View Full Version : LMES / Le Mans '05: Nieuwtjes en andere weetjes
gwyllion
14-04-2005, 20:36
Misschien moet je eens de moeite doen om het betreffende artikel naar behoren te lezen, want daar staat dus letterlijk in : "Pescarolo zet twee bolides in voor de race in de Sarthe. De wagens zijn gebouwd op basis van Courage C60 chassis en uitgerust met Judd V10 motoren." ;)
De motor tussen de Courages en Pescarolos verschilt trouwens ook :D : 5 liter Judd V10 i.p.v. 4 liter Judd V10.
Beste Integra,
Misschien moet je eens de moeite doen om het betreffende artikel naar behoren te lezen, want daar staat dus letterlijk in : "Pescarolo zet twee bolides in voor de race in de Sarthe. De wagens zijn gebouwd op basis van Courage C60 chassis en uitgerust met Judd V10 motoren." ;)
"Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen."
Het is geen C60 Judd, het is wel het chassis van de C60, maar de aero, etc ... is volledig zelf gemaakt.
De motor tussen de Courages en Pescarolos verschilt trouwens ook :D : 5 liter Judd V10 i.p.v. 4 liter Judd V10.
Kijk, m'n beste, als je pijlen op je boog wil zetten, richt die dan ook WEL GERICHT. OP DOEL, en met de JUISTE ROOS in het vizier. In het desbetreffende artikel is nooit gesproken over een bepaalde motorversie, enkel over een V10, wel degelijk afkomstig van Judd, en op basis van een C60 chassis. Iets dat je trouwens zelf bevestigt :worship: . Van een 'kenner' had ik toch meer 'leesbekwaamheid' verwacht. Als het de bedoeling is om via achterpoortjes een forum te vullen, en kritiek te spuien, ga dan gerust je gang, doch, het zal absoluut niet toedragen aan enige vorm van meerwaarde, tenzij sommigen werkelijk lezen wat er staat. En dat spreekt nu eventjes niet in je voordeel...Maar dan weet ik zelf ook wel van waar de zgn 'meerwaarde' komt... Ofwel is er nieuwsgeving (van waar deze ook maar mag komen), ofwel doe je aan (veelal) ongefundeerde kritiek... Het laatste van deze twee is zeer makkelijk... Je ge(mis)bruikt diverse bronnen en tracht deze achteraf (zonder enige vorm van toegevoegde waarde, integendeel, soms worden zelfs de bronnen vergeten...) als waarheid te verkopen op een forum. Je kan er misschien een bepaalde vorm van 'respect' mee verdienen bij bepaalde leeftijden (ik schat zo ongeveer -12j) dan toch, maar bij mij pakt dat niet meer...
"Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen."
Het is geen C60 Judd, het is wel het chassis van de C60, maar de aero, etc ... is volledig zelf gemaakt.
Met alle respect, maar de wagen heeft als officiële benaming nog steeds Pescarolo C60 Judd hé... het is idd het chassis van de C60, maar over aero heb ik nooit gesproken... Die is idd afkomstig van bij Pescarolo. Zelfde opmerking als hier voordien al eens gegeven: lezen wat er werkelijk staat blijkt dus zeer moeilijk te zijn....
Of gaan we in de toekomst ook over de 'Lola b05/40 S2005 made by Binnie Motorsport, die ondertussen forfait geven voor de 1000 Km spa' gaan spreken? nee toch...
Met alle respect, maar de wagen heeft als officiële benaming nog steeds Pescarolo C60 Judd hé... het is idd het chassis van de C60, maar over aero heb ik nooit gesproken... Die is idd afkomstig van bij Pescarolo. Zelfde opmerking als hier voordien al eens gegeven: lezen wat er werkelijk staat blijkt dus zeer moeilijk te zijn....
Ik heb al meermaals gehoord en gelezen dat Pescarolo sinds vorig jaar zijn auto geen Courage meer mag noemen door een ruzie met Yves Courage ...
Hier het duidelijk voorbeeld: Nouvelle voiture, nouvelle motorisation : ce sera la Pescarolo-Judd, puisque le partenariat avec Peugeot s’est interrompu, et que Henri Pescarolo a choisi le moteur Judd 5 litres pour équiper ses voitures.
Echt nergens is iets te lezen van C60 behalve dat de auto op dat chassis is gebaseerd ...
Met alle respect, maar de wagen heeft als officiële benaming nog steeds Pescarolo C60 Judd hé... het is idd het chassis van de C60, maar over aero heb ik nooit gesproken... Die is idd afkomstig van bij Pescarolo. Zelfde opmerking als hier voordien al eens gegeven: lezen wat er werkelijk staat blijkt dus zeer moeilijk te zijn....
Of gaan we in de toekomst ook over de 'Lola b05/40 S2005 made by Binnie Motorsport, die ondertussen forfait geven voor de 1000 Km spa' gaan spreken? nee toch...
Klopt! In de officiele inschrijvingen hebben beide teams het type C60(-H) aan hun bolide meegeven. We hebben dus officieel de Pescarolo C60-H en de Courage C-60H. Artikel klopt prima.
Ik heb al meermaals gehoord en gelezen dat Pescarolo sinds vorig jaar zijn auto geen Courage meer mag noemen door een ruzie met Yves Courage ...
Hier het duidelijk voorbeeld: Nouvelle voiture, nouvelle motorisation : ce sera la Pescarolo-Judd, puisque le partenariat avec Peugeot s’est interrompu, et que Henri Pescarolo a choisi le moteur Judd 5 litres pour équiper ses voitures.
Echt nergens is iets te lezen van C60 behalve dat de auto op dat chassis is gebaseerd ...
Man, Man, Man... nog een paplepelke nodig? Je citeert gewoon wat er al staat... Ocharme... Arm niveau... En laten we er nu aub over ophouden, want dit heeft niks meer te maken met de kern van autosport (En ik dacht dan nog met 'kenners' te maken te hebben...oh jee...)
Uit respect voor diegenen die De Paddock van in het eerste uur steunen, de 'stichters', zeg maar, verlaat ik hier dit forum... Dit kan nooit jullie bedoeling zijn geweest... Chapeau voor de 'stichter', jullie hebben iets bereikt, maar aan ongefundeerde discussies heb ik helaas geen baat... Guy (vooral jij), Pascal, Werner, Yves en Chris: het ga jullie goed, en dat meen ik, diep uit het hart zelfs. Maar dergelijke 'moddergooierij', sorry, daar heb ik mijn (dikke) buik van vol. Het moge duidelijk zijn dat een forum (waar jullie je best voor doen) staat of valt met de kritieken van enkele 'kenners onder gesloten naam'. Vandaar mijn besluit... Sluit mijn account maar af, niettegenstaande alle werk achter de schermen (ja, ook 'jullie' schermen, remember..) mocht dit niet baten... Spijtig, jammer maar helaas... Hou jullie kop boven water, ik gun het jullie...
Sorry hoor, maar wat een gruwelijke arrogantie Mistery. Iemand die zo goed is als jij moet toch wel meer kunnen als anderen omlaag trappen?
gwyllion
14-04-2005, 23:46
Kijk, m'n beste, als je pijlen op je boog wil zetten, richt die dan ook WEL GERICHT. OP DOEL, en met de JUISTE ROOS in het vizier. In het desbetreffende artikel is nooit gesproken over een bepaalde motorversie, enkel over een V10, wel degelijk afkomstig van Judd, en op basis van een C60 chassis. Iets dat je trouwens zelf bevestigt :worship: . Van een 'kenner' had ik toch meer 'leesbekwaamheid' verwacht. Als het de bedoeling is om via achterpoortjes een forum te vullen, en kritiek te spuien, ga dan gerust je gang, doch, het zal absoluut niet toedragen aan enige vorm van meerwaarde, tenzij sommigen werkelijk lezen wat er staat. En dat spreekt nu eventjes niet in je voordeel...Maar dan weet ik zelf ook wel van waar de zgn 'meerwaarde' komt... Ofwel is er nieuwsgeving (van waar deze ook maar mag komen), ofwel doe je aan (veelal) ongefundeerde kritiek... Het laatste van deze twee is zeer makkelijk... Je ge(mis)bruikt diverse bronnen en tracht deze achteraf (zonder enige vorm van toegevoegde waarde, integendeel, soms worden zelfs de bronnen vergeten...) als waarheid te verkopen op een forum. Je kan er misschien een bepaalde vorm van 'respect' mee verdienen bij bepaalde leeftijden (ik schat zo ongeveer -12j) dan toch, maar bij mij pakt dat niet meer...
Wow, wow, wow. Zoveel tekst en uitleg voor een berichtje dat nooit bedoeld was als bron van kritiek :fight:
Ik wou er enkel op wijzen dat de Courages en Pescarolos op meer gebieden verschillen dan enkel de aerodynamica (vooral verschil in positie van restrictoren springt onmiddellijk in het oog: boven elkaar voor Courage en naast elkaar voor Pescarolo), ook de motor verschilt... ;)
Ik heb nooit beweerd dat er een fout in jouw berichtgeving staat :(
bluelite
14-04-2005, 23:56
Sorry voor het off-topic gaan:
Kijk, een forum is er in de eerste plaats om je mening te kunnen geven. Iedereen schrijft wat hij wil, zolang dit op een ordentelijke manier gebeurd. Integra heeft een mening en probeert die ook te staven met feiten. Ga je niet akkoord met iemands mening dan antwoord je op een normale manier, ofwel zeg je helemaal niets om een confrontatie te vermijden. Als je denkt dat iemand onzin verkoopt, dan laat je die persoon onzin verkopen [al zeg ik niet dat Integra onzin verkoopt, want ik ken veel te weinig van endurance,..] en reageer je er niet op. That's it. Als je dan je vertrek aankondigt van het forum, dan vraag ik me af wat voor iemand jij bent. Als je moet weglopen van de discussie, dan vraag ik me überhaupt af wat je op een forum als deze van De Paddock komt doen, waar discussie sowieso aan de orde is. Ik heb alvast respect voor iedereen die zijn mening zegt en er ook voor uitkomt, maar zo'n lichtgeraaktheid bevalt me helemaal niet.
Sorry voor het off-topic gaan:
Kijk, een forum is er in de eerste plaats om je mening te kunnen geven. Iedereen schrijft wat hij wil, zolang dit op een ordentelijke manier gebeurd. Integra heeft een mening en probeert die ook te staven met feiten. Ga je niet akkoord met iemands mening dan antwoord je op een normale manier, ofwel zeg je helemaal niets om een confrontatie te vermijden. Als je denkt dat iemand onzin verkoopt, dan laat je die persoon onzin verkopen [al zeg ik niet dat Integra onzin verkoopt, want ik ken veel te weinig van endurance,..] en reageer je er niet op. That's it. Als je dan je vertrek aankondigt van het forum, dan vraag ik me af wat voor iemand jij bent. Als je moet weglopen van de discussie, dan vraag ik me überhaupt af wat je op een forum als deze van De Paddock komt doen, waar discussie sowieso aan de orde is. Ik heb alvast respect voor iedereen die zijn mening zegt en er ook voor uitkomt, maar zo'n lichtgeraaktheid bevalt me helemaal niet.
:worship:
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.
Klopt! In de officiele inschrijvingen hebben beide teams het type C60(-H) aan hun bolide meegeven. We hebben dus officieel de Pescarolo C60-H en de Courage C-60H. Artikel klopt prima.
Dit is eigenlijk wat ik bedoel. De C60 van Pescarolo mag niet meer Courage genoemd worden, ik geef toe, ik heb mezelf wel een tikkeltje vergist. :crazy: :p
De rijders bij Racing for Holland zijn bekend gemaakt: Jan wordt bijgestaan door Bosch en Julian. Link (http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=916&Itemid=2).
De rijders bij Racing for Holland zijn bekend gemaakt: Jan wordt bijgestaan door Bosch en Julian. Link (http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=916&Itemid=2).
Met Bosch hebben ze in ieder geval een goede coureur, Julian ken ik verder niet.
Met Bosch hebben ze in ieder geval een goede coureur, Julian ken ik verder niet.
We zullen het snel weten FIRE. De tijden van Paul Ricard zullen in de loop van donderdag/vrijdag vast naar buiten komen.
BTW, meerdere Dunlop teams zullen testen.
Mid-jaren negentig was dat een coureur die goede resultaten liet zien in het Brits F3. Tijdje niet meer gezien............
Maar ik mis een naam, namelijk Peter van de Kolk. Er heeft hier in de afgelopen maanden een stukje uit een Brabants Dagblad (Stem?) gestaan waarin van de Kolk melde dat hij ging rijden voor RfH. Heeft Peterke lopen dagdromen?
Mid-jaren negentig was dat een coureur die goede resultaten liet zien in het Brits F3. Tijdje niet meer gezien............
Maar ik mis een naam, namelijk Peter van de Kolk. Er heeft hier in de afgelopen maanden een stukje uit een Brabants Dagblad (Stem?) gestaan waarin van de Kolk melde dat hij ging rijden voor RfH. Heeft Peterke lopen dagdromen?
Dit stuk uit BN De Stem:
Vrijdag 14 januari 2005 - ETTEN-LEUR – Autocoureur Peter van der Kolk bouwde vorig seizoen voor het eerst zijn eigen racewagen. Het werd een leerjaar met vallen en opstaan. Nu heeft Van der Kolk heeft zijn auto's klaar en start hij in drie raceklassen. Het hoofdgerecht? De 24 uur van Le Mans.
„Of dat doorgaat? Ik heb het stoeltje al gepast.“ Peter van der Kolk zegt het met volle overtuiging. Toch weet hij als geen ander dat er in de racewereld van alles kan gebeuren. Want vorig jaar wilde de Prinsenbekenaar ook naar Le Mans, maar werd zijn Marcos op het laatste moment afgekeurd. „Hij was twee centimeter te breed.“ Om maar aan te geven hoe de Franse organisatie om gaat met de regels. „Die kunnen twee dagen van te voren nog worden aangepast.“
Hobbel
De hobbel naar Le Mans ligt dit jaar dichter bij huis. Van der Kolk gaat samen met de Nederlandse Le Mans-legende Jan Lammers naar de 24 uursrace. Met de inmiddels beroemde ‘blokjeswagen’ van Lammers, de Dome. „Uitgangspunt is dat als Jan hem rijdt, ik ook rijd. Dat hebben we afgesproken.“ Er is één maar. „Jan heeft zijn budget nog niet rond. En je praat al snel over een slordige 2,5 miljoen euro voor twee auto’s en zes coureurs. Ja, dat lijkt veel, maar Audi heeft bijvoorbeeld een budget van 80 miljoen. En er wordt snel vergeten dat je er tienduizenden tv-minuten voor terugkrijgt. Ik ben ervan overtuigd dat Jan het rond krijgt.“
Dat Lammers zo moet buffelen om zijn begroting rond te krijgen, stoort Van der Kolk. „Als je ziet wat hij moet doen. Dat is een schande. Iedereen op de wereld kent Lammers, iedereen in Nederland wil hem graag op Le Mans zien, en daarvoor werkt hij zich uit de naad. Maar ondersteuning, ho maar. En mocht hij ondanks zijn inzet toch uitvallen, dan hebben ze een commentaar. Zo van ‘zie die Lammers eens bezig’.“
Het beeld dat de buitenwereld heeft van Lammers is verkeerd, denkt Van der Kolk. Alsof hij naar het circuit gaat en instapt. „Zo werkt het niet. Ik heb eens berekend dat ik 2,7 procent van mijn tijd in een race-wagen zit. De rest van de tijd ben ik bezig met voorbereidingen. En je denkt toch niet dat bedrijven mijn hobby gaan sponsoren? Ik heb altijd gezegd dat het geen geld mag kosten, maar het moet natuurlijk wel zin hebben voor mijn sponsors om erin te stappen. Ik wil winnen. Als ik geen wedstrijden meer win, dan stop ik. Dan is het voor hen ook niet meer interessant.“
Van der Kolk heeft zijn sponsor-deel voor Le Mans (18-19 juni) al wel rond. Vanwege zijn eerdere plannen om met het Zweedse Koenigsegg naar Frankrijk af te reizen. „Anders stap je natuurlijk ook niet op zo’n merk af. Ze zien je al aan komen.“
Voor Koenigsegg bleek de editie van dit jaar te vroeg, daarom kwam Van der Kolk bij Lammers uit. „‘Kom maar’, zei hij. Hij weet ook wel dat ik hem uitrijd.“
Lammers en Van der Kolk hebben samen plannen voor de komende drie jaar om het team dat deelneemt aan American Le Mans naar een hoger plan te brengen. „Dat moet in 2006 al leiden tot een totaal nieuw concept sportscar voor Le Mans.“ Gebruikmakend van Van der Kolks bouwervaring afgelopen jaar. „De Marcos bleek bijna 140 kilo te zwaar, 1267 in plaats van 1130 kilo. En als je dan weet dat elke vijftig kilo een seconde per ronde betekent... Het was een vechtseizoen.“
Maar nu is de auto klaar én op gewicht. „Geen schroefje is meer te lang.“ Gelijktijdig bouwde hij een BMW Compact om. Ook lichter, ook een andere motor. „Niks is meer hetzelfde.“
Met zijn zogenoemde ‘Marcos evo 500’ rijdt hij dit seizoen de Dutch Supercar Challenge en een aantal wedstrijden van het Spaans GT-kampioenschap, met de BMW start hij in het Belcar, een klasse voor auto’s met een motorinhoud minder dan drie liter in België. Waarom zou het nu wel goed gaan? „We kunnen nu al begin maart gaan testen. Vorig seizoen was de auto eigenlijk niet eens klaar bij de eerste race met Pasen.“
Dagdromen? Het lijkt er wel op. Daarnaast is dat verhaal over een "nieuw concept sportscar" en ALMS maar vaag. Of heeft de journalist veel uit z'n duim gezogen.
Elton's management heeft zojuist een persbericht uitgedaan. Er staat niet heel veel meer in dan Jan z'n bericht maar ik heb 'm op de site gezet.
bluelite
23-04-2005, 00:02
Paul Ricard - 21 april
Pos. -- Team -- Driver -- Best Lap Time -- N° of laps -- Total km per car
1 - Pescarolo Sport - S. Loeb / S. Ayari / E. Helary - 1:39.758 - 87 - 500,424
2 - Dome Jim Gainer - R. Michigami / J. Wakisaka - 1:39.953 - 71 - 408,392
3 - Racing for Holland - J. Lammers / E. Julian - 01:41.492 - 87 - 500,424
(bron: HTTT Paul Ricard)
Paul Ricard - 22 april
De Zytek van Team Jota kwam meedoen met Stack en Hignett aan het stuur, maar van gisteren heb ik nog geen uitslagen gevonden.
http://i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/rfh2005.jpg
Vandaag is Jantje te zien in RTL Autosport...........mededeling dat ze waarschijnlijk de rest van het LMES seizoen zullen afwerken. Echter dat is klein nieuws vergeleken met dat ene zinnetje, althans als ik dat goed verstaan heb. Ze waren wat aan het keuvelen over de reglementen voor sportscars enzo..........en opeens zei Lammers dat ze druk bezig waren met de plannen voor 2006, 2007 en 2008. Ze waren een wagen aan het bouwen :confused: Kijk een Lola, Zytek, Courage, Pescarolo of Dome die koop je maar die bouw je niet. Waar is die gast mee bezig? Een echte Nederlandse LMP?
Vandaag is Jantje te zien in RTL Autosport...........mededeling dat ze waarschijnlijk de rest van het LMES seizoen zullen afwerken. Echter dat is klein nieuws vergeleken met dat ene zinnetje, althans als ik dat goed verstaan heb. Ze waren wat aan het keuvelen over de reglementen voor sportscars enzo..........en opeens zei Lammers dat ze druk bezig waren met de plannen voor 2006, 2007 en 2008. Ze waren een wagen aan het bouwen :confused: Kijk een Lola, Zytek, Courage, Pescarolo of Dome die koop je maar die bouw je niet. Waar is die gast mee bezig? Een echte Nederlandse LMP?
:eek: mooi he die jan! Langzaam wordt duidelijk waar ie mee bezig is.
ik denk dat hij gewoon doorgaat met dome want hij had tijdens de uitzending veel goede woorden over dome
Stranger
26-04-2005, 07:45
Er gaan ook geruchten dat Ford (weer) onder de naam Jaguar de sportscars in wil.
Gaan we de succesvolle combinatie Lammers - Jaguar weer zien? :)
Er gaan ook geruchten dat Ford (weer) onder de naam Jaguar de sportscars in wil.
Gaan we de succesvolle combinatie Lammers - Jaguar weer zien? :)
lijkt me een raar gerucht een jaar nadat ford alle autosport afbouwde.
Stranger
26-04-2005, 17:54
Ford heeft nog steeds autosport, alleen het geldverslindende F1 project werd verkocht net als Cosworth.
Zowel in het WRC als het Junior WRC, NASCAR en de V8 Supercar Championship Series zit Ford nog gewoon. Een LMP1 bouwen en daarmee lange afstandsraces rijden (en winnen?) is waarschijnlijk financieel interessanter.
En zeg nou zelf, meerijden in de F1 òf Le Mans winnen, wat spreekt nu meer tot de verbeelding?
Vandaag is Jantje te zien in RTL Autosport...........mededeling dat ze waarschijnlijk de rest van het LMES seizoen zullen afwerken.
Is inderdaad goed nieuws. Zou hij dan samen met die Amerikaan gaan rijden? John Bosch heeft het volgens mij te druk met zijn TGP en Ferrari Challenge races.
Echter dat is klein nieuws vergeleken met dat ene zinnetje, althans als ik dat goed verstaan heb. Ze waren wat aan het keuvelen over de reglementen voor sportscars enzo..........en opeens zei Lammers dat ze druk bezig waren met de plannen voor 2006, 2007 en 2008. Ze waren een wagen aan het bouwen :confused: Kijk een Lola, Zytek, Courage, Pescarolo of Dome die koop je maar die bouw je niet. Waar is die gast mee bezig? Een echte Nederlandse LMP?
In 2006 zijn de huidige LMP900 wagens (zoals RfH Dome, Audi en Lister) niet meer toegestaan, dus RfH ontkomt er niet aan om een LMP1 of LMP1 Hybride aan te schaffen. Een hybride lijkt me niet logisch omdat deze in 2007 niet meer toegestaan zijn. Ik begreep overigens gisteren van Lammers dat het ombouwen van de huidige LMP900 wagen naar een LMP1 hybride zo'n €400.000 kost. Voor meer info over reglementen: http://www.mulsannescorner.com/kieronsalterlmp12.html
Ik kan me niet voorstellen dat RfH zelf een auto gaat bouwen, Lammers heeft namelijk duidelijk aangegeven dat het financieel niet voor de wind gaat. Het lijkt me logischer dat RfH bv een nieuw model Dome koopt en die samen met de fabriek gaat ontwikkelen.
....Of zou John Bosch iets zien in een LMP1 project aangedreven door een Ferrari krachtbron? Kortom een zogenaamde Barron-Ferrari LMP1? Vorig jaar was de Nederlander Wiet Huidekoper op zoek naar technici voor een "long term Le Mans sports car programme" (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?postid=1066991#post1066991)....;)
Zo weer een beste verandering op de Le Masn entry list. Bijna alle teams op de reservelijst hebben hun wagen teruggetrokken. Alleen Spyker staat nog op de reservelijst.
ACEMCO heeft zich teruggetrokken met als gevolg dat er een nieuw Frans team met een Porsche op de lijst voor 5 juni staat...
Wie had dit nu weer zien aankomen?
gwyllion
27-04-2005, 17:13
Waarom wordt de reserve lijst niet aangevuld? Rare boel.
ja er zijn nog een paar zyteks en een paar lister storms die op de lijst willen :( (denk ik)
Wellicht weer twee wagens minder...................
Jon Field, who opened and then abruptly closed the Banana Joe's and Margarita Mama's nightclubs in the Denver Pavilions, was indicted Thursday on embezzlement charges.
Specifically, the Denver grand jury accused Field of using some of the money for his home and an expensive passion: sports-car racing.
http://www.denverpost.com/business/ci_2714463
Kan dus gevolgen hebben voor deze twee wagens:
32 * INTERSPORT RACING USA LMP2 LOLA AER 1995T
33 * INTERSPORT RACING USA LMP2 COURAGE JUDD 3397A
Wellicht weer twee wagens minder...................
Kan dus gevolgen hebben voor deze twee wagens:
32 * INTERSPORT RACING USA LMP2 LOLA AER 1995T
33 * INTERSPORT RACING USA LMP2 COURAGE JUDD 3397A
Ik had het ook gelezen, is eens een keer iets anders dan drugssmokkel. ;)
Peter Baert naar Eurosport
Zo gaat Eurosport binnen een maand bijna 8 uur live uitzenden van de 24 Uren van Le Mans. Hartstikke heerlijke momenten voor een commentator."
"We zijn met zijn vieren binnen de autosport-ploeg en ik ben de enige Vlaming.
www.pitstop.tv
Yes, prachtig............hopelijk op eurosport 1. Als dat het geval is dan is het zwaai zwaai naar de 12 uur BTCS in Spa ;)
JPMontoya
20-05-2005, 00:00
dat ze eurosport maar eens terug op de kabel zetten !
@Peter Baert wordt FIA GT blijvend verder uitgezonder op de site van Eurosport?
Yes, prachtig............hopelijk op eurosport 1. Als dat het geval is dan is het zwaai zwaai naar de 12 uur BTCS in Spa ;)
Ik ben bang dat het vooral Eurosport 2 is met om de paar uur een kwartiertje op Eurosport 1. :(
Hoop dat Eurosport zo slim is om gewoon een live-stream van 24-uur uit te zenden via internet, dus net zoals bij FIA GT/WTCC.
dat ze eurosport maar eens terug op de kabel zetten !
@Peter Baert wordt FIA GT blijvend verder uitgezonder op de site van Eurosport?
Ik denk het wel, vorig seizoen hebben ze dat namelijk ook al gedaan (overigens toen in een zeer slechte kwaliteit).
Wellicht weer twee wagens minder...................
Kan dus gevolgen hebben voor deze twee wagens:
32 * INTERSPORT RACING USA LMP2 LOLA AER 1995T
33 * INTERSPORT RACING USA LMP2 COURAGE JUDD 3397A
hmmmmmmm, Jon Field is aanwezig op de vrije trainingen in Mid-Ohio voor de ALMS. Een storm in een glas water???????????
hmmmmmmm, Jon Field is aanwezig op de vrije trainingen in Mid-Ohio voor de ALMS. Een storm in een glas water???????????
Voor de testdagen over twee weken hebben ze voor beide wagens nog steeds niet officieel aan de ACO doorgegeven wat de rijders zullen zijn...
Net als Spyker, Noel de Bello en JMB overigens.
We zullen nooit een MC12 zien op Le Mans volgens een verklaring van Claudio Berro (Chef Maserati Sport) in de Autosport van 19-05-05. Het programma om een Le Mans spec. MC12 te ontwikkelen is stopgezet wegen te hoge kosten. Ze overwegen wel om een GT2 versie te ontwikkelen van het model waarme ze racen in de Trofeo-cup.
Meer dan zeven MC12's zullen er niet gebwoud worden. Op dit moment leggen ze de laatste hand aan het zevende chassis. 5 wagens weet ik te vinden......, 2 voor JMB, 2 voor Bartels en eentje voor het Italiaanse Racing Box. Waar o waar is dat 6de chassis?
Een pagina verderop begint Berro te zeuren dat er iets moet worden gedaan aan de dominantie van de AM DBR9, voor de 24 uur van Spa zouden alle wagens op een gelijk nivo moeten zitten. Referentie is volgens hem de Ferrari 550, de kampioenswagen van 2004............toch sterk dat die Berro begint te zeuren. Wie is er begonnen met ontwikkelen van een wagen die niet helemaal de geest van het reglement volgt?
Waar o waar is dat 6de chassis?
Maserati Corse?
Peter Baert
21-05-2005, 16:44
Ik ben bang dat het vooral Eurosport 2 is met om de paar uur een kwartiertje op Eurosport 1. :(
Hoop dat Eurosport zo slim is om gewoon een live-stream van 24-uur uit te zenden via internet, dus net zoals bij FIA GT/WTCC.
Ik denk het wel, vorig seizoen hebben ze dat namelijk ook al gedaan (overigens toen in een zeer slechte kwaliteit).
@ FIRE
Als ik in een quote zeg dat Eurosport bijna 8 uur van de 24 Uren van Le Mans (de race zelf) live gaat uitzenden, dan klopt dat ook en dan hoeft dat niet in twijfel getrokken te worden. En nee niet op Eurosport 2, maar op Eurosport.
Hier is het voorlopige zendschema:
zat 18 juni
09:00 - 09:45 warm up
09:45 - 10:00
10:00 - 10:15 (opgenomen reportage)
10:15 - 11:15 Legends
15:30 - 17:30
21:00 - 22:30
zon 19 juni
08:30 - 10:00
12:00 - 13:00
14:45 - 16:15
Alles LIVE, behalve die ene opgenomen reportage.
Dus ALLES op Eurosport.
Wat de live stream via eurosport.com betreft. Uiteraard is de kwaliteit nu beter dan een jaar geleden. De technologie in die sector evolueert enorm snel, zodat de kwaliteit almaar beter wordt. De live streams van WTCC of FIA GT zijn in goeie kwaliteit zelfs full screen te bekijken.
Maserati Corse?
idd, die wagen zien we terug in de American Le Mans serie.
M.b.t. Eurosport en Le Mans :worship:
@ FIRE
Als ik in een quote zeg dat Eurosport bijna 8 uur van de 24 Uren van Le Mans (de race zelf) live gaat uitzenden, dan klopt dat ook en dan hoeft dat niet in twijfel getrokken te worden. En nee niet op Eurosport 2, maar op Eurosport.
Ik twijfelde er niet aan dat Eurosport veel (live) aandacht aan LM zou besteden, echter ik was alleen bang dat dat vooral op Eurosport 2 zou zijn. Dit 2e kanaal kan ik niet ontvangen.
Wat de live stream via eurosport.com betreft. Uiteraard is de kwaliteit nu beter dan een jaar geleden. De technologie in die sector evolueert enorm snel, zodat de kwaliteit almaar beter wordt. De live streams van WTCC of FIA GT zijn in goeie kwaliteit zelfs full screen te bekijken.
Maar dus geen live stream van Le Mans?
Peter Baert
21-05-2005, 18:00
FIRE,
Je lijkt wel een journalist, je gaat altijd uit van het negatieve. :)
Le Mans is een race, waarop rechten staan. Ik weet niet of Eurosport de rechten voor TV én www heeft. Maar als ze de online-rechten hebben, dan kun je er van op aan dat Eurosport de volle 24 Uren live zal brengen in uitstekende stream-kwaliteit. Daarbij wel vertellen dat die kwaliteit afhangt van je verbinding, van de snelheid van je computer, misschien wel van het weer ... van veel dus. :) Maar normaal gezien is de kwaliteit prima.
Eurosport 2 is een nieuwe zender die een combinatie is van live-reportages en Eurosportnews. De zender zal meer en meer de klemtoon leggen op minder bekende sporten, vermoed ik. Als ik het goed begrepen heb, moet er voor betaald worden. En de zender zendt op dit moment enkel in het Engels uit. Niet in het Vlaams of Nederlands. ;)
FIRE,
Je lijkt wel een journalist, je gaat altijd uit van het negatieve. :)
Dat heeft Eurosport aan zich zelf de danken.
Waarom zou het Franse team Del Bello "Netherlands" op de wagen hebben? Nederlandse coureur? Twee Franse coureurs zijn reeds bevestigd, de 3e coureur is nog niet bekend.
http://www.infoscourse.org/2005_Le_Mans/Essais_preparatoires/tinseau.jpg
http://www.infoscourse.org/2005_Le_Mans/Essais_preparatoires/delb3.jpg
Bron: www.infoscourse.org
Er staat ook BeLux op de splitter aan de voorzijde. Wellicht een multinational die elk land een beetje laat meebetalen? Uiteraard staan wij Nederlanders er weer groter op dan de rest. Net zoals bij de Europese gemeenschap betalen we het meeste en krijgen we het minste terug ;) :fight:
The Leader
24-05-2005, 13:36
Ik heb mijn kaarten gisteren toegestuurd gekregen, wie gaat er hier nog van de paddock naar Le Mans en welke dag vertrekken jullie?
Wij vertrekken dinsdag al met de mobilhome.
Mr.Dallara
24-05-2005, 15:53
Ik heb mijn kaarten gisteren toegestuurd gekregen, wie gaat er hier nog van de paddock naar Le Mans en welke dag vertrekken jullie?
Wij vertrekken dinsdag al met de mobilhome.
Ik zal er ook zijn, vanaf vrijdag daar > in de thread van "Le Mans 2005 – praktische informatie en vragen" (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=9693&page=3) een lijstje (in wording) van wie er (waar) zal zijn...
Nog meer "Hollands" nieuws............oops, sorry dit keer is het een Chinees ;) Volgens Autosport is GruppeM (oorspronkelijke basis Hongkong?) dichtbij een overeenkomst met Ho Pin Tung. De rest van het LMES zou ook op de agenda staan voor deze polder-Chinees ;)
leuk toch. hij is het grootse chinese talent en dat bewijst hij dit seizoen in de duitse f3. niet het beste kampioenschap maar toch goed van hem dat hij eerste staat
Nog meer "Hollands" nieuws............oops, sorry dit keer is het een Chinees ;) Volgens Autosport is GruppeM (oorspronkelijke basis Hongkong?) dichtbij een overeenkomst met Ho Pin Tung. De rest van het LMES zou ook op de agenda staan voor deze polder-Chinees ;)
Is oud nieuws: http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=926&Itemid=2
Tung is geen supertalent, maar wel iemand die aardig kan sturen. Dankzij zijn Chinese nationaliteit kan hij nog best verkomen.
JPMontoya
27-05-2005, 13:02
Belgian Vincent Vosse will be competing for the first time in a Care Racing supported Ferrari 550 Maranello when he re-joins Larbre Compétition for next month’s 24 Hours of Le Mans. He will be partnering Larbre regulars, Patrice Goueslard and Olivier Dupard in the nr.50 GT1 entry.
www.planetlemans.com
Volgens een bericht uit de Autosport van 26-05-05 is Vanina Ickx bevestigd op de Dallara-Judd van Rollcentre door teambaas Martin Short voor de 24 uur van Le Mans. Van de T2M Porsche GT3-RS naar een proto is geen verkeerde promotie.......
vandaag ja lammers in rtl autosport een oude dome was meegonomen in nieuwe kleuren. en ik zag best well wat grote sponsers zoals GMAC (zelfde als op de opel van fasseler)
The Interceptor
31-05-2005, 16:28
Ben net nog eens naar de site van Le Mans gesurft, daar is de deelnemerslijst weer geupdate, zij het wel in een apart berichtje "dernière mise a jour"
Hierin staat o.a. de line-up voor Racing for Holland: J.Lammers – J.Bosch – E.Julian
Ook staat Vanina nu op de nr 18 van Rollcentre Racing.
En de line-up bij Champion is ook gewijzigd:
N° 2 – F.Biela – E.Pirro – A.McNish
N° 4 – JJ.Lehto – M.Werner – T.Kristensen
Maar dit kan niet helemaal kloppen, de nr 4 is die Franse Audi, zal wel typfout zijn, of is dat gewoon allemaal nonsens, de deelnemerslijst zelf is nog niet bijgewerkt met deze gegevens :rolleyes:
jpengelhardt
01-06-2005, 09:39
Hallo mede-Le-Mans-fans!
Dit jaar ga ik voor de 3e keer op rij naar HET race-evenement. Nou hoor ik al 2 jaar lang mensen praten over dat er ergens in de omgeveing een zwembad is.....maar waar???
Weet iemand dat? Want lijkt me een ultime oplossing om me te wassen ;)
Bart.Vandecavey
01-06-2005, 09:45
Hallo mede-Le-Mans-fans!
Dit jaar ga ik voor de 3e keer op rij naar HET race-evenement. Nou hoor ik al 2 jaar lang mensen praten over dat er ergens in de omgeveing een zwembad is.....maar waar???
Weet iemand dat? Want lijkt me een ultime oplossing om me te wassen ;)
http://www.zandbak.net/2003/lemans/111.jpg
Het zwembad in Le Mans...
jpengelhardt
01-06-2005, 10:35
Ja dat zou ook niet verkeerd zijn natuurlijk! :p
Lap, komt die foto wéér boven water :confused:
Die gaat forever op het internet blijven staan vrees ik...
Bart.Vandecavey
01-06-2005, 11:02
Lap, komt die foto wéér boven water :confused:
Die gaat forever op het internet blijven staan vrees ik...
Euhm jij staat er nog goed op Guy... Ik heb me er al bij neergelegd dat ik niet op een foto plek...
Er is er tenminste toch nog ene die de indruk geeft te zwemmen :+
Toch al 4 Belgen aan de start. Al beter dan vorig jaar. :rolleyes:
De Belgen:
G-Force: Frank Hahn - Val Hillebrand
Rollcentre Racing: Vanina Ickx
Larbre Competition: Vincent Vosse
Zoeken nog een stuur:
Marc Goossens
Anthony Kumpen?
Thomaske
02-06-2005, 19:02
RW Meldt dat Anthony Kumpen zal wel aanwezig zijn op Le Mans maar dan voor de PR van Corvette. Hij zegt dat er geen goed stoeltje meer vrij is.
Mvg
Het G-Force team is ondertussen de technische controle gepasseerd. De avonturen van onze Belgische trots in la Sarthe zijn te volgen via hun mediapartner RacingWorld.be (http://www.racingworld.be/nieuws/2303/).
weet iemand een site met meer fotos van le mans vandaag?
ACO heeft deze reeksen (http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/) ook nog vrijgegeven :).
www.planetlemans.com staan mooie fotos .
Mr.Dallara
01-07-2005, 11:49
net gelezen op italiaracing.net:
Beppe Gabbiani torna sulla Lola-Dome di Jan Lammers
Il team Racing For Holland parteciperà alla 1000 km di Monza in programma questo fine settimana. Il titolare Jan Lammers sarà affiancato per l'occasione da Beppe Gabbiani e l'inossidabile compagno Felipe Ortiz. Entrambi sono al rientro in LMES dopo più di un anno. La squadra effettuerà con la sua Dome S101 motorizzata Judd una sessione di test pre gara sul circuito di Oschersleben.
M.a.w. dus lammers met Racing for holland Dome in de 1000km van Monza...? :)
Is dit met dezelfde wagen als die van Le Mans 2005? Precies met een nieuwe (evo?) motor? die ze gaan testen op Oschersleben....?
Italiaanse vertalers, doe jullie werk ;)
Ik lees niks over een nieuwe motor, alleen maar het bekende nieuws dat Lammers en de twee italianen gaan rijden in Monza en voor die tijd nog een test gaan doen in Oschersleben.
Jeroen Bleekemolen gaat voor Spyker rijden in tenminste 2 LMES races:
...
De races die we zeker gaan doen zijn de 1000 km
races op de Nurburgring en in Istanbul. Verder is het
team nog aan het kijken om nog een aantal keren in
actie te komen. Ik zal samen met Donny Crevels
gaan rijden.
...
Volledig artikel: http://www.jeroenbleekemolen.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=81
In ieder geval goed om te zien dat Spyker toch wat serieuzer wordt met hun race project.
In ieder geval goed om te zien dat Spyker toch wat serieuzer wordt met hun race project.
Zouden ze onze commentaren hebben gelezen op de diverse Fora? ;) .....
Misschien ;)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze ook nog enkele ALMS races gaan doen.
ALMS heeft enkele reglementswijzigingen doorgevoerd om de dominantie van de Corvette C6-R te doorbreken. Het officiële Vette-team heeft tijdens de jongste races telkens de dubbel veroverd in GT1.
Maserati, dat buiten kampioenschap deelneemt in ALMS, mag een grotere vleugel monteren én al zijn ballast wegnemen. Bij het begin van het seizoen moest 50 kg lood in de MC12 liggen.
De Viper, de Saleen en de Corvette C5-R krijgen meer lucht dankzij een grotere restrictor. Dat zou volgens berekeningen 20 pk opleveren.
pitstop.tv
das toch nie eerlijk hé.. als ze een goeie auto bouwe.. dan make ze uiteindelijk de wagen toch weer minder goed :frusty:
verder is het wel interesant moest glpk-carsport voor volghend jaar zo een wagen vast zou kunnen krijgen...
en dan bijde wagens inzette
de c5r voor de hollanders (met bleekemolen als vaste rijder)
en de c6r voor de belgen
:+ :cool:
gwyllion
23-07-2005, 11:55
Oud nieuws. Deze maatregelen waren vorige week tijdens ALMS wedstrijd op Infineon Raceway/Sonoma al van kracht. De Corvettes hebben toen ook de dubbel gepakt.
Oud nieuws. Deze maatregelen waren vorige week tijdens ALMS wedstrijd op Infineon Raceway/Sonoma al van kracht. De Corvettes hebben toen ook de dubbel gepakt.
Inderdaad, oud nieuws ...
jah ik wist da nog nie dus.. en ik had het ook nog nergens op depaddock gezien dus..
Ook ACO heeft reglement aangepast: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9201
gwyllion
23-07-2005, 20:45
Ook ACO heeft reglement aangepast: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9201
De Aston Martin en Corvette C6R krijgen dus restricties als benoeming voor hun Le Mans presentatie (rondjes onder 3.55) :frusty:
De Aston Martin en Corvette C6R krijgen dus restricties als benoeming voor hun Le Mans presentatie (rondjes onder 3.55) :frusty:
Ze waren gewaarschuwd. ;)
Ze waren gewaarschuwd. ;)
Alsof ze er volgend jaar weer niet dik onder gaan zitten. ;)
ACO begint belachelijk te doen. Vorig jaar de 550's zo fel gestraft zodat ze dit jaar niet meer vooraan meekunnen. (zelfs niet met Bouchut :s)
Dan mogen ze toch 's een keer hun berekeningen om het spannend te maken wat beter moeten laten kloppen.
Thinlane_T
27-07-2005, 00:04
De ACO wil gewoon dat er weer een frans team - franse rijders - franse auto gaat winnen op Le Mans, no matter what! Het is inderdaad belachelijk. Ook betreft de regels voor chassis van 2006, maar ook zeker van 2005. Het zal me niets verbazen als de ACO dit voorsteld voor 2007:
" ACO 2007 RULES "
Engine: See Pescarolo
Chassis: See Pescarolo
Entree Fee: 3 million euro's, except for all French teams, they will pay nothing!
All rules can be changed by the ACO, even through the race, based on whether a FRENCH team is not secured for first place on the podium.
" ACO 2007 RULES "
gwyllion
27-07-2005, 09:26
@Thinlane_T: Niet overdrijven. Bij selectie van teams heeft ACO inderdaad een zwak voor Franse teams, maar dat is het enige wat je hen kan verwijten.
Ik ben echt benieuwd naar de Lister LMP Hybride. Hopelijk wordt die écht snel. Ik wil nog 's nieuwe tijden van succes voor Lister.
gwyllion
27-07-2005, 10:08
Rollcentre zal volgend jaar 2 Radical SR9 LMP2 inzetten (in ALMS) en er zijn plannen voor 24LM. Op het 10 Tenths forum zegt Mick Hyde, medeoprichter van Radical, het volgende:
Just read this whole thread and think that you guys sum up very well the dilema that is prototype racing. Obviously we at Radical are well pleased that Martin Short is on board. He wants to take us to Le Man, a mountain we had not intended to climb next year. But with the help of Peter Elleray, Nick Walford, Mike Lancaster (AER), Ian White (Recardo), Kieth Fairbrass (composite company), 80 Radical staff and my partners Phil Abbott and Tim Greaves, we will give it our best shot. We have produced a new car (the SR8 ) with our own V8 engine this Year and beat all commers, with an off the shelf car ( OK we had a little pain along the way), so we might as well aim high next year. If Martin gets his Le mans entries, contact me via our web site and I will get you a pit pass and you can see for yourself how barking mad we all are.
My first visit to Le Mans was to see BRM do three laps and then expire. Hopefully Radical can give the Brits something more proffesional to cheer about.
Mick
Ik ben benieuwd, maar het gaat duidelijk om heel aantal gemotiveerde en capable mensen.
gwyllion
27-07-2005, 10:20
Het staat trouwens ook allemaal officieel op de Radical website: http://www.radicalextremesportscars.com/news_folder/sr9_roll/index.php En er is een website gewijd aan de SR9: http://sr9.radicalsportscars.com
De specificaties zijn ook lichtjes gewijzigd. Radical zal een totaal pakket aanbieden: Ricardo 750 Nm sportscar versnellingsbak (gebaseerd op Audi bak) en AER 2 liter turbo.
En een impressie van Radical in Rollcentre kleuren (Deutsche Bank en X-Markets): http://www.radicalextremesportscars.com/news_folder/sr9_roll/l_rc_lmp2.jpg
De ACO wil gewoon dat er weer een frans team - franse rijders - franse auto gaat winnen op Le Mans, no matter what! Het is inderdaad belachelijk. Ook betreft de regels voor chassis van 2006, maar ook zeker van 2005. Het zal me niets verbazen als de ACO dit voorsteld voor 2007:
" ACO 2007 RULES "
Engine: See Pescarolo
Chassis: See Pescarolo
Entree Fee: 3 million euro's, except for all French teams, they will pay nothing!
All rules can be changed by the ACO, even through the race, based on whether a FRENCH team is not secured for first place on the podium.
" ACO 2007 RULES "
Dit is overdreven. Dat ze graag competatieve Fransen aan de start hebben is logisch omdat het een race in Frankrijk is.
Trouwens welkom op dit forum.
Ik vind het jammer dat Rollcentre overstapt naar LMP2.
Op www.listercars.co.uk/ (http://www.listercars.co.uk/) staan een paar snapshots van de conversie van de lister LMP 1 prototype naar de Hybrid Versie. Het zijn wel maar foto's van enkele carbonchassis delen :frusty: Maar volgens mij ziet de Hybride versie er veel agressiever uit dan de LMP 1 !!!!
Hopelijk krijgen we vlug de eerste echte foto's te zien !!!!
Op www.listercars.co.uk/ (http://www.listercars.co.uk/) staan een paar snapshots van de conversie van de lister LMP 1 prototype naar de Hybrid Versie. Het zijn wel maar foto's van enkele carbonchassis delen :frusty: Maar volgens mij ziet de Hybride versie er veel agressiever uit dan de LMP 1 !!!!
Hopelijk krijgen we vlug de eerste echte foto's te zien !!!!
Ik heb geen account bij dailysportscar.com :(
Ik heb geen account bij dailysportscar.com :(
Ze staan op de site van Lister: Ipv op "News" op "Gallery" klikken, daar staan een stuk of 6 foto's.
Ze staan op de site van Lister: Ipv op "News" op "Gallery" klikken, daar staan een stuk of 6 foto's.
ok, bedankt.
Thinlane_T
28-07-2005, 00:32
Sorry heren, en dames
Het is inderdaad een beetje erg overdreven, ik uitte even mijn frustraties m.b.t. ACO.
Weet iemand hier al met welke motor Lister gaat rijden? De Chevrolet LS1 6 liter was niet echt competatief. Beetje te veel gewicht voor te weinig pk's. Als je het vergelijkt met de 6 liter(Ford) Panoz'en, dan is dit ene beetej weinig rendement.
Maar ik moet zeggen dat de Lister in 2004 wel super gaaf klonk. De lange open exhaustpipe zorgde voor een fraaie v8 roffel.
Sorry heren, en dames
Het is inderdaad een beetje erg overdreven, ik uitte even mijn frustraties m.b.t. ACO.
Ben overigens wel met je eens dat de beslissingen van de ACO niet altijd even helder zijn.
Weet iemand hier al met welke motor Lister gaat rijden? De Chevrolet LS1 6 liter was niet echt competatief. Beetje te veel gewicht voor te weinig pk's. Als je het vergelijkt met de 6 liter(Ford) Panoz'en, dan is dit ene beetej weinig rendement.
Maar ik moet zeggen dat de Lister in 2004 wel super gaaf klonk. De lange open exhaustpipe zorgde voor een fraaie v8 roffel.
Ik denk gewoon de Chevrolet motor (al heb ik eerst altijd gedacht dat er een Jaguar blok in de LMP zat :o ).
De Jaguar motor wordt gebruik voor de oudere GT1.
De Chevrolet LS1 voor de LMP1, Denk dat Lister gewoon verder gaat met zijn Corvette-achtige motor gaat verder rijden. Vindt dit geluid trouwens toch veel beter klinken dan al die hoge F1-achtige klanken! Misschien daarom niet Sneller, maar wel super :gas:
De Jaguar motor wordt gebruik voor de oudere GT1.
Daarom ben ik er altijd vanuit gegaan dat de LMP ook deze V12 gebruikte.
gwyllion
01-08-2005, 17:00
Op Mulsanne's Corner staat te lezen dat de B-K Motorsports Courage C65-Mazda vanaf volgende ALMS race eindelijk over wat meer vermogen zal beschikken. De ACO legde veel te kleine restrictoren op voor Wankel motoren. Ze hebben ook een andere motorbouwer gekozen. Goed nieuws zou ik zeggen.
bron: http://www.mulsannescorner.com/news.html
gwyllion
02-08-2005, 10:08
De deelnemerslijst voor 1000 km van Silverstone staat hier (http://www.infoscourse.org/2005_LMES/03_Silverstone/Pre_entry_list_Silverstone.pdf)
Enkel specialekes:
* McNish-Ortelli op Oreca R8 :worship:
* hybride Lister Storm :applaus:
* prehistorische Lola B98/10 :crazy:
* Rollcentre Dallara Nissan nog eens in actie, met de 2 Franse coureurs
* voor het eerst een prive Aston Martin in actie: Convers zet 1 AM DBR9 in (Turner-Fomenko) en 1 Ferrari 550 (Bouchut-Vasiliev) -> zeer spijtig dat ze Turner-Bouchut niet in de Aston Martin steken en de Russen in de Ferrari
Geen Spyker te bespeuren trouwens.
Geen Spyker te bespeuren trouwens.
Die gaan Nurburgring en Istanbul doen.
* Rollcentre Dallara Nissan nog eens in actie, met de 2 Franse coureurs
* voor het eerst een prive Aston Martin in actie: Convers zet 1 AM DBR9 in (Turner-Fomenko) en 1 Ferrari 550 (Bouchut-Vasiliev) -> zeer spijtig dat ze Turner-Bouchut niet in de Aston Martin steken en de Russen in de Ferrari
ik kan mij inbeelden dat ze dat gaan afwisselen in de volgende races. dus volgende keer Bouchut-Vasiliev in de AM, zodanig dat de Russen een kans krijgen om hun aan de wagen aan te passen, zonder veel aan competiviteit in te boeten..
De deelnemerslijst voor 1000 km van Silverstone staat hier (http://www.infoscourse.org/2005_LMES/03_Silverstone/Pre_entry_list_Silverstone.pdf)
Enkel specialekes:
* McNish-Ortelli op Oreca R8 :worship:
* hybride Lister Storm :applaus:
* prehistorische Lola B98/10 :crazy:
* Rollcentre Dallara Nissan nog eens in actie, met de 2 Franse coureurs
* voor het eerst een prive Aston Martin in actie: Convers zet 1 AM DBR9 in (Turner-Fomenko) en 1 Ferrari 550 (Bouchut-Vasiliev) -> zeer spijtig dat ze Turner-Bouchut niet in de Aston Martin steken en de Russen in de Ferrari
Geen Spyker te bespeuren trouwens.
Sprak gisteren Hans van Rennes van Spyker heel even; ze zijn iig in Nurburg. Silverstone was te krap qua planning. Overigens is men ook in gesprek met de FIA/SRO. Deze wil de Spyker graag hebben en men is nu aan het kijken of/hoe de wagen gehomologeerd kan worden. Spyker doet graag de races in het Midden-Oosten en China aan gezien de potentiele afzetmarkt.
Overigens is Spyker ook bezig een 'GT1' te ontwikkelen. Deze 2.09 mtr brede wagen zal uitgerust worden met de W12 van 'huisleverancier' VAG (onlangs is men met Karmann in zee gegaan om 300 Spyders te produceren...) en worden aangepast door Cosworth.
Goed nieuws dus!
gwyllion
05-08-2005, 20:03
Ik dacht dat de W12 redelijk ongeschikt was als race motor (wegens de speciale krukas constructie voor de 4 cilinderbanken van de W).
VW heeft eens een aantal snelheidsrecords gebroken om de Nardo W12. Die motor ontwikkelde 600 pk en 620 Nm. In februari 2002 werd 7749.4 kilometer afgelegd in 24 uur, wat een gemiddelde snelheid van 322.89 km/u is.
Toch wel een zeer mooi deelnemersveld voor Silverstone! Vanina terug op de Dallara, Didier Theys met Fredy Lienhard op een Lola. Tom Chilton op de fabrieks Zytek. Ook wat variatie bij de GT2's.
Mr.Dallara
08-08-2005, 21:31
Ik las net op autosport.be dit bericht (http://www.autosport.be/shownews.awm?id=5470) over de LMES in de uk en het G Force team.
Hierin las ik iets wat -denk ik- niet eerder in de media te lezen was.
Nl. het feit dat het Chassis waarmee G Force de race (24H Le Mans) mee gereden heeft niet eigendom was van G Force. Ik had me laten vertellen dat ze een nieuw chassis terplaatse in Le Mans gebakken hadden (dit zal dan ook wel zo zijn geweest), maar men zij toen ook dat G Force dan dat chassis had gekocht.
Blijkt nu dat ze het "geleent" (lees: gehuurd of geleast) hebben van Courage.
En dat ze dus hun beschadigd chassis van de crash in de trainingen hebben laten repareren en nu met dit chassis hun seizoen gaan verder zetten...
Ik las net op autosport.be dit bericht (http://www.autosport.be/shownews.awm?id=5470) over de LMES in de uk en het G Force team.
Hierin las ik iets wat -denk ik- niet eerder in de media te lezen was.
Nl. het feit dat het Chassis waarmee G Force de race (24H Le Mans) mee gereden heeft niet eigendom was van G Force. Ik had me laten vertellen dat ze een nieuw chassis terplaatse in Le Mans gebakken hadden (dit zal dan ook wel zo zijn geweest), maar men zij toen ook dat G Force dan dat chassis had gekocht.
Blijkt nu dat ze het "geleent" (lees: gehuurd of geleast) hebben van Courage.
En dat ze dus hun beschadigd chassis van de crash in de trainingen hebben laten repareren en nu met dit chassis hun seizoen gaan verder zetten...
Zou me niks verbazen. Het is mooi dat Courage zulke service verleent.
Ik dacht trouwens dat Val Hillebrand ook alle LMES races voor G-Force zou rijden.
Benieuwd of Vanina Ickx Weer het podium kan halen. Let's hope so.
ik kan mij inbeelden dat ze dat gaan afwisselen in de volgende races. dus volgende keer Bouchut-Vasiliev in de AM, zodanig dat de Russen een kans krijgen om hun aan de wagen aan te passen, zonder veel aan competiviteit in te boeten..
Dat zou blijkbaar toch niet het geval zijn, omdat men van plan is om met de bemanning van de Ferrari voor het kampioenschap te gaan.
Toch wel een zeer mooi deelnemersveld voor Silverstone! Vanina terug op de Dallara, Didier Theys met Fredy Lienhard op een Lola. Tom Chilton op de fabrieks Zytek. Ook wat variatie bij de GT2's.
En Marc Goossens mee op de Aston Martin van Convers. Dus een staartje aan zijn deelname in Francorchamps met de AM.
Bron : website Marc Goossens (http://www.marcgoossens.com)
gwyllion
10-08-2005, 13:06
En Marc Goossens mee op de Aston Martin van Convers. Dus een staartje aan zijn deelname in Francorchamps met de AM.
Bron : website Marc Goossens (http://www.marcgoossens.com)Fantastisch nieuws. Dikke proficiat voor Marc.
op de aston van Ra is het normaal de bedoeling dat we daar dit seizoen niemand minder dan nigel mansell op gaan zien ;)
gwyllion
11-08-2005, 10:27
Goossens zal in deze prachtige livery rondrijden.
http://www.the-paddock.net/components/com_ponygallery/img_pictures/lmes_004.jpg
Voor de thuiswedstrijd staat Cirtek wat uitdrukkelijker op de wagen ;)
Is inderdaad een prachtige wagen met die fel blauw livery.
Yup, zeer mooi. "t is wel een auto waar je qua sponsors gelimiteerd mee bent, je kan weinig stickers kwijt op die neus met al die gaten er in. Compleet tegenovergestelde van de Murcielago bijvoorbeeld, wat echt een rijdend billboard is.
Yup, zeer mooi. "t is wel een auto waar je qua sponsors gelimiteerd mee bent, je kan weinig stickers kwijt op die neus met al die gaten er in. Compleet tegenovergestelde van de Murcielago bijvoorbeeld, wat echt een rijdend billboard is.
Als hij nu nog meer voorin zou meerijden, dan zouden de sponsors pas echt toehappen :p :p
In zijn blauwe livery ook erg schoon, zeker even schoon dan het groen van tijdens de 24h van Francorchamps :rolleyes:
ik heb een vraagje over het ALMS.. de corvette staat (na zijn overwinning van gistere) nog steeds op plaats 1 in gt1 met 172 punten.. de eerste in p1 heeft 162 punten.. wat als na de volgende race de corvette meer punten heeft als de audi.. rijden zij dan volgend jaar met de nr 1 e 2 rond ??
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.