![]() |
|
|
||||
|
||||
Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Het Carsport Pagani project van Toine Hezemans en partners is uitgelopen op een gigantische flop. Ill-engineering, bad management of door welke reden dan ook heeft de Pagani nooit het succes behaald waar het uiterlijk van die wagen recht op had
![]() De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport ![]() Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's. Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is......... Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen? ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 04-08-2004 at 19:19. |
|
||||
|
||||
Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker? ![]() |
|
||||
|
||||
eneeuh welke versnellingsbak gaat hij in die corvette steken? heeft hij weer zelf iets bedacht ?
|
||||
|
||||
Nochtans wordt door Kumpen (A) zelf gezegd dat ze volgend jaar aan diverse kampioenschappen zullen meedoen ?
|
||||
|
||||
Kumpen is Hezemans niet he.
|
||||||
|
||||||
Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
Quote:
Quote:
De toelating van de Maserati GTP ![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hezemans in een Corvette ? Man man man, miserie miserie. En nog eventjes @ Marshal, het is al zeker dat volgend jaar het project C6-R van start zal gaan. Ze gaan waarschijnlijk volgend jaar het hele ALMS kampioenschap rijden inclusief Le-Mans.
Greetzz.. Corvetteboy
|
||||
|
||||
Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
||||
|
||||
C5-R lijkt me onmogelijk, anders had die al lang gehomologeerd geweest. FIA heeft dacht ik de Corvette ooit geweigerd en de C6 komt eraan.
|
|
||||
|
||||
Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.
C5-R niet gehomologeerd: Klopt, maar de regels veranderen volgend jaar redelijk ingrijpend als ik me niet vergis, en misschien opent dat deuren voor de C5-R. Het is een feit dat de C6-R er aan komt, maar daarmee zullen ze zich waarschijnlijk eerst op het ALMS richten, en een ex-2004-GM-C5R lijkt mij een prettig stuk gereedschap om mee te rijden ![]() Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe. |
|
||||
|
||||
Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ligt ook aan de rijders. Met alle respect voor Hezemans en Kumpen: ze zijn beiden bloedjesnel, maar de reden dat ze in 2003 geen enkele race hebben uitgereden met die Viper is grotendeels hun eigen schuld. Als je 3 uur lang met zo'n wagen kwalificatierondjes gaat rijden, rij je hem stuk. Ze deden gewoon aan "overdriven" met die wagen, zo hard trappen dat hij het gewoon begaf.
PS: Dit is niet zomaar uit de lucht gegrepen, dit is mij verteld door verschillende andere Viper-teams / Viper-coureurs uit de pitstraat. PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik had altijd het gevoel dat de Hezemans Vipers technisch tot de uiterste grens gingen en soms misschien wel er over, met als gevolg veel uitvallers door technische problemen. Ik bedoel overigens niet dat ze illegaal bezig waren. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Als ze de overhang kunnen veranderen, zou alvast geen probleem mogen zijn wat de voorkant betreft, dan komt deze wagen ook redelijk geevoluurd aan de start ... Jochen |
|
||||
|
||||
Ben benieuwd of die MC12 met aangepaste dimensies nog zo dominant is. Grootste voordeel van die wagen zat in z'n lange neus en achterwerk, wat aerodynamisch enorme voordelen bood. Als dat ingekort moet worden, denk ik dat hij misschien een fractie sneller zal zijn dan de 575.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|