![]() |
www.f1world.be/belcarenworldseries2004april.zip
een ruime 52 mb foto's, 199 om precies te zijn. Ze zijn niet met een prof. toestel getrokken. Let wel, deze foto's zullen maar een tijdje online staan. Snel downloaden is dus de boodschap. Mensen die interesse hebben om foto's op andere websites te publiceren, gelieve me op voorhand te contacteren op robby@f1world.be Veel plezier ermee, Robby |
World Series @ Magny Cours (21 22 23 mei 2004)
Intussen komt de volgende round van de World Series steeds korter bij, deze maal zal het WS-circus neerstrijken in het franse Magny Cours. Voor het KTR team is dit eigenlijk een tweede thuisrace, aangezien onze beiden piloten (Bruce Jouanny en Didier Andre) Fransen zijn. Uiteraard word er dus bij KTR veel verwacht van deze round. Maar uiteraard zijn niet alleen Bruce en Didier die van het thuis voordeel zullen genieten, piloten als Ravier, Pla, Derichebourg, Gommendy, gaan uiteraard ook hun sponsors eens willen laten zien hoe goed ze aan hun stuur kunnen draaien. Verder mogen we uiteraard de ιchte toppers als Monteiro, Karthikeyan, Bernoldi en Karthikeyan niet uit het oog verliezen! Want deze toppers mogen wel niet op thuis terrein rijden, toch zullen ze weer vooraan te vinden zijn in het WS peleton. Van de kant van Jouanny word ιcht wel veel verwacht binnen KTR in Magny Cours. De jonge talentvolle Fransman heeft al voldoende mechanische pech gekend in de eerste twee rounds, daarom hopen wij nu op een perfect weekend in Nevers. Als dit moest lukken, dan zal hij zeker in de top 5 te vinden zijn! De week na de race kunnen jullie van mij alvast een hoop foto's verwachten! ;) (het word wel mijn eerste ιcht race weekend met men nieuw foto toestel, dus niet tι veel verwachten ...) |
In het voorprogramma van de World Series rijden uiteraard de World Series Light, maar ook "Formule Junior 1600", "F1 TGP", "Kart 250", "Formule Ford Kent".
Het lijkt me dus een tof eenzitterweekend te worden binne 10 dagen in midden Frankrijk! :) Ik veronderstel dat die "Formule Junior 1600" gewoon FR1600 zal zijn?? Wat denken jullie?? Die "F1 TGP", lijkt me iets "ΰ la" Euroboss F1 te zijn. Wat denken jullie?? En die "Kart 250", wat is dat voor iets?? Zijn dit zo van die karts die op het circuit rijden?? (ik denk dat die de voorbije jaren ook steeds in september op Zolder reden, samen met de trucks...) Ten slotte "Formule Ford Kent", dit is veronderstel ik de enige ιchte F Ford?? Kent zal wel een sponsornaam zijn zeker?? Wat ik jullie nu al kan zeggen is het volgende: de kans is (spijtig genoeg) zeeeeer groot dat we regen race's zullen krijgen op magny Cours. :mad: Dit lijd ik af uit het fijt dat de voorbije twee jaren de WS in de zelfde periode reden, en toen ook steeds verzopen zijn. :mad: Ik heb net eens gezien wat voor weer ze voorspellen de komende dagen in midden Frankrijk, en jawel hoor > :fight: > het zal de komende 3 dagen regenen daar. Laat ons hopen dat het binne 7 dagen veeeel beter weer word! |
Quote:
Boris wilde toch niet meer rijden? Afwezig in Magny Cours: -Vergani / Rodrigo Sperafico ....centjes problemen - RC Motorsport / Olivier Pla.......ook de centjes Nieuw: - Tomas Kostka voor RC Motorsport, is een Tsjech uit het Duitse F3 Ennuh, Olivier Tielemans doet waarschijnlijk mee in de WS Lights in Magny Cours. |
Quote:
Dit is inderdaad zoiets als Euroboss, echter de auto's zijn ouder en moeten orginele kleurenstelling hebben. Meer info: http://www.tgpf1.com |
Quote:
Wel jammer dat de serie meer en meer rijders verliest terwijl de Renault V6 series er nog steeds een aantal meer heeft...wordt het natuurlijk ook makkelijker om te kiezen welke serie er wegvalt in 2005. |
Intussen heeft ook Firman (officieel) bekend gemaakt dat hij er mee stop in de WS! Volgens hem: "wegens sponsor problemen" :rolleyes: > Hij werd gewoon naar huis gereden door z'n piep jongen teammaat Alvarez, en ja dat kon hij natuurlijk niet laten gebeuren met z'n naam als "ex F1 piloot".
Hierbij word toch wel zwart op wit bewezen hoe hoog het niveau in de Nissan World Series wel is! Een Ex F1 piloot die gewoonweg niet in de top 10 kan meedraaien! Als je hier niet kan stellen dat de WS een zιιr hoog piloten niveau heeft ;) ! De timing van de WS van het komend weekend in Magny Cours kan je vinden op racingworld.be ;) . verder kan je ook nog op racingworld.be een previeuw vinden op de derde round ;) . Heet van de naald: > Olivier Pla zal vanaf morgen rijden bij Carlin!!! |
Bericht van Mr. Dallara die in Magny Cours is :
"Zware klapper voor Bruce Jouany tegen 280/u. Auto bijna total loss hangt maar voor 60 % aaneen, heeft nog gereden maar balans totaal zoek. Nog een paar uur werk." |
Ondertussen zal iedereen al wel weten dat de World Series By Nissan als World Series By Renault door het leven zullen gaan in 2005.
In deze thread staan al de veranderingen die gepaard gaan met deze naams verandering opgesomd. |
Intussen weer wat transfers in de WS paddock:
- Belmondo stopt met al z'n activiteiten in de WS. - Polo Villaamil neemt de lege plaats in bij Gabord. ALLE info over deze twee fijten --> www.RACINGWORLD.be |
Quote:
|
Quote:
Ik wist het al van zaterdag avond! Toen was het al voor 99% zeker volgens Gabord. De hoofd reden waarom Polo werd verkozen boven Cochet en Sperafico is vooral omdat de volgende race in het Spaanse Valencia is, een thuis terijn voor polo (en z'n sponsors) dus! ;) Bovendien heeft hij (voorlopig) enkel centen voor de volgende round... |
Binnen enkele ogenblikken zal je op het gekende andres > users.skynet.be/kbo-torfs een 150tal foto's kunnen terug vinden van de WS round in het Franse Magny Cours!
De WS Light's staan NU al online! Met de WS is Unbreakable volop bezig, ze zouden binnen het uur online moeten komen... Veel kijk plezier! ;) |
Chique foto's. Zonder andere voor het hoofd te stoten, toch al van de mooiste foto's die ik gezien heb ιn genomen door "een niet-professional" ! ! !
|
Quote:
|
Orwell Supercup?
Is dat de opvolger van de International Supersports Cup ? |
KTR zonder Jouanny naar Valencia! :mad:
Er heersen de dag van vandaag bijna overal sponsor problemen, meestal ver van huis, deze maal is het Belgische team KTR getroffen! :mad: :( Piloot Bruce Jouanny zit zonder sponsors, en dit heeft gelijd tot een breuk met KTR... ... met als gevolg dat KTR komende week zal moeten afzakken naar Valencia met maar ιιn wagen. :mad: More info @ RACINGWORLD.BE ;) |
Houden ze nog wagens over in de World Series?
Belmondo eruit, Vergani eruit en Saulnier, Gabord en KTR met 1 wagen. Hoeveel racen er op Valencia? 16? |
users.skynet.be/kbo-torfsis net geupdate met een 10tal fototjes uit de workshop van KTR. ;)
Hier staan nog twee KTR Dallara's op ιιn foto, dat zal je volgende week niet meer zien... :mad: |
Quote:
Als ik goed tel, zullen er maar 15 :mad: wagens starten in Valencia. |
Quote:
Afgelopen week heeft Jouanny alweer zijn eerste kilometers gereden in een F3 van het Promatecme team, een Frans team in het Briste F3. De waarheid van dit verhaal? Zal wel ergens in het midden liggen ;) |
Quote:
Dit is weer zoooooooooo typisch... :rolleyes: Dat van die kwalitiet vind ik wel ιcht "top of the bill": Als je weet dat de manager van Andre en Jouanny dezelfde is, en dat deze er ALLES heeft voorgedaan z'n twee piloten bij KTR te kunnen laten rijden. Dat weet je ook wel dat Jouanny absoluut WEL bij KTR wilt rijden en hij er zich zeer goed thuis voelde, en ja hoor, hij ook tevreden was van het team. Maar als je dan in Magny Cours (per slot van rekening in z'n achtertuin) DEZE WAGEN binnen brengt bij je team :rolleyes: dan weet je ook wel dat je voor deftige kosten hebt gezorgt... (er is veeeeeeeeel meer schade en dus kosten aan de wagen dan je uiterlijk kan zien! versnellingsbak was zelfs gebarsten en vervrongen t.o.v. het chassis...) Normaal had Bruce dus budget tot na Valencia, maar als hij dan in Frankrijk een budget van een half race weekend bij mekaar rijd... ...dan is de rekening snel gemaakt... En als je dan voordien nog niet voor sprekende resultaten hebt gezorgt bij je je team (KTR in zijn geval dan), dan is het wel heel simpel om te zeggen van: "de kwaliteit van het team is niet voldoende..." :rolleyes: ;) Hoe zegt men het ook alweer?? "de pot verwijt de ketel" of zoiets zeker... |
Intussen komt de 4e meeting in Valencia van komend weekend kortbij, daarom kan je nu al op www.racingworld.be de timing van het komend weekend vinden, maar ook een uitgebreide previeuw! ;)
|
Quote:
C U |
Quote:
Daarnaast, een probleem kent altijd twee partijen.........aan de objectieve lezer de taak om daar zijn eigen mening over te vormen. Wat betreft die manager, die praat met het geld mee ;) Stel dat die sponsors daadwerkelijk geen geld meer willen investeren in Bruce en KTR..........kijk dan droogt zijn cash-flow ook op. Bruce + Sonsors + F3, dan zegt die manager geheid: Een voortreffelijke zet in de carriere van Bruce ;) :D Maaruh, laten we maar verder gaan met de aanstaande wedstrijd. |
Quote:
|
Hier zijn enkele foto's die ik heb ontvangen vanuit Valencia:
http://racingworld.vector.priorweb.b...a/0EEE5318.JPG http://racingworld.vector.priorweb.b...a/0EEE5369.JPG http://racingworld.vector.priorweb.b...a/0EEE5488.JPG http://racingworld.vector.priorweb.b...a/0EEE5433.JPG http://racingworld.vector.priorweb.b...a/0EEE5416.JPG Met dank aan PDC images! |
Zeer waarschijnlijk zal KTR binnen de twee weken hun nieuwe piloot kunnen bekend maken (die Jouanny zal vervangen).
Meer dan waarschijnlijk zal het een driver uit de UK zijn... |
Volgens Italiaracing zullen er op de Lausitzring 3 wagens extra rijden in vergelijking met de laatste race.
Het team van Vergani zal terugkeren op het hoogste niveau met hun World Series Light coureur Giovanni Tedeschi. Gabord zal voor het eerst sinds Zolder met 2 wagens komen, de 2e Dallara voor Roman Rusinov. En ook KTR zou weer met 2 wagens gaan rijden...en Bruce Jouanny zou zijn sponsorproblemen hebben opgelost en weer terugkeren. Of dit laatste echt waar is kan Mr.Dallara mogelijk bevestigen. |
Quote:
Quote:
Quote:
Een ding dat dit kan aantonen is het volgende: Toen ik enkele weken terug in de workshop was, en we telefonisch de bevesting kregen dat Bruce z'n einde bij KTR was genaderd. Mocht (lees: moest) ik direct de stickers verwijderen van Bruce op de wagen, en "voor het donker was geworden" waren AL de sponsors stickers van de wagen verdwenen... Dit gebeurd niet zomaar... ;) Volgens mij zijn die kerel z'n centen ιcht wel stillaan op... Maarja die Fransen beloven altijd dat ze centen hebben (voor ιιn meeting)... foto 1 foto 2 |
Net gelezen op de website van World Series dat net zoals in Belgie (Zolder) de voorbije 2 jaren, nu ook in Portugal (Estoril) de tickets free zijn!
Je kan ze overal vinden daar!: bij alle Nissan deallers, in alle Total tankstations, verder zijn ze nog op enkele website's aftedrukken... UIteraard zal Estoril wel goed gevuld zijn zondag aangezien het voor de Portugese autosport middens een hoogdag zal zijn. Want hun F1 held, zullen ze in actie kunnen zien en dan nog wel gratis. De reden waarom ze het daar ook free doen is uiteraard heel simpel?? Zolder deed het om veel volk te hebben, en zo meer zekerheid te hebben op een contract voor de komend(e) jar(en). Op de kalender voor 2005 staat toevallig ook een meeting in Estoril gepland, ze zullen daar ook doorhebben dat de Europeese Renault weekend toppers zullen gaan worden. Daarom zullen ze uiteraard al vanaf nu RPM en Renault/Nissan tevreden willen stellen met een volhuis... (hopelijk daar minder opstropingen en fille's dan in de Zolderse paddock zoals in april 2003/2004 ;) ) |
Intussen zijn we genaderd op enkele dagen van de meeting in Barcelona, waarna de WS by Nissan's nog enkel op Valencia en -normaalgezien- op een italiaans circuit te bewonderen zullen zijn.
Want dan is het Nissan verhaal gedaan, en zal gans het circus de naam (World Series by) Renault gaan dragen. Het is zeer duidelijk dat alles in een laatste rechtelijn zit voor 2005 want in tussen zijn de eerste CAM foto's vrijgegeven van de DallaraT02 - Renault voor 2005: ;) http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-4801.jpg http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-4797.jpg http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-4777.jpg http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-4785.jpg De look is blijkbaar nog meer ΰ la Formula one unpluged! :p :crazy: . Met de look en het chassis zit het dus wel degelijk snor, nu nog maar hopen dat de mensen van F-solutoins degelijk werk leveren en een krachtige(re) V blok maken. |
Gisteren tijdens de WS meeting in Barcelona waren maar liefst 36.000 bezoekers getuigen van weer mooie race's.
Ook was er tijdens deze meeting de premiere van het supper polle systeem! Net hetzelfde al met de F1 dus. ;) En aan de CAM foto's tezien zijn de WS wagens voor 2005 de meest F1 "look a like" wagens die we tezien gaan krijgen volgend seizoen. Al zullen de GP2's dan weer sneller zijn over een lap. Maarja, daar betalen ze dan ook wel meeeeeeer dan genoeg voor... ;) Persoonlijk vind ik de overwinning van Felix Portiero gewoonweg schitterend! Hij reed vorig jaar nog bij KTR en toen was er al het gevoel dat hij een (ruwe) diamand was, alleen was er nog de tijd nodig om te ontplooien, en dit was niet optimaal mogelijk bij het familie Portiero team (Porfesa), hij is dan overgestapt naar het zeer proffesionele Epsilon. Barcelona was z'n debuut bij Epsilon, en dan al meteen raak! (pole, en start to finish zege)! Dit word ongetwijfelt nog vervolgt! :) |
Quote:
Hoe kun jij nou weten welke het meeste op F1 gaat lijken? Van de Superfund en GP Masters heb ik nog geen foto's gezien ;) |
Quote:
En het Superfund idee: Die hebben blijkbaar al ιιn wagen half gemaakt (er stond enkele weken terug toch een foto van in de autosport... of dit nu een foto was of een CAM foto das natuurlijk nog de vraag...) Maar concreet zijn er daar dus ook nog veel onduidelijkheden. En gisteren las ik al het volgende op italiaracing: Quote:
Maar ik versta hier uit dat er hoge pieten van Superfund het voorbije weekend ook in Bercelona waren en dat ze in de paddock gesprekken zullen gehad hebben over een mogelijke sponsoring van de WS by Renault in 2005. En ALS ze dat gaan doen, dan denk ik dat er van het Supperfund verhaal wat enkele weken geleden in de autosport stond nog weinig van zal in huis komen... :confused: |
Verder is er Zondag in Barcelona ook al de datum bekend gemaakt voor de race in Bilbao voor het seizoen 2005, ze zouden een contract hebben voor de straten race tot en met 2007.
Quote:
|
Quote:
|
Ondertussen staan de World Series hun tenten al enkele dagen in de paddock van Valencia, en waren het vandaag de FP1 en FP2.
Zoals steeds waren de toppers als Monteiro, Ravier, Kovalainen en Karthikeyan weer vooraan te vinden. Maar zeer opvallend is dat plots Didier Andre met de Belgische KTR Dallara helemaal vooraan mee rijd! Hij was 4e en 2e, dit mag wel zeer opmerkelijk genoemd worden! hopelijk kan hij deze prestaties doorzetten morgen en zondag. FP1 1 Jean-Christophe Ravier Epsilon 123880 2 Olivier Pla Carlin 124477 3 Tiago Monteiro Carlin 124520 4 Didier Andre KTR 124610 5 Felix Porteiro Epsilon 124908 6 Tristan Gommendy Saulnier 124937 7 Adrian Valles Pons 124981 8 Milos Pavlovic Vergani 125159 9 Narain Karthikeyan RC 125345 10 Sergio Hernandez Saulnier 125510 11 Santiago Porteiro Porfesa 125693 12 Enrique Bernoldi GD 125701 13 Heikki Kovalainen Pons 125766 14 Juan Cruz Alvarez Gabord 125593 15 Hiroki Yoshimoto Gabord 127119 16 Karun Chandhok RC 127507 17 Giovanni Tedeschi Vergani 128416 18 Giacomo Ricci GD 128565 FP2 1 Heikki Kovalainen Pons 123692 2 Didier Andre KTR 124137 3 Tiago Monteiro Carlin 124222 4 Narain Karthikeyan RC 124238 5 Olivier Pla Carlin 124423 6 Milos Pavlovic Vergani 124423 7 Jean Christophe Ravier Epsilon 124548 8 Adrian Valles Pons 124551 9 Enrique Bernoldi GD 124871 10 Juan Cruz Alvarez Gabord 125025 11 Sergio Hernandez Saulnier 125325 12 Santiago Porteiro Porfesa 125538 13 Karun Chandhok RC 125556 14 Giacomo Ricci GD 126030 15 Hiroki Yoshimoto Gabord 126073 16 Tristan Gommendy Saulnier 126425 17 Giovanni Tedeschi Vergani 127573 18 Felix Porteiro Epsilon 134847 |
All times are GMT +2. The time now is 00:58. |