot 206 A8 2h38'15"500 + 01'13"50 5 5
6. 2 Auriol-Giraudet Peugeot 206 A8 2h38'22"600 + 01'20"60 6 6
7. 6 Solberg-Mills Subaru Impr A8 2h39'22"100 + 02'20"10 7 7
8. 7 Makinen-Mannise Mitsubishi A8 2h39'22"200 + 02'20"20 8 8
9. 10 A.McRae-Senior Hyundai Acc A8 2h39'41"600 + 02'39"60 9 9
10. 20 Bourne-Vincent Subaru Impr A8 2h40'21"500 + 03'19"50 10 10
11. 8 Loix-Smeets Mitsubishi A8 2h40'37"000 + 03'35"00 11 11
12. 9 Eriksson-Parman Hyundai Acc A8 2h40'41"100 + 03'39"10 12 12
13. 17 Delecour-Gratal Ford Focus A8 2h42'04"300 + 05'02"30 13 13
14. 18 Arai-MacNeall Subaru Impr A8 2h42'38"700 + 05'36"70 14 14
15. 22 Stohl-Muller Mitsubishi N4 2h43'47"700 + 06'45"70 1 1
16. 27 Crocker-Foletta Subaru Impr N4 2h44'11"500 + 07'09"50 2 2
17. 19 Gardemeister-Lu Mitsubishi A8 2h45'11"900 + 08'09"90 15 15

RoBByNiO
22-09-2001, 13:02
wat een trugval vanErikkson! zeker pech gehad?

makkinen komt in de buurt van de punten maar Freddy is het aant verknoeien. Spijtig...

RoBByNiO
23-09-2001, 12:27
oorzaak achteruitval Freddy:

Fast Freddy kwam in KP 15 slecht neer na een jump en ging even van de baan. De Limburger moest zijn fraaie vijfde plaats prijsgeven.

Loix is niet tevreden over zijn Mitsubishi. "Je ziet nu dat de wagen echt niet meer mee kan. Tommi (Mäkinen, nvdr) start op een nog betere positie dan Burns. In tegenstelling van daar voordeel uit te putten verliest Tommi veel tijd op de collega's die samen met hem vertrekken."

" Het is wachten op de nieuwe wagen, die stukken beter is dan de huidige. Maar je mag niet verwachten dat de wagen dadelijk tegen de concurrentie zal opkunnen. Dat is niet pessimistisch, maar realistisch denken." SPORT24


Burns wint voor McRae , Rovanpera, Sainz, Gronholm en AUriol.

Loix finisht 11de
In de stand hebben Makkinen en McRae beiden 40 punten.

Met nog 4 races te gaan is nog veel mogelijk:

Tommi MAKINEN (FIN) 10 0 10 4 3 0 3 10 0 0 -- -- -- -- 40
Colin MCRAE (GB) 0 0 0 0 10 10 10 0 4 6 -- -- -- -- 40
Richard BURNS (GB) 0 0 3 0 6 6 0 0 6 10 -- -- -- -- 31
Carlos SAINZ (E) 6 4 6 2 4 4 0 0 1 3 -- -- -- -- 30
Harri ROVANPERA (FIN) -- 10 0 -- 0 0 4 6 3 4 -- -- -- -- 27

McRae maak voor mij het meeste kans omdathij toch een beter wagen heeft an Makinen. De andere 3 kunnen nog voor spanning zorgen!

Rallyloverke
24-09-2001, 08:50
Reden van de terugbval van de Hyundai, Loix en enkele anderen die de eerste dag op de eerste plaatsen stonden is vrij eenvoudig : de volgende dag moesten zij de baan schoonvegen voor hun achtervolgers.

Ondertussen zijn Makinen en Burns samen eerste met 40 punten, ik kan zo onmiddellijk, buiten rallycross, geen autosport vinden waar het zo spannend is.

Mario
24-09-2001, 10:32
Formule 1 Johan ? :D

Rallyloverke
24-09-2001, 11:12
Ja, in Spa was 't niet slecht, vooral de randactiviteiten en de spanning van : raak ik nog thuis of niet? Welk Wild Thing zien we nog? Zijn er nog fimrolletjes voor Oneliner zijn Babes, ...

Bart.Vandecavey
24-09-2001, 13:37
Originally posted by RoBByNiO
der moet toch een rede zijn waarom ze niet meedoen?

is het om wat er in de USA gebeurd is? Of omda ze geen genoeg geld hebben? Of omdat ze geen zin hebben?

er moet toch een rede zijn he!

das toch ni normaal da die ni meedoen?

als Ferrari ni aan de start van een GP komt is da ook ni zomaar omda ze gewoon ni aan de start komen he!

Om toe te treden tot het WRC kampioenschap moet een team voldoen aan enkele toetredingsjaren. Het eerste jaar mag maar aan 25% van de rally's meegedaan worden het tweede 50% enz.

Kijk maar naar Citroën vorig jaar 2 rally's.
Skoda kan volgend jaar het volledig kampioenschap meedoen.

RoBByNiO
24-09-2001, 17:14
ah zo werkt dat!

toch nog iemand die dat weet wat de echte reden is van de neit deelname van de skodas.

Merci he, ik ga dat NOOIT vergeten

Over het WK Rally: is NASCAR ook niet altijd spannend????

Sennake
24-09-2001, 17:31
Originally posted by RoBByNiO
ah zo werkt dat!

toch nog iemand die dat weet wat de echte reden is van de neit deelname van de skodas.


Wow, zo niet eh!
Het is niet omdat ik de reden niet wist dat ik ze niet gepost heb eh!!!!
Maar als je zelf zegt dat je niet eens moeite wil doen om het te gaan lezen en dat Rally je eigenlijk niet interesseert, doe ik uiteraard ook geen moeite!!!!

Werner333
24-09-2001, 20:58
Juist Sennake.
Doe zelf eens wat moeite om iets op te zoeken he RoBByNiO.

RoBByNiO
24-09-2001, 21:12
ja sry ik ben nogal van de luien kant maar toch tof van Bart dat hij het me uitlegde!

Oneliner
24-09-2001, 21:44
Gij van de luie kant?
da meende ni... :)

en om nog ff over rally te hebben;

Ik verwacht dat et daarbovenaan best nog wel spannend wordt.

Ik typ in tegenstelling tot anderen wel op makkinen..