De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 04-08-2004, 19:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Het Carsport Pagani project van Toine Hezemans en partners is uitgelopen op een gigantische flop. Ill-engineering, bad management of door welke reden dan ook heeft de Pagani nooit het succes behaald waar het uiterlijk van die wagen recht op had

De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport is Hezemans in een vergevorderd stadium om een Chevrolette C5-R aan de start te brengen in het FIA GT kampioenschap. Een van de rijders is uiteraard zoon Mike, eventuele partner zou Kumpen kunnen zijn..........afhankelijk of de andere Kumpen ook meedoet.

Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's.

Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is.........

Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 04-08-2004 at 19:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-08-2004, 19:24
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker?
Reply With Quote
  #3  
Old 04-08-2004, 19:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
eneeuh welke versnellingsbak gaat hij in die corvette steken? heeft hij weer zelf iets bedacht ?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2004, 19:35
fiagt's Avatar
fiagt fiagt is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Keerbergen
Posts: 114
Nochtans wordt door Kumpen (A) zelf gezegd dat ze volgend jaar aan diverse kampioenschappen zullen meedoen ?
__________________
www.autosportinside.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 04-08-2004, 19:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Kumpen is Hezemans niet he.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 04-08-2004, 20:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by Marshal
De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport is Hezemans in een vergevorderd stadium om een Chevrolette C5-R aan de start te brengen in het FIA GT kampioenschap.
Zou wel mooi zijn. Hezemans en Zn hebben mooie dingen gedaan met die andere Amerikaan (Viper). Heeft me altijd verbaast waarom Chevrolet nooit geen Corvettes in Europa (buiten LM) heeft laten racen, eventueel via een priveteam. Ik bedoel dus wel Corvettes met dezelfde specificaties als de fabrieks Corvettes op LM.


Quote:
Originally posted by Marshal
Een van de rijders is uiteraard zoon Mike, eventuele partner zou Kumpen kunnen zijn..........afhankelijk of de andere Kumpen ook meedoet.
Sorry, maar wie is die andere Kumpen? (Vader Kumpen met de geldbuidel?)


Quote:
Originally posted by Marshal
Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's.
Waarom zou de Corvette niet mee mogen doen?
De toelating van de Maserati GTP is nog lang niet zeker.


Quote:
Originally posted by Marshal
Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is.........
Corvette is inderdaad bezig met de opvolger van de afgelopen LM GTS winnaar.


Quote:
Originally posted by Marshal
Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen?
Idd, de Pagani is een mooie auto voor een nationaal kampioenschap. Hoop dat ie heel blijft.


Quote:
Originally posted by Baron
Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker?
Ze waren natuurlijk wel redelijk succesvol met hun Vipers. Ik denk dat Hezemans zich beter kan richten op het racen met een kant-en-klare racewagen dan zelf aan het doe-het-zelven te gaan. Kortom Toine zorgt voor het geld en de fabrikant voor de techniek.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2004, 20:37
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Hezemans in een Corvette ? Man man man, miserie miserie. En nog eventjes @ Marshal, het is al zeker dat volgend jaar het project C6-R van start zal gaan. Ze gaan waarschijnlijk volgend jaar het hele ALMS kampioenschap rijden inclusief Le-Mans.

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #8  
Old 04-08-2004, 21:11
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by FIRE

Waarom zou de Corvette niet mee mogen doen?
De toelating van de Maserati GTP is nog lang niet zeker.
het gaat niet om het niet mógen meedoen, maar de vraag is of het wel verstandig is. de concurrentie is volgend jaar al moeilijker, met de lamborghini. en waarschijnlijk ook de Aston Martin (dacht ik).
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 04-08-2004, 21:17
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
C5-R lijkt me onmogelijk, anders had die al lang gehomologeerd geweest. FIA heeft dacht ik de Corvette ooit geweigerd en de C6 komt eraan.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-08-2004, 21:22
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.

C5-R niet gehomologeerd: Klopt, maar de regels veranderen volgend jaar redelijk ingrijpend als ik me niet vergis, en misschien opent dat deuren voor de C5-R. Het is een feit dat de C6-R er aan komt, maar daarmee zullen ze zich waarschijnlijk eerst op het ALMS richten, en een ex-2004-GM-C5R lijkt mij een prettig stuk gereedschap om mee te rijden

Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-08-2004, 21:25
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by FIRE
Ze waren natuurlijk wel redelijk succesvol met hun Vipers. Ik denk dat Hezemans zich beter kan richten op het racen met een kant-en-klare racewagen dan zelf aan het doe-het-zelven te gaan. Kortom Toine zorgt voor het geld en de fabrikant voor de techniek.
Idd., de Hezemansen zijn altijd redelijk succesvol geweest als ze in kant-en-klare wagens instappen. Vader Toine heeft echter een onweerstaanbare drang om steeds zelf aan die wagens te gaan prutsen, sorry sleutelen. De man heeft op dat gebied al een hele erelijst van mislukkingen weten op te bouwen, een traditie die al teruggaat tot in de jaren '70. Denk maar aan de Groep 5 GRAB Ford Escort waarmee Toine in 1977 in de DRM uitkwam. Hezemans-tuner is blijkbaar niet hetzelfde succesverhaal als Hezemans-piloot.
Reply With Quote
  #12  
Old 04-08-2004, 21:29
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Ligt ook aan de rijders. Met alle respect voor Hezemans en Kumpen: ze zijn beiden bloedjesnel, maar de reden dat ze in 2003 geen enkele race hebben uitgereden met die Viper is grotendeels hun eigen schuld. Als je 3 uur lang met zo'n wagen kwalificatierondjes gaat rijden, rij je hem stuk. Ze deden gewoon aan "overdriven" met die wagen, zo hard trappen dat hij het gewoon begaf.

PS: Dit is niet zomaar uit de lucht gegrepen, dit is mij verteld door verschillende andere Viper-teams / Viper-coureurs uit de pitstraat.

PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor Probleem met de Viper in den beginne was dat die versnellingsbakken het telkens begaven. Toen heeft Toine contact gelegd met Hollinger, waarna die zijn gaan bouwen en hij de licensies had. Waardoor dus ieder team dat een Hollinger/Viperbak wou hebben (en dat wouden ze eigenlijk allemaal wel graag) bij hem moest aankloppen. Heeft hij erg slim aangepakt, en heeft hij ook aardig wat geld mee verdiend.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-08-2004, 21:40
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Bramzel
PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor Probleem met de Viper in den beginne was dat die versnellingsbakken het telkens begaven. Toen heeft Toine contact gelegd met Hollinger, waarna die zijn gaan bouwen en hij de licensies had. Waardoor dus ieder team dat een Hollinger/Viperbak wou hebben (en dat wouden ze eigenlijk allemaal wel graag) bij hem moest aankloppen. Heeft hij erg slim aangepakt, en heeft hij ook aardig wat geld mee verdiend.
Die credits moet je Toine Hezemans inderdaad ook geven, het is niet alleen negatief.
Ik had altijd het gevoel dat de Hezemans Vipers technisch tot de uiterste grens gingen en soms misschien wel er over, met als gevolg veel uitvallers door technische problemen. Ik bedoel overigens niet dat ze illegaal bezig waren.
Reply With Quote
  #14  
Old 04-08-2004, 23:13
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Quote:
Originally posted by Bramzel
Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.

Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe.
What about de tegenstand van de Enzo euh MC12 ?
Als ze de overhang kunnen veranderen, zou alvast geen probleem mogen zijn wat de voorkant betreft, dan komt deze wagen ook redelijk geevoluurd aan de start ...

Jochen
Reply With Quote
  #15  
Old 04-08-2004, 23:45
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Ben benieuwd of die MC12 met aangepaste dimensies nog zo dominant is. Grootste voordeel van die wagen zat in z'n lange neus en achterwerk, wat aerodynamisch enorme voordelen bood. Als dat ingekort moet worden, denk ik dat hij misschien een fractie sneller zal zijn dan de 575.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.