![]() |
BMW heeft 5 GTR's gebouwd, en moest ook straatversies hiervan bouwen. Een te grote reglementswijziging heeft ervoor gezorgd dat er maar 1 straatversie bestaat, en de 5 echte racewagens, die niet te koop zijn ( geruchten zijn er geweest dat Selleslagh en Vannerum tot 1 miljoen euro's ervoor over hadden en hem nog ni kregen van BMW ).
Een GTR rijklaar is NIET te koop bij BMW, wel alles apart om er zelf eentje te bouwen, wat MDM in tweevoud heeft gedaan. De wagens van MDM bevatten ook zelfs heel wat zelfbouwstukken ( luchtuitlaatroosters op de voorvleugels komen uit den Brico en zijn van die toiletroostertjes bvb ). Onze wagen, is een 4-deurs Motorsport kas met een rolkooiconstructie die de kracht van de V10 moet kunnen verdragen, en is volledig eigenbouw. Stukken van bij BMW Motorsport staan er natuurlijk ook op, maar dan spreken we van een volledige M5 mechaniek ;) En de echte M3 GTR van het NRF, dat is dan een model E36 vermoed ik dat bedoeld wordt, want een ECHTE E46GTR is een V8 4-liter, en geen M5 5-liter zoals die van MDM en nu dus van Beliën... |
Dat dacht ik ook en denk ik nog steeds ;)
|
Quote:
Juist ja. ;) |
ha, de Race Projects bolide ;-)
maar die V8 mankeert dan weer enkele kleppen om een echte GTR te zijn... en een beetje de look ook... of is er nog een andere ? |
Nope ge hebt hem ;) :D :D :D
|
Inderdaad, RaceProjects is de enige die met het correcte blok in het correcte model rondrijd.
Wat die kleppen betreft weet ik echt niet wat je bedoelt ? Is 32 al niet genoeg ??? De look is enkel maar "Windowdressing" hé. Het is de mechaniek en de prestaties die tellen bij een racewagen. Voor de look moet je naar een johnymeeting waar er op een uitslag gemeld wordt hoeveel boxen er ingebouwd waren, enkel daar telt het uiterlijk van een wagen en niet op circuit. Wat niet wegneemt dat een knappe wagen toch plezanter is om me te rijden maar het kost zoveel geld hé Alain ... |
Ik heb net aan iets zitten denken... Er is er maar 1 die looks en motor correct heeft namelijk die van Meijers... V6 3.2 zoals bij de eerste GTR E46 dacht ik...
|
Een "echte" heeft een V8 - 4 lt. ( 3998 cc. ).
|
|
Sory Bart maar er staat duidelijk "BMW M3 GTR E46 6 cylindres constructeur : P.T.G." en niet "constructeur : BMW Motorsport" !!!
Check deze eens : http://www.rsportscars.com/eng/m2/bmw.asp V8 - 3997 cc. - 32 kleppen !!! ( ik was eerder 1 cc'tje mis ) |
Ik blijf genieten van deze thread ;)
|
Heb net de oplossing van mijn probleem gevonden
PTG = BMW Noord-Amerika en niet BMW Motorsport Ik heb trouwens nog een tof artikel gevonden aangaande de GTR http://www.caranddriver.com/xp/Caran...e_bmwm3gtr.xml |
PTG heeft na het verbod om met de V8 te rijden zelf de 6 cilinder versie ontwikkeld.
|
Fout Werner, PTG heeft altijd met 6 cylinders gereden totdat ze de V8-motor van BMW "kregen". Nu gebruiken ze die motoren terug. Vroeger reden ze met een 3,4L, wat eigenlijk een bewerkte 3,2L was. Of ze nu met 3,2's of een 3,4 rijden weet ik niet juist.
|
Inderdaad, de Race Projects V8 is degene die het dichts bij de echte GTR aanleunt, maar 't valt mij op dat hij als BMW E46 ingeschreven is, zonder GTR erachter... ;-)
|
All times are GMT +2. The time now is 07:22. |