![]() |
Quote:
Quote:
Quote:
De ticketprijzen kunnen lager als alle circuits en overheden eens nuchter nadenken en weigeren een verlieslatend evenement te organiseren. Bernie zal echt niet al zijn GP's in exotische landen organiseren. Daar zijn de prijzen veel lager en zijn winsten dus ook. Verder zijn er minder TV inkomsten want wie staat er nu nog midden in de nacht op om een GP te zien? Die tijden zijn voorbij... Quote:
|
Quote:
"Wat Als" :cool: Money is what the business keeps moving ... Argumenten als "iedereen evenveel" etc ... dit zijn argumenten waardoor eender welke manager zich niet laat tegenhouden. Dit is overigens in alle professionele sporten zo (voetbal, basketbal, ...) Als Di Montezemolo in een onderhandeling kan bekomen dat Ferrari 80 miljoen meer kan bekomen dan de andere teams ... dan is dit prima gewerkt voor een manager. Overigens hebben die andere teams er blijkbaar ook niet echt een probleem mee Quote:
|
Quote:
In Nederland worden de TV opbrengsten van het voetbal via een verdeelsleutel verdeeld over de clubs: a) Resultaten b) Imago en populariteit van de club Dus (a) en (b) bepalen samen hoeveel een club krijgt. Ik kan me voorstellen dat in Formule 1 bovenstaande voordeelsleutel ook gebruikt wordt. Bij (b) zal Ferrari hoog scoren, echter een verschil van 80 miljoen met een team als McLaren is op geen enkele manier te verdedigen. Weet iemand hoeveel de teams ongeveer per jaar krijgen? |
In de formule 1 wordt het geld verdeeld afhankelijk van hoeveel je in beeld bent geweest. er is een bureau dat zich daarmee bezighoudt. Daarmee dat de kleine teams niet helemaal gelukkig zijn met het nieuwe kwalificatieformat.
|
als er een WK boksen is, dan krijgt de verdediger ook veel meer geld als de uitdager als hij wint, of zelfs verliest.
Sven Nijs krijgt meer startgeld dan een Erwin Vervecken enz... Tom Boonen vangt meer startgeld dan de rest van de Belgen Anderlecht krijgt veel meer van de TV rechten Stefan Everts werd veel beter betaald dan de andere crossers startgeld of prijzengeld, zal nooit voor iedereen gelijk zijn... Ga zo maar verder... Als we jullie moeten geloven kan beter de hele sportwereld vanaf nul beginnen... Waar jullie zich toch over opjagen in deze kersttijd... Als je de F1 fout, vals, corrupt en onjuist vindt, zoek dan een cleane sport waar iedereen dezelfde behandeling krijgt... maar ik kan u garanderen dat jullie die sport niet gaan vinden |
Quote:
|
iedereen is nu geschokt omdat ze getallen vrijgegeven hebben. In het verleden gebeurde dit achter gesloten deur, zoals nog steeds in de meeste sporten...
Zo worden tegenwoordig alle voetbalcompetities vervalst door de spelers wissels tijdens het seizoen, en daar gaat het ook enkel om geld... Ferrari heeft gewoon beter zijn best gedaan dan McLaren tijdens de onderhandelingen. Is trouwens ook logisch, als je eerst samen met alle constructeurs ermee dreigt een eigen kampioenschap te gaan beginnen, dat je later in een slechtere onderhandelingspositie staat. Die anderen hebben destijds gegokt en verloren... Als McLaren-Mercedes destijds eerst had getekend, hadden ze ook een voordeel kunnen afdwingen. Ik vind die 80 miljoen voor Ferrari niet terecht, die zouden ze natuurlijk beter aan mij geven. :-) |
Quote:
Of de andere team er problemen mee hebben weet ik niet, ze uitten het in ieder geval toch niet. Ze konden overigens niet anders of er mee akkoord gaan. Ferrari had de kant van Bernie gekozen en daardoor was hun GPWC-geval plots veel minder waarschijnlijk. Hun alternatief kampioenschap was onthoofd en Bernie had een stel sterke kaarten in zijn handen bij de onderhandelingen met de andere teams. Ze konden dus niets anders of er mee akkoord gaan dat Ferrari 80 miljoen meer krijgt als ze de titel pakken. Bernie had hen immers bij hun kloten. Die 80 miljoen is gewoon de manier van Bernie om "zijn" kampioenschap te redden, om de dreiging van de GPWC af te wenden. "Verdeel en heers......" |
Dit is nu de beste illustratie dat het merk Ferrari die 80 miljoen euro per jaar dus duidelijk waard is ...
De GPWC was blijkbaar niet meer te realiseren als Ferrari niet meedoet. Hiermee is de afhankelijkheid van GPWC en de Formule 1 aan Ferrari dus overduidelijk aangetoond. Indien bepaalde commerciële organisaties (holding Ecclestone, ...) zoveel baat hebben aan de deelname van een bepaald merk (Ferrari) ... dan is het ook normaal dat dit merk daar een hoge vergoeding voor krijgt. |
Quote:
Hij stelt toch heel duidelijk dat deze informatie reeds gekend was door de alle Formule 1 teams en dat ze er geen problemen mee hebben. |
Alles wordt hier afgedaan alsof het enkel maar om extra geld gaat dat Ferrari krijgt omdat ze zo geweldig goed zijn - en dus ook verdienen. In het geval van Boonen, Everts en Anderlecht is dat ook zo.
Maar HET grote verschil tussen dat alles is dat Ferrari - ongeacht de resultaten - dat extra geld kreeg om te blijven én als ze niet zouden winnen, ze de nodige ondersteuning zouden krijgen om dat wel te doen. Zoiets heet competitievervalsing en zelfs wanneer zulks gebeurd in de grote business als het voetbal, dan volgen daar, al dan niet strafrechterlijke, sancties op. Ik heb jaren naar de F1 gekeken, met heel veel plezier én om de juiste redenen - net zoals de wielrennerij en het voetbal overigens. Ze bekijken het zelf maar, 'k ga mijn zondagnamiddagen wel op een andere manier invullen. Bij het wielrennen en het voetbal het ik dat overigens enkele jaren geleden ook gedaan. :) |
Quote:
;) |
All times are GMT +2. The time now is 20:13. |