![]() |
Er is net op italiaracing.net een lijstje verschenen waarop al de piloten staan opgesomd die in actie gaan komen tijdens de collectieve testen de komende week.
-Belmondo (Fra) --- Boris Derichebourg (Fra) --- Ryo Fukuda (Jap) -Carlin (UK) --- Tiago Monteiro (Por) --- ? -Gabord (Esp) --- Juan Cruz Alvarez (Arg) --- Roman Rusinov (Rus) -GD Racing (Ita) --- Pablo Donoso (Chi) --- Enrique Bernoldi (Bra) ? -Epsilon Graff (Fra) --- Ander Vilarino (Esp) --- Jean Christophe Ravier (Fra) -KTR (Bel) --- Bruce Jouanny (Fra) --- Didier Andre (Fra) -Pons (Esp) --- Heikki Kovalainen (Fin) --- Adrian Valles (Esp) -Porfesa (Esp) --- Felix Porteiro (Esp) --- Roldan Rodriguez (Esp) -Racing Engineering (Esp) --- ? --- ? -RC Motorsport (Ita) --- Narain Karthikeyan (Ind) --- ? -Saulnier (Fra) --- Tristan Gommendy (Fra) --- ? -Vergani (Ita) --- Rodrigo Sperafico (Bra) --- Milka Duno (USA) ? |
Voor diegene die nog niet zo thuis moesten zijn in het World Series wereldje, heb ik de volgende samenvatting gemaakt over het “silly seasen” bij de World Series:
Belmondo is een nieuw team in de WS sinds dit jaar, ze hebben de chassis overgekocht van het Oostenrijkse Zele-Racing die werden uitgesloten voor het komende WS seizoen. De Fransman Boris Derichebourg en Japaner Ryo Fukuda zijn dus de aangekondigde piloten voor de collectieve testen van volgende week, maar dit terwijl nog geen van beiden een contract hebben getekend bij Belmondo. Het team zelf zal uiteraard heel wat achterstaan hebben qua data en setup t.o.v. de rest vh WS veld, maar de piloten zullen deze achterstand snel wegwerken denk ik. Boris Derichebourg heeft al een aardig palmares bij mekaar gereden in de F3, F3000, FIA GT en de FIA sportscars. De Japaner Ryo Fukuda kennen we natuurlijk als testpiloot van BAR Honda F1. Het Engelse Carlin heeft voorlopig enkel de Portugees Tiago Monteiro bevestigd als piloot voor het komende seizoen, uiteraard zal hij de komende week dus debuteren in de World Series. Tiago is buiten z’n WS activiteit ook nog test piloot bij Minardi F1, al zal dat niet veel tijd opslorpen. Carlin zelf is een zeer professioneel team, en gaat volgens mij in combinatie met een toppiloot als Tiago Monteiro degelijke resultaten neerzetten. Bij Gabord ligt momenteel enkel de Argentijn Juan Cruz Alvarez vast voor het komende seizoen. Deze nog zeer jonge piloot heeft vorig jaar een goed seizoen gereden in WS Light, en heeft bovendien al enkele keren kunnen proeven van een Dallara-Nissan V6 tijdens testen vorig jaar. De Rus Roman Rusinov gaat de tweede wagen bemannen tijdens de testen van volgende week, hij heeft de voorbije jaren gereden in F-Renault2000, F Palmer, Euro F3000 en Le Mans. Bij het Italiaanse GD Racing ligt er op dit moment enkel de Chilleen Pablo Donoso vast, hij was vorig jaar ook in de WSLight actief. Als tweede piloot wordt ex-F1 piloot Enrique Bernoldi getipt, hij zal dan ook plaats nemen in de tweede Dallara van GD volgende week. Bernoldi en GD Racing hebben het voorbije seizoen ook samengewerk, en met succes. Naarmate dat het seizoen vorderde gingen de prestaties in positieve lijn omhoog, in de 3 laatste meetings realiseerden ze zelfs constante top-5 prestaties af! Moest Bernoldi tekenen bij GD (wat zeer waarschijnlijk is) dan zal GD de goede prestaties van vorig seizoen zeker verder zetten verwacht ik. Over Epsilon Graff is een maand geleden een bericht verschenen, waarin ze schreven dat de Fransen het komende seizoen de piloten en teams kampioenschap zullen winnen. Dit is volgens mij totaal niet mogelijk, maar ze zullen wel zeker weer vooraan meestrijden. Tijdens de testritten van volgende week zullen Ander Vilarino en Jean Christophe Ravier de wagens bemannen, geen van beiden heeft momenteel een contract bij Epsilon. Maar naar alle waarschijnlijkheid zullen zij de piloten worden bij het Franse topteam en zullen zij dus met dezelfde piloten rijden als vorig jaar. Veel uitleg hoeft er nier bij, zij zijn net de Renault van de WS want na Gabord, Racing Engineering en Carlin behoren zij tot de absolute top van het World Serie veld. Het Belgische KTR heeft zoals vooropgesteld nu al z’n volledige line-up bekendgemaakt nl. de Franse squad Bruce Jouanny en Didier Andre. Bijden waren ze vorig jaar al actief in de WS, Joanny bij het Engelse Carlin en Andre bij het Franse Saulnier. Aan ervaring zou er dus geen gebrek mogen zijn, daarom zijn er dan vooral van de kant van Joanny hoge verwachtingen! Hij had vorig seizoen “maar” een 10e plek in de einstand, maar hij heeft steeds moeten werken in de schaduw van topper Karthikeyan. Bruce heeft voor hij in de WS debuteerde nog in de Engelse F3 gereden, en heeft daar uitstekende resultaten laten noteren. Bij KTR zal hij dus de status krijgen van eerste piloot, laat ons hopen dat dit zal lijden tot topprestaties. Didier Andre daarentegen heeft er een zeer zwak seizoen op zitten, hij heeft het ganse seizoen in de achterhoede vertoefd, hopelijk kan hij dit seizoen beter prestaties neerzetten bij het Belgische KTR! Het Spaanse Pons is net als Belmondo nieuw dit jaar in de WS, en zal dus ook een zekere achterstand hebben qua data en setup. Zij hebben ook al hun volledige line-up bekendgemaakt, nl. de snelle Fin Heikki Kovalainen en de Spanjaard Adrian Valles. Valles komt uit de WSLight, Kovalainen heeft vorig seizoen gereden bij Gabord. Maar niet alleen Heikki is van werkgever veranderd, het ganse team rond hem van bij Gabord (van Ingenieur tot mecano) is mee verhuist naar Pons. Vorig seizoen al schitterde Heikki in de WS met een prachtig seizoen als teammaat van kampioen Montagny, en dit zal zeker niet anders zijn dit seizoen volgens mij. Ook nieuw dit jaar is Porfesa, dit team is opgericht door “vader Portiero” (Felix Portiero), en zal dus als piloot o.a. z’n zoon Felix laten rijden. Verder gaat in de tweede wagen de Spanjaard Roldan Rodriguez rijden rijdens de collectieve testen. Momenteel rijzen er nog zeer veel vraagtekens rond Porfesa, vooral dan op financieel gebied. De bijde piloten zoude amper budget hebben terwijl Porfesa zelf amper Nissan krachtbronnen kan betalen! Laat ons hopen dat dit verhaal positief afloopt… Zeer opvallend is dat er bij Racing Engineering weinig (of zelfs geen) zekerheden zijn! De vraag is zelfs dat Racing Engineering wel gaat deelnemen aan de WS dit jaar? Er zijn geruchten die willen dat het Spaanse topteam zich gaat concentreren op de Spaanse F3, en zou stoppen met z’n activiteiten in de WS. Afwachten maar dus tot volgende week, als ze daar niet verschijnen, is de kans groot dat de WS een parel van een team kwijt is. Maar laat ons hopen dat dit verhaal positief gaat aflopen… word ongetwijfeld vervolgd! Het Italiaanse RC Motorsport heeft momenteel enkel de topper Narain Karthikeyan vastliggen voor 2004. De Italianen hebben nog niet bekend gemaakt wie er in de tweede wagen zal plaats nemen volgende week. RC zelf is eigenlijk maar een team uit de middenmood, maar met een topper als “kip-kurry” (Karthikeyan z’n bijnaam in de WS paddock) moeten zij ongetwijfeld het komende seizoen vooraan te vinden zijn. Saulnier is er nog maar sinds vorig jaar bij, en had daardoor een data en setup achterstand, dat heeft vorig seizoen tot een slecht seizoen geleid. Voorlopig is enkel Tristan Gommendy bevestigd bij het Franse team voor 2004, verder is het nog onbekend wie de tweede Dallara zal bemannen volgende week. Gommedy heeft voordien o.a. gereden in de F3 en de FIA Sportscars. Het Italiaanse Vergani tot slot, heeft nog geen enkele piloot onder contract. Al zou de Braziliaan Rodrigo Sperafico zeer kort bij een zitje bij Vergani staan. Uiteraard zal hij dus plaatsnemen in een Dallara van Vergani volgende week, net als de rijdende schoonheid Milka Duno. Iedereen kent ongetwijfeld Sperafico van de F3000, waar hij enkele jaren geleden bij de absolute top hoorde. Milka Donu heeft het voorbije seizoen gereden in de WSLight en enkele uithoudings wedstrijden. Ze komt steeds aan de bak dankzij haar groot sponsor budget, als ze dat niet moest hebben, zou ze nooit in zoveel racewagens gezeten hebben… |
Quote:
|
Quote:
Nadien hebben ze zelfs ook nog tijdens twee meetings maar met één wagen deelgenomen, de piloot was toen Guy Smith (meermaals Le Mans winnaar met Audi) Vanzelfsprekend kon RPM (de organisator vd WS) dergelijke toestanden niet dulden, en heeft daardoor Zele een startverbod gegeven voor het seizoen 2004 in de WS. De Oostenrijkers hadden zelfs nog de keus gekregen dat ze de chassis hielden (dan werden de chassis nummers vernietigd) of ze de chassis doorverkochten aan een debuterend team. Ze hebben er dan uiteraard voor gekozen om de chassis te verkopen aan Belmondo, kwestie van nog wat geld te recuperen... Dit seizoen gaat Zele Racing actief zijn in de Euro F-3000. Persoonlijk vind ik het wel een verlies in de WS-paddock, ten eerste vooral voor de competitie. De combinatie Siedler / Zele heeft degelijke prestaties afgeleverd, en was steeds vooraan te vinden in het WS peleton. Ten tweede brachten de Oostenrijkers altijd een toffe en typische Oostenrijkse sfeer in de Paddock... Als er problemen waren, kon je steeds bij Zele terecht. Wij (KTR dus) hebben zelfs tijdens de meeting op de Duitse Lausitzring bij Zele een ganse achtervleugel gaan "lenen" omdat de Dallara truck in de paddock door z'n stock door zat. De webstek van Zele Racing >> www.zele-racing.com |
Racing Engineering stop met z'n activiteiten de WS !!! :(
Zoals ik gisteren al voorspelde in m'n bespreking :p, gaat het Spaanse topteam zich dus volledig toespitsen op de Spaanse F3 en al z'n activiteiten in de World Series. De Bevestiging heb ik zonet gelezen op www.italiaracing.net Quote:
Bij deze stel ik mij dan ook direct de volgende vraag: Wat gaat er met de chassis gebeuren van RE??? Worden de chassis doorverkocht aan een nieuw team? Ik betwijfel dat die nog kan gerealiseerd worden, aangezien we op 3 weken van de seizoens start verwijderd zijn... |
Quote:
kan er iemand mij zeggen of de donderdag voor de WS-race op Zolder een officiële testdag is voor de WS ?? zoals vorig jaar ... |
Zou wel eens willen weten of het dit jaar weer zo'n spektakel wordt in Zolder. Die massa's vrijkaarten doen bleken een enorme aantrekkingskracht te hebben.
Hopelijk is het dit jaar weer van dat :) |
Lijkt me wel...wat doet die vrijkaart voor 24-25 april 2004 hier anders in de kast :)
|
Voor diegene die het dus nog steeds niet doorhebben, ook dit jaar weer zullen er voor het weekend van de World Series free tickets overal te vinden zijn!
Wie er naar racingshows is geweest de afgelopen maanden, heeft ongetwijfelt op de stand van Circuit Zolder zich "bevoorraad" met FREE TICKETS. Voor de personen die niet naar racing shows zijn geweest, is er een groote troost! Er zit nl. in het programma boekje van Circuit Zolder 2004 een FREE TICKET! De boodschap is dus: ga naar een evenement (bv: New Race Festival) dat plaats vind voor 25 april, en bekom dan op die manier een FREE TICKET. Ik heb me laten vertellen dat er bij Andy in de Wheels programma-boekjes (dus ook FREE TICKETS) in overvloed zouden zijn, misschien een idee om dan daar ook ineens eens te paseren... Dus ja, als je het mij vraagt is er écht geen enkele reden te vinden om niet aanwezig te zijn op Circuit Zolder tijdens het weekend van 25 april! |
Indien het weer meezit wordt het weer een overrompeling van jewelste. Honderd duizenden vrijkaarten zijn er in omloop
|
over vrijkaarten gesproken ... iemand vrijkaarten voor Goodwood - Revival of speed teveel ??? :D :D :D
|
Quote:
Om nou met 100.000 langs de baan in Zolder te staan lijkt me ook niet echt gemakkelijk. |
Wat honderd duizenden vrijkaarten? En ik heb er geen :( Dus hierbij een oproep aan de barmhartige die me 2 vrijkaarten wil schenken.
Contacteer me maar op m'n mail, dan kan ik je m'n coordinaten geven: vangysel@yahoo.com Vorig jaar had ik kaarten via het forum hier. |
idem hier :) vorig jaar genoten van het spektakel!
FF |
Quote:
|
Kan iemand mij de World Series kalender even hier posten? Dank bij voorbaat.
|
Foto's online
Kheb net enkele foto's online gezet getrokken door mn maat Mr. Dallara in de KTR Workshop deze namiddag.
http://users.skynet.be/kbo-torfs => Autosport => World Series Op deze manier kunnen jullie al een exclusieve blik werpen op de NIEUWE WAGENS van KTR voor het komende seizoen!!! Laat maar weten wat jullie ervan vinden... Greetz, The Unbreakable. |
Quote:
|
De kalender van de World Series is eindelijk bevestigd door RPM! (het werd wel stillaan tijd ook, we zijn een week verwijderd van de seizoens opener in Madrid!)
Quote:
|
Verder stond er op italiaracing.net ook een opsomming van welke piloten bij welk team gaan rijden:
Quote:
|
Quote:
|
Grote kans dat we Pons Racing in hun 1e jaar de titel zien halen.
Net als vorig jaar zal het team met de Renault Driver Development rijders wel wat (mechanisch) voordeel hebben ten opzichte van de andere teams. |
Quote:
En daarachteren zullen ook Jouanny, Vilarino, Ravier en Montiero aan de top te vinden zijn. (dat verwacht ik toch) |
Ik heb net twee foto's online gezet van de Test van KTR in Barcelona, via Mr. Dallara, de KTR insider.
Volg http://users.skynet.be/kbo-torfs Greetz, The Unbreakable |
:( Milka Duno komt niet Zolder tijdens de World Series.........de rest van het team overigens ook niet ;) Vergani zegt aju paraplu voor de World Series 2004, in de Lights zouden ze wel aan de start verschijnen met drie wagens.
Mokkel Milka geeft prioriteit aan de Grand-Am, onder het motto dat de kalenders niet overeen stemmen :rolleyes: .........hmmmm in Grand-Am heb je wel een teammaat die je kan helpen aan een goed resultaat. Rodrigo Sperafico is een gevalletje: No Budget. |
Vergani start in ieder geval de eerste race van het seizoen niet, ze proberen echter een coureur te vinden die wel het vereiste budget heeft om toch de rest van het seizoen te rijden.
Volgens Duno is het probleem dat de kalender op het allerlaatst werd gewijzigd en daardoor de races niet te combineren zijn. Toch vreemd dat de laatste grote wijzigingen van een week geleden ook de datum van Zolder betrof, ondanks dat daar al in januari de datum 24-25 April bekend was. (Wel bij de fans, niet bij de teams?) |
Wat 1 nachtje slapen al niet kan doen.
Rodrigo Sperafico heeft toch de benodigde euro's gevonden en zal gewoon in Jarama deelnemen. Een 2e rijder is vooralsnog niet bekend. |
In het bericht over Goossens z'n druk autosport jaar op autosport.be staat het volgende:
Quote:
Bij welk team hij zal gaan rijden is voor mij alvast een groot vraagteken. Misschien bij het Italiaanse Vergani Racing, aangezien zij nog het enige team zijn die nog een zitje vrij hebben... En hoe hij het dan op zondag 25 april gaat klaarspelen, is ook niet zo simpel! Eerste een race WS, dan een race Belcar en dan nog eens een (lange) race WS. Wie zoiets gaat doen, mag welk "supperman" genoemd worden ;) . Ik ben alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd! |
en dan ook nog zijn F Renault team in goede bane leiden ... ;)
|
En dan nog wat laatste aanpassingen voor het weekend.
Geen Rusinov bij Gabord maar Ralph Firman. Mogelijk rijd Carlin maar met 1 wagen, volgens Italiaracing.net is Hynes bevestigd als 2e rijder maar volgens Autosport Magazine is die deal afgeblazen. We zullen zien. |
Ik ben blij dat Ralph F. een zitje heeft voor 2004 ...
|
Toch wel opmerkelijk hoelang het wel niet duurt om een veld te vullen, en hoeveel nog allemaal vlug vlug de dag voor het seizoen begint nog geregeld wordt. Volgens mij schilt er dan toch wel iets aan heel het concept. Merkwaardig dat heel veel teams toch problemen hebben om een line-up voor mekaar te krijgen terwijl men toch prediceert dat WS een ideale klasse als opstap naar F1 is.
Opnieuw weer triestig om vaststellen. ws-live. Die site is maar laatst geupdate (engelse versie) 3 maart *bedenkelijk*. Vind ik ook merkwaardig hoe moeilijk het is om een website 2 jaar achter elkaar deftig te laten werken... |
|
Quote:
Ik snap organisatoren niet waarom ze geen fatsoenlijke website kunnen maken EN bijhouden. Zo'n website is voor ons Belgen en Nederlanders toch eigenlijk 1 van de weinige mogelijkheden om zulke series te volgen. |
Die nieuwspagina werkt wel.... in de Spaanse versie.
Bijna niets in de Engelse versie van de site werkt. Dat is dus echt :fight: Spaanse woordenboek bovenhalen dus...... |
En dat noemt zich World Series.... :confused:
|
Laat ons nu stoppen met zeuren over de slechte berichtgeving i.v.m. de WS aub!
Trouwens van de F3000 kan je niet echt veel meer vinden op het www, ze hebben dan wel hun TVcoverage, maar of die er ook dit jaar zal zijn??? Trouwens sinds enkele weken kan steeds terecht op >>> www.RACINGWORLD.be voor het heetste World Series nieuws!!! (En ja hoor, deze site is in het Nederlands, op eender welke knop je klikt, je zal nooit je Spaanse woordenboek moeten bovenhalen ;) !) |
Aandeelhouder? ;)
|
Quote:
Maar idderdaad ja ik ben sinds een tijdje medewerker van www.RACINGWORLD.be. :) Je kan trouwens NU een verslag lezen over de eerste race op de bovenvermelde site! Waarin KTR trouwens prachtig presteerde met een schitterende 4de plaats voor Jouanny en een 10de plaats voor Andre! :) :crazy: Als jullie aan- en/of opmerkingen zouden hebben over RACINGWORLD.BE , dan mogen jullie die altijd geven hoor! |
Tom, in je verslagje, erg mooi trouwens, staat er Fuduka terwijl het Fukuda moet zijn maar voor de rest perfect !
|
All times are GMT +2. The time now is 09:02. |