De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Williams in zwaar weer? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11315)

Mark 14-09-2005 22:39

Williams in zwaar weer?
 
Het begint toch allemaal somber uit te zien voor Frank Williams. In 2006 mag hij weer voor het eerst sinds jaren weer gaan betalen voor motoren. BMW vertrekt en gaat vrolijk verder met zijn eigen team.

Als BMW vertrekt, gaan er dan niet meer vertrekken? Een aantal sponsors van Williams is daar terecht gekomen via BMW. Er zijn toch enkele "Duitse" stickers terug te vinden op de Williams.

-Boysen
-Wurth
-Puma
-Allianz
-MAN

De eerste die vertrekt is HP:
Quote:

U.S. computer giant Hewlett-Packard (HP) will stop sponsoring the Williams Formula One team at the end of the season, the company announced on Wednesday www.autosport-atlas.com
HP is weliswaar niet Duits maar toch een gevoelige tik voor Privateer Williams. Naar het schijnt is het een kwestie van tijd dat Williams het nieuwe Concorde Agreement met Ecclestone gaat tekenen. Dat was enige tijd terug toch net iets anders ;) Williams en Ron Dennis waren twee kameraden in de strijd tegen Ecclestone.

Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons.

Bart.Vandecavey 14-09-2005 22:43

Mark niet vergeten dat ze zich al uit een verloren positie hebben terug opgericht hebben (remember de Veltins-Williams)

sledge 14-09-2005 22:44

Ik denk dat Williams nog eens kan verrassen volgend jaar. Budgetair zal er begin 2006 nog niet veel van te voelen zijn, en ik ben ervan overtuigt dat de Cosworth tot de betere van het veld zal behoren.
En een team met een naam zoals Williams zal niet veel problemen hebben om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.
Mischien neemt Budweiser de handel wel over :p

Sennake 14-09-2005 22:47

Quote:

Originally Posted by Mark
Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons.

Dat lijkt me wat voorbarig, maar zoals overal gaat het met ups en downs, en zit Williams (net zoals bv in 1988 toen ze terug vielen op Judd motoren) momenteel in een dal.

Ik ben er echter van overtuigd dat ze dat ook weer te boven komen na verloop van tijd...

The Interceptor 15-09-2005 00:40

't Ziet er idd niet zo best uit voor Williams op de korte termijn.

Als we dan hieraan ook nog eens de zaak Button - Williams gaan linken ...
Ik hoop echt zo hard dat hem bij BAR mag blijven!! :)
Er zijn geruchten dat Williams een afkoopsom van 12 milj $ heeft afgewezen.
Langs de andere kant horen we dan weer dat er positieve gesprekken geweest zijn ...

Maar sowieso wordt het toch wel moeilijk te zeggen wat het begin volgend jaar zal geven in de F1. De motor gaat zeker in het begin van het seizoen de meest bepalende factor worden denk ik. Wie weet hoe goed hebben de mannen van Cosworth hun huiswerk al wel niet gedaan.
En ik denk ook niet dat er snel geldproblemen zullen komen bij een team als Williams, het is en blijft toch een grote naam.

A.J. 15-09-2005 01:43

als de afkoopsom nog wat hoger wordt kunnen ze BUTTON als hoofdsponsor op de wagen zetten :D

gwyllion 15-09-2005 09:30

Quote:

Originally Posted by A.J.
als de afkoopsom nog wat hoger wordt kunnen ze BUTTON als hoofdsponsor op de wagen zetten :D

Williams vraagt naar het schijnt 20 miljoen en BAR wil enkel 15 miljoen geven. De kans zit er dus in dat Button zelf 5 miljoen zal moeten dokken als hij echt niet naar Williams wil. Voor dat geld zou ik toch vragen om mijn naam om de wagen te zetten :D

marcel 15-09-2005 09:42

ik heb ergens gelezen dat williams al een nieuwe hoofdsponsor hééft, dus da's al een probleem minder

Sennake 15-09-2005 10:58

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Williams vraagt naar het schijnt 20 miljoen en BAR wil enkel 15 miljoen geven. De kans zit er dus in dat Button zelf 5 miljoen zal moeten dokken als hij echt niet naar Williams wil. Voor dat geld zou ik toch vragen om mijn naam om de wagen te zetten :D

Geld betalen om NIET naar een team te moeten : dat is volgens mij iets totaal nieuws in de F1 wereld!! :confused:

fish88 15-09-2005 12:17

Moet hij maar geen contract tekenen. Zijn eigen domme schuld.

Guido 15-09-2005 13:26

Quote:

Originally Posted by Sennake
Dat lijkt me wat voorbarig, maar zoals overal gaat het met ups en downs, en zit Williams (net zoals bv in 1988 toen ze terug vielen op Judd motoren) momenteel in een dal.

Ik ben er echter van overtuigd dat ze dat ook weer te boven komen na verloop van tijd...

ben ik het mee eens. Ook Mclaren en Ferrari hebben als eens 'donkere' periodes gehad, maar telkens zijn ze er weer bovenop gekomen. Dus 't zal wel zo'n vaart niet lopen. Remember bijv. de McLaren-Peugeot periode.

Mark 15-09-2005 22:11

Quote:

Originally Posted by Huudo
Remember bijv. de McLaren-Peugeot periode.

Sportief gezien een gigantische flop..........maar zakelijk gezien, het was een fabrieksteam ;) Dat is nu net het grote verschil in deze........Wlliams staat er nu helemaal alleen voor.

Een quote die wellicht veelzeggend is:
Quote:

Intriguingly, Speed drives for the iSport GP2 outfit, in which Sir Frank’s son Jonathan – the F1 team’s influential talent scout – is involved. He would also clearly be of interest to Budweiser, one of the few current sponsors expected to stay with Williams next year.

http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/19603/
Eddie Jordan is ook vrij hard in zijn bewoordingen jegens Williams en Head.
Quote:

Jordan believes that Williams have done the wrong thing in deciding to go down the customer-engine route next year - and claims they should have done everything they could to keep BMW on board.
www.autosport-atlas.com
Volgens de feestneus Jordan hadden Frank en Patrick hun trots maar moeten inslikken en een groot gedeelte van hun aandelen moeten verkopen aan BMW.

Bart.Vandecavey 16-09-2005 09:14

Quote:

Originally Posted by Mark
Volgens de feestneus Jordan hadden Frank en Patrick hun trots maar moeten inslikken en een groot gedeelte van hun aandelen moeten verkopen aan BMW.


Ik denk wel dat het beter was om BMW te laten varen. Ze kunnen nu met een schone lei beginnen en terug zoeken naar een motorpartner die wel fabrieksmateriaal aan hen kan leveren en waar ze niet tweede viool moeten spelen...

sledge 16-09-2005 10:35

Heidfeld in 2006 al bij BMW. Dus is het zo goed als zeker dat Button bij Williams aan de start komt. Williams gaat volgens mij geen rijder laten gaan, zonder dat ze weten of hun nieuwe rijder wel wil komen.

The Interceptor 16-09-2005 18:13

Daar vrees ik nu toch ook voor.
Of gaan ze bij Williams Rosberg volgend jaar (al) laten dubuteren? Er zijn zelfs geruchten dat hij dit jaar al zou kunnen racen als Heidfeld niet meer fit geraakt...
Toch benieuwd of we volgend jaar van dit trio al iemand in de F1 mogen verwelkomen: Rosberg, Kovalainen, Piquet Jr.
Piquet verwacht ik nog wel een jaartje in de GP2. Maar die andere twee ...


All times are GMT +2. The time now is 19:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.