PDA

View Full Version : Wrak Van Het Jaar 2003


Pascal
02-02-2004, 23:23
WIE HEEFT HET “WRAK VAN HET JAAR 2003” GEKOCHT?

Federauto troost grootste tegenslag via ludieke wedstrijd
Heb je in 2003 een tweedehandswagen gekocht waarmee je de meest waanzinnige dingen hebt beleefd, waarna je blij bent dat je nog leeft? Dan is dit jouw kans. Federauto is op zoek naar de meest ongelukkige aankoop van een tweedehandswagen in 2003: het “Wrak van het Jaar”!
Met deze tweejaarlijkse wedstrijd wil Federauto de consument
sensibiliseren en misbruiken in de tweedehandsverkoop bestrijden. Om zich te beschermen, kan de consument immers letten op het kwaliteitslabel van de “Erkende Verkoper”. Dat wijst erop dat de verkoper de deontologische code van de Erkende Verkopers volgt.
De hoofdprijs van de “Wrak van het Jaar” - wedstrijd dient letterlijk als troostprijs, om het leed te verzachten: 3.100 euro, in de vorm van een cheque, waarmee de gedupeerde zich een kwaliteits(tweedehands)wagen kan aanschaffen bij een Erkende Verkoper.

Wie het schoentje past, trekke het aan!

Je hebt net een tweedehandswagen gekocht. Je denkt “dat is goed geregeld” en vertrekt met je aanwinst op de baan. De euforie blijkt echter van korte duur. Je koppeling laat het plots afweten en er komt een luide knal van onder je motorkap.
Even later merk je dat je maximumsnelheid op dertig per uur ligt. Je ruitenwissers schieten in actie als je je knipperlichten aanzet. En als het regent, regent het binnen en worden je voeten nat. Bij nadere inspectie zie je dat je motor slechts aan twee bouten vasthangt. Erger nog, je nieuwe aankoop blijkt in feite uit twee
halfjes te bestaan!
Deze verhalen zijn jammer genoeg geen fictie. Het is een greep uit de inschrijvingen van de vorige edities van het “Wrak van het Jaar”. Als je jezelf hierin herkent, voel je dan aangesproken! Neem deel aan de wedstrijd voor het “Wrak van het Jaar” en wie weet, win je er nog 3.100 euro bij!

Hoe zit het “Wrak van het Jaar” in elkaar?

De “Wrak van het Jaar” - wedstrijd wordt tweejaarlijks georganiseerd, door Federauto en de Groepering van Handelaars in Tweedehandse Voertuigen (GVO). Dit is al de vijfde editie.
Met deze wedstrijd willen de organisatoren misbruiken in de sector bestrijden. Ze willen consumenten ook sensibiliseren en hen wijzen op hoe ze zichzelf kunnen beschermen, namelijk door bij een betrouwbare professionnal te kopen.

De winnaar wordt verkozen op 17 april, bij de opening van PRO-CAR-EXPO, het Nationaal Salon voor Tweedehands Voertuigen die georganiseerd wordt door de Groepering van Handelaars in Tweedehandse Voertuigen (GVO) in Brussels Expo (Heysel) van 17 tot 20 april 2004.
De winnaar zich dan een kwaliteits(tweedehands)wagen kopen bij een Erkend Verkoper, met een cadeaucheque van 3.100 euro.

Hoe kan een consument zich dan beschermen?

Een tweedehandswagen kopen is niet simpel. De meeste mensen doen het niet elke dag en niet iedereen kent alles over carburators en ophangingen. Het is daarom van cruciaal belang om je wagen bij een betrouwbare verkoper te kopen. Die herken je aan het logo met de blauwe auto in de rode cirkel, dat staat voor het kwaliteitslabel van de “Erkende Verkoper”.
Een Erkende Verkoper onderschrijft de deontologische code van de belangenorganisatie Federauto en biedt degelijke kwaliteitsgaranties. Tweedehandswagens van Erkende Verkopers ondergaan eerst een grondige technische check-up vooraleer ze verkocht mogen worden. De verkoop verloopt
via een duidelijk en gedetailleerd contract dat goedgekeurd is door TestAankoop, met zékere garanties.

Kwaliteit op de tweedehandsmarkt

De Groepering van Handelaars in Tweedehandse Voertuigen (GVO) en haar leden streven naar kwaliteit, garantie, professionalisme en eerlijkheid bij de verkoop van tweedehandswagens. Daarom hebben ze het kwaliteitslabel voor de “Erkende Verkoper” ontworpen. Ze zijn ook voortrekker in de bestrijding van kilometerfraude, namelijk inzake de wet tegen de kilometerfraude en Car-Pass, een databank met de keuringsgegevens van alle wagens.

Het “Wrak van het Jaar” praktisch:

•Alle particulieren die in 2003 (tussen 1 januari en 31 december) een tweedehandswagen hebben gekocht, kunnen deelnemen.
•Zij kunnen zich tot 31 maart 2004 inschrijven bij Federauto.
•Het inschrijvingsformulier is beschikbaar bij Federauto, op 02 / 778 62 00 of www.federauto.be, bij alle Erkende Verkopers van tweedehandswagens en in de autokeuringstations.
•De lijst met Erkende Verkopers staat op www.federauto.be.
•Het "Wrak van het Jaar" wordt verkozen op 17 april 2004, bij de opening van PRO-CAR-EXPO, de beurs voor tweedehandswagens georganiseerd door de Groepering van Handelaars in Tweedehandse Voertuigen (GVO), van 17 tot 20 april.
•De winnaar krijgt een cadeaucheque ter waarde van 3.100 euro, waarmee hij of zij zich een kwaliteits(tweedehands)wagen kan kopen bij een Erkende Verkoper.
•Meer info is beschikbaar op www.federauto.be.

Bron : www.federauto.be

Ik herinner me nog de uitzendingen op de Nederlandse TV, ken het programma niet meer, waar men een gedetailleerde inspectie van het wrak van het jaar toonde. Hilarisch om naar te kijken maar triest als je zelf de eigenaar bent van zulke auto. Hopelijk zijn onze Paddockers attent geweest bij de aankoop van hun auto. Indien niet : je weet wat je te doen staat .....

C U

Mark
02-02-2004, 23:29
Originally posted by Pascal
Ik herinner me nog de uitzendingen op de Nederlandse TV, ken het programma niet meer, waar men een gedetailleerde inspectie van het wrak van het jaar toonde. Hilarisch om naar te kijken maar triest als je zelf de eigenaar bent van zulke auto.

Klopt, begin jaren tachtig bij de Tros, geloof dat het programma Kieskeurig was.

Idd, die inspectie was leuk om te kijken, maar het vervolg was nog leuker. Op het einde van de inspectie werd de wagen door een kraan omhoog getakeld en dan losgelaten..............ondersteund door een lullig melodietje en een zangkoortje dat roept": Die zien we nooooooit meer terug :D :D

Variant daarop was een betonnen slopershamer op de wagen te laten vallen.

FastFons
03-02-2004, 16:39
Vorig jaar was dit toch een rode golf cabrio als ik me niet vergis. Hij was pertotale geweest en uit 3 andere golfjes bijeengelast.
Daarbuiten was er nog vanalles kapot maar dat weet ik niet meer

FF

fordje
03-02-2004, 17:39
Originally posted by Marshal
Klopt, begin jaren tachtig bij de Tros, geloof dat het programma Kieskeurig was.

.....


Was dat niet "Wrak op de weg " ???

Supra
13-04-2004, 13:03
Originally posted by FastFons
Vorig jaar was dit toch een rode golf cabrio als ik me niet vergis. Hij was pertotale geweest en uit 3 andere golfjes bijeengelast.
Daarbuiten was er nog vanalles kapot maar dat weet ik niet meer

FF

klopt, waren mensen uit maasmechelen. kheb de auto ervoor al een paar keer gezien. vanbuitenaf viel ie nog wel wat mee