![]() |
|
|
||||
|
||||
80 miljoen verschil!!!
|
|
||||
|
||||
Interessant artikeltje...
Legt in 1 klap de voorkeursbehandeling doorheen de jaren uit. |
|
||||
|
||||
een beetje een vreemd verhaal dit. Ik vraag me af voor wie dit verhaal het kwalijkste is.
Wat Ferrari betreft kan ik me best voorstellen dat ze er niks om geven dat er geen gelijke verdeling is van het geld in de F1. Voor een manager als Montezemolo telt er maar 1 ding ... en dat is zoveel mogelijk centen in het schuifje van Ferrari krijgen. Door als eerste een nieuw concorde aggreement te tekenen kregen ze een hoop extra centen in het bakje. Wat betreft Ecclestone. Ze hadden een grote speler nodig die het concorde aggreement tekent ... en zo de plannen voor een alternatief kampioenschap aan het wankelen brengt. Blijft natuurlijk wel dat de indruk niet mag ontstaan dat de commerciele rechtenhouder de uitslag bepaalt. Artikels als deze doen mijns inziens dan ook geen goed aan Ecclestone. Overigens lijkt me dit in een commerciële sportwereld een normale gang van zaken ... Het aandeel dat Anderlecht krijgt van het Belgacom TV contract is ook massaal groter dan het aandeel wat bv Tubeke krijgt. Zolang dat de sportieve actors (Race Directors, ...) onafhankelijk zijn van de commerciele rechthebbenden lijkt me hier geen probleem
|
||||
|
||||
'k vind dit vooral stom van de 2 om dit in de pers uit te vechten...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik vraag me af welke trots men heeft bij Ferrari? Ja, een deal doen die 80 miljoen extra in het laadje brengt is zakelijk gezien misschien niet slecht. Maar welke eer hebben die mensen? Geen toch? Om het op ons eigen nivo terug te brengen? Ben je bereid om voor elke werkgever aan de slag te gaan? Ikzelf niet, ook al biedt zo'n werkgever een mega-salaris aan. Wellicht zijn er mensen die minder eer en geweten hebben ![]() Ferrari heeft zich, net als zovelen, schuldig gemaakt aan een graai-cultuur. Ze mogen nu stof happen en schuld bekennen. Benieuwd of ze deze magistrale zet van Bernie positief beantwoorden ![]() Quote:
Het stukje geeft wel aan dat de afsplitsingsgeruchten van enkele jaren toch serieus geweest moeten zijn. Anders geef je geen 80 miljoen euro uit om iemand zoet te houden of binnen boord te houden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Schandalig!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Je bent topverkoper in eens verkoopsorganisatie, maar bent het management zo beu dat je "luidop" aan denkt om weg te gaan en een eigen organisatie uit de grond te trekken. De directie wil je niet verliezen en belooft je vette premies om je toch maar te houden. Als je verkoopsresultaten wat tegenvallen en je de status van absolute topverkoper dreigt te verliezen, krijg je vage hulp om je cijfers op te smukken en je alsnog topverkoper te laten blijven. Dat je achter de schermen dan alsnog de vette premies opstrijkt, maakt je natuurlijk niet ongelukkiger en houdt je stil én, belangrijker wellicht, in functie. Commercieel best verdedigbaar, maar sportief gezin een giller. Dat Anderlecht meer krijgt dan Tubeke, lijkt me logisch. Als Anderlecht veel geld zou krijgen om in de Jupiler league te blijven en scheidsrechterlijke dwalingen aan hun kant te hebben om ieder jaar kampioen te kunnen worden, dat zouden ze zelfs in het voetbal niet pikken. Last edited by Guido; 23-12-2008 at 00:47. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Eventjes remmen Mark ![]() Je begint precies te halucineren van al die hoerenverhalen ![]() Enerzijds vinden we het normaal dat Anderlecht meer geld krijgt uit een TV contract dan Tubeke ... Want Anderlecht draagt veel meer bij aan het imago van het Belgische voetbal dan een grijze muis als Tubeke. Lijkt me logisch. ------------- Dan zitten we in 2005 in de Formule 1 (dan is deze deal gesloten). Na 5 jaar dominantie bij de Piloten (M.Schumacher) en 6 jaar bij de constructeurs (Ferrari) lijkt het me logisch dat het imago van Ferrari er beter voor staat dan dat van McLaren. Het lijkt me normaal dat in een contract dat gaat over commerciële rechten (oa TV) een team dat de afgelopen jaren gedomineerd heeft meer krijgt dan een team zonder prestaties. ------------- Overigens Ferrari heeft reeds gereageerd en blijft bij het standpunt dat er een betere verdeling van het geld moet komen. http://www.autosport.com/news/report.php/id/72547 ------------ Misschien moeten sommigen op dit forum eens stoppen met achter elk artikel een groot schandaal te zoeken. Elk team heeft in het verleden zijn schandaaltjes wel eens meegemaakt: - Ferrari in Oostenrijk - McLaren met de spionagezaak Hier is echter geen enkel oorzakelijk verband aangetoond tussen enerzijds een commercieel contract en anderzijds sportieve beslissingen. Overigens durven sportieve beslissingen in sommige gevallen ook wel eens tegen Ferrari uitvallen. Als er concrete bewijzen zijn zal ik hier op dit forum mee als een van de eersten zijn om er mee een schandaal-sfeer in te brengen ... Die bewijzen of zelfs maar een aanleiding is er momenteel niet.
|
||||
|
||||
Overigens ... een leuke quote uit de reactie van DiMontezemolo
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Dit zijn enkel woorden van Bernie, wat is er van waar en vooral heeft hij hier bewijzen van! ![]() Indien Bernie dit kan bewijzen ben ik het volkomen met je eens, Mark! Maar laat ons de beer niet villen voor hij geschoten is hé! ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
De spelers van Anderlecht winnen de Champions League ... of de spelers van Real Madrid winnen de Champions League ... Ik ben er wel zeker van dat de winstpremies in het geval van Real Madrid aanzienlijk hoger zullen liggen. Overigens is dit slechts een bewijs dat de Holding Ecclestone er alle belang bij heeft dat Ferrari het kampioenschap niet zou winnen. In het geval dat Ferrari het kampioenschap wint moet de Holding Ecclestone immers meer geld dan in het geval dat McLaren het kampioenschap wint. Misschien moeten we in deze maar een complot beginnen te zoeken waarom de aggressieve rijstijl van Hamilton zelden bestraft is afgelopen seizoen ![]()
|
|