PDA

View Full Version : Ralf naar Renault ?

The Interceptor
09-03-2004, 13:11
dit was gisteren al te lezen op f1racing.nl

Willi Weber, manager van Ralf Schumacher, zou tegen de Duitse krant Bild am Sonntag hebben gezegd dat de Duitse rijder in 2005 haast zeker voor Renault gaat rijden. Of dat bericht waar is, wordt door ons betwijfeld.

Weber zei tegen de Duitse krant: "We hebben het op alle punten met Renault eens kunnen worden. Het ondertekenen van het contract is slechts een formaliteit." Ralf Schumacher zei onlangs: "Weber en ik zouden het betreuren wanneer we onze vrienden bij BMW zouden moeten verlaten. De kans daarop is echter erg groot. Jammer, maar ik laat me niet op deze manier behandelen door Williams."

Het nieuws over deze overstap naar Renault is zeer opmerkelijk. Flavio Briatore, teambaas van Renault, heeft met Fernando Alonso en Jarno Trulli namelijk reeds twee supertalenten in dienst, mogelijk zelfs een toekomstige wereldkampioen. Dat Briatore veel geld zou willen betalen voor Ralf Schumacher lijkt daarom zeer onwaarschijnlijk.

Bovendien is Briatore een groot voorstander om het kostenprobleem van de Formule 1 in te perken. Dat Briatore wel aan de hoge salariseisen van Ralf Schumacher tegemoet zou willen komen, druist behoorlijk tegen die gedachte in.

Wellicht heeft de Duitse journalist de woorden van Weber overdreven of misschien zet Weber teambaas Frank Williams wel onder druk met een onderhandelingstactiek. Williams staat echter bekend als een harde onderhandelaar en iemand die niet met zich laat sollen. Vraag dat maar aan oud-wereldkampioen Damon Hill.

vandaag stond er ook een reactie van Briatore op de site van f1racing:

Flavio Briatore, teambaas van het Renault-team, bevestigde vandaag onze vermoedens. Het bericht van een Duitse zondagkrant over een mogelijke overstap van Ralf naar Renault in 2005, blijkt niet waar te zijn. Briatore ontkent hevig dat er gesprekken zijn gevoerd met de Williams-rijder.

Briatore liet in een reactie weten: "Ik zag Weber - manager van Ralf Schumacher - in Melbourne en we hebben absoluut met elkaar gesproken. We zijn namelijk vrienden, dus dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar we hebben het zeker niet gehad over een mogelijke toekomst van Ralf Schumacher in een Renault-wagen."

dit lijkt mij nogal vrij onlogisch moest het gebeuren. Bij Renault zitten ze goed met Trulli en vooral Alonso, waarom zouden ze dan een dure Ralf Schumacher binnenhalen?

Denk eerder dat hij gewoon bij Williams zit, wel een beetje riskant denk voor een topteam als Williams om in een jaar beide rijders te vervangen.

yvdp
09-03-2004, 13:15
mjah, en dan heeft williams geen rijders meer. Wie moeten ze dan nemen? Webber? Button? Verstappen misschien? ;)

marcel
09-03-2004, 18:26
Originally posted by yvdp
Webber? Button?

en waarom niet? zijn 2 rijders die met een topwagen kunnen meestrijden voor de titel...

FIRE
09-03-2004, 18:43
Originally posted by marcel
en waarom niet? zijn 2 rijders die met een topwagen kunnen meestrijden voor de titel...

Waarom laat je die 3e naam nou weg? ;) :p

Ik denk ook niet dat R. Schumacher voor Renault gaat rijden, zou het niet logisch vinden. Bovendien past hij daar niet met die flamboyante Briatore.

yvdp
09-03-2004, 22:38
en het bericht is al ontkracht ook hoor ondertussen...
zoals in de eerste post staat. Dat ralf weggaat bij Williams wordt toch redelijk duidelijk denk ik
maar naar Renault zal hij niet gaan ;)

airco
09-03-2004, 22:49
Bwa .... noem het een ballonetje oplaten .....

Voor Williams wordt dit naarmate het einde van het seizoen nadert wel een groot probleem ..... Dan valt de volledige ontwikkeling op de schouders van de testrijder ..... De officiele piloten krijgen immers geen informatie meer om lekken naar andere teams te vermijden.

X-Treme Racer
09-03-2004, 23:13
Originally posted by yvdp
mjah, en dan heeft williams geen rijders meer. Wie moeten ze dan nemen? Webber? Button? Verstappen misschien? ;)

Ik denk dat Webber eerder nog een jaartje bij Jaguar gaat blijven en dan naar Renault gaan, en dus niet Ralf Schumacher.

Webber's manager is niemand minder dan Briatore & hij wordt in de F1 alom geprezen... een duo Alonso-Webber zie ik wel zitten :)

Oneliner
09-03-2004, 23:17
Misschien gené?..?

yvdp
09-03-2004, 23:41
quick thinking oneliner :)
Marc Géné deed toch geen onverdienstelijke zaak in Italië vorig jaar :) En is nu toch al enkele jaren testrijder bij Williams.

The Interceptor
10-03-2004, 00:45
hmm, ik denk dat ze bij Williams Button graag terug willen :D maar Button wacht terecht nog wat af om te beslissen, hij zit nu heel goed bij BAR, als hij bij Williams 1e rijder kan worden zie ik hem misschien wel terug gaan, maar als 2e rijder :confused:

En misschien rijdt er volgend jaar wel terug ene Rosberg bij Williams ... zou ik niet van verschieten.

Gilles
10-03-2004, 14:01
Rosberg zal nog niet voor de wolven geworpen worden. Hij maakt misschien in 2006 zijn opwachting.

Gené wilt dolgraag racen, en dat heeft hij al meermaals duidelijk gemaakt. Zijn prestatie in Monza 2003 was enkel een bevestiging van zijn kunnen ...

maar het is echt nog tééééé vroeg om hier al over te discussieren. Het ene silly season is nog maar net voorbij of we zijn al aan volgend jaar bezig ...

FIRE
10-03-2004, 17:53
En Button terug naar Williams?

Guido
10-03-2004, 18:07
'k zal eens de knuppel in het hoenderhok gooien ;)

en waarom DC niet terug naar Williams, als laatste seizoen om te eindigen waar het begon. 'k meen zelfs dat ik daar enige tijd terug eens iets over gelezen had.

Scapa
10-03-2004, 18:11
Originally posted by FIRE
En Button terug naar Williams?

Laat die maar bij BAR blijven. ;) Hij gaat ook niet goedkoper zijn als Ralf of Monty zijn als ze hem bij BAR willen wegplukken dus ik denk dat hij bij BAR blijft.

X-Treme Racer
10-03-2004, 18:36
Zoals het er naar uit ziet komt BAR misschien wel op dezelfde hoogte als Williams in races.

Ik denk dat Button eerder WK wilt worden met een auto & een team dat hij zelf heeft ontwikkeld.

gouwyf
31-03-2004, 21:50
Misschien dat we de titel van deze thread kunnen veranderen in Ralf naar Toyota ??

Pitstop.tv
Toyota heeft een contract van 100 miljoen dollar klaar voor Ralf Schumacher. Dat melden de Duitse bladen "Bild" en "Auto, Motor und Sport". In de Britse krant "The Sun" duikt vandaag hetzelfde bericht op. Ralf krijgt in "The Sun" 60 miljoen pond van Toyota voor 5 jaar.

Alledrie de bladen citeren bronnen dicht bij rijder en teams. Toyota heeft intussen alle berichten ontkend. "Niks van aan", zeggen ze in Keulen.
Er zouden naast het basisloon van 100 miljoen dollar of 60 miljoen pond nog leuke boni klaarliggen voor zeges, titels en punten.

Vorige week beweerde Ralfs manager Willi Weber dat hij nog niet met Toyota heeft onderhandeld en dat Williams de eerste keuze is van zijn rijder.

Langs de andere kant zijn we natuurlijk ook heel dicht bij 1 april.

marcel
31-03-2004, 21:52
Originally posted by gouwyf
Misschien dat we de titel van deze thread kunnen veranderen in Ralf naar Toyota ??

Langs de andere kant zijn we natuurlijk ook heel dicht bij 1 april.

ik denk niet dat dit als april-grap kan beschouwd worden. het zou de eerste keer zijn dat die met zoveel kranten tegelijk afgesproken zou zijn (en dan nog internationaal). dit is eerder te klasseren onder: silly season...

The Interceptor
01-04-2004, 00:23
100 miljoen dollar???? echt wel veel (zeker voor Ralf)

denk ook niet zo aan 1 april, volgens mij rijdt Ralf volgend jaar bij Toyota hoor!!

Alain
01-04-2004, 10:16
Er wordt inmiddels volop gespeculeerd waar ralf volgend jaar zal rijden en wie zijn plaats zal innemen....Voorlopig is er slechts één zit vrij, die van JPM.
Ook vreemd vind ik het dat niemand Scott Dixon vernoemd...De banden tussen Williams en Ganassi zijn enorm sterk en na zijn eerste test is hij tevens een kandidaat om die plaats in te vullen.