View Full Version : Gm Racing - Voorbereiding '05
GM RACING
17-12-2004, 19:04
Hello,
Omdat we een beetje werk gewoon zijn laten we jullie meegenieten (met nog te posten foto's door "selespeed") van de volledige ontmanteling van onze wagen..... dus we herbeginnen van nul !
Koetswerk is afgeschuurd tot blank metaal en onderkant, wielkasten, cockpit en motorcompartiment worden binnenkort gezandstraald.
Daarna wordt de kas gecontroleerd op scheuren en bijgelast waar nodig, ook gaan we nog wat overtollig materiaal verwijderen.
Dan gaat de kas naar de spuitcabine.
Daarna wordt de electrische bekabeling volledig hermaakt want we waren het "noorden" kwijt...... en dan maar hopen op een vlotte en verzorgde heropbouw, dit zal geen probleem zijn want "meganneke" heeft geen geheimen meer voor ons.
SELESPEED zal spoedig enkele foto's plaatsen op deze thread want ik kan da nie zo goe.
Doei
Luc
GM RACING
Selespeed
17-12-2004, 19:54
En hier zijn dan de beloofde foto's:
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/afgeschuurd11.jpg
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/afgeschuurd21.jpg
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/afgeschuurd31.jpg
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/afgeschuurd41.jpg
even een vraagje: als jullie er nu zoveel tijd insteken om de auto op en top te maken, waarom blijven jullie er dan niet nog even mee rijden? ik vermoed dat de wagen toch sneller zal worden op deze manier, en aangezien jullie toch redelijk goed meekonden met de rest (wanneer de wagen perfect reed uiteraard) lijkt het me onlogisch om er nu nog zoveel werk in te steken en er nog maar één jaar mee te rijden, niet?
Tenzij er natuurlijk andere factoren in het spel zijn hé ;)
Snap het niet goed,toen ik zaterdag voor de laatste maal dit jaar, ging werken aan de wagen heeft Luc mij de foto's getoond die hij naar Selespeed stuurde en de kwaliteit was heel goed.En hier kan je er niks van zien.....raar.
Mvg,Speedy.
Johan Lambregs
21-12-2004, 23:17
Hallo Gm racing,
Leuk om te zien hoe jullie werken aan de opbouw van de wagen Hou ons op de hoogte zou ik zegen.
Groetjes JOHAN
Ziet er op het moment geen racewagen meer uit. Maar daar gaat snel verandering in komen denk ik. Veel succes jongens.
Selespeed
23-12-2004, 19:30
Originally posted by Speedy
Snap het niet goed,toen ik zaterdag voor de laatste maal dit jaar, ging werken aan de wagen heeft Luc mij de foto's getoond die hij naar Selespeed stuurde en de kwaliteit was heel goed.En hier kan je er niks van zien.....raar.
Mvg,Speedy.
Foto's zijn nochthans duidelijk bij mij hoor :)
Natuurlijk hebben we de kwaliteit wat moeten naar beneden halen, de foto's moeten nog een beetje vriendelijk blijven voor de mensen zonder ADSL of Telenet ook :)
Het doet niemand goed hier 4 foto's van enkele Mb op te gooien, ik denk dat de meeste mensen ook met deze foto's goed zien waarover het gaat.
Ondertussen op een andere pc gekeken,en inderdaad,ze zijn duidelijk,blijkbaar was er een probleem met de pc-instellingen.Mijn excuses.
Mvg,Speedy.
scherm misschien is calibreren :-)
http://www.belgiumdigital.com/images/grijsstrip.gif
hier moet je alle verschillende grijstinten kunne zien, met een duidelijke overgang :-)
GM RACING
03-01-2005, 19:06
Hello Johan Lambregs,
Ja, waarom al dat werk?
De kas was op verschillende plaatsen aan laswerk toe..... scheurtjes enz... Wegens de vele transformaties moest er het één en ander verwijderd worden van overtollig materiaal.
Kortom de wagen oogde niet meer fris.
De electriciteit moest dringend onder handen genomen worden want niemands geraakte er nog uit wijs, dit als resultaat van 3 opeenvolgende tuners welke hun stempel erop gedrukt hebben..... alleen aan nutteloze bedrading winnen we naar schatting 1 kg.
Dit moet helaas normaal gezien gebeuren aan elke racewagen na pakweg 2 seizoenen, de kas takeld zienderogen af en dan ga je je vragen stellen waarom de vroegere rondetijden niet meer mogelijk zijn, het ligt helaas in deze details.
Doei
Luc
GM RACING
PS: Vanwege gans het team wensen wij langs deze weg alle racertjes en racefanaten een gelukkig en plezierig 2005 !!
GM RACING
03-01-2005, 19:15
Euh.... antwoord was voor Maarten bedoeld....
En ja principieel rijden we nog 2005 in de TC, maar wie weet, indien de resultaten super worden krijgen we terug de moed erin en gaan we toch verder, alles hangt ook een beetje af van de "spirit" van ons technisch team....want zonder die mensen geen race !
De wagen verkopen doe ik niet want ik krijg er nooit de réele waarde van terug... dus houden maar en er af en toe een sprintkoerske mee rijden (misschien Sprinters Cup??) ideale wagen ervoor !!!
(is altijd snel 1 ste uur :D )
Luc
GM RACING
Selespeed
14-01-2005, 20:20
Een kleine update met de voorlopige stand van zaken:
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/2005deel2a.jpg
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/2005deel2b.jpg
GM RACING
25-01-2005, 18:54
Voila,sé.. racertje zit in grondverf en de cockpit, motorcompartiment, onderkant en wielkassen zijn reeds in 't geel gespoten.
Morgen (woensdag 26/01) wordt de zwarte buitenkleur gespoten zodoende kunnen we zaterdag 29/01 volle gaaaaz beginnen aan een verzorgde opbouw.:gas:
Selespeed zal maandag of dinsdag enkele foto's posten van het spuitwerk en daarna volgen er stapsgewijs enkele opbouwfoto's op deze treath.
We zullen het mooi tijdig halen, enkel de nieuwe electrische leidingen zullen wat extra tijd in beslag nemen, maar dat komt in orde dank zij Patrick....
Doei
Luc
GM RACING
Véél succes Luc, ook voor het ganse team.
GM RACING
26-01-2005, 18:55
Thanks Iceman, ik wens jullie ook hetzelfde :)
Luc
Selespeed
30-01-2005, 13:07
Eindelijk heb ik terug wat tijd om foto's te tonen van de vooruitgang van de mégane.
Enkele foto's van de wagen in de grondlaag:
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/Grondlak1.jpg
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/Grondlak2.jpg
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/grondlak3.jpg
Selespeed
30-01-2005, 13:11
En aangezien jullie zo lang moesten wachten op nieuws, onmiddellijk een stapje verder.
De wagen die zijn zwarte jasje krijgt.
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/zwartelak1.jpg
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/zwartelak2.jpg
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/zwartelak3.jpg
Ondertussen zijn er afgelopen zaterdag reeds enkele onderdelen terug ingebouwd.Luc zal wel de nodige uitleg geven met eventueel bijhorende foto's vermoed ik.Stilaan zal het terug op een racewagen beginnen lijken,we doen ons best.
Greetz,Speedy.
Swel knap die combinatie... Zwart aan de buitenkant, geel aan de binnenkant !
Keep up the good work zou ik zo zeggen !!!
GM RACING
02-02-2005, 14:51
Hey Twisted,
Bedankt voor 't kompliment.
Gaan misschien lay-out buiten ook zo verrichten (geel & zwart) maar heb een beetje schrik op een "wesp" te trekken met mijn bolideke... en wespen zijn er al genoeg te Zolder op warme racedagen!
We gaan eerst computersimulaties maken van deze lay-out welke ik in m'n gedachten heb.
Voor het overige zijn we druk bezig aan de opbouw en 't kan héél vlug gaan want alles bestond reeds voorheen.
We zullen volgende week (maandag/dinsdag) enkele foto's posten van de vooruitgang.
Doei
Luc
GM RACING
'k wou dat we ook de tijd en tools hadden om e.e.a. zo grondig bij de roots aan te pakken . Knap werk Lucske ik zou U eens graag nen Alfa zo zien aanpakken .
GM RACING
07-02-2005, 14:27
Beste Bugalfa,
Na deze keer is het "sluss" en gedaan, ik heb vooraf afgesproken met ons technisch team dat dit de allerlaatste maal was dat de wagen zo grondig is herbegonnen, je moet weten dat dit reeds onze 3 de maal is !
En gelijk dat ik nogal telkens drastisch te werk gaat met verbeteringen en gewichtsafname is dat geene kado voor de mechaniekers.
Zodoende 'n Alfa zie ik helemaal niet zitten :D
We zullen binnenkort nog enkele foto's posten met de huidige stand van zaken.
Doei
Luc
GM RACING
Selespeed
09-02-2005, 19:12
The story continues:
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/electriciteit1.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/electriciteit2.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/electriciteit3.JPG
GM RACING
10-02-2005, 11:18
Bedankt Iceman :)
We zijn nog altijd bezig met de electriciteit, dit neemt veel tijd in beslag als je het grondig, goed en veilig wil maken, m'n moet bij elke stap 2 x nadenken om een toekomstige kortsluitingen te vermijden in een racesituatie, elke electriciteitsbundel wordt dus ommanteld met krimpgaine.
Voor de rest vliegen de weekjes voorbij en nu wordt het stilletjes aan tijd dat de grote delen op de wagen komen....maar bepaalde delen wachten nog op gezandstraald en daarna gespoten te worden.
We sturen foto's bij elke serieuze evolutie en tot ie af is met stickers en al.
Doei
Luc
GM RACING
Hopelijk krijg je de auto op tijd af. ;)
Thomaske
11-02-2005, 09:52
Normaal gezien gaat dat wel lukken hoor ICEMAN. Kijk maar naar vorig jaar. Toen hebben ze twee maal een verwittiging gekregen door te veel Db's maar ze stonden er toch terug met het juiste aantal Db's.
Mvg
GM RACING
11-02-2005, 10:31
Hey Thomaske en iceman,
Yep...zo zijn we :D stijfkop tot "the bone"
doei
Luc
GM RACING
21-02-2005, 16:30
Nieuws van 't front.....
Het electrische werk met nieuwe relais en zekeringen is uiteindelijk afgewerkt en ziet er goed uit en bereikbaar.
Alle delen welke nog moesten gezandstraald worden zijn ook afgewerkt en grotendeels gespoten en reeds op wagen geplaatst.
Nu nog de plexi ruiten uitsnijden, enkele koetswerkdelen bijwerken en laten spuiten en het zal beginnen trekken op racewagen.
De motor met versnellingsbak gaat er ook spoedig in ......., wachten enkel nog op 2 stukken voor op stuurhuis te plaatsen.
Selespeed zal eerstdaags enkele foto's posten van de vooruitgang op deze thread.
Doei
Luc
GM RACING
Dit moet er gwoon fantastisch uitzien.
Selespeed
23-02-2005, 09:08
De beloofde pictures (met enige vertraging want ik geraakte gisteren niet op de site):
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/electriciteit4.JPG
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/electriciteit5.JPG
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/electriciteit6.JPG
bart VDB
24-02-2005, 18:54
inderdaad. Proper werk!!!
Groetjes
Bart
GM RACING
25-02-2005, 12:55
Ha den Bart Vdb, goe is't ?
Binnenkort is't weer van da,hé? terug een seizoenneke toerkes maken te Zolder.
Zaterdag (morgen dus) wordt de motor met boite ingebouwd, dan kan alles vlug vorderen.
Ik krijg persoonlijk ook een vertekent beeld als ik de laatste foto's zie.... d'er is schijnbaar weinig veranderd in de opbouw doch is er wezenlijk veel gepresteerd achter de schermen.
Dus morgen na de werkzaamheden trekken we terug een aantal foto's om deze eerstdaags te posten op deze thread.
Doei
Luc
GM RACING
Da boek wordt hier altijd maar dikker en dikker :)
Ge hebt freaks, ge hebt zotten, en dan hebt ge nog de Luc. Een ras appart waar velen respect moeten voor hebben. Een Posche kopen en inzetten was goedkoper en sneller geweest, maar dit getuigt van veel lef en vooral doorzettingsvermogen. Als ge dit jaar langs de kant staat stop ik gewoon om u te takelen.
Originally posted by Driesco
. Als ge dit jaar langs de kant staat stop ik gewoon om u te takelen.
Doen hé.
Moet de Luc dit voor U ook doen? (hij zal misschien te veel werk hebben :p ;) ;) )
succes allemaal hé mannen.
Ach ja hé.:) En als de mannen van Primoracing en HRT dat ook doen zijn we al zeker dat er 4 terug in de box geraken.
GM RACING
25-02-2005, 19:28
Jo, de mannen !
Ik beleef er het grootste plezier (en soms spanning) aan om de wagen te zien en doen evolueren, het blijft natuurlijk altijd een 2 liter motor maar wat een voldoening als je daarmee tijden van 1'48 kunt draaien te Zolder !
Ook de baanligging is fenomenaal geworden door de vele evoluties heen.
Toen we begonnen met de Megane (cup wagen) 4 jaar terug haalden we rondetijden van 1'59" ...... nu met deze ex-Belcarr kas is de evolutie spectaculair, 't is een kompleet andere auto dan zo'n cupke !
Inderdaad ik zou een Porche kunnen gehad hebben voor het globaal besteed bedrag, maar in ons kampioenschap heb je ook minderwaardige Porches en Porches die als een kanon gaan..... en het spelletje van verbeteren zou bij mij opnieuw gebeuren en met nog een groter prijskaartje.
Als we voor 2005 door pech gespaard worden zouden we wel enkele goede resultaten kunnen behalen, ben al Louisetteke (2de pilote) aan 't opkietelen en brainwashen dat ze de enkele secondjes achterstand moet bijbenen. geen medelijden dus !!!
Tot binnenkort met fotookes.
Doei
Luc
GM RACING
GM RACING
25-02-2005, 19:39
Dries, jij moet vooral blijven rijden en vooral in geen geval stoppen of je wagen smelt ter plaatse weg :D (knipoog naar het Clio V6 avontuur.....)
Doei
Luc
Lucske ; wij hebben 8,5kg gewicht eraf gekregen... Ik ben ze afgevallen en de Serge weegt er nog 'ns 30 kg minder dan ik . Als ik nu sneller ben met dezelfde wagen gaan ze zeggen dat ze... niet genoeg downforce hadden ...
Selespeed
28-02-2005, 20:28
Begin mij hier al heel schuldig te voelen dat ik van heel de winter nog niets meegeholpen heb aan de opbouw van de wagen. :(
Maar ik hoop met dit een heel klein steentje bij te dragen.
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/motor1.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/motor2.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/motor3.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/motor5.JPG
And .... last but not least :D Toine in actie:
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/motor4.JPG
Originally posted by GM RACING
Dries, jij moet vooral blijven rijden en vooral in geen geval stoppen of je wagen smelt ter plaatse weg :D (knipoog naar het Clio V6 avontuur.....)
Doei
Luc
Ja... en dan werd het stil. Gelukkig is het in 2005 opnieuw een 2 liter. Allemaal niet zo professioneel als bij jullie, maar we zijn al blij dat we kunnen rijden hé Luc ;) Als er nu nog wat volk komt kijken zijn we allemaal content. Wij werken vanacht de flyer af zodat jullie deze morgen kunnen bekijken. Vrijdag om 15.00 kunnen jullie ze afhalen in het Wheels Café bij Andy.
Magnifieke job : eigenlijk is't zonde van er mee te rijden ; 't is alleen al mooi om naar te kijken... Maar allez ik hoop toch dat we mekaar aan de meet tegenkomen en niet langs de kant .
Tog even een kleine opmerking :
Op de foto van de remmen vooraan zie ik dat er langs de linkse kant een rechtse schijf is gemonteerd !!!!!
Originally posted by Traxx
Tog even een kleine opmerking :
Op de foto van de remmen vooraan zie ik dat er langs de linkse kant een rechtse schijf is gemonteerd !!!!!
Moet gij nie slapen ?
Neen ik moet eerst nog wat werken
GM RACING
01-03-2005, 10:27
Ben je zeker dat de remschijf verkeerd zit trackx ???, ik sta er open voor maar verklaar je nader...
Vandaag dinsdag 1 maart worden de laatste carrosserie delen aangevallen en gespoten, dus zaterdag kan er volop opgebouwt worden.
Ook zijn alle ruiten reeds uitgesneden en met een zwarte boordrand gespoten.
Woensdag 2 maart komen ze van de motortuner uit de computer aansluiten en alles uitproberen.
Dus weer nipt maar we zullen het halen misschien met 1 weekje overschot.
Doei
Luc
GM RACING
Ps: Selespeed, dank voor foto's te posten, jij werkt achter de schermen, binnenkort mag je een studie maken hoe de datalogging werkt zodat we uiteindelijk nut halen aan dat duur hebbeding... dit zal ons het verschil tussen de piloten laten zien in een grafiek waar ze bijvb. remmen en welke snelheid ze halen uit een bepaalde bocht komende...
Door de verhuiswerkzaamheden 2 zaterdagen niet kunnen komen werken aan de wagen en nu zie ik dat de werkzaamheden zeer goed zijn gevorderd,knap werk Patrick,Anthony en last,but not least Luc! Komende zaterdag ben ik terug van de partij.Tot zaterdag.
Nico.
Beste Luc
inverband met de remschijven:
alle AP en brembo schijven moeten gemonteerd worden met
de groef voor stofafvoer in de draaizin van boven
naar onder dit is belangrijk voor de koelschoepen in de schijf
die dan de koellucht van de binnenkant van de schijf naar de buitenkant laat stromen(zie montage koelleidingen) bij verkeerde montage zal de koelleiding geen effekt meer hebben en worden de rollagers en de homokoneten van de cardan veel te warm .
Groeten Chris Voet
Selespeed
02-03-2005, 09:24
Originally posted by Traxx
Beste Luc
inverband met de remschijven:
alle AP en brembo schijven moeten gemonteerd worden met
de groef voor stofafvoer in de draaizin van boven
naar onder dit is belangrijk voor de koelschoepen in de schijf
die dan de koellucht van de binnenkant van de schijf naar de buitenkant laat stromen(zie montage koelleidingen) bij verkeerde montage zal de koelleiding geen effekt meer hebben en worden de rollagers en de homokoneten van de cardan veel te warm .
Groeten Chris Voet
Even de foto erbij als verduidelijking (want die staat intussen op p3 en dat is niet zo makkelijk)
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/motor5.JPG
"Groef voor stofafvoer in de draaizin van boven naar onder?" Is nogal dubbel op te pakken.
Als je de draaizin neemt (linksom) en je kijkt naar de groef van boven naar onder dan gaat die ook naar links. En zitten ze dus juist.
Als je echter de draaizin neemt (nog steeds linksom) en groef moet in de draaizin liggen van boven naar onder (dus eerst de bovenkant en dan de onderkant passeren een vast punt) dan liggen ze verkeerd. :D
Een schetsje maakt veel duidelijk dus,
De oplossing is: (bron: AP racing)
http://www.apracing.com/pics/discdir.gif
Dus sorry Luc, maar inderdaad, ze liggen verkeerd. :(
GM RACING
02-03-2005, 11:29
Dank Selespeed & Tracks voor informatie, zullen de schijfjes juist plaatsen.
Alle losse delen (capot voor & achter, zijvleugels, deuren enz..) zijn ondertussen gespoten en worden zaterdag 5/03 geplaatst.
Enkel nog een toeleverancier voor te lassen aluminiumdelen wakker schudden dat we deze ook kunnen plaatsen. (warme luchtafgeleider radiator)
Doei
Luc
GM RACING
Al maar goed dat jullie het op tijd opgemerkt hebben. Wie weet wat er anders gebeurd was. :confused:
dan hadden wij moeten depaneren :)
pudding1
02-03-2005, 14:46
'k Wil wel helpen duwen, maar ik vrees dat mijne motor dat niet kan halen.
Ps. die van de auto ook ni :D
GM RACING
02-03-2005, 16:28
GM RACING die eens nie zou uitvallen, dat zou wat zijn,hé ? :D
Soms doen we er alles aan om het te laten gebeuren....zie remschijven!
Wie weet zitten ze er van verleden jaar niet verkeerd op ??
Wat het duwen betreft, veel beloven, ja, verleden jaar niks van ondervonden :p
Doei
Luc
Lees reglement Luc, het mag gewoon nie jong, anders hadden we dat al lang gedaan hé, ge kent mij toch. ;)
GM RACING
07-03-2005, 14:51
Verslag van werkzaamheden Zaterdag 5/03
Remschijven zijn goed geplaatst en nogmaals bedankt voor de heldere geest welke dit doorgaf (chris voet?)
Het vordert langzaam maar zeker, zo moesten de motorkap en de 2 voorste zijflanken terug herspoten worden wegens te slordige afwerking van de spuiter, stof, "visogen" in de verf en slechte dekking op sommige plaatsen !
Selespeed zal terug enkele fotootjes posten van de actuele stand van zaken.
Zaterdag 12/03 moet de wagen op z'n poten staan met de volledige outfit, daarna moet de camber, caster en uitweging gebeuren op maandag 14/03 door onzen "Eric"en daarna gaat het richting tuner op de rollenbank voor het startprobleem op te lossen bij warme motor. (probleem welke we hadden op de "promotion Night")
Dus de technische keuring en training donderdag 17/03 zal zonder decoratie gebeuren (enkel de hoogstnodige en verplichte stickers) om dan volledig klaar te zijn tegen de zondag 20/03 in volle glorie (hhmmmm....)
Doei
Luc
GM RACING
Selespeed
08-03-2005, 14:04
Zoals Luc, reeds vermelde, hier een nieuwe update:
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/afwerking1.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/afwerking2.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/afwerking3.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/afwerking4.JPG
schone poster op de achtergrond :D
De wagen is goed gevorderd.
Selespeed
08-03-2005, 14:14
Da's pas iemand met oog voor details zie :D
zoiet moet ge toch zien e :D
GM RACING
08-03-2005, 15:32
Ja, wat vrouwelijke warmte in deze harde racewereld moet kunnen, moet tegenwoordig meer naar deze poster kijken dan naar m'n vrouw.... :D
Luc
GM RACING
Ze zal het graag horen. :D
Nu begrijp ik waarom ge op 't einde van 't seizoen alles weer vanaf een "naakte body" weer wilt opbouwen Lucske...
Ik zou de achtervleugel precies ook zwart of geel laten spuiten.
GM RACING
10-03-2005, 10:14
Bugalfa dank voor uw begrip :D
Scapa, goed idee maar tijdspanne is nu te kort, we zullen de spoiler tegen de volgende race fixen...zo hebben we nog wat werk, hé? ;)
Het gaat er om spannen om tijdig klaar te zijn, er is nog een groooote komplete lijst met zaken die nog afgewerkt moeten worden.
Doei
Luc
GM RACING
Kwestie van bezig te blijven eh, wat moet je anders toch altijd doen :D Ik zou gaan voor (eventueel mat) zwart, geeft het zowat een carbon-look.
GM RACING
14-03-2005, 16:33
Werkverslag zaterdag 12/03:
We zijn op de wagen gevlogen met 5 man sterk om een komplete takenlijst verder af te werken.
De werkdag duurde tot 19u..... en nog steeds werden er nieuwe punten op de takenlijst bijgevuld en deze werd...terug even lang als toen we ermee startten!
Dus afspraak om maandagavond 14/03 er terug op te vliegen ! (met 4 man)
Deze ochtend (maandag 14/03) is onzen Eric de wagen komen afregelen en afwegen op de 4 punten..... het totaalgewicht is met een 15kg. toegenomen !
:fight: .... ik begrijp er geen snars van!
Andere zetel, andere en zwaardere brandbusser enz. zou deels de reden kunnen zijn.
De piloot kan het niet zijn :no: 11kg eraf met training en dieet.(was nodig !)
Als klap op de vuurpijl is de wagen (vandaag maandag 14/03) bij het opkrikken van een steun gevallen en heeft de steun zich in het soubassement van de wagen geboort, dus vlug terug contact genomen met carrosserie om dit zo vlug en goed mogelijk te herstellen (nog vandaag !)
Daarbij heb ik in m'n duim gesneden tot het bot, er zijn van die dagen dat je beter in je bed blijft liggen :rolleyes:
Foto's worden eerstdaags gepost door Selespeed.
Doei
Luc
GM RACING
Hopelijk is dit euvel snel opgelost geraakt.
Luc waard ge weer naar de posters aant kijken die aan de muur hangen ipv te kijken waardat ge moet snijden? http://www.hetpostpaleis.be/images/smiles/evillol.gif
GM RACING
14-03-2005, 17:27
Hey Iceman,
Ha,ha, nee, m'n duim was een ultieme verlichtingspoging (om verder te vermageren)
't affichske zit al flink onder het stof ondertussen, na de wagen wordt den atelier grondig "uitgemest"
Ja 't komt allemaal goed, de carrossier (ik kom er van) heeft het soubassement zo goed mogelijk hersteld, maar toch spijtig na al die moeite dat zoiets moet gebeuren met een tot de puntjes opgebouwde wagen :frusty:
Tot ziens!
Luc
GM RACING
PS: Wij hebben terug box 41 bekomen en wagen nummer 68 ( Nog 1 nummertje meer en we gaan overkop....doordenkertje voor de "dirty minds" onder jullie)
Selespeed
14-03-2005, 19:57
Hier enkele nieuwe foto's:
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/afwerking5.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/afwerking6.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/afwerking7.JPG
ferm fotokes. Bestaan der ook fotokes van Luc zenne duim? :D
Mooi werk... veel succes en tot binnenkort...!!
GM RACING
15-03-2005, 10:34
Hey Iceman, op uw verzoek zal je een fotooke van m'n duimpje misschien morgen aantreffen :D
Maandagavond 14/03 met 4 man hoopten we alles afgewerkt te krijgen, maar dit is niet gelukt.
Er rest ons nog de montage van de nieuwe zetel op rails want die moet in ons geval verschuifbaar zijn wegens verschillende lengten van piloten.
3 uur tevergeefs hebben 2 man gevochten met die zetel en .... verloren.
Er moet ook een gaspedaal arret ontwikkeld worden om bij vol gas niet op de vlinderkleppen te trekken en deze te forceren.
Dan rest er ons nog de decoratie te doen en we zijn klaar.
De motor heeft reeds gedraaid, alle electriciteit werkt normaal, de versnellingsbak (geriviseerd) schakelt....wat kunnen we meer wensen ??
Doei
Luc
GM RACING
Originally posted by GM RACING
Hey Iceman, op uw verzoek zal je een fotooke van m'n duimpje misschien morgen aantreffen :D
Ik ben benieuwd. :D
Originally posted by GM RACING wat kunnen we meer wensen ??
Héél véél geluk & héél véél podiumplaatsen. ;)
Selespeed
15-03-2005, 14:23
Podiumplaatsen - als de wagen even goed rijdt als het werk en enthousiasme dat erin gestoken is, dan kunnen die toch niet uitblijven.
Al moet er dan wel natuurlijk eerst een zetel in geraken :D
Dat zal ook wel in orde komen. ;)
Selespeed
15-03-2005, 18:01
Originally posted by ICEMAN
ferm fotokes. Bestaan der ook fotokes van Luc zenne duim? :D
Speciaal voor ICEMAN:
Met de woorden van Luc GMracing:
Op verzoek van iceman: mijn duim, slaat zowat alle kleuren uit, calibreer uw scherm om de kleuren tot hun recht te doen komen, ook de zwelling is een scherm van 17 inch waardig. :D
Om te vermijden dat telkens dienen duim erop komt. Het is aan jullie om erop te klikken :)
Luc zijnen duim (http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/duim2.jpg)
Niet geschikt voor gevoelige kijkers :)
Ferme foto. :D Luc moet zondag maar eens ne keer stoppen by ons op post (Rea) dan. :D
Thumbs up Luc, tot zondag ! Manicure doet wonderen... misschien in combinatie met een goei masseuse...
GM RACING
16-03-2005, 12:20
Woensdag 16/03
Gisteren (dinsdag 15/03) heb ik het gevecht met de moeilijk te plaatsen nieuwe zetel persoonlijk gewonnen maar moest toch eerst even naar Aartselaar (Antwerp.) vliegen om 2 nieuwe zetelsteunen te gaan kopen.
Vandaag (woensdag) zouden we de nodige bestickering beginnen ... maar d'er moest weer even iets misgaan.... de usb sleutel welke het programma bestuurt van onze stickercutter is om onverklaarbare reden defect.
Dus daar verliezen we terug tijd mee want het bedrijf welke ons dit apparaat destijds verkocht is op de "fles" gegaan.
Het geluk loopt weer van m'n "muiltje" af, dit moet toch ooit eens stoppen ?
Enfin we zullen er zijn op de race maar zonder bestickering, de wagen gaat nog zo licht zijn :D
Binnenkort nieuwe fotookes van afgewerkte wagen en we zullen deze thread stilleggen met de foto's van de finale bestickerde wagen.... dan heeft deze thread geen zin meer en is het komplete overzicht van opbouw en afwerking bereikt.... daar was het hem over te doen.
Groeten
Luc
GM RACING
GM RACING
17-03-2005, 17:59
Donderdag 17/03, s'morgens training, onze training bestond uit wagen uit vrachtwagen halen, een hamburger schransen en direct aanschuiven voor technische keuring, waar we als 3de in de rij heel goed geplaatst waren.
Reden? overslaping van 1 uur onzen Patrick tevens trucker van dienst... ook de alternator moest thuis nog nagekeken worden want die leverde niks aan electriciteit, en een nukkig achterlicht speelde ons ook parten.
Dit alles opgelost waren we omstreeks 11 u 30 in Zolder en reeds rond 16 u thuis.
De technische controle verliep vlot en correct en we zijn met alles in orde.
(is ook al veel waard!)
Dus " geboren natuurtalenten" zoals we zijn gaan we zondag zonder enige vorm van training met het "nat vingertje in de lucht" voor de leeuwen ......
Binnenkort slotje op deze thread met het posten van de allerlaatse foto's na de komplete bestickering.
Doei
Luc
GM RACING
Luc vond ge ook niet dat er weinig wagens voor de keuring komen opdagen zijn ?
Luc, vergeet zondag niet even te zwaaien als je aan de Reabocht passeert. Die mannekes met hun vlagskes aan de rechtse kant van de baan. ;)
GM RACING
18-03-2005, 10:21
Beste Bugalfa, hoeveel auto's waren er ? heb het zo niet gevolgt...
In elk geval zijn er toch al zeker 33 ingeschrevenen...dus die moeten toch de revue gepasseerd zijn.
Hey Iceman, zal zeker eens zwaaien beloofd :) Misschien mag je me wel laten takelen :D
Louisette zal de start nemen voor een 2 uur ritje...bij haar zal er niet veel van zwaaien terecht komen wegens opperste concentratie en een ei in haar slipje. (haar eerste start ooit)
Na 2 uur race neem ik over en er zal enigsinds aan zwaaiwerk gedaan kunnen worden :D
Doei
Luc
GM RACING
Originally posted by GM RACING
Hey Iceman, zal zeker eens zwaaien beloofd :) Misschien mag je me wel laten takelen :D
Louisette zal de start nemen voor een 2 uur ritje...bij haar zal er niet veel van zwaaien terecht komen wegens opperste concentratie en een ei in haar slipje. (haar eerste start ooit)
Na 2 uur race neem ik over en er zal enigsinds aan zwaaiwerk gedaan kunnen worden :D Laat ons hopen dat dit niet hoeft te gebeuren hé Luc, maar moest het toch het geval zyn dan mag je hem altyd by ons parkeren. :D
Ik steek m'n pootje ook wel eens omhoog iceman (ik rij de 2e shift op de 156) . Kunt ge een flikkerlamp of zo op uw hoofd zetten zodat ik u herken ?
Ik zal een rooi pet opzette. :D Mss dat ik tijdens de middagpauze even goeie dag kom zeggen. ;)
Da's ineens de goei kleur . 't zou kunnen dat ik nen hamburger aan't verorberen ben als we extra"downforce" nodig hebben . Box 30 zitten we alleszins .
GM RACING
19-03-2005, 09:07
Hey Iceman, Wij hebben box 41 en wagen 68 altijd en iedereen welkom!
Gisteren vrijdag 18/03 heeft de wagen zijn stickerjasje bekomen, (we hebben het probleem van de stickerplotter kunnen oplossen, mits een ander programma aan te kopen...)
Het eindresultaat van de bestickering is in grote trekken hetzelfde als vorig jaar, maar toch mooier...vooral de achterkant van de wagen is héél goed gelukt... zal een plezier zijn voor de tegenstanders om dit te zien als we hun voorbijsteken of voorbij worden gegaan :D
Vandaag zaterdag 19/03 moet nog een ganse lijst afgewerkt worden waaronder terug die nukkige zetel...het schijfmechanisme is defect.
4 man komen vandaag om alles in gereedheid te brengen.
Binnenkort de laatste foto's van de finaal afgewerkte racewagen op deze thread om deze af te sluiten, daarna komt het beknopt raceverslag op een nieuwe thread.
We moeten ook dringend onze eigen site in orde brengen trouwen...
Doei
Luc
GM RACING
Luc, qua pech weten jullie ons toch nog altijd te overtreffen...
Iceman ; Ik wou in de race ook zwaaien maar had m'n handen vol met't stuur waar de servo te pas en te onpas werkte ; volgende keer zit er een elektrische servopomp op . Startprobleem was de ...hoofdstroomschakelaar iets wat er voor de veiligheid opzit... Op onze 2.5V6 zijn die 2 zelfde problemen na 2 jaar ook ineens opgedoken...
GM RACING
21-03-2005, 16:06
Hey Bugalfa,
Plezant zonder servo hé, zijn wij sado's? :D, zeker en vast artiesten om op deze manier nog tamelijk snel te kunnen draaien ...met ware doodsverachting.
Zo, dit hebben we ook eens meegemaakt!
Doei
Luc
Originally posted by Bugalfa
Luc, qua pech weten jullie ons toch nog altijd te overtreffen...
Iceman ; Ik wou in de race ook zwaaien maar had m'n handen vol met't stuur waar de servo te pas en te onpas werkte ; volgende keer zit er een elektrische servopomp op . Startprobleem was de ...hoofdstroomschakelaar iets wat er voor de veiligheid opzit... Op onze 2.5V6 zijn die 2 zelfde problemen na 2 jaar ook ineens opgedoken... Ge hebt toch al ne keer gezwaaid tijdens de trainingen? Met de race stond ik aan de Rea zelf. Was toen wel saai. Alhoewel diene Boxter het een beetje plezant heeft gemaakt.
Die Boxter amai reed die soms achteruit ? Om de 4 rondjes dubbelde ik die met m'n servoloze 156 . Waar AC BV Bachelor z'n licentie losgepeuterd heeft ? In Geel op Palmenmarkt in de schietkraam .
Originally posted by Bugalfa
Die Boxter amai reed die soms achteruit ? Om de 4 rondjes dubbelde ik die met m'n servoloze 156 . Waar AC BV Bachelor z'n licentie losgepeuterd heeft ? In Geel op Palmenmarkt in de schietkraam .
Ik heb hem niet tegengekomen vant weekend. Nochtans veel rondgehangen daar :D
GM RACING
22-03-2005, 11:38
Hoe??? Bugalfa om de 4 ronden dubbelde je hem met je servoloze Alfa, Ik dacht zo dat er 10 Boxters in de wedstrijd zaten !!!!????, dus toch niet ? :D
Doei
Luc
GM RACING
Ik heb hem meer zien spinnen dan rijden. :D
Originally posted by Bugalfa
Die Boxter amai reed die soms achteruit ? Om de 4 rondjes dubbelde ik die met m'n servoloze 156 . Waar AC BV Bachelor z'n licentie losgepeuterd heeft ? In Geel op Palmenmarkt in de schietkraam .
Als zelfs gij die om de 4 ronden dubbelde das dan heel straf. :D :D ;) :cool: :p
Ik zal aan andré vragen dat hij het stationair toerental wat hoger zet, da scheelt misschien ook wat. Het is te hopen als het pace-car is dat hij dan kan volgen hé.
:fight: :fight:
Selespeed
23-03-2005, 11:03
Hier de laatste foto's als afsluiting van deze thread. Welke toch heel informatief was denk ik (je ziet de complete evolutie van de wagen).
Met de woorden van Luc:
Hey,
Zo ... de cirkel is rond, van afbraak tot heropbouw racewagen. Deze zijn de allerlaatste foto's van de afwerking. Zoals bepaalde mensen weten is een minutieuze heropbouw nog steeds geen waarborg op een geslaagde race... zie thread "GM RACING - ZTC - Race 1" Bedankt voor de belangstelling en de aanmoedigingen, ik beschouw dan deze thread als gesloten. Doei Luc GM RACING
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/einde1.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/einde2.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/einde3.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/einde4.JPG
http://home.tiscali.be/Selespeed/GMracing/einde5.JPG
Proficiat!
Bij deze sluit ik deze thread af.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.