PDA

View Full Version : LMES / Le Mans '05: Nieuwtjes en andere weetjes

Pages : [1] 2

Raceboy
07-11-2004, 21:06
Het fabrieksproject is gewoon een dome S101. Volgend jaar komt er een nieuwe dome. Ben is benieuwd of we een audi gaan zien na de split tussen Veloq en Audi UK. Idd mark wij lezen hetzelfde magazine :D

TYRI F1
08-11-2004, 19:20
ik niet, ik krijg alles hier wel te horen! :D

Brecht
08-11-2004, 21:58
Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy

Integra
08-11-2004, 22:30
Originally posted by corvetteboy
Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy
Vergeet eventuele Saleens niet? :)

Raceshot
08-11-2004, 23:55

Greetzz.. Corvetteboy

ASTON MARTIN !!!!!!!

http://www.planetlemans.com/images/stories/vdol_story/04_nov/aston34w.jpg

FIRE
09-11-2004, 13:37
Originally posted by Raceshot
ASTON MARTIN !!!!!!!

Van de Aston Martins verwacht ik het eerste seizoen nog niet veel. De Prodrive Ferrari's hadden ook tijd nodig voor ze echt competatief waren.

gwyllion
09-11-2004, 14:59
Reiter heeft vorige week deelgenomen aan een 4 daagse bandentest van Michelin. Zowel op intermediates en regenbanden was de Lamborghini sneller dan de Larbre Ferrari 550 die ook aan de test deelnam. Op slicks was de Lambo nu eens 1 a 2 tiende trager dan weer sneller; en dat met een compound die niet eigenlijk ontwikkeld is voor een middenmotor.

De testgegevens zullen gebruikt worden om de ophanging te verbeteren. En voor 2005 wordt een verbeterd aerodynamisch pakket en een evolutie van de V12 met meer vermogen ontwikkeld.

http://www.lmsr.net/reitertest.html

Zou er iemand een R-GT inzetten in LMES of Le Mans? De ALMS compagne van Krohn-Barbour was een volledige flop door gebrekkige ondersteuning en het uitblijven van verbeteringen aan de wagen; DAMS lijkt voorlopig nog gelukkig met de samenwerking. Volgens simulatie van Audi Sport zou de Lamborghini V12 ook nooit competitief kunnen worden met de ACO restrictoren.

gwyllion
09-11-2004, 15:13
Originally posted by raceboy
Ben is benieuwd of we een audi gaan zien na de split tussen Veloq en Audi UK.
Het ziet er inderdaad naar uit dat er geen R8s te zien zullen zijn in Europa. Zowel bij Goh als Veloqx/Audi UK heeft het voornamelijk te maken met budget redenen. Volgend jaar zullen de oudere wagens (LMP900 spec) ook meer benadeeld worden. Hopelijk zien we toch nog een Audi, ingezet door Audi Frankrijk.

In ALMS zullen er daarentegen waarschijnlijk wel 2 R8s, ingezet door Champion Racing.

Bramzel
09-11-2004, 16:00
Het fabrieksproject is gewoon een dome S101.

Is idd een S101, maar volgens mij geen gewone. Als ik me niet vergis had DSC het de afgelopen week er over dat het een hybride zou worden.

Originally posted by FIRE
Van de Aston Martins verwacht ik het eerste seizoen nog niet veel. De Prodrive Ferrari's hadden ook tijd nodig voor ze echt competatief waren.

Klopt, maar de Ferrari was Prodrive's "eerste" project in de GT/GTS klasse. Bij de Aston zullen ze 90% van de kennis van de 550 kunnen overpompen, dus ik denk dat de Aston behoorlijk sneller ingeburgerd is als de 550.

Originally posted by gwyllion
DAMS lijkt voorlopig nog gelukkig met de samenwerking.

Mwoah, valt mee. DAMS heeft gedreigd met de Lambo's te kappen als Reiter niet met een proper testschema voor de winter kwam. Blijkbaar is die er nu, en gaat DAMS door met de Murc's. Maar op en top gelukkig waren ze zeker niet.

gwyllion
09-11-2004, 17:55
Originally posted by Bramzel

Mwoah, valt mee. DAMS heeft gedreigd met de Lambo's te kappen als Reiter niet met een proper testschema voor de winter kwam. Blijkbaar is die er nu, en gaat DAMS door met de Murc's. Maar op en top gelukkig waren ze zeker niet.
Benieuwd of de Lambo's uiteindelijk ook keramische remschijven krijgen in plaats van stalen; een beetje vooruitgaan met de tijd.. De Prodrive Aston Martin is in elk geval uitgerust met keramische schijven en Brembo klauwen.

Mark
09-11-2004, 18:27
De ALMS compagne van Krohn-Barbour was een volledige flop door gebrekkige ondersteuning en het uitblijven van verbeteringen aan de wagen.

Of dat aan de ondersteuning weet ik nog niet zo zeker. Meneer Dick Barbour heeft, op zijn zachts gezegd, geen fraai imago ;) Zoek maar eens op internet waarom destijds de samenwerking tussen Porsche en Dickie in de ALMS 2002 (?) abrupt werd beëindigd ;)

FIRE
09-11-2004, 18:44
Originally posted by Mark
Of dat aan de ondersteuning weet ik nog niet zo zeker. Meneer Dick Barbour heeft, op zijn zachts gezegd, geen fraai imago ;) Zoek maar eens op internet waarom destijds de samenwerking tussen Porsche en Dickie in de ALMS 2002 (?) abrupt werd beëindigd ;)
Kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik kon zo snel niks vinden met Google. Ik dacht altijd dat Barbour een gerespecteerd raceteam was.

Bramzel
09-11-2004, 18:49
Benieuwd of de Lambo's uiteindelijk ook keramische remschijven krijgen in plaats van stalen; een beetje vooruitgaan met de tijd.. De Prodrive Aston Martin is in elk geval uitgerust met keramische schijven en Brembo klauwen.

Lambo of Aston; onder de huidige FIAGT regels mogen geen van beiden keramische remschijven gebruiken, in het FIAGT zijn stalen remmen verplicht. Onder ACO regels weet ik het niet, volgens mij mogen keramische/carbon remmen daar wel.

FIRE
09-11-2004, 18:56
Wordt in 2005 het regelement van FIA GT en ACO niet gelijk?

Mark
09-11-2004, 22:49
Kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik kon zo snel niks vinden met Google. Ik dacht altijd dat Barbour een gerespecteerd raceteam was.

Heb daar destijds wat rare verhalen over gelezen, nu mag je niemand veroordelen zonder dat je zelf kennis hebt genomen van de feiten e.d.. Dus je hoort mij niet zeggen dat Barbour een dit of dat is ;) Kwam erop neer dat Barbour gebruik maakte van de welbekende Nederlandse betaalgewoonte :D

laurent
09-11-2004, 22:54
Niet?

Mark
09-11-2004, 23:01
Originally posted by laurent
Niet?

U bent geslaagd voor de inburgeringscursus tot het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit :D

laurent
09-11-2004, 23:10
Woohoo ma ik wou naar canada! Dus volgende keer moet k erop buizen :-)

Bramzel
10-11-2004, 02:59
U bent geslaagd voor de inburgeringscursus tot het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit :D

Toch apart dat dan in Zolder de scootstep van een Nederlands team wordt meegenomen zonder te betalen ;)

Mark
10-11-2004, 18:48
Toch apart dat dan in Zolder de scootstep van een Nederlands team wordt meegenomen zonder te betalen ;)

Vast en zeker door een Nederlandse baanpost :D

Genoeg lolligheden, nu weer een portie slecht nieuws:

Sam Li, Veloqx Motorsport's Team Principal, confirmed :Through a combination of external commercial factors, it has proven impossible for Veloqx to follow its motorsport business objectives in 2005. www.lmsr.net

De samenwerking tussen Li en Audi UK was al stopgezet, dit beloofd niet veel goeds voor de toekomst van het team. Op weg naar het definitieve einde van Veloqx? Het heeft er veel van weg ;)

Edit: Geen Audi Uk en Veloqx.................maar wellicht Audi Frankrijk en Oreca die de fakkel overnemen, staat te lezen in de Autosport van 11-11-04

Werner333
10-11-2004, 20:29
Net gelezen op DSC (http://www.dailysportscar.com): Frank Hahn zou een Courage inzetten voor het volledige LMES kampieonschap.
:applaus: :applaus: :applaus:

Bramzel
10-11-2004, 23:56
Met Val Hillebrand achter het stuur :) Hoop het voor die jongen.

Integra
11-11-2004, 10:07
Met Val Hillebrand achter het stuur :) Hoop het voor die jongen.
Yep, een heel sympathieke jongen die een degelijke wagen verdient. :)

gwyllion
11-11-2004, 12:53
Reiter heeft vorige week deelgenomen aan een 4 daagse bandentest van Michelin. Zowel op intermediates en regenbanden was de Lamborghini sneller dan de Larbre Ferrari 550 die ook aan de test deelnam. Op slicks was de Lambo nu eens 1 a 2 tiende trager dan weer sneller; en dat met een compound die niet eigenlijk ontwikkeld is voor een middenmotor.

De testgegevens zullen gebruikt worden om de ophanging te verbeteren. En voor 2005 wordt een verbeterd aerodynamisch pakket en een evolutie van de V12 met meer vermogen ontwikkeld.

http://www.lmsr.net/reitertest.html

Lamborghini en Audi Sport lijken meer betrokken te worden in de ontwikkeling van de R-GT; vorig jaar concentreerde Audi Sport zich volledig op de ontwikkeling van de DTM wagen en nu is er dus meer tijd en geld over voor iets anders.

Lamborghini zal 25 straatversies van de R-GT produceren en deze wagen zal een nieuwe 6.5 liter V12 hebben (het zou een Ferrari Enzo killer moeten worden) en ook achterwielaandrijving (gewichtsbesparing) en ceramische remschijven. Tijdens testen hebben ze 740 pk uit de V12 kunnen halen, maar de productieversie van tussen 650 en 680 pk hebben om betrouwbaarheidsredenen. Deze nieuwe motor zal nadien ook een update van Murcielago gebruikt worden om zo het verschil in prestatie/vermogen t.o.v. de Gallardo te verhogen.
http://www.lambocars.com/framed/oct2004.htm

Het lijkt mij dus logisch dat deze 6.5 liter V12 vanaf 2005 in de competitie R-GT gebruikt zal worden.

Mark
22-11-2004, 20:32
In de categorie "ouwe snuif" zal RML een klassieker inzetten voor Le Mans en het LMES kampioenchap, de welbekende MG-Lola EX257. Geen Saleens meer voor RML, die zijn richting Franz Konrad. De Lola zal uitkomen in LMP2 i.p.v. LMP1 zoals dit jaar, geen idee hoe ze dat gaan doen. Bron: italiaracing.net

FIRE
22-11-2004, 21:24
In de categorie "ouwe snuif" zal RML een klassieker inzetten voor Le Mans en het LMES kampioenchap, de welbekende MG-Lola EX257. Geen Saleens meer voor RML, die zijn richting Franz Konrad. De Lola zal uitkomen in LMP2 i.p.v. LMP1 zoals dit jaar, geen idee hoe ze dat gaan doen. Bron: italiaracing.net
Voor degene die de Italiaanse taal minder goed beheerst: http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=628&Itemid=2

Ze gaan een Judd motor gebruiken, dat lijkt me in ieder geval een goede besllissing.

Ik begrijp van racingworld.be dat Barron Conner haar Ferrari 575's naar het museum heeft gebracht en dat ze waarschijnlijk overstappen naar Prodrive Ferrari 550's. Deze overstap zegt naar mijn mening veel over de toekomst van de 575 in de racerij. John Bosch is vaste klant bij Ferrari dus als hij al overstapt naar de 550's betekent dat naar mijn mening niet veel goeds voor de verdere toekomst van de 575.

FIRE
23-11-2004, 14:04
Paul Belmondo Racing zet komend seizoen 2 Courage C65-AER (LMP2 klasse) wagens in. Daarnaast willen ze deelnemen aan Le Mans.
wagen 1: Claude Yves Gosselin, Wim Eyckmans en Paul Belmondo
wagen 2: Karim Ojjeh (is dat de zoon van die McLaren eigenaar?) en Jean-Bernard Bouvet

bron: http://www.paul-belmondo-racing.com/welcome/index.php

Mark
24-11-2004, 19:20
In de categorie "ouwe snuif" zal RML een klassieker inzetten voor Le Mans en het LMES kampioenchap, de welbekende MG-Lola EX257.

Niet helemaal correct, het zou hier wel degelijk gaan om de nieuwe Lola B05/40 LMP 2. De banden met MG schijnen er ook nog te zijn dus de toevoeging EX kon weleens blijven ;) Coureurs van dienst zijn Tommy Erdos en Mike Newton.

Tevens is RML niet helemaal Saleen-loos. Ondanks dat er twee verkocht zijn aan Konrad (die heeft er nu 5, waarvan twee bestemd zijn voor de ADAC Procar serie) bestaat de kans dat RML toch aan de start komt met twee Saleens tijdens de 24 uur van Spa en wellicht de LMES wedstrijd in Silverstone. Die twee wagens zouden afkomstig zijn van Mike Newton. Geloof dat die kerel een parkeergarage vol heeft staan met Saleens.

Tevens zijn er nog twee Lola's B05/40 in de running voor het LMES kampioenschap / Le Mans.......namen van teams zijn nog niet vrijgegeven. Die van RML eigenlijk ook niet maar er heeft iemand "gelekt".

E.e.a. volgens Autosport blad 25-11-04 ;)

FIRE
24-11-2004, 19:43
Ik meen dat de Saleens inderdaad van Mike Newton zijn maar gerunt worden door RML.

Mark
25-11-2004, 20:26
Bosch zet definitief de twee 575's aan kant. Voor 2005 wil hij een 550 "leasen" bij Prodrive. In 2006 wil hij iets met de DBR9 gaan doen.......hoe en wat? Staat in de sterren geschreven maar er zullen 32 van die DBR 9's gebouwd gaan worden. Prodrive is van plan om een soort franchise ondernemingen op te starten voor dit project in 2006. E.e.a. volgens onze Italiaanse vrienden van italiaracing.net;)

Thomaske
26-11-2004, 17:38
Op racingworld.be is te lezen dat de LMES voor komend seizoen van 4 wedstrijden van 1000km wilt over schakelen naar 5 wedstrijden van 1000km. Dit komt door het groeiend succes van dit kampioenschap.

Mvg

gwyllion
26-11-2004, 18:08
Audi France zou ook 1 R8 inzetten, naar het schijnt.

Raceboy
26-11-2004, 18:11
Daar zijn geruchten over geweest dat ORECA dat zou doen. maar is er nu al iets bevestigd?

Raceboy
26-11-2004, 22:45
April 16-17 Spa-Francorchamps
July 9-10 Monza
August 13-14 Silverstone
September 3-4 Nurburgring
October TBA Venue TBC

de nog niet bevestigde kalender

gwyllion
27-11-2004, 15:45
Daar zijn geruchten over geweest dat ORECA dat zou doen. maar is er nu al iets bevestigd?
Audi France heeft in een Franse krant min of meer bevestigd dat ze 1 wagen inzetten. Wie de wagen zal runnen (ORECA waarschijnlijk) en de piloten is nog niets bekend.

The Interceptor
29-11-2004, 17:39
op www.pitstoptv.be staat nu te lezen dat Oreca met één R8 gaat aantreden in Le Mans, als voorbereiding staat waarschijnlijk de 1000 km van Spa op het programma!!

Jan
30-11-2004, 10:04
Volgens www.planetlemans.com is het eveneens bevestigd dat de door Oreca ingezette Audi R8 in de kleuren van Playstation zal aantreden. Wat gaat nonkel Henri daar van zeggen :confused:

Ik zie die nieuwe livery van de R8 al zo voor me, als ze de traditie een beetje willen volgen. Dat wordt ongetwijfeld een van de mooiste uitvoeringen van de R8. Totnogtoe ging mijn persoonlijke voorkeur uit naar de Champion en de Gele Goh.

De bemanning zou uitstluitend uit Franse piloten bestaan, begin alvast maar te gokken.

jan

gwyllion
30-11-2004, 11:52
Er is ook ook Gulf uitvoering geweest van de R8.

Jochie
30-11-2004, 12:30
Er is ook ook Gulf uitvoering geweest van de R8.

Yup, ik vind deze nog altijd de mooiste :)
http://jvc.pingus.be/fotos/Diecast/R8.jpg

Jochie

FIRE
30-11-2004, 18:08
Livery van Franse Audi? (http://perso.club-internet.fr/jmugnier/Dossier%20photo%209/AUDI_oreca1.JPG)
bron: Jérôme Mugnier's Virages

Zie er prachtig uit! :)

Mark
30-11-2004, 18:23

Zie er prachtig uit! :)

Hmmmm, het rood-wit-blauw zit finaal verkeerd op de wagen :D

Peter Baert
30-11-2004, 20:11
Netjes uit de Franse krant L'Equipe gescand.

:)

FIRE
30-11-2004, 20:37
Originally posted by Peter Baert
Netjes uit de Franse krant L'Equipe gescand.

:)
Jérôme Mugnier vemeld deze bron in het artikel (http://perso.club-internet.fr/jmugnier/Actualit%E9s%20Le%20Mans%202004.htm)

Peter Baert
30-11-2004, 20:43
L'Equipe dus ... :)

Jan
30-11-2004, 22:47
Ik hoop dat de uiteindelijke livery toch meer geïnspireerd zal zijn op de Oreca-Dallara's van enkele jaren terug, want dit is niet bepaald wat ik in gedachten had. :(

jan

gwyllion
01-12-2004, 02:35
Op pitstop.tv staat te lezen dat Champion, Oreca en Goh in 2005 een R8 inzetten. Zal Goh dan toch deelnemen aan de 24 uur van Le Mans?!

Audi blijft Le Mans trouw (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=16215)

FIRE
01-12-2004, 16:32
Op pitstop.tv staat te lezen dat Champion, Oreca en Goh in 2005 een R8 inzetten. Zal Goh dan toch deelnemen aan de 24 uur van Le Mans?!

Audi blijft Le Mans trouw (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=16215)

??
Waar zie jij staan dat Goh in 2005 actief is met de R8?

gwyllion
01-12-2004, 17:15
??
Waar zie jij staan dat Goh in 2005 actief is met de R8?
Het originele bericht op pitstop.tv is gewijzigd :confused:

Eerst stond er "De teams Champion, Goh en Oreca zetten in 2005 nog de R8 in. De huidige Audi wordt wel 50 kilo zwaarder en verliest wat aan vermogen."
Nu staat Goh er niet meer tussen.

FIRE
01-12-2004, 17:28
Deelname van Goh was zeker whishfull thinking van Peter Baert? ;)

Mark
02-12-2004, 00:45
Lola is hard aan het werk, behalve een LMP2 staat een LMP1 ook in de planning:

Martin Birrane CEO Lola: We are now designing from a clean sheet of paper an LMP2 car and an LMP1 car . Again, that’s gone on for the best part of a year and another couple of million dollars have gone into that. We’ve sold four cars and we believe there are another three or four customers in the wings. www.champcarworldseries.com

Eens volgen wie, wanner en hoe.............

Mark
07-12-2004, 23:02
Shock-move: BMS Scuderia denkt er sterk aan om het FIA GT vaarwel te zeggen en eens goedendag te zeggen aan de LMES / 24 uur van Le Mans. De deelname zou gebeuren via de vertrouwde Prodrive 550's. Weer een klant minder voor de Maserati MC12 ;)

Wellicht in 2006 de overstap naar de Aston Martin DBR 9 (ook Prodrive :D ). FIA GT 2006? LMES 2006 ? Dat staat in de sterren geschreven. Overigens schijnt de het duo Gollin / Bobbi belangstelling te tonen voor een overstap naar het Grand-AM kampioenschap. Jawel, de DP-kisten!

Blijft leuk, de cowboys van Italiaracing.net

Mark
08-12-2004, 13:50
De neus gaat naar Le Mans ;)

Selon L'Equipe datée de mercredi, Alain Prost devrait connaître sa première expérience au Mans en 2005 au volant d'un proto Audi R8. www.lequipe.fr

Bij Prost heb ik in de afgelopen jaren een ding geleerd, eerst zien dan geloven. Bij elk nieuw project komt de naam van Prost voorbij ;)

gwyllion
08-12-2004, 14:30
Er wordt veel gegokt over de Franse piloten van de Oreca R8:
* Sarrazin, maar die blijkt dan volledig zijn aandacht gevestigd te hebben op WRC (en is een van de kanshebber voor het laatste zitje van Subaru)
* Bourdais, maar de 24 uur van Le Mans valt samen met een CART wedstrijd
* Minassian, maar die ligt nog onder contract bij Creation voor 2005

Integra
08-12-2004, 16:51
* Sarrazin, maar die blijkt dan volledig zijn aandacht gevestigd te hebben op WRC (en is een van de kanshebber voor het laatste zitje van Subaru)
* Bourdais, maar de 24 uur van Le Mans valt samen met een CART wedstrijd
* Minassian, maar die ligt nog onder contract bij Creation voor 2005
Er is ook al gegist naar Stephane Ortelli.

gwyllion
08-12-2004, 17:19
Op pitstop.tv staat te lezen dat Prost het aanbod van Oreca geweigerd heeft om zijn relatie met Toyota niet in gevaar te brengen en omdat hij Le Mans gevaarlijk vindt :confused: (mietje :D).

Dankzij Orange zal er nog een 2de R8 deelnemen (naast de reeds aangekondigde Playstation R8) :applaus: Spyker zal dus waarschijnlijk niet kunnen rekenen op de sponsoring van Orange.

Prost weigert zit in Franse Audi voor Le Mans (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=16319) (pitstop.tv)

marcel
08-12-2004, 18:12
Op pitstop.tv staat te lezen dat Prost het aanbod van Oreca geweigerd heeft om zijn relatie met Toyota niet in gevaar te brengen en omdat hij Le Mans gevaarlijk vindt :confused: (mietje :D).

hmm, zijn generatiegenoot Boutsen zal Le Mans ook wel te gevaarlijk vinden, sinds zijn crash een paar jaar geleden

FIRE
08-12-2004, 19:31
Spyker zal dus waarschijnlijk niet kunnen rekenen op de sponsoring van Orange.
Ik denk dat Spyker door Orange Nederland gesponsord werd.

Bramzel
08-12-2004, 21:55
Originally posted by Integra

Zou mij ernstig verbazen als Ortelli in een andere wagen dan een Porsche uit zo komen.

FIRE
08-12-2004, 22:03
Zou mij ernstig verbazen als Ortelli in een andere wagen dan een Porsche uit zo komen.
Ortelli heeft vandaag getest in de Renault Megane.

Bramzel
09-12-2004, 13:47
Op LeMans ;)

Mark
12-12-2004, 21:30
Enkele maanden terug zwierf het gerucht op het internet rond m.b.t. Peugeot, Le Mans en het studiemodel 907. Een hele tijd hebben we daar niets meer gehoord...........waarschijnlijk een kwakkel ;) Volgens een bericht op www.pitstoptv.be (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7083) schijnt het gerucht in Frankrijk weer de ronde te doen......tja, mocht die wagen ooit het circuit bereiken dan is dat een prachtige aanwinst.

gwyllion
13-12-2004, 18:09
Shock-move: BMS Scuderia denkt er sterk aan om het FIA GT vaarwel te zeggen en eens goedendag te zeggen aan de LMES / 24 uur van Le Mans. De deelname zou gebeuren via de vertrouwde Prodrive 550's. Weer een klant minder voor de Maserati MC12 ;)

Blijft leuk, de cowboys van Italiaracing.net
Het lijkt ondertussen volledig officieel: het bericht staat te lezen op crash.net (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=28&nid=103628)

Mark
13-12-2004, 20:06
Fred Goddard Racing wil ook deelnemen aan het LMES met een Reynard LMP900. Zeg maar de voorloper van de Zytek ;) Zal er wel eentje worden met een mooi geluid, er ligt een Judd V10 4L in.

De kans dat Fredje gaat racen? Ze zijn nog op zoek naar piloten met een budget. De wil is er, of we ze aan het werk zien...... time wil tell ;)

Astra-fan
14-12-2004, 13:58
Volgens Pitstop.tv gaat BMS Scuderia Ferrari zich terugtrekken uit de FIA-GT en zich toeleggen op de LMES en de 24 uur van Le Mans.

Thomaske
14-12-2004, 14:05
De kampioenenwagen van BMS is zoal geselecteerd voor de 24 uur van Le Mans en ze zijn nu aan 't proberen om de tweede wagen er ook nog in te brengen. Het zal hen wel lukken hé.

Mvg

gwyllion
14-12-2004, 14:24
Originally posted by Astra-fan
Volgens Pitstop.tv gaat BMS Scuderia Ferrari zich terugtrekken uit de FIA-GT en zich toeleggen op de LMES en de 24 uur van Le Mans.
Dat stond ook 2 berichtjes hoger dan het jouwe :rolleyes:

Mark
14-12-2004, 20:49
Shock-move: BMS Scuderia denkt er sterk aan om het FIA GT vaarwel te zeggen en eens goedendag te zeggen aan de LMES / 24 uur van Le Mans.

Nou ze zouden bij BMS toch nog één keertje willen terugkeren naar het FIA GT kampienschap in 2005. Je moet nooit helemaal de deur dichtgooien ;) Welke race hebben ze op het oog? Juist ja, de 24 uur van Spa........... u hoort mij niet mopperen.

De vraag is wel of de organisatie zo'n "afvallige" laat starten. Gezien de dalende tendens van het aantal GT1 en GT2 deelnemers voor 2005 zal dat wel geen probleem zijn ;) De winst in 2005 moet komen van de klasse GT3 en de deelnemers uit de nationale kampioenschappen. Aan die eis zal BMS wel voldoen omdat ze gaan deelnemen aan het Italiaans GT kampioenschap.

E.e.a. gelezen op www.turbomagazine.be

Bramzel
14-12-2004, 23:01

De vraag is wel of de organisatie zo'n "afvallige" laat starten.

En waarom is dat een vraag? Als de wagen aan de FIAGT regels voldoet kan iedereen meedoen. Afvallig of niet, dat maakt helemaal geen verschil.

Mark
14-12-2004, 23:09
En waarom is dat een vraag?

Blauwe blazers zijn vaak niet begrijpen, onnavolgbaar in hun beslissingen :D

Overigens las ik de zopas in de Autosport van afgelopen week (vandaag pas ontvangen :frusty: ) dat er voor Le Mans / LMES met ballastgewichten gewerkt gaat worden.

Ze hebben zelfs "richttijden" voor GT1 en GT2. Voor Le Mans gelden 3.55 en 4.08 voor GT2 als normtijden. De C5-R en de 550 hebben reeds 35 kg ballastgewicht te pakken. Wagens die in 2005 sneller zijn dan deze gestelde tijden gaan wat dikker worden in 2006 ;)

Raceboy
14-12-2004, 23:20
dat richttijden systeem vind ik wel stom. (metteen van toen ik het vrijdag in mijn goed op tijd ind e winkel aanbelande autosport las :p) waarop basseer je je dan? Waarom straf je iemand die iets goed doet en daardoor een voorsprong opbouwt? als ze dan toch tragere wagens willen (waarom niet ? voor de veilighied enzo) dan moeten ze maar heel het reglement van die klasse aanpassen.

gwyllion
14-12-2004, 23:25
Ja, ballastgewichten zijn belachelijk voor een uithoudingsrace zoals 24 uur van Le Mans. Wie de snelste en betrouwbaarste wagen heeft, moet gewoon winnen.

Trouwens waarom enkel ballast voor de GTs en niet voor de prototypes?

Raceboy
15-12-2004, 22:14
Creation Autosportif has retained the services of super-quick Anglo-French duo Jamie Campbell-Walter and Nicolas Minassian for its 2005 campaign, which is expected again combine the Le Mans Endurance and American Le Mans series.

bron: crash.net

Ottooke
16-12-2004, 00:31
De meeste teams hebben al zelf richttijden, waarom die teams dan nog verder beperken daarin? En als ze bij de GT's gewichten bijzetten en niet bij proto's, dan wordt het inhalen veel gevaarlijker. Er klagen veel piloten van proto's over de (relatief) traag rijdende GT's. Het zal er niet beter op worden...

Raceboy
16-12-2004, 00:36
Hetgeen wat ze nu gaan doen is de wagens die boven die richttijden benadelen. Dat moet je niet doen, dat is inmenging ind e competitie. Je kan wel zeggen Ok, nu gaan ze toch wat hard iedere wagen in die klasse weegt vanaf nu 200Kg meer.

pipo
16-12-2004, 00:56
Originally posted by Ottooke
De meeste teams hebben al zelf richttijden, waarom die teams dan nog verder beperken daarin? En als ze bij de GT's gewichten bijzetten en niet bij proto's, dan wordt het inhalen veel gevaarlijker. Er klagen veel piloten van proto's over de (relatief) traag rijdende GT's. Het zal er niet beter op worden...

Duidelijk de reglementen van de proto's nog niet gelezen?
ze moeten volgend jaar meer wegen en krijgen kleinere restrictors.

Ottooke
16-12-2004, 01:20
Originally posted by pipo
Duidelijk de reglementen van de proto's nog niet gelezen?
ze moeten volgend jaar meer wegen en krijgen kleinere restrictors.

Neen, inderdaad niet gelezen. Ik ging verder op de opmerking van Gwyllion. Dan zijn we met 2 die de reglementen niet hebben gelezen :) Bedankt voor de rechtzetting.

Mark
17-12-2004, 19:33
Er zouden twee Maserati's MC 12 richting ALMS gaan in 2005, e.e.a. om een Le Mans 2006 campagne voor te bereiden. Met één doel namelijk, de algemene overwinning op Le Mans. Nieuws komt van www.turbomagazine.be

Kan aan mij liggen maar een GT1 kan gezien de nieuwe normtijden voor die klasse nooit in aanmerking komen voor een algemene overwinning onder normale omstandigheden. Of gaan die Italianen een jaar lang zand in de ogen strooien van de ACO? Om dan in 2006 het duveltje uit het doosje te halen?

Mark
18-12-2004, 00:34
Val Hillebrand: As Le Mans '05 can be won by a privete team, making the right choice on which car to drive can prove to be difficult.

In LMP1 the Pescarolo Courage, Works Courage and the RFH-Dome hybrid cars will be by far the fastest as the Audi will have a 100hp less in LMP1 due to air intake restrictions. I believe the Courage C60 will be the quickest in LMP2.

Talking to Racing For Holland and Courage Works in LMP1 and already sorting out a deal with G-Force Racing it's no longer will I go to Le Mans, but am I going to be on the podium in LMP1 or 2? www.valracing.be

Sterke uitspraken, inclusief taalfouten ;)

Bramzel
18-12-2004, 03:50
Met als groot verschil dat RfH geen geld heeft en G-Force (blijkbaar) wel.

FIRE
18-12-2004, 14:30
Met als groot verschil dat RfH geen geld heeft en G-Force (blijkbaar) wel.
Denk dat je gelijk hebt. Hoe zat dat eigenlijk in de 2 jaren dat Hillebrand voor RfH reed? Bracht hij toen ook maar een klein deel van het budget mee? Dacht toen altijd dat hij voldoende geld meebracht om het team te runnen.

Mark
22-12-2004, 22:17
Het huisteam van Le Mans, WR, zien we ook terug in de LMES, met één wagen gaan ze het LMES seizoen afwerken. Voor Le Mans zelf zal er nog tweede wagen van start gaan voor WR.

Meer info op: www.infocourse.org

Raceboy
22-12-2004, 22:23
Viel me trouwens vorig jaar op dat WR het helemaal niet zo slecht deed in de LMES.

Jan
23-12-2004, 00:17
Viel me trouwens vorig jaar op dat WR het helemaal niet zo slecht deed in de LMES.

Het werd dan ook de hoogste tijd ;)

Voor mij is echter één exemplaar van de familie ruim voldoende tijdens de 24 uur, en of dat nu Gérard of Rachel is maakt niet zoveel uit :) Toch vrees ik dat ze door een aantal laattijdige afhakers weer allebei in juni aan de start zullen staan.

jan

Integra
23-12-2004, 09:52
Wat mij wel opvalt aan deze WR is dat die een hoge topsnelheid haalt op Le Mans tegenover veel andere LMP2's en zelfs een paar LMP1's.
http://www.mulsannescorner.com/trap03.html

Is de wagen aerodynamisch dan zo'n ramp, want de C65's rijden er nog vlot van weg?

marcel
23-12-2004, 16:08
als ge de topsnelheid in practise vergelijkt met die in de race, krijg ik zo'n beetje het idee dat hij in de race eens goed kunnen sliptreamen heeft...

Integra
23-12-2004, 19:06
Originally posted by marcel
als ge de topsnelheid in practise vergelijkt met die in de race, krijg ik zo'n beetje het idee dat hij in de race eens goed kunnen sliptreamen heeft...
Bekijk dan de WR 2001 ook maar 'ns ... :rolleyes:

Mark
23-12-2004, 19:17
Volgens www.turbomagazine.be is het nu officieel, Carsport Holland is in het bezit, of gaat in het bezit komen van een C5-R. Dat brengt de teller van de verkochte C5-R's op drie.

Het programma voor 2005: 12 uur Sebring, 24 uur Le Mans, Petit Lemans. De rest? hangt van de homologatie..........

marcel
23-12-2004, 19:51
Bekijk dan de WR 2001 ook maar 'ns ... :rolleyes:

hebt ge het over de 2001? ziet gij da lijstje dan wel goed? in practise waren er maar 2 trager, en in de race was hij nog trager

Integra
23-12-2004, 22:15
Originally posted by marcel
hebt ge het over de 2001? ziet gij da lijstje dan wel goed? in practise waren er maar 2 trager, en in de race was hij nog trager
Never mind, 't is zo geen objectieve weergave. :)

Mark
28-12-2004, 20:02
Volgens www.infoscourse.org mogen Team ACEMCO Motorsports op de deelnemerslijst verwachten voor Le Mans met hun Saleen S7R.

Rivadavia
30-12-2004, 14:45
Volgens www.turbomagazine.be is het nu officieel, Carsport Holland is in het bezit, of gaat in het bezit komen van een C5-R. Dat brengt de teller van de verkochte C5-R's op drie.

Het programma voor 2005: 12 uur Sebring, 24 uur Le Mans, Petit Lemans. De rest? hangt van de homologatie..........
Beste, nergens op de website van Turbo Magazine is er ook maar enig bericht te vinden over de zaken die hier gemeld worden. Indien deze er toch is, gelieve die dan te melden, ik kijk vol verwachting uit naar bevestiging van dit gerucht.

Mark
30-12-2004, 15:30
Originally posted by Rivadavia
Beste, nergens op de website van Turbo Magazine is er ook maar enig bericht te vinden over de zaken die hier gemeld worden.

Kleine correctie, het bericht stond daar vermeld ;) Als Turbomagazine eerst berichten de "ether" inslingerd en ze daarna verwijderd moet u uw kritiek niet richten op de boodschapper maar op de veroorzaker daarvan.

Voordat U als Rivadavia weer kunt antwoorden zult eerst even contact met mij moeten opnemen, zie mail ;)

FIRE
30-12-2004, 15:47
Het nieuws van Hezemans en de Corvette heeft wel degelijk op Turbomagazine gestaan. Kan het net als Mark ook niet meer terug vinden.

Scapa
30-12-2004, 18:12
Yep, ik heb het ook gelezen maar het bericht is nu in de verste verte niet meer te bespeuren.

Mistery
30-12-2004, 18:28
Deze mededeling heeft er inderdaad gestaan, doch is op verzoek van de betrokken partijen verwijderd. Het bericht raakte kant nog wal, evenals zovele 'zekerheden' die omtrent Hezemans, Kumpen, GLPK en een Corvette eerder verschenen, zowel hier als op andere fora / websites... Eens bepaalde zaken echt duidelijk zijn, zullen we het zeker niet nalaten om jullie op de hoogte te brengen.

Mvg,

Dries De Smet,
P.R. Anthony Kumpen

Bramzel
30-12-2004, 20:54
Originally posted by Mistery
Deze mededeling heeft er inderdaad gestaan, doch is op verzoek van de betrokken partijen verwijderd. Het bericht raakte kant nog wal, evenals zovele 'zekerheden' die omtrent Hezemans, Kumpen, GLPK en een Corvette eerder verschenen, zowel hier als op andere fora / websites... Eens bepaalde zaken echt duidelijk zijn, zullen we het zeker niet nalaten om jullie op de hoogte te brengen.

Mvg,

Dries De Smet,
P.R. Anthony Kumpen

Misschien zouden jullie er aan kunnen werken om vanuit alle kanten hetzelfde te uitten ipv de hele tijd te sneren naar andere fora / websites. Want ik heb m'n berichten vanuit kamp Hezemans, en volgens jou raakt dat kant noch wal? Dus ipv de hele tijd fora en websites de schuld te geven, zouden misschien alle partijen eens een vast standpunt moeten aannemen. Voorkom je een hoop gezever mee....

Mistery
30-12-2004, 21:14
Beste Bramzel,

Ik kan ook maar zeggen wat me via de officiële kanalen doorgegeven is... Dat men van boven de Moerdijk andere zaken gaat bevestigen, tja, dat is echt niet mijn fout. Sommige Noordelingen hebben nu voor eens en altijd het 'dubbele gezicht' verworven... Ik vertegenwoordig hier enkel de belangen van A.K. en zijn management, en naar de laatste berichten me konden melden, is er helemaal niks 'rond' (tenzij er 5 minuten geleden een 'deal werd gesloten). Als de info tussen de betreffende partijen mank moest lopen, richt je dan gerust tot diegene die alle 'honneurs' tot zich neemt. Die ken je ook wel :), Zoniet, effe gewoon in 'eigen land' gaan zoeken... :cool:

Mvg,
Dries De Smet
P.R. Anthony Kumpen

FIRE
30-12-2004, 22:06
... Dat men van boven de Moerdijk andere zaken gaat bevestigen, tja, dat is echt niet mijn fout.
Fam. Hezemans komt van beneden de Moerdijk... :D ;)

Mistery
30-12-2004, 23:01
Fam. Hezemans komt van beneden de Moerdijk... :D ;)

Oei, nog erger dus...Niet alleen in het Oosten zijn rampen gesignaleerd... ( :D ) Laten we allen nog eens lachen, 't is Eindejaar...

Bramzel
31-12-2004, 01:16
Kamp Kumpen verkondigd A, Kamp Hezemans verkondigd B. Vooral met vingertjes gaan wijzen, dat helpt. Je zit de verkeerde zinnen in m'n boodschap te lezen, wat ik gewoon bedoel is dat in plaats van met vingertjes te wijzen je in zo'n geval even een belletje pleegt, zodat beiden weten wat ze moeten verkondigen. Het kan me helemaal niets schelen waar een eventuele fout zit, wat ik bedoel is dat er blijkbaar nog wel wat meer communicatie zou kunnen plaatsvinden. Ik val niemand aan, ik probeer alleen opbouwende kritiek te geven.

Mark
06-01-2005, 16:36
Om de een of andere reden heeft TVR altijd een aparte aantrekkingskracht op mij. The beasts from Blackpool ;)

We gaan ze terug zien in het LMES...

Hughes and Kane, who drove one of Tomlinson's cars in this year's Silverstone and Spa LMES races, will share with Tomlinson in Europe, while another pair of top-line drivers are being sought for the second car. tvr-car-club.co.uk (http://www.tvr-car-club.co.uk/news_detail.asp?newsid=186)

Raceboy
09-01-2005, 21:49
Misschien nog eens hoop voor de privateers met een nieuwe lola. De eerste die we in Le mans + LMES gaan zien is bekend.

Binnie Motorsports recently announced the acquisition of a new Lola LMP-2 B05/40. The car will be powered by a Nicholson-McLaren normally aspirated V-8 and the team hope to successfully take part in the Le mans 24 hours.

The 2005 Driver Line-up for Binnie Motorsports will be Adam Sharpe, Bobby Julien and William Binnie.

Mark
09-01-2005, 22:03
Rollcentre is van plan om zijn twee Dallara's in te zetten voor het LMES kampioenschap en Le Mans. Niet alle rijders liggen vast maar volgens www.infocourse.org maakt een Belgische piloot een goede kans? Geen idee, daar laat die Martin Short niks over los ;)

Daarnaast heeft ie nog een wagentje over, een Mosler. met dat ding wil hij deelnemem aan enkele 24-uurs wedstrijden zoals het FIA GT op Spa en de Britcar op Silverstone. Enkele wedstrijden Belcar zijn niet uitgesloten. Hij wil geen endurance kampioenschap rijden met zijn Mosler om zijn klanten Balfe Motorsport, Eclipse Motorsport, GTA competition en de Woodcock brothers alle kansen te gunnen.

Mark
12-01-2005, 11:58
Geen Maserati MC 12 in het LMES of in Le Mans...........gelukkig ;)

Until now we don't plan to race in Le Mans and in the LMES series in Europe, as it is necessary an ACO homologation
Andrea Cittadini
Maserati
www.lmsr.net

Raceboy
15-01-2005, 22:06
Judd power in de zytek volgend jaar. Benieuwd wat ze daarmee kunnen uitsteken.

Creation Autosportif will use Judd power in their DBA4-03S prototype sportscar in 2005.

A deal has just been completed whereby Engine Developments will be providing the Bicester-based team with their XV V8 engines plus trackside engineering support.

FIRE
15-01-2005, 22:14
De Zytek is toch gewoon een LMP1? Waarom dan niet de beproefde Judd GV4 (of eventueel GV5) gebruiken?

Raceboy
19-01-2005, 00:15
Ambitious Czech GT team MENX team has reached an agreement to contest the 2005 Le Mans Endurance Series with a Care Racing-owned Ferrari 550 Maranello.

vandijk
19-01-2005, 12:31
De Zytek is toch gewoon een LMP1? Waarom dan niet de beproefde Judd GV4 (of eventueel GV5) gebruiken?

FIRE volgens mij is de Zytek ontwikkeld als 675 en later overgeplaats naar P1.

vandijk
19-01-2005, 12:32
De eerste 15 'officiele' entries zijn ook bekend:

http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=684&Itemid=2

En Turkije is toegevoegd aan de LMES kalender:

http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=685&Itemid=2

The Interceptor
19-01-2005, 15:45
pitstoptv.be meldt net dat er een 5e LMES race op de kalender is gezet: half oktober op het nieuwe circuit in Istanbul. Daar in Turkije beginnen ze al een fameuze kalender te hebben voor 2005 :eek:

Thomaske
19-01-2005, 16:13
Haal die mannen naar hier en wij naar daar. Allé voor een weekje hé :D

Mvg

gwyllion
24-01-2005, 11:45
Rollcentre Racing schakelt ook over op Michelin rubber en zal 1 Dallara chasis uitrusten met een NISMO motor (i.p.v. een Judd).

http://www.racingworld.be/nieuws/1635/

Raceboy
25-01-2005, 21:17
En MCnish komt ook nog is langs in le mans

Newly signed DTM star Allan McNish will bid to secure his second, and Audi's fifth, Le Mans 24 Hours race victory this summer, with the news that the winner of the 1998 race will compete for Champion Racing in the 2005 running of the famous endurance event.

gwyllion
25-01-2005, 21:47
En MCnish komt ook nog is langs in le mans
En Sebring ook. Biela, Pirro, Werner, Lehto en Kristensen zullen hem gezelschap houden in de 2 Audi R8s van Champion Racing.

Mark
25-01-2005, 23:20
78 Entries Filed for Le Mans 24 Hours

The official list of the 50 cars selected for Le Mans Test Day on June 5 and the race on June 18-19 will then be published at the end of March. Eight reserves (two more than in 2004) will also be designated by May 27.

Last year the prototypes dominated the entries (40 LMP1s and P2s vs. 37 GTS and GT entries), but this year the Gts have pulled ahead: There are 37 prototypes (19 LMP1s and 18 LMP2s) and 41 Grand Touring cars (15 GT1s and 26 GT2s) make up the ’05 field.

Bron: http://www.speedtv.com/articles/auto/roadracing/14877/

Die lijst van 78 wagens krijg je nooit te zien.............zou toch weleens willen weten welke exoten buiten de boot gaan vallen.

vandijk
25-01-2005, 23:20
78 wagens staan voorlopig op de ACO lijst!

"Compared to the last years, when the prototypes dominated slightly (40 prototypes versus 37 GT cars), the tendency reversed: 19 LMP1 and 18 LMP2, that is to say 37 prototypes, filed a request, against 41 Grand Touring cars (15 GT1 and 26 GT2)."

vandijk
25-01-2005, 23:22
Die lijst van 78 wagens krijg je nooit te zien.............zou toch weleens willen weten welke exoten buiten de boot gaan vallen.

Toch wel -- onze vriend Trevor houdt de lijst netjes bij: http://www.mariantic.co.uk/lmp/lemans.asp

Knappe timing trouwens Mark! ;)

Edit: NB de 'echte' exoten vindt je in de eerste twee tabs onderaan de pagina!

Mark
25-01-2005, 23:41
Originally posted by vandijk

Knappe timing trouwens Mark! ;)

Ene Zandbak ;) was om 20.09 actief op ten-tenths :D

Raceboy
26-01-2005, 21:25
Having recently announced its plans for the 2005 FIA GT championship, Lister has now confirmed that it intends to challenge for honours in the most famous endurance event of them all – the Le Mans 24 hours.

The team has confirmed that former BTCC driver Justin Keen – who will share the Lister FIA GT car with American Liz Halliday – will be one of the drivers for the Lister Storm LMP at La Sarthe in June, with his team-mates yet to be announced.

en:

Lister has also confirmed that the new LMP1 design will be available to customer teams who will then be able to choose their own engine package.

wachten op de eerste lister privateer dus.

Mark
28-01-2005, 22:55
Enkele wedstrijden voor PSI in het LMES.

PSI engagera une 996 GT3-RSR pour Markus Palttala et le Suédois Robin Rudholm dans la Le Mans Endurance Series, pour un nombre de manches qui reste à définir. www.turbomagazine.be

Mark
30-01-2005, 23:35
Het gaat lekker met G-Force:

Hahn: ''We zetten de door een Judd aangedreven C65 in in de LMES en daarnaast willen we ook onze trouwe Pilbeam aan de start krijgen van de races over 1000 km.'' www.pitstoptv.be

Dat ze met de Courage heel wat mooie plannen hebben was bekend, dat ze voor de Pilbeam ook plannen hebben is nieuw. Ach die radiator-boeren hebben een goed jaar achter de rug :D De Pilbeam stond in ieder geval in de JAGA kleuren op de beurs in Luik.

Scapa
30-01-2005, 23:41
Het gaat lekker met G-Force:

Dat ze met de Courage heel wat mooie plannen hebben was bekend, dat ze voor de Pilbeam ook plannen hebben is nieuw. Ach die radiator-boeren hebben een goed jaar achter de rug :D De Pilbeam stond in ieder geval in de JAGA kleuren op de beurs in Luik.

In die kleuren hebben ze in 2004 LMES gereden dacht ik. Naar wat ik gelezen heb is het de bedoeling om de Pilbeam te verkopen.

Mark
30-01-2005, 23:47
Originally posted by Scapa
In die kleuren hebben ze in 2004 LMES gereden dacht ik. Naar wat ik gelezen heb is het de bedoeling om de Pilbeam te verkopen.

Klopt, met die Pilbeam in Jaga-kleuren hebben ze inderdaad aan 2 (?) LMES wedstrijden deelgenomen in 2004. Dacht ook dat ze hem wilden verkopen....................maar ze zoeken nu dus coureurs volgens dat artikeltje op pitstop.

gwyllion
01-02-2005, 14:31
De line up van Aston Martin voor Sebring is indrukwekkend:
* Ortelli/Brabham/Turner
* Kox/Lamy/Enge

De DBR9 heeft gisteren tijdens de 4 daags Sebring test 1:58.883 gereden. Ter vergelijking: ACEMO Saleen op Michelins reed 1:57.931 en pole door Corvette vorig jaar bedroeg 1:56.858.

gwyllion
01-02-2005, 15:04
Maserati zou ook toestemming gekregen hebben van ALMS om deel te nemen met MC12. De ACO zal wel het been wel stijf houden; dus (gelukkig) geen MC12 in Le Mans en LMES.

Sebring zal een grote krachtmeting worden in GT1:
* 2x Corvette C6R
* Larbre Ferrari 550 (Bouchut/Gollin/Bourdais)
* 2x Aston Martin DBR9 (lineup hierboven)
* 2x Maserati MC12

gwyllion
01-02-2005, 17:53
Maserati zou ook toestemming gekregen hebben van ALMS om deel te nemen met MC12. De ACO zal wel het been wel stijf houden; dus (gelukkig) geen MC12 in Le Mans en LMES.

Dit nieuws bleek iets te voorbarig :cool:
Breaking News : ACO writes to ALMS ordering them not to accept MC12s. ALMS has informed Maserati that their cars will not be elegible to race.
ALMS possibility collapsed for MC12s. ACO has forbidden ALMS to accept the cars. Now those cars will probably have to race in GT Fia
bron: Gabrio op 10 Tenths forum

Mark
04-02-2005, 22:29
Verklapt Lammers iets teveel?

The third and last option is to build a completely new car that complies fully with the new regulations. This is of course the most expensive option but will of course be the most competitive of the three options. Audi and Porsche are currently developing such cars but have decided not to participate with these cars until 2006.
www.janlammers.com

Scapa
04-02-2005, 23:59
Een serieuze hetze op 10/10's is in ieder geval het gevolg :D

Raceboy
05-02-2005, 23:23
Dit nieuws bleek iets te voorbarig :cool:

bron: Gabrio op 10 Tenths forum

wat er op drie dagen al niet veranderd:

Charlotte, N.C., Feb. 5, 2005 - A compromise reportedly has been reached between officials of the American Le Mans Series and representatives from the annual 24-Hour Sarthe event that will allow the controversial Maserati MC 12 to compete in the 2005 ALMS tour.

The dispute between the Automobile Club de l'Quest and the Don Panoz-owned ALMS, which leases it regulations from the French long distance classic, is said by sources close to the Maserati camp to have come about after Le Mans authorities backed away from an agreement that would have permitted the MC 12 to race in the GT1 Production category even though it remained ineligible to run at the Sarthe itself.

bron: motorsport.com

Scapa
05-02-2005, 23:41
Die Gabrio is me wel een figuur. Die weet verdomd veel ;)

Die Maserati zouden ze gewoon moeten verbieden in FIA-GT, LMES, ALMS én Le Mans! Dat is gewoon een GT1 van zeven jaar geleden...

redje
07-02-2005, 20:04
Waarom zijn sommige deelnames volgens deze site (http://www.mariantic.co.uk/lmp/lemans.asp) al bevestigd, terwijl de bevestiging van 45 van de 50 deelnemers pas einde februari bekend gemaakt zal worden?

En, weet er iemand of T2M hun wagen heeft ingeschreven of niet? Ik vind enkel terug dat ze van plan zijn deel te nemen.

Mark
07-02-2005, 20:11
Originally posted by redje
Waarom zijn sommige deelnames volgens deze site (http://www.mariantic.co.uk/lmp/lemans.asp) al bevestigd, terwijl de bevestiging van 45 van de 50 deelnemers pas einde februari bekend gemaakt zal worden?

Heeft te maken met de resultaten uit 2004 van de 24 uur / ALMS / LMES. Je kunt aan de hand van een bepaalde uitslag een plaats verdienen voor de race van het volgend jaar.

Ook op www.mariantic.co.uk:

The entry list for Le Mans is limited to 50 cars spread across the 4 categories. 24 (25?) entries are "pre-selected", that is to say if they enter, their entry will be accepted. This only applies if the entry is to the same category as it was pre-selected for. This priveledge belongs to the team and is not related car or engine make. The pre-selections in each category are:-

1st and 2nd at 2004 Le Mans in each category
1st and 2nd in 2004 LMES in each category
1st at 2005 Petit Le mans in each category
1st in 2005 ALMS or 2nd in ALMS in each category if winner also won Petit Le Mans
Oh, and for 2005 the FIA GT winners get an invite - where did that come from?

FIRE
07-02-2005, 20:12
Originally posted by redje
Je bedoelt bijvoorbeeld Courage Competition, Lister en Oreca? Deze teams hebben bevestigd dat ze 1 of 2 wagens in hebben geschreven, echter de ACO moet ze ook daadwerkelijk toelaten (al zal dat bij de genoemde teams geen probleem zijn).

Sommige teams zijn door hun goede resultaten in LMES en ALMS al wel geselecteerd om deel te nemen aan LM.

redje
07-02-2005, 21:08
De bevestiging die op mariantic.co.uk staat is dus niet de officiële vanwege de ACO, maar een officieuze.

gwyllion
09-02-2005, 12:09
Verklapt Lammers iets teveel?
The third and last option is to build a completely new car that complies fully with the new regulations. This is of course the most expensive option but will of course be the most competitive of the three options. Audi and Porsche are currently developing such cars but have decided not to participate with these cars until 2006.
www.janlammers.com

Blijkbaar wel :D Fantastisch nieuws: Porsche zal dit jaar aan Petit Le Mans deelnemen met een LMP2 die nadien aan prive teams verkocht zal worden en in 2006 zal Porsche deelnemen met een fabrieksteam met een LMP1 :applaus: :eek: :worship:

Dit alles staat volgens mensen op het 10/10s forum te lezen in het Britse Motorsport News.

Hopelijk is dit een goede motivatie voor andere fabrikanten om ook terug deel te nemen aan Le Mans. Ik denk dan vooral aan de namen die genoemd worden in geruchten: Peugeot, Mazda en Nissan.

2006 zou dan een prachtig prototypes jaar kunnen worden: Audi vs Porsche vs Peugeot vs Nissan vs Mazda.

gwyllion
09-02-2005, 12:16
En in 2006 zal de Maserati ook eindelijk een versie van de MC12 hebben die mag deelnemen. Dus krijgen we ook een mooie strijd in de GT1 klasse: Aston Martin vs Corvette vs Maserati.

FIRE
09-02-2005, 20:06
vs BMW M6?

FIRE
09-02-2005, 20:19
SPYKER ENTERS TWO CARS FOR SEBRING AND LE MANS 2005

Amsterdam, 9 February 2005 - - Today, during the Dutch national car show The AutoRai, Spyker announced its racing plans for its racing team, Spyker Squadron.

Spyker Squadron has entered two Spyker C8 Spyder GT2 Rs, its new race model, for both the 12-hours of Sebring, Florida, USA and for the 24-hours of Le Mans, France.

http://www.spykercars.com/press/index.html

Mark
09-02-2005, 22:55

Blijkbaar wel :D Fantastisch nieuws: Porsche zal dit jaar aan Petit Le Mans deelnemen met een LMP2 die nadien aan prive teams verkocht zal worden en in 2006 zal Porsche deelnemen met een fabrieksteam met een LMP1 :applaus: :eek: :worship:

De die-hard forummers waren er weer eens vroeg bij. Eentje op 10/10's had het nieuws al op 03-02-05 in de smiezen. Als Lammers dat nieuws al weet...........weken op voorhand, zou hij dan niet een bepaalde rol in dat programma kunnen spelen? We gaan zijn site toch maar eens bij het dagelijkse rondje zetten :D

Kan me moeilijk voorstellen dat Porsche gaat debuteren in de PLM, die gaan we gewoon in Spa zien.......hopen en wensen mogen we altijd ;)

Edit: Prachtige foto (http://www.club-arnage.com/yabbse/attachments/porsche.jpg)

gwyllion
09-02-2005, 23:04
...

Ondertussen is al duidelijk dat Ortelli niet louter en alleen voor Porsche rijdt. Hij zal voor Aston Martin rijden in Sebring en Magny-Cours.

Zijn naam wordt nog altijd genoemd voor de Oreca Audi R8.
Chez Oreca, c'est en début de semaine prochaine qu'Hugues de Chaunac officialisera l'équipe de France appelée à piloter son Audi aux 24 Heures du Mans. Il est pratiquement certain que Stéphane Ortelli, Erik Comas et Jean-Marc Gounon seront associés sur cette voiture.
bron: Ouest France (http://www.lemans.maville.com/actu/Detail.asp?idDOC=197889&idCLA=53)

Hier staat ook te lezen dat ACO totaal niet apprecieert dat ALMS de Maserati laat deelnemen.
A l'Automobile Club de l'Ouest on n'apprécie pas du tout le projet de l'American Le Mans Series de faire courrir une Maserati, aux 12 Heures de Sebring et dans les autres courses de l'ALMS. « Pour l'instant nous nous sommes contentés d'un rappel à l'ordre auprès de l'ALMS et de Maserati, avance Daniel Poissenot, directeur des services sportifs du club automobile sarthois. Nous leur demandons de faire très attention. Non seulement l'ALMS risque de se couper de plusieurs autres constructeurs qui n'apprécieraient pas cette concurrence déloyale mais que se passerait-il en cas d'accident. Je n'ose l'imaginer. »
Het is inderdaad oneerlijke concurrentie voor de deelnemers die zich wel aan het reglement houden :no:

Bramzel
10-02-2005, 13:17

Ondertussen is al duidelijk dat Ortelli niet louter en alleen voor Porsche rijdt. Hij zal voor Aston Martin rijden in Sebring en Magny-Cours.

Zijn naam wordt nog altijd genoemd voor de Oreca Audi R8.

Was me idd al duidelijk ja ;) Ik betwijfel echter of hij nog voor Porsche rijdt, ik krijg de indruk dat de banden tussen Ortelli en Porsche verbroken zijn.

redje
10-02-2005, 14:03
Was me idd al duidelijk ja ;) Ik betwijfel echter of hij nog voor Porsche rijdt, ik krijg de indruk dat de banden tussen Ortelli en Porsche verbroken zijn.

Misschien niet als officiële Porsche-piloot, maar hij kan altijd zonder die steun wel aan de bak komen. Ortelli is toch een degelijke piloot.

Mark
11-02-2005, 14:05
Via dsc.com uitgelekt naar het 10/10's forum, SRT goes LMES met de C5-R.

Thomaske
11-02-2005, 18:16
De Lijst van de (tot op heden) 34 'zekerheden' is te bewonderen op Racingworld.be (http://www.racingworld.be/nieuws/1713/)

Met G-FORCE RACING als één van de gelukkigen.

Mvg

gwyllion
11-02-2005, 18:27
Originally posted by Thomaske_GLPK
De Lijst van de 34 'zekerheden' is te bewonderen op Racingworld.be (http://www.racingworld.be/nieuws/1713/)

Met G-FORCE RACING als één van de gelukkig
Huh :confused: Wanneer is dit lijstje vrijgegeven? Waarom staat de Oreca Audi R8 er niet in en de tweede Champion Racing R8?

Thomaske
11-02-2005, 18:29
Dat zou ik ook niet weten. Maar deze zullen wel ngo zo snel mogelijk volgen.

Mvg

Mistery
11-02-2005, 18:33
Waarom staat de Oreca Audi R8 er niet in en de tweede Champion Racing R8?

Dat weten natuurlijk enkel de grote bonzen van de ACO. Na Sebring wordt de lijst vervolledigd en zullen ALLE uitverkorenen bekend zijn.

gwyllion
11-02-2005, 18:38
Dat weten natuurlijk enkel de grote bonzen van de ACO. Na Sebring wordt de lijst vervolledigd en zullen ALLE uitverkorenen bekend zijn.
Raar, raar.

Na Sebring zullen er hopelijk 2 Aston Martins op de lijst toegevoegd worden. Hopelijk mag de Spyker opnieuw starten.

gwyllion
11-02-2005, 18:41
De prachtige orange livery van de RfH Dome (die op het lijstje hierboven staat) is te zien op planetlemans.com: hier (http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=710&Itemid=2). Ruimte voor 3 grote sponsors en meer dan 80 kleinere sponsors (het finishvlag principe van de vorige jaren).

Mr.Dallara
11-02-2005, 19:58
Via dsc.com uitgelekt naar het 10/10's forum, SRT goes LMES met de C5-R.

Gaat SRT (Selleslagh Racing Team) De 5 1000KM koersen rijden met de Corvette C5R?

Dit zou me ten zeerste verbazen? (race weekens overlappen en volgen kort na mekaar...)

Mark
11-02-2005, 20:35
BC:26 - 27 maart New Race Festical
BC:16 - 17 april LMES 1000 KM van SPA ( Race over zat. 60 min + zon. 60 min
LMES: 16-17 AVRIL/APRIL 1000 km de Spa (B)
BC: 03 - 04 juni Spa Euro Race
BC: 25 - 26 juni EERC Meeting =Brands Hatch
LMES: 9-10 JUILLET/JULY 1000 km de Monza
LMES: 12-13 AOUT/AUGUST 1000 km de Silverstone (GB)
BC: 27 - 28 augustus Euphony 24 uren van Zolder
LMES: 3-4 SEPTEMBRE/SEPTEMBER 1000 km du Nürburgring (D)
BC: 01 - 02 oktober Racing Festival
LMES: 15-16 OCTOBRE/OCTOBER* 1000 km d'Istanbul
BC: 22 - 23 oktober Belcar Masters

Mwoah, sinds wanneer is hard werken een zonde? ;) Benieuwd wat ze in het weekend van 16/17 april gaan doen. Als ze BC ook doen moeten ze wel toestemming vragen aan de BC organisatie vragen om te starten in de LMES wedstrijd ;)

Wie Teambesitzer Patrick Selleslagh heute bekannt gab plant die belgische SRT Equipe eine komplette LMES Saison mit ihrer Corvette C5-R.

Das Team ist nun auf der Suche nach geeigneten Fahrern für die LMES. Marc Goosens dürfte aufgrund seiner jahrelangen Zusammenarbeit mit SRT bereits gesetzt sein.
www.gt-eins.de

gwyllion
12-02-2005, 23:49
Huh :confused: Wanneer is dit lijstje vrijgegeven?
Op die lijst geldt een embargo tot volgende week. Niet echt professioneel van racingworld.be om dat embargo aan haar laars te lappen. Als daar maar geen klacht van komt :rolleyes:

FIRE
13-02-2005, 17:41
Dit is de nieuwe Dome S101 Hybrid (LMP1 klasse):

http://www.dome.co.jp/news/images/s101hb.jpg

http://www.dome.co.jp/news/images/s101hb3.jpg
Bron: www.dome.co.jp

Grootste verschil met de Dome S101 (LMP900 klasse) is de cockpit van de "bijrijder" en de achtervleugel.

Op deze (http://www.dome.co.jp/news/news0419.html) pagina vind je een "Child dream project" van Dome, namelijk de S102 Coupe (=GTP klasse) (Zie deze (http://world.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?url=http%3A%2F%2Fwww.dome.co.jp% 2Fnews%2Fnews0419.html&lp=ja_en) pagina voor vertaling).

fish88
13-02-2005, 20:37
wow mooie dome. gaat Racing for holland die wagen trouwens inzetten?

ik hoor ook berichten van een engels forum dat barron conner racing 2 maserati's mc-12 gaat inzetten en ze worden ook gekoppeld aan een LMP1 project met dome

hier de nieuwe livery van RFH
http://img231.exs.cx/img231/2835/rfh16ag.th.jpg (http://img231.exs.cx/my.php?loc=img231&image=rfh16ag.jpg)
http://img231.exs.cx/img231/6036/rfh35ja.th.jpg (http://img231.exs.cx/my.php?loc=img231&image=rfh35ja.jpg)

FIRE
13-02-2005, 21:20
Originally posted by fish88
wow mooie dome. gaat Racing for holland die wagen trouwens inzetten?
Nee RfH gaat de huidige wagen(s) inzetten. De Hybride Dome wordt ingezet door Jim Gainer.

ik hoor ook berichten van een engels forum dat barron conner racing 2 maserati's mc-12 gaat inzetten en ze worden ook gekoppeld aan een LMP1 project met dome

Enige tijd geleden ging inderdaad het gerucht dat ze met een Maserati aan de start zouden staan, echter de laatste tijd heb ik daar niks meer over gehoord. Denk dat we BC komend seizoen niet aan de start zullen zien. Misschien dat team-eigenaar John Bosch voor RfH uit zal komen tijdens Le Mans.

Trouwens welkom op het forum.

Mark
14-02-2005, 18:30

Alex Caffi heeft bekend gemaakt dat hij van plan is om van start te gaan met de "Promec" (http://www.alexcaffi.com/galleria_jpg/Promec-Peugeot-2003.jpg). Deze LMP-wagen heeft naar ik meen ooit eens race gereden in 2003 om daarna wegens het welbekende gebrek aan bepaalde midddelen een jaartje in de schuur te staan.

Het team dat deze wagen gaat inzetten is het voormalig Euro3000 team GP Racing. Caffi zal een van de piloten zijn. GP richt zijn blik alleen op de LMES wedstrijden. Dus het plan van Caffi is waarheid geworden. Wederom nieuws van www.racingworld.it ;)

Raceboy
15-02-2005, 12:39
Lister gaat dan toch geen 2005 model bouwen van zijn LMP1. Ze gaan nog een jaartje door met de oude om dan in 2006 met een compleet nieuwe en aan de nieuwe regels aangepaste LMP te komen.

gwyllion
15-02-2005, 14:17
Lister gaat dan toch geen 2005 model bouwen van zijn LMP1. Ze gaan nog een jaartje door met de oude om dan in 2006 met een compleet nieuwe en aan de nieuwe regels aangepaste LMP te komen.
Dus nog de oude die aan LMP900 regels voldoet en geen hybride LMP1? Dezelfde piste dus als de Audi R8 en de RfH Dome S101.

gwyllion
15-02-2005, 14:20
In lees op het 10/10 forum dat in de nieuwe Autosport zou staan dat Arena met een Zytek bestuurd door Steffan Johannson, Guy Smith en Seji Ara aan Le Mans zou willen deelnemen.

Jan
15-02-2005, 14:22

Uit welke welingelichte bron heb je dit nieuws Race?

Als je de officiële Lister webstek erop naslaat zou je haast tot de conclusie moeten komen dat ze nog dit jaar met die nieuwe LMP1 voor de dag zouden komen, er is alleszins nergens sprake van dat ze met de oude nog een jaartje zouden doorgaan (al dan niet hybride).

Ik geloof echter nooit dat ze dat in zo'n korte tijd (de eerste LMES race is immers reeds op 17 april) die nieuwe bolide raceklaar kunnen hebben.

jan

gwyllion
15-02-2005, 14:35
Originally posted by jan
Uit welke welingelichte bron heb je dit nieuws Race?
Ik veronderstel Autosport van deze week omdat raceboy in bulk nieuwtjes daaruit op het forum gegooid heeft ;)

Het lijkt mij inderdaad stom (weggegooid geld en tijd) om snel een hybride versie te ontwikkelen, waarmee maar kort geraced kan worden. Lister kan beter middelen gebruiken om een nieuwe LMP1 wagen te ontwikkelen.

Jan
15-02-2005, 14:47
Ik veronderstel Autosport van deze week omdat raceboy in bulk nieuwtjes daaruit op het forum gegooid heeft ;)

Het lijkt mij inderdaad stom (weggegooid geld en tijd) om snel een hybride versie te ontwikkelen, waarmee maar kort geraced kan worden. Lister kan beter middelen gebruiken om een nieuwe LMP1 wagen te ontwikkelen.

Akkoord, maar de eigenlijke vraag is, welke Lister zien we in 2005 aan de start van LMES en LM: de oude LMP900 of reeds de nieuwe LMP1 zoals Lister zelf laat uitschijnen (hoe ongeloofwaardig het ook mag zijn)?

jan

Raceboy
15-02-2005, 14:51
Originally posted by jan
Akkoord, maar de eigenlijke vraag is, welke Lister zien we in 2005 aan de start van LMES en LM: de oude LMP900 of reeds de nieuwe LMP1 zoals Lister zelf laat uitschijnen (hoe ongeloofwaardig het ook mag zijn)?

jan

de oude. Er is nooit echt sprake geweest van een totaal nieuwe voor 2005. degene die ze bedoelen op de site was een 2004 model aangepast aan de nieuwe reglementen. Dat gaan ze dus niet doen. Ze nemen gewoon de penalties die oude LMP1's krijgen dit jaar.

gwyllion
15-02-2005, 14:56
de oude. Er is nooit echt sprake geweest van een totaal nieuwe voor 2005. degene die ze bedoelen op de site was een 2004 model aangepast aan de nieuwe reglementen. Dat gaan ze dus niet doen. Ze nemen gewoon de penalties die oude LMP1's krijgen dit jaar.
Idem voor Audis en RfH Dome. 50 kg extra (min 950 kg dus) en kleinere restrictors (wat ongeveer 50 pk minder zou betekenen).

Jan
15-02-2005, 15:31
OK, dan gaan we er voorlopig niet van wakker liggen ;)

jan

Thomaske
16-02-2005, 16:34
Ik zit met een vraag. Ik heb vandaag nog eens de eerste 2uur van de 24Uren van LeMans 2003 boven gehaald en hierop is te zien dat Biela met zijn Audi R8 zonder benzine valt.

Normaal gezien mag een piloot gereedschap mee aan boord nemen maar ook benzine? Want dit zal zulke problemen in de toekomst oplossen.

Mvg

FIRE
16-02-2005, 17:17
Ik denk niet dat het toegestaan is om extra benzine mee te nemen omdat men een maximale tankinhoud heeft. Bovendien kan men voorkomen dat men droog komt te staan door op tijd naar binnen te gaan., bij mechanische problemen ligt dit anders

Raceboy
16-02-2005, 17:23
En waarin zout ge dat meenemen ? een jerrycanneke? lekker veilig:rolleyes: Als ze bij audi UK wat slimmer waren dan hadden ze de wagen binnen geroepen wanneer het fuel lampke begon te flikkeren.

Thomaske
16-02-2005, 17:25
Ik dacht aan een reserve bak van een paar liter om nog één ronde verder te kunnen gaan. MAAR als deze werkelijk gebruikt moet worden, komt er een sanctie op. Zo kunnen we geen topteams verliezen die een stommiteit hebben begaan.

Maar nu traag ON TOPIC

Mvg

FIRE
16-02-2005, 17:26
En waarin zout ge dat meenemen ? een jerrycanneke? lekker veilig:rolleyes: Als ze bij audi UK wat slimmer waren dan hadden ze de wagen binnen geroepen wanneer het fuel lampke begon te flikkeren.
Volgens Biela werd hij gehinderd. ;)

Gounon en Ortelli zijn 2 van de 3 rijders van Oreca tijdens Le Mans.
http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=715&Itemid=2

Thomaske
16-02-2005, 17:29
Racingworld.be en Pitstop.tv bevestigen dit nieuws ook.

Mvg

Pascal
17-02-2005, 02:47
Een dikke fout van Biela, dat is wat er toen gebeurde, als je het mij vraagt. Al geeft geen enkele piloot dit graag toe. Men weet quasi tot op de meter hoe ver men met een tank kan rijden. Indien hij gehinderd werd en niet binnen kon rijden was het de boodschap om gas terug te nemen om alsnog de pitlane te kunnen binnenrijden ipv een rondje langer proberen te rijden. Maar dat is natuurlijk ieder zijn mening...

En wat betreft benzine extra mee te nemen denk ik dat alle antwoorden al gegeven zij. Veiligheid, reglement wat betreft tankinhoud... :no:

C U

Raceboy
22-02-2005, 21:38
RML heeft ook een nieuw speeltje

RML will enter this year's Le Mans Endurance Series and Le Mans 24 Hours in the P2 category in a brand new MG Lola.

The driver line-up for the LMES will include Tommy Erdos and Mike Newton who will be joined by an, as yet, unnamed third driver for the Le Mans 24 hours.

Werner333
22-02-2005, 21:54
Pers release van Lola:

The all-new Lola B05/40 LMP2 sportscar ran for the first time this afternoon at a wintry Silverstone, opening a brand new era of global sportscar racing as the first LMP2 sportscar by a major manufacturer completed its initial shakedown laps in the hands of customer team RML Group.

Continuing a long and successful history in sportscar racing the B05/40 is now set to make its debut at the famous Sebring 12 Hours next month, a race that has seen recent class victories for the Huntingdon marque, which has a legacy of success in endurance racing, from the iconic Lola T70 to the more recent B01/60 LMP675 car.

Designed to the new ACO regulations the distinctive new car was driven by RML racers Mike Newton and Tommy Erdos on the Silverstone Stowe circuit.

RML will enter this year’s LMES and Le Mans 24 Hours in the LMP2 category in the new car which receive support from the AD Group. RML will race the car as an EX264 and power will be provided by an MG normally aspirated 3,400 cc V8 engine and the car will run on Michelin tyres.

The driver line-up for the LMES will include Tommy Erdos and Mike Newton who will be joined by an, as yet, unnamed third driver for the Le Mans 24 hours.

Lola Cars International chairman Martin Birrane, himself an enthusiastic sportscar racer, said of the new model. “The LMP2 car is the 5th sportscar project since my ownership of Lola began in 1997. It is a striking new car that I and everyone at Lola expect to continue the winning ways of the company and showcase the continuing technical excellence of Lola from its composite and aerodynamic capabilities to it’s second to none design team. ”

The B05/40 is a state of the art and customer friendly design that has seen over 260 hours in the on-site Lola windtunnel. Work began on the design of the car in early summer 2004 and Lola believe that the B05/40 is not only a sound commercially viable project for their customers but will also be, in time, the basis for an all out attack on an overall win at Le Mans, as the car can be adapted to LMP1 regulations.

Four of the B05/40 chassis have already been sold to customers and more of the distinctive Lola’s are set to be built during the year for teams to compete in the American Le Mans Series and the Le Mans Endurance Series as well as the jewel in the sportscar crown – the Le Mans 24 Hours.

Technically the B05/40 has been built to race with any of the currently available sportscar engines. Of the first four Lola customers there are three units powering the cars. These are the Judd 3.4 litre V8, the four cylinder AER 2 litre turbo and the Nicholson McLaren V8 engine. Lola have refined and evolved the six-speed paddle shift gearbox, which now fits in to a separate main case and bell housing.

The B05/40 also boasts a large range in aerodynamic adaptability with an array of wing assembly’s available for customers to race at a variety of circuits. The car also features two starter motors and a double battery system that will mean failsafe getaways from pit starts.

Lola customers now begin an intensive pre-Sebring testing schedule as well as preparation for the ALMS and LMES series. Lola engineering support will be at trackside as the B05/40 races to add more silverware to the already impressive results that previous Lola sportscar models have acquired in the past.

http://users.pandora.be/werner333/pics/lola01.jpg
http://users.pandora.be/werner333/pics/lola02.jpg

vandijk
23-02-2005, 15:49
De officiale entry list: http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=722&Itemid=2

Geen Audi, geen Nasamax, Lister voorlopig 1 race en veel meer (50 auto's iig)

gwyllion
23-02-2005, 15:51
Het persbericht van ALMS hierover: Maserati MC12 to compete in 2005 American Le Mans Series (http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?NewsID=831)

Er staat heel wat uitleg in over de beperkingen die opgelegd worden. Enkele fragmenten:
Because the MC12 race car complies with the FIA's homologation but not with the ACO's homologation requirements, it will not be eligible for points in any of the American Le Mans Series championships, including the driver and team championships which run under the ACO regulations. The car will also not be eligible for any other races run under the ACO regulations.

While the FIA homologation has not yet been finalized, IMSA has specified several requirements in addition to those currently envisioned by the FIA, including some changes to the bodywork. Because the FIA and the ACO regulations have become generally parallel in 2005, the race car complies with the ACO regulations in general terms with two specific exceptions. The car, as it will be permitted by IMSA, is 66 mm (2.598 inches) wider than the 2000mm (78.74 inches) permitted in the ACO regulations. The car was originally built to the 2004 FIA specification which included a 2100mm (82.68in) maximum width and Maserati has been forced to request a waiver for this requirement to run in 2005. The waiver process generally indicates that some performance penalty be applied to compensate for any performance gain.

The Maserati MC12 road car is longer than the 5000mm (196.85in) permitted in the regulations. While Maserati has been able to shorten the race car to the required length, full ACO homologation would require Maserati to shorten the length proportionally from both the front and rear overhang, which for 2005, Maserati has not been able to accomplish. This is not a requirement for FIA competition.

Both the ACO and the FIA have recently included regulations that provide for the control of performance of the cars in the GT1 category so that they fall within a specified performance envelope. IMSA has worked extensively with both organizations in order to develop a system of controls that will be applied to the MC12, a first for ALMS competition.

gwyllion
23-02-2005, 16:33
Naast G-Force racing (met Courage C65 Judd) doen een 2de Belgisch team mee met het volledige LMES seizoen: Gordon Team met een Porsche 911 GT3 RSR en Yves Lambert en Christian Lefort als piloten.

Scapa
28-02-2005, 21:01
:eek:

Contre toute attente, notre compatriote Didier Theys participera à l'intégralité de la Le Mans Endurance Series, à l'une ou l'autre épreuve de l'American Le Mans Series, sans oublier le sommet de la saison, les 24 Heures du Mans, au volant de la Dallara à moteur Nissan V6 Bi-Turbo engagée par le Rollcentre Racing du Britannique Martin Short.

bron: turbomagazine.be

Jan
04-03-2005, 11:25
En we mogen nog meer "Belgen" verwachten in Le Mans: Val Hillebrand zal aantreden bij het al even Belgische G-Force. Zijn streefdoel is de strijd aan te gaan met de LMP1 wagens in een LMP2. Ja, een mens mag ambitieus zijn hé ;)

Een ietsje belangrijker nieuws komt toch wel van Creation Autosportif die erin gelukt zijn Andy Wallace aan de haak te slaan voor de 24 u van Le Mans. In combinatie met JCW en Minassian mogen we wel eens vuurwerk verwachten van de DBA Judd.

Alweer een reden om naar Le Mans te gaan :D

De bon: www.planetlemans.com

jan

FIRE
04-03-2005, 11:51
Dat Hillebrand naar G-Force zou gaan was toch al bekend?

En Creation heeft met Wallace inderdaad een topper binnengehaald.

Van www.autosport.be mbt entrylist Spa:

Daarnaast noteren we ook twee Dome’s (die van Lammers en een tweede die rechtstreeks uit Japan komt),
Volgens mij is dit fout, zoals het er nu naar uitziet gaat Lammers niet deelnemen aan Spa. Met de Japanse Dome wordt die van Jim Gainer bedoeld.

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4667

Mistery
04-03-2005, 13:32
Zo meldt hetzelfde artikel ook dat de bemanning van de G-Force Courage C65 bestaat uit Loïc Deman, Val Hillebrand en Sylvie Delcour. Met betrekking tot Sylvie Delcour kan ik jullie zeggen dat de jongedame niet met deze wagen aan de start van de 1000km van Spa zal verschijnen, dat stond zelfs al een tijdje vast.

Inhoudelijke fouten in deze tekst zijn echter niet te wijten aan de website (Autosport.be) die de tekst bracht, doch wel aan de persdienst van deze wedstrijd, die de foutieve informatie heeft verstrekt. Het verspreiden van foutieve, niet up-to-date of dubieuze informatie door organisatoren lijkt wel een sport geworden te zijn. (Remember FIA GT enkele dagen geleden... ;) )

FIRE
04-03-2005, 14:51
Toch vind ik het enigzins slordig van zo'n website.

gwyllion
08-03-2005, 16:51
Morgen (9 maart) zou de Oreca Audi voorgesteld worden aan de pers. Ik ben benieuwd.

Bramzel
08-03-2005, 17:04
(Remember FIA GT enkele dagen geleden... ;) )

Neem aan dat je de GLPK bevestiging bedoelt. Moet je me toch even uitleggen waarom dat slordig is van FIAGT.com als Hezemans zelf telefonisch bevestiging geeft. Is het dan niet slordig van Hezemans/GLPK? Beetje flauw om de voortdurende tegenspraak binnen het Corvette kamp op fiagt.com af te schuiven.

gwyllion
10-03-2005, 01:11
Morgen (9 maart) zou de Oreca Audi voorgesteld worden aan de pers. Ik ben benieuwd.
De volledige line up voor Le Mans is bekend.
http://www.galaxie-f1.com/images/contenu/1836_0

gwyllion
10-03-2005, 11:28
De volledige line up voor Le Mans is bekend.
http://www.galaxie-f1.com/images/contenu/1836_0
Foto's van de wagen: http://jmugnier.club.fr/Audi%20Oreca/Page.html
Extreem Frans getint :rolleyes:

Scapa
10-03-2005, 12:15
Het is dan ook Audi France dat een stuk betaalt. Kijk naar de BMW van Priaulx... Niet lelijk maar ik begin die auto zowat moe te worden :D

gwyllion
15-03-2005, 14:59
De Oreca Audi R8 zal alle LMES races rijden :applaus:
bron: infocourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=812&&thold=0)

vandijk
15-03-2005, 20:49
en de C5-R van GLPK-Carsport iig Spa!

fish88
15-03-2005, 22:03
die belgen en hezemans hebben aardig wat ervaring daar dus hopeijk een klasse overwinning daar. die corvette is wel betrouwbaar zoals gebleken vorig jaar le mans

Scapa
16-03-2005, 11:55
Foto's van de presentatie van de Courages van Belmondo op www.virages.net

Niet echt mooi maar ze hebben wel een budget om met 2 wagens te rijden en dat is toch het allebelangrijkste. ;) Gulf, Ford, XBOX,... Ze kiezen in tegenstelling tot andere teams die met deze wagen rijden dit jaar voor Michelin.

Mark
16-03-2005, 14:00

Niet echt mooi maar ze hebben wel een budget om met 2 wagens te rijden en dat is toch het allebelangrijkste. ;) Gulf, Ford, XBOX,... .

Plus twee Vipers voor het gehele LMES 2005 die een aardig centje opbrengen ;)

A.J.
16-03-2005, 14:03
de lelijkste GULF wagen (wat decoratie betreft) tot nu toe vind ik

Scapa
16-03-2005, 14:07
Originally posted by A.J.
de lelijkste GULF wagen (wat decoratie betreft) tot nu toe vind ik

Inderdaad. Normaal heeft Gulf de exclusiviteit op de wagen of toch bijna. Nu zijn er verschillende sponsors die ook hun kleuren op de wagen willen zien met deze warboel tot gevolg.

FIRE
16-03-2005, 14:15
Foto's van de presentatie van de Courages van Belmondo op www.virages.net

Niet echt mooi maar ze hebben wel een budget om met 2 wagens te rijden en dat is toch het allebelangrijkste. ;) Gulf, Ford, XBOX,... Ze kiezen in tegenstelling tot andere teams die met deze wagen rijden dit jaar voor Michelin.
Doet me wat denken aan de Pescarolo van 1 of 2 jaar terug of de Benetton F1 wagen uit '94.

En zoals AJ al zegt de lelijkste Gulf wagen. Ben het met Scapa eens dat dat vooral door de verschillende sponsoren komt. Wel goed om te zien dat grote Ford logo, hoop dat dit uitgroeit tot een fabrieks Ford in LMP1.....(whisfull thinking)

Scapa
23-03-2005, 11:37
De Gordon Porsche heeft zopas z'n voorstelling gehad. Programma wordt LMES+ 24u Spa+ 24u Zolder. Benieuwd of Ugeux nog derde piloot is dit jaar. :D

FIRE
24-03-2005, 19:23
De lijst met 50 geinviteerden:

http://www.lemans.org/univers_sport/24hauto/live/pages/liste_jtest_gb.html

Jan
25-03-2005, 09:59
Gelukkig moeten we dit jaar niet gespannen afwachten hoeveel WR's er uiteindelijk mogen deelnemen, tenzij ze zelf forfait geven natuurlijk :D

Gérard en Rachel, one happy couple :D

jan

fish88
25-03-2005, 14:10
maar 1 spyker en maar 1 racing for holland wagen :( . hopelijk krijgen ze nog toestemming voor een 2de wagen's hoophet vooral voor racing for holland

Scapa
25-03-2005, 14:32
maar 1 spyker en maar 1 racing for holland wagen :( . hopelijk krijgen ze nog toestemming voor een 2de wagen's hoophet vooral voor racing for holland

Ze mogen al van geluk spreken dat ze allebei 1 entry hebben. RfH verdient het bvb allesbehalve!

gwyllion
25-03-2005, 14:48
Ik vind dat Spyker en Racing for Holland het niet verdienen om 1 entry te hebben en daarenboven nog eens op de reserve lijst te staan; Lammers neemt aan geen enkele wedstrijd deel buiten Le Mans en de Spyker lijkt gedoemd om de finish niet te halen (tenzij ze een berg testwerk kunnen doen tussen Sebring en Le Mans).

Ik (en vele anderen) vind dat LNT het echt wel verdient om met 2 TVRs deel te nemen. Zij staan nog niet eens op de reserve lijst :frusty: Om maar te zwijgen van het feit dat de fabrieks Zytek niet geselecteerd is.

fish88
25-03-2005, 15:03
racing for holland heeft niet meer genoeg geld zoals in 2003 toen ze nog lmes kampioen werden. en spyker die komt er wel na een tijdje. gaat barron conner eigenlijk niets meer dit jaar doen. want is wel raar dat ze die 575 maar 1 jaar gebruiken

Buzzbomb
25-03-2005, 15:04
Ik vind dat Spyker en Racing for Holland het niet verdienen om 1 entry te hebben en daarenboven nog eens op de reserve lijst te staan;

Sterke woorden daar :(

Ik ben het wel met je eens dat een tweede entry voor RFH iets te veel van het goede is. Maar die ene verdienen ze zeker wel, ze komen altijd met een mooi verzorgde en rappe outfit daar de afgelopen jaren.

En wat betreft die Spyker, wat varieteit in het GT2 veld is altijd welkom.

Scapa
25-03-2005, 15:23
Originally posted by Buzzbomb
Sterke woorden daar :( triest.

Ik ben het wel met je eens dat een tweede entry voor RFH iets te veel van het goede is. Maar die ene verdienen ze zeker wel, ze komen altijd met een mooi verzorgde en rappe outfit daar de afgelopen jaren.

Als ik moet kiezen tussen RfH en het FABRIEKS Zytek team weet ik het toch wel. De Nederlanders hebben dit jaar serieus geluk gehad. Er zijn teams die het 10x zo hard verdienen!

Buzzbomb
25-03-2005, 15:40
Dan snap ik eerder niet waarom die Jota Zytek erop staat ipv. de Fabrieks Zytek, heeft die Jota zoveel pace laten zien afgelopen jaar?

Maar goed, die fabrieks Zytek verdient zeker een plaats op de grid. Ik zie nu dat ie nog geeneens bij de reserves staat... vreemd.

marcel
25-03-2005, 15:55

daar ben ik mee akkoord, maar als ge ziet wat Spyker in Sebring heeft gepresteerd, en dan nog rekening houdt dat ze waarchijnlijk niet echt gaan testen voor Le Mans...

Jan
25-03-2005, 15:58
Voor wat het waard is, enkele bedenkingen voor de vuist weg:

* Waarom geen Lister Storm LMP, die verdient wat mij betreft toch nog 1 kans, zeker ook omdat hij in 2004 aan het LMES kampioenschap heeft deelgenomen in tegenstelling tot RfH.
* De officiële Zytek had er best wel bijgemogen, al was het maar om de druk op Audi wat te vergroten. Liever drie verschillende teams met 1 Zytek dan meerdere teams met twee entries (Dallara, Champion, Belmondo, Intersport, Pescarolo, WR :rolleyes: ......). Ok, voor jullie beginnen te schieten, ik weet ook wel dat als je slechts 1 entry per team toelaat je nooit aan 50 wagens komt.
* Een beetje verrassend: alweer géén GNM Saleen (heeft nog een waterkansje bij de reserven)
* Geen PK Sport of Choroq of Freisinger Porsche dit jaar?
* Een overdaad aan Courages in LMP2, weliswaar met een variëteit aan motoren.
* 1 Spyker en 1 RfH zou inderdaad al volstaan om wat kleur te geven aan het geheel (maar daar is dan ook alles mee gezegd).

Zoals steeds, het selectiecomité van de ACO is onberekenbaar, maar op een manier draagt dat net bij tot de charme van LM.

jan

Buzzbomb
25-03-2005, 16:16
Originally posted by jan
Zoals steeds, het selectiecomité van de ACO is onberekenbaar, maar op een manier draagt dat net bij tot de charme van LM.
jan

Genoeg gratis publiciteit door de discussies in ieder geval! :)

Scapa
25-03-2005, 16:51
Dan snap ik eerder niet waarom die Jota Zytek erop staat ipv. de Fabrieks Zytek, heeft die Jota zoveel pace laten zien afgelopen jaar?

Maar goed, die fabrieks Zytek verdient zeker een plaats op de grid. Ik zie nu dat ie nog geeneens bij de reserves staat... vreemd.

Zij hebben wel een volledig LMES seizoen gereden vorig jaar en zijn ook dit jaar weer van de partij. Kan RfH niet zeggen ;)

Freisinger is er niet bij omdat die een sabbatjaar nemen.

Jet
25-03-2005, 17:45
Als ik moet kiezen tussen RfH en het FABRIEKS Zytek team weet ik het toch wel. De Nederlanders hebben dit jaar serieus geluk gehad. Er zijn teams die het 10x zo hard verdienen!

Niet alleen de Nederlanders lijkt me, gezien de deelname van G-force/de Bokkenrijders.

Scapa
25-03-2005, 17:50
Originally posted by Jet
Niet alleen de Nederlanders lijkt me, gezien de deelname van G-force.

Die hebben vorig jaar LMES gereden en ook dit jaar doen ze dat. Waar was RfH vorig jaar en dit jaar?

fish88
25-03-2005, 18:05
de belgen kunnen er gewoon niet tegen dat de nederlanders een paar wagens in lemans hebben rijden :D in tegenstelling tot hun g-force met 1 wagen

Jet
25-03-2005, 18:14
Vergeet niet dat Jan een indrukwekkende staat van dienst heeft op Le Mans en dat Spyker een fabrieksdeelname is.

vandijk
25-03-2005, 18:22
Daarnaast brengt de Nederlandse deelname enorm veel Hollandse fans naar Le Mans en kijkt de ACO mogelijk naar historie van het team en haar lange termijn planing (dus 2006-8).

Racing for Holland verdiend het om in juni op de grid te staan.

Wat betrefd Spyker; die genereren enorm veel media aandacht met hun uitzonderlijke wagen en is het dus een simple keuze voor de ACO.

Mark
25-03-2005, 18:38
Originally posted by Jet
Vergeet niet dat Jan een indrukwekkende staat van dienst heeft op Le Mans en dat Spyker een fabrieksdeelname is.

Spyker een fabrieksdeelname? Humor, Spyker is niet meer dan een assemblage-bedrijf. De eerste deelname van Spyker aan Le Mans was een blammage. Ook voor dit jaar verwacht ik zo goed als niets van het Spyker-programma. Met één voorbereidingsrace ,wat in feite niet meer dan een veredelde roll-out is geweest, en wat eenvoudige testen ontwikkel je geen wagen voor een 24-uurs race. Maar dat schijnt nouveau riche Victor Muller niet te begrijpen ;) Ze zullen bij Spyker eerst eens moeten leren lopen voordat ze gaan rennen.

Lammers? Goeie gozer maar zeer zeker niet het beste team in de afgelopen jaren. Dan bedoel ik niet alleen het sportieve vlak, op het zakelijke vlak beschikt Lammers niet over dezelfde capaciteiten die hij als rijder heeft. In de afgelopen twee jaar heeft Lammers niet kunnen overtuigen als team-eigenaar, er zijn andere teams die in die periode meer hebben laten zien. 1 wagen voor RfH is meer dan zat.

gwyllion
25-03-2005, 19:11
Ik vind dat Spyker en Racing for Holland het niet verdienen om 1 entry te hebben en daarenboven nog eens op de reserve lijst te staan; Lammers neemt aan geen enkele wedstrijd deel buiten Le Mans en de Spyker lijkt gedoemd om de finish niet te halen (tenzij ze een berg testwerk kunnen doen tussen Sebring en Le Mans).
Om alle verwarring weg te nemen: ik bedoel dat Spyker en RfH 1 entry verdienen, maar totaal niet dat ze nog eens met een 2de wagen op de reservelijst staan. Andere teams die nu zelfs niet op de reserve lijst staan (LNT, Lister, fabrieks Zytek) verdienen het een stuk meer...

Mistery
25-03-2005, 19:28
Vandaag ergens het gerucht opgevangen dat Marc Goossens in onderhandeling is met Courage Competition voor de tweede C60H in Le Mans...

FIRE
25-03-2005, 20:20
Ik heb de lijst vergeleken met de Mariantic lijst (http://www.mariantic.co.uk/lmp/lemans.asp) en kom tot onderstaande conclusies.

P1 klasse
In deze lijst geen teams die er niet in thuis horen, enige die ik mis zijn de Essex Invest-Zytek en de Lister. Kan het zijn dat deze teams zich terug hebben getrokken?
Naar mijn mening heeft RfH wel recht op 1 entry. Ze nemen weliswaar niet deel aan het LMES maar ze hebben wel bewezen dat ze een competatieve en redelijke betrouwbare wagen op het circuit zetten. De Zytek is bijvoorbeeld erg snel maar nog niet erg betrouwbaar gebleken.

P2 klasse
Geen verassingen (of het niet uitnodigen van de Binnie-Lola?). Overigens zou 1 WR wagen naar mijn mening voldoende zijn.
Helaas waarschijnlijk wel weer veel uitvallers ivm gebrekkige betrouwbaarheid van deze wagens.
Al die verschillende fabrikanten (Pilbeam, WR, Courage, Lola en Lucchini) is leuk om te zien. Is dit de Europese variant van de Daytona Prototypes? ;)

GT1 klasse
Ik mis de Graham Nash Saleen (maar 6e reserve, is ACO bang voor de slechte betrouwbaarheid van de Saleen?), verder geen verassingen. Kan een mooie race worden met de Ferrari 550's, Corvette's en de reeds snelle en betrouwbare Aston Martin's.

GT2 klasse
Bij voorbaat staat een Porsche overwinning vast, hoop dat de Ferrari 360's en Panoz Elan's in het begin wat tegenstand kunnen bieden. De TVR en Spyker zorgen verder voor wat diversiteit. Begrijp van velen dat Team LNT een entry gehad zou moeten hebben (heb dit team niet gevolgd, kan er dus niet over oordelen). Waarom Spyker een entry gekregen heeft? Misschien vind de ACO het leuk dat ze kunnen vermelden dat er een x-aantal fabrieksteams deelnemen.

Overigens vergelijking tussen snelste rondetijd van TVR en Spyker tijdens Sebring race:
41 GT2 M.Hynes/P.Pearce/R.Dean - best time: 2:09.467 (TVR 400R)
40 GT2 L.Tomilson/W.Hughes/J.Kane - best time: 2:08.246 (TVR 400R)
48 GT2 T.Coronel/M.Goossens/D.Crevels - best time: 2:08.588 (Spyker C-8 Spyker GT2 R).
Weet echter niet of dit de normale rondetijden zijn van beide wagens of dat dit een eenmalige snelle tijd van de Spyker is.

Reserves
De tweede RfH Dome en Spyker zijn misschien teveel van het goede, zeker omdat LNT, Lister en Essex Invest-Zytek helemaal niet op de lijst staan. De Graham Nash Saleen staat naar mijn mening te laag.

In ieder geval heeft de ACO een betere lijst afgeleverd dan vorig jaar en de discussie zal een stuk minder zijn. Ook denk ik dat er niet veel of misschien wel helemaal geen afvallers zijn, dus de reserve wagens geef ik weinig hoop.

Brecht
29-03-2005, 22:16
Een spyker op de inschrijvingslijst voor de 1000 km van Spa

BRON : Planetlemans.com

Greetzz.. Corvetteboy

gwyllion
29-03-2005, 23:10
Een spyker op de inschrijvingslijst voor de 1000 km van Spa

BRON : Planetlemans.com
Fijn.

Mark
29-03-2005, 23:41
Marc Sluszny has joined the home team for les 24 Heures du Mans 2005. Sluszny, of Antwerp, Belgium, will drive the Luc Alphand Aventures Porsche 911 GT3 RS with fellow adventurer Luc Alphand of Le Mans, France.

Sluszny is halfway to his goal of driving in the world's major 24-hour races, with finishes in the 24 Uren van Zolder and 24 Hours of Spa (both Belgium) and the Rolex 24 At Daytona (USA). He'll add the Nürburgring 24 Hour Race (Germany) and les 24 Heures du Mans (France) this summer, followed by the next Bathurst 24-Hour Race (Australia).

www.lmsr.net

Die heeft dus geen budgetproblemen ;)

fish88
30-03-2005, 17:08
spyker moet dit gewoon als een testjaar zien met deze wagen. maar ik denk (hoop) dat ze in 2006 wel wat beter gaan doen. maar wel jammer dat ze die race gaan rijden met die slechte rijders. ze konden beter donny crevels en tom coronel inzetten :( maar dat zal wel aan geld gelegen hebben

fish88
31-03-2005, 08:31
http://www.lmsr.net/domeupdate.html de nieuwe dome heeft ook al getest

gwyllion
01-04-2005, 14:29
Vandaag beginnen de LMES testdagen. Infocourse.org heeft al heel wat mooie foto's van o.a. de DBA-Judd, Zytek, hybride Dome, Courage C60 H en hybride Pescarolo, ...
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=876&&thold=0
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=877&&thold=0

Volgens iemand op het 10/10 was de Pescarolo het snelste deze voormiddag.
Pescarolo quickest after the morning session from the Factory Zytek, Oreca Audi, Creation DBA, Jim Gainer Dome then the RML Lola. Courage C60H (looks beautiful!) had a few technical problems. Full details and times are on DSC.

gwyllion
01-04-2005, 14:33
6 snelste tijden van deze voormiddag:
Pescarolo 1:40.046
Works Zytek 1:40.764
Oreca Audi 1:41.736
Creation DBA Judd 1:42.076
Jim Gainer Dome 1:42.530
RML Lola 1:43.352

gwyllion
01-04-2005, 16:43
Foto's op speedpics.nl: http://www.speedpics.nl/pages/photos/?action=photos&category=0F1A31EEBB&subcategory=6E3B3B8534

fish88
01-04-2005, 19:00
playstation is aardig wat teams aan het sponseren :D

Brecht
01-04-2005, 21:26
Vraagje, een ticket voor de 1000 km. van Spa kost 25 Euro. Is deze kaart dan voor het heel het weekend?

Greetzz.. Corvetteboy

FIRE
01-04-2005, 21:36
Volgens diverse sites hebben Alex Job en Nasamax zich teruggetrokken voor Le Mans. Als dit waar is dan mogen T2M (Porsche, GT2, Vanina Ickx) en Larbre (Ferrari, GT1) mee doen.

fish88
02-04-2005, 00:31
nog 1 terugtrekking dan en dan mag racing for holland met de 2de wagen meedoen :D

Mistery
06-04-2005, 20:46
Goed nieuws, één van onze nationale 'leading ladies' zal toch kunnen aantreden in de de 1000 Km van Spa. We wensen alle succes toe aan Vanina Ickx !

Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/1944/

Sennake
06-04-2005, 22:25
Inderdaad, via de persdienst van de 1000 km ontving ik deze email :

Uitstekend nieuws, evenwel net te laat om nog mee te geven op de persconferentie van deze middag: Vanina Ickx had al gemeld dat ze op zoek was naar een goede auto voor de 1000 km van Spa. Die heeft ze nu gevonden: de dochter van de vroegere winnaar van de 1000 km komt inderdaad aan de start met een Dallara-Judd ingezet door het Britse team Rollcentre, dat vorig jaar in de 1000 km op een mooie vierde plaats reed maar de auto toen zag crashen op de Raidillon. Voor Vanina wordt dit het grote debuut met een LMP1-prototype van meer dan 700 pk. Normaal gezien wordt ze teamgenote van Didier Theys, die al door het team werd bevestigd. “Ik weet nog niet hoe de bemanningen worden samengesteld, maar ik weet wel dat ik met de Judd-motor rij”, vertelt Vanina, die met groot ongeduld uitkijkt naar deze nieuwe ervaring.

Bron : media.race@cybernet.be

Autofan
08-04-2005, 13:57
Heet van de naald: Markus Palttala gaat samen met Christian Lefort en Yves Lambert het Gordon team vervoegen in de Porsche 996 GT3-RSR :applaus:

Bron: Markus Palttala zelf.

Mr.Dallara
08-04-2005, 19:14
Heet van de naald: Markus Palttala gaat samen met Christian Lefort en Yves Lambert het Gordon team vervoegen in de Porsche 996 GT3-RSR :applaus:

Bron: Markus Palttala zelf.

Dit lijkt me wel een dream team! Lefort & Lambert zijn zeer constant en leveren vooral steeds het materiaal goed af in de pits. Daarentegen is Markus dan de man die wel eens het snelste race rondje en de snelste tijd op zaterdag zal rijden met de Gordon Posche denk ik.

Dit verklaart ineens ook de reden waarom Markus z'n samen werking met JJ stopzetten in de Mini-cup. Rijd hij enkel de 1000km van Spa of ook de andere 1000km racen met de Gordon Posche??

Autofan
08-04-2005, 19:46
Voorlopig zal Markus alleen de 1000 km van Spa rijden in LMES. Maar als het in zijn kalender uitkomt en als hij nog wordt gevraagd, zal hij klaar staan om te racen.

Autofan
08-04-2005, 19:49
even off topic: Markus kon de Belcar inderdaad heel moeilijk combineren met de Mini van JJ Motorsport. Hij stuurde me daarstraks nog een mail en daarin zei hij dat JJ Motorsport ook redelijk veel ging testen, waar hij niet alle tijd in kan steken.

vandijk
09-04-2005, 00:35
Volgens diverse sites hebben Alex Job en Nasamax zich teruggetrokken voor Le Mans. Als dit waar is dan mogen T2M (Porsche, GT2, Vanina Ickx) en Larbre (Ferrari, GT1) mee doen.

Nasamax is inmiddels officieel eruit. T2M erin...

gwyllion
13-04-2005, 21:16
Foto's van de Playstation Oreca Audi en Pescarolo livery: http://fr.playstation.com/news/newsStory.jhtml;jsessionid=BJ1JQ2Z0HAO0ACQSBLWR2RQ ?storyId=106660_fr_FR_NEWS&linktype=PC115

En het gerucht dat Sebastian Loeb een van de Pescarolo gaat besturen lijkt te kloppen...

Mistery
14-04-2005, 10:28
Gisterenavond werd Loeb inderdaad voorgesteld door het Pescarolo team. Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen.

bron: http://www.racingworld.be/nieuws/2011/

Mistery
14-04-2005, 10:30
En er is nog meer goed nieuws binnen de LMES kringen. Didier Theys treedt vanaf de wedstrijd in Monza aan met een Lola B05/40... Meer hierover op www.racingworld.be

Scapa
14-04-2005, 10:52
En er is nog meer goed nieuws binnen de LMES kringen. Didier Theys treedt vanaf de wedstrijd in Monza aan met een Lola B05/40... Meer hierover op www.racingworld.be

Ik vind het nogal een raar stuk aangezien Lista van Lienhard Sr. eigendom is... Theys dankt alles aan Fredy die op zijn beurt alles aan... zichzelf te danken heeft eigenlijk.

gwyllion
14-04-2005, 11:24
Gisterenavond werd Loeb inderdaad voorgesteld door het Pescarolo team. Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen.
Zo'n grote verrassing is dat natuurlijk ook weer niet. Het gerucht deed al een tijdje de ronden (zie dit artikel (http://www.lemans.maville.com/actu/Detail.asp?idDOC=208223&idCLA=53) dat van 26 maart dateert).

Het is nu nog de vraag hoe Loeb zijn verplicht aantal rondjes tijdens de Le Mans testdagen zal malen en tegelijk de rally van Turkije rijden.

gwyllion
14-04-2005, 11:28
Meer uitleg en foto's: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=921&&thold=0 en http://jmugnier.club.fr/Pr%E9sentation%20Pesca%202005/Page.html

De zijkant van de Oreca Audi ziet er ook een stuk beter uit: http://www.infoscourse.org/2005_Le_Mans/Playstation_2.jpg

gwyllion
14-04-2005, 11:40
Het is nu nog de vraag hoe Loeb zijn verplicht aantal rondjes tijdens de Le Mans testdagen zal malen en tegelijk de rally van Turkije rijden.
De Fransen hebben een creatieve oplossing hiervoor gevonden.
Le plus grand problème venait de l'obligation pour tout pilote novice de couvrir au minimum 10 tours du circuit manceau lors des Essais Préliminaires du 5 Juin. Or le même jour, en Turquie, Sébastien tentera d'imposer sa Citroën Xsara WRC... Grâce à Jacques Régis, président de la FFSA mais également de la comission WRC au sein de la FIA, Sébastien Loeb sera exempté de conférence de presse d'après-rallye afin de se rendre au plus vite en Sarthe, grâce à un Falcon 50 spécialement affrêté, et si tout va bien, Seb pourra boucler ses 10 tours...
bron: infoscourse.org

Scapa
14-04-2005, 12:38
Niet normaal... :crazy:

Integra
14-04-2005, 16:19

bron: http://www.racingworld.be/nieuws/2011/
Pescarolo rijdt niet MEER ;) met Courages ...
Van een C60 is dus ook geen sprake meer, al van vorig jaar niet meer ...
Yves Courage en Henri Pescarolo zijn toen beide hun eigen weg uit gegaan ...

Bart.Vandecavey
14-04-2005, 17:13

Waarom staat er dan letterlijk het volgende vermeld in de persmap van Pescarolo?

Châssis : Courage C60 monocoque carbone / nid d'abeille aluminium

bron: http://www.pescarolo.com/DP_2005.pdf

Integra
14-04-2005, 18:05
Waarom staat er dan letterlijk het volgende vermeld in de persmap van Pescarolo?

Châssis : Courage C60 monocoque carbone / nid d'abeille aluminium

bron: http://www.pescarolo.com/DP_2005.pdf
Omdat het chassis gebaseerd is op de Courage C60 van Yves Courage ...
Het chassis !
Er is meer dan alleen het chassis ...

[ I n t e g r a ] zegt:
The Pescarolo.

[ I n t e g r a ] zegt:
it isn't called C60 anymore, is it?

Old Bill, Currently Bald zegt:
No, because it was modified.

FIRE
14-04-2005, 18:37
De Pescarolo is inderdaad in de basis een Courage, echter de wagen is zodanig aangepast door Pescarolo (Andre de Constanze) dat de wagen gehomologeerd is als Pescarolo.

Mistery
14-04-2005, 18:48

Beste Integra,

Misschien moet je eens de moeite doen om het betreffende artikel naar behoren te lezen, want daar staat dus letterlijk in : "Pescarolo zet twee bolides in voor de race in de Sarthe. De wagens zijn gebouwd op basis van Courage C60 chassis en uitgerust met Judd V10 motoren." ;)