De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-12-2008, 22:04
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

80 miljoen verschil!!!

Vind dit bericht tog wat vreemd.

http://en.f1-live.com/f1/en/headline...20123528.shtml
Reply With Quote
Old 21-12-2008, 23:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Interessant artikeltje...

Legt in 1 klap de voorkeursbehandeling doorheen de jaren uit.
Reply With Quote
Old 22-12-2008, 15:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

een beetje een vreemd verhaal dit. Ik vraag me af voor wie dit verhaal het kwalijkste is.

Wat Ferrari betreft kan ik me best voorstellen dat ze er niks om geven dat er geen gelijke verdeling is van het geld in de F1. Voor een manager als Montezemolo telt er maar 1 ding ... en dat is zoveel mogelijk centen in het schuifje van Ferrari krijgen. Door als eerste een nieuw concorde aggreement te tekenen kregen ze een hoop extra centen in het bakje.

Wat betreft Ecclestone. Ze hadden een grote speler nodig die het concorde aggreement tekent ... en zo de plannen voor een alternatief kampioenschap aan het wankelen brengt. Blijft natuurlijk wel dat de indruk niet mag ontstaan dat de commerciele rechtenhouder de uitslag bepaalt. Artikels als deze doen mijns inziens dan ook geen goed aan Ecclestone.

Overigens lijkt me dit in een commerciële sportwereld een normale gang van zaken ... Het aandeel dat Anderlecht krijgt van het Belgacom TV contract is ook massaal groter dan het aandeel wat bv Tubeke krijgt.

Zolang dat de sportieve actors (Race Directors, ...) onafhankelijk zijn van de commerciele rechthebbenden lijkt me hier geen probleem
Old 22-12-2008, 21:50
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

'k vind dit vooral stom van de 2 om dit in de pers uit te vechten...

Reply With Quote
Old 22-12-2008, 22:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by airco View Post
Artikels als deze doen mijns inziens dan ook geen goed aan Ecclestone.
En al helemaal niet aan de successen van Ferrari en Schumacher in het verleden. Elk glans is nu weg! Ze hebben hun succes gekocht. Meer geld voor het jaarlijkse budget en vage steun achter de schermen. Ferrari is niet meer dan een goedkope hoer geweest. Alhoewel, een wipje van 80 miljoen Euro is niet mis

Ik vraag me af welke trots men heeft bij Ferrari? Ja, een deal doen die 80 miljoen extra in het laadje brengt is zakelijk gezien misschien niet slecht. Maar welke eer hebben die mensen? Geen toch?

Om het op ons eigen nivo terug te brengen? Ben je bereid om voor elke werkgever aan de slag te gaan? Ikzelf niet, ook al biedt zo'n werkgever een mega-salaris aan. Wellicht zijn er mensen die minder eer en geweten hebben

Ferrari heeft zich, net als zovelen, schuldig gemaakt aan een graai-cultuur. Ze mogen nu stof happen en schuld bekennen. Benieuwd of ze deze magistrale zet van Bernie positief beantwoorden

Quote:
"What he should do, rather than asking for money, with all the extra money Ferrari gets, he should share all that amongst the teams," he said.

Het stukje geeft wel aan dat de afsplitsingsgeruchten van enkele jaren toch serieus geweest moeten zijn. Anders geef je geen 80 miljoen euro uit om iemand zoet te houden of binnen boord te houden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 22-12-2008, 23:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Schandalig!
Reply With Quote
Old 23-12-2008, 00:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Mark View Post

Om het op ons eigen nivo terug te brengen? Ben je bereid om voor elke werkgever aan de slag te gaan? Ikzelf niet, ook al biedt zo'n werkgever een mega-salaris aan. Wellicht zijn er mensen die minder eer en geweten hebben
Op ons niveau is de vergelijking iets scherper te stellen, nl:

Je bent topverkoper in eens verkoopsorganisatie, maar bent het management zo beu dat je "luidop" aan denkt om weg te gaan en een eigen organisatie uit de grond te trekken. De directie wil je niet verliezen en belooft je vette premies om je toch maar te houden.

Als je verkoopsresultaten wat tegenvallen en je de status van absolute topverkoper dreigt te verliezen, krijg je vage hulp om je cijfers op te smukken en je alsnog topverkoper te laten blijven. Dat je achter de schermen dan alsnog de vette premies opstrijkt, maakt je natuurlijk niet ongelukkiger en houdt je stil én, belangrijker wellicht, in functie.

Commercieel best verdedigbaar, maar sportief gezin een giller.

Dat Anderlecht meer krijgt dan Tubeke, lijkt me logisch. Als Anderlecht veel geld zou krijgen om in de Jupiler league te blijven en scheidsrechterlijke dwalingen aan hun kant te hebben om ieder jaar kampioen te kunnen worden, dat zouden ze zelfs in het voetbal niet pikken.

Last edited by Guido; 23-12-2008 at 00:47.
Reply With Quote
Old 23-12-2008, 10:32
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Guido View Post

Dat Anderlecht meer krijgt dan Tubeke, lijkt me logisch. Als Anderlecht veel geld zou krijgen om in de Jupiler league te blijven en scheidsrechterlijke dwalingen aan hun kant te hebben om ieder jaar kampioen te kunnen worden, dat zouden ze zelfs in het voetbal niet pikken.
Dit is echter al jaren de normaalste praktijk in het belgische voetbal ... de G5 mag op het veld altijd iets meer
Old 23-12-2008, 11:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
En al helemaal niet aan de successen van Ferrari en Schumacher in het verleden. Elk glans is nu weg! Ze hebben hun succes gekocht. Meer geld voor het jaarlijkse budget en vage steun achter de schermen. Ferrari is niet meer dan een goedkope hoer geweest. Alhoewel, een wipje van 80 miljoen Euro is niet mis

Ik vraag me af welke trots men heeft bij Ferrari? Ja, een deal doen die 80 miljoen extra in het laadje brengt is zakelijk gezien misschien niet slecht. Maar welke eer hebben die mensen? Geen toch?

Ferrari heeft zich, net als zovelen, schuldig gemaakt aan een graai-cultuur. Ze mogen nu stof happen en schuld bekennen. Benieuwd of ze deze magistrale zet van Bernie positief beantwoorden

Het stukje geeft wel aan dat de afsplitsingsgeruchten van enkele jaren toch serieus geweest moeten zijn. Anders geef je geen 80 miljoen euro uit om iemand zoet te houden of binnen boord te houden.

Eventjes remmen Mark
Je begint precies te halucineren van al die hoerenverhalen

Enerzijds vinden we het normaal dat Anderlecht meer geld krijgt uit een TV contract dan Tubeke ... Want Anderlecht draagt veel meer bij aan het imago van het Belgische voetbal dan een grijze muis als Tubeke. Lijkt me logisch.

-------------

Dan zitten we in 2005 in de Formule 1 (dan is deze deal gesloten).
Na 5 jaar dominantie bij de Piloten (M.Schumacher) en 6 jaar bij de constructeurs (Ferrari) lijkt het me logisch dat het imago van Ferrari er beter voor staat dan dat van McLaren.
Het lijkt me normaal dat in een contract dat gaat over commerciële rechten (oa TV) een team dat de afgelopen jaren gedomineerd heeft meer krijgt dan een team zonder prestaties.

-------------

Overigens Ferrari heeft reeds gereageerd en blijft bij het standpunt dat er een betere verdeling van het geld moet komen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72547

------------

Misschien moeten sommigen op dit forum eens stoppen met achter elk artikel een groot schandaal te zoeken. Elk team heeft in het verleden zijn schandaaltjes wel eens meegemaakt:
- Ferrari in Oostenrijk
- McLaren met de spionagezaak

Hier is echter geen enkel oorzakelijk verband aangetoond tussen enerzijds een commercieel contract en anderzijds sportieve beslissingen. Overigens durven sportieve beslissingen in sommige gevallen ook wel eens tegen Ferrari uitvallen.

Als er concrete bewijzen zijn zal ik hier op dit forum mee als een van de eersten zijn om er mee een schandaal-sfeer in te brengen ... Die bewijzen of zelfs maar een aanleiding is er momenteel niet.
Old 23-12-2008, 11:20
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Overigens ... een leuke quote uit de reactie van DiMontezemolo

Quote:
"We want to know the revenues better so we can decrease the cost of the tickets. Then we have the matter of traditional tracks rather than exotic tracks just because they have a nice skyline. We have to discuss the show. How to promote. I'm not prepared any more to have all this dictated to us by outside without any control."
Misschien vergissen sommige mensen zich in deze discussie wel van vijand:
  • Ticketprijzen
  • Waarom liever GP's in China en Signapore dan GP's in Europa
Zijn allemaal onderwerpen waar hier op dit forum al menige discussie over gevoerd is.
Old 23-12-2008, 23:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Op ons niveau is de vergelijking iets scherper te stellen, nl:

Je bent topverkoper in eens verkoopsorganisatie, maar bent het management zo beu dat je "luidop" aan denkt om weg te gaan en een eigen organisatie uit de grond te trekken. De directie wil je niet verliezen en belooft je vette premies om je toch maar te houden.

Als je verkoopsresultaten wat tegenvallen en je de status van absolute topverkoper dreigt te verliezen, krijg je vage hulp om je cijfers op te smukken en je alsnog topverkoper te laten blijven. Dat je achter de schermen dan alsnog de vette premies opstrijkt, maakt je natuurlijk niet ongelukkiger en houdt je stil én, belangrijker wellicht, in functie.

.
Met bovenstaande zou ik geen morele bezwaren hebben Waar ik op doel is: Wil jij je geld ontvangen van een bedrif dat een discutabele status geniet? Voorbeeld: Zou jij willen werken voor een bedrijf dat actief is in het uitvoeren van inhumane dierproeven? Ik niet, jij?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-12-2008, 23:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:

Enerzijds vinden we het normaal dat Anderlecht meer geld krijgt uit een TV contract dan Tubeke ... Want Anderlecht draagt veel meer bij aan het imago van het Belgische voetbal dan een grijze muis als Tubeke. Lijkt me logisch.
Ja, dat is volledig logisch en eerlijk. Daar heb ik geen problemen mee. Een topper krijgt meer voor zijn aanwezigheid dan een krabber. Mijn inziens niet meer dan vrije simpele economische wetten van vraag en aanbod. Het probleem zit hier:

Quote:
"They get about $80 million (£54 million) more. When they win the constructors' championship, which they did this year, they got $80 million more than if McLaren had won it."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/72560
Waarom krijgt de ene winnaar meer dan de andere? De prestatie of het resultaat is toch hetzelfde? Sterker nog, een mindere die wint zou eigenlijk beter gewaardeerd moeten worden dan een betere.
Reply With Quote
Old 24-12-2008, 11:47
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Eventjes remmen Mark
Je begint precies te halucineren van al die hoerenverhalen

-------------

Dan zitten we in 2005 in de Formule 1 (dan is deze deal gesloten).
Na 5 jaar dominantie bij de Piloten (M.Schumacher) en 6 jaar bij de constructeurs (Ferrari) lijkt het me logisch dat het imago van Ferrari er beter voor staat dan dat van McLaren.
Het lijkt me normaal dat in een contract dat gaat over commerciële rechten (oa TV) een team dat de afgelopen jaren gedomineerd heeft meer krijgt dan een team zonder prestaties.

-------------

Overigens Ferrari heeft reeds gereageerd en blijft bij het standpunt dat er een betere verdeling van het geld moet komen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72547

------------

Misschien moeten sommigen op dit forum eens stoppen met achter elk artikel een groot schandaal te zoeken. Elk team heeft in het verleden zijn schandaaltjes wel eens meegemaakt:
- Ferrari in Oostenrijk
- McLaren met de spionagezaak

Hier is echter geen enkel oorzakelijk verband aangetoond tussen enerzijds een commercieel contract en anderzijds sportieve beslissingen. Overigens durven sportieve beslissingen in sommige gevallen ook wel eens tegen Ferrari uitvallen.

Als er concrete bewijzen zijn zal ik hier op dit forum mee als een van de eersten zijn om er mee een schandaal-sfeer in te brengen ... Die bewijzen of zelfs maar een aanleiding is er momenteel niet.

Reply With Quote
Old 24-12-2008, 11:51
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Ja, dat is volledig logisch en eerlijk. Daar heb ik geen problemen mee. Een topper krijgt meer voor zijn aanwezigheid dan een krabber. Mijn inziens niet meer dan vrije simpele economische wetten van vraag en aanbod. Het probleem zit hier:

Waarom krijgt de ene winnaar meer dan de andere? De prestatie of het resultaat is toch hetzelfde? Sterker nog, een mindere die wint zou eigenlijk beter gewaardeerd moeten worden dan een betere.

Dit zijn enkel woorden van Bernie, wat is er van waar en vooral heeft hij hier bewijzen van!
Indien Bernie dit kan bewijzen ben ik het volkomen met je eens, Mark!
Maar laat ons de beer niet villen voor hij geschoten is hé!

Reply With Quote
Old 24-12-2008, 12:31
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:

De spelers van Anderlecht winnen de Champions League ... of de spelers van Real Madrid winnen de Champions League ... Ik ben er wel zeker van dat de winstpremies in het geval van Real Madrid aanzienlijk hoger zullen liggen.

Overigens is dit slechts een bewijs dat de Holding Ecclestone er alle belang bij heeft dat Ferrari het kampioenschap niet zou winnen. In het geval dat Ferrari het kampioenschap wint moet de Holding Ecclestone immers meer geld dan in het geval dat McLaren het kampioenschap wint.

Misschien moeten we in deze maar een complot beginnen te zoeken waarom de aggressieve rijstijl van Hamilton zelden bestraft is afgelopen seizoen

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules