PDA

View Full Version : World Series 2004


Mr.Dallara
04-02-2004, 15:18
Het is nog redelijk vroeg, ik weet het!

Maar de eerste nieuwtjes beginnen zo stillaan binnen te sijpelen:

- RPM Racing welcomes Sito Pons in the World Series by Nissan
Former MotoGP champion committed in the series!

- Pons Racing and the Renault Drivers Development join forces!
Kovalainen for Pons Racing!

- GD Racing test young drivers
Gatto and Ricci are on the list


Bron: www.wseries-live.com (http://www.wseries-live.com)


Laten we afspreken dat iedereen die over de World Series iets vind qua info, tests, teams en piloten, ... het hier op deze thread post.

Mr.Dallara
04-02-2004, 16:00
Hier alvast enkele handige websites om op de hoogte te blijven vd laatste nieuwtjes:

Teams:

Racing Engineering (http://www.racing-engineering.com)

Gabord Competicion (http://www.gabordcompeticion.com)

Carlin (http://www.carlin.co.uk)

Adrian Campos (http://www.adriancampos.com)

KTR (http://www.ktr.be) (ons Belgische team in de World Series)

RC Motorsport (http://www.rcmotorsport.it) (prachtige intro)

Vergani Formula (http://www.verganiracing.com)


Epsilon Euskadi en Saulnier Racing hebben geen website. (voor zover ik weet)
En de nieuwe teams, nl. Pons en Porfesa Competicion hebben ook geen site. Pons heeft wel een site nl. www.hondapons.com (http://www.hondapons.com/) , maar deze gaat over hun activiteiten in de motoGP en nog niet over de World Series.

Mr.Dallara
07-02-2004, 12:24
Gabord Competicion met Juan Cruz Alvarez




WS - Gabord stopt niet met World Series

Tweevoudig kampioen Gabord Competicion blijft dan toch actief in de World Series by Nissan. De Spaanse renstal heeft de jonge Argentijn Juan Cruz Alvarez aangetrokken en onderhandelt met 2 internationale rijders voor het tweede stuur.

Gabord trekt zich dus niet terug uit de World Series, ondanks het feit dat de belangrijkste teamleden vertrokken zijn naar de nieuwe renstal van moto-legende Sito Pons. Het bedreigde Gabord vond de redding in een samenwerking met Reyco Motorsport, dat vorig jaar met Avarez de titel behaalde in de World Series Light.

Juan Cruz Alvarez is 18, hij werd vorig jaar (op zijn 17de) Light-kampioen na een recordreeks van 8 overwinningen. Drie jaar geleden zat de Argentijn nog in een kart. Alvarez werd eind vorig jaar gecontacteerd door Renault voor een plaats in het "Driver Development"-programma, maar de voorkeur ging uiteindelijk naar Alvarez' landgenoot Jose Maria Lopes.

Mr.Dallara
07-02-2004, 12:29
Sito Sons met Heiki Kovalainen



Gabord heeft de steun verloren van Renault, dat in 2004 gaat samenwerken met het nieuwe World Series-team Pons in het kader van zijn Driver Development-programma met Heiki Kovalainen. Veel teamleden waren intussen al overgelopen naar Pons.


Eigenlijk al "oud" nieuws, maar op die manier staan hier dan al de twee eerste piloten vermeld die een contract hebben getekend voor de World Series 2004.

Mr.Dallara
10-02-2004, 18:46
De World Series zullen doorgaan, ook na 2005 !!!


RPM: World Series by Nissan ook na 2005
RPM, de organisator van de World Series by Nissan, heeft vandaag in een commmuniqué gereageerd op de geruchten als zou de geboorte in 2005 van de GP2 Series als vervanger van het FIA F3000-kampioenschap op termijn het einde betekenen van de WS.

RPM stelt o.m. dat:

- het momenteel voorstellen onderzoekt van verscheidene hoofdsponsors en motorleveranciers, wat
bewijst dat men de serie ook verder dan 2005 wil blijven organiseren.

- het een overeenkomst heeft met constructeur Dallara Automobili, overeenkomst die verlengd zal worden tot 2007

- het dit jaar minimum 700.000 Euros aan prijzengeld zal verdelen tussen de teams en dit ongeacht de naam van de nieuwe kampioenschapssponsor

- het een bonus van 180.000 euros veil heeft voor de winnaar van de World Series Light.


:) Want de World Series zullen blijven bestaan!!!

:rolleyes: Maar wat gaat er van het deelnemers veld (vooral qua teams) over blijven, als blijkt dat de GP2 (nieuwe F3000) terug een succes formule gaat worden...

Ik ben alvast benieuwt!

Mark
10-02-2004, 20:44
Kijk, je kunt als organisator veel roepen............of het waarheid wordt is vers twee. Ze kunnen eigenlijk niks anders zeggen dan dit.........

Dus 2005, eerst zien dan geloven ;)

Edit: het persbericht op pitstop is iets uitgebreider dan op autosport.be .................de eerste mitsen en maren zijn daar nu al te lezen. RPM is zich nu al aan het indekken voor 2005 ;)

RPM heeft een persbericht rondgestuurd met heel wat voornemens en plannen voor de toekomst. Maar de organisator kan voorlopig geen spijkerharde garanties geven dat het kampioenschap ook na 2004 nog leefbaar zal zijn.

.......Volgens RPM biedt het huidige contract met Dallara een optie voor verlenging tot 2007, maar daarover moet nog onderhandeld worden...............
www.pitstoptv.be


Op 1 februari zat ik al in de goede richting......... (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=P4585_0_2_0_C)

Mr.Dallara
11-02-2004, 18:17
Bwa, dat weet ik nog zo maar niet!

- De chassis zijn er alvast ZEKER voor de komende 3 seizoenen (nl. 2005 - 2006 - 2007). zie hier (http://ws.racing-live.com/en/index.html)

- De motoren, dat is word nog een andere zaak! Want op Nissan krachtbronnen moeten ze uiteraard niet gaan rekenen, maar zoals al is vermeld, zijn de mensen van RPM dus met enkele andere motorbouwers aan het spreken...

DUS: het einde van het World Series kampioenschap is nog niet in zicht!!! Het zal idd wel wachten worden tot in 2005 vooraleer we de alles uiteraard met zekerheid zullen weten

Mr.Dallara
11-02-2004, 20:01
Ik heb deze namiddag een bezoekje gebracht aan de workshop van KTR, en kan jullie daardoor de volgende nieuwtjes melden:


- Vandaag is Didier Andre & z’n manager over de vloer geweest om te onderhandelen met Kurt Mollekens himself, over een mogelijk zitje voor het komende seizoen!!!

-Deze onderhandelingen zouden al in een redelijk ver stadium staan, bovendien heeft Andre ook al een veelbelovende test afgeleverd voor rekening van KTR (op het einde van vorig seizoen). > wait and see, is hier de boodschap dus!

-Bovendien zouden er al benaderingen zijn geweest tussen KTR en Ryan Briscoe (Euro F3 kampioen van2003)! Maar bij hem zou het nog ver van een besluit zijn, aangezien van zijn kant nog $ optafel moet komen. > net als bij Andre, is de boodschap wait and see!

-De piste om met onze Spaanse vriend Felix Portiero door te gaan, is eerde zeer klein! Dit om het feit dat hij geen grote sponsor meer achter zich heeft staan.


-Verder kan ik jullie melden dat er op 9 & 10 maart collectieve testen zullen plaatsvinden in Jarama, en op 15 & 16 maart ook collectieve testen zullen plaatsvinden maar dan op de omloop van Barcelona.

-De doelstelling is om voor de éérste test zekerheden te hebben qua piloten, d.w.z. dat het de bedoeling is om 2 (of toch zeker 1) pilo(o)t(en) onder contract te hebben voor 9 maart!

-KTR zal tussen de collectieve testen op Barcelona en de eerste race nog minstens 1 privé-test houden, later nog meer over plaats en datum…


Straks nog wat nieuwtjes...

Mr.Dallara
12-02-2004, 06:13
Verder, nog deze weetjes:

-De kalender voor 2004 is nog zeker niet ergens 100% correct te vinden, dit omdat er nog dagelijks nieuwigheden in opduiken.

-Zoals een mogelijke race in Hongarije (Hungaroring)

-En ook een mogelijke straat-race in Noord-Spanje!

-Eén ding is alvast een zekerheid: dat de race van de WS in Zolder wel degelijk gaat plaatsvinden op 25 april, en dus niet zoals (nog) op vele websites staat geschreven op het einde van juni. De reden van de verplaatsing van eind juni naar april is te wijten aan het fijt dat het circuit van Dubai nog niet zal klaar zijn in april, en de race daar dan zal plaats vinden na de race in China (in november). En dat Zolder dan de plaats inneemt van Dubai op de kalender.


-Verder kan ik jullie nog melden dat er dit seizoen word gereden met een volledige nieuwe Ricardo versnellingsbak! Deze is speciaal ontworpen voor de WS, en zal nog betere prestaties leveren, meer verhoudings mogelijk heden geven en nog meer betrouwbaarheid leveren.


-Ook even melden dat track engineer Jean-Pierre De Backer het team heeft verlaten, en zich nu full-time gaat vervoegen bij het Cronos team (meerbepaald in het C2 supper 1600 project). Dit nadat hij vorig jaar al ingenieur was tijdens alle EK rally’s voor de Russische crash boy Vassin, en uiteraard niet te vergeten dat hij er ook mee heeft voor gezorgd dat Fast Freddy de Condroz rally heeft kunnen winnen! Ook niet te vergeten, is dat hij de ingenieur was tijdens de meeste F-Renault 1600 manches van Jerome d’Ambrosio (TBR)! Ik veronderstel dat ik niet moet zeggen dat hij een man was die z’n vak écht wel kon, daarom wensen we hem nu veel succes toe in z’n verdere loopbaan.

-Direct daarop aansluitend kan ik ook melden dat we een nieuwe top ingenieur in huis hebben! Zen naam ben ik jullie nog verschuldigd, maar ik kan jullie alvast zeggen dat hij grote ervaring heeft in de eenzitter wereld! Hij heeft nl. vorig jaar nog bij Zele (ex WS team) gewerkt, ook is hij enkele jaren in de States actief geweest en een jaar of 8 geleden heeft hij zelfs nog bij Astromega z’n job gedaan. Een échte aanwinst dus!


-Bovendien is het zo dat de geruchten de ronden maken, dat er bij het nieuwe Spaanse team Porfesa (nu al!) financiële problemen zouden zijn. Ze zouden nu al problemen hebben met het betalen van hun Nissan krachtbronnen! Laat ons hopen dat dit verhaal een positieve afloop kent! (ter info: Porfesa is het nieuwe team, dat is opgericht door “papa – Portiero”.)

Mr.Dallara
13-02-2004, 21:57
Didier Andre bij KTR in 2004!

Hier de bevestiging van wat ik jullie enkele dagen geleden al aankondigde:



World Series by Nissan: Didier André tekent bij KTR

http://images.autosport.be/image.asp?id=3447&size=3&style=3

Fransman Didier André rijdt dit jaar in de World Series by Nissan voor rekening van het Belgische KTR. "De onderhandelingen hebben een tijdje aangesleept maar werden zopas gefinaliseerd met de handtekening van de rijder" licht teammanager en -eigenaar Kurt Mollekens een en ander toe.

"Ik ken Didier al langer, hij behoort tot mijn kart-generatie en ooit waren we dus concurrenten. Een snelle jongen toen, die viermaal Frans kampioen werd en vice-Europees kampioen bij de Junioren.

Tussen 1993 en 1996 reed hij Formule Campus en F3 in Frankrijk waarna hij in 1997 naar de States verhuisde en er drie seizoenen Indy Light ging rijden. In 1998 werd hij vice-kampioen maar in 1999, jaar waarin hij ook in Champ Cars ging testen, eindigde hij pas achtste. In 2001 bracht hij het in IRL tot tweede rookie om vervolgens in 2003 naar de World Series by Nissan over te stappen; bij Serge Saulnier werd hij toen teammaat van Claude Besson. De overstap verliep aanvankelijk nogal moeizaam maar naarmate het seizoen vorderde gingen de resultaten in stijgende lijn en eindigde hij als gelijke van de initieel snellere Besson. Het is die positieve curve die we dit jaar bij KTR willen doortrekken. Niet dat ik Didier wedstrijden zie winnen maar een quasi vaste stek in de top tien zit er m.i. wel in."

Mollekens die ook voor zichzelf nog aan een aanlokkelijk programma timmert, hoopt volgende week de ver gevorderde besprekingen met een tweede (om tactische redenen nog niet nader te noemen) rijder af te ronden.

"Dat zou niks te vroeg zijn want op 9 en 10 maart staat in Jarama reeds een eerste collectieve test geprogrammeerd. In totaal zijn er voor aanvang van het seizoen vier officiële testdagen voorzien plus de mogelijkheid tot drie privé-dagen per wagen. In de loop van het seizoen kan er op de donderdagen voor de wedstrijden in Zolder, Magny Cours, Lausitzring en Valencia getest worden." (HvO)

Mr.Dallara
13-02-2004, 22:03
Bij deze zijn er dus al 3 piloten met een contract voor het komende seizoen in de World Series, nl.:

Heikki Kovalainen (Fin) Pons

Juan Cruz Alvarez (Arg) Gabord Competicion

Didier Andre (Fra) KTR

Mr.Dallara
13-02-2004, 22:10
Ik heb net gelezen op autosport.be dat de plannen om een straten race te organiseren in Bilao niet zullen doorgaan.
En dat er voor het nog locatie loze weekend op 25 juli de namen Valencia, Estoril of een trip naar Engeland de ronde doen!

meer info HIER (http://www.autosport.be/shownews.aspx?id=2914).

Mr.Dallara
13-02-2004, 22:29
Epsilon Euskadi heeft grote ambities!

De Basken hebben zomaar eens even de ambitie om dit seizoen de piloten- en het teams kampioenschap te winnen!

Lijkt me wel wat te veel van het goede, maar toch verwacht ik wel sterke prestaties van hun, want ze hebben vorig seizoen écht een zéér sterk seizoen gereden met Ravier en Vilarino!

Ik ben alvast benieuwt!


Epsilon Euskadi moves

Big project on the making !


Epsilon Euskadi team finished the 2003 season on a high, finally concretizing a potential which the team had hard times to express since the 1st race and the podium of Ander Vilarino,

The Basque dominated all his opponents in Barcelona, and if he was less lucky thereafter, his team-mate Jean-Christophe Ravier took over. The French finished 5th in the drivers championship and the Spaniard 8th, whereas the team followed close on Racing Engineering's heels, with a 3rd final place.

Once more, the Franco-Spanish team will aim at the two titles in 2004, during a vital year for Epsilon Euskadi whose very ambitious project goes on to grow, as Michel Lecomte, owner of Euskadi Epsilon, told us.

"Since the last race of 2003, we carried out the moving of the Technical Department V6 in Spain, to our workshop located at Azkoitia. This workshop is a brand new one and a very modern one”.

Moreover, if the team is moving, it is aiming for more stability', a crucial factor to be successful on the long term.
“We do not have at the present time any notable change in our team compared to the year 2003. Our aim for the 2004 season is quite simple: to win the drivers and teams championships!".


Bron: www.wseries-live.com (http://ws.racing-live.com/en/index.html)

Mr.Dallara
13-02-2004, 22:37
Een wijziging in de data van de pré-seasen testen:


Collective testing schedule :
5 March at Barcelona : World Series Light
8 and 9 March at Jarama : World Series Light
9 and 10 March at Jarama : World Series by Nissan
13 and 14 March at Barcelona: World Series by Nissan

Zoals je kan zien, zijn de testen in Barcelona 2 dagen vervroegd, van 15&16 naar 13&14 maart.

Meer info HIER (http://ws.racing-live.com/en/index.html).

Mr.Dallara
13-02-2004, 22:45
RPM geeft enkele redenen waarom men niet moet gaan twijfelen aan het fijt dat het kamioenschap zou gaan verdwijnen!


Following to the announcement of the project GP2 Series, and due to recent doubts emerged around the big single-seater competitions below F1, RPM Racing would like to made the following statement:

1. Firstly, we would like to welcome the arrival of the new series GP2, born with the intention of replace the FIA F3000 Championship in all it terms.

2. RPM Racing is currently evaluating several Title Sponsor and Engine Suppliers proposals, which in any case will determine the continuity of the project from 2005.

3. RPM Racing has an agreement in force with Dallara Automobili S.r.l. that is currently being re-negotiated for an extension until 2007.

4. RPM Racing will distribute a minimum amount of 700.000 Euros amongst the 2004 World Series by Nissan entered teams, independently of the announcement of the Title Sponsor for the current Season.

5. RPM Racing will give a bonus of 180.000 Euros to the World Series Light Winner.

6. RPM Racing is pleased to announce that in 2004 it will accomplish its first three-year term, giving a new vision and a new understanding to the big single-seater competitions below Formula One. We are glad to have contributed to the arrival of new series like GP2, and to the increase of the feeling of hope for go-kart drivers.


Bron: www.wseries-live.com (http://ws.racing-live.com/en/)

Mr.Dallara
18-02-2004, 20:56
Aangezien, het hier in de thread vd World Series even stil is, zal ik even wat foto's boven halen van vorig seizoen.

Met dank van men maat Bert die zorg voor het online zetten van de foto's, kan ik jullie daardoor wat foto's laten zien van WS round's in Zolder, Lausitzring en A1-ring van 2003.

Hopelijk vinden jullie het goeie fotos ??? :)

HIER (http://users.skynet.be/kbo-torfs/pagina%202eZolder.htm) de link naar de foto's van de race op Zolder.

HIER (http://users.skynet.be/kbo-torfs/Pagina%202eLausitzring.htm) de link naar de foto's van de race op Lausitzring.


De foto's van de race op de A1-ring volgen nog, normaal voor het weekend zelfs nog.

Alvast veel kijk plezier!


Het is de bedoeling dat ik het komende seizoen zoveel mogelijk foto's vd WS races, testen, ... online ga brengen.

Mark
18-02-2004, 21:13
@Mr.Dallara

Zou je mij eens kunnen mailen op mark@auto-sport.nu ?

Mr.Dallara
19-02-2004, 19:55
Net gelezen op WSERIES-LIVE.COM (http://ws.racing-live.com/en/index.html) dat de straten-race in Bilbao er zeer waarschijnlijk gaat komen in 2005!!!



Bilbao will host a street race in 2005!
An urban race in the Basque region


The most successful single-seater Series after Formula One will contest an urban race in Bilbao.

Ander Vilariño, the Basque - French team Epsilon-Euskadi frontrunner, is one of the best references of the World Series by Nissan.

The city of Bilbao and RPM Racing may led to Bilbao the most important motorsport events besides Formula One, the World Series by Nissan.

The World Series by Nissan, World Series Light and Formula Junior Spanish Championship races are a unique racing weekend in the world of motorsport. This Series are a professional motorsports pyramid, with single seaters between 125 and 450 hp featuring more than 60 cars on the track, allowing the drivers to show this splendid high- tech sport.

The project was presented yesterday at the Bilbao City Hall and the track design is original from Jaume Nogué, member of the FIA Technical Comitee. Bilbao is expected to represent one of the best urban layouts of the 21st century. The track will have more than 3.980 meters of length, with a minimum track-width of 10 meters, 19 left corners, 14 right corners and a 10440 m2 of paddock area.

The paddock area, placed in the Zorrozaurre neibourhood, near the Bilbao River, will display 26 boxes, as well as other work areas and team parking facilities. In this area, the track will describe an important angle (near the Deusto University).

This area will be completed with grandstands, presenting very interesting views to the public. Gran Vía Street will be another important sight area.

The circuit's project promoted by the modern town of Bilbao, underlines three important concepts: safety, optimal view points for the crowd and good adaptation to the track facilities as well as keeping the minimum environment and acoustic impacts.

In order to success in these concepts, the roadway will be improved and there will exist two protection lines, reinforced concrete walls and FIA homologated metallic barriers.

Besides, it has been designed a protection line along both sides of the track and a second scored safety line based in tyre protections will be displayed.

The crowd allocation, grandstands and natural lawns will be designed trying to avoid the urban elements as well as the normal traffic situation.

In 1998, the Formula Nissan was born with both the Real Federación Española de Automovilismo and the FIA support with one aim: to allow the Spanish driver's step into the Formula One.

In a record time, the young winner of the first championship, nowadays one of the most reputed Formula One drivers, linked with the BMW.WilliamsF1 team since three2001, became the first driver to enter a Formula One team since 1989.

Only a year later, 16-year-old teenager and Junior World Karting Champ Fernando Alonso, was close to burst into our life. Fernando Alonso wasn't that known at the moment, but his fantastic performance in the Formula Nissan made him champion in the last race, getting the passport through a successful motorsport career.

During the 4 years of the Formula Nissan existence, the national circuits turned out to be filled again, while a new comprehension of the single-seater European formulas was settled.

The enthusiasm allowed RPM Racing to continue with a new car concept development, the Dallara Nissan F1-styled single seater, initially equipped with a 400 hp powered Nissan engine, and lately boosted to 450 HP. The new car improves widely the Formula 3000 lap times.

Through the years, most of the drivers who have competed in the World Series by Nissan, currently winning other international car racing competitions and carry the World Series spirit with them.

The grown of interest on the World Series by Nissan is based partially in drivers such as Fernando Alonso, Ricardo Zonta of Franck Montagny but also in its efforts made upon the areas of marketing and communication.

The World Series races are being broadcasted in more than 77 countries around the world. From the United States to Japan. Besides of being a reference for all Formula One promising drivers, the World Series has there own life. Winning the World Series is the main achievement of their drivers.

Among the World Series by Nissan reference drivers, it is compulsory to talk about the Basque man Ander Vilariño, who alongside Jean- Cristophe Ravier, races under the colours of the Basque-French team, based in Azkoitia, Epsilon-Euskadi.

His manager, Michel Lecomte and the prestigious advice of the experienced Joan Viladelprat supports this team linked to an investigation project from the University of Mondragón.

Briefly, the street race in Bilbao will become a unique race event in the World Series by Nissan calendar.

The main involvements for this event to take place at the city of Bilbao are:
- The existence of car racing support and the precedent of Ander Vilariño.
- The non-existence of a permanent circuit in the North of Spain.
- Reinforce of the leisure, cultural and tourism offer of the city of Bilbao.
- It means a singular event for the city.
- Implies a high economic impact in terms of PIB and employment.
- Strong media effectiveness and stimulating effect of the Bilbao's image.
- A boost for the associated sectors (tourism, services and automotive).

Mr.Dallara
23-02-2004, 15:19
De naam Neel Jani word in verband gebracht met het Spaanse Racing Engineering...

Voor die het niet moesten weten, Neel Jani is de vice kampioen FRV6 van 2004 en is ook testrijder bij Sauber F1!

Mr.Dallara
24-02-2004, 20:15
Tristan Gommendy bij Saulnier Racing in 2004!


Saulnier Racing unveils 2004 driver line-up

Tristan Gommendy will make his debut in the World Series by Nissan


The 2003 Season allowed the French squad Saulnier Racing to finish its first year of the World Series by Nissan in a positive way, with Bruno Besson visiting the podium three times and achieving one pole position. Saulnier Racing faces its second season with good hopes, and will trust the drive of one of its Dallara Nissan cars to the driver Tristan Gommendy.

“Having Tristan with us will let us go over a new period in terms of results. Our first season gave us a good experience in this discipline. Besides that, this Series will be the perfect match for Gommendy's racing career. Certainly he is one of the best French values in the single seater competition”, says team-owner Serge Saulnier.

Tristan Gommendy, former French F3 Champion and winner of the Macao GP in 2002, has an important background in single-seaters. Current member of the FFSA team, we putted some impressive drives last year in the FR V6 Eurocup, finishing third.

His first drive with the Dallara Nissan will take place the next 9 of March at El Jarama Circuit, close to Madrid. Gommendy is keen to drive the 450 HP car.
”The Dallara Nissan from the World Series is a very competitive car and its driving must be quite pleasant. Saulnier Racing has achieved some good results even though they were totally newcomers. Together we can do great things, specially after the winter development work in the factory”.


Dat is weer een aanwinst voor de World Series! :)
Die Fransman is Frans F3 kampioen geweest, heeft de F3 race in Macau gewonnen in 2002, behoort tot het FFSA team en heeft vorig jaar nog in de FRV6 gereden!

Bron: wseries-live.com (http://www.wseries-live.com)

Mr.Dallara
24-02-2004, 20:19
Dan hebben we bij deze al 4 drivers die hebben getekend voor het komende WS seizoen!

-Heikki Kovalainen (Fin) Pons

-Juan Cruz Alvarez (Arg) Gabord Competicion

-Didier Andre (Fra) KTR

-Tristan Gommendy (Fra) Saulnier Racing

Mr.Dallara
24-02-2004, 20:45
Verder worden de volgende piloten en teams in het "tam-tam circuit" met mekaar in verband gebracht:

- Enrique Bernoldi en GD-Racing
- Felix Portiero en Porfesa Motorsport
- Ander Vilarino en Epsilon
- Bruce Jouanny en KTR

Afwachten maar dus... ...tot de volgende handtekening is gevallen voor een WS zitje.

Mr.Dallara
25-02-2004, 12:30
Net gelezen op autosport.be


World Series voor Bas Leinders

Het is nagenoeg zeker dat we Bas Leinders in 2004 in de World Series aan het werk zullen zien.
Blijft alleen nog te achterhalen ... welke World Series?
Sinds Timo Glock met het derde Jordan-zitje aan de haal ging moest onze landgenoot op zoek naar een interessant alternatief. Een extra seizoen in de World Series by Nissan lijkt hierbij het meest voor de hand te liggen. Al willen geruchten dat Leinders wel eens in de vernieuwde Champ Car World Series zou kunnen opduiken. Meer bepaald bij Walker Racing dat vorig jaar met Darren Manning negende eindigde.

Dinsdagavond door Autosport.be gepolst of dit verhaal ook klopte, kregen we aanvankelijk een geschrokken Bas Leinders aan de lijn. Dus toch?

"Het klopt dat ik een tijdje geleden twee interessante voorstellen uit Amerika heb gekregen, één daarvan kwam inderdaad van Walker Racing" aldus Bas. "Maar voorts is het zo dat mijn manager Marc Guiot zich hiermee inlaat en ik ter zake niet frekwent op de hoogte word gehouden van eventuele verdere ontwikkelingen. Het verhaal dat ik bij Walker Racing de plaats van Timo Glock - die eerder voor het team testte - zou innemen, is echter al te gek.
Champ Car is tot dusver een ver-van-mijn-bed-show. Ik heb nog maar één keer een wedstrijd bijgewoond, met name in Houston en op uitnodiging van Eric Bachelart.
Overigens kreeg ik precies vandaag nog interessant nieuws uit de WS by Nissan-hoek...
Eén ding kan ik alvast zeker stellen: beide kampioenschappen kombineren is uitgesloten. De F1-plannen zijn ten andere nog helemaal niet opgeborgen; een startplaats op de grid van de Belgische GP moet kunnen." (HvO)

FormulaV-JH495
25-02-2004, 18:33
ook gelezen :D

Eigenlijk is er hier wel wat weinig interesse voor deze thread .. of is dit enkel maar een informatieve thread :D ...

Ik hoop dat wij dit jaar terug een mooie race gaan krijgen op Zolder ... @ Mr Dallara ... enig idee of de donderdag voor de race op Zolder terug een officiële testsessie is voorzien ???

Mr.Dallara
25-02-2004, 20:45
Op donderdag voor het raceweekend vinden er ook dit jaar weer collectie testen plaats!

En KTR zal enkele weken voor de race zelf ook nog privé komen test rijden!

Mr.Dallara
26-02-2004, 22:30
Adrián Vallés met Pons in 2004!

Net verschenen op wseries-live.com (http://ws.racing-live.com/en/index.html):

Dan is Pons het team dat als eerste een voldige line-up kan geven voor het komende seizoen. Hun piloten zijn dus: Heikki Kovalainen en Adrián Vallés.

Dan zijn er nu al 2 piloten die via de World Series Light de weg gevonden hebben naar de World Series, nl: Juan Cruz Alvarez en Adrián Vallés.

Mr.Dallara
26-02-2004, 22:32
Bij deze hebben we dan al 5 piloten met een contract voor het komende WS seizoen:

-Heikki Kovalainen (Fin) Pons

-Adrián Vallés (Spa) Pons

-Juan Cruz Alvarez (Arg) Gabord Competicion

-Didier Andre (Fra) KTR

-Tristan Gommendy (Fra) Saulnier Racing

Mr.Dallara
26-02-2004, 22:39
De foto's (28) van de World Series op A1-ring (2003) zijn net online verschenen!

Ze zijn te vinden op users.skynet.be/kbo-torfs (http://users.skynet.be/kbo-torfs/index.htm)

Veel kijkplezier! ;)

Mr.Dallara
26-02-2004, 22:50
Net gelezen op www.italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news_world%20series/news.asp?id=545) :


Ryo Fukuda possibile seconda guida di Belmondo

Il Belmondo Racing, che si appresta a debuttare nella World Series, affiderà una Dallara-Nissan a Boris Derichebourg mentre per la seconda è in lizza Ryo Fukuda. Il giapponese di Fukuoka è automobilisticamente cresciuto in Francia avendo percorso, dal 1996 al 2001 tutte le tappe, dalla F.Campus alla F.3 che ha vinto nel 2001. Fukuda nel 2002 è entrato nell'orbita della Honda divenendo il collaudatore della Bar (nella foto) mentre nel 2003 ha corso nella F.Nippon. Uscito dalla rosa dei piloti della Casa giapponese, Fukuda ora punta a tornare in Europa ed è in serrata trattativa con Paul Belmondo.


Mogelijk dus Ryo Fukuda in de World Series, dit zou alvast een aanwinst zijn voor het kampioenschap! Weer een piloot met F1 kilometers in de WS, het kan het kamioenschap alleen maar tengoede komen...

Mr.Dallara
27-02-2004, 15:10
Narain Karthikeyan bij RC Motorsport !

Net gelezen op www.italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news_world%20series/news.asp?id=555) :


Narain Karthikeyan torna alla RC Motorsport

Narain Karthikeyan sarà il pilota della RC Motorsport per la stagione 2004 della World Series. Il 27enne indiano di Chennai ritorna così nella squadra italiana che lo ha lanciato nella categoria nel 2002 quando si piazzò al nono posto. Nel 2003 Karthikeyan ha corso per il team Carlin concludendo quarto assoluto. Ora parte per vincere. Narain era in lizza per guidare la terza Minardi, o addirittura affiancare Gianmaria Bruni nel mondiale di F.1, ma per motivi di budget non è riuscito a concludere l'accordo. Karthikeyan ha corso tre anni nella F.3 inglese, dal 1998 al 2000, ottenendo il quarto posto nel 2000. In quegli anni la Jaguar si interessò a lui tanto che gli fece svolgere più di un test. Nel 2001 ha corso senza successo nella F.Nippon poi ha sposato il progetto World Series.


Dan hebben we na Heikki Kovalainen al een tweede absoluute topper die een contract heeft voor de WS 2004!

Mr.Dallara
27-02-2004, 15:12
Het lijstje van piloten met een contract:

-Heikki Kovalainen (Fin) Pons

-Adrián Vallés (Spa) Pons

-Juan Cruz Alvarez (Arg) Gabord Competicion

-Didier Andre (Fra) KTR

-Tristan Gommendy (Fra) Saulnier Racing

-Narain Karthikeyan (Ind) RC Motorsport

Mr.Dallara
03-03-2004, 16:31
Pablo Donoso bij GD Racing!


Pablo Donoso and GD Racing
“He will show his real potential!”

A 2004 season in the terms of continuity for GD Racing: after a careful evaluation about the possibility of improvement of the 2003 performances, the Team of the “Running Dog” has decided to continue with the same staff and possibly with the same drivers.

The young chilean driver Pablo Donoso (19) will race the whole 2004 Season with GD Racing.

Cristiano Giardina, team Manager, said: “After having seen Pablo racing the last season we expect a good Championship. I'm sure during this season he will show his real potential”.


Bron: WSERIES-LIVE.COM (http://ws.racing-live.com/en/index.html)

De 19 jarige Pablo Donoso is dan al de derde WSlight piloot die de overstap maakt naar de WS, eerder hadden al Juan Cruz Alvarez en Adrián Vallés getekend voor een World Series zitje!

Donoso heeft vorig seizoen al een 2-tal race's afgewerkt voor rekening van het Italiaanse GD Racing als teamgenoot van Bernoldi. Toen is hij vooral in de Belgische media gekomen tijdens de race in Valencia, hij had toen Leinders in de laatste ronde en laatste bocht van de baan geramd!

Laat ons dus maar hopen dat hij zulke dingen niet meer gaat herhalen in het komende WS seizoen.

Mr.Dallara
03-03-2004, 16:51
Tiago Monteiro bij Carlin!


Monteiro enters World Series by Nissan
With top team carlin motorsport

The Minardi Cosworth Team has announced today in a Press Conference held at Melbourne that it has signed Tiago Monteiro as an official test driver for the 2004 season. As such, the 27-year-old, from Portugal, will assist the team with its test and development programme in the course of the year, “dovetailing” these commitments with a full season competing in the World Series by Nissan, where he will be driving for the highly regarded Carlin Motorsport organisation. He will not take part in Friday test sessions during Formula One weekends.

Monteiro has certainly not trodden an “accepted” route to the top levels of motor racing, having started his career in 1997, in the French Porsche Carrera Cup, after being inspired by his father, was also a competitor in the series. Since then, Monteiro has raced successfully in a wide variety of categories, including the French F3 Championship, French GT Championship, Andros Trophy (ice racing), and FIA International F3000 Championship, while also competing in a number of significant one-off events, such as the 24 Hours of Le Mans, Macau Grand Prix, Korea Super Prix and Marlboro Masters. In 2003, he joined Fittipaldi Dingman Racing for a season in the hard- fought Champ Car World Series, once again proving himself to be both versatile and highly competitive, having achieving a Pole Position in Mexico City and having leading the St. Petersbourg and Mid-Ohio races.


Een voledig interview is te lezen op WSERIES-LIVE.COM (http://ws.racing-live.com/en/index.html)

Dit is weer een knaller van formaat die het World Series veld mag vervoegen! En dit in combinatie met een topteam als het Engelse Carlin, die gaan volgens mij goede prestaties neerzetten.

Voor diegene die het nog niet moesten weten, Tiago Monteiro is ook testpiloot bij Minardi F1!

Tiago Monteiro z'n site >>> www.tiagoracing.com (http://www.tiagoracing.com)

Mr.Dallara
03-03-2004, 17:08
Het word weer eens tijd om het lijstje met piloten met contract voor het komende WS seizoen een update te geven.

- Heikki Kovalainen (Fin) Pons

- Adrián Vallés (Spa) Pons

- Juan Cruz Alvarez (Arg) Gabord Competicion

- Didier Andre (Fra) KTR

- Tristan Gommendy (Fra) Saulnier Racing

- Narain Karthikeyan (Ind) RC Motorsport

- Pablo Donoso (Chi) GD Racing

- Tiago Monteiro (Por) Carlin

Het begint stillaan een redelijk lijstje te worden met piloten die we met zekerheid aan het werk gaan zien tijdens het komende WS seizoen. Dit lijstje zal ongetwijfeld volgende week sterk aandikken, want dan gaan de collectieve testen plaatsvinden.

Dinsdag 9 en woensdag 10 maart zal er getest worden in Jarama, zaterdag 13 en zondag 14 maart zal er gereden worden in Barcelona. Het word dus een zeer drukke periode voor al de World Series teams en piloten!

FormulaV-JH495
03-03-2004, 19:34
en Leinders ?? gaat hij enkel maar een paar uurtjes testen dit jaar ?? of zal hij dit jaar de World Series rijden

Thomaske
03-03-2004, 19:37
Zou ik ook eens willen weten. Mss komt hij wel wat wedstrijden rijden maar allemaal gaat dat wel met zijn F1-kalender.

Mr.Dallara
03-03-2004, 21:12
Ik zou het ook zeer graag willen weten dat we Bas dit jaar weer in de WS aan het werk gaan zien.
Maar ik denk dat het afwachten zal worden tot volgende week, dan zullen we zien dat hij er bij zal zijn tijdens de collectieve testen.

Maar een volledig seizoen WS zal hij zowieso niet kunnen combinere met z'n F1-job. (De WS race's in Zolder vallen bijvoorbeeld al samen met de F1 in Imola.)

Maar het is in iedergeval mogelijk om een WS seizoen te rijden met uitzondering van enkele wedstrijden. Kijk maar naar Marc Gene, hij reed enkel de eerste helft van het vorige seizoen bij Campos. Want vanaf zijn "inval-race" in Monza bij BMW-F1 heeft hij ermee gekapt. Mogelijk is het dus, maar of het ook nut heeft?? :rolleyes: Hij kan dan zowieso niet gaan voor een goede positie in het kampioenschap, dan zal hij moeten gaan om race's te winnen.

Maar het is natuurlijk niet te vergeten zeer belangrijk om als piloot het wedstrijdritme niet te verliezen! En daarom is het volgens mij zeer belangrijk dat hij het komende seizoen zal blijven racen, en de WS is dan natuurlijk een logische stap voor Bas.

Bovendien is Bas zeer gegeerd bij de teams in het WS wereltje, na zijn 2 ronduit schitterende seizoenen in de serie!

Als je het mij vraagt, zal Bas volgende week zeker opduiken bij de collectieve testen vd WS in Jarama en Barcelona... ;)

Scapa
03-03-2004, 21:18
Het feit dat hij nu testrijder is bij Minardi zal z'n marktwaarde natuurlijk wel de hoogte insturen. Als hij voldoende betaald wordt zal hij de races dat hij kan rijden wel aan de start verschijnen. In F1 geraken kost een hoop geld, tijd en moeite maar je wordt dan sneller gevraagd door de rijke teams in andere autosporttakken om voor hen te rijden, uiteraard tegen vergoeding...

Mr.Dallara
04-03-2004, 22:16
Bruce Jouanny bij KTR! :)

http://www.italiaracing.net/public/jouannyvolto.jpeg.jpg

In het interview dat vandaag is verschenen op pitstop.tv i.v.m. Ecurie GT/Endurance heeft Kurt Mollekens eindelijk kunnen bevestigen dat de Fransmans Bruce Jouanny bij KTR z'n landgenoot Didier Andre zal vervoegen!

Voorlopig zou Jouanny maar budget hebben voor een half seizoen, hopen maar dat de rest van het budget er dus snel zijn!

Dit mag wel zeer goed nieuws genoemd worden, wetende dat Jouanny vorig seizoen een goed seizoen heeft gereden. Met een 10e plek in de eindstand van z'n eerste WS seizoen, laat ons hopen dat hij deze goede prestaties mag verderzetten het komende seizoen bij KTR!

Bij deze is KTR dan na Carlin die bij de eersten hun voledige line-up kan doen voor het komende seizoen.

JPMontoya
05-03-2004, 00:09
ik las wel in HLN vandaag, dat Bas geen races zal rijden dit jaar, enkel testen voor Minardi !

Mr.Dallara
07-03-2004, 01:38
Er is net op italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news_world%20series/news.asp?id=625) een lijstje verschenen waarop al de piloten staan opgesomd die in actie gaan komen tijdens de collectieve testen de komende week.

-Belmondo (Fra)
--- Boris Derichebourg (Fra)
--- Ryo Fukuda (Jap)

-Carlin (UK)
--- Tiago Monteiro (Por)
--- ?

-Gabord (Esp)
--- Juan Cruz Alvarez (Arg)
--- Roman Rusinov (Rus)

-GD Racing (Ita)
--- Pablo Donoso (Chi)
--- Enrique Bernoldi (Bra) ?

-Epsilon Graff (Fra)
--- Ander Vilarino (Esp)
--- Jean Christophe Ravier (Fra)

-KTR (Bel)
--- Bruce Jouanny (Fra)
--- Didier Andre (Fra)

-Pons (Esp)
--- Heikki Kovalainen (Fin)
--- Adrian Valles (Esp)

-Porfesa (Esp)
--- Felix Porteiro (Esp)
--- Roldan Rodriguez (Esp)

-Racing Engineering (Esp)
--- ?
--- ?

-RC Motorsport (Ita)
--- Narain Karthikeyan (Ind)
--- ?

-Saulnier (Fra)
--- Tristan Gommendy (Fra)
--- ?

-Vergani (Ita)
--- Rodrigo Sperafico (Bra)
--- Milka Duno (USA) ?

Mr.Dallara
07-03-2004, 01:42
Voor diegene die nog niet zo thuis moesten zijn in het World Series wereldje, heb ik de volgende samenvatting gemaakt over het “silly seasen” bij de World Series:

Belmondo is een nieuw team in de WS sinds dit jaar, ze hebben de chassis overgekocht van het Oostenrijkse Zele-Racing die werden uitgesloten voor het komende WS seizoen. De Fransman Boris Derichebourg en Japaner Ryo Fukuda zijn dus de aangekondigde piloten voor de collectieve testen van volgende week, maar dit terwijl nog geen van beiden een contract hebben getekend bij Belmondo. Het team zelf zal uiteraard heel wat achterstaan hebben qua data en setup t.o.v. de rest vh WS veld, maar de piloten zullen deze achterstand snel wegwerken denk ik. Boris Derichebourg heeft al een aardig palmares bij mekaar gereden in de F3, F3000, FIA GT en de FIA sportscars. De Japaner Ryo Fukuda kennen we natuurlijk als testpiloot van BAR Honda F1.

Het Engelse Carlin heeft voorlopig enkel de Portugees Tiago Monteiro bevestigd als piloot voor het komende seizoen, uiteraard zal hij de komende week dus debuteren in de World Series. Tiago is buiten z’n WS activiteit ook nog test piloot bij Minardi F1, al zal dat niet veel tijd opslorpen. Carlin zelf is een zeer professioneel team, en gaat volgens mij in combinatie met een toppiloot als Tiago Monteiro degelijke resultaten neerzetten.

Bij Gabord ligt momenteel enkel de Argentijn Juan Cruz Alvarez vast voor het komende seizoen. Deze nog zeer jonge piloot heeft vorig jaar een goed seizoen gereden in WS Light, en heeft bovendien al enkele keren kunnen proeven van een Dallara-Nissan V6 tijdens testen vorig jaar. De Rus Roman Rusinov gaat de tweede wagen bemannen tijdens de testen van volgende week, hij heeft de voorbije jaren gereden in F-Renault2000, F Palmer, Euro F3000 en Le Mans.

Bij het Italiaanse GD Racing ligt er op dit moment enkel de Chilleen Pablo Donoso vast, hij was vorig jaar ook in de WSLight actief. Als tweede piloot wordt ex-F1 piloot Enrique Bernoldi getipt, hij zal dan ook plaats nemen in de tweede Dallara van GD volgende week. Bernoldi en GD Racing hebben het voorbije seizoen ook samengewerk, en met succes. Naarmate dat het seizoen vorderde gingen de prestaties in positieve lijn omhoog, in de 3 laatste meetings realiseerden ze zelfs constante top-5 prestaties af! Moest Bernoldi tekenen bij GD (wat zeer waarschijnlijk is) dan zal GD de goede prestaties van vorig seizoen zeker verder zetten verwacht ik.

Over Epsilon Graff is een maand geleden een bericht verschenen, waarin ze schreven dat de Fransen het komende seizoen de piloten en teams kampioenschap zullen winnen. Dit is volgens mij totaal niet mogelijk, maar ze zullen wel zeker weer vooraan meestrijden. Tijdens de testritten van volgende week zullen Ander Vilarino en Jean Christophe Ravier de wagens bemannen, geen van beiden heeft momenteel een contract bij Epsilon. Maar naar alle waarschijnlijkheid zullen zij de piloten worden bij het Franse topteam en zullen zij dus met dezelfde piloten rijden als vorig jaar. Veel uitleg hoeft er nier bij, zij zijn net de Renault van de WS want na Gabord, Racing Engineering en Carlin behoren zij tot de absolute top van het World Serie veld.

Het Belgische KTR heeft zoals vooropgesteld nu al z’n volledige line-up bekendgemaakt nl. de Franse squad Bruce Jouanny en Didier Andre. Bijden waren ze vorig jaar al actief in de WS, Joanny bij het Engelse Carlin en Andre bij het Franse Saulnier. Aan ervaring zou er dus geen gebrek mogen zijn, daarom zijn er dan vooral van de kant van Joanny hoge verwachtingen! Hij had vorig seizoen “maar” een 10e plek in de einstand, maar hij heeft steeds moeten werken in de schaduw van topper Karthikeyan. Bruce heeft voor hij in de WS debuteerde nog in de Engelse F3 gereden, en heeft daar uitstekende resultaten laten noteren. Bij KTR zal hij dus de status krijgen van eerste piloot, laat ons hopen dat dit zal lijden tot topprestaties. Didier Andre daarentegen heeft er een zeer zwak seizoen op zitten, hij heeft het ganse seizoen in de achterhoede vertoefd, hopelijk kan hij dit seizoen beter prestaties neerzetten bij het Belgische KTR!

Het Spaanse Pons is net als Belmondo nieuw dit jaar in de WS, en zal dus ook een zekere achterstand hebben qua data en setup. Zij hebben ook al hun volledige line-up bekendgemaakt, nl. de snelle Fin Heikki Kovalainen en de Spanjaard Adrian Valles. Valles komt uit de WSLight, Kovalainen heeft vorig seizoen gereden bij Gabord. Maar niet alleen Heikki is van werkgever veranderd, het ganse team rond hem van bij Gabord (van Ingenieur tot mecano) is mee verhuist naar Pons. Vorig seizoen al schitterde Heikki in de WS met een prachtig seizoen als teammaat van kampioen Montagny, en dit zal zeker niet anders zijn dit seizoen volgens mij.

Ook nieuw dit jaar is Porfesa, dit team is opgericht door “vader Portiero” (Felix Portiero), en zal dus als piloot o.a. z’n zoon Felix laten rijden. Verder gaat in de tweede wagen de Spanjaard Roldan Rodriguez rijden rijdens de collectieve testen. Momenteel rijzen er nog zeer veel vraagtekens rond Porfesa, vooral dan op financieel gebied. De bijde piloten zoude amper budget hebben terwijl Porfesa zelf amper Nissan krachtbronnen kan betalen! Laat ons hopen dat dit verhaal positief afloopt…

Zeer opvallend is dat er bij Racing Engineering weinig (of zelfs geen) zekerheden zijn! De vraag is zelfs dat Racing Engineering wel gaat deelnemen aan de WS dit jaar? Er zijn geruchten die willen dat het Spaanse topteam zich gaat concentreren op de Spaanse F3, en zou stoppen met z’n activiteiten in de WS. Afwachten maar dus tot volgende week, als ze daar niet verschijnen, is de kans groot dat de WS een parel van een team kwijt is. Maar laat ons hopen dat dit verhaal positief gaat aflopen… word ongetwijfeld vervolgd!

Het Italiaanse RC Motorsport heeft momenteel enkel de topper Narain Karthikeyan vastliggen voor 2004. De Italianen hebben nog niet bekend gemaakt wie er in de tweede wagen zal plaats nemen volgende week. RC zelf is eigenlijk maar een team uit de middenmood, maar met een topper als “kip-kurry” (Karthikeyan z’n bijnaam in de WS paddock) moeten zij ongetwijfeld het komende seizoen vooraan te vinden zijn.

Saulnier is er nog maar sinds vorig jaar bij, en had daardoor een data en setup achterstand, dat heeft vorig seizoen tot een slecht seizoen geleid. Voorlopig is enkel Tristan Gommendy bevestigd bij het Franse team voor 2004, verder is het nog onbekend wie de tweede Dallara zal bemannen volgende week. Gommedy heeft voordien o.a. gereden in de F3 en de FIA Sportscars.

Het Italiaanse Vergani tot slot, heeft nog geen enkele piloot onder contract. Al zou de Braziliaan Rodrigo Sperafico zeer kort bij een zitje bij Vergani staan. Uiteraard zal hij dus plaatsnemen in een Dallara van Vergani volgende week, net als de rijdende schoonheid Milka Duno. Iedereen kent ongetwijfeld Sperafico van de F3000, waar hij enkele jaren geleden bij de absolute top hoorde. Milka Donu heeft het voorbije seizoen gereden in de WSLight en enkele uithoudings wedstrijden. Ze komt steeds aan de bak dankzij haar groot sponsor budget, als ze dat niet moest hebben, zou ze nooit in zoveel racewagens gezeten hebben…

FormulaV-JH495
07-03-2004, 07:36
Originally posted by Mr.Dallara

Belmondo is een nieuw team in de WS sinds dit jaar, ze hebben de chassis overgekocht van het Oostenrijkse Zele-Racing die werden uitgesloten voor het komende WS seizoen. [/B]

Uitgesloten ??? do tell more :D ...

Mr.Dallara
07-03-2004, 16:24
Uitgesloten ??? do tell more ...


Het zit hem zo: Het Oostenrijkse Zele heeft tijdens de 4e laatste race van vorig seizoen niet deelgenomen aan de race's! (ze waren zelfs niet afwezig op het circuit!) Reden (volgens hem) "we hadden geen piloten meer met budget" :rolleyes: Uiteraard was de échte oorzaak een samenloop van financiële problemen, dus ook Zele zelf heeft de niet-deelname veroorzaakt.
Nadien hebben ze zelfs ook nog tijdens twee meetings maar met één wagen deelgenomen, de piloot was toen Guy Smith (meermaals Le Mans winnaar met Audi)
Vanzelfsprekend kon RPM (de organisator vd WS) dergelijke toestanden niet dulden, en heeft daardoor Zele een startverbod gegeven voor het seizoen 2004 in de WS. De Oostenrijkers hadden zelfs nog de keus gekregen dat ze de chassis hielden (dan werden de chassis nummers vernietigd) of ze de chassis doorverkochten aan een debuterend team. Ze hebben er dan uiteraard voor gekozen om de chassis te verkopen aan Belmondo, kwestie van nog wat geld te recuperen...
Dit seizoen gaat Zele Racing actief zijn in de Euro F-3000.

Persoonlijk vind ik het wel een verlies in de WS-paddock, ten eerste vooral voor de competitie. De combinatie Siedler / Zele heeft degelijke prestaties afgeleverd, en was steeds vooraan te vinden in het WS peleton. Ten tweede brachten de Oostenrijkers altijd een toffe en typische Oostenrijkse sfeer in de Paddock...
Als er problemen waren, kon je steeds bij Zele terecht. Wij (KTR dus) hebben zelfs tijdens de meeting op de Duitse Lausitzring bij Zele een ganse achtervleugel gaan "lenen" omdat de Dallara truck in de paddock door z'n stock door zat.

De webstek van Zele Racing >> www.zele-racing.com (http://www.zele-racing.com/)

Mr.Dallara
07-03-2004, 16:36
Racing Engineering stop met z'n activiteiten de WS !!! :(

Zoals ik gisteren al voorspelde in m'n bespreking :p, gaat het Spaanse topteam zich dus volledig toespitsen op de Spaanse F3 en al z'n activiteiten in de World Series.

De Bevestiging heb ik zonet gelezen op www.italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news_world%20series/news.asp?id=644)


La Racing Engineering non parteciperà alla World Series 2004. Uno dei principali team della categoria, che nel 2002 ha schierato piloti del calibro di Franck Montagny e Justin Wilson e lo scorso anno Stephane Sarrazin e Bas Leinders, ha deciso di fermarsi. Lo ha comunicato il proprietario Alfonso D'Orleans che si concentrerà per ora esclusivamente sul campionato spagnolo di F.3 che ha vinto nel 2003 con Ricardo Mauricio. La fuga dalla squadra con base in Andalusia di Neel Jani (aveva raggiunto un accordo con la Racing Engineering ma poi ha preferito rimanere nella F.Renault V6) e la difficoltà nel reperire piloti in questo difficile momento economico, hanno convinto D'Orleans a tenere le proprie monoposto in garage. Secondo D'Orleans, invece, la colpa del suo momentaneo ritiro risiede nella mancanza di una copertura televisiva adeguata della categoria che avrebbe scontentato lo sponsor principale. Una delle ragioni per cui anche Campos ha ritirato e poi venduto a Pons le proprie Dallara. Certamente non sarà contento Mauricio il quale, secondo quanto più volte affermato dal team manager spagnolo, sognava il salto nella World Series. I team presenti passano ora da dodici a undici.


Dit mag wel een groot verlies genoemd worden :mad: ...

Bij deze stel ik mij dan ook direct de volgende vraag: Wat gaat er met de chassis gebeuren van RE??? Worden de chassis doorverkocht aan een nieuw team? Ik betwijfel dat die nog kan gerealiseerd worden, aangezien we op 3 weken van de seizoens start verwijderd zijn...

FormulaV-JH495
10-03-2004, 11:15
Originally posted by Mr.Dallara
Racing Engineering stop met z'n activiteiten de WS !!! :(

Dit mag wel een groot verlies genoemd worden :mad: ...



Dit is een groot verlies ...


kan er iemand mij zeggen of de donderdag voor de WS-race op Zolder een officiële testdag is voor de WS ?? zoals vorig jaar ...

Selespeed
10-03-2004, 11:58
Zou wel eens willen weten of het dit jaar weer zo'n spektakel wordt in Zolder. Die massa's vrijkaarten doen bleken een enorme aantrekkingskracht te hebben.

Hopelijk is het dit jaar weer van dat :)

Stranger
10-03-2004, 22:23
Lijkt me wel...wat doet die vrijkaart voor 24-25 april 2004 hier anders in de kast :)

Mr.Dallara
15-03-2004, 22:38
Voor diegene die het dus nog steeds niet doorhebben, ook dit jaar weer zullen er voor het weekend van de World Series free tickets overal te vinden zijn!

Wie er naar racingshows is geweest de afgelopen maanden, heeft ongetwijfelt op de stand van Circuit Zolder zich "bevoorraad" met FREE TICKETS.

Voor de personen die niet naar racing shows zijn geweest, is er een groote troost! Er zit nl. in het programma boekje van Circuit Zolder 2004 een FREE TICKET!
De boodschap is dus: ga naar een evenement (bv: New Race Festival) dat plaats vind voor 25 april, en bekom dan op die manier een FREE TICKET.

Ik heb me laten vertellen dat er bij Andy in de Wheels programma-boekjes (dus ook FREE TICKETS) in overvloed zouden zijn, misschien een idee om dan daar ook ineens eens te paseren...

Dus ja, als je het mij vraagt is er écht geen enkele reden te vinden om niet aanwezig te zijn op Circuit Zolder tijdens het weekend van 25 april!

Scapa
15-03-2004, 22:44
Indien het weer meezit wordt het weer een overrompeling van jewelste. Honderd duizenden vrijkaarten zijn er in omloop

FormulaV-JH495
15-03-2004, 22:48
over vrijkaarten gesproken ... iemand vrijkaarten voor Goodwood - Revival of speed teveel ??? :D :D :D

Stranger
15-03-2004, 23:21
Originally posted by stijnconinx
Indien het weer meezit wordt het weer een overrompeling van jewelste. Honderd duizenden vrijkaarten zijn er in omloop Vorig jaar waren er ook heel veel kaarten in omloop, iedereen riep dat hij/zij kwam...uiteindelijk bleek het allemaal mee te vallen (dankzij het slechte weer tijdens de trainingen).

Om nou met 100.000 langs de baan in Zolder te staan lijkt me ook niet echt gemakkelijk.

Selespeed
17-03-2004, 13:11
Wat honderd duizenden vrijkaarten? En ik heb er geen :( Dus hierbij een oproep aan de barmhartige die me 2 vrijkaarten wil schenken.

Contacteer me maar op m'n mail, dan kan ik je m'n coordinaten geven:
vangysel@yahoo.com

Vorig jaar had ik kaarten via het forum hier.

FastFons
17-03-2004, 13:44
idem hier :) vorig jaar genoten van het spektakel!

FF

Mark
17-03-2004, 13:53
Originally posted by Mr.Dallara

Er zit nl. in het programma boekje van Circuit Zolder 2004 een FREE TICKET!
De boodschap is dus: ga naar een evenement (bv: New Race Festival) dat plaats vind voor 25 april, en bekom dan op die manier een FREE TICKET.


Oplage van dat boekje: 200.000 !!!!!!

Gilles
17-03-2004, 16:11
Kan iemand mij de World Series kalender even hier posten? Dank bij voorbaat.

Unbreakable
17-03-2004, 23:48
Kheb net enkele foto's online gezet getrokken door mn maat Mr. Dallara in de KTR Workshop deze namiddag.
http://users.skynet.be/kbo-torfs => Autosport => World Series
Op deze manier kunnen jullie al een exclusieve blik werpen op de NIEUWE WAGENS van KTR voor het komende seizoen!!!

Laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,
The Unbreakable.

Guido
18-03-2004, 00:05
Originally posted by Selespeed
Wat honderd duizenden vrijkaarten? En ik heb er geen :( Dus hierbij een oproep aan de barmhartige die me 2 vrijkaarten wil schenken.

Contacteer me maar op m'n mail, dan kan ik je m'n coordinaten geven:
vangysel@yahoo.com

Vorig jaar had ik kaarten via het forum hier.

en dit jaar kan dat opnieuw. HIER (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=7509) moet je ervoor zijn, als de gesmeerde bliksem. ;)

Mr.Dallara
19-03-2004, 19:10
De kalender van de World Series is eindelijk bevestigd door RPM! (het werd wel stillaan tijd ook, we zijn een week verwijderd van de seizoens opener in Madrid!)


28 marzo - Jarama - Spagna
25 aprile - Zolder - Belgio
23 maggio - Magny Cours - Francia
20 giugno - Valencia - Spagna
8 agosto - Lausitzring - Germania
19 settembre - Estoril - Portogallo
3 ottobre - Barcellona - Spagna
17 ottobre - Valencia - Spagna
31 ottobre - Zhuhai - Cina


Bron: italiaracing.net

Mr.Dallara
19-03-2004, 19:17
Verder stond er op italiaracing.net ook een opsomming van welke piloten bij welk team gaan rijden:


--Gabord:
Juan Cruz Alvarez
Roman Rusinov

---Pons:
Heikki Kovalainen
Adrian Valles

--KTR:
Bruce Jouanny
Didier Andre

--Belmondo:
Boris Derichebourg
Ryo Fukuda

--Carlin:
Tiago Monteiro
Derek Hynes ?

--RC Motorsport:
Narain Karthikeyan
Olivier Pla ?

--GD Racing:
Enrique Bernoldi
Pablo Donoso

--Vergani Formula:
Rodrigo Sperafico
Milka Duno

--Porfesa:
Felix Porteiro
Roldan Rodriguez

--Graff Epsilon:
Ander Vilarino
Jean Christophe Ravier

--Saulnier:
Tristan Gommendy
Joel Camathias ?


Toch wel zeer aardig start veld, waar m'n toch fier mag op zijn (t.o.v. andere kamioenschappen). En dit terwijl iedereen de voorbije maanden er nog aan twijfelden dat de WS gingen stopppen. :) ;) :p

Mark
19-03-2004, 19:31
Originally posted by Mr.Dallara
En dit terwijl iedereen de voorbije maanden er nog aan twijfelden dat de WS gingen stopppen. :) ;) :p

Voor 2004 zijn er nooit twijffels geweest............de vraag is: Wat gaan we wel of niet zien in 2005?

Stranger
19-03-2004, 20:16
Grote kans dat we Pons Racing in hun 1e jaar de titel zien halen.
Net als vorig jaar zal het team met de Renault Driver Development rijders wel wat (mechanisch) voordeel hebben ten opzichte van de andere teams.

Mr.Dallara
20-03-2004, 07:47
Grote kans dat we Pons Racing in hun 1e jaar de titel zien halen.
Net als vorig jaar zal het team met de Renault Driver Development rijders wel wat (mechanisch) voordeel hebben ten opzichte van de andere teams.


Jep, dat verwacht ik ook. Voor mij zij Kovalainen, Karthikeyanen en Bernoldi dé titel kandidaten!

En daarachteren zullen ook Jouanny, Vilarino, Ravier en Montiero aan de top te vinden zijn. (dat verwacht ik toch)

Unbreakable
22-03-2004, 12:02
Ik heb net twee foto's online gezet van de Test van KTR in Barcelona, via Mr. Dallara, de KTR insider.

Volg http://users.skynet.be/kbo-torfs

Greetz,
The Unbreakable

Mark
23-03-2004, 22:04
:( Milka Duno komt niet Zolder tijdens de World Series.........de rest van het team overigens ook niet ;) Vergani zegt aju paraplu voor de World Series 2004, in de Lights zouden ze wel aan de start verschijnen met drie wagens.

Mokkel Milka geeft prioriteit aan de Grand-Am, onder het motto dat de kalenders niet overeen stemmen :rolleyes: .........hmmmm in Grand-Am heb je wel een teammaat die je kan helpen aan een goed resultaat.

Rodrigo Sperafico is een gevalletje: No Budget.

Stranger
24-03-2004, 01:00
Vergani start in ieder geval de eerste race van het seizoen niet, ze proberen echter een coureur te vinden die wel het vereiste budget heeft om toch de rest van het seizoen te rijden.

Volgens Duno is het probleem dat de kalender op het allerlaatst werd gewijzigd en daardoor de races niet te combineren zijn.

Toch vreemd dat de laatste grote wijzigingen van een week geleden ook de datum van Zolder betrof, ondanks dat daar al in januari de datum 24-25 April bekend was.

(Wel bij de fans, niet bij de teams?)

Stranger
24-03-2004, 20:01
Wat 1 nachtje slapen al niet kan doen.

Rodrigo Sperafico heeft toch de benodigde euro's gevonden en zal gewoon in Jarama deelnemen.

Een 2e rijder is vooralsnog niet bekend.

Mr.Dallara
25-03-2004, 14:13
In het bericht over Goossens z'n druk autosport jaar op autosport.be (http://www.autosport.be) staat het volgende:


Tenslotte is het nagenoeg zeker dat we de Kempenaar eind april in het eigenste Zolder in de World Series by Nissan aan het werk zien.
Nu Bas Leinders niet langer in WS aktief is en KTR geen Belgen in zijn rangen telt, wil men in Zolder maar wat graag een landgenoot aan de start van de World Series-manche. Indien gekonkretiseerd - en daar lijkt het sterk op - wacht Goossens op 24 en 25 april een zware opdracht! (HvO)


Dit zou alvast schitterend zijn! Goossens terug in een top eenzitter! :)
Bij welk team hij zal gaan rijden is voor mij alvast een groot vraagteken. Misschien bij het Italiaanse Vergani Racing, aangezien zij nog het enige team zijn die nog een zitje vrij hebben...

En hoe hij het dan op zondag 25 april gaat klaarspelen, is ook niet zo simpel! Eerste een race WS, dan een race Belcar en dan nog eens een (lange) race WS. Wie zoiets gaat doen, mag welk "supperman" genoemd worden ;) .

Ik ben alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd!

The Interceptor
25-03-2004, 15:22
en dan ook nog zijn F Renault team in goede bane leiden ... ;)

Stranger
25-03-2004, 21:40
En dan nog wat laatste aanpassingen voor het weekend.

Geen Rusinov bij Gabord maar Ralph Firman.
Mogelijk rijd Carlin maar met 1 wagen, volgens Italiaracing.net is Hynes bevestigd als 2e rijder maar volgens Autosport Magazine is die deal afgeblazen.

We zullen zien.

FormulaV-JH495
26-03-2004, 10:59
Ik ben blij dat Ralph F. een zitje heeft voor 2004 ...

JPMontoya
26-03-2004, 12:49
Toch wel opmerkelijk hoelang het wel niet duurt om een veld te vullen, en hoeveel nog allemaal vlug vlug de dag voor het seizoen begint nog geregeld wordt. Volgens mij schilt er dan toch wel iets aan heel het concept. Merkwaardig dat heel veel teams toch problemen hebben om een line-up voor mekaar te krijgen terwijl men toch prediceert dat WS een ideale klasse als opstap naar F1 is.

Opnieuw weer triestig om vaststellen. ws-live. Die site is maar laatst geupdate (engelse versie) 3 maart *bedenkelijk*. Vind ik ook merkwaardig hoe moeilijk het is om een website 2 jaar achter elkaar deftig te laten werken...

Stranger
27-03-2004, 02:05
Dit is de "nieuwe" officiele website.

http://www.worldseriesrpm.com

FIRE
27-03-2004, 17:30
Originally posted by Stranger
Dit is de "nieuwe" officiele website.

http://www.worldseriesrpm.com

De nieuwspagina werkt niet...

Ik snap organisatoren niet waarom ze geen fatsoenlijke website kunnen maken EN bijhouden. Zo'n website is voor ons Belgen en Nederlanders toch eigenlijk 1 van de weinige mogelijkheden om zulke series te volgen.

Superdiesel
27-03-2004, 19:42
Die nieuwspagina werkt wel.... in de Spaanse versie.
Bijna niets in de Engelse versie van de site werkt. Dat is dus echt :fight:

Spaanse woordenboek bovenhalen dus......

FIRE
27-03-2004, 19:49
En dat noemt zich World Series.... :confused:

Mr.Dallara
28-03-2004, 13:39
Laat ons nu stoppen met zeuren over de slechte berichtgeving i.v.m. de WS aub!

Trouwens van de F3000 kan je niet echt veel meer vinden op het www, ze hebben dan wel hun TVcoverage, maar of die er ook dit jaar zal zijn???

Trouwens sinds enkele weken kan steeds terecht op >>> www.RACINGWORLD.be (http://www.racingworld.be/) voor het heetste World Series nieuws!!! (En ja hoor, deze site is in het Nederlands, op eender welke knop je klikt, je zal nooit je Spaanse woordenboek moeten bovenhalen ;) !)

FIRE
28-03-2004, 13:54
Aandeelhouder? ;)

Mr.Dallara
28-03-2004, 15:00
Aandeelhouder? ;)

Niet dat ik er geld in investeer. ;)
Maar idderdaad ja ik ben sinds een tijdje medewerker van www.RACINGWORLD.be (http://www.racingworld.be). :)

Je kan trouwens NU een verslag lezen over de eerste race op de bovenvermelde site! Waarin KTR trouwens prachtig presteerde met een schitterende 4de plaats voor Jouanny en een 10de plaats voor Andre! :) :crazy:

Als jullie aan- en/of opmerkingen zouden hebben over RACINGWORLD.BE , dan mogen jullie die altijd geven hoor!

JPMontoya
28-03-2004, 15:26
Tom, in je verslagje, erg mooi trouwens, staat er Fuduka terwijl het Fukuda moet zijn maar voor de rest perfect !

pascual
29-03-2004, 00:16
Originally posted by FIRE
En dat noemt zich World Series.... :confused:

Haja, spaans is een wereld taal!

FIRE
29-03-2004, 16:45
Daar moet ik je enigzins gelijk in geven, maar Engels is wel de nummer 1 taal binnen de autosport.

Steve
04-04-2004, 22:41
Toch weer èèntje die het aandurft!

--> http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2236203021&category=1310

Steve
04-04-2004, 22:44
En nog eens dezelfde! :crazy:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2236203286&category=1310

Mr.Dallara
07-04-2004, 00:12
Ik vind het zeer triest dan mensen met zoiets kunnen bezig zijn! echt schandalig!

Wat mij erg opviel het voobije weekend op zolder, was dat erg weinig mensen al (free) tickets hadden voor de WS. Ik heb van links en rechts gehoord, dat er mensen waren die reageerden zo van "wow, gewoon een free ticket, en dan nog wel voor de World Series" of "oe, zijn er free tickets voor de WS?".

Als ik dan zoiets hoor, dan denk ik zo van "alé, hoe kan dat nu...!" :rolleyes:

Bij deze zijn het nog 15 dagen vooraleer we de Dallara Nissan's V6 zullen horen brullen op Terleamen. 19 maal moeten we nog gaan slapen voor de race dag! :)

Het komt dus kortbij! :) :crazy:

FormulaV-JH495
07-04-2004, 00:48
Ik heb de 25e April de keuze m op Croix-en-Ternois te gaan racen met mijn FV of naar de World Series te komen kijken ... 'k denk toch dat ik de 25e zelf zal rondjes rijden.

Pascal
08-04-2004, 12:13
Originally posted by Mr.Dallara
Als ik dan zoiets hoor, dan denk ik zo van "alé, hoe kan dat nu...!" :rolleyes:

Dat zijn waarschijnlijk allemaal mannen die Depaddock nog niet kennen hé :D :D :D

C U

The Interceptor
08-04-2004, 15:46
dat er free-tickets waren wist ik al veel langer, maar ben op geen enkele racing show geraakt, en heb dus ook pas free tickets sinds zondag :)

Scapa
08-04-2004, 16:07
Doet Marc nu mee in Zolder?

The Interceptor
08-04-2004, 19:50
Originally posted by stijnconinx
Doet Marc nu mee in Zolder?

circuit Zolder zou heel graag hebben dat er een Belg aan de start staat in Zolder, het budget is er ook, maar het is niet simpel om een wagen te vinden voor maar één race. Het is nog niet zeker dus :(

Mr.Dallara
12-04-2004, 12:11
Ik heb daarnet in een "google" bui een hoop prachtige foto's gevonden van de eerste World Series Round in Jarama (28 maart).

Voor de mensen die niet zo veel afweten van het WS wereltje, is dit misschien dé manier om al de piloten en teams eens te leren kennen. Dan weet je wat er je te wachten staat binnen twee weken in Zolder...

HIER (http://www.f1photographs.co.uk/index244.htm) de link naar de prachtige foto's!

Hier alvast de twee wagens van KTR:

Bruce Jouanny:
http://www.f1photographs.co.uk/images/Bruce%20Jouanny71d_JPG.jpg

Didier Andre:
http://www.f1photographs.co.uk/images/Didier%20Andre13d_JPG.jpg

Selespeed
13-04-2004, 09:42
Mensen met nog een aantal kaarten over mogen mij nog steeds contacteren, want zoals het er nu naar uit ziet geraak ik niet aan kaarten :(

Dus degenen die 2 of 4 kaarten kunnen missen: mail me aub op vangysel@yahoo.com

--> Mr. Dallara, hoor ik je nog?

Steve
13-04-2004, 20:48
Ik heb er nog wel een paar teveel.

Mr.Dallara
19-04-2004, 18:55
Intussen zijn we zeer kort genaderd op de WS Round op "ons Zolder" :) , en kunnen we dus de grote namen gaan ontvangen op Terleamen!

Kovalainen, Bernoldi, Monteiro, Firman, Jouanny, Pla, ... ze zullen ons ongetwijfeld een spetterend weekend presenteren!!!

Voorlopig ziet het weer er niet al te best uit... :rolleyes: :mad: (voorlopig voorspeld men een zeer wisselvallig weekend, donderdag zouder er zelfs nog stortregens zijn...) Laat ons hopen dat het alvast beter weer gaat worden dan vorig jaar, maar liefst van al wil ik gewoonweg geen regen zien natuurlijk.

Voor diegeene die al eens willen komen kijken naar al het "Nissan geweld" (voor de grote massa op zondag), zullen al vanaf woensdag hun hard kunne ophalen in de paddock van Zolder.

Woensdag doen al de teams al hun build-up, donderdag zijn het dus de testen, en vrijdag...

Stranger
19-04-2004, 20:24
En de Brit Marc Hynes zal zeker niet voor Carlin starten. Hij heeft nog steeds zijn budget niet rond.

Op Zolder zal Michael Keohane hem vervangen.

Porsche917
21-04-2004, 18:35
Weet er nu al iemand of Goossens nog een kans maakt op een zitje?

Brecht
21-04-2004, 18:54
Ben nu juist terug van het circuit, en was wel al wat de moeite, veel teams (KTR,Belmondo,Vergani,...) en de officiele pace car was er ook, een prachtige wagen. De Nissan 300 Z.

Greetzz.. Corvetteboy

JPMontoya
21-04-2004, 21:11
blijkbaar is WS live ophouden te bestaan, of ik geraak er gewoon niet op...

Mark
21-04-2004, 21:16
Originally posted by Stranger
Dit is de "nieuwe" officiele website.

http://www.worldseriesrpm.com

;)

Raceboy
21-04-2004, 21:34
Originally posted by Marshal
;)
Je suis heureux que je parles le français.
Et vous monsieur Mark? :+

Hollanders en Frans = hilarisch :D
of bekijk jij de site in het Spaans ? ;)

mijn punt: het is dus nog steed sniet in het Engels.

Mark
21-04-2004, 21:41
Originally posted by raceboy
of bekijk jij de site in het Spaans ? ;)


Mijn Spaanse antwoord:
Con las nuevas tecnologías en el Internet hablo muchos de diversas idiomas :D

marcel
21-04-2004, 22:30
Originally posted by Marshal
Mijn Spaanse antwoord:
Con las nuevas tecnologías en el Internet hablo muchos de diversas idiomas :D

:no:

het moet zijn: "hablan"

en internet zal ook wel iets anders zijn int spanjools

Rrubinio
21-04-2004, 22:44
Originally posted by marcel
internet zal ook wel iets anders zijn int spanjools

:no: no, no

The Interceptor
21-04-2004, 23:19
Originally posted by Porsche917
Weet er nu al iemand of Goossens nog een kans maakt op een zitje?

ik heb net bevestigd gekregen dat hij NIET rijdt in de World Series, er is nog lang onderhandeld, maar er kwam een interessanter voorstel voor de dag: hij wordt ook in Le Mans verwacht dit weekend! (zie tread in Endurance ...)

Unbreakable
22-04-2004, 18:13
Kwestie jullie nog een beetje warm te maken voor de World Series volgt hier een kort klassement, dat ik doorkreeg van Mr. Dallara, die momenteel met KTR reeds op Zolder verblijft.

Dit zijn de tijden die vandaag tijdens de vrije training gereden werd:

1) Karthikeyan 2) Kovaleinen 3) Bernoldi 4) Pla 5) Felix Porteiro
6) Ravier 7) Fukuda 8) Gommedy 9) Monteiro 10) Firman
11) Vilarino 12) Valles 13) JOUANNY (KTR) 14) Alvarez 15) ANDRE (KTR) 16) Sperafico 17)Keohane 18) Dononso 19) Rodriges

Dit zegt misschien niet zo veel, maar de World Series brengen wel een heleboel spektakel met zich mee. Tijdens deze vrije trainingssessies was er ongeveer om het kwartier wel ergens een rode vlag op het circuit te zien, met spins, spins en nog eens spins. Dononso maakte een crash in de chicane.

Hopelijk krijgen we de komende dagen evenveel spektakel!!!

Rrubinio
22-04-2004, 19:39
World Series V6


1)…… Ralph Firman (GB)
2) ….. Juan Cruz Alvarez (ARG)
3) ….. Ander Vilariño ( ESP)
4) ….. Jean Christophe Ravier (FRA)
5) ….. Tiago Monteiro (POR)
6) ….. Michael Keohane
7) ….. Enrique Bernoldi (BRA)
8) ….. Pablo Donoso (CHI)
10) …. Tristan Gommendy (FRA)
11) …. Narain Kaarthikeyan (IND)
12) …. Olivier Pla (FRA)
15) …. Rogrigo Sperafico (BRA)
16) …. Didier Andre (FRA)
17) …. Bruce Jouanny (FRA)
18) …. Boris Derichebourg (FRA)
19) …. Ryo Fukuda (JAP)
20) …. Felix Porteiro (ESP)
21) …. Roldan Rodriguez (ESP)
22) …. Heikki Kovalainen (FIN)
23) …. Adrian Valles (ESP)



World Series LIGHT

1) ….. Celso Miguez (ESP)
-)….. Cristian Cano (ESP)
3) ….. Simon Abadie (FRA)
4) ….. Bastien Briere (FRA)
-)….. Juan Antonio Del Pino (ESP)
-)….. Marco Cencetti (ITA)
8) ….. Matteo Pellegrino (ITA)
9) ….. Giovanni Tedeschi (ITA)
10) …. Milos Pavlovic (YUG)
11) …. Harold Primat (SUI)
12) …. Mathieu Lahaye (FRA)

Rrubinio
22-04-2004, 19:44
Originally posted by Unbreakable
Kwestie jullie nog een beetje warm te maken voor de World Series volgt hier een kort klassement, dat ik doorkreeg van Mr. Dallara, die momenteel met KTR reeds op Zolder verblijft.

Dit zijn de tijden die vandaag tijdens de vrije training gereden werd:

1) Kaarthikeyan

11) Narain Kaarthikeyan (IND) >> 1.21"597

krikke
22-04-2004, 20:16
Snelle jongen, en een schoon autooke trouwens...


http://users.pandora.be/krikke_den1ste/Racepics/Narain2.jpg

mse
22-04-2004, 22:15
1.21 was vandaag de snelste tijd

Mr.Dallara
23-04-2004, 17:45
Intussen is de tweede sessie ook gereden met volgende uitslag:
1) Kovalainen
2) Ravier
3) Narain
4) monteiro
5) bernoldi
....

Het was een niet normaal qua rode vlaggen!!! :( :rolleyes:

De laatste 20min 3 rode vlaggen!

Ik kan jullie nu al zeggen dat bij droog weer de winnaar meer dan waarschijnlijk Bernoldi zal worden. Hij heeft gewoon DE setting gevonden.

Mr.Dallara
23-04-2004, 19:21
Hier een compleet overzicht van de resultaten:

1) Kovalainen 1'21'700
2) Monteiro 1'22'216
3) Fukuda 1'22'309
4) Bernoldi 1'22'349
5) Ravier 1'22'427
6) JOUANNY > KTR 1'22'626
7) Vilarino 1'22'779
8) Karthikeyan 1'22'795
9) Pla 1'22'846
10) Sperafico 1'22'851
11) Valles 1'22'928
12) Gommedy 1'23'020
13) Portiero 1'23'083
14) ANDRE > KTR 1'23'226
15) Firman 1'23'633
16) Alvarez 1'24'034
17) Donoso 1'24'089
18) Keohane 1'24'121
19) Rodriguez 1'25'145

Stranger
24-04-2004, 17:07
Start Ralph Firman nu wel of niet in Zolder?

Ene gerucht zegt dat hij een probleem had en daarom niet reed, andere site zegt dat hij een 'wagen wilde waarmee hij kan winnen' en daarom het Gabord team heeft verlaten.

Of is ie gewoon naar Le Mans gegaan om daar de Racing for Holland Dome te testen in de eerste officiele testsessies voor de 24 uur?

Mr.Dallara
24-04-2004, 17:58
Voor zover ik weet, is Firman gewoon in Lemans voor zijn verplichtingen bij Racing for Holland.

Mark
24-04-2004, 20:40
Originally posted by Stranger

Ene gerucht zegt dat hij een probleem had en daarom niet reed, andere site zegt dat hij een 'wagen wilde waarmee hij kan winnen' en daarom het Gabord team heeft verlaten.


Mwoah, laten we het erop houden dat er vanmorgen enig rumoer was in de boxen van Gabord. Firman is met zijn koffertje vertrokken.............

Mijn boeren verstand zegt dat we hem morgen niet zien.......de rest van het seizoen ook niet voor Gabord ;)

FIRE
24-04-2004, 21:41
Is Gabord ook een kl@te team?

Mark
24-04-2004, 21:50
Originally posted by FIRE
Is Gabord ook een kl@te team?

Was dat niet het kampioensteam van vorig jaar? ;) Ok, een groot gedeelte van engineers en monteurs is overgestapt naar Pons.

Maaruh, als je de status Formule 1 piloot hebt en je wordt continu om de oren gereden door je teammaat die vers uit de World Series Light komt is dat niet bevorderlijk voor je imago. Je zult toch een excuus moeten zoeken :D

Eens te meer wordt bewezen dat niet de 20 beste single seater coureurs in de Formule 1 rijden of hebben gereden ;)

Mark
24-04-2004, 22:24
Trouwens, Saulnier Racing zal met weinig vreugde terugdenken aan vandaag. Volgens mij heeft elke wagen van dat team vandaag zijn Waterloo gevonden in de eerste chicane.

Eerst de twee Lights die verdomd hard in de banden belanden, daarna de V6 van Gommendy die niet zacht in aanraking kwam met de muur. Zoiets maak je toch ook niet elke dag mee ;)

fordje
24-04-2004, 22:43
Hey Marshal !! Je weet dat ik vanmiddag zei dat ze die eerste wagen hadden opgelapt....Wel guess... toen ik om 17.00 voorbij de pit wandelde waren ze ook die tweede kar al terug aan het monteren.

Chapeau voor de mecano's hoor. Die wagens waren echt "plat"

Mark
24-04-2004, 22:49
Originally posted by fordje

Chapeau voor de mecano's hoor. Die wagens waren echt "plat"

En de beurzen van de drie papa's leeg :D

Steve
28-04-2004, 22:06
Zaterdag 01/05 om 14 uur op Motors Tv: World Series Zolder!

Robby
29-04-2004, 09:44
www.f1world.be/belcarenworldseries2004april.zip

een ruime 52 mb foto's, 199 om precies te zijn. Ze zijn niet met een prof. toestel getrokken.

Let wel, deze foto's zullen maar een tijdje online staan. Snel downloaden is dus de boodschap.

Mensen die interesse hebben om foto's op andere websites te publiceren, gelieve me op voorhand te contacteren op robby@f1world.be

Veel plezier ermee,


Robby

Mr.Dallara
13-05-2004, 15:24
World Series @ Magny Cours (21 – 22 – 23 mei 2004)

Intussen komt de volgende round van de World Series steeds korter bij, deze maal zal het WS-circus neerstrijken in het franse Magny Cours.
Voor het KTR team is dit eigenlijk een tweede thuisrace, aangezien onze beiden piloten (Bruce Jouanny en Didier Andre) Fransen zijn. Uiteraard word er dus bij KTR veel verwacht van deze round.
Maar uiteraard zijn niet alleen Bruce en Didier die van het thuis voordeel zullen genieten, piloten als Ravier, Pla, Derichebourg, Gommendy, … gaan uiteraard ook hun sponsors eens willen laten zien hoe goed ze aan hun stuur kunnen draaien.

Verder mogen we uiteraard de échte toppers als Monteiro, Karthikeyan, Bernoldi en Karthikeyan niet uit het oog verliezen! Want deze toppers mogen wel niet op thuis terrein rijden, toch zullen ze weer vooraan te vinden zijn in het WS peleton.

Van de kant van Jouanny word écht wel veel verwacht binnen KTR in Magny Cours. De jonge talentvolle Fransman heeft al voldoende mechanische pech gekend in de eerste twee rounds, daarom hopen wij nu op een perfect weekend in Nevers. Als dit moest lukken, dan zal hij zeker in de top 5 te vinden zijn!


De week na de race kunnen jullie van mij alvast een hoop foto's verwachten! ;) (het word wel mijn eerste écht race weekend met men nieuw foto toestel, dus niet té veel verwachten ...)

Mr.Dallara
13-05-2004, 15:41
In het voorprogramma van de World Series rijden uiteraard de World Series Light, maar ook "Formule Junior 1600", "F1 TGP", "Kart 250", "Formule Ford Kent".

Het lijkt me dus een tof eenzitterweekend te worden binne 10 dagen in midden Frankrijk! :)

Ik veronderstel dat die "Formule Junior 1600" gewoon FR1600 zal zijn?? Wat denken jullie??
Die "F1 TGP", lijkt me iets "à la" Euroboss F1 te zijn. Wat denken jullie??
En die "Kart 250", wat is dat voor iets?? Zijn dit zo van die karts die op het circuit rijden?? (ik denk dat die de voorbije jaren ook steeds in september op Zolder reden, samen met de trucks...)
Ten slotte "Formule Ford Kent", dit is veronderstel ik de enige échte F Ford?? Kent zal wel een sponsornaam zijn zeker??

Wat ik jullie nu al kan zeggen is het volgende: de kans is (spijtig genoeg) zeeeeer groot dat we regen race's zullen krijgen op magny Cours. :mad: Dit lijd ik af uit het fijt dat de voorbije twee jaren de WS in de zelfde periode reden, en toen ook steeds verzopen zijn. :mad:
Ik heb net eens gezien wat voor weer ze voorspellen de komende dagen in midden Frankrijk, en jawel hoor > :fight: > het zal de komende 3 dagen regenen daar. Laat ons hopen dat het binne 7 dagen veeeel beter weer word!

Mark
13-05-2004, 19:42
Originally posted by Mr.Dallara
[ Derichebourg

:confused:

Boris wilde toch niet meer rijden?

Afwezig in Magny Cours:
-Vergani / Rodrigo Sperafico ....centjes problemen
- RC Motorsport / Olivier Pla.......ook de centjes

Nieuw:
- Tomas Kostka voor RC Motorsport, is een Tsjech uit het Duitse F3

Ennuh, Olivier Tielemans doet waarschijnlijk mee in de WS Lights in Magny Cours.

FIRE
13-05-2004, 19:50
Die "F1 TGP", lijkt me iets "à la" Euroboss F1 te zijn. Wat denken jullie??

Thoroughbred Grand Prix World Championship
Dit is inderdaad zoiets als Euroboss, echter de auto's zijn ouder en moeten orginele kleurenstelling hebben.

Meer info: http://www.tgpf1.com

Stranger
13-05-2004, 20:12
Originally posted by Marshal
:confused:

Boris wilde toch niet meer rijden?
Boris heeft dan blijkbaar toch alleen Zolder gemist omdat hij ziek was en niet kon rijden (ook niet op Le Mans).

Wel jammer dat de serie meer en meer rijders verliest terwijl de Renault V6 series er nog steeds een aantal meer heeft...wordt het natuurlijk ook makkelijker om te kiezen welke serie er wegvalt in 2005.

Mr.Dallara
19-05-2004, 21:39
Intussen heeft ook Firman (officieel) bekend gemaakt dat hij er mee stop in de WS! Volgens hem: "wegens sponsor problemen" :rolleyes: > Hij werd gewoon naar huis gereden door z'n piep jongen teammaat Alvarez, en ja dat kon hij natuurlijk niet laten gebeuren met z'n naam als "ex F1 piloot".

Hierbij word toch wel zwart op wit bewezen hoe hoog het niveau in de Nissan World Series wel is! Een Ex F1 piloot die gewoonweg niet in de top 10 kan meedraaien! Als je hier niet kan stellen dat de WS een zéér hoog piloten niveau heeft ;) !

De timing van de WS van het komend weekend in Magny Cours kan je vinden op racingworld.be (http://www.racingworld.be) ;) .
verder kan je ook nog op racingworld.be (http://www.racingworld.be) een previeuw vinden op de derde round ;) .

Heet van de naald: > Olivier Pla zal vanaf morgen rijden bij Carlin!!!

JPMontoya
21-05-2004, 22:46
Bericht van Mr. Dallara die in Magny Cours is :

"Zware klapper voor Bruce Jouany tegen 280/u. Auto bijna total loss hangt maar voor 60 % aaneen, heeft nog gereden maar balans totaal zoek. Nog een paar uur werk."

Mr.Dallara
24-05-2004, 15:51
Ondertussen zal iedereen al wel weten dat de World Series By Nissan als World Series By Renault door het leven zullen gaan in 2005.

In deze thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=8013&perpage=15&pagenumber=2) staan al de veranderingen die gepaard gaan met deze naams verandering opgesomd.

Mr.Dallara
26-05-2004, 19:22
Intussen weer wat transfers in de WS paddock:

- Belmondo stopt met al z'n activiteiten in de WS.

- Polo Villaamil neemt de lege plaats in bij Gabord.


ALLE info over deze twee fijten --> www.RACINGWORLD.be (http://www.racingworld.be)

Stranger
26-05-2004, 19:29
Originally posted by Mr.Dallara
- Polo Villaamil neemt de lege plaats in bij Gabord.Heeft Gabord dit reeds bevestigd? Gisteren werden namelijk naast Polo Villaamil ook nog Jonathan Cochet en Ricardo Sperafico genoemd als mogelijke vervangers van Firman.

Mr.Dallara
26-05-2004, 20:49
Originally posted by Stranger
Heeft Gabord dit reeds bevestigd? Gisteren werden namelijk naast Polo Villaamil ook nog Jonathan Cochet en Ricardo Sperafico genoemd als mogelijke vervangers van Firman.

Jawel, Polo is al écht bevestigd! ;)
Ik wist het al van zaterdag avond! Toen was het al voor 99% zeker volgens Gabord.

De hoofd reden waarom Polo werd verkozen boven Cochet en Sperafico is vooral omdat de volgende race in het Spaanse Valencia is, een thuis terijn voor polo (en z'n sponsors) dus! ;)
Bovendien heeft hij (voorlopig) enkel centen voor de volgende round...

Mr.Dallara
26-05-2004, 21:09
Binnen enkele ogenblikken zal je op het gekende andres > users.skynet.be/kbo-torfs (http://users.skynet.be/kbo-torfs) een 150tal foto's kunnen terug vinden van de WS round in het Franse Magny Cours!

De WS Light's staan NU al online!
Met de WS is Unbreakable volop bezig, ze zouden binnen het uur online moeten komen...


Veel kijk plezier! ;)

JPMontoya
26-05-2004, 23:03
Chique foto's. Zonder andere voor het hoofd te stoten, toch al van de mooiste foto's die ik gezien heb én genomen door "een niet-professional" ! ! !

FormulaV-JH495
27-05-2004, 06:42
Originally posted by Mr.Dallara
Ten slotte "Formule Ford Kent", dit is veronderstel ik de enige échte F Ford?? Kent zal wel een sponsornaam zijn zeker??


.. 'Kent' is de naam van de oude producent en tunervan die 1600cc moteurkes ...

Stranger
28-05-2004, 22:19
Orwell Supercup?

Is dat de opvolger van de International Supersports Cup ?

Mr.Dallara
10-06-2004, 20:03
KTR zonder Jouanny naar Valencia! :mad:


Er heersen de dag van vandaag bijna overal sponsor problemen, meestal ver van huis, deze maal is het Belgische team KTR getroffen! :mad: :(

Piloot Bruce Jouanny zit zonder sponsors, en dit heeft gelijd tot een breuk met KTR... ... met als gevolg dat KTR komende week zal moeten afzakken naar Valencia met maar één wagen. :mad:

More info @ RACINGWORLD.BE (http://www.racingworld.be) ;)

Stranger
10-06-2004, 20:11
Houden ze nog wagens over in de World Series?

Belmondo eruit, Vergani eruit en Saulnier, Gabord en KTR met 1 wagen.

Hoeveel racen er op Valencia? 16?

Mr.Dallara
10-06-2004, 20:26
users.skynet.be/kbo-torfs (http://users.skynet.be/kbo-torfs)is net geupdate met een 10tal fototjes uit de workshop van KTR. ;)

Hier staan nog twee KTR Dallara's op één foto, dat zal je volgende week niet meer zien... :mad:

Mr.Dallara
10-06-2004, 20:42
Originally posted by Stranger
Houden ze nog wagens over in de World Series?

Belmondo eruit, Vergani eruit en Saulnier, Gabord en KTR met 1 wagen.

Hoeveel racen er op Valencia? 16?

Eu, dat was bij mij ook de eerste vraag die in mij opkwam toen ik dit zeer trieste nieuws vernam...

Als ik goed tel, zullen er maar 15 :mad: wagens starten in Valencia.

Mark
14-06-2004, 20:07
Originally posted by Mr.Dallara
[BPiloot Bruce Jouanny zit zonder sponsors, en dit heeft gelijd tot een breuk met KTR... ... [/B]

Hmmm, dat is natuurlijk de versie van KTR over dit dispuut. In het welbekende Engelse blaadje stond iets anders te lezen. De sponsors waren niet tevreden met de "kwailiteit" van het team en hebben daarom besloten om niet verder te investeren in het KTR verhaal.

Afgelopen week heeft Jouanny alweer zijn eerste kilometers gereden in een F3 van het Promatecme team, een Frans team in het Briste F3.

De waarheid van dit verhaal? Zal wel ergens in het midden liggen ;)

Mr.Dallara
15-06-2004, 14:45
Originally posted by Marshal
Hmmm, dat is natuurlijk de versie van KTR over dit dispuut. In het welbekende Engelse blaadje stond iets anders te lezen. De sponsors waren niet tevreden met de "kwailiteit" van het team en hebben daarom besloten om niet verder te investeren in het KTR verhaal.

Afgelopen week heeft Jouanny alweer zijn eerste kilometers gereden in een F3 van het Promatecme team, een Frans team in het Briste F3.

De waarheid van dit verhaal? Zal wel ergens in het midden liggen ;)

tssssssssssssssssss :rolleyes: :fight:

Dit is weer zoooooooooo typisch... :rolleyes:

Dat van die kwalitiet vind ik wel écht "top of the bill": Als je weet dat de manager van Andre en Jouanny dezelfde is, en dat deze er ALLES heeft voorgedaan z'n twee piloten bij KTR te kunnen laten rijden. Dat weet je ook wel dat Jouanny absoluut WEL bij KTR wilt rijden en hij er zich zeer goed thuis voelde, en ja hoor, hij ook tevreden was van het team.

Maar als je dan in Magny Cours (per slot van rekening in z'n achtertuin) DEZE WAGEN (http://www.racingworld.be/images/HPIM0549(1).JPG) binnen brengt bij je team :rolleyes: dan weet je ook wel dat je voor deftige kosten hebt gezorgt...
(er is veeeeeeeeel meer schade en dus kosten aan de wagen dan je uiterlijk kan zien! versnellingsbak was zelfs gebarsten en vervrongen t.o.v. het chassis...)

Normaal had Bruce dus budget tot na Valencia, maar als hij dan in Frankrijk een budget van een half race weekend bij mekaar rijd... ...dan is de rekening snel gemaakt...

En als je dan voordien nog niet voor sprekende resultaten hebt gezorgt bij je je team (KTR in zijn geval dan), dan is het wel heel simpel om te zeggen van: "de kwaliteit van het team is niet voldoende..." :rolleyes: ;)


Hoe zegt men het ook alweer?? "de pot verwijt de ketel" of zoiets zeker...

Mr.Dallara
15-06-2004, 14:49
Intussen komt de 4e meeting in Valencia van komend weekend kortbij, daarom kan je nu al op www.racingworld.be (http://www.racingworld.be) de timing van het komend weekend vinden, maar ook een uitgebreide previeuw! ;)

Pascal
15-06-2004, 14:49
Originally posted by Marshal
De waarheid van dit verhaal? Zal wel ergens in het midden liggen ;)

Dit is het belangrijkste wat ik lees en dan ook onthoud.

C U

Mark
15-06-2004, 17:32
Originally posted by Mr.Dallara

Dit is weer zoooooooooo typisch... :rolleyes:


Ik deel alleen informatie mede die in de internationale pers verschijnt ;) Gezien het aanzien van het desbetreffende blad mag je aannemen dat er met zeer grote waarschijnlijkheid een kern van waarheid inzit. Menig nationale autosport website haalt daar zijn nieuwtjes uit ;)

Daarnaast, een probleem kent altijd twee partijen.........aan de objectieve lezer de taak om daar zijn eigen mening over te vormen.

Wat betreft die manager, die praat met het geld mee ;) Stel dat die sponsors daadwerkelijk geen geld meer willen investeren in Bruce en KTR..........kijk dan droogt zijn cash-flow ook op. Bruce + Sonsors + F3, dan zegt die manager geheid: Een voortreffelijke zet in de carriere van Bruce ;) :D

Maaruh, laten we maar verder gaan met de aanstaande wedstrijd.

Stranger
16-06-2004, 19:33
The KTR team expects to be out this weekend, but is still walking something of a financial tightrope. Bruce Jouanny's sponsorship problems mean that he is unlikely to appear behind the wheel for KTR again, but the team has already confirmed that it will turn up in Valencia with the two cars.
Dit stuk komt uit de preview van Crash.net van vandaag...toch 2 wagens?

Mr.Dallara
21-06-2004, 10:05
Hier zijn enkele foto's die ik heb ontvangen vanuit Valencia:

http://racingworld.vector.priorweb.be/images/ws2004/valencia/0EEE5318.JPG

http://racingworld.vector.priorweb.be/images/ws2004/valencia/0EEE5369.JPG

http://racingworld.vector.priorweb.be/images/ws2004/valencia/0EEE5488.JPG

http://racingworld.vector.priorweb.be/images/ws2004/valencia/0EEE5433.JPG

http://racingworld.vector.priorweb.be/images/ws2004/valencia/0EEE5416.JPG

Met dank aan PDC images!

Mr.Dallara
24-06-2004, 19:54
Zeer waarschijnlijk zal KTR binnen de twee weken hun nieuwe piloot kunnen bekend maken (die Jouanny zal vervangen).

Meer dan waarschijnlijk zal het een driver uit de UK zijn...

Stranger
26-06-2004, 12:40
Volgens Italiaracing zullen er op de Lausitzring 3 wagens extra rijden in vergelijking met de laatste race.

Het team van Vergani zal terugkeren op het hoogste niveau met hun World Series Light coureur Giovanni Tedeschi.
Gabord zal voor het eerst sinds Zolder met 2 wagens komen, de 2e Dallara voor Roman Rusinov.

En ook KTR zou weer met 2 wagens gaan rijden...en Bruce Jouanny zou zijn sponsorproblemen hebben opgelost en weer terugkeren.

Of dit laatste echt waar is kan Mr.Dallara mogelijk bevestigen.

Mr.Dallara
27-06-2004, 22:16
Originally posted by Stranger
Het team van Vergani zal terugkeren op het hoogste niveau met hun World Series Light coureur Giovanni Tedeschi.

Deze piloot zal er niks van gaan bakken, geloof me! Hij kan in de Lights nog niet meedraaien... :rolleyes: (maar het is er wel één met centen... ;) )


Originally posted by Stranger
Gabord zal voor het eerst sinds Zolder met 2 wagens komen, de 2e Dallara voor Roman Rusinov.

Hopelijk hebben ze bij Gabord al een "échte" ingenieur gevonden, want tot op heden zitten zij deftig te prutsen... Het is uiteraard een "grote naam" omdat hij al bij Minardi heeft mogen testen, maar ik ga er toch niet écht veel van verwachten (in combinatie met het huidige Gabord).


Originally posted by Stranger
En ook KTR zou weer met 2 wagens gaan rijden...en Bruce Jouanny zou zijn sponsorproblemen hebben opgelost en weer terugkeren.

Of dit laatste echt waar is kan Mr.Dallara mogelijk bevestigen.

Ik kan hierover (spijtig genoeg) momenteel niks over bevestigen. Maar één ding is zeker volgens mij: als Kurt een andere "betere" piloot vind de komende week in de UK, dan zal die kerel meer dan waarschijnlijk (na indien nodig een testje volgende week) zeker voorang krijgen op Bruce! ;)

Een ding dat dit kan aantonen is het volgende:
Toen ik enkele weken terug in de workshop was, en we telefonisch de bevesting kregen dat Bruce z'n einde bij KTR was genaderd. Mocht (lees: moest) ik direct de stickers verwijderen van Bruce op de wagen, en "voor het donker was geworden" waren AL de sponsors stickers van de wagen verdwenen... Dit gebeurd niet zomaar... ;)
Volgens mij zijn die kerel z'n centen écht wel stillaan op... Maarja die Fransen beloven altijd dat ze centen hebben (voor één meeting)...

foto 1 (http://members.fortunecity.com/unbreakablenijlen/Documenten/IMG_0001.JPG)
foto 2 (http://members.fortunecity.com/unbreakablenijlen/Documenten/IMG_0004.JPG)

Mr.Dallara
16-09-2004, 10:56
Net gelezen op de website van World Series dat net zoals in Belgie (Zolder) de voorbije 2 jaren, nu ook in Portugal (Estoril) de tickets free zijn!

Je kan ze overal vinden daar!: bij alle Nissan deallers, in alle Total tankstations, verder zijn ze nog op enkele website's aftedrukken...

UIteraard zal Estoril wel goed gevuld zijn zondag aangezien het voor de Portugese autosport middens een hoogdag zal zijn. Want hun F1 held, zullen ze in actie kunnen zien en dan nog wel gratis.

De reden waarom ze het daar ook free doen is uiteraard heel simpel??

Zolder deed het om veel volk te hebben, en zo meer zekerheid te hebben op een contract voor de komend(e) jar(en).

Op de kalender voor 2005 staat toevallig ook een meeting in Estoril gepland, ze zullen daar ook doorhebben dat de Europeese Renault weekend toppers zullen gaan worden. Daarom zullen ze uiteraard al vanaf nu RPM en Renault/Nissan tevreden willen stellen met een volhuis...

(hopelijk daar minder opstropingen en fille's dan in de Zolderse paddock zoals in april 2003/2004 ;) )

Mr.Dallara
29-09-2004, 16:43
Intussen zijn we genaderd op enkele dagen van de meeting in Barcelona, waarna de WS by Nissan's nog enkel op Valencia en -normaalgezien- op een italiaans circuit te bewonderen zullen zijn.

Want dan is het Nissan verhaal gedaan, en zal gans het circus de naam (World Series by) Renault gaan dragen.

Het is zeer duidelijk dat alles in een laatste rechtelijn zit voor 2005 want in tussen zijn de eerste CAM foto's vrijgegeven van de DallaraT02 - Renault voor 2005: ;)

http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_tred_3_tcm2-4801.jpg

http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_tred_2_tcm2-4797.jpg

http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_fronte_tcm2-4777.jpg

http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_retro_tcm2-4785.jpg

De look is blijkbaar nog meer à la Formula one unpluged! :p :crazy: . Met de look en het chassis zit het dus wel degelijk snor, nu nog maar hopen dat de mensen van F-solutoins degelijk werk leveren en een krachtige(re) V blok maken.

Mr.Dallara
04-10-2004, 11:57
Gisteren tijdens de WS meeting in Barcelona waren maar liefst 36.000 bezoekers getuigen van weer mooie race's.

Ook was er tijdens deze meeting de premiere van het supper polle systeem! Net hetzelfde al met de F1 dus. ;)

En aan de CAM foto's tezien zijn de WS wagens voor 2005 de meest F1 "look a like" wagens die we tezien gaan krijgen volgend seizoen. Al zullen de GP2's dan weer sneller zijn over een lap. Maarja, daar betalen ze dan ook wel meeeeeeer dan genoeg voor... ;)


Persoonlijk vind ik de overwinning van Felix Portiero gewoonweg schitterend! Hij reed vorig jaar nog bij KTR en toen was er al het gevoel dat hij een (ruwe) diamand was, alleen was er nog de tijd nodig om te ontplooien, en dit was niet optimaal mogelijk bij het familie Portiero team (Porfesa), hij is dan overgestapt naar het zeer proffesionele Epsilon.
Barcelona was z'n debuut bij Epsilon, en dan al meteen raak! (pole, en start to finish zege)!

Dit word ongetwijfelt nog vervolgt! :)

Mark
04-10-2004, 12:37
Originally posted by Mr.Dallara
Ook was er tijdens deze meeting de premiere van het supper polle systeem!

Welke soep?

Hoe kun jij nou weten welke het meeste op F1 gaat lijken? Van de Superfund en GP Masters heb ik nog geen foto's gezien ;)

Mr.Dallara
06-10-2004, 10:37
Originally posted by Marshal
Hoe kun jij nou weten welke het meeste op F1 gaat lijken? Van de Superfund en GP Masters heb ik nog geen foto's gezien ;)

Wat de GP Masters betreft, denk ik dat er nog enorm veel onduidelijkheden zijn... er is trouwens bij mijn weten nog niets concreets in de maak...

En het Superfund idee: Die hebben blijkbaar al één wagen half gemaakt (er stond enkele weken terug toch een foto van in de autosport... of dit nu een foto was of een CAM foto das natuurlijk nog de vraag...) Maar concreet zijn er daar dus ook nog veel onduidelijkheden.

En gisteren las ik al het volgende op italiaracing:


La missione della Superfund
Nel paddock di Montmelò si è visto uno dei rappresentanti della Superfund che organizza la Euro 3000 Series. Si è intrattenuto a lungo, singolarmente, con i vari responsabili dei team della World Series. La missione era quella di riuscire a convincerli a trasferirsi nella Euro 3000 del 2005.


(Ik ben net zoals de meeste denk ik ver van goed in Italiaans...)

Maar ik versta hier uit dat er hoge pieten van Superfund het voorbije weekend ook in Bercelona waren en dat ze in de paddock gesprekken zullen gehad hebben over een mogelijke sponsoring van de WS by Renault in 2005.

En ALS ze dat gaan doen, dan denk ik dat er van het Supperfund verhaal wat enkele weken geleden in de autosport stond nog weinig van zal in huis komen... :confused:

Mr.Dallara
06-10-2004, 10:43
Verder is er Zondag in Barcelona ook al de datum bekend gemaakt voor de race in Bilbao voor het seizoen 2005, ze zouden een contract hebben voor de straten race tot en met 2007.


Presentato il progetto Bilbao
Oggi la RPM a Bilbao ha presentato il progetto della gara cittadina che si svolgerà nella città basca nel 2005. Completamente sostenuta dalle autorità politiche di Bilbao, intervenute alla gara di Barcellona, sarà l'unica prova spagnola della World Series by Renault del prossimo anno ed è prevista per il 24 luglio. L'accordo è fino al 2007.


24 juli zal dus de datum (onder voorbehoud) worden voor de straten race in het Baskische Bilbao.

Mark
06-10-2004, 12:45
Originally posted by Mr.Dallara
(Ik ben net zoals de meeste denk ik ver van goed in Italiaans...)

Maar ik versta hier uit dat er hoge pieten van Superfund het voorbije weekend ook in Bercelona waren en dat ze in de paddock gesprekken zullen gehad hebben over een mogelijke sponsoring van de WS by Renault in 2005.

En ALS ze dat gaan doen, dan denk ik dat er van het Supperfund verhaal wat enkele weken geleden in de autosport stond nog weinig van zal in huis komen... :confused:

De kennis van het Italiaans is idd niet goed bij jou :D De gasten van Superfund zijn aan het ronselen geslagen onder teams van de World Series om over te stappen naar nieuwe Superfund serie in 2005.

Mr.Dallara
15-10-2004, 20:33
Ondertussen staan de World Series hun tenten al enkele dagen in de paddock van Valencia, en waren het vandaag de FP1 en FP2.

Zoals steeds waren de toppers als Monteiro, Ravier, Kovalainen en Karthikeyan weer vooraan te vinden. Maar zeer opvallend is dat plots Didier Andre met de Belgische KTR Dallara helemaal vooraan mee rijd!
Hij was 4e en 2e, dit mag wel zeer opmerkelijk genoemd worden! hopelijk kan hij deze prestaties doorzetten morgen en zondag.

FP1
1 – Jean-Christophe Ravier – Epsilon – 1’23”880
2 – Olivier Pla – Carlin – 1’24”477
3 – Tiago Monteiro – Carlin – 1’24”520
4 – Didier Andre – KTR – 1’24”610
5 – Felix Porteiro – Epsilon – 1’24”908
6 – Tristan Gommendy – Saulnier – 1’24”937
7 – Adrian Valles – Pons – 1’24”981
8 – Milos Pavlovic – Vergani – 1’25”159
9 – Narain Karthikeyan – RC – 1’25”345
10 – Sergio Hernandez – Saulnier – 1’25”510
11 – Santiago Porteiro – Porfesa – 1’25“693
12 – Enrique Bernoldi – GD – 1’25”701
13 – Heikki Kovalainen – Pons – 1’25”766
14 – Juan Cruz Alvarez – Gabord – 1’25”593
15 – Hiroki Yoshimoto – Gabord – 1’27”119
16 – Karun Chandhok – RC – 1’27”507
17 – Giovanni Tedeschi – Vergani – 1’28”416
18 – Giacomo Ricci – GD – 1’28”565

FP2
1 – Heikki Kovalainen – Pons – 1’23”692
2 – Didier Andre – KTR – 1’24”137
3 – Tiago Monteiro – Carlin – 1’24”222
4 – Narain Karthikeyan – RC – 1’24”238
5 – Olivier Pla – Carlin – 1’24”423
6 – Milos Pavlovic – Vergani – 1’24”423
7 – Jean Christophe Ravier – Epsilon – 1’24”548
8 – Adrian Valles – Pons – 1’24”551
9 – Enrique Bernoldi – GD – 1’24”871
10 – Juan Cruz Alvarez – Gabord – 1’25”025
11 – Sergio Hernandez – Saulnier – 1’25”325
12 – Santiago Porteiro – Porfesa – 1’25“538
13 – Karun Chandhok – RC – 1’25”556
14 – Giacomo Ricci – GD – 1’26”030
15 – Hiroki Yoshimoto – Gabord – 1’26”073
16 – Tristan Gommendy – Saulnier – 1’26”425
17 – Giovanni Tedeschi – Vergani – 1’27”573
18 – Felix Porteiro – Epsilon – 1’34”847