De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 14-09-2005, 22:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Williams in zwaar weer?

Het begint toch allemaal somber uit te zien voor Frank Williams. In 2006 mag hij weer voor het eerst sinds jaren weer gaan betalen voor motoren. BMW vertrekt en gaat vrolijk verder met zijn eigen team.

Als BMW vertrekt, gaan er dan niet meer vertrekken? Een aantal sponsors van Williams is daar terecht gekomen via BMW. Er zijn toch enkele "Duitse" stickers terug te vinden op de Williams.

-Boysen
-Wurth
-Puma
-Allianz
-MAN

De eerste die vertrekt is HP:
Quote:
U.S. computer giant Hewlett-Packard (HP) will stop sponsoring the Williams Formula One team at the end of the season, the company announced on Wednesday www.autosport-atlas.com
HP is weliswaar niet Duits maar toch een gevoelige tik voor Privateer Williams. Naar het schijnt is het een kwestie van tijd dat Williams het nieuwe Concorde Agreement met Ecclestone gaat tekenen. Dat was enige tijd terug toch net iets anders Williams en Ron Dennis waren twee kameraden in de strijd tegen Ecclestone.

Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-09-2005, 22:43
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Mark niet vergeten dat ze zich al uit een verloren positie hebben terug opgericht hebben (remember de Veltins-Williams)
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #3  
Old 14-09-2005, 22:44
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Ik denk dat Williams nog eens kan verrassen volgend jaar. Budgetair zal er begin 2006 nog niet veel van te voelen zijn, en ik ben ervan overtuigt dat de Cosworth tot de betere van het veld zal behoren.
En een team met een naam zoals Williams zal niet veel problemen hebben om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.
Mischien neemt Budweiser de handel wel over
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2005, 22:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Mark
Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons.
Dat lijkt me wat voorbarig, maar zoals overal gaat het met ups en downs, en zit Williams (net zoals bv in 1988 toen ze terug vielen op Judd motoren) momenteel in een dal.

Ik ben er echter van overtuigd dat ze dat ook weer te boven komen na verloop van tijd...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2005, 00:40
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
't Ziet er idd niet zo best uit voor Williams op de korte termijn.

Als we dan hieraan ook nog eens de zaak Button - Williams gaan linken ...
Ik hoop echt zo hard dat hem bij BAR mag blijven!!
Er zijn geruchten dat Williams een afkoopsom van 12 milj $ heeft afgewezen.
Langs de andere kant horen we dan weer dat er positieve gesprekken geweest zijn ...

Maar sowieso wordt het toch wel moeilijk te zeggen wat het begin volgend jaar zal geven in de F1. De motor gaat zeker in het begin van het seizoen de meest bepalende factor worden denk ik. Wie weet hoe goed hebben de mannen van Cosworth hun huiswerk al wel niet gedaan.
En ik denk ook niet dat er snel geldproblemen zullen komen bij een team als Williams, het is en blijft toch een grote naam.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2005, 01:43
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
als de afkoopsom nog wat hoger wordt kunnen ze BUTTON als hoofdsponsor op de wagen zetten
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2005, 09:30
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by A.J.
als de afkoopsom nog wat hoger wordt kunnen ze BUTTON als hoofdsponsor op de wagen zetten
Williams vraagt naar het schijnt 20 miljoen en BAR wil enkel 15 miljoen geven. De kans zit er dus in dat Button zelf 5 miljoen zal moeten dokken als hij echt niet naar Williams wil. Voor dat geld zou ik toch vragen om mijn naam om de wagen te zetten
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2005, 09:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik heb ergens gelezen dat williams al een nieuwe hoofdsponsor hééft, dus da's al een probleem minder
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2005, 10:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Williams vraagt naar het schijnt 20 miljoen en BAR wil enkel 15 miljoen geven. De kans zit er dus in dat Button zelf 5 miljoen zal moeten dokken als hij echt niet naar Williams wil. Voor dat geld zou ik toch vragen om mijn naam om de wagen te zetten
Geld betalen om NIET naar een team te moeten : dat is volgens mij iets totaal nieuws in de F1 wereld!!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 15-09-2005, 12:17
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Den Haag, Nederland
Posts: 518
Moet hij maar geen contract tekenen. Zijn eigen domme schuld.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-09-2005, 13:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake
Dat lijkt me wat voorbarig, maar zoals overal gaat het met ups en downs, en zit Williams (net zoals bv in 1988 toen ze terug vielen op Judd motoren) momenteel in een dal.

Ik ben er echter van overtuigd dat ze dat ook weer te boven komen na verloop van tijd...
ben ik het mee eens. Ook Mclaren en Ferrari hebben als eens 'donkere' periodes gehad, maar telkens zijn ze er weer bovenop gekomen. Dus 't zal wel zo'n vaart niet lopen. Remember bijv. de McLaren-Peugeot periode.
Reply With Quote
  #12  
Old 15-09-2005, 22:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Huudo
Remember bijv. de McLaren-Peugeot periode.
Sportief gezien een gigantische flop..........maar zakelijk gezien, het was een fabrieksteam Dat is nu net het grote verschil in deze........Wlliams staat er nu helemaal alleen voor.

Een quote die wellicht veelzeggend is:
Quote:
Intriguingly, Speed drives for the iSport GP2 outfit, in which Sir Frank’s son Jonathan – the F1 team’s influential talent scout – is involved. He would also clearly be of interest to Budweiser, one of the few current sponsors expected to stay with Williams next year.

http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/19603/
Eddie Jordan is ook vrij hard in zijn bewoordingen jegens Williams en Head.
Quote:
Jordan believes that Williams have done the wrong thing in deciding to go down the customer-engine route next year - and claims they should have done everything they could to keep BMW on board.
www.autosport-atlas.com
Volgens de feestneus Jordan hadden Frank en Patrick hun trots maar moeten inslikken en een groot gedeelte van hun aandelen moeten verkopen aan BMW.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 16-09-2005, 09:14
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Mark
Volgens de feestneus Jordan hadden Frank en Patrick hun trots maar moeten inslikken en een groot gedeelte van hun aandelen moeten verkopen aan BMW.

Ik denk wel dat het beter was om BMW te laten varen. Ze kunnen nu met een schone lei beginnen en terug zoeken naar een motorpartner die wel fabrieksmateriaal aan hen kan leveren en waar ze niet tweede viool moeten spelen...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #14  
Old 16-09-2005, 10:35
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Heidfeld in 2006 al bij BMW. Dus is het zo goed als zeker dat Button bij Williams aan de start komt. Williams gaat volgens mij geen rijder laten gaan, zonder dat ze weten of hun nieuwe rijder wel wil komen.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 16-09-2005, 18:13
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Daar vrees ik nu toch ook voor.
Of gaan ze bij Williams Rosberg volgend jaar (al) laten dubuteren? Er zijn zelfs geruchten dat hij dit jaar al zou kunnen racen als Heidfeld niet meer fit geraakt...
Toch benieuwd of we volgend jaar van dit trio al iemand in de F1 mogen verwelkomen: Rosberg, Kovalainen, Piquet Jr.
Piquet verwacht ik nog wel een jaartje in de GP2. Maar die andere twee ...
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.