De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   De Corvette is aangekomen! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10364)

Raceboy 24-02-2005 18:20

Quote:

Originally posted by marcel
der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...
2004: Lamborghini Murcielago R-GT, Dodge viper
2003: Ferrari 550 Maranello, Dodge Viper GTS-R
2002: Ferrari 550 Maranello, Saleen S7R, Dodge Viper GTS-R

alleen die 550 dat was wat concurrentie. en hoeveel gaan er daar nog van overblijven in FIA GT dit jaar?

Brecht 24-02-2005 18:24

De Corvette is een erg goede GT- wagen. Velen denken, de Corvette is de beste GT wagen van de wereld. Wel dat zijn mensen die alleen de uitslagen zien van Le-Mans. Over 24 uur is de Corvette altijd moeilijk te kloppen, omdat ze erg betrouwbaar zijn. Over een FIA -GT wedstrijd van 3 uur halen veel meer topwagens de streep, waaronder ook meestal de Maserati's, en dan vrees ik dat de Corvette het zal moeten afleggen tegen de Maserati's en niet andersom.

Greetzz.. Corvetteboy

JPMontoya 24-02-2005 18:34

Quote:

Originally posted by corvetteboy
De Corvette is een erg goede GT- wagen. Velen denken, de Corvette is de beste GT wagen van de wereld. Wel dat zijn mensen die alleen de uitslagen zien van Le-Mans. Over 24 uur is de Corvette altijd moeilijk te kloppen, omdat ze erg betrouwbaar zijn. Over een FIA -GT wedstrijd van 3 uur halen veel meer topwagens de streep, waaronder ook meestal de Maserati's, en dan vrees ik dat de Corvette het zal moeten afleggen tegen de Maserati's en niet andersom.

Greetzz.. Corvetteboy

Euh - over 24u moeilijk te kloppen. Wat te zeggen van het optreden van SRT in 24uren van Franco dit en vorig jaar. Niet bepaald een succes te noemen en dat was toch ook met Kumpen & Goossens. Niet bepaald de minste.

gwyllion 24-02-2005 18:44

Quote:

Originally posted by raceboy
2004: Lamborghini Murcielago R-GT, Dodge viper
2003: Ferrari 550 Maranello, Dodge Viper GTS-R
2002: Ferrari 550 Maranello, Saleen S7R, Dodge Viper GTS-R

De Corvette is natuurlijk wel zowat het enige fabrieksteam.
Quote:

alleen die 550 dat was wat concurrentie. en hoeveel gaan er daar nog van overblijven in FIA GT dit jaar?

Er is al zeker 1 wagen die door Cirtek Motorsport gerund wordt onder de naam "Russian Age Racing". En ik denk Larbe ook met 1 wagen.

Je moet natuurlijk wel weten dat 550 vorig jaar in FIA GT toch geklopt is door de Saleen en de 575. Dus deze wagens (zeker de Ferrari, die extra ontwikkeld is) zijn in principe in staat om de Corvette te kloppen in een 3 uurs wedstrijd.

gwyllion 24-02-2005 18:47

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Euh - over 24u moeilijk te kloppen. Wat te zeggen van het optreden van SRT in 24uren van Franco dit en vorig jaar. Niet bepaald een succes te noemen en dat was toch ook met Kumpen & Goossens. Niet bepaald de minste.
We hebben het hier over de Corvette gerund door het fabrieksteam (Pratt & Miller).

Brecht 24-02-2005 19:11

idd Gwyllion, Het materiaal dat Corvette Racing beschikbaar heeft is niet te vergelijken met dat van SRT.

Greetzz.. Corvetteboy

Raceboy 24-02-2005 19:23

die van SRT is ook een pratt & miller exmeplaar hoor.

JPMontoya 24-02-2005 19:24

Quote:

Originally posted by corvetteboy
idd Gwyllion, Het materiaal dat Corvette Racing beschikbaar heeft is niet te vergelijken met dat van SRT.

Greetzz.. Corvetteboy

Ja dat snap ik wel, maar GLPK is net zoals SRT geen fabrieksteam.
Betrouwbaarheid fabrieksteam is hier in de discussie m.i. niet echt relevant.

Dus daarom ben ik nog niet zo zeker van die betrouwbaarheid.

Raceboy 24-02-2005 19:30

Die betrouwbaarheid,d at hangt ervan af of Hezemans weer zijn ontwikkeldrift bovenhaalt.

Mark 24-02-2005 19:42

Quote:

Die betrouwbaarheid,d at hangt ervan af of Hezemans weer zijn ontwikkeldrift bovenhaalt.
Volgens de tam-tam heeft Nonkel Tonnie bij het onderhandelen een prijs bedongen voor de levering van de wagen, exclusief versnellingsbak. :D :D :D

Ik wens Carsport/GLPK alle succes toe maar met een dergelijke voorbereiding zie ik her en der toch wel enkele flinke rimpels in het water. Kumpen zegt dat eigenlijk ook in dat stukje op Pitstop.

Scapa 24-02-2005 19:52

Quote:

die van SRT is ook een pratt & miller exmeplaar hoor.
Maar niet met de evoluties van 2004.

Mark 24-02-2005 19:58

Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.

P&M gaat dit jaar met een nieuw concept van start, de C6. Mocht daar onverwachts een design-fout of iets dergelijks inzitten en geen resultaten boeken........dan hebben ze geen back-up meer van de oude 2004 C5-R's. Puur uit dat oogpunt denk ik dat een fabriek nooit zijn laatste exemplaren doorschuift naar een klantenteam.

Scapa 24-02-2005 20:05

Quote:

Originally posted by Mark
Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.

P&M gaat dit jaar met een nieuw concept van start, de C6. Mocht daar onverwachts een design-fout of iets dergelijks inzitten en geen resultaten boeken........dan hebben ze geen back-up meer van de oude 2004 C5-R's. Puur uit dat oogpunt denk ik dat een fabriek nooit zijn laatste exemplaren doorschuift naar een klantenteam.

Toch wel, ze zullen altijd nog wel een exemplaar achter de hand hebben ;)

Bramzel 24-02-2005 23:57

Quote:

Originally posted by Mark
Volgens de tam-tam heeft Nonkel Tonnie bij het onderhandelen een prijs bedongen voor de levering van de wagen, exclusief versnellingsbak. :D :D :D
Hezemans heeft zeer nauwe banden met Hollinger, dat zal ongetwijfeld de reden zijn.

Mark 25-02-2005 00:21

Quote:

Originally posted by Bramzel
Hezemans heeft zeer nauwe banden met Hollinger, dat zal ongetwijfeld de reden zijn.
Ik bedoelde het als grap :D Er is dus geen tam-tam omtrent Hezemans, Hollinger, Versnellingsbakken en C5-R's ;)

All times are GMT +2. The time now is 08:19.