De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-07-2004, 20:32
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
VDB-Segers: Touring-Cup race 3

Ziehier ons verslag:

De training bracht ons op een 29 ste startplaats op 39 deelnemers met een tijd van 1.56.4.
We nemen afwisselend de start en ditmaal was het mijn beurt. De start verliep vlekkeloos ondanks een toch nog vrij glibberige baan. Na reeds enkele ronden kwam er op mijn scherm een melding van een verlies van oliedruk, maar ik voelde niks aan de wagen. Dus bleef ik gewoon verder racen en alles verliep zeer vlot totdat ik na een half uurtje in de kanaal 2-bocht een BMW inhaalde. Juist voor de chicane kwam deze terug langszij op de ideale lijn en ik had de keuze: ofwel de BMW raken, ofwel rechtdoor door het grind. Ik koos dan toch maar voor het laatste en bij het verlaten van de grind spinde ik rond, maar ik stond direkt terug in de juiste richting en maar enkele sekonden verspeelt en geen schade.
Enkele ronden later kom ik definitief voorbij mijn collega. Mijn eerste stint verliep vrij vlot zodat ik toch enkele deelnemers kon passeren. Bij binnenkomst met de eerste regendruppels,en pilotenwissel, hing ik op de 20 ste plaats.
Tom vertrok toen voor zijn stint met regenbanden en ook voor hem verliep alles vlot. Alleen meldde hij slecht zicht door aandampende ruiten, welke nochtans behandeld waren.
Ook de oliedruksensor bleef raar doen. Het oliedrukkontakt bleek naar de haaien.
Bij zijn binnenkomst hingen we op de 24 ste plaats en vertrok ik voor mijn 2de stint. Helemaal geen problemen gehad en Tom nam opnieuw over bij een 20 ste plaats. We besloten dat Tom op regenbanden zou blijven rijden; omdat we toch nog regen verwachten.
Toen sloeg echter het noodlot toe voor onze collega Johan Bullens, waardoor de race, terecht natuurlijk, werd stilgelegd een half uur voor het einde. We eindigden 21 ste algemeen en 7 de klasse 4 in deze dramatische race.

Last edited by bart VDB; 14-07-2004 at 20:52.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-07-2004, 09:19
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Re: VDB-Segers: Touring-Cup race 3

Quote:
Originally posted by bart VDB
Tom vertrok toen voor zijn stint met regenbanden en ook voor hem verliep alles vlot. Alleen meldde hij slecht zicht door aandampende ruiten, welke nochtans behandeld waren.
hoe waren die behandeld?
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #3  
Old 15-07-2004, 10:39
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Hey Andy,

Eerst met zo een produkt voor brilglazen ed. . Dit bleek niet te helpen. Daarna met Dreft geprobeerd. Was al iets beter, maar de ruit bleef aandampen (met dreft in 'plekken'). Heb jij hier een goed middel tegen voor in de toekomst?

Groetjes

Bart
Reply With Quote
  #4  
Old 15-07-2004, 12:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De voorruit misschien verwarmen? Heb zoiets weleens gezien bij de oude Mini's. Een verwarmingselement (of meerdere) tegen de ruit "plakken" en laten voeden door een elecktrisch stroompje.

Welke elementen? Bijvoorbeeld die men gebruikt voor de condensbak in een vries- of koelcel. De lokale koel- en vries installateur heeft zoiets in zijn magazijn liggen. Nadeel is dat je een paar honderd gram extra gewicht krijgt...........maar ja het is geen F1
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-07-2004, 13:06
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Je neemt wat papier (keukenrol of zo) en doet daat dreft op. Dan smeer je de dreft dik op de voorruit zonder het echt uit te wrijven. Zorg dat je overal geweest bent. Dit is nog steeds het beste middel maar het moet op de juiste manier aangebracht worden.
Het enige andere wat helpt is dat je de originele blazers monteert zoals in een baanauto. Die kleine blazertjes kunnen zelden genoeg geven.



Quote:
Originally posted by bart VDB
Hey Andy,

Eerst met zo een produkt voor brilglazen ed. . Dit bleek niet te helpen. Daarna met Dreft geprobeerd. Was al iets beter, maar de ruit bleef aandampen (met dreft in 'plekken'). Heb jij hier een goed middel tegen voor in de toekomst?

Groetjes

Bart
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #6  
Old 16-07-2004, 11:01
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Thanks voor de tips!
Reply With Quote
  #7  
Old 16-07-2004, 11:07
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
Er is toch een tegenhanger van Rain-X tegen aanwasseming van de ruiten?
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-07-2004, 12:17
Speedy's Avatar
Speedy Speedy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2002
Location: De Pinte
Posts: 91
De "Dreft" oplossing is zeker de goedkoopste,das waar,maar je moet het inderdaad goed aanbrengen,en na elke race herhalen indien er regen word verwacht,in de GM Megane is er een verwarmde voorruit geplaatst en daar hebben we geen problemen mee,natuurlijk mag je dan niet vergeten de schakelaar aan te leggen indien nodig...en je hebt natuurlijk wat meer stroomverbruik...

Greetz,Speedy.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.