PDA

View Full Version : Race Promotion Night


RX-7 freakske
18-10-2004, 19:49
13 November wordt de laatste manche van de TC gereden te Zolder, Deze keer gaat het zoals elk jaar weer over een 10 uur durende race.

Komen er gast-wagens meedoen? Zoals vorige jaar Longin en nog een paar.


Wat ik wel weet is dat Kelly Jamers met de AD Sport Porsche (nr47 in de Belcar tijdens Belcar Masters) komt rijden omdat de rode First Porsche per-total is.

Het beloofd een spannende strijd aan de top te worden, vele teams kunnen nog kampioen worden.

Scapa
18-10-2004, 20:03
G&A Racing is normaal van de partij. Moet van eind jaren 90 geleden zijn dat we nog eens in de Touring Cup aan de start staan.

RX-7 freakske
18-10-2004, 20:12
Met welke wagen? De zwarte van het winter kampioenschap?

Scapa
18-10-2004, 20:24
Dat is de bedoeling ja. De andere auto's maken wat teveel lawaai :D

RX-7 freakske
18-10-2004, 20:53
Welke piloten?

Scapa
18-10-2004, 21:12
Originally posted by RX-7 freakske
Welke piloten?

Nog even geduld hiervoor ;)

pascual
27-10-2004, 20:43
Er komt een mini uit de challenge meedoen! Echt goed voor de brandstof verkoper! :D Dat ding kan zuipen.

pudding1
28-10-2004, 09:17
Wij zullen er helaas niet bij zijn, budget: op is op, gaan wel proberen te starten in de sprinters cup.

christophe
28-10-2004, 11:46
Wij zijn terug van de partij na het plaatsen van een nieuwe motor, onze vorige werd opgeblazen in francorchamps door een van de piloten die zich misschakelde.
Voor zeker te zijn hebben wij ook maar een nieuwe versnellingsbak en differentieel gemonteerd.

European Formula Racing : BMW 325 DTC :D

Raceboy
28-10-2004, 12:16
piloot ni vervangen om echt zeker te zijn? ;)

christophe
28-10-2004, 12:26
@raceboy
uiteraard, rekening moet nog vereffend worden

pascual
28-10-2004, 17:07
Originally posted by pudding1
Wij zullen er helaas niet bij zijn, budget: op is op, gaan wel proberen te starten in de sprinters cup.

Dat is spijtig, op naar volgend jaar, veel geluk!

bart VDB
28-10-2004, 17:33
Originally posted by christophe
@raceboy
uiteraard, rekening moet nog vereffend worden

Hij is dan ook gewoon van rally te rijden zeker? ;)

christophe
28-10-2004, 17:44
waarom bart, vertel meer

bart VDB
28-10-2004, 17:51
Rijd uwe derde piloot geen rally met een corsa of sla ik de bal gans mis? Voor de rest bedoel ik er niks mee.

christophe
28-10-2004, 18:00
ja bart dat klopt, maar hij is geen derde piloot meer en als hij rally rijdt zoals hij op circuit rijdt, dan moet hij wel over zeer groot budget beschikken, uithouding is geen sprint, maar ja er zijn er nog die dat moeten leren ;)

christophe
28-10-2004, 18:04
ik verneem hier zo juist dat er 70 deelnemers zouden zijn, waaronder een hoop minis, klopt dit?
anders zal het weer een chaos in de boxen zijn

Megane
30-10-2004, 10:35
Normaal gezien zal de megane ook van de partij zijn. :D :D
Het zal in klasse 4 zijn. ;)
Alé tot dan hé

yannick88
30-10-2004, 17:11
Originally posted by Scapa
Nog even geduld hiervoor ;)


Boelen , Boelen , en Belien .

Wagen had problemen met het geluid

Met sportieve groeten

B.V.S.
30-10-2004, 20:08
Originally posted by yannick88
Boelen , Boelen , en Belien .


Was het niet 2x Beliën en 1x Boelen ;)
dB's waren idd wat aan de hoge kant... werk aan de winkel dus...

Scapa
30-10-2004, 20:22
Originally posted by B.V.S.
Was het niet 2x Beliën en 1x Boelen ;)
dB's waren idd wat aan de hoge kant... werk aan de winkel dus...

Toch raar dat dat alleen in Zolder zo is en in Zandvoort niet... Alles extra isoleren zou al soelaas moeten bieden.

B.V.S.
30-10-2004, 20:39
Originally posted by Scapa
Toch raar dat dat alleen in Zolder zo is en in Zandvoort niet... Alles extra isoleren zou al soelaas moeten bieden.

Tja... dat kan misschien ook te maken hebben met de opstelling van de meetpost. Als je aan de meetpost passeert in 4e versnelling aan vb. 7000 toeren/min, of in 5e aan vb 6000 toeren/min, geeft al een verschil in dB's.
Voorbeeldje: tijdens de derde TC race dit jaar zijn er in de tweede wedstrijdhelft 2 porsches afgehaald voor teveel geluid. Dit kwam omdat het na 2 uur wedstrijd is beginnen regenen... gevolg: de bianchi werd aan lagere snelheid genomen en men kwam aan de 1e meetpost voorbij in 4e aan een hoger toerental (ipv normaal in 5e)

ICEMAN
31-10-2004, 21:47
Is er al een voorlopige deelnemerslijst ofzo?

ICEMAN
31-10-2004, 22:29
Marc Goossens en Jan Heylen slaan de handen in elkaar voor de Race Promotion Night, de traditionele afsluiter van het Vlaamse circuit-seizoen én de slotproef van de Zolder Touring Cup. Goossens en Heylen delen een Porsche met Andy Jaenen en Franz Lamot. Voor de race over 10 uur op 13 november bemannen Goossens en Heylen een Porsche 993 van Speedlover, het team van André Van Hoof. Heylen, afgelopen seizoen actief in de F3000 en de Duitse F3 Cup, is daarmee aan zijn eerste uithoudingsrace toe. Goossens en Lamot vormden afgelopen jaar een duo op de Chevrolet Corvette in de Belcar. Jaenen kwam dit seizoen nog niet in actie wegens het opstarten van de "Wheels" in Zolder.

Bron: Pitstop.TV (http://www.pitstoptv.be)

Mark
31-10-2004, 22:34
Jaenen kwam dit seizoen nog niet in actie wegens het opstarten van de "Wheels" in Zolder

Luierik :D Deel wat Fosters-vlaggen uit op MCZ dan zullen we tijdens de RPN een nieuwe vlag op post hebben ;)

ICEMAN
31-10-2004, 22:38
Ieder uur word deze dan gezwaaid en dan is het tijd om een Foster's te gaan nuttigen in de Wheels. :D :cool: :D

The Interceptor
31-10-2004, 23:37
Het gerucht dat Marc zou rijden deed al ff de ronde, nu dan eindelijk de bevestiging. Ik zal dus ook aanwezig zijn over twee weken!

A.J.
01-11-2004, 01:22
Ik kijk ook uit naar de race. Mijn comeback te kunnen doen met zo'n team is voor mij een hele eer. Marc ken ik al heel lang (getuige hiervan is de foto op tafel 6 in de Wheels uit Marc zijn karting periode) en ben blij eindelijk een race met hem samen te kunnen rijden. Met Frans Lamot heb ik reeds een jaar samengewerkt. In 2001 reed ik samen met hem de 24 uren van Zolder met de Audi TT en was ik de rest van het jaar teamchef. Jan Heylen ben ik beginnen steunen na zijn overwinning in het Formule Ford Festival in 2002. Tijdens dat weekend in Brands Hatch was het de tweede keer dat ik een landgenoot het vermaarde FF Festival zag winnen, inderdaad Marc deed het Jan reeds voor in 1991.
Voor mij is het ondertussen van juli 2003 geleden dat ik nog een circuitrace reed, met name de 25u Funcup. Mijn laatste race in Zolder was de Race Promotion Night in 2002, exact 2 jaren geleden. Dus hoop ik dat ik snel terug het ritme zal vinden...
We zullen zien. Ik kijk in ieder geval uit naar de 13de november...

schumivill
01-11-2004, 04:14
Véél geluk Andy! Deze driver line-up is volgens mij wel kandidaat voor een zége,maar kzou zeggen,eerste race sinds toch een tijd,dus het word vooral genieten voor A.J.,kga niet aanwezig zijn maar ik duim voor een goede klassering.

Driesco
01-11-2004, 09:44
See you in my mirrors Andy ;)

A.J.
01-11-2004, 10:49
Originally posted by Driesco
See you in my mirrors Andy ;)

every 15 laps again :D

R.T.
01-11-2004, 23:40
............sinds deze morgen officieel: Corsa Racing zal ook weer aan de start staan van de komende 10h! Uiteraard met de Corsa, en als piloten Pauls Peter en Thijs Roeland........Doelstelling: starten, amuseren, (hopelijk) uitrijden en ....... we zien wel!

Speedy
02-11-2004, 13:55
Leuk AJ. dat je terug aan een race zal deelnemen,veel plezier toegewenst en hopelijk een goed resultaat erbovenop.



Greetz,Speedy.

Speedy
02-11-2004, 14:00
@ Driesco....Veel plezier en een goede race gewenst.Met welke wagen mogen we jou verwachten aan de start?


Greetz,Speedy.

Driesco
02-11-2004, 18:30
Originally posted by Speedy
@ Driesco....Veel plezier en een goede race gewenst.Met welke wagen mogen we jou verwachten aan de start?
Greetz,Speedy.

Wie weet dat hé !!!

Raceboy
02-11-2004, 19:17
De safety car? :D

ICEMAN
02-11-2004, 19:27
Originally posted by Speedy
@ Driesco....Veel plezier en een goede race gewenst.Met welke wagen mogen we jou verwachten aan de start?


Greetz,Speedy. Met zijn driewielerke. :D

Belle
03-11-2004, 01:27
Andy, ik kijk er alvast naar uit! Met zo'n kleppers wordt de druk waarschijnlijk alleen maar groter, maar volgens mij is dat net een extra stimulans!
Maar ben ervan overtuigd dat je het er goed van af zult brengen! ;)

Belle
04-11-2004, 02:46
Iceman vroeg het ook al maar er kwam precies geen reactie op, dus zal ik de vraag nog eens stellen... :)
Is er al ergens een deelnemerslijst te vinden voor RPN?

R.T.
04-11-2004, 09:54
.................of een timing????

Raceboy
04-11-2004, 10:28
Originally posted by R.T.
.................of een timing????

http://www.eyes-e-tools.com//update/pages/cir_info1.asp?seq=2533&custid=126

Yvonne
04-11-2004, 13:18
Wedstrijd/Course
SC: 10u45-11u15 - 12 ronden/tours
ZTC: 11u40-21u40 - max. 4 uren/heures

Staat er in de timing. Maar is dat niet een beetje vreemd als de Race Promotion Night een wedstrijd van 10 uur is!! (ZTC gedeelte)

Btw, de naam Race Promotion NIGHT is ook een beetje vreemd...de race wordt gewoon (weliswaar op zaterdag) overdag gereden. Maar dat zal wel uit het verleden komen van de race.

Yvonne

Raceboy
04-11-2004, 13:28
het is wel lekekr donker in november de laatste uren. Dus => night. Dat van die 4 uur komt ervan als je alles copy/pasted :D

Scalle
04-11-2004, 13:29
Inderdaad, en ze gaan ook een motorenstilte houden tss 12 en 13 en na 18h ... goe bezig :D

A.J.
04-11-2004, 19:27
Originally posted by Yvonne
Btw, de naam Race Promotion NIGHT is ook een beetje vreemd...de race wordt gewoon (weliswaar op zaterdag) overdag gereden. Maar dat zal wel uit het verleden komen van de race.

Yvonne

Kom dan na de race maar naar de WHEELS, dan weet waarom er over NIGHT gesproken wordt :D

Belle
04-11-2004, 20:04
No problemo Andy! We shall be there, AS USUAL !! :D :D

Yvonne
04-11-2004, 21:03
Originally posted by A.J.
Kom dan na de race maar naar de WHEELS, dan weet waarom er over NIGHT gesproken wordt :D

Ja, ik weet maar al te goed dat áls je na een race de Wheels binnengaat...er gemiddeld niet voor 03.00 naar buiten gaat. En Andy, het is er altijd erg gezellig...

Ik kom zeker even op de Race Promotion Night binnen...

Yvonne

RX-7 freakske
04-11-2004, 22:35
Ik zal er natuurlijk ook weer zijn.

B.V.S.
05-11-2004, 09:39
Originally posted by Belle
We shall be there, AS USUAL !! :D :D

Hey Belle... niet vergeten bij ons binnen te springen hé... ;)

Belle
05-11-2004, 15:07
Hey Belle... niet vergeten bij ons binnen te springen hé...

Alsof ik dat zou kunnen vergeten! :D

Ik zal jullie wel komen aanmoedigen vóór de race... ;)

ICEMAN
05-11-2004, 18:51
Oei oei Belle, daat gaat weer ne zware dag worden. ;)

karld
06-11-2004, 09:53
NIGHT komt ook van: na de race (22.30h) prijsuitreiking en fuif met teams en piloten in het ontvangstcentrum !!!!

ICEMAN
06-11-2004, 14:24
Feesteeeeeeeuuuuuuuuuuhhhhh!

Yvonne
09-11-2004, 19:58
Hi,

Schijnbaar is de timing aangepast...de race duurt nu wel 10 uur. En ze hebben geen motorstilte meer na 18.00 uur.

Zie:

Wedstrijd/Course
SC: 10u45-11u15 - 12 ronden/tours
ZTC: 11u40-21u40 - max. 10 uren/heures

Geluid/Limitation Sonore
tot 95 dBa

Motorstilte/Silence Moteur
voor/avant 09u00

ICEMAN
09-11-2004, 20:21
Geluid/Limitation Sonore tot 95 dBa Dan moeten we oppassen da we niet teveel lawaai make tijdens het feesten. :D

tuneboy
12-11-2004, 02:01
kan iemand me die hele start list posten aub
alvast bedankt!!

R@ce@holiC
12-11-2004, 10:29
De voorlopige deelnemerslijst is zonet verschenen op www.racingworld.be :)

Raceboy
12-11-2004, 14:34
Alonso had weer geen tijd blijkbaar :(

A.J.
12-11-2004, 18:19
heb net gehoord dat ze dadelijk de motor en versnellingsbak van onze Porsche gaan monteren. Dus hopelijk loopt alles goed en geraakt onze wagen klaar tegen morgenvroeg.

Thomaske
12-11-2004, 19:49
De Siemens Porsche zal niet deelnemen aan de Race Promotion Night.

Mvg

Megane
12-11-2004, 20:14
De megane staat ook klaar.
:D

Voor de gelegenheid met Nr 63.
We zullen eens zien of we nog kunnen volgen. :p

Allé tot morgen allen, wij staan bij den dries in box 28.

Groeten Megane.

Autofan
12-11-2004, 22:06
Originally posted by A.J.
heb net gehoord dat ze dadelijk de motor en versnellingsbak van onze Porsche gaan monteren. Dus hopelijk loopt alles goed en geraakt onze wagen klaar tegen morgenvroeg.

Heel veel succes Andy. Ik hoop echt dat jullie gaan winnen ;)

Pascal
13-11-2004, 00:08
En dan nu het weer : ik heb gehoord dat ze (kans op) regen voorspellen.

Is een bijkomende uitdaging voor een 10-uurswedstrijd.

Minder prettig voor de toeschouwers natuurlijk...

C U

Autofan
13-11-2004, 00:29
Originally posted by Pascal

Minder prettig voor de toeschouwers natuurlijk...

C U

Ik geef er totaal niks om. Hoe meer regen, hoe beter :p

vertigo
13-11-2004, 15:50
Weet iemand of er ergens een live-timing is ? Of is er ergens een uitslag van de kwalificaties ?
Alvast bedankt op voorhand ;)

NGT Racing
13-11-2004, 16:37
zonder echt uitslagen gezien te hebben is dit wat ik gezien heb tot 14.00 uur.
bij de start de fluo roze AD Porsche op kop treintje met de Penders Porsche ( als ik me niet vergis de RS met de touringcup motor in na de crash van donderdag ) de wheels porsche en de first porsche.

De AD Porsche neemt wat voorsprong,
de RTM Porsche is iets te regelmatig de pitlane ingereden om gewoon pilotenwissels door te voeren, ik denk dat er kleine technische probleemjes waren
rond 13.30 begon de AD porsche aan de linkeruitlaat een beetje teveel blauwe rook zien

niet echt de meest accurate verslaggeving maar daarmee heb je toch al een idee he

Er is ondertussen een professionneel verslagje op belcarworld

vertigo
13-11-2004, 16:43
Fel bedankt Flat6 ! ;)

Raikkie
13-11-2004, 22:42
Ik ben net thuis van Zolder (kon niet blijven omdat ik naar een fuifje ga), toen ik vertrok (half negen) begon het fel te regenen. Weet iemand de stand ?

't was er ook ongelofelijk koud :eek: maar gelukkig hebben ze bij Wheels lekkere tomatensoep ;)

Brecht
13-11-2004, 23:21
De Oranje Porsche (nr 10) is gewonnen voor de Porsche van Kersten-Jamers (nr 3)

Greetzz.. Corvetteboy

Thomaske
14-11-2004, 09:49
Dat klopt Corvetteboy H&M Racing wint voor First Motorsport en als derde RTM Racing

Mvg

Atenza
14-11-2004, 11:21
Einduitslag Race Promotion Night

1. 10 Porsche 993 - kl1 - Vetters Ronald/Peeters Johan
2. 3 Porsche 993 - kl1 - Kersten Guy/Jamers Kelly/Leest Kevin
3. 12 Porsche 996 - kl1 - Van Roy Jos/Penders Rudi/Dujardyn Kurt
4. 24 BMW M3 E36 - kl2 - Jeuris Wim/Werckx Guido
5. 4 VW Golf 3 16V - kl4 - Van Rompuy Dirk/Buytaert Jack
6. 7 BMW M3 - kl2 - Brinkmann Hermann/Jakobs Jan/Van Elderen Jan
7. 17 Porsche 993 Cup - kl1 - Goegebuer Lieven/Van Elslander Dirk/Van Haverbeke Bart
8. 20 Porsche 993 - kl1 - Jaenen Andy/Goossens Marc/Lamot Franz/Heylen Jan
9. 64 Renault Clio - kl4 - Servranckx Eddy/Michiels Patrick/Van de Ven Hans
10. 78 Renault Clio - kl4 - Ubeda Sébastien/Schmook Jan
11. 35 BMW M3 - kl2 - Raymaekers Marc/Meys Rigo
12. 79 Ford Escort - kl4 - Ronchail Alain/Ronchail Gillles/Duthoit Eric
13. 99 BMW M3 - kl6 - Beliën Peter/Beliën Frank/Boelen Olivier
14. 1 Renault Clio Cup - kl4 -Dubois Pieter/Wijnen Rene
15. 50 Toyota Corolla - kl6 - De Bruyn Kris/Beaudoux Philippe/Blondeel Christiaan
16. 5 BMW 325 - kl3 - Carlier André/Dillen Johan/Pauwels Hendrik
17. 22 BMW Compact - kl2 - Beckers Peter/Van Manshoven Marc
18. 33 Porsche 993 RS - kl1 - Van Audenhove Peter/Clocheret Nico/Scheers Françis
19. 27 BMW M3 - kl2 - Van Dijck Bart/De Bruyne Koen/Heyninck Geoffrey
20. 15 Marcos Mantis - kl1 - Van Samang Jef/Van Samang Bart
21. 63 Renault Megane - kl3 - Oeyen/Van kerckhoven/Willemen/Voet
22. 49 Renault Megane - kl3 - Bouillon François/Tavernier Stefaan/Vankeirsbilck Rudi
23. 42 Alfa Romeo 156 - kl3 - Wouters Jan/Mathieu Alfons/Bens Peter
24. 80 Toyota Yaris - kl5 - Liard Jean-Christophe/Van de Plas Tom
25. 98 Toyota Yaris - kl6 - Miguel Bruno/Durieu Francisco
26. 62 Renault Megane - kl4 - Van den Broeck Bart/Segers Tom/Anthonis Sven
27. 97 Seat Leon Cupra - kl6 - Hopchet Ivan/Sluys Ward/Renmans Rik
28. 87 Renault Clio - kl6 - Coekelbergs Wim/Dumarey Guillaume/Marchal Ron/Jonckheere Fr.
29. 86 Ford Mondeo - kl6 - Jordens Jos/Weyens Marcel/Coninx Chris
30. 11 Porsche 993 - kl6 - Poncelet Patrick/Nelissen-Grade Pascal
31. 51 Opel Corsa - kl4 - Pauls Peter/Thijs Roeland
32. 88 Mini Cooper S - kl6 - Verhenne Brunhilde/Callant Angelo/Coremans Wendy/Vanbergen Tilly
33. 75 Honda Civic - kl6 - Van Damme Patrick/Warnie/Brasseur

Snelste ronde: 1.42.931 in ronde 62 door: 20 Porsche 993 - kl1 - Jaenen Andy/Goossens Marc/Lamot Franz/Heylen Jan

B.V.S.
14-11-2004, 12:38
De laatste race van het seizoen. We hebben een poging gedaan om ze in schoonheid af te sluiten, maar het mocht niet baten...
Het circuit lag er ’s morgens zeer verraderlijk glad bij. We hadden nog nooit met de Marcos in zo’n gladde omstandigheden gereden, maar we waren aangenaam verrast door de schitterende wegligging van de wagen in deze moeilijke omstandigheden.
Na enige rondjes wennen kon ik er toch een 1’57” uithalen, zonder te moeten forceren.
Dit resulteerde in de vijfde startpositie, waarmee we uiterst tevreden waren!

De start werd genomen door vader Van Samang. Hij koos ervoor om op slicks te vertrekken, wat toch heel goed opletten was in de beginfase van de wedstrijd, want het circuit lag er nog altijd verraderlijk glad bij.
De start verliep zonder problemen, en na een tweetal uur wedstrijd kon hij zich toch in de top vijf nestelen, wat zeker niet slecht te noemen was. Hij kloeg wel al van een stotterende motor, waarschijnlijk een probleem van de benzinetoevoer, dat we de hele wedstrijd moesten meedragen.
Dan werd er gewisseld met Mathieu Molenaers. Hij kon een knappe stint afwerken en schommelde constant rond de 7e positie.
Na 4,5 uur wedstrijd heb ik het stuur overgenomen van Mathieu. Toen ik een half uurtje aan het rijden was, begon de turbodruk stelselmatig te zakken... en na een uur had ik nog amper 800gr turbodruk. Ik kon de klasse 1 en 2 wagens niet meer volgen en moest zelfs moeite doen om sommige tweeliters te pakken.
De volgende stint was opnieuw voor senior Van Samang. Na een half uur liet hij weten dat het niet meer houdbaar was; hij had bijna geen turbodruk meer. Intussen waren we al teruggezakt naar de 10e positie. Op dat ogenblik moest de Safety Car uitrukken voor een oliespoor, en hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om een check-up te doen.
Oorspronkelijk dachten we dat de drukproblemen te maken hadden met de geluidsdemper op de uitlaat, die tegendruk zou geven… maar niets was minder waar, de turbo zelf was stuk!
De MSE crew is dan volop aan de herstelling begonnen. Een nieuwe turbo werd gemonteerd, wat toch een 15 à 20 minuten in beslag nam. Intussen ben ik terug achter het stuur gekropen, en of we nog niet genoeg problemen hadden… de gaskabel was ook aan het eind van zijn Latijn. Deze herstelling nam een goeie 10 minuten in beslag.
Toen ik na deze herstellingen terug de piste opreed, ging de Marcos terug zoals tijdens de trainingen… perfect!
Het enige doel wat we nu voor ogen hadden, was uitrijden en ervaring opdoen.
Toen het dan nog begon te regenen, werd het helemaal leuk. Voor mij was het laatste 1,5 uur van de wedstrijd één van de mooiste en leerrijkste van het seizoen. Na enkele rondjes wennen in de regen kon ik vlot top 3 tijden meedraaien, wat alweer het potentieel van de Marcos aantoont. Ik heb de Marcos aan de finish gezet op een 20e positie.

Ondanks alles zijn senior en ik tevreden… we hebben alweer een pak ervaring opgedaan en ons goed geamuseerd.
Een extra bedankje voor de MSE crew! Jullie zijn een schitterend team...

Groeten!
Bart Van Samang

karld
14-11-2004, 15:23
Penders Porsche ( als ik me niet vergis de RS met de touringcup motor in na de crash van donderdag ) .
Correctie: van RTM betrof het wel zeker de 996 die reeds het volledige seizoen aan het rijden is ... maar na de crash vorige donderdag besloten we om ook maar efkes de wagen in wat nieuwe kleuren te zetten zoals de RS tijdens de laatste belcar mache !!!
De reden van het meer pitten is onze tankinhoud ... wij rijden met een kleine tank dan andere teams ...

pascual
14-11-2004, 15:39
24. 80 Toyota Yaris - kl5 - Liard Jean-Christophe/Van de Plas Tom

Een foutje, het was J-C Meert / Van De Plas Tom i.p.v. Liard

The Interceptor
14-11-2004, 17:04
Originally posted by Atenza
Snelste ronde: 1.42.931 in ronde 62 door: 20 Porsche 993 - kl1 - Jaenen Andy/Goossens Marc/Lamot Franz/Heylen Jan

Dit zal wel 1.52.931 moeten zijn neem ik aan? 42 is wel heel snel als de pole op 1.53 zat ;)

Ik was gisteren ook aanwezig in Zolder, maar heb eigenlijk bitterweinig van de race gezien, meer loge hier, loge daar, wheels :D buiten was't wa koud he :+
Toen we ons omstreeks 20u toch eens in de kou hebben gewaagd, stonden we wel versteld van de snelheid van Marc Goossens en zeker ook Rudi Penders :eek:

De afterparty hebben we achteraf uiteraard ook nog meegepikt, wel redelijk druk, maar sfeer zat er goed in, en .... Femke (van The Bachelor) liep daar ook rond :eek: :p

Werner333
14-11-2004, 17:14
Nope. 1.42 is correct. Bij de trainingen lag de baan vettig en nat. Tijdens de race waren de omstandigheden beter.

RX-7 freakske
14-11-2004, 19:48
Originally posted by The Interceptor
Dit zal wel 1.52.931 moeten zijn neem ik aan? 42 is wel heel snel als de pole op 1.53 zat ;)

Ik was gisteren ook aanwezig in Zolder, maar heb eigenlijk bitterweinig van de race gezien, meer loge hier, loge daar, wheels :D buiten was't wa koud he :+
Toen we ons omstreeks 20u toch eens in de kou hebben gewaagd, stonden we wel versteld van de snelheid van Marc Goossens en zeker ook Rudi Penders :eek:

De afterparty hebben we achteraf uiteraard ook nog meegepikt, wel redelijk druk, maar sfeer zat er goed in, en .... Femke (van The Bachelor) liep daar ook rond :eek: :p
The Bachelor zelf was ook daar, reed met mini nummer 88.

Racingworld.be
14-11-2004, 20:38
Wel raar dat de snelste tijd door iedereen werd geregistreerd op naam van Ruben Maes met de AD Porsche... Op alle schermen stond 1.41.993 als snelste tijd, en de tijdopnemers van de diverse teams (die natuurlijk de concurrentie in de gaten hielden, dan wel met "manuele chrono" ;) ) noteerden ook tijden tussen de 1.41.8 en 1.42.1 (sommigen zelfs 1.41.5) voor dezelfde wagen en dezelfde piloot. Ook Jos Menten gaf gisteren in een interview ruiterlijk toe dat Ruben de snelste tijd had gereden en niet hijzelf.
Faalt de chronometrage ergens ? Of is er wegens één of ander incident een ronde geschrapt geweest? Wij zaten er met onze neus op, en hebben in elk geval geen enkele mededeling gekregen vanwege de koersdirectie... Maar ja, het kan natuurlijk ook zijn dat de chronometrage het effe liet afweten, kan wel es gebeuren (remember FIA GT 24u van Spa 2003 + 2004, doch deze keer was het niet RIS...)
Enfin, feiten zijn feiten, ze worden geregistreerd... Gelukkig maar dat deze feiten de afloop van dit kampioenschap niet hebben kunnen beïnvloeden, want die invloed speelde zich af in een andere klasse.. Jack, Dirk, van harte gefeliciteerd !

Autofan
14-11-2004, 21:47
Ik heb een zeer mooie race gezien. En de laatste twee uren waren toch ook wel heel spannend.

Proficiat aan Jack Buytaert en Dirk Van Rompuy, klasse wat zij doen. Ook een welgemeende proficiat aan Kelly Jamers en Guy Kersten, de winnaars in klasse T1 en eerste Porsche in de eindstand.

bart VDB
14-11-2004, 22:15
Wat betreft de officiele tijdregistratie liep het kompleet fout in de chronos.
Verscheidene teams, waaronder mijn team , waren in de chrono's vertrokken zonder transponder. Zeker niet onze fout. Normaal krijgen we de transponders aangeboden in de box , maar niemand gezien. Aangezien het krappe tijdschema dan maar vertrokken zonder , omdat volgens het reglement iedere piloot tijdens de training moet gereden hebben. We hebben er alsnog één gekregen en werden hiervoor nog eens binnengeroepen in de stop and go area. Op de TV in de box merkten we toen dat nog verschillende teams geen tijdsopname hadden.
Voor ons geen ramp , maar kan me inbeelden dat sommige teams hiermee niet kunnen of konden lachen.
Dan is er nog iets dat op mijn lever ligt.
Wij als team moeten stipt de letter van het reglement volgen, op zich geen probleem mee, maar toch.
Bij de eerste tankbeurt kregen mijn tankers te horen dat we de volgende keer niet meer getankt zouden worden: reden : geen brandvrije overall's. 1 overal was niet brandvrij, dus volgens de letter van het reglement niet in orde ; hier heb ik dan ook geen probleem mee. MAAR de tweede was BRANDVRIJ, maar niet FIA gekeurd. Dit stond met een officieel label in de overall vermeld. Maar deze werd ook prompt afgekeurd. Dus moesten we haastig op zoek naar 2 ipv 1 overall, terwijl in het reglement ALLEEN stond BRANDVRIJ, maar niet FIA gekeurd. Dus 1 terecht niet in orde, de andere was WEL in orde. Dus wij moeten iets door de vingers zien (zie chrono's hierboven) , maar dit geld blijkbaar maar langs één zijde.
NB: Verleden jaar waren de overall's wel in orde (allebei).
Ik werp geen steen naar iemand, maar wil gewoon aantonen dat het soms wel eens kan mislopen ( zowel in de teams als in de organisatie) en dan soms een beetje water bij de wijn doen kan geen kwaad.

Driesco
15-11-2004, 01:18
Leuke wedstrijd, lange stop & go, spanning, meer moet dat niet zijn.

Z3Cp
15-11-2004, 11:03
Originally posted by B.V.S.


Ondanks alles zijn senior en ik tevreden… we hebben alweer een pak ervaring opgedaan en ons goed geamuseerd.
Een extra bedankje voor de MSE crew! Jullie zijn een schitterend team...

Groeten!
Bart Van Samang [/B]

Proficiat Bart en Jef voor jullie prima seizoen !
Ik hoop dat jullie dit kunnen herhalen (en beter!) volgend jaar en hopelijk terug met de Marcos. Een originele wagen, die een welkome afwisseling is in een veld van Porsches en Bmw's.
Het MSE team blijft eveneens bewijzen dat ze een gevestigde waarde zijn in de circuitracerij.
Tot volgend seizoen !

Frank

Z3Cp
15-11-2004, 12:12
Originally posted by bart VDB
Wat betreft de officiele tijdregistratie liep het kompleet fout in de chronos.
Verscheidene teams, waaronder mijn team , waren in de chrono's vertrokken zonder transponder. Zeker niet onze fout. Normaal krijgen we de transponders aangeboden in de box , maar niemand gezien. Aangezien het krappe tijdschema dan maar vertrokken zonder , omdat volgens het reglement iedere piloot tijdens de training moet gereden hebben. We hebben er alsnog één gekregen en werden hiervoor nog eens binnengeroepen in de stop and go area. Op de TV in de box merkten we toen dat nog verschillende teams geen tijdsopname hadden.
Voor ons geen ramp , maar kan me inbeelden dat sommige teams hiermee niet kunnen of konden lachen.
Dan is er nog iets dat op mijn lever ligt.
Wij als team moeten stipt de letter van het reglement volgen, op zich geen probleem mee, maar toch.

Ik werp geen steen naar iemand, maar wil gewoon aantonen dat het soms wel eens kan mislopen ( zowel in de teams als in de organisatie) en dan soms een beetje water bij de wijn doen kan geen kwaad.

Het liep reeds mis 'smorgens bij het binnenkomen van het circuit (rond 7 u.). Wagens schuiven aan voor technische controle, vrachtwagens komen in of uit pitlane-area en proberen achter de stands te raken, teamleden pogen met de wagen nog in diezelfde zone een parkeerplaatsje te bemachtigen. Kortom, komplete chaos. Niets bewoog nog. Ook geen mensen van Zolder gezien trouwens om dit in goede banen te leiden. Ik vermoed dat die pas om 8 uur begonnen. Onze tijd voor de technische controle was om 7.15u., om iets voor 8 dienden we nog vlug plaats te maken voor de laatste deelnemers van de starterscup.
Eén van onze teamleden had hiervoor nochtans een eenvoudige oplossing : bij het binnenkomen van de pitarea (ter hoogte van de chicane) laat je één rijstrook rechts langs de draad voor inkomend verkeer. Tot aan de laatste boxen en dan linksom achter de boxen via één rijstrook terug buiten. Dan heb je natuurlijk ook mensen nodig die er zijn om dit in goede banen te leiden. Bij de training was er idd. het feit dat de teams die niet gekeurd werden, zonder transponder rondreden. De meer ervaren teams wisten dit vlug en haalden hem zelf. Anderen dienden terug binnen te komen voor een soort stop and go, dit zorgde dan ook voor verwarring bij de betreffende teams.
Kortom, de organisatie liet dit weekend meerdere steken vallen.
Ik ben een jaartje (vorige race was ook 10 uren) niet bezig geweest als teamchef om VAS rally te rijden. Er wordt/werd in circuitmiddens wel eens neergekeken op rally omwille van improvisatie en/of wanorganisatie. Ik kan jullie zeggen dat ik dit jaar geen enkele rally meemaakte waar het zo misliep als hier in Zolder. Bij rallys slaagt men er ook in om zo'n 120 auto's te keuren binnen een bepaalde tijd, een ordentelijk wagenpark aan te leggen waar ieder voldoende plaats heeft, men vangt vertagingen op als de wedstrijd dient te worden stilgelegd, enz.
Ik heb het gevoel dat de organisatie in Zolder vaak op automatische piloot rijdt en teert op vroegere ervaring.
Jongens, wakker worden ! Een groot startersveld moeten jullie verdienen. Het is niet zo dat er geen alternatieven zijn om leuke wedstrijden te rijden (cfr. BTCS), zeker als je het deelnemersveld van afgelopen weekend bekijkt zou ik me toch zorgen beginnen te maken. Ik kreeg zaterdag te vaak de indruk dat men de race speciaal voor ons organiseerde en dat we eigenlijk blij mochten zijn om dit te mogen doen op ons geliefde Zolder.
Moest ik even kwijt...

Mark
16-11-2004, 01:19
Originally posted by Racingworld.be
Wij zaten er met onze neus op, en hebben in elk geval geen enkele mededeling gekregen vanwege de koersdirectie...


En dan na 10 uur koers kijken presteren jullie het nog om een Porsche 996 aan te zien voor een Porsche 993.


1 Peeters-Vetters (Porsche 993)
2. Jamers-Kersten-Leest (Porsche 993)
3. Penders-Van Roij (Porsche 996)
4. Jeuris-Werckx (BMW E36)
5. Van Rompuy-Buytaert (VW Golf)
6. Brinkmann-Jakobs-Van Elderen (BMW)
7. Goebeguer-Van Elslander-Van Haverbeke (Porsche 993)
8. Jaenen-Goossens-Heylen-Lamot (Porsche 993)
9. Servranckx-Michiels-Van de Ven (Renault Clio)
10. Ubeda-Schmook (Renault-Clio)
--------------------------------------------------------------------------------
Copyright (©) VZW 24u.be - Dries de Smet op 13.11.2004 om 21:54:41

BRON: www.racingworld.be

A.J.
16-11-2004, 02:13
Het was weer een leuke race. Het was mijn 10de 10 uren race en de eerste keer dat ik met een wagen uit klasse 1 aan de start stond. Mijn teamgenoten waren Marc Goossens, Jan Heylen en Franz Lamot. Voor mij was het echt een eer dat ik met deze piloten mijn come-back mocht maken. De wagen was een Porsche van Speedlover, het team van Andre Vanhoof. Het betrof de Porsche 993 waarmee Stephanie Boden een zwaar ongeval had tijdens de 24 uren. De wagen werd gerepareerd en vanaf nul terug opgebouwd. Donderdag konden we niet trainen wegens nog niet klaar. Vrijdagnacht om 23u werd de motor voor de eerste keer gestart.
Dat wij zaterdag dus aan de start stonden was al een meevaller. Ik reed als eerste de baan op en voelde me meteen goed in de wagen op een klapperend geluid na (iets dat de wagen tot 22u 's avonds is blijven doen trouwens) en ik kwam binnen met de voorlopig 3de tijd. Marc nam over en reed 1'54" op de natte piste. Hiermee was hij op dat moment 4 sec sneller dan de concurentie. Jan Heylen deed er op het einde nog eens een halve seconde van af maar de snelle AD Porsche van Maes/Menten ging er nog net over. Een tweede startplaats dus.
Marc Goossens nam de start op slicks en moest even Menten en Van Roij laten gaan die op intermediates en regenbanden stonden. Maar na het probleem met de AD porsche nam Marc resoluut de leiding over. Met een tijd van 1'42"9 reed hij trouwens de snelste tijd van de hele race. Franz nam over en hield onze wagen in de top-3. Problemen begonnen toen Jan Heylen de baan op ging. Hij geraakte niet stil voor de Villeneuve en belandde in de grindbak. In de pits zagen we dan dat links achter er een lek was in een remleiding. Na reparatie en enkele ronden verlies reed Jan een mooie stint en klom terug op naar de 2de plaats. Ik nam over en het ging meteen goed. Totdat ik bij het aanremmen van de eerste linkse geen rem meer had. Met wat kunst en vliegwerk kwam ik door de bocht en zocht de pits op. Daar werd de servopomp van de rem vervangen. Ik kwam terug de baan op als 13de en kon weer opklimmen naar de 8ste plaats die Marc vasthield tijdens het laatste uur. De overwinning zat er zeker in want na 6 uren hingen we 2 ronden voor op de uiteindelijke winnaars. Ondanks de pech hebben we ons geweldig geamuseerd en wil ik het team bedanken. Verder ne grote merci aan de talrijke supporters die ons kwamen steunen! Ook was het tof om een race met Marc Goossens te rijden, wat die kan met een wagen, ongelooflijk. Het is een grote meneer.
Ik heb de smaak terug te pakken en als ik de budgetten vind zou ik volgend jaar wel eens de hele Touring Cup willen rijden met deze wagen. Wait and see...

RX-7 freakske
16-11-2004, 02:31
Laten we allemaal hopen dat je dan een budget vind, want met jou ervaring en stuurkunsten ben je zeker een titel kandidaat.

Belle
16-11-2004, 02:34
Verder ne grote merci aan de talrijke supporters die ons kwamen steunen!

Das graag gedaan Andy! ;) Ge hebt da echt goe gedaan jong! Chapeau na er zo lang uit te zijn...

Ook was het tof om een race met Marc Goossens te rijden, wat die kan met een wagen, ongelooflijk. Het is een grote meneer.

Ik kan dat alleen maar beamen... :)

Ik heb de smaak terug te pakken en als ik de budgetten vind zou ik volgend jaar wel eens de hele Touring Cup willen rijden met deze wagen. Wait and see...

Ik hoop echt voor u dat ge dat kunt verwezenlijken... En dan zullen we keer op keer komen supporteren!!

Scalle
16-11-2004, 12:08
@ AJ, hoop ook dat we jou volgend jaar een gans jaar bezig kunnen zien in de TC , dat zou ik echt super vinden ! Alleszins veel succes toegewenst in het vinden van de nodige budgetten.

ICEMAN
16-11-2004, 16:02
Andy, veel succes naar het zoeken van de nodige sponsors en hopelijk zien we jou verschijnen aan de start van de TC 2005.

Raikkie
16-11-2004, 19:29
Eerst en vooral proficiat Andy (natuurlijk ook proficiat aan alle andere rijders...)

Ik wens je ook veel succes bij het zoeken van sponsors.
Als het lukt kom ik zeker supporteren , koud of niet (ik ben er al op getraind na vorige donderdag en zaterdag).

P.S. : Misschien kunnen we al een fanclub oprichten ? :gas: