PDA

View Full Version : VDB-Segers: Touring-Cup race 3


bart VDB
14-07-2004, 20:32
Ziehier ons verslag:

De training bracht ons op een 29 ste startplaats op 39 deelnemers met een tijd van 1.56.4.
We nemen afwisselend de start en ditmaal was het mijn beurt. De start verliep vlekkeloos ondanks een toch nog vrij glibberige baan. Na reeds enkele ronden kwam er op mijn scherm een melding van een verlies van oliedruk, maar ik voelde niks aan de wagen. Dus bleef ik gewoon verder racen en alles verliep zeer vlot totdat ik na een half uurtje in de kanaal 2-bocht een BMW inhaalde. Juist voor de chicane kwam deze terug langszij op de ideale lijn en ik had de keuze: ofwel de BMW raken, ofwel rechtdoor door het grind. Ik koos dan toch maar voor het laatste en bij het verlaten van de grind spinde ik rond, maar ik stond direkt terug in de juiste richting en maar enkele sekonden verspeelt en geen schade.
Enkele ronden later kom ik definitief voorbij mijn collega. Mijn eerste stint verliep vrij vlot zodat ik toch enkele deelnemers kon passeren. Bij binnenkomst met de eerste regendruppels,en pilotenwissel, hing ik op de 20 ste plaats.
Tom vertrok toen voor zijn stint met regenbanden en ook voor hem verliep alles vlot. Alleen meldde hij slecht zicht door aandampende ruiten, welke nochtans behandeld waren.
Ook de oliedruksensor bleef raar doen. Het oliedrukkontakt bleek naar de haaien.
Bij zijn binnenkomst hingen we op de 24 ste plaats en vertrok ik voor mijn 2de stint. Helemaal geen problemen gehad en Tom nam opnieuw over bij een 20 ste plaats. We besloten dat Tom op regenbanden zou blijven rijden; omdat we toch nog regen verwachten.
Toen sloeg echter het noodlot toe voor onze collega Johan Bullens, waardoor de race, terecht natuurlijk, werd stilgelegd een half uur voor het einde. We eindigden 21 ste algemeen en 7 de klasse 4 in deze dramatische race.

A.J.
15-07-2004, 09:19
Originally posted by bart VDB
Tom vertrok toen voor zijn stint met regenbanden en ook voor hem verliep alles vlot. Alleen meldde hij slecht zicht door aandampende ruiten, welke nochtans behandeld waren.


hoe waren die behandeld?

bart VDB
15-07-2004, 10:39
Hey Andy,

Eerst met zo een produkt voor brilglazen ed. . Dit bleek niet te helpen. Daarna met Dreft geprobeerd. Was al iets beter, maar de ruit bleef aandampen (met dreft in 'plekken'). Heb jij hier een goed middel tegen voor in de toekomst?

Groetjes

Bart

Mark
15-07-2004, 12:44
De voorruit misschien verwarmen? Heb zoiets weleens gezien bij de oude Mini's. Een verwarmingselement (of meerdere) tegen de ruit "plakken" en laten voeden door een elecktrisch stroompje.

Welke elementen? Bijvoorbeeld die men gebruikt voor de condensbak in een vries- of koelcel. De lokale koel- en vries installateur heeft zoiets in zijn magazijn liggen. Nadeel is dat je een paar honderd gram extra gewicht krijgt...........maar ja het is geen F1 ;)

A.J.
15-07-2004, 13:06
Je neemt wat papier (keukenrol of zo) en doet daat dreft op. Dan smeer je de dreft dik op de voorruit zonder het echt uit te wrijven. Zorg dat je overal geweest bent. Dit is nog steeds het beste middel maar het moet op de juiste manier aangebracht worden.
Het enige andere wat helpt is dat je de originele blazers monteert zoals in een baanauto. Die kleine blazertjes kunnen zelden genoeg geven.



Originally posted by bart VDB
Hey Andy,

Eerst met zo een produkt voor brilglazen ed. . Dit bleek niet te helpen. Daarna met Dreft geprobeerd. Was al iets beter, maar de ruit bleef aandampen (met dreft in 'plekken'). Heb jij hier een goed middel tegen voor in de toekomst?

Groetjes

Bart

bart VDB
16-07-2004, 11:01
Thanks voor de tips! ;)

laurent
16-07-2004, 11:07
Er is toch een tegenhanger van Rain-X tegen aanwasseming van de ruiten?

Speedy
16-07-2004, 12:17
De "Dreft" oplossing is zeker de goedkoopste,das waar,maar je moet het inderdaad goed aanbrengen,en na elke race herhalen indien er regen word verwacht,in de GM Megane is er een verwarmde voorruit geplaatst en daar hebben we geen problemen mee,natuurlijk mag je dan niet vergeten de schakelaar aan te leggen indien nodig...en je hebt natuurlijk wat meer stroomverbruik...

Greetz,Speedy.