PDA

View Full Version : Sato, Wilson of Alesi


Alain
04-10-2001, 13:30
De race voor het tweede zitje bij Jordan in 2002 is in volle gang.
Alesi heeft duidelijkheid gevraagd omtrent zijn situatie. Hij wil een antwoord voor de GP van Japan.
Volgens een insider zou hem echter al duidelijk gemaakt zijn dat hij er niet op moet rekenen.
De strijd lijkt zich intussen af te spelen tussen Takuma Sato en Justin Wilson. Volgens Autosport is Sato zo goed als rond maar Wilson krijgt deze week nog een tweede test als vervolg op zijn geslaagde eerste.
Mijn voorkeur gaat alleszins uit naar Sato.

Finish
04-10-2001, 13:33
En waar krijgen we Alesi dan ? Samen met Mika gaan vissen ? :D

Bart.Vandecavey
04-10-2001, 14:23
Bij Arrows naast HH. Verstappen zou toch nog buiten gebonjourd worden mits een fikse contract-breuk-som.

Werner333
04-10-2001, 14:39
Verstappen zou ook met Jordan praten.:eek:

RoBByNiO
04-10-2001, 16:31
niets als geruchten!

alesi zonder ploeg? NEE dat kan niet! een man met zooooveel ervaring die geen kans zou maken op een of ander stoeltje? Maakt ge mij ni wijs! Alesi zou eerder niet bliven bij Jordan door zijn hoge salaris?


Sato verkies ik boven Wilson. De japanner (?) heeft veel meer ervaring als Justin Wilson

en dat van Verstappen klopt helemaal niet: het is voor 99.99% zeker dat hij volgend jaar nog bij arrows zit. Arrows weet wat ze doen om verstappen te hebben: nieuwe motor verbeterde wagen en een rijders als Jos die niet helemaal zo slecht is! Arrows wordt volgend jaar DE verassing zeker als je weet dat de oud-ontwerper van de sauber van dit jaar nu te vindne is bij Arrows!

Finish
04-10-2001, 16:40
Bij Arrows naast HH. Verstappen zou toch nog buiten gebonjourd worden mits een fikse contract-breuk-som.

rofl...beide buitengtrapt bij Jordan :)

Mark
04-10-2001, 20:58
als je echt wilt lachen ga dan eens naar verstappen.nl en kijk dan op het forum. Met postings als

Jos naar Sauber;
Jos naar Jordan;
Jos naar Ferrari als testrijder............

Weet je wat ik denk,
Jos gaat naar huis, hij komt Maaseik onveilig maken..........

We weten allemaal wat contracten zeggen in de F1.......helemaal niets.

Sato naar Jordan, die durf ik wel aan......en Wilson als testrijder.

Alesi, ach zal ook wel loslopen....ergens

Alain
05-10-2001, 09:13
Jos gaat naar huis, hij komt Maaseik onveilig maken..........

Om Maaseik onveilig te maken moet Jos niet komen, ik ga dit weekend nog eens naar het thuisfront :D

O ja, Sato heeft veel minder ervaring dan Wilson maar is in mijn ogen gewoon beter.

Jan
09-10-2001, 16:26
Volgens Ierse bronnen zou Sato morgen een perskonferentie geven en daarin zijn deal met Jordan bekend maken. Alesi wordt dus bedankt.
Verder zou de baas van het vleugeldrankje Red Bull plannen hebben om Arrows over te nemen en de huidige piloten te vervangen door twee American drivers. Op die manier geraakt Jos toch nog in Maaseik.

Voor wat het waard is natuurlijk, maar ben alleszins benieuwd naar die perskonferentie van morgen.

Jan

Raceboy
09-10-2001, 16:38
laten we het simpel houden: sato rijdt officieel bij jordan

airco
09-10-2001, 16:52
British Formula Three champion Takuma Sato of Japan will join the Formula One Jordan-Honda team next season, a Honda official said Tuesday.

"Sato will hold a news conference on Wednesday and he will talk about his future plan," the official said as the Jiji and Kyodo news agencies reported that a deal had been sealed between the 24-year-old driver and the F1 team. Asked if Sato will announce his contract with Jordan-Honda, the official said, "You may well expect him to do so."

Sato, who became the first Japanese to win the British F3 title when he marked his 12th victory of the season at Silverstone last month, has also been a test driver this season for the F1 BAR (British American Racing)-Honda team.

He will drive alongside Giancarlo Fisichella for Jordan-Honda, ending French veteran Jean Alesi's career with the team.

It was not immediately clear if Sato would compete at this weekend's season-ending Japanese Grand Prix at the Honda-owned Suzuka track.

Sato drove a Honda-powered BAR F1 machine on Monday with Canadian Jacques Villenueve in a promotional event for the Japanese car-maker.

"I still have a contract with BAR and I can't talk about that now," Sato told reporters at that time about his possible graduation to F1. "It's a matter of wait and see," he said.

Sato will be the seventh full-time Japanese F1 driver and the first since Toranosuke Takagi's two seasons from 1998.

Sato's full-time motor racing career started in 1997 after he honed his skills at a racing school run by Honda at Suzuka. He moved to Britain in 1998 and won 12 British F3 races for the Carlin Motorsport Racing Team last season

exit Jean Alesi maw!!!

De gebeden van alain zijn verhoord!!

airco

Jan
09-10-2001, 16:56
Wel airco, het bericht dat ik trachtte te komprimeren tot een
kernboodschap, heb jij nu in vol ornaat gepost:D :D
Wie het breed heeft laat het breed hangen zeker....:D

Jan

RoBByNiO
09-10-2001, 20:43
ik denk niet dat alesi stopt: er is immers nog een plaatsje brij bij arrows waar bernoldi vertrekt! jos en jean en een goede arrows, mooie combninatie, niet?

Oneliner
09-10-2001, 21:18
nee, dan gaat opvallen hoe goed jos niet is.....

Sennake
09-10-2001, 22:14
Als Sato in de F1 wil beginnen gaat hij toch eerst de vlaggen en borden moeten leren zelle!
In Spa heb ik hem persoonlijk 6 keer een stop and go bord zien negeren en daarna reed hij nog door omdat de wedstrijdleiding het gewoon opgegeven had om met dat bord te staan zwaaien...

Alain
09-10-2001, 22:17
Ja Sennake, ge moet dat begrijpen. Die mannen zien niet zo duidelijk door die spleetogen :D

Ik geloof erin, net zoals ik in Pizzonia en Pantano geloof voor 2003 in de F1.

Raceboy
09-10-2001, 22:21
sennake die stop and go was toen opgeheven omdat er onduidelijkheid was over de fout die hij beging. Hij kreeg een stop n go voor het paseren van de safty car terwijl hij in derde positie lag. logisch gezien kan dit niet he

Sennake
09-10-2001, 22:42
Niet echt nee...

Jan
10-10-2001, 12:04
Ik vrees dat het een Japanner zal worden zoals alle voorgaande, nl. meerijden om de (schroot)hoop te vergroten (lees: om Honda tevreden te houden).

Maar als Alain er talent in ziet, dan zullen we dat ten gepasten tijde evalueren hé.

Jan

Alain
10-10-2001, 13:18
Jan, ik begrijp je veronderstelling maar ditmaal ben ik ervan overtuigd dat hij one in a million is ( althans van Japanners ) :D

Rrubinio
10-10-2001, 21:02
De Britse F1-renstal Jordan heeft de :D Japanner Takuma Sato voor komend seizoen aangetrokken als tweede piloot. De 24-jarige Sato wordt er de collega van de Italiaan Giancarlo Fisichella, die van Benetton komt. Dat Jordan gebruik maakt van de motoren van het Japanse Honda zal wel hebben meegespeeld in de beslissing, al moet gezegd dat Sato dit jaar 12 races en de titel in de Britse Formule 3 op zijn naam schreef en testrijder was voor BAR-Honda. De laatste Japanner in de F-1 was Toranosuke Takagi, die in 1998 voor Tyrrell en in 1999 bij Arrows aan de slag was. Huidig Jordan Piloot Jean Alesi mag dus uitkijken naar een nieuw team, een nieuwe uitdaging in de VS of misschien wel zijn pensioen.
Bron: Belga

RoBByNiO
10-10-2001, 21:45
voorlopig pensioen dus :D

airco
11-10-2001, 08:00
mja, staat hier enkele posts terug ook al!!

airco