![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Nieuw Zeeland
Als Freddy Loix Supporter wilde ik hier toch even de tussenstand na 7 KP's vermelden : merk op dat Freddy tot nu toe véél sneller is dan zijn genomineerde ploegmaten voor het merkenkampioenschap Makinen en Gardemeister, die staan zo ver achter dat er ook geen teamorders van kunnen komen! Duimen maar ...
1. Kenneth Eriksson (Hyundai) 2. Marcus Gronholm (Peugeot) op 17.1 3. Carlos Sainz (Ford) op 22.7 4. Colin McRae (Ford) op 32.0 5. Petter Solberg (Subaru) 41.3 6. FREDDY LOIX (Mitsubishi) op 45.1 7. Alistair Mc Rae (Hyundai) op 47.1 8. Francois Delecour (Ford) op 47.8 9. Richard Burns (Subaru) op 48.0 10. Possum Bourne (Subaru) op 51.5 14. Tommi Makinen (Mitsubishi) op 2.17.5 20. Toni Gardemeister (Mitsubishi) op 6.34.6 |
#2
|
|||
|
|||
Dit is reeds een mooie prestatie in New-Zeeland na het debacle van vorig jaar. Maar laten we niet de snel juichen het is nog lang in in New-Zeeland vallen er wel eens regelmatig brokken.
Maar toch positief blijven en het beste hopen voor onze Freddy.
__________________
Greeting Wilmai |
#3
|
|||
|
|||
![]()
vers van de pers
de laatste tussenstand na het einde van leg 1 1. 9 Eriksson-Parman Hyundai Acc A8 1h16'19"500 92.1 km/h 1 1 2. 1 Gronholm-Rautin Peugeot 206 A8 1h16'36"000 + 00'16"50 2 2 3. 3 Sainz-Moya Ford Focus A8 1h16'40"000 + 00'20"50 3 3 4. 4 C.McRae-Grist Ford Focus A8 1h16'49"900 + 00'30"40 4 4 5. 6 Solberg-Mills Subaru Impr A8 1h16'59"100 + 00'39"60 5 5 6. 8 Loix-Smeets Mitsubishi A8 1h17'04"100 + 00'44"60 6 6 7. 17 Delecour-Gratal Ford Focus A8 1h17'06"900 + 00'47"40 7 7 8. 5 Burns-Reid Subaru Impr A8 1h17'07"200 + 00'47"70 9 9 9. 10 A.McRae-Senior Hyundai Acc A8 1h17'07"200 + 00'47"70 8 8 10. 20 Bourne-Vincent Subaru Impr A8 1h17'12"400 + 00'52"90 10 10 11. 2 Auriol-Giraudet Peugeot 206 A8 1h17'40"500 + 01'21"00 11 11 12. 16 Rovanpera-Pieti Peugeot 206 A8 1h17'51"000 + 01'31"50 12 12 13. 18 Arai-MacNeall Subaru Impr A8 1h18'36"400 + 02'16"90 13 13 14. 7 Makinen-Mannise Mitsubishi A8 1h18'37"800 + 02'18"30 14 14 15. 27 Crocker-Foletta Subaru Impr N4 1h19'10"300 + 02'50"80 1 1 16. 22 Stohl-Muller Mitsubishi N4 1h19'28"300 + 03'08"80 2 2 17. 23 Pozzo-Stillo Mitsubishi N4 1h19'37"800 + 03'18"30 3 3 18. 28 Jones-Bult Mitsubishi N4 1h20'42"000 + 04'22"50 4 4 19. 26 Blomqvist-Goni Mitsubishi N4 1h21'18"700 + 04'59"20 5 5 20. 19 Gardemeister-Lu Mitsubishi A8 1h22'55"400 + 06'35"90 15 15 -------------------------------------------------------------------------------- © Copyright 1997-2001 - "www.Rally-Live.com", all rights reserved. © Copyright 1997-2001 - CAPSIS International (informations), all rigths reserved. Freddy's teammaat hebben reeds veel tijd verloren, Gardemeister fout gemaakt op KP4 - Transmissie geraakt heeft de wagen moeten duwen na de Special. Tommi Makkinen enkel kleine problemen, oa een spin op KP5 die hem 25 seconde koste. Dus alles ok bij Freddy.
__________________
Greeting Wilmai |
#4
|
||||
|
||||
Zo gaat (of beter geschreven rijdt) ie goed!!!
|
#5
|
||||
|
||||
Volgens het radionieuws zit Makkinen zo ver omdat hij als eerste het pad op moest.
|
#6
|
||||
|
||||
Het hangt van de weersomstandigheden af. Als het droog weer is, is het een nadeel om als eerste te starten, als het nat weer is, omgekeer. Bij droog weer "kuisen" de eersten de baan. Als 't nat is, is de baan na de eersten te glad. Sommige teams hebben enkele tactische misrekeningen gemaakt. Peugeot toonde bijvoorbeeld de richttijd van Rovanpera aan Gronholm en van die vervelende dingen.
|
#7
|
|||
|
|||
Volg even deze link en hier meer uitleg over het reilen en zeilen van de mitsubishi clan in Nieuw Zeeland over de eerste leg
http://www.rally-live.com/2001/en/he...21123928.shtml greetz wilmai
__________________
Greeting Wilmai |
#8
|
||||
|
||||
Zoals ik dacht : Makinen is "veger" van dienst.
|
#9
|
||||
|
||||
Eindstand dag1:
1 ERIKSSON Hyundai 2 GRONHOLM + 0:16.5 3 SAINZ Ford + 0:20.5 4 MCRAE Ford + 0:30.4 5 LOIX Mitsubishi + 0:44.6 6 DELECOUR Ford + 0:47.4 7 BURNS Subaru + 0:47.7 7 MCRAE Hyundai + 0:47.7 9 SOLBERG Subaru + 0:49.6 10 BOURNE Subaru + 0:52.9 11 AURIOL Peugeot + 1:21.0 12 ROVANPERA Peugeot + 1:31.5 13 ARAI Subaru + 2:16.9 14 MAKINEN Mitsubishi + 2:18.3 15 ARGYLE Mitsubishi + 2:41.9 33 GARDEMEISTER Mitsubishi + 6:35.9 Puik werk van Freddy. Toch verbaast het me dat alle rijders de nieuwe startprocedure van Australie voorstelden maar dat dat door de organisatie niet werd toegestaan. Ook een prachtprestatie van ouwe rot Possum Bourne. Fingers crossed voor dag 2 en 3. |
#10
|
||||
|
||||
Idd deze keer is het werkelijk op eigen kracht dat Freddy voorin meezit, getuige de keure aan supertalenten die ACHTER hem staan :-)
Thumbs up en duimen maar voor de volgende dagen... |
#11
|
|||
|
|||
top-3 kan voor de Freddy!!!!
wie is eigenlijk die leider ik ken zijn naam niet...? |
#12
|
||||
|
||||
Kenneth Eriksson is al lang een topper hoor, en eigenlijk is hij zelfs al een beetje op de terugweg...
Des te meer chapeau voor hem dat hij de rally leidt... |
#13
|
||||
|
||||
En dan nog in een Hyundai, toch ook niet direct de topmachine bij uitstek. Doen de Skoda's niet mee?
|
#14
|
||||
|
||||
Nee. De Skoda's zijn er niet bij.
|
#15
|
|||
|
|||
hoe komt het dat die nie meedoen?
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|