View Full Version : Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Het Carsport Pagani project van Toine Hezemans en partners is uitgelopen op een gigantische flop. Ill-engineering, bad management of door welke reden dan ook heeft de Pagani nooit het succes behaald waar het uiterlijk van die wagen recht op had ;)
De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport ;) is Hezemans in een vergevorderd stadium om een Chevrolette C5-R aan de start te brengen in het FIA GT kampioenschap. Een van de rijders is uiteraard zoon Mike, eventuele partner zou Kumpen kunnen zijn..........afhankelijk of de andere Kumpen ook meedoet.
Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's.
Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is.........
Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen? ;)
Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker? :D
eneeuh welke versnellingsbak gaat hij in die corvette steken? heeft hij weer zelf iets bedacht ?
Nochtans wordt door Kumpen (A) zelf gezegd dat ze volgend jaar aan diverse kampioenschappen zullen meedoen ?
Kumpen is Hezemans niet he.
Originally posted by Marshal
De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport ;) is Hezemans in een vergevorderd stadium om een Chevrolette C5-R aan de start te brengen in het FIA GT kampioenschap.
Zou wel mooi zijn. Hezemans en Zn hebben mooie dingen gedaan met die andere Amerikaan (Viper). Heeft me altijd verbaast waarom Chevrolet nooit geen Corvettes in Europa (buiten LM) heeft laten racen, eventueel via een priveteam. Ik bedoel dus wel Corvettes met dezelfde specificaties als de fabrieks Corvettes op LM.
Originally posted by Marshal
Een van de rijders is uiteraard zoon Mike, eventuele partner zou Kumpen kunnen zijn..........afhankelijk of de andere Kumpen ook meedoet.
Sorry, maar wie is die andere Kumpen? (Vader Kumpen met de geldbuidel?)
Originally posted by Marshal
Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's.
Waarom zou de Corvette niet mee mogen doen?
De toelating van de Maserati GTP ;) is nog lang niet zeker.
Originally posted by Marshal
Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is.........
Corvette is inderdaad bezig met de opvolger van de afgelopen LM GTS winnaar.
Originally posted by Marshal
Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen? ;)
Idd, de Pagani is een mooie auto voor een nationaal kampioenschap. Hoop dat ie heel blijft.
Originally posted by Baron
Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker? :D
Ze waren natuurlijk wel redelijk succesvol met hun Vipers. Ik denk dat Hezemans zich beter kan richten op het racen met een kant-en-klare racewagen dan zelf aan het doe-het-zelven te gaan. Kortom Toine zorgt voor het geld en de fabrikant voor de techniek.
Hezemans in een Corvette ? Man man man, miserie miserie. En nog eventjes @ Marshal, het is al zeker dat volgend jaar het project C6-R van start zal gaan. Ze gaan waarschijnlijk volgend jaar het hele ALMS kampioenschap rijden inclusief Le-Mans.
Greetzz.. Corvetteboy
Originally posted by FIRE
Waarom zou de Corvette niet mee mogen doen?
De toelating van de Maserati GTP ;) is nog lang niet zeker.
het gaat niet om het niet mógen meedoen, maar de vraag is of het wel verstandig is. de concurrentie is volgend jaar al moeilijker, met de lamborghini. en waarschijnlijk ook de Aston Martin (dacht ik).
C5-R lijkt me onmogelijk, anders had die al lang gehomologeerd geweest. FIA heeft dacht ik de Corvette ooit geweigerd en de C6 komt eraan.
Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.
C5-R niet gehomologeerd: Klopt, maar de regels veranderen volgend jaar redelijk ingrijpend als ik me niet vergis, en misschien opent dat deuren voor de C5-R. Het is een feit dat de C6-R er aan komt, maar daarmee zullen ze zich waarschijnlijk eerst op het ALMS richten, en een ex-2004-GM-C5R lijkt mij een prettig stuk gereedschap om mee te rijden ;)
Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe.
Originally posted by FIRE
Ze waren natuurlijk wel redelijk succesvol met hun Vipers. Ik denk dat Hezemans zich beter kan richten op het racen met een kant-en-klare racewagen dan zelf aan het doe-het-zelven te gaan. Kortom Toine zorgt voor het geld en de fabrikant voor de techniek.
Idd., de Hezemansen zijn altijd redelijk succesvol geweest als ze in kant-en-klare wagens instappen. Vader Toine heeft echter een onweerstaanbare drang om steeds zelf aan die wagens te gaan prutsen, sorry sleutelen. De man heeft op dat gebied al een hele erelijst van mislukkingen weten op te bouwen, een traditie die al teruggaat tot in de jaren '70. Denk maar aan de Groep 5 GRAB Ford Escort waarmee Toine in 1977 in de DRM uitkwam. Hezemans-tuner is blijkbaar niet hetzelfde succesverhaal als Hezemans-piloot.
Ligt ook aan de rijders. Met alle respect voor Hezemans en Kumpen: ze zijn beiden bloedjesnel, maar de reden dat ze in 2003 geen enkele race hebben uitgereden met die Viper is grotendeels hun eigen schuld. Als je 3 uur lang met zo'n wagen kwalificatierondjes gaat rijden, rij je hem stuk. Ze deden gewoon aan "overdriven" met die wagen, zo hard trappen dat hij het gewoon begaf.
PS: Dit is niet zomaar uit de lucht gegrepen, dit is mij verteld door verschillende andere Viper-teams / Viper-coureurs uit de pitstraat.
PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor ;) Probleem met de Viper in den beginne was dat die versnellingsbakken het telkens begaven. Toen heeft Toine contact gelegd met Hollinger, waarna die zijn gaan bouwen en hij de licensies had. Waardoor dus ieder team dat een Hollinger/Viperbak wou hebben (en dat wouden ze eigenlijk allemaal wel graag) bij hem moest aankloppen. Heeft hij erg slim aangepakt, en heeft hij ook aardig wat geld mee verdiend.
Originally posted by Bramzel
PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor ;) Probleem met de Viper in den beginne was dat die versnellingsbakken het telkens begaven. Toen heeft Toine contact gelegd met Hollinger, waarna die zijn gaan bouwen en hij de licensies had. Waardoor dus ieder team dat een Hollinger/Viperbak wou hebben (en dat wouden ze eigenlijk allemaal wel graag) bij hem moest aankloppen. Heeft hij erg slim aangepakt, en heeft hij ook aardig wat geld mee verdiend.
Die credits moet je Toine Hezemans inderdaad ook geven, het is niet alleen negatief.
Ik had altijd het gevoel dat de Hezemans Vipers technisch tot de uiterste grens gingen en soms misschien wel er over, met als gevolg veel uitvallers door technische problemen. Ik bedoel overigens niet dat ze illegaal bezig waren.
Originally posted by Bramzel
Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.
Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe.
What about de tegenstand van de Enzo euh MC12 ;) ?
Als ze de overhang kunnen veranderen, zou alvast geen probleem mogen zijn wat de voorkant betreft, dan komt deze wagen ook redelijk geevoluurd aan de start ...
Jochen
Ben benieuwd of die MC12 met aangepaste dimensies nog zo dominant is. Grootste voordeel van die wagen zat in z'n lange neus en achterwerk, wat aerodynamisch enorme voordelen bood. Als dat ingekort moet worden, denk ik dat hij misschien een fractie sneller zal zijn dan de 575.
Originally posted by FIRE
Ze waren natuurlijk wel redelijk succesvol met hun Vipers.
Nou dat valt vies tegen, in 2001 hebben ze zelfs een aantal wedstrijden niet kunnen rijden vanwege een tekort aan motoren en/of versnellingsbakken. 2002 was een redelijk jaar...............maaruh 2003 was een regelrecht rampjaar met 0 wedstrijden uitgereden.
Wat wel een succes was het "Hezemans-kitje", met de verbreding van de wagens e.d. was een Viper met Hezemans-kit sneller als de de laatste versies van Oreca. Het Hezemans-kitje was wel betrouwbaarder bij andere teams dan bij de eigen boodschappenwagen.
Wat betreft C5 of C6, ik zie het nut er niet van in als Chevrolet Europe nog "promotioneel budget" gaat besteden aan een incourant model zoals de C5. Die C5-R zal best nog meekunnen in de (sub)top van het GT-veld.........e.e.a. is ook afhankelijk van de snelheid van de MC12 of Lambo.
Bwa, we zullen wel zien waar het project landen zal... Succes of een NUL ? Wie zal het zeggen ?
Ik ben zelf absoluut geen "Hezemans-Fan", maar in elk geval kan het op poten staande project niet veel lager vallen dan alle kritiek die hier wordt geuit, wat dan ook de inhoud van dit topic en alle critici samenvat en specifieert...Ik spreek zeker voorgaande "mislukkingen van Hezemans" niet tegen, maar wie niet waagt, niet wint... Tenzij jullie het allemaal nog maar eens beter weten en nog maar eens een fabrieksauto aan de start willen zien... Ik daag jullie uit, doe het maar, zo'n auto bouwen of aanpassen naar de geldende normen... Zoniet : bekje toe en wachten tot je gefundeerde kritiek kan geven! Die kans komt misschien wel, en laat dan jullie kritiek maar de vrije loop...
Originally posted by Mistery
...
Zoniet : bekje toe en wachten tot je gefundeerde kritiek kan geven! Die kans komt misschien wel, en laat dan jullie kritiek maar de vrije loop...
Wel dat hangt ervan natuurlijk. Ik heb vooral verschillende meningen gelezen, met of zonder kritische indrukken, terecht of onterecht, wie zal het zeggen. Maar da's natuurlijk wel de functie van een discussieforum. En als er iemand een onterecht kritische noot de wereld instuurt, is het aan anderen om die te corrigeren met anderen argumenten.
Lang niet iedereen heeft hetzelfde kennisniveau, dus wil dat dan zeggen dat zij die er iets minder over weten, altijd "bekje toe" moeten doen? :confused: I don't think so. Ze kunnen er alleen maar van leren. En dat ons forum daar aan kan toebijdragen, zoveel te beter. ;)
ps. Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is. :D
Ik volg mistery 100%.
Ik ben zeker geen hezemans fan, maar ieder project is iets nieuws. En zoals voorheen gezegd, niet alles is op een flop uitgedraaid.
Het enige wat ik lees in deze thread zijn een aantal constateringen en vaststaande feiten over de race activiteiten van de Hezemansen. Nergens wordt er met smaad en laster gesproken over Hezemans en co.
Als we het dan toch over nivo hebben, jouw bericht getuigt van weinig respekt jegens de andere forummers. Volgens jouw heeft deze thread geen nivo maar je toont nergens aan wie waar in de fout gaat.
De enige die in de fout gaat in deze thread ben je helaas zelf Mistery, weleens de FAQ doorgelezen? We verwachten het volgende van onze members die berichtjes willen posten:
Het kan ook voorkomen dat je je ergens aan ergert op De Paddock. Je bent wellicht wat superieur in kennis, maar helaas maakt je dat niet tot een meerdere van andere gebruikers. Hou altijd de eer aan jezelf, zodat je vervelende situaties tussen jou en andere gebruikers voorkomt. Wanneer je echt ergens de balen van hebt, kun je dat altijd melden aan 1 van de moderators en er zal absoluut wat mee gedaan worden. Ga alleen nooit het heft in eigen hand nemen. Je maakt er geen vrienden mee. Niet bij de mods en niet bij je medegebruikers.
Een paddocker laat zich niet zwijgen opleggen omdat iemand anders de pretenties heeft iets meer te weten als een ander. Overtuig ons dan van onze foute zienswijze met betrekking tot afgelopen projecten van Hezemans en Co.
Einde discussie over wel of geen nivo, het bericht is in ieder geval geen press release :+
Terug naar Hezemans, 2005.......en hopelijk die Corvette's. Als dat doorgaat krijgen we een mooie GT-cultuur in Nederland. Hezemans/Corvette , John Bosch/Ferrari 575 en Zwaans Racing met de nieuwe Lambo's.
Helemaal met Marshal eens :) MBT de GT cultuur in NL: Ben ook benieuwd naar Jan Lammers z'n toekomst plannen. Zou hij doorgaan met de Proto's of zou hij ook het (goedkopere) GT avontuur induiken? Zal mij benieuwen!
Originally posted by Marshal
Het enige wat ik lees in deze thread zijn een aantal constateringen en vaststaande feiten over de race activiteiten van de Hezemansen. Nergens wordt er met smaad en laster gesproken over Hezemans en co.
Hier sluit ik me bij aan.
Originally posted by Bramzel
Helemaal met Marshal eens :) MBT de GT cultuur in NL: Ben ook benieuwd naar Jan Lammers z'n toekomst plannen. Zou hij doorgaan met de Proto's of zou hij ook het (goedkopere) GT avontuur induiken? Zal mij benieuwen!
Ben bang dat de financiele middelen ontbreken voor een verder avontuur met de Domes. Wou dat die meneer Perridon of Wildschut zijn centjes in Lammers z'n team stopte. Is nog veel goedkoper ook dan F1 (Ja, ja, we blijven Hollanders ;))
Dat de financien ten bate van een voortzetting van het Dome avontuur ontbreken staat vast. Heeft Lammers zelf ook aangegeven. Daarom ben ik nou juist zo benieuwd wat hij gaat doen straks, of hij die grote vis kan binnen halen of dat hij (voor zijn gevoel waarschijnlijk) een stapje terug doet. En als hij dat stapje terug doet hoop ik dat hij dat in de GT's doet.
Buzzbomb
06-08-2004, 09:28
Of hij gaat zich concentreren op die DP's in Amerika :s
Originally posted by Scapa
C5-R lijkt me onmogelijk, anders had die al lang gehomologeerd geweest. FIA heeft dacht ik de Corvette ooit geweigerd en de C6 komt eraan.
C6R om juist te zijn. :)
Originally posted by Marshal
Nou dat valt vies tegen, in 2001 hebben ze zelfs een aantal wedstrijden niet kunnen rijden vanwege een tekort aan motoren en/of versnellingsbakken. 2002 was een redelijk jaar...............maaruh 2003 was een regelrecht rampjaar met 0 wedstrijden uitgereden.
Wat wel een succes was het "Hezemans-kitje", met de verbreding van de wagens e.d. was een Viper met Hezemans-kit sneller als de de laatste versies van Oreca. Het Hezemans-kitje was wel betrouwbaarder bij andere teams dan bij de eigen boodschappenwagen.
Wat betreft C5 of C6, ik zie het nut er niet van in als Chevrolet Europe nog "promotioneel budget" gaat besteden aan een incourant model zoals de C5. Die C5-R zal best nog meekunnen in de (sub)top van het GT-veld.........e.e.a. is ook afhankelijk van de snelheid van de MC12 of Lambo.
Ik wil echt geen rotopmerking maken en begrijp deze opmerking niet verkeerd, maar valt het op dat de Force one Viper het steeds goed doet als Kumpen & Hezemans niet meerijden? Ga mij aub niet afkafferen, een gewoon antwoord is meer dan genoeg. :)
Gewoon antwoord? Ja da valt op....
Originally posted by Integra
Ik wil echt geen rotopmerking maken en begrijp deze opmerking niet verkeerd, maar valt het op dat de Force one Viper het steeds goed doet als Kumpen & Hezemans niet meerijden? Ga mij aub niet afkafferen, een gewoon antwoord is meer dan genoeg. :)
Ik sluit me hierbij aan, het valt inderdaad op.
Maar dit geldt niet specifiek voor Hezemans en Kumpen alleen, men ziet vaak auto's sneuvelen waar twee "toppiloten" mee rijden. Dat is een eigenschap van een racer, altijd sneller willen zijn dan anderen en vooral als eerste je teammaat verslaan.
In Endurance racing is het beter met een stel gemiddelde piloten te rijden, die mekaar niet de loef willen afsteken.
Kijk maar naar de 24 U van Francorchamps, de winnaars zijn een team van gematigde piloten die vooral bezorgd zijn om de wagen heelhuids uit hun stint te brengen en gans door te geven aan hun teammaat.
Ik zag vorig jaar zowel Kumpen als Hezemans vaak over de schreef gaan en had maar één conclusie : sprintraces gaan rijden, jongens.
Originally posted by Z3Cp
Ik sluit me hierbij aan, het valt inderdaad op.
Maar dit geldt niet specifiek voor Hezemans en Kumpen alleen, men ziet vaak auto's sneuvelen waar twee "toppiloten" mee rijden. Dat is een eigenschap van een racer, altijd sneller willen zijn dan anderen en vooral als eerste je teammaat verslaan.
In Endurance racing is het beter met een stel gemiddelde piloten te rijden, die mekaar niet de loef willen afsteken.
Kijk maar naar de 24 U van Francorchamps, de winnaars zijn een team van gematigde piloten die vooral bezorgd zijn om de wagen heelhuids uit hun stint te brengen en gans door te geven aan hun teammaat.
Ik zag vorig jaar zowel Kumpen als Hezemans vaak over de schreef gaan en had maar één conclusie : sprintraces gaan rijden, jongens.
Hoe verklaar je Le Mans dan? Daar zitten op de eerste wagens uitsluitend toppiloten op.
Originally posted by laurent
Gewoon antwoord? Ja da valt op....
'k bedoelde eerder een antwoord zonder weer een hatelijke opmerking tov mij. :)
Originally posted by Z3Cp
Ik sluit me hierbij aan, het valt inderdaad op.
Maar dit geldt niet specifiek voor Hezemans en Kumpen alleen, men ziet vaak auto's sneuvelen waar twee "toppiloten" mee rijden. Dat is een eigenschap van een racer, altijd sneller willen zijn dan anderen en vooral als eerste je teammaat verslaan.
In Endurance racing is het beter met een stel gemiddelde piloten te rijden, die mekaar niet de loef willen afsteken.
Kijk maar naar de 24 U van Francorchamps, de winnaars zijn een team van gematigde piloten die vooral bezorgd zijn om de wagen heelhuids uit hun stint te brengen en gans door te geven aan hun teammaat.
Ik zag vorig jaar zowel Kumpen als Hezemans vaak over de schreef gaan en had maar één conclusie : sprintraces gaan rijden, jongens.
Ben ik het niet mee eens. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van wagens met toppiloten die prima samenwerken en goede resultaten halen zonder de wagen te slopen. Kijk bijv. naar Babini/Peter, Wendlinger/Melo, de Freisinger koppels, etc. Soms zitten er echter toch mensen tussen die te wild doen. En dan kom je uit bij bijv. Kumpen en Hezemans, maar ook Alzen en Bartelds lijken mij zulke rijders.
Originally posted by pipo
Hoe verklaar je Le Mans dan? Daar zitten op de eerste wagens uitsluitend toppiloten op.
Le mans verklaar ik simpel met het feit dat daar inderdaad toppiloten rijden van het slag Biela, Kristensen, Pirro, enz. die al jaren ervaring hebben in endurance, er hun brood mee verdienen en weten waarmee ze bezig zijn. Die hebben al zoveel bewezen en hoeven niet noodzakelijk de pole gedraaid te hebben om voor hun eigen te bewijzen hoe goed ze wel zijn.
En laten we wel wezen : ik durf een Kumpen of Hezemans helemaal niet op het niveau van deze mannen te zetten.
Er is maar één Belg die ik naast deze heren wil zetten, Jacky Ickx.
Onlangs nog een artikel gelezen in een duits motorsport weekblad over hem. Niks dan lovende kritieken van teamchefs, teammaten, e.d. Altijd snel, regelmatig, teamplayer, weinig brokken...
Daar kunnen die jonkies nog heelwat van leren, maar zij hebben dan ook niet moeten vechten voor ieder stuur en iedere stap in hun loopbaan...
Originally posted by Bramzel
Ben ik het niet mee eens. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van wagens met toppiloten die prima samenwerken en goede resultaten halen zonder de wagen te slopen. Kijk bijv. naar Babini/Peter, Wendlinger/Melo, de Freisinger koppels, etc. Soms zitten er echter toch mensen tussen die te wild doen. En dan kom je uit bij bijv. Kumpen en Hezemans, maar ook Alzen en Bartelds lijken mij zulke rijders.
Vergeet Eric van de Poele niet. ;) Ik denk dat Mika Salo 1 van de weinige piloten is die gecontroleerd en toch snel kan rijden.
Originally posted by Z3Cp
En laten we wel wezen : ik durf een Kumpen of Hezemans helemaal niet op het niveau van deze mannen te zetten.
Er is maar één Belg die ik naast deze heren wil zetten, Jacky Ickx.
Onlangs nog een artikel gelezen in een duits motorsport weekblad over hem. Niks dan lovende kritieken van teamchefs, teammaten, e.d. Altijd snel, regelmatig, teamplayer, weinig brokken...
Daar kunnen die jonkies nog heelwat van leren, maar zij hebben dan ook niet moeten vechten voor ieder stuur en iedere stap in hun loopbaan...
Zo geldt mijn mening ook. 't is een beetje de vergelijking Eddy Merckx-Lance Armstrong. Armstrong wint alleen de tour de France, Merckx won ze allemaal.
Nog een vergelijking die toepasbaar is, vroeger met wielrennen reden ze veel voor weinig geld, nu rijden ze weinig voor veel geld.
Originally posted by Integra
Vergeet Eric van de Poele niet. ;) Ik denk dat Mika Salo 1 van de weinige piloten is die gecontroleerd en toch snel kan rijden
Mika Salo heeft nog maar 1 24 uren-wedstrijd gereden. hij zou vorig jaar rijden tijdens de 24 uren van Le Mans, maar zijn team-genoot viel toen zonder benzine, nog voor Mika aan zijn eerste stint kon beginnen. Ik zou zeggen: laat hem eerst wat meer wedstrijden rijden, voor je een oordeel velt.
Buzzbomb
07-08-2004, 00:34
Vergeet niet dat Mika Salo een bewezen testrijder is in de Formule 1, hij heeft zelfs een vol jaar getest met Toyota voordat zij aan races gingen deelnemen in de F1. Dit soort testwerk vereist ook gecontroleerd en consequent rijden teneinde de resultaten goed te kunnen analyseren.
Originally posted by Integra
Vergeet Eric van de Poele niet. ;) Ik denk dat Mika Salo 1 van de weinige piloten is die gecontroleerd en toch snel kan rijden.
Ik zal velen vergeten zijn, daar gaat het niet om. Wat ik bedoel dat er genoeg professionele GT rijders zijn die niet 3 uur kwalificatie-rondjes proberen te rijden en de wagen wel in orde weten te houden.
Even ter info, Hezemans/Kumpen kunnen wel degelijk behoudend rijden............ze mogen zich alletwee (meerdere malen) winnaar noemen van de 24 uur van Zolder. De GLPK Viper reeds destijds zeer behoudend, die twee kunnen het dus wel.
Aan de ene kant, als je weet dat je wagen het toch niet kan volhouden zoals destijds bij Carsport dan kun je in dat half uurtje net zo goed alles geven..........behoudend rijden heeft dan geen zin, de finish zie je toch niet.
Originally posted by Marshal
Even ter info, Hezemans/Kumpen kunnen wel degelijk behoudend rijden............ze mogen zich alletwee (meerdere malen) winnaar noemen van de 24 uur van Zolder. De GLPK Viper reeds destijds zeer behoudend, die twee kunnen het dus wel.
Aan de ene kant, als je weet dat je wagen het toch niet kan volhouden zoals destijds bij Carsport dan kun je in dat half uurtje net zo goed alles geven..........behoudend rijden heeft dan geen zin, de finish zie je toch niet.
De GLPK Viper is volgens Anthony minder naar de limiet getuned en daarom betrouwbaarder. :)
Nuja, er is wel een degelijk verschil van niveau tussen belcar en FIA GT, hoewel de FIA GT dit jaar allesbehalve spannend is. (veel te weinig deelnemers)
Originally posted by Integra
De GLPK Viper is volgens Anthony minder naar de limiet getuned en daarom betrouwbaarder. :)
Nuja, er is wel een degelijk verschil van niveau tussen belcar en FIA GT, hoewel de FIA GT dit jaar allesbehalve spannend is. (veel te weinig deelnemers)
Misschien qua punten niet spannend, maar verder zie ik toch telkens leuke gevechten tussen de Saleens, 550's en 575's hoor. Kijk naar de afgelopen 24u, na 24u minder als een ronde verschil tussen winnaar en nummer 2.
Originally posted by Integra
De GLPK Viper is volgens Anthony minder naar de limiet getuned en daarom betrouwbaarder. :)
Nuja, er is wel een degelijk verschil van niveau tussen belcar en FIA GT, hoewel de FIA GT dit jaar allesbehalve spannend is. (veel te weinig deelnemers)
alles behalve spannend? :confused:
er heeft al een 550 gewonnen, een 575 en een saleen. En 1 keer bijna een Lamborghini. En dat noem jij niet spannend? :confused:
Originally posted by raceboy
alles behalve spannend? :confused:
er heeft al een 550 gewonnen, een 575 en een saleen. En 1 keer bijna een Lamborghini. En dat noem jij niet spannend? :confused:
Omdat elke keer iemand anders wint is het nog niet spannend he.
Die Lambo zat trouwens nog ver van de overwinning af. Vooral in het klassement is het niet spannend. Cappelari-Gollin zullen wel kampioen worden vrees ik.
Die Lambo zat onwijs close bij een overwinning in Valencia. Het was dat ze problemen hadden tijdens een pitstop (wat niet aan de wagen lag maar aan een van de rijders die bij het instappen een schakelaartje omtikte) anders hadden ze die race gewonnen. Dus hij zat absoluut niet ver van de overwinning, ik zou eerder zeggen dat BMS daar de overwinning in de schoot geworpen heeft gekregen.
Originally posted by Integra
Omdat elke keer iemand anders wint is het nog niet spannend he.
Die Lambo zat trouwens nog ver van de overwinning af. Vooral in het klassement is het niet spannend. Cappelari-Gollin zullen wel kampioen worden vrees ik.
Veel te veel Ferrari's hé :( Die vormen gewoon de helft van het startveld in FIA GT, dan kunnen ze er evengoed eentje naar de Belcar sturen ;)
Alhoewel de spin-off-discussie best wel interessant is en misschien zelfs een aparte thread verdient, zou ik toch willen vragen om terug tot de kern van de zaak te komen en dus on-topic te blijven. Dank u.
Steeds meer berichten her en der over Hezemans en de C5-R. Dus wie weet.............
Lister-adept Creation laat ook doorschemeren belangstelling te tonen voor de C5-R. Als het zo doorgaat voor 2005 dan kan men het complete veld vullen met GT wagens de categorie N-GT schrappen.
Zou wel mooi zijn een paar van die Corvettes.
Betekent dit het einde van Lister in het Fia GT? :(
EDIT: Overigens zijn er geruchten dat GM de merknaam Daewoo gaat vervangen door.......Chevrolet. In Oost-Europa gebeurt dit overigens al.
Originally posted by FIRE
EDIT: Overigens zijn er geruchten dat GM de merknaam Daewoo gaat vervangen door.......Chevrolet. In Oost-Europa gebeurt dit overigens al.
Zo goed als zeker geen gerucht meer, lees hier (http://www.nu.nl/news.jsp?n=380403&c=32). Dergelijk nieuws is natuurlijk wel goed voor het marketing-budget....... Kan Hezemans scheuren met een Chevrolet C5-R op de baan en met een firma wagen, een Chevrolet Matiz of Nexia, naar huis :D
Wat betreft de Lister Storm, net zo goed als de Viper mag die wagen langzaam naar het museum, denk dat Pearce zijn peilen meer richt op de Proto's.
Daewoo -> Chevrolet is al bijna een half jaar bekend of zo. Stond tenminste toen al in de Autoweek.
Lister hoeft het museum niet in. Laurence Pearce heeft een bloedjesnelle 2004 versie in de garage staan. Als hij die nou eens aan Creation verkocht of zo. Dat ding schijnt ruim een seconde sneller te zijn als de huidige. Echt fors rapper. Viper is uitontwikkeld, die mag idd het museum in (als je de nationale series "musea" wilt noemen ;)). Maar die Lister mag van mij nog wel even blijven. Kan Pearce niet een evo-package verkopen aan Creation zodat ze hun "oude" wagen kunnen updaten?
Originally posted by Bramzel
Daewoo -> Chevrolet is al bijna een half jaar bekend of zo. Stond tenminste toen al in de Autoweek.
Lister hoeft het museum niet in. Laurence Pearce heeft een bloedjesnelle 2004 versie in de garage staan. Als hij die nou eens aan Creation verkocht of zo. Dat ding schijnt ruim een seconde sneller te zijn als de huidige. Echt fors rapper. Viper is uitontwikkeld, die mag idd het museum in (als je de nationale series "musea" wilt noemen ;)). Maar die Lister mag van mij nog wel even blijven. Kan Pearce niet een evo-package verkopen aan Creation zodat ze hun "oude" wagen kunnen updaten?
Inderdaad, die evo was een dikke 2 seconden sneller. (heb je mij verteld op msn :p )
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.