![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Het is nog redelijk vroeg, ik weet het!
Maar de eerste nieuwtjes beginnen zo stillaan binnen te sijpelen: - RPM Racing welcomes Sito Pons in the World Series by Nissan Former MotoGP champion committed in the series! - Pons Racing and the Renault Drivers Development join forces! Kovalainen for Pons Racing! - GD Racing test young drivers Gatto and Ricci are on the list Bron: www.wseries-live.com Laten we afspreken dat iedereen die over de World Series iets vind qua info, tests, teams en piloten, ... het hier op deze thread post. |
|
||||
|
||||
Hier alvast enkele handige websites om op de hoogte te blijven vd laatste nieuwtjes:
Teams: Racing Engineering Gabord Competicion Carlin Adrian Campos KTR (ons Belgische team in de World Series) RC Motorsport (prachtige intro) Vergani Formula Epsilon Euskadi en Saulnier Racing hebben geen website. (voor zover ik weet) En de nieuwe teams, nl. Pons en Porfesa Competicion hebben ook geen site. Pons heeft wel een site nl. www.hondapons.com , maar deze gaat over hun activiteiten in de motoGP en nog niet over de World Series. |
|
||||
|
||||
Gabord Competicion met Juan Cruz Alvarez
Quote:
|
|
||||
|
||||
Sito Sons met Heiki Kovalainen
Quote:
|
|
||||
|
||||
De World Series zullen doorgaan, ook na 2005 !!!
Quote:
![]() ![]() Ik ben alvast benieuwt! |
|
||||
|
||||
Kijk, je kunt als organisator veel roepen............of het waarheid wordt is vers twee. Ze kunnen eigenlijk niks anders zeggen dan dit.........
Dus 2005, eerst zien dan geloven ![]() Edit: het persbericht op pitstop is iets uitgebreider dan op autosport.be .................de eerste mitsen en maren zijn daar nu al te lezen. RPM is zich nu al aan het indekken voor 2005 ![]() Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 10-02-2004 at 22:12. |
|
||||
|
||||
Bwa, dat weet ik nog zo maar niet!
- De chassis zijn er alvast ZEKER voor de komende 3 seizoenen (nl. 2005 - 2006 - 2007). zie hier - De motoren, dat is word nog een andere zaak! Want op Nissan krachtbronnen moeten ze uiteraard niet gaan rekenen, maar zoals al is vermeld, zijn de mensen van RPM dus met enkele andere motorbouwers aan het spreken... DUS: het einde van het World Series kampioenschap is nog niet in zicht!!! Het zal idd wel wachten worden tot in 2005 vooraleer we de alles uiteraard met zekerheid zullen weten |
|
||||
|
||||
Ik heb deze namiddag een bezoekje gebracht aan de workshop van KTR, en kan jullie daardoor de volgende nieuwtjes melden:
- Vandaag is Didier Andre & z’n manager over de vloer geweest om te onderhandelen met Kurt Mollekens himself, over een mogelijk zitje voor het komende seizoen!!! -Deze onderhandelingen zouden al in een redelijk ver stadium staan, bovendien heeft Andre ook al een veelbelovende test afgeleverd voor rekening van KTR (op het einde van vorig seizoen). > wait and see, is hier de boodschap dus! -Bovendien zouden er al benaderingen zijn geweest tussen KTR en Ryan Briscoe (Euro F3 kampioen van2003)! Maar bij hem zou het nog ver van een besluit zijn, aangezien van zijn kant nog $ optafel moet komen. > net als bij Andre, is de boodschap wait and see! -De piste om met onze Spaanse vriend Felix Portiero door te gaan, is eerde zeer klein! Dit om het feit dat hij geen grote sponsor meer achter zich heeft staan. -Verder kan ik jullie melden dat er op 9 & 10 maart collectieve testen zullen plaatsvinden in Jarama, en op 15 & 16 maart ook collectieve testen zullen plaatsvinden maar dan op de omloop van Barcelona. -De doelstelling is om voor de éérste test zekerheden te hebben qua piloten, d.w.z. dat het de bedoeling is om 2 (of toch zeker 1) pilo(o)t(en) onder contract te hebben voor 9 maart! -KTR zal tussen de collectieve testen op Barcelona en de eerste race nog minstens 1 privé-test houden, later nog meer over plaats en datum… Straks nog wat nieuwtjes... |
|
||||
|
||||
Verder, nog deze weetjes:
-De kalender voor 2004 is nog zeker niet ergens 100% correct te vinden, dit omdat er nog dagelijks nieuwigheden in opduiken. -Zoals een mogelijke race in Hongarije (Hungaroring) -En ook een mogelijke straat-race in Noord-Spanje! -Eén ding is alvast een zekerheid: dat de race van de WS in Zolder wel degelijk gaat plaatsvinden op 25 april, en dus niet zoals (nog) op vele websites staat geschreven op het einde van juni. De reden van de verplaatsing van eind juni naar april is te wijten aan het fijt dat het circuit van Dubai nog niet zal klaar zijn in april, en de race daar dan zal plaats vinden na de race in China (in november). En dat Zolder dan de plaats inneemt van Dubai op de kalender. -Verder kan ik jullie nog melden dat er dit seizoen word gereden met een volledige nieuwe Ricardo versnellingsbak! Deze is speciaal ontworpen voor de WS, en zal nog betere prestaties leveren, meer verhoudings mogelijk heden geven en nog meer betrouwbaarheid leveren. -Ook even melden dat track engineer Jean-Pierre De Backer het team heeft verlaten, en zich nu full-time gaat vervoegen bij het Cronos team (meerbepaald in het C2 supper 1600 project). Dit nadat hij vorig jaar al ingenieur was tijdens alle EK rally’s voor de Russische crash boy Vassin, en uiteraard niet te vergeten dat hij er ook mee heeft voor gezorgd dat Fast Freddy de Condroz rally heeft kunnen winnen! Ook niet te vergeten, is dat hij de ingenieur was tijdens de meeste F-Renault 1600 manches van Jerome d’Ambrosio (TBR)! Ik veronderstel dat ik niet moet zeggen dat hij een man was die z’n vak écht wel kon, daarom wensen we hem nu veel succes toe in z’n verdere loopbaan. -Direct daarop aansluitend kan ik ook melden dat we een nieuwe top ingenieur in huis hebben! Zen naam ben ik jullie nog verschuldigd, maar ik kan jullie alvast zeggen dat hij grote ervaring heeft in de eenzitter wereld! Hij heeft nl. vorig jaar nog bij Zele (ex WS team) gewerkt, ook is hij enkele jaren in de States actief geweest en een jaar of 8 geleden heeft hij zelfs nog bij Astromega z’n job gedaan. Een échte aanwinst dus! -Bovendien is het zo dat de geruchten de ronden maken, dat er bij het nieuwe Spaanse team Porfesa (nu al!) financiële problemen zouden zijn. Ze zouden nu al problemen hebben met het betalen van hun Nissan krachtbronnen! Laat ons hopen dat dit verhaal een positieve afloop kent! (ter info: Porfesa is het nieuwe team, dat is opgericht door “papa – Portiero”.) |
|
||||
|
||||
Didier Andre bij KTR in 2004!
Hier de bevestiging van wat ik jullie enkele dagen geleden al aankondigde: Quote:
|
|
||||
|
||||
Bij deze zijn er dus al 3 piloten met een contract voor het komende seizoen in de World Series, nl.:
Heikki Kovalainen (Fin) Pons Juan Cruz Alvarez (Arg) Gabord Competicion Didier Andre (Fra) KTR |
|
||||
|
||||
Ik heb net gelezen op autosport.be dat de plannen om een straten race te organiseren in Bilao niet zullen doorgaan.
En dat er voor het nog locatie loze weekend op 25 juli de namen Valencia, Estoril of een trip naar Engeland de ronde doen! meer info HIER. |
|
||||
|
||||
Epsilon Euskadi heeft grote ambities!
De Basken hebben zomaar eens even de ambitie om dit seizoen de piloten- en het teams kampioenschap te winnen! Lijkt me wel wat te veel van het goede, maar toch verwacht ik wel sterke prestaties van hun, want ze hebben vorig seizoen écht een zéér sterk seizoen gereden met Ravier en Vilarino! Ik ben alvast benieuwt! Quote:
|
|
||||
|
||||
Een wijziging in de data van de pré-seasen testen:
Collective testing schedule : 5 March at Barcelona : World Series Light 8 and 9 March at Jarama : World Series Light 9 and 10 March at Jarama : World Series by Nissan 13 and 14 March at Barcelona: World Series by Nissan Zoals je kan zien, zijn de testen in Barcelona 2 dagen vervroegd, van 15&16 naar 13&14 maart. Meer info HIER. |
|
||||
|
||||
RPM geeft enkele redenen waarom men niet moet gaan twijfelen aan het fijt dat het kamioenschap zou gaan verdwijnen!
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|